Vooytas
05.06.2011, 09:44
Witam. Kolejnym krokiem poprawy skuteczności hamulców w mojej AT była wymiana uszczelnień w pompie hamulcowej (przód).
Zestaw regeneracyjny zanabyłem u Deptula jakiś czas temu. Przy okazji wymiany przewodów udało się wymienić.
Operacja wymiany jest bardzo prosta.
Demontaż pompy:
Odkręcamy lusterko, odpinamy przewody od styku klamki (od spodu)
Spuszczamy płyn (przez odpowietrznik w którymś z zacisków, odkręcamy przewód hamulcowy (jest tam podkładka miedziana, dla zmyłki nie jest koloru miedzi :) jest pokryta jakimś metalem srebrnego koloru. Pamietajcie żeby zabezpieczyć lakier przed zachlapaniem hydrolem!!! (bak owiewki, felga itd.)
odkręcamy dwie śruby na klucz 8mm (obejma kierownicy z napisem kierunkowym "UP").
Cały zestaw mozemy teraz rozebrac spokojnie na stole.
Odkręcamy śrubę z głową na klucz 10mm (śruba jest osia klamki).
Po odkręceniu klamki zobaczymy końcówkę tłoka w gumowej osłonce,
Wydłubujemy osłonkę, pod osłonką pokaże się pierścień rozprężny.
Warto wszytko dobrze umyć i wydmuchać sprężonym powietrzem.
Do demontażu pierścienia niezbędne będą szczypce do tego przeznaczone. Nie ma szans ściągnąć tego pierścienia śrubokrętami, gwoździami i innymi zastępczymi narzędziami ponieważ jest tam ciasno. Polecam zaopatrzyć się w szczypce do ściągania/zakładania pierścieni - szczypce proste które po ściśnięciu sprężają pierścień (nie odwrotnie) - jest to pierścień wewnętrzny.
Po zdjęciu pierścienia wypadnie tłoczek wraz ze sprężyną.
Czyścimy wnętrze,
nowy tłoczek jest nie uzbrojony w uszczelniacze, w komplecie sa dwa różne. Zewnetrzna średnica jest identyczna ale wewnętrzna jest różna.
Przy zakładaniu uszczelniaczy trzeba uważać na kierunki (uszczelniacze uszczelniaja tylko w jednym kierunku, wzorujcie się na starym tłoczku). Przy zakładaniu uszczelniaczy uważajcie aby ich nie uszkodzić, nie używajcie ostrych narzędzi. Ja uzywam dentystycznego haczyka z kuleczką na końcu - jest idealne do tego typu operacji.
Po założeniu uszczelniaczy warto przemyć czystym hydrolem całość i ponownie wydmuchać.
Tłoczek, zwłaszcza uszczelniacze smarujemy delikatnie smarem do tłoczków (jest w komplecie).
Wsuwamy sprężynę oraz tłoczek (sprężyna nie jest symetryczna i pasuje tylko w jednym kierunku!!!)
całość blokujemy nowym pierścieniem (również w komplecie)
na koniec wciskamy nowe uszczelnienie, osłonkę (również nie ostrym narzędziem) siedzi ona na wcisk z jednej strony a w rowku na tłoczku z drugiej.
Składamy do kupy zalewamy nowym hydrolem i odpowietrzamy. Na początku proponuje odkręcić odpowietrzniki w zaciskać i spokojnie poczekać, hydrol powooooli zapełni układ. Jak zacznie wyciekać przez odpowietrzniki możecie zacząć odpowietrzanie - odpowietrzanie było już ślicznie opisane.
Zestaw regeneracyjny zanabyłem u Deptula jakiś czas temu. Przy okazji wymiany przewodów udało się wymienić.
Operacja wymiany jest bardzo prosta.
Demontaż pompy:
Odkręcamy lusterko, odpinamy przewody od styku klamki (od spodu)
Spuszczamy płyn (przez odpowietrznik w którymś z zacisków, odkręcamy przewód hamulcowy (jest tam podkładka miedziana, dla zmyłki nie jest koloru miedzi :) jest pokryta jakimś metalem srebrnego koloru. Pamietajcie żeby zabezpieczyć lakier przed zachlapaniem hydrolem!!! (bak owiewki, felga itd.)
odkręcamy dwie śruby na klucz 8mm (obejma kierownicy z napisem kierunkowym "UP").
Cały zestaw mozemy teraz rozebrac spokojnie na stole.
Odkręcamy śrubę z głową na klucz 10mm (śruba jest osia klamki).
Po odkręceniu klamki zobaczymy końcówkę tłoka w gumowej osłonce,
Wydłubujemy osłonkę, pod osłonką pokaże się pierścień rozprężny.
Warto wszytko dobrze umyć i wydmuchać sprężonym powietrzem.
Do demontażu pierścienia niezbędne będą szczypce do tego przeznaczone. Nie ma szans ściągnąć tego pierścienia śrubokrętami, gwoździami i innymi zastępczymi narzędziami ponieważ jest tam ciasno. Polecam zaopatrzyć się w szczypce do ściągania/zakładania pierścieni - szczypce proste które po ściśnięciu sprężają pierścień (nie odwrotnie) - jest to pierścień wewnętrzny.
Po zdjęciu pierścienia wypadnie tłoczek wraz ze sprężyną.
Czyścimy wnętrze,
nowy tłoczek jest nie uzbrojony w uszczelniacze, w komplecie sa dwa różne. Zewnetrzna średnica jest identyczna ale wewnętrzna jest różna.
Przy zakładaniu uszczelniaczy trzeba uważać na kierunki (uszczelniacze uszczelniaja tylko w jednym kierunku, wzorujcie się na starym tłoczku). Przy zakładaniu uszczelniaczy uważajcie aby ich nie uszkodzić, nie używajcie ostrych narzędzi. Ja uzywam dentystycznego haczyka z kuleczką na końcu - jest idealne do tego typu operacji.
Po założeniu uszczelniaczy warto przemyć czystym hydrolem całość i ponownie wydmuchać.
Tłoczek, zwłaszcza uszczelniacze smarujemy delikatnie smarem do tłoczków (jest w komplecie).
Wsuwamy sprężynę oraz tłoczek (sprężyna nie jest symetryczna i pasuje tylko w jednym kierunku!!!)
całość blokujemy nowym pierścieniem (również w komplecie)
na koniec wciskamy nowe uszczelnienie, osłonkę (również nie ostrym narzędziem) siedzi ona na wcisk z jednej strony a w rowku na tłoczku z drugiej.
Składamy do kupy zalewamy nowym hydrolem i odpowietrzamy. Na początku proponuje odkręcić odpowietrzniki w zaciskać i spokojnie poczekać, hydrol powooooli zapełni układ. Jak zacznie wyciekać przez odpowietrzniki możecie zacząć odpowietrzanie - odpowietrzanie było już ślicznie opisane.