View Full Version : czy kupić taki regler...???
MuSStaFFa
24.11.2010, 22:34
nie jestem specem od mechaniki i elektryki... ale czy ktoś kupował już taki regulator napięcia ?? czy warto.. czy nie warto ?? .. przekonują mnie wtyczki :-) ze jak będzie leżał pod siedzeniem to łatwo będzie go można przełożyć...
proszę o poradę i dziękuje...
http://allegro.pl/regulator-napiecia-xrv-750-africa-twin-i1326473637.html
lub taki ... http://allegro.pl/regulator-napiecia-honda-xrv-750-xrv750-93-03-i1321107425.html
Pozdrawiam..
ADAM Z WISŁY
24.11.2010, 23:06
Witam . Kupiłem taki regulator (ten tańszy) z rok temu , założyłem i działa prawidłowo . Na pudełku była naklejka '' made in japan'' ? Zrobiłem ledwie z 3k km ale jest ok. Żółte kable połączyłem indywidualnie , bez kostki i nic się nie pali.:Thumbs_Up:
MuSStaFFa
24.11.2010, 23:12
Żółte kable połączyłem indywidualnie , bez kostki i nic się nie pali.
a czemu podłączałeś je indywidualnie ??? coś nie pasowało ??
dzięki...za odp..
PawelZDR
24.11.2010, 23:33
Będzie pasowało ,kolega zapobiega spaleniu tej kostki w przyszłości.Czemu się tak dzieje można przeczytać w dziale elektrycznym.
ADAM Z WISŁY
24.11.2010, 23:34
Wszystko pasowało ale bez kostki można mocno ścisnąć wtyki i kontrolować to połączenie.
MuSStaFFa
24.11.2010, 23:45
czyli rozumiem że najbardziej właśnie te żółte są "wrażliwym" tematem...
O regulatorach, ich awariach i przyczynach tych awarii oraz ich zapobieganiu jest tu: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1081&highlight=regulator
Przebrnij przez ten długi wątek a dowiesz się wszystkiego.
A ja w wolnej chwili trochę go zmoderuję bo coś ma za dużo stron... Ale z drugiej strony stare wpisy, można się pośmiać ;).
Na ADVrider ktoś takim patentem zarzucił
http://www.easternbeaver.com/Main/Stuff/R-R_Swap/r-r_swap.html
I że prundu więcej...
I tak wtyczki bym wyp......
A że prundu więcej?
Właściciele AT chyba nie mają powodu do narzekać na niedostatek prądu.
Włączone światła, grzane manety itd. wtedy dopiero regler odpoczywa......
MuSStaFFa
17.12.2010, 23:18
ja to chyba jednak nabędę od kolegi RAFWRO ... tak je zachwala..... :-)
Na ADVrider ktoś takim patentem zarzucił
http://www.easternbeaver.com/Main/Stuff/R-R_Swap/r-r_swap.html
I że prundu więcej...
Nie prundu więcej tylko napięcie wyższe,a co za tym idzie łatwiej o wygotowanie elektrolitu no i koniec aku.
PawelZDR
19.12.2010, 10:57
Nie prundu więcej tylko napięcie wyższe,a co za tym idzie łatwiej o wygotowanie elektrolitu no i koniec aku.
To tylko w teorii.W praktyce ten nowsze regulatory działają o wiele lepiej od tych starszego typu.Mam taki już drugi rok i zapomniałem co to brak prądu.
To tylko w teorii.W praktyce ten nowsze regulatory działają o wiele lepiej od tych starszego typu.Mam taki już drugi rok i zapomniałem co to brak prądu.
Ok zgadzam się z tobą tylko że podnosząc napięcie ładowania pow 14.5V możemy doprowadzić do zagotowania aku i przedwczesnego zużycia aku.Więc dobry regler trzyma napięcie na odpowiednim poziomie i tyle.A ta reklama że ten który daje 13.8V a lepszy 15V to totalna bzdura.
PawelZDR
19.12.2010, 16:27
Zgadzam się w 100%.Ja u siebie widziałem raz krótki pik na 14,7 normalnie przy niewielkim obciążeniu jest 14,2.
Potwierdzam. 14,2V. A piki to i są owszem, i pewnie powyżej dużo, bo usmałażyłem już dwie ładowarki do tel na 12/24v :cold:
michał O.
17.01.2011, 15:09
Mam pytanie , byc może kotoś z Was już praktykował: Na aukcji jest napisane "regulator do afryki rok 1993 i dalej " ale ja mam w RD04 regulator o tym samym symbolu SH 538D - 13 . Wiecie może jaka w takim razie jest różnica między reg.do 04 i 07 ?
Regulatorów do RD04 brak albo za słabo szukałem.
http://moto.allegro.pl/regulator-napiecia-do-xrv-africa-twin-1993-i1405485050.html
Sam regler działa tak samo, ale są różne inne wtyczki
PiotrTMC
12.03.2011, 22:04
Ok zgadzam się z tobą tylko że podnosząc napięcie ładowania pow 14.5V możemy doprowadzić do zagotowania aku i przedwczesnego zużycia aku.Więc dobry regler trzyma napięcie na odpowiednim poziomie i tyle.A ta reklama że ten który daje 13.8V a lepszy 15V to totalna bzdura.
14.8V to wartość książkowa , nie reguła, każdy motocykl jest inny ale wartość ta jest wartością orientacyjną a często właściwą. Jeśli aku się gotuję to po prostu regler nie przejmuje nadmiaru prądu z prądnicy.Moim zdaniem wina leży po stronie aku. Często ludzie eksploatują aku do ostatniego tchu, choć jego pojemność dawno spadła o 1/3 to dalej nie wymieniają i często to jest także przyczyną padnięcia reglera, a także w skrajnych przypadkach prądnica potrafi też się sfajczyć. 14.5V to znak że regler jest ok.jeśli przy tym napięciu(w miarę stabilnym) gotuje się aku, to radził bym zacząć od jego wymiany :)
bliźniak
12.03.2011, 23:21
14.8V to wartość książkowa , nie reguła, każdy motocykl jest inny ale wartość ta jest wartością orientacyjną a często właściwą. Jeśli aku się gotuję to po prostu regler nie przejmuje nadmiaru prądu z prądnicy.Moim zdaniem wina leży po stronie aku. Często ludzie eksploatują aku do ostatniego tchu, choć jego pojemność dawno spadła o 1/3 to dalej nie wymieniają i często to jest także przyczyną padnięcia reglera, a także w skrajnych przypadkach prądnica potrafi też się sfajczyć. 14.5V to znak że regler jest ok.jeśli przy tym napięciu(w miarę stabilnym) gotuje się aku, to radził bym zacząć od jego wymiany :)
Nie zgadzam się z Tobą kolego za bardzo - regler jest po to, żeby przy barku odbioru ograniczył "dostawę" prądu, bo jak masz full naładowany aku i jedziesz bez żadnych odbiorników, to jakie ma zanczenie stan czy rocznik aku? I kto Ci powiedział że trzeba wymieniać aku co jakiś czas? Jak się nie zasiarczy - a to się dzieje właśnie jak się przeładuje i wygouje się elektorlit / lub rozładuje poniżej min a to dla aku 12V (a tak na prawdę 14,2V) to ok 6V, chociaż księgi podają min 9V. Tak czy inaczej przyczy są dwie: roz/prze/ładowanie i tylko reg ma na to wpływ podczas normalnej exploatacji. I jeszcze jedno 14.8 pomimo, że wyczytałeś to w księdze, to za dużo! 13,8-14,4 to są krańcowe wartości dla życia aku - bez dyskusji i to jest reguła ;)
PiotrTMC
13.03.2011, 13:26
Nie zgadzam się z Tobą kolego za bardzo - regler jest po to, żeby przy barku odbioru ograniczył "dostawę" prądu, bo jak masz full naładowany aku i jedziesz bez żadnych odbiorników, to jakie ma zanczenie stan czy rocznik aku? I kto Ci powiedział że trzeba wymieniać aku co jakiś czas? Jak się nie zasiarczy - a to się dzieje właśnie jak się przeładuje i wygouje się elektorlit / lub rozładuje poniżej min a to dla aku 12V (a tak na prawdę 14,2V) to ok 6V, chociaż księgi podają min 9V. Tak czy inaczej przyczy są dwie: roz/prze/ładowanie i tylko reg ma na to wpływ podczas normalnej exploatacji. I jeszcze jedno 14.8 pomimo, że wyczytałeś to w księdze, to za dużo! 13,8-14,4 to są krańcowe wartości dla życia aku - bez dyskusji i to jest reguła ;)
Nie chce z Tobą tutaj polemizować na temat prądów oboje wiemy swoje, ale co do aku mnie nie przekonasz. Przeładowywanie to tylko jedna przyczyna zasiarczenia aku, jest ich więcej. Moim zdaniem zły a więc uszkodzony akumulator zasiarczony może być przyczyną uszkadzania się reglera, tak samo złe połączenie prądnica-regler-aku.Tego nie wymyśliłem to po prostu stwierdzam na swoim doświadczeniu z moto.A w ogóle nie trzeba wymieniać często aku trzeba go tylko dobrze eksploatować :D.
Panowie pytanie za 100punktów czy po przerobieniu końcówek ten regler będzie działał w afryce? http://allegro.pl/regulator-napiecia-suzuki-sv-650-bcm-i1485979707.html
zakres obrotów suzi ma ten sam ale wiadomo że napięcie i natężenie z alternatora może wychodzić inne stąd moje pytanie BĘDZIE DZIAŁAŁO CZY NIE BĘDZIE DZIAŁAŁO ?? może ktoś się oriętuje:bow:
Powinno działać jeżeli regler jest sprawny.
Moce są podobne a regulatory i tak mają pewne zapasy mocy.
Obroty silnika nie mają znaczenia.
dzięki wielkie.:bow:
A czy jest jakaś możliwość, żeby takowy regel sprawdzić ?? Ja znam tylko jedną możliwość - podłączyć do afri i liczyć na łud szczęścia:bow:
Ja go nie mam za wiele tak więc myśle że po podłączeniu będę potrzebował moduł, obrotomierz no i resztę czułej elektroniki - żarówki to sobie kupię:dizzy:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.