View Full Version : handbary...tylko jakie
Ano właśnie ..chodzi mi po głowie zmiana oryginalnych handbarów (te które dostaliśmy od hondy chronią przed wiatrem i deszczem ale nie chronią klamek:() No i pytanie ajkie pełne hadbary mocowane do końca kierownicy wybrać?Tylko acerbis? Może polisport? Bardzo podobają mi się np takie jak montowane są w GS1200...są dość szerokie wiec ochrona dłoni myślę, że jest całkiem dobra.
Te od GS'a są zaje...fajne ale ciężko dostać łatwiej w holanie takie :http://holan.pl/pl/product/1/9/39/232/1760/protektory_Touratech_GD_do_R1200GS chodz brak wstawek z alu dla wzmocnienia.
niezle handbary ma v-strom 1000 ale nie wiem czy podchodza do Afri
Rozumiem że te od GS'a podejdą do Afryki ? Wygląda n to ze tak ale czy może mnie ktoś o tym upewnić!
Kamek a co zrobisz z orginałami?
ja mam na oryginały osłony założone aluminiowe samoróby - płaskownik 25x3 albo 30x3 nie pamiętam.
Klamki są bezpieczne. Tylko uważaj bo zaraz co niektórzy napiszą że nadgarstki można połamać czy cuś
Wczoraj macałem te "piękne" handbary od Gs'a 1200 wiotkie to to. .....Only Acerbis
Hmm..dziekuję Wam za liczne odpowiedzi. Odnośnie pytania co zrobię z oryginałami to jeszcze nie wiem..z regóły trzymamm takie fanty na zaś i jak nie mam ciśnienia to nie wyprzedaję..na razie badam tylko temat i pytam co jest warte uwagi i zachodu....no i czekam n a kolejne ciekawe wypowiedzi..No i jak jest z tymi GSowymi?Pasują do AT?
Napisz jak przypasujesz czy wszystko poszło gładko:-) jestem takze tym zainteresowany.
marcelee
28.07.2008, 21:41
nadgarstki można połamac i cuś tyż
acerbis, touratech i inne.
Tyż się rozglądam. wyszedłem z założenia, że potrzebuję:
cienkiej osłony (bo upał i ma wiać wiaterek) z aluminiowym wzmocnieniem (coby klamki chroniło a i dłonie w lesie między drzewami) oraz możliwością dokręcenia szerokiej łopatki (przed mrozem w zimie)
Zaletą Acerbisa jest to, ze modeli spełniających te wymagania (samo alu oraz przykręcana osłona plastikowa) jest tam bez liku i każdy może wybrać wedle gustu.
Check this out:
http://www.acerbis.it/images/cat/pdf/lo/14_handguards.pdf
Pozdro!
Pytanie do Panów co sobie różnego rodzaje acerbisy z szyną aluminiową montowali.
Czy szyna aluminiowa z handbarów nie jest najdalej wystającym elementem przy maksymalnie skręconej kierownicy, ( jak tak mam w TA).
Jeżeli tak, to czy przy glebie cały impet nie idzie w kierownicę i półki zamiast w gmole :( ???
motormaniak
06.06.2011, 10:55
problem jest w czym innym- handbary często przy maksymalnym skręcie uderzają w owiewkę i przy glebie ją uszkadzają..
Miałem Acerbisy PRO bez alu a teraz mam PRO z aluminiowa szyna( I i II)...Przy glebie te z aluminiowym wzmocnieniem często tak sie doginaja ,ze blokują działanie klamki i robi sie problem bo wcale łatwo sie tego nie prostuje...
Gdybym teraz kupował ,szukałbym tych bez szyny aluminiowej. Nalezy tylko skrócić dźwignię hamulca/sprzęgła o gałkę i problemu juz nie powinno być....Według mnie sa podobnej skuteczności a w razie czego problemów mniej(dwa razy wracałem z zdemontowanym handbarem bo sie nie dało go na kolanie wyprostować) . No i sa tańsze i mniej miejsca zajmuja na kierownicy i nie gryza owiewki.. :-)))
Przy glebie te z aluminiowym wzmocnieniem często tak sie doginaja ,ze blokują działanie klamki i robi sie problem bo wcale łatwo sie tego nie prostuje...
Potwierdzam. Po lekkiej glebie próbowaliśmy we dwóch naprostować rdzeń, ale skończyło się na demontażu :mur: Może faktycznie krótka klamka to lepsze rozwiązanie? :confused: Ja uwaliłem już z 5 sztuk, za każdym razem z gleby przy niemal zerowej prędkości :Sarcastic:
https://lh4.googleusercontent.com/-20lLRglgI8g/Teo3i2uOV7I/AAAAAAAAEXI/iyVwcZISCuc/s640/IMG_0002.JPG
Ja w trampku połamałem z 5 klamek, wszystkie przy zamontowanych handbarach. Teraz w xr mam handbary z alu, ale założyłem je głównie po to żeby nie dostawać gałęziami po dłoniach i żebym mógł opierać motor o drzewo czy ścianę zamiast na stopce.
p.s. założyłem te chińskie podróbki acerbisa. na razie robią bardzo dobre wrażenie, gleby nie miałem. No i kosztują 1/3 tego co oryginał.
problem jest w czym innym- handbary często przy maksymalnym skręcie uderzają w owiewkę i przy glebie ją uszkadzają..
TO też zauważyłem, jutro lecę do magika co by dorobić krótkie mocowanie, po wstępnych oględzinach problem z owiewkami powinien zniknąć.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi,
ja mam handbary z turatecha i krótkie klamki i po kilku glebach zero problemu
https://lh5.googleusercontent.com/-3vwLTkTF4lI/TezTAURz_YI/AAAAAAAAC-c/AdcS-LJbIyg/s800/kierownica_HP2.jpg
P.S. pomiędzy klamką a hanbarem jest dosyć dużo wolnego miejsca (ok 5 cm)
motormaniak
06.06.2011, 15:40
Twoja owiewka nie koliduje z handbarami przy skręcie. Jak by dać handbary odstawione od kierownicy o 5 cm to Afryka miała by średnice zawracania 20 metrów..
Ja zamontowałem Acerbisy Rally Brush, klamek nie musiałem przycinać mieszczą się na styk, przy maksymalnym skręcie od owiewki mam jakieś 15-20 cm, ale owiewka jest nieco inna.
Twoja owiewka nie koliduje z handbarami przy skręcie. Jak by dać handbary odstawione od kierownicy o 5 cm to Afryka miała by średnice zawracania 20 metrów..
handbary nie są odstawione od kierownicy o 5 cm, tylko klamka od handbarów, w prawo/lewo do krawędzi handbara
W TDMie miałem handbary polisport sharp(k?) i po kilku glebach nic sie z nimi nie działo, klamki również były całe. Klamki mieściły się bez docinania.
Podobno patentem na nielamanie klamek jest ich niedokrecanie na kierownicy na sztywno. Podobno jak moga sie obrocic, to sie nie polamia. Nie wiem, mam handbary alu, jeden lekko wygiety ;)
Mam do roku polisporty handbary. Klamki nie dokręcone od 4 lat, klamki mają lat conajmniej 4 :)
Marcin.111
13.06.2011, 20:10
Ja jestem za lekkim niedokręceniem do kierownicy. Handbary mam bez wzmocnienia wiec się dowolnie wyginają przy glebie. Motocykl leżał już dużo razy i klamki cale a są długie. Po glebie trzeba tylko nastawić klamki/lusterka z powrotem w swoje położenie i można jechać dalej. Nastawienie oczywiście bez użycia narzędzi bo całość da się poruszyć ręką z użyciem niewielkiej siły.
a ja sobie w ramach testów wziąłem to co handluję :)
i powiem tak acerbis to nie jest :D ale zadanie swoje spełnia :bow:
:)
wywaliłem się już ze dwa razy - ręka cała ( o klamki się nie troszczę ) - dźwignia biegów się zakręciła o 180 st a z ręką nic się nie stało :)
fakt musiałem przekręcać klamkę o jakieś 70 mm niżej na kierownicy - ale to pryszcz - i przekręcałem tylko sprzęgłową -
a co sądzicie o touratech-u??
http://www.touratech.com/shops/009/index.php?cPath=4_56_448
ta cena to jakaś promocja czy haczyk?
Touratechy wyglądają sensownie.
Ja zdecydowałem się jednak na Acerbis Rally II. Zobaczymy jak to będzie działać - też wolałbym żeby były bezinwazyjne dla owiewek i klamek :mur:
Takie wynalazki:
http://allegro.pl/acerbis-oslona-dloni-rally-ii-mocowanie-red-i1896928607.html
Pozdrawiam
zimny
a co sądzicie o touratech-u??
http://www.touratech.com/shops/009/index.php?cPath=4_56_448
ta cena to jakaś promocja czy haczyk?
Promocja - nie żartuj... to zwykłe plastikowe handbary bez pręta metalowego i nie wiadomo czy z mocowaniami do kiery. Kumpel ma takie w bumie, więc się im przyjrzałem... za 330 pln można mieć acerbisy rally pro z rdzeniem alu i zestawem mocowań.
To samo te poniżej - acerbis rally brush - cena u touratecha 281,74 - to samo jako acerbis w innym sklepie 195,- z mocowaniami.
Do wszystkich można dokupić lotki żeby mniej wiało i lało, oczywiście
Osobiście używałem jednych i drugich acerbisów, robią swoją robotę niezależnie od wersji. Te aluminiowe miałem w ST - przeżyły 2 szlify po asfalcie - trochę się im zmieniła geometria ale po spotkaniu z imadłem wróciły do pierwotnego kształtu, natomiast plastiki mam w kacie - to 100 kg mniej niż AT czy ST ale nie sądzę żeby mogły trzasnąć przy spotkaniu z asfaltem, poza tym pewnie same by wróciły do pierwotnego kształtu w wypadku dzwona, ze względu na brak rdzenia alu.
Czy warto przepłacać - odpowiedz sobie sam...
pozdrawiam
a co sądzicie o touratech-u??
http://www.touratech.com/shops/009/index.php?cPath=4_56_448
ta cena to jakaś promocja czy haczyk?
Mam w viaderku.
Przeżyły 2 delikatne gleby ... ale cudów bym się po nich nie spodziewał (żadnego wzmocnienia tam nie ma)
Rally Brush mam w afrze od 2 lat, przeżyły kilka szlifów na czarnym, gleby w offie i dalej są niewzruszone. Trochę podrapane, przyszlifowane, ale klamki całe. Ogólnie sobie chwalę. :Thumbs_Up:
Teraz w Drce mam jakieś podróby Rally Pro z alu. Plastik już popękał, więc dokupiłem same listki. Niestety rdzeń się gnie po lepszej glebie i potem trzeba go prostować w imadle.
hmm rdzeń ma zalety i wady, za dużo nie latam po offie a jak już to tak by nie urwać sobie głowy czy interesu czyli wersja off dla emeryta ;) touratech wygląda cacy ale fakt czy przepłacać za firmę. w Inter motors w Poznaniu stoją motóry (stoi tam fajna Husqvarna i Ducati Diavel :devil: ) z różnymi handbarami to sobie trochę pomacam przy najbliższej okazji.
Jestem na świeżo po montażu w AT handbarów Zeta XC Pro. Klamek nie trzeba przycinać, nie kolidują z owiewką ani ze zbiornikiem. Zeta to kawał solidnego aluminium + przykręcane listki (jest kilka kolorów). Zobaczę jak się sprawdzą - jeśli będzie z nimi coś nie teges - dam znać :)
https://lh6.googleusercontent.com/-ONoQkNeM3NI/UCd8wPdK23I/AAAAAAAAFEQ/7UjmdJoLaWo/s640/AT_zeta1.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-H432Nf_vzVE/UCd9CBapDSI/AAAAAAAAFEQ/4TYlZnGL7Lo/s640/AT_zeta2.jpg
gdzie takie można nabyć drogą kupna ??
gdzie takie można nabyć drogą kupna ??
Kupowałem w Olek motocykle w W-wie. Handbary coś ok 300 + listki 50-60. Tanio nie jest, ale w porównaniu do chińskich podrób acerbisa których używałem rok temu, jakość materiałów widać "gołym okiem" :)
sambor1965
13.08.2012, 10:56
Używam Zet od tego roku, w deerce. Bardzo dobre wykonanie, nie przewracałem się w tym roku więc wytrzymałości nie sprawdzałem ;)
Kierownica też Zeta...
Miałem Zety w trampie , potwierdzam wykonanie tak jak pisze Sambor na wysokim poziomie , handbar solidny , niestety listki praktycznie nie chronią przed wiatrem. Co do ochrony to glebiłem często i klamki poddawały się tak samo jak w acerbisach złamałem jeśli dobrze pamiętam 2 szt.
Lekkie odświerzenie tematu.
Wymieniłem w dr650se kierownicę na wysokiego grubasa 28,6mm accel. Chciałbym założyć jeszcze handbary, ale tu problem - do fatbara trzeba cieńsze wewnętrzne trzpienie mocujące (chyba 14mm) i grubsze obejmy na kierownicę (pewnie 28,6mm, bo łapią blisko środka).
Macie przećwiczone jakieś dobre i NIEDROGIE rozwiązanie? Są takie cuda (podróbki Acerbisa) na allegro:
http://allegro.pl/handbary-z-aluminiowym-rdzeniem-cr-yz-wr-ktm-te-i2800568734.html
http://allegro.pl/oslony-dloni-supermoto-handbary-cr-yz-wr-ktm-te-i2780357349.html
Te pierwsze mają dodatkowy cienki rdzeń wewnętrzny, ale obejmę tylko na kierownicę 22mm, te drugie mają gruby trzpień i cienkie mocowanie, więc totalna klapa. Poza tym problemem za tę kasę bym je wziął.
Co macie u ciebie zamontowane na grubych kierownicach?
Jakby co, to mam do zbycia mocowania Polisporta do grubej kiery. Mogę pomierzyć w domu dokładne średnice mocowań. ;) Nówki, kompletne, u mnie nie spasowały.
http://images.motorcycle-superstore.com/ProductImages/OG/0000-Polisport-Shield-Handguard-Mount-Kit.jpg
spider2you
21.11.2012, 16:01
Podłączę się pd temat, bo też takowych szukam.
Ja skłaniałbym się do wersji nr 1.
Lekkie odświerzenie tematu.
Co macie u ciebie zamontowane na grubych kierownicach?
Mały kat, gruba kiera - Acerbis Rally Brush + listki
Duży kat, gruba kiera - Polisport sharp - nadzwyczaj korzystny stosunek ceny do jakości, wszystko cacy, klamki się mieszczą bez rzeźby, nie wiem jak przy glebach, przy parkingówkach nic się nie działo...
pozdrawiam
danek-dr
21.11.2012, 20:15
Rally Brush miałem kiedyś w tenerce- dawały radę.
Polisport sharp-zniszczyłem jedną parę ,drugiej nie zdążyłem.
Ufo z alu prętem -niezłe. Czasem wymagały modelowania, ale zniosły wiele i dalej służą.
Teraz do dr-y wziąłem takie tanie podróbki zety.http://moto.allegro.pl/handbary-oslony-rak-dloni-cross-enduro-wzmacniane-i2691205284.html Nawet niezłe. Miejsca na klamki ok. Nie wiem jeszcze ile wytrzymają.
spider2you
21.11.2012, 23:20
Danek - całkiem nie głupie.
A takie ktoś miał? http://allegro.pl/racetech-oslony-rak-handbary-vertigo-biale-i2745258428.html?source=oo
Chyba bez wzmocnienia, bo nie mogę się doszukać zdjęć dobrych.
motormaniak
22.11.2012, 09:07
Chyba bez wzmocnienia, bo nie mogę się doszukać zdjęć dobrych.
bez. Dobre do motocrosu, lekkiego moto.
Ja używałem chińskich podróbek acerbisa a mocowanie dopasowywałem diaxem żeby pasiło na kiere 28mm. Do środka kiery wsadzałem kołek rozporowy stalowy- budowlany. Potem miałem oryginały Acerbisa i oryginały UFO. UFO mają bardziej odporny na uszkodzenia plastik
Vertus72
22.11.2012, 10:14
Ja posiadam bliżej nieokreślonego typu Arcebisy, ale porzedni użytkownik często spotykał się z matuszką ziemią i plastiki są w opłakanym stanie, niestety tworzywo listków jest zespolone z rdzeniem na wcisk, czy macie może wiedzę, czy można gdzieś dostać same listki?? szukam i ni chu chu nigdzie nie ma.
Thorgal77
22.11.2012, 12:48
Mam takie - kopia acerbisa... listki też podobno pasują ( nie sprawdzałem)
Odstąpie nowe za 95zł (czarne)
Odziwo mają wszystkie mocowania z amelinium a nie tak jak niektóre modele acerbisa, z plastiku - gną się ale nie łamią.
http://www.mm-motocykle.com.pl/images/New158handbar2.jpg
Vertus72
22.11.2012, 16:17
Ło właśnie takie listki by mnie pasiły, gdyż identiko so.....;)
Też miałem takie handbary, jak plastik popękał to go obrałem do końca i zamontowałem listki Zeta (trzeba było nawiercić 2, małe dziurki). Nawet działa. ;)
Thorgal77
23.11.2012, 00:15
trzeba mocno zaorać żeby popękały... lub jeździć w zimie...
Thorgal77
08.12.2012, 15:43
to jak - chce ktoś takie mam 1 komplet i nie mam co z nim zrobić :) a musze na owiewke zbierać :)
Jak czarne to biorę.
Reszta na PW
Thorgal77
08.12.2012, 23:55
czarne, czarne są...
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.