View Full Version : Przedni hamulec 320 mm + zacisk (złoty brembo)
Poszukując informacji na temat adaptacji przedniego hamulca trafiłem na coś takiego:
17534
17535
17536
17537
źródło: http://mitglied.multimania.de/GOGGOLOGE/4K.htm
Niestety z treści nic nie kumam, bo nie znam języka niemieckiego.
Czy ktoś z forum może pokusić się o tłumaczenie?
Proszę :bow:
A tak nawiasem mówiąc ile może kosztować taki zestaw?
Bo nigdzie nie mogę znaleźć oferty sprzedaży.
Czy to taki biały kruk czy co?
Dużo tego jest. LC4 SM mają tarcze 320mm. Mój WP extreme 50 miał tarczę 300mm, Sambor z adapterem w tym samym WP ma 320mm.
Co do tłumaczenia http://translate.google.pl/ :Thumbs_Up:
Dużo tego jest. LC4 SM mają tarcze 320mm. Mój WP extreme 50 miał tarczę 300mm, Sambor z adapterem w tym samym WP ma 320mm.
Co do tłumaczenia http://translate.google.pl/ :Thumbs_Up:
Dzięki,
Ten translator naprawdę wymiana, nawet posłuchać można :D
Tarcze faktycznie na Jebaju są ale z zaciskami kiepsko.
Ile warto zapłacić za taki zacisk?
Jak cos takiego zalozysz, to ograniczysz pochylenie motocykla w zakrecie.
Bedzie Ci tarcza obcieral o asfalt ;)
Pasuje ta tarcza do piasty afry? Cchce to samo zrobić ale kombinować z jednym zaciskiem oryginalnym drugi po prostu zaślepić... Może by działało
motormaniak
10.12.2010, 21:56
drugi po prostu zaślepić... Może by działało
Wydasz na tarcze i adapter a zaoszczędzisz na przewodzie za 150 zł?
ja mam koło od Huski + nową tarcze 320 mm i dorobiony adapter. Nie wyszło to wcale tak drogo.
Tarczę + dystans do Afry możesz kupić w http://www.he-motorradtechnik.de/
Tam kupiłem dla siebie .
Tarczę upolujesz na ebay za 100 euro jak bedziesz cierpliwy. Dystans raczej bezpośrenio bo broda urośnie
Za nową tarczę z dystansem coś około 250 euro ( z przesyłką )
Honda AfricaTwin
320 mm HE-Doppelbremsscheibe inkl. Adaptern für die Serienbremszangen;
inkl. ABE oder Teilegutachten
Euro 400,--
Jeśli zmieniamy na jedną tarczę , trzeba zmienić pompę hamulcową .
Nie ma innej opcji.
http://www.he-motorradtechnik.de/bilder/bilder-bremsen/bremse-africa750.jpg
Franz, czy jeden hebel, nawet taki na tarczy 320mm to wyhamuje moto takie jak AT tak samo dobrze jak seryjne dwa heble..? Nie będzie się to wyginać przy hamowaniu w którąś strone..? Chce w zime coś już zacząć działać :)
Franz, czy jeden hebel, nawet taki na tarczy 320mm to wyhamuje moto takie jak AT tak samo dobrze jak seryjne dwa heble..? Nie będzie się to wyginać przy hamowaniu w którąś strone..? Chce w zime coś już zacząć działać :)
Moim zdaniem afra za ciężka na jedną tarczę.
Przy trampku mi styka - bo mam 320mm, przewód w oplocie, jeżdżę bez kufrów i pasażera oraz jest to lżejszy motocykl.
Wyginać na pewno nie ,ale przegrzewać tak.
W RD04 ma również Sambor. Czy daje radę ? - zapytaj
Nie chce mi się wierzyć, że będzie się przegrzewać. Ta tarcza ma sporą powierzchnię a prędkości afry są symboliczne ;)
Lepi dobrze wiesz że prędkości afry dorównują prędkościami lc8. Będzie hamować solidnie... w to wierze.
Widzę, że 250 Euro, to chyba se odpuszcze. BEdę szukał rozwiązań dla normalnych ludzi a nie tych co w totka wygrali ;). Znajde tarczę a reszte zrobie sam... widać niemiec ma zbyt dużą stawkę r-g i zbyt duże narzuty Kp ;)
W afryce da sie zagrzać tarcze do takiej tmp by przestały hamulce działać.
Przepis prosty: jeździec 140 kg, oryginalnej wielkości tarcze Branking do tego klocki EBC i to o dziwo złote sintered, ostre zakręty na wiejskiej nizinnej drodze i stres gwarantowany. Płyn był zalany 2 miesiące wcześniej (Castrol SRF Racing) przy wymianie przewodów na metalowe (Godridge). Przy okazji były wymienione uszczelniacze tłoczków. Byłem zaskoczony i wcześniej nie czułem niczego coby zapowiadało takie niemiłe wydarzenia. Teraz zacząłem sobie zdawać sprawę że nie ma żartów. A to wszystko mimo zastosowania przyzwoitych elementów składowych układu. Aż boję sie myśleć co by sie stało przy zaniedbanym układzie hamulcowym i słabych komponentach.
Lepi dobrze wiesz że prędkości afry dorównują prędkościami lc8. Będzie hamować solidnie... w to wierze.
... ;)
Oczywiście, że może. Z dobrym kierownikiem w terenie. Ale nadal nie są to prędkości asfaltowe, które mogłyby zgrzać porządną, nawet pojedynczą tarczę.
motormaniak
12.12.2010, 16:41
W moim trapim solo ta jedna tarcza wystarcza. Na 2 osoby i bagaże i agresywną jazdę trochę słabo to widzę.
Ja mam taką u siebie:
http://moto.allegro.pl/przednia-tarcza-ham-husqvarna-do-99-supermoto-zych-i1327645714.html
do tego koło można kupić za 150 zł -uwaga koło i tarcza od huski różni się od KTM-a średnicą otworów mocujących - poza tym jest nie do odróżnienia.
Jak cos takiego zalozysz, to ograniczysz pochylenie motocykla w zakrecie.
Bedzie Ci tarcza obcieral o asfalt ;)
Ojjj, to faktycznie muszę się zastanowić.
Na ostatnich serpentynowych szarżach udało mi się osiągnąć takie przechylenie że przytarłem prawy podnóżek oraz osłonę silnika (oczywiście bez wywrotki), tarczy było by szkoda :D.
Hmm..Czyżbyś też jeździł drogą przez Przełęcz Słonną? :)
Hmm..Czyżbyś też jeździł drogą przez Przełęcz Słonną? :)
Dokonałem tego na serpentynach koło Magury. Od Małastowa w stronę Koniecznej.
Przełęczy Słonnej jeszcze nie znam. Ale sprawdziłem u cioci Wikipedii i trasa wygląda kusząco.
Pomóżcie dobrać tarczę!!!
Mam koło od husaberga na którym zamontowana jest obecnie tarcza 270 mm o następujących wymiarach:
- średnica wewnętrzna 118 mm
- rozstaw śrub mocujących 133 mm
Jak dobrać tarczę żeby można było dorobić adapter, mam następujące propozycje:
1) http://cgi.ebay.de/Bremsscheibe-Spiegler-Husaberg-320mm-Neu-S0036-/160517325570?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item255f940302
- średnica wewnętrzna 120 mm
- rozstaw śrub mocujących 135mm
lub
2) http://cgi.ebay.de/KTM-Supermoto-Bremsscheibe-D-320mm-von-HOERBIGER_W0QQitemZ300504052939QQcategoryZ49796QQc mdZViewItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3D DLSL%252BSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%2 52BFICS%252BUFI%252BDDSIC%26otn%3D8%26pmod%3D30049 7805526%252B300497805526%26po%3D%26ps%3D63%26clkid %3D5638665664314806440
- średnica wewnętrzna 125 mm
- rozstaw śrub mocujących 143 mm
Dotychczas nie znalazłem czegoś co by idealnie pasowało dlatego myślę o dorobieniu adaptera.
W pierwszym przypadku wydaje mi się, że jest za mała różnica wymiarów, żeby dało się dorobić adapter.
W drugim przypadku nie wiem czy taka różnica wystarczy.
Jeśli ma ktoś doświadczenie lub przemyślenia w tym temacie to bardzo proszę o podzielenie się nimi.
Z góry dziękuje.
motormaniak
14.12.2010, 17:26
Dotychczas nie znalazłem czegoś co by idealnie pasowało dlatego myślę o dorobieniu adaptera.
Szukaj szukaj, a jak już wydasz kasę na tarczę i adapter to sprawdź linka który wkleiłem 2 posty wcześniej. Sprawdź jeszcze przed zakupem ale podane przez ciebie rozmiary pasują jak ulał do tarczy od huski. Jest ich w Polsce "od pyty" wpisz w goglach.
ps
Czasem odnoszę wrażenie że nikt mnie nie czyta, nikt nie rozumie......:(
Jaro-Ino
14.12.2010, 18:25
Motormaniak, nie przejmuj się :D Ja czytam i rozumiem. Będzie dobrze, pomagasz wielu osobom, choć może bardzo to ukrywają :)
Szukaj szukaj, a jak już wydasz kasę na tarczę i adapter to sprawdź linka który wkleiłem 2 posty wcześniej. Sprawdź jeszcze przed zakupem ale podane przez ciebie rozmiary pasują jak ulał do tarczy od huski. Jest ich w Polsce "od pyty" wpisz w goglach.
ps
Czasem odnoszę wrażenie że nikt mnie nie czyta, nikt nie rozumie......:(
Czytam, czytam,
To właśnie dzięki Tobie zdecydowałem się na zawias od Husaberga.
Cieszę się, że dzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniem. :Thumbs_Up:
Postaram się ją bardziej wykorzystać.
c.d.n.
A więc tak.
Link zamieszczony przez Motormaniaka
W moim trapim solo ta jedna tarcza wystarcza. Na 2 osoby i bagaże i agresywną jazdę trochę słabo to widzę.
Ja mam taką u siebie:
http://moto.allegro.pl/przednia-tarcza-ham-husqvarna-do-99-supermoto-zych-i1327645714.html
do tego koło można kupić za 150 zł -uwaga koło i tarcza od huski różni się od KTM-a średnicą otworów mocujących - poza tym jest nie do odróżnienia.
dotyczy oferty firmy Zych Off Road z Nowego Targu.
Niestety takiej tarczy jak ja potrzebuję obecnie nie posiadają ale...
za 250 zł wykonają na zamówienie.
Tak że, informacyja od Motormaniaka jest jak najbardziej wartościowa i rację miał chłopak irytując się, że "Czasem odnoszę wrażenie że nikt mnie nie czyta, nikt nie rozumie......:(".
Masz u mnie duuuże :beer:, kolego Motormaniak.
Po raz kolejny potwierdza się stara prawda, że starszych cza słuchać:oldman:!!!!
motormaniak
16.12.2010, 15:48
no dobra, nie słódź... zobaczymy co Ci z tego wyjdzie:)
Jeśli zmieniamy na jedną tarczę , trzeba zmienić pompę hamulcową .
Nie ma innej opcji.
Czy możesz wyjasnić dlaczego.
Ewentualnie, czy pompa od tego potwora będzie odpowiednia pod zacisk 4tłoczkowy, czy lepiej mieć komplet pracujący już ze sobą?
18662
18663
Doradź, proszę żeby nie wyrzucać kasy w błoto.
Na pierwszy rzut oka ,mam taki sam zacisk jak z tego potwora..
Pompe mam od starszego modelu KTM 640
Zapewne pompa jest taka sama jak u mnie skoro zacisk jest chyba identyczny.
Dlaczego trzeba zmienić ? bo inna jest wydajność.
Coś mi się wydaje, że te zdjęcia przedstawiają zaciski dwutłoczkowe. Prawda?
Ja mam taki
http://cgi.ebay.de/Supermoto-Brembo-Bremszange-KTM-LC4-/190496832378?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item2c5a7efb7a#ht_500wt_1156
I tak się zastanawiam, czy pompa od Twojego zacisku będzie pracować z takim jak mój.
Narazie nie mogę znaleźć oryginalnej pompy pod mój zacisk, tak że chyba spróbuję złożyć na pompie od mojej RD04.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.