PDA

View Full Version : handbary...tylko jakie


kamek
17.06.2008, 10:16
Ano właśnie ..chodzi mi po głowie zmiana oryginalnych handbarów (te które dostaliśmy od hondy chronią przed wiatrem i deszczem ale nie chronią klamek:() No i pytanie ajkie pełne hadbary mocowane do końca kierownicy wybrać?Tylko acerbis? Może polisport? Bardzo podobają mi się np takie jak montowane są w GS1200...są dość szerokie wiec ochrona dłoni myślę, że jest całkiem dobra.

kudlacz
17.06.2008, 10:38
Te od GS'a są zaje...fajne ale ciężko dostać łatwiej w holanie takie :http://holan.pl/pl/product/1/9/39/232/1760/protektory_Touratech_GD_do_R1200GS chodz brak wstawek z alu dla wzmocnienia.

tom64
17.06.2008, 13:25
niezle handbary ma v-strom 1000 ale nie wiem czy podchodza do Afri

hero
17.06.2008, 20:01
Rozumiem że te od GS'a podejdą do Afryki ? Wygląda n to ze tak ale czy może mnie ktoś o tym upewnić!

fazi
17.06.2008, 21:07
Kamek a co zrobisz z orginałami?

barthez
17.06.2008, 22:21
ja mam na oryginały osłony założone aluminiowe samoróby - płaskownik 25x3 albo 30x3 nie pamiętam.
Klamki są bezpieczne. Tylko uważaj bo zaraz co niektórzy napiszą że nadgarstki można połamać czy cuś

Mecia
17.06.2008, 22:53
nadgarski można połamać

Kazmir
17.06.2008, 23:11
Wczoraj macałem te "piękne" handbary od Gs'a 1200 wiotkie to to. .....Only Acerbis

kamek
17.06.2008, 23:43
Hmm..dziekuję Wam za liczne odpowiedzi. Odnośnie pytania co zrobię z oryginałami to jeszcze nie wiem..z regóły trzymamm takie fanty na zaś i jak nie mam ciśnienia to nie wyprzedaję..na razie badam tylko temat i pytam co jest warte uwagi i zachodu....no i czekam n a kolejne ciekawe wypowiedzi..No i jak jest z tymi GSowymi?Pasują do AT?

calgon
19.06.2008, 15:44
Napisz jak przypasujesz czy wszystko poszło gładko:-) jestem takze tym zainteresowany.

marcelee
28.07.2008, 21:41
nadgarstki można połamac i cuś tyż

Macek
29.07.2008, 23:28
acerbis, touratech i inne.
Tyż się rozglądam. wyszedłem z założenia, że potrzebuję:

cienkiej osłony (bo upał i ma wiać wiaterek) z aluminiowym wzmocnieniem (coby klamki chroniło a i dłonie w lesie między drzewami) oraz możliwością dokręcenia szerokiej łopatki (przed mrozem w zimie)

Zaletą Acerbisa jest to, ze modeli spełniających te wymagania (samo alu oraz przykręcana osłona plastikowa) jest tam bez liku i każdy może wybrać wedle gustu.

Check this out:
http://www.acerbis.it/images/cat/pdf/lo/14_handguards.pdf

Pozdro!

zombi
05.06.2011, 23:54
Pytanie do Panów co sobie różnego rodzaje acerbisy z szyną aluminiową montowali.
Czy szyna aluminiowa z handbarów nie jest najdalej wystającym elementem przy maksymalnie skręconej kierownicy, ( jak tak mam w TA).
Jeżeli tak, to czy przy glebie cały impet nie idzie w kierownicę i półki zamiast w gmole :( ???

motormaniak
06.06.2011, 10:55
problem jest w czym innym- handbary często przy maksymalnym skręcie uderzają w owiewkę i przy glebie ją uszkadzają..

puszek
06.06.2011, 11:04
Miałem Acerbisy PRO bez alu a teraz mam PRO z aluminiowa szyna( I i II)...Przy glebie te z aluminiowym wzmocnieniem często tak sie doginaja ,ze blokują działanie klamki i robi sie problem bo wcale łatwo sie tego nie prostuje...
Gdybym teraz kupował ,szukałbym tych bez szyny aluminiowej. Nalezy tylko skrócić dźwignię hamulca/sprzęgła o gałkę i problemu juz nie powinno być....Według mnie sa podobnej skuteczności a w razie czego problemów mniej(dwa razy wracałem z zdemontowanym handbarem bo sie nie dało go na kolanie wyprostować) . No i sa tańsze i mniej miejsca zajmuja na kierownicy i nie gryza owiewki.. :-)))

ArturS
06.06.2011, 12:14
Przy glebie te z aluminiowym wzmocnieniem często tak sie doginaja ,ze blokują działanie klamki i robi sie problem bo wcale łatwo sie tego nie prostuje...

Potwierdzam. Po lekkiej glebie próbowaliśmy we dwóch naprostować rdzeń, ale skończyło się na demontażu :mur: Może faktycznie krótka klamka to lepsze rozwiązanie? :confused: Ja uwaliłem już z 5 sztuk, za każdym razem z gleby przy niemal zerowej prędkości :Sarcastic:
https://lh4.googleusercontent.com/-20lLRglgI8g/Teo3i2uOV7I/AAAAAAAAEXI/iyVwcZISCuc/s640/IMG_0002.JPG

siwy
06.06.2011, 12:19
Ja w trampku połamałem z 5 klamek, wszystkie przy zamontowanych handbarach. Teraz w xr mam handbary z alu, ale założyłem je głównie po to żeby nie dostawać gałęziami po dłoniach i żebym mógł opierać motor o drzewo czy ścianę zamiast na stopce.

p.s. założyłem te chińskie podróbki acerbisa. na razie robią bardzo dobre wrażenie, gleby nie miałem. No i kosztują 1/3 tego co oryginał.

zombi
06.06.2011, 14:11
problem jest w czym innym- handbary często przy maksymalnym skręcie uderzają w owiewkę i przy glebie ją uszkadzają..
TO też zauważyłem, jutro lecę do magika co by dorobić krótkie mocowanie, po wstępnych oględzinach problem z owiewkami powinien zniknąć.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi,

dopra
06.06.2011, 15:16
ja mam handbary z turatecha i krótkie klamki i po kilku glebach zero problemu

https://lh5.googleusercontent.com/-3vwLTkTF4lI/TezTAURz_YI/AAAAAAAAC-c/AdcS-LJbIyg/s800/kierownica_HP2.jpg


P.S. pomiędzy klamką a hanbarem jest dosyć dużo wolnego miejsca (ok 5 cm)

motormaniak
06.06.2011, 15:40
Twoja owiewka nie koliduje z handbarami przy skręcie. Jak by dać handbary odstawione od kierownicy o 5 cm to Afryka miała by średnice zawracania 20 metrów..

KML
06.06.2011, 17:56
Ja zamontowałem Acerbisy Rally Brush, klamek nie musiałem przycinać mieszczą się na styk, przy maksymalnym skręcie od owiewki mam jakieś 15-20 cm, ale owiewka jest nieco inna.

dopra
06.06.2011, 23:04
Twoja owiewka nie koliduje z handbarami przy skręcie. Jak by dać handbary odstawione od kierownicy o 5 cm to Afryka miała by średnice zawracania 20 metrów..
handbary nie są odstawione od kierownicy o 5 cm, tylko klamka od handbarów, w prawo/lewo do krawędzi handbara

maryjan
12.06.2011, 11:25
W TDMie miałem handbary polisport sharp(k?) i po kilku glebach nic sie z nimi nie działo, klamki również były całe. Klamki mieściły się bez docinania.

samul
12.06.2011, 18:21
Podobno patentem na nielamanie klamek jest ich niedokrecanie na kierownicy na sztywno. Podobno jak moga sie obrocic, to sie nie polamia. Nie wiem, mam handbary alu, jeden lekko wygiety ;)

Misza
12.06.2011, 18:29
Mam do roku polisporty handbary. Klamki nie dokręcone od 4 lat, klamki mają lat conajmniej 4 :)

Marcin.111
13.06.2011, 20:10
Ja jestem za lekkim niedokręceniem do kierownicy. Handbary mam bez wzmocnienia wiec się dowolnie wyginają przy glebie. Motocykl leżał już dużo razy i klamki cale a są długie. Po glebie trzeba tylko nastawić klamki/lusterka z powrotem w swoje położenie i można jechać dalej. Nastawienie oczywiście bez użycia narzędzi bo całość da się poruszyć ręką z użyciem niewielkiej siły.

puntek
14.06.2011, 16:52
a ja sobie w ramach testów wziąłem to co handluję :)

i powiem tak acerbis to nie jest :D ale zadanie swoje spełnia :bow:
:)
wywaliłem się już ze dwa razy - ręka cała ( o klamki się nie troszczę ) - dźwignia biegów się zakręciła o 180 st a z ręką nic się nie stało :)
fakt musiałem przekręcać klamkę o jakieś 70 mm niżej na kierownicy - ale to pryszcz - i przekręcałem tylko sprzęgłową -

aciu
09.11.2011, 16:02
a co sądzicie o touratech-u??

http://www.touratech.com/shops/009/index.php?cPath=4_56_448

ta cena to jakaś promocja czy haczyk?

zimny
10.11.2011, 14:27
Touratechy wyglądają sensownie.

Ja zdecydowałem się jednak na Acerbis Rally II. Zobaczymy jak to będzie działać - też wolałbym żeby były bezinwazyjne dla owiewek i klamek :mur:

Takie wynalazki:

http://allegro.pl/acerbis-oslona-dloni-rally-ii-mocowanie-red-i1896928607.html

Pozdrawiam
zimny

makaron
10.11.2011, 15:00
a co sądzicie o touratech-u??

http://www.touratech.com/shops/009/index.php?cPath=4_56_448

ta cena to jakaś promocja czy haczyk?


Promocja - nie żartuj... to zwykłe plastikowe handbary bez pręta metalowego i nie wiadomo czy z mocowaniami do kiery. Kumpel ma takie w bumie, więc się im przyjrzałem... za 330 pln można mieć acerbisy rally pro z rdzeniem alu i zestawem mocowań.

To samo te poniżej - acerbis rally brush - cena u touratecha 281,74 - to samo jako acerbis w innym sklepie 195,- z mocowaniami.
Do wszystkich można dokupić lotki żeby mniej wiało i lało, oczywiście

Osobiście używałem jednych i drugich acerbisów, robią swoją robotę niezależnie od wersji. Te aluminiowe miałem w ST - przeżyły 2 szlify po asfalcie - trochę się im zmieniła geometria ale po spotkaniu z imadłem wróciły do pierwotnego kształtu, natomiast plastiki mam w kacie - to 100 kg mniej niż AT czy ST ale nie sądzę żeby mogły trzasnąć przy spotkaniu z asfaltem, poza tym pewnie same by wróciły do pierwotnego kształtu w wypadku dzwona, ze względu na brak rdzenia alu.
Czy warto przepłacać - odpowiedz sobie sam...

pozdrawiam

cheniek
10.11.2011, 15:47
a co sądzicie o touratech-u??

http://www.touratech.com/shops/009/index.php?cPath=4_56_448

ta cena to jakaś promocja czy haczyk?

Mam w viaderku.
Przeżyły 2 delikatne gleby ... ale cudów bym się po nich nie spodziewał (żadnego wzmocnienia tam nie ma)

majki
10.11.2011, 20:51
Rally Brush mam w afrze od 2 lat, przeżyły kilka szlifów na czarnym, gleby w offie i dalej są niewzruszone. Trochę podrapane, przyszlifowane, ale klamki całe. Ogólnie sobie chwalę. :Thumbs_Up:

Teraz w Drce mam jakieś podróby Rally Pro z alu. Plastik już popękał, więc dokupiłem same listki. Niestety rdzeń się gnie po lepszej glebie i potem trzeba go prostować w imadle.

aciu
10.11.2011, 22:18
hmm rdzeń ma zalety i wady, za dużo nie latam po offie a jak już to tak by nie urwać sobie głowy czy interesu czyli wersja off dla emeryta ;) touratech wygląda cacy ale fakt czy przepłacać za firmę. w Inter motors w Poznaniu stoją motóry (stoi tam fajna Husqvarna i Ducati Diavel :devil: ) z różnymi handbarami to sobie trochę pomacam przy najbliższej okazji.

mikelos
12.08.2012, 12:00
Jestem na świeżo po montażu w AT handbarów Zeta XC Pro. Klamek nie trzeba przycinać, nie kolidują z owiewką ani ze zbiornikiem. Zeta to kawał solidnego aluminium + przykręcane listki (jest kilka kolorów). Zobaczę jak się sprawdzą - jeśli będzie z nimi coś nie teges - dam znać :)

https://lh6.googleusercontent.com/-ONoQkNeM3NI/UCd8wPdK23I/AAAAAAAAFEQ/7UjmdJoLaWo/s640/AT_zeta1.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-H432Nf_vzVE/UCd9CBapDSI/AAAAAAAAFEQ/4TYlZnGL7Lo/s640/AT_zeta2.jpg

slafo
12.08.2012, 21:43
gdzie takie można nabyć drogą kupna ??

majki
12.08.2012, 21:47
Alledrogo ;)

mikelos
13.08.2012, 10:46
gdzie takie można nabyć drogą kupna ??



Kupowałem w Olek motocykle w W-wie. Handbary coś ok 300 + listki 50-60. Tanio nie jest, ale w porównaniu do chińskich podrób acerbisa których używałem rok temu, jakość materiałów widać "gołym okiem" :)

sambor1965
13.08.2012, 10:56
Używam Zet od tego roku, w deerce. Bardzo dobre wykonanie, nie przewracałem się w tym roku więc wytrzymałości nie sprawdzałem ;)
Kierownica też Zeta...

Krzyho0
13.08.2012, 22:30
Miałem Zety w trampie , potwierdzam wykonanie tak jak pisze Sambor na wysokim poziomie , handbar solidny , niestety listki praktycznie nie chronią przed wiatrem. Co do ochrony to glebiłem często i klamki poddawały się tak samo jak w acerbisach złamałem jeśli dobrze pamiętam 2 szt.

electro
21.11.2012, 15:50
Lekkie odświerzenie tematu.

Wymieniłem w dr650se kierownicę na wysokiego grubasa 28,6mm accel. Chciałbym założyć jeszcze handbary, ale tu problem - do fatbara trzeba cieńsze wewnętrzne trzpienie mocujące (chyba 14mm) i grubsze obejmy na kierownicę (pewnie 28,6mm, bo łapią blisko środka).

Macie przećwiczone jakieś dobre i NIEDROGIE rozwiązanie? Są takie cuda (podróbki Acerbisa) na allegro:

http://allegro.pl/handbary-z-aluminiowym-rdzeniem-cr-yz-wr-ktm-te-i2800568734.html

http://allegro.pl/oslony-dloni-supermoto-handbary-cr-yz-wr-ktm-te-i2780357349.html

Te pierwsze mają dodatkowy cienki rdzeń wewnętrzny, ale obejmę tylko na kierownicę 22mm, te drugie mają gruby trzpień i cienkie mocowanie, więc totalna klapa. Poza tym problemem za tę kasę bym je wziął.

Co macie u ciebie zamontowane na grubych kierownicach?

majki
21.11.2012, 16:00
Jakby co, to mam do zbycia mocowania Polisporta do grubej kiery. Mogę pomierzyć w domu dokładne średnice mocowań. ;) Nówki, kompletne, u mnie nie spasowały.

http://images.motorcycle-superstore.com/ProductImages/OG/0000-Polisport-Shield-Handguard-Mount-Kit.jpg

spider2you
21.11.2012, 16:01
Podłączę się pd temat, bo też takowych szukam.
Ja skłaniałbym się do wersji nr 1.

makaron
21.11.2012, 16:33
Lekkie odświerzenie tematu.

Co macie u ciebie zamontowane na grubych kierownicach?


Mały kat, gruba kiera - Acerbis Rally Brush + listki
Duży kat, gruba kiera - Polisport sharp - nadzwyczaj korzystny stosunek ceny do jakości, wszystko cacy, klamki się mieszczą bez rzeźby, nie wiem jak przy glebach, przy parkingówkach nic się nie działo...

pozdrawiam

danek-dr
21.11.2012, 20:15
Rally Brush miałem kiedyś w tenerce- dawały radę.
Polisport sharp-zniszczyłem jedną parę ,drugiej nie zdążyłem.
Ufo z alu prętem -niezłe. Czasem wymagały modelowania, ale zniosły wiele i dalej służą.
Teraz do dr-y wziąłem takie tanie podróbki zety.http://moto.allegro.pl/handbary-oslony-rak-dloni-cross-enduro-wzmacniane-i2691205284.html Nawet niezłe. Miejsca na klamki ok. Nie wiem jeszcze ile wytrzymają.

spider2you
21.11.2012, 23:20
Danek - całkiem nie głupie.
A takie ktoś miał? http://allegro.pl/racetech-oslony-rak-handbary-vertigo-biale-i2745258428.html?source=oo

Chyba bez wzmocnienia, bo nie mogę się doszukać zdjęć dobrych.

motormaniak
22.11.2012, 09:07
Chyba bez wzmocnienia, bo nie mogę się doszukać zdjęć dobrych.
bez. Dobre do motocrosu, lekkiego moto.
Ja używałem chińskich podróbek acerbisa a mocowanie dopasowywałem diaxem żeby pasiło na kiere 28mm. Do środka kiery wsadzałem kołek rozporowy stalowy- budowlany. Potem miałem oryginały Acerbisa i oryginały UFO. UFO mają bardziej odporny na uszkodzenia plastik

Vertus72
22.11.2012, 10:14
Ja posiadam bliżej nieokreślonego typu Arcebisy, ale porzedni użytkownik często spotykał się z matuszką ziemią i plastiki są w opłakanym stanie, niestety tworzywo listków jest zespolone z rdzeniem na wcisk, czy macie może wiedzę, czy można gdzieś dostać same listki?? szukam i ni chu chu nigdzie nie ma.

Thorgal77
22.11.2012, 12:48
Mam takie - kopia acerbisa... listki też podobno pasują ( nie sprawdzałem)
Odstąpie nowe za 95zł (czarne)

Odziwo mają wszystkie mocowania z amelinium a nie tak jak niektóre modele acerbisa, z plastiku - gną się ale nie łamią.

http://www.mm-motocykle.com.pl/images/New158handbar2.jpg

Vertus72
22.11.2012, 16:17
Ło właśnie takie listki by mnie pasiły, gdyż identiko so.....;)

majki
22.11.2012, 22:14
Też miałem takie handbary, jak plastik popękał to go obrałem do końca i zamontowałem listki Zeta (trzeba było nawiercić 2, małe dziurki). Nawet działa. ;)

Thorgal77
23.11.2012, 00:15
trzeba mocno zaorać żeby popękały... lub jeździć w zimie...

Thorgal77
08.12.2012, 15:43
to jak - chce ktoś takie mam 1 komplet i nie mam co z nim zrobić :) a musze na owiewke zbierać :)

Cynciu
08.12.2012, 21:45
Jak czarne to biorę.
Reszta na PW

Thorgal77
08.12.2012, 23:55
czarne, czarne są...