View Full Version : bicie na klamce ham = krzywa tarcza?
WItam,
zrobilismy przekladkę zawiechy (na nówkę z pudełka, Sachsa 48mm dedykowaną do afryki) na kole oryginalnym.
Jazdy próbne wykazały poważna pulsację klamki hamulca - coś jakby były krzywe tarcze.
Sprawdzenie pisakiem + obserwacja nie wykazały widocznego bicia tarczy. Sa wprawdzie podskrobane z jednej strony ocierającym jarzmem ale rowno na obwodzie - nie widzę tu powodu tego bicia.
Czy mogą być jakieś inne przyczyny bicia?
Ośka nowa pod lagi, klocki nowe, jarzma nowe, zaciski org. afri, opona nowa, WTF?
jeżeli masz 2 tarcze spróbuj zdjąć jeden zacisk, sprawdź czy jest bicie i później z drugim tak samo. Moim zdaniem krzywa tarcza, albo krzywo przykręcona do piasty.
Tez dobry pomysł.
W planie też test z zamianą koła.
Sprawdzenie pisakiem + obserwacja nie wykazały widocznego bicia tarcz
Podosek pisakiem to autograf możesz komuś strzelić....:)
Czujnik zegarowy i wszystko będzie jasne.
motormaniak
11.03.2011, 09:27
Kazmir niby tak. Ale skrzywienie mniejsze niż 0.5 mm na klamce raczej nie jest wyczuwalne. Miałem tarcze prostowane młotkiem na kole, a pulsacji nie było. Jak tarcze proste przyczyną może być uszkodzone łożysko w kole - zdarzyło mi się że bez obciążenia luz na łożysku był nie wyczuwalny a było padnięte.
Łożyska są nowe ledwo co zmieniane
consigliero
11.03.2011, 10:09
Można powiedzieć że swego czasu temat tarcz był moim konikiem:drif:
29.04.2008
R1200GS ADV po 50000km
Ogólnie jestem zadowolony
1.Zużyto 4 komplety opon
2.Uszkodzone przednie koło ( wycentrowane po zakupie nowego wg procedury BMW było do wymiany, nie do naprawy)
3.Wymiana tulejki i pękniętej śruby w centralnej podstawce
4.Zniszczona tylna tarcza w wyniku skończenia się klocków pomiędzy jednym a drugim serwisem. Na dzień dzisiejszy zakładam klocki metalowe do tyłu
5.Wymieniona antena EWS
6.Przy przebiegu 35 tys wymiana wszystkich łożysk w tylnym kole oraz wymiana dyfra.
7.W tym samym okresie w wyniku awaryjnego hamowania wymienione przednie tarcze (model ze wspomaganiem elektrycznym)
8.Przy przeglądzie 40 tys zgłoszenie że przedni hamulec dalej coś nie tak , wymiana amoryzatora tylnego z powodu zepsutego mechanizmu regulacji napięcia wstępnego sprężyny tegoż amortyzatora.
9.Przy przeglądzie 50 tys wymiana przednich tarcz oraz zniszczonej tarczy tylnej oraz drugiej pękniętej śruby w centralnej podstawce.
10.Koniec gwarancji
14.07.2008
Po wielu wysiłkach znalazłem konkretne wyjaśnienie problemu bijących tarcz hamulcowych . Po rozmowie z przedstawicielem fabryki uzyskałem informację że problem tarcz został rozwiązany poprzez dołożenie elementów amortyzujących tarcze. Należy też te tarcze osadzić na elementach z modelu 2008. Oczywiście nie można zastosować standardowej tarczy model 2008, która nie jest taka sama jak do modelu 2006, powodem jest to że w modelu 2006 nie przewidywano dołożenia elementów amortyzujących i standardowa tarcza nie wejdzie ze względu na pozycję zacisku. Należy zastosować specjalną tarczę która ma przygotowane wydrążenia na dodatkowe elementy sprężyste. Całość jest opisana w informacji technicznej nr 21 z dnia 2.04.2008 ,która powinna być dostępna w każdym serwisie. Powyższe potwierdził przedstawiciel Brembo. Sprawa dotyczy modelu ADV. Jak stwierdził producent tarcz są 2 krytyczne elementy powodujące problemy, pierwszy to sposób mocowania i amortyzowania tarcz daleki od klasycznej tarczy motocyklowej , drugim elementem są koła szprychowe.
PozdrawiaM
Łożyska są nowe ledwo co zmieniane
Jesli same tarcze i ich mocowanie jest proste to tu własnie może być problem.. :)
:hello:
zbyszek_africa
11.03.2011, 10:32
Zdejmij to koło z motoru, i trzymając w rękach ośkę pokręć trochę kołem, zobaczysz/wyczujesz gdzie i co.
pozdr.
jeżeli masz 2 tarcze spróbuj zdjąć jeden zacisk, sprawdź czy jest bicie i później z drugim tak samo. Moim zdaniem krzywa tarcza, albo krzywo przykręcona do piasty.
Michal poszedł tą metodą. Jednak krzywa tarcza. nic nie widać na nie psiakrew...
Wymieniona, temat zamkniety
dzieki,
Michal poszedł tą metodą. Jednak krzywa tarcza. nic nie widać na nie psiakrew...
Wymieniona, temat zamkniety
dzieki,
cieszę się że się udało, to był najszybszy/najtańszy sposób sprawdzenia.
To teraz czekamy na foty nowej zmoty, żeby móc powzdychać. :D
mam calą scianę krzywych tarcz afrykańskich i nie tylko - na co ci to?
PS: zdjec nie ma. Dla Waszego zdrowia psychicznego.
PS: zdjec nie ma. Dla Waszego zdrowia psychicznego.
W zasadzie masz rację. :mur:
Będę miał obie krzywe :).
Może chcesz żyletki..? :D
Tylko nie krzyczcie ale jeśli tarcze miały tak minimalne bicie, że trudno je było zauważyć, to można je wyprostować. Ale to ma sens jeśli są w b. dobrym stanie. Łatwiej chyba jednak kupić nowe.
Z prostowaniem bywa tak że większe odchyłki da się podrównać ale te małe nie zawsze i nie do końca.
Ale próbować trzeba , zanim coś wyrzucę najpierw próbuję uratować a jak nic nie pomaga to jeszcze jedno podejście i dopiero kosz.
Czołem. Dziękuję wszystkim za pomoc i pomysły. Tarcza poszła do tokarza, który ją zmierzył. Okazało się, że miała lekkie bicie. Stoczył ją po 0,2mm z każdej strony. Ma teraz 3.7 więc niewiele z niej zostało. Przy okazji zobaczę czy to dało jakieś efekty.
Jako ze afra i tarmpek 650 dziela te same przednei tarcze, pyatnie czy jedzil ktos na tarczach kagizume -moze sie wypowiedzieć o ich trwalosci praz odpornosci na wyginanie sie???? Tarcze jak z linku:
http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-XRV750-XRV-750-Africa-Twin-front-brake-discs-131-/150605819381?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3D LVI%26ps%3D63%26clkid%3D9217096466766707804
W tej cenie jest jeszcze KYOTO, wiec chetnie poslucham opinii o ile ktos na tym smigal!
wdzieczny bede niezmiernie!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.