View Full Version : problemy z uszczelniaczami
andrzej 76
19.02.2011, 14:11
czytam czytam , ale znaleźć nie umiem..
od jakiegoś czasu bawię się w kapitalkę przedniego ham.
jestem na etapie wkładania tłoczków-i tu problem.
za cholerę nie dają się włożyć (na razie na płyn ham,)
po wyjęciu uszczelniaczy tłoczek wchodzi tak pasownie
że zadaję sobie pytanie gdzie tam miejsce na uszczelnienia ?
po paru próbach tłoczek wchodzi, ale kosztem zniszczonej pierwszej "gumki"
(całe szczęście testy robię na tych zużytych)
za moment dolecą do mnie zamówione u chądy nowe uszcz.i nie mam zamiaru na nich testować.
poradźcie, czy macie na to jakiś patent ??
zdrowia
Ostatnio rozbebeszałem zaciski i nie było z tym większego problemu. Uszczelniacze wymyłem oliwka silikonowa a tłoczki delikatnie w kombinerki i wkręcasz a nie wciskasz i musi wejść. Może napuchły Ci te uszczelniacze? Przy nowych powinno być ok.pzdr.
Ostatnio rozbebeszałem zaciski i nie było z tym większego problemu. Uszczelniacze wymyłem oliwka silikonowa a tłoczki delikatnie w kombinerki i wkręcasz a nie wciskasz i musi wejść. Może napuchły Ci te uszczelniacze? Przy nowych powinno być ok.pzdr.
wszystko dobrze wyczyść zanim wsadzisz nowe alu może się tam lekko skruszać więc przeczyścić wysztko dokładnie
z ciekawości zapytam ile gumnki hądowskie ? bo chyba nie sprzedali ci tych z larssona ?
Jak rozbierałem przednie zaciski to wszystko pasowało bez problemu. Kupiłem zestaw uszczelek do zacisków w Larssonie i była tam pasta do składania. Trzeba bardzo dobrze wyczyścić gniazda uszczelek, posmarować dobrze uszczelki i wkładać tłoczki lekko nimi kręcąc. A kombinerkami co najwyżej wewnątrz się zaprzeć, żeby nie uszkodzić zewnętrznej powierzchni tłoczka. Powinno się dać palcami wsadzić. ;)
andrzej 76
19.02.2011, 19:03
z ciekawości zapytam ile gumnki hądowskie ?
8 szt - 177 zl (plus kurier)
czyściłem solidnie,bo trochę tam syfu-pewnie po starym smarze,
no i będę wkręcał,zobaczymy.
dzięki za podpowiedzi
Tak jak Majki napisał, koniecznie posmaruj, nie próbuj nawet tego składać na sucho. Oczywiście spec-smar do zacisków.
Kupując gumki smar jest najczęściej w kpl. żadnych wynalazków.
Tłoczki po oczyszczeniu i nasmarowaniu wchodzą palcami , jeśli nie wchodzą to prawdopodobnie nie zostały oczyszczone rowki w których siedzą gumki .
Tłoczki to nie śrubki żeby je wkręcać.
andrzej 76
19.02.2011, 23:14
no dobra, wkręcał nie będę :)
zdrowia
Kupując gumki smar jest najczęściej w kpl. żadnych wynalazków.
Tłoczki po oczyszczeniu i nasmarowaniu wchodzą palcami , jeśli nie wchodzą to prawdopodobnie nie zostały oczyszczone rowki w których siedzą gumki .
Tłoczki to nie śrubki żeby je wkręcać.
Smar i owszem znajduje się w komplecie, ale tylko w przypadku zakupu zestawu naprawczego z zamiennika. Oryginalne uszczelniacze z Hondy kupujemy na sztuki i możemy pomarzyć o smarze, wtedy należy takowy zakupić w sklepie motoryzacyjnym ( specjalistyczny smar do tłoczków hamulcowych ). Co do wkręcania, fakt to nie śruba, ale delikatne przekręcanie na boki podczas montażu nie zaszkodzi, a pozwoli na dokładne ułożenie uszczelniacza. Fakt tłoczki muszą wejść bez żadnych oporów i zacięć.
A kombinerkami co najwyżej wewnątrz się zaprzeć,
Tak , lekko palcami oczywiście możemy pokręcić ale nie tak drastycznie jak to ujął Majki.....:dizzy:..... i jeszcze się zapierać ;)
wkładać tłoczki lekko nimi kręcąc
Dzieju, gdzie tu jest drastyczność? :dizzy: Mi tak łatwiej wchodziły niż normalnie wciskać na wprost. Nie napisałem, żeby nimi kręcić jak śrubą. ;)
A o kombinerkach to odnosiłem się do: tłoczki delikatnie w kombinerkiżeby przypadkiem tłoczków nie chwytać za zewnętrzną powierzchnię. Zaprzeć się tzn chwycić rozporowo, a nie zaprzeć się o ścianę. :haha2:
Kastorcodex
20.02.2011, 16:31
Jak składałem swój zacisk to tak się zaparłem, że cały tłoczek wpadł mi do środka i nie chciał wyjsć:mur:
Jak składałem swój zacisk to tak się zaparłem, że cały tłoczek wpadł mi do środka i nie chciał wyjsć:mur:
No widzisz Majki że trzeba być dokładnym w opisie żeby nie było jak w powyższym przykładzie.
andrzej 76
20.02.2011, 22:52
Oryginalne uszczelniacze z Hondy kupujemy na sztuki i możemy pomarzyć o smarze,
nie tak do końca...
w hondzie zapewnili mnie że smar dostanę w zestawie.
w tym tygodniu mam dostać kurierem-gdyby było inaczej, napiszę.
Jeśli tak , to będzie tylko dobra robota dealera, a nie Hondowski standard :). Ale fakt, miło z ich strony.
Ja też zakupiłem cały zestaw uszczelniaczy (na 3 zaciski) i smaru w zestawie nie było.
Kupiłem dużą tubę w motoryzacyjnym i gitara....
andrzej bądź pewien, że dostaniesz komplet naprawczy Tour Maxa. Tam w komplecie jest smar.
Same uszczelniacze Hondy wychodza drożej niż ten komplet naprawczy.
Tour Maxa również sprzedają salony Hondy, to jest ten zestaw z Lassona.
Ja dałem 167 PLN.
andrzej 76
22.02.2011, 09:16
zamówiłem u chądy, bo ktoś kiedyś krzyknął że ten zestaw z Larssona był kiepski.
(czy to chodziło o smar..? - nie pamiętam)
jak dostanę to napiszę.
zdrowia
ja też dzwoniłem i od razu powiedzieli że mają piękny zestaw z Larssona :)
szkoda tylko że nie wiedzieli że to zestaw na komplet do przodu, chcieli mi wcisnąć X2 :D
andrzej 76
23.02.2011, 16:14
dostałem uszczelniacze hondowskie
szparag, miałeś rację - honda smaru nie daje.
kolo w salonie okazał się niedoinformowany....
Vooytas o jaki smar pytać w sklepie motoryzacyjnym ?
Np takiej: http://allegro.zumi.pl/pasta-montazowa-zacisku-hamulcowego-ate-i1373412624.html
dostałem uszczelniacze hondowskie
szparag, miałeś rację - honda smaru nie daje.
kolo w salonie okazał się niedoinformowany....
Vooytas o jaki smar pytać w sklepie motoryzacyjnym ?
Smar do tłoczków hamulcowych, taki biały podobny do wazeliny technicznej.
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=smar+do+t%C5%82oczk%C3%B3w
andrzej 76
25.02.2011, 09:10
- dzięki chłopaki !
simon1977
25.06.2011, 19:53
Po zakupie mojej Afryki przednie koło szumiało.
Luz na zaciskach wyjątkowo mały, w porównaniu z np. tylnym zaciskiem.
Po rozebraniu zacisków stan tłoczków był zadawalający, uszczelniacze OK, zacisk "pływał" Czyszczenie zacisków, wymiana płynu, składanie (bez smaru, na płynie) i tak jak poprzednio - trze.
Zamówiłem zestaw naprawcze z Larsona, myśląc, że to jednak przez "gumki" tłoki za mało odbijają.
To samo od początku, z tą różnicą, że tym razem na smarze. Bez rezultatu.
Co może być przyczyną zbyt małego luzowania się klocków?
Dodam, że problem dotyczy 2 zacisków przednich.
Coś z pompą ham?
Po zakupie mojej Afryki przednie koło szumiało.
Luz na zaciskach wyjątkowo mały, w porównaniu z np. tylnym zaciskiem.
Po rozebraniu zacisków stan tłoczków był zadawalający, uszczelniacze OK, zacisk "pływał" Czyszczenie zacisków, wymiana płynu, składanie (bez smaru, na płynie) i tak jak poprzednio - trze.
Zamówiłem zestaw naprawcze z Larsona, myśląc, że to jednak przez "gumki" tłoki za mało odbijają.
To samo od początku, z tą różnicą, że tym razem na smarze. Bez rezultatu.
Co może być przyczyną zbyt małego luzowania się klocków?
Dodam, że problem dotyczy 2 zacisków przednich.
Coś z pompą ham?
Yyy ten typ tak ma? Zawsze będzie trochę szumieć.
simon1977
25.06.2011, 22:03
Trochę zawsze, ale u mnie ciut za fest. Porównywałem namacalnie na innej królowej.
Chyba trzeba rozkopać pompę
bliźniak
25.06.2011, 22:24
Po zakupie mojej Afryki przednie koło szumiało.
Luz na zaciskach wyjątkowo mały, w porównaniu z np. tylnym zaciskiem.
Po rozebraniu zacisków stan tłoczków był zadawalający, uszczelniacze OK, zacisk "pływał" Czyszczenie zacisków, wymiana płynu, składanie (bez smaru, na płynie) i tak jak poprzednio - trze.
Skoro nic nie zmieniłeś to czemu miało się coś zmienić?? :p Zrób to jeszcze raz: wyczyść i tym razem złóź na smar do tego odpowiedni, gumki tylko nowe i nic trzeć nie powinno :Thumbs_Up:. Powodzenia.
simon1977
25.06.2011, 22:30
W dalszej części, już nie zacytowanej, właśnie napisałem, że nowe gumki, smar itd.
bliźniak
25.06.2011, 22:41
tak, tak, teraz doczytałem ... pod wieczór w sobotę już gorzej widzę ;)
nasmaruj koniecznie cylinderki i tłoczki przed montażem, sprawdź czy po puszczeniu klamki jest przepływ w stronę do zbiorniczka i czy nie masz w nim za dużej ilości płynu.
Jak posmarujesz gumki smarem to jak się mają cofać? Zakładałem "hondowskie" bez smaru do dzisiaj nic nie trze. Mnie kiedyś uczyli, że gumy w zaciskach składa się na płyn hamulcowy. Czasy się zmieniły, a ja starej daty jestem.
Drogie Czarnuchy,
przy okazji konserwacji pompy hamulca tylnego w moim Trampku zastanowiłem się czy nie brak jest jednego z oringów uszczelniających. Czy mam rację?
Teoretyczny wymiar tego oringu to dz/dw = 14/8 mm. Gdzie go szukać, gdy nie znam typu pompy ani moto z którego pochodzi?
Pompa nie jest trampkowa. Prawdopodobnie kawasaki. Foto poniżej.
Weź pompę ze sobą i poszukaj oringów w sklepie na Łopuszańskiej.
http://www.ggtrading.pl/glowna.htm
dymekw15
29.06.2011, 19:09
Identyczna pompe mialem w swojej Aprili i z tego co pamietam tam powinien byc oring ale reki sobie nie daje obciac.
motormaniak
30.06.2011, 08:27
tam powinien byc oring
to żeby była równowaga to ja napisze że tam nie powinno być oringu.
to żeby była równowaga to ja napisze że tam nie powinno być oringu.
Poprzyj Waść jakimiś argumentami bom ciekaw:)
Weź pompę ze sobą i poszukaj oringów w sklepie na Łopuszańskiej.
http://www.ggtrading.pl/glowna.htm
Byłem, oringi mają, lecz nieodporne na płyn hamulcowy:vis:
to żeby była równowaga to ja napisze że tam nie powinno być oringu.
Powiadaj, a żywo, bo może niepotrzebnie szukam problemów:bow:
Byłem, oringi mają, lecz nieodporne na płyn hamulcowy:vis:
Powiadaj, a żywo, bo może niepotrzebnie szukam problemów:bow:
Pewnie jakbyś przeczytał "jedno zdanie" jak działa pompa to byś wiedział, że ..........................;):D
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.