Zaloguj się

View Full Version : Regulacja napięcia sprężyny


graphia
15.01.2011, 18:39
Gdzie¶ czytałem co¶ o samoróbnych mechanizmach ¶ciskania sprężyny tylnego amora w Afryce. Kto to ewentualnie robi? Czy to może jest jaki¶ jednostkowy pomysł?

rambo
15.01.2011, 20:42
Chodzi Ci o wsadzenie tam napinacza od NTV..?

graphia
15.01.2011, 20:51
być może..... szukam jakiego¶ napinacza ale to trampka 650 więc nie wiem czy to takie samo rozwi±zanie...

rambo
15.01.2011, 20:57
Możliwe że pasuje :)
Mam i używam w AT i sobie chwale

graphia
15.01.2011, 21:04
O! Napisz zatem od której NTV pasuje i co tam trzeba wyrzeĽbić aby to działało?

rambo
15.01.2011, 21:14
W AT nic. Rozkręcasz amor jeden i drugi. Zamiast pier¶cienia od regulacji w AT wkładasz napinacz od NTV 650 i wio. Ten sam napinacz ma gs650 singiel od bmw.

np.

http://allegro.pl/honda-ntv650-ntv-650-amortyzator-tyl-tylny-amor-i1376580672.html

graphia
15.01.2011, 21:49
No to jestem ciekaw czy będzie pasował do TA 650 :/

rambo
15.01.2011, 22:10
zmierz ¶rednice amora u siebie

graphia
15.01.2011, 22:16
Która ¶rednica jest potrzebna? Ta nagwintowana na której s± nakrętki ¶ciskaj±ce?

rambo
15.01.2011, 22:29
Powiedzmy tam gdzie jest gładko bo gwint nie będzie nas już interesował

graphia
15.01.2011, 22:38
Pomierzę i dam znać....

graphia
18.01.2011, 11:49
Rambo. Tylni amor w Transalpie 650 wygl±da tak http://cgi.ebay.pl/Federbein-Honda-XL650-V-Transalp-RD10-/300514049942?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item45f8087f96#ht_4504wt_1139 i co¶ mnie się wydawa, że nie da się tam wcisn±ć żadnego hydraulicznego napinacza.... no to może wymienić sam± sprężynę na progresywn±? Hyperpro na pewno robi do trampka - i co? trzeba by rozkręcać cały amor?

Pastor
18.01.2011, 12:00
NTV 650 i wio. Ten sam napinacz ma gs650 singiel od bmw.


nie

:hello:

graphia
18.01.2011, 12:12
Pastor. Czy ja mam mieć jeszcze jak±¶ nadzieję? :D

Michal
18.01.2011, 15:11
Witam
A czy komu¶ udało się w końcu dopasować napinacz do RD04 ?
Bo chciało by się chyba trochę.

majki
18.01.2011, 17:48
Teoretycznie SzymonBBi co¶ tam kombinował, ale czy wykombinował to nie wiem: http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=96672&postcount=54

rambo
18.01.2011, 18:55
nie

:hello:

Jak temu dowiodłe¶.?
Czym się różni±..? :):Thumbs_Up:

rambo
18.01.2011, 19:03
Rambo. Tylni amor w Transalpie 650 wygl±da tak http://cgi.ebay.pl/Federbein-Honda-XL650-V-Transalp-RD10-/300514049942?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item45f8087f96#ht_4504wt_1139 i co¶ mnie się wydawa, że nie da się tam wcisn±ć żadnego hydraulicznego napinacza.... no to może wymienić sam± sprężynę na progresywn±? Hyperpro na pewno robi do trampka - i co? trzeba by rozkręcać cały amor?

Tylko nie progres, sam prolink już za pomoc± dĽwigni daje progresje. Faktycznie nic tam nie wsadzisz. Ja mam teraz ten sam problem z amorem WP :confused:

Może najpierw sprawdĽ poziom gazu jak±¶ pompk± do amorów rowerowych (300PSI)

graphia
19.01.2011, 08:51
Mój amor jest po serwisie u jakiego¶ kolesia z Czechowic-Dziedzic, powymieniał uszczelki, nabił jakim¶ tam gazem (Argonem?) Prolink Wilbersa na przykład który podniesie mi zawieszenie o ile¶tam centymetrów? O to chodzi?

cu¶ takiego? http://moto.allegro.pl/zestaw-podwyzszajacy-honda-xl-650-700-transalp-i1397568006.html

rambo
19.01.2011, 10:32
A SAG zmierzyłe¶..?

graphia
19.01.2011, 10:38
Zmierzyłbym gdybym wiedział jaki ma być :)

rambo
19.01.2011, 10:50
http://www.motox.com.pl/garaz-motox-com-pl-motocross/ustawienie-tylnego-zawieszenia-krok-1

Nie wiem ile masz tam skoku. Ja mam w AT na 7cm i to jus jest wysoko, ale seryjn± sprężyn± tego sie nie da osi±gn±ć. Może zamiast krótszych ko¶ci dłuższa sprężyna od wilbera..?
paru z naszych ma..

graphia
19.01.2011, 11:07
Muszę popytać czy Wilbers ma inn± spr±żynę, Hyperpro na pewno ma (97 eurasów)

rambo
19.01.2011, 11:12
Ustaw narazie SAG. A spręzyna tylko liniowa, zaden progres

graphia
19.01.2011, 11:21
My¶lę, że sag regulowany jest ci¶nieniem w zbiorniczku. Ale jakie tam powinno być ci¶nienie nie mam pojęcia - mam do¶wiadczenie tylko z powietrznym amortyzatorem rowerowym gdzie pod swoj± wagę muszę pompować ok 230 PSI. Moja pompka ma manometr do 300 PSI

Dlaczego odradzasz progres?

podos
19.01.2011, 12:58
oj przeciez napisał, ze progresje sprzezyny powoduje układ dzwigienek.
Sprzezyne progresywna stosujesz jeli amor jest doczepiony wprost do wahacza i ramy. W afri tak nie jest.
W amorze ma być 18 ATM

graphia
19.01.2011, 13:01
Chyba zakumałem, ale jeszcze muszę się z tym przespać :)

rambo
19.01.2011, 13:40
oj przeciez napisał, ze progresje sprzezyny powoduje układ dzwigienek.
Sprzezyne progresywna stosujesz jeli amor jest doczepiony wprost do wahacza i ramy. W afri tak nie jest.
W amorze ma być 18 ATM

Napisał 18 atm ale to w AT a w TA może być inaczej :D

A co to jest sprzezyna..? :haha2:
Czy chodzi o sprzężyne..? :D

podos
19.01.2011, 13:51
sprzężyna zprzenrza zaprzęg, znaczy ramę z waCHAczem

graphia
19.01.2011, 13:52
No to teraz potrzebuję dwóch nocy :)

graphia
19.01.2011, 13:57
Rambo. Je¶li wiesz że w AT jest 18 atm to może wiesz gdzie znaleĽć info na temat ci¶nienia w TA??

rambo
19.01.2011, 14:25
Podos na pewno wie :) :Thumbs_Up: