PDA

View Full Version : Przednie zawieszenie


Bonjour
04.06.2008, 20:26
Pany simmeringi w przednim zawieszeniu w RD07 żeby wymienić to sie je jakos wykręca z tym metalowym "kielichem" czy wybija, czy co?
Skończyłem rozbieranie przodu na spuszczeniu oleum wyjęciu sprężyn i odkręceniu śrób trzymających tłoczki amortyzatora jeśli się nie mylę. No te od dołu. ALe lagi nie chca wyjśc z goleni. Wnoskuje że sie zatrzymują na uszczelniaczach. Myslałem że sie je wykręca z tym kielichem w którym siedzą, ale tam żadnego gwintu ani jakiś wpustów na klucz nie widze. TO jak to z tym jest?

wieczny
04.06.2008, 20:42
Trza sie pozbyć tych pierścieni Segera, które zapobiegają wysunięciu się simmera i energicznie wyciągać lagę z goleni. Będzie ona uderzać o simmera i za każdym razem lekko go wybijać aż się w końcu podda. To jest moja wiedza z innych motocykli wyjęta, bo lag w AT nie rozbierałem, ale powinno być tak samo. Jak nie to mnie poprawcie.

R2D2
04.06.2008, 22:26
dobrze gada dac mu :beer::beer:
jest jak piszesz

Bonjour
05.06.2008, 07:24
Panowie ale ten seger to jest pod simmeringiem? Na simmeringu u mnie nic nie ma. Jakby tam był seger to jasna sprawa że bym zdjął.

wieczny
05.06.2008, 08:06
Patrzę w serwisówkę i widzę, ze mimo harmonijek na lagach w AT sa też uszczelniacze zgrubne. Należy je zdjąć, podważając śrubokrętem czy tępym nożem. Pod nimi jest uszczelniacz właściwy zabezpieczony od góry segerem. 7greg chyba zmieniał uszczelniacze. Ja tylko tyle co w kilku innych motocyklach + wiedza z serwisówki.

podos
05.06.2008, 11:02
Patrzę w serwisówkę i widzę, ze mimo harmonijek na lagach w AT sa też uszczelniacze zgrubne. Należy je zdjąć, podważając śrubokrętem czy tępym nożem. Pod nimi jest uszczelniacz właściwy zabezpieczony od góry segerem. 7greg chyba zmieniał uszczelniacze. Ja tylko tyle co w kilku innych motocyklach + wiedza z serwisówki.

dobrze gada dać mu wodki:)

Babel
05.06.2008, 12:06
A jeszcze ciekawostkę ostatnio usłyszałem od KTM-owców a propos zawieszenia.
Mówią że po jeżdzeniu po dołach w zawieszeniu jak to ująć wzrasta cisnienie powietrza i powinno się po kazdym ostrzejszym offiku moto na centralkę podnieść przód i odkrecic zaworki celem upuszczenia nadmiaru powietrza.
Ja tak zrobiłem bo faktycznie jakoś ostatnio jakoś twardsze zawieszenie było i przy podniesionym przednim kole faktycznie miałem za dużo powietrza w zawieszeniu.

Czy to prawda - zweryfikujcie bo nie wiem :dizzy:

wieczny
05.06.2008, 12:18
Jeśli otworzysz zaworki i wyrównasz ciśnienie z atmosferycznym na w pełni rozprężonych lagach może się zdarzyć, że przy szybkim odciążeniu przedniego koła podczas jazdy usłyszysz głośne wkurzające łupnięcie w lagach. Ja zeruję ciśnienie na kołach. Zarówno jak jeżdżę sam po mieście, jak i przy pełnym załadunku w trasie. Jakoś nie narzekam, geometrię motur trzyma, w zakrętach jeździ. No ale to moje podejście, nie twierdzę że jedyne słuszne.


Spokojnie, ja się ostatnio rozpiłem i mi zacznie szkodzić ;).

Dzieju
07.06.2008, 15:26
Babel , wieczny, macie racje po jakimś czasie latania , lagi jakby się samoczynnie pompują i praktycznie afryka pod obciążeniem jednej osoby stała na prawie maksymalnie rozciągniętym przednim zawieszeniu.
Do maksa brakowało ok 3cm.
Po spuszczeniu powietrza z lag przy obciążeniu 1 osoby przód stał się bardziej miękki.
Do tego poprzedni właściciel wspomniał że są założone mocniejsze sprężyny, dlatego zapewne dopiero pod obciążeniem 200kg lub np 2 osób moja AT płynie po drodze.
Jak jadę sam jest sztywnawa.
Dlatego nigdy nie pompowałem lag.

majo
08.06.2008, 08:02
I zrobiłem jak piszecie:) działa :)Jest mięciutki jak kaczuszka:)

wieczny
08.06.2008, 11:26
Fajno :).

rambo
19.06.2008, 18:02
Wieczny tu dobrze prawi. te 0,2atm max podczas jazdy uzyskamy poprzez wstawienie królowej na centralke i wcisnieciu zaworków w lagach na górze. po zestawieniu i podczas jazdy precyzyjny cisnieniomierz pokaze ok 0,1 do 0,2 atm. zadne kompresory na stacji. olej sprawdzic, jak błoto zmienic i dzida.

Dzis ulałem po 50ml z kazdej goleni, (jak zalecał HUbert) czego nie zrobilem jak montowałem progresy przód. afri na 10w full syntek i progresach płynie poprostu :) zeby tak jeszcze tył ładnie wybierał..

DANDY
23.06.2008, 18:15
gdzie kupić progresy (sprężyny przód) , podajcie jakieś namiary
sam też będe szukał

chomik
23.06.2008, 19:06
gdzie kupić progresy (sprężyny przód) , podajcie jakieś namiary
sam też będe szukał

www.holan.pl
www.sklep.larsson.pl

hero
23.06.2008, 21:06
Mam odwrotny problem -chciał bym twardziej mimo ze progresy mam, olej tez wymieniony na odpowiedni. Tylko jakoś ja nadal jestem za bardzo co by tu "owijać w bawełnę najedzony", a moja zona ma ciężkie kosmetyki. Moim pomysłem jest więc to by do górnych korków (jako że mam RD7A, czyli amor nie jest pompowany) na goleniach wkręcić zaworki od amortyzatora np. rowerowego lub od innego amora. - jak myślicie, czy będzie działać?

rambo
23.06.2008, 21:38
bedzie ale nic ci to nie da. to tylko napiecie wstepne. bedzie raczej wyżej niżej niz sztywno miękko

hubert
24.06.2008, 09:09
gdzie kupić progresy (sprężyny przód) , podajcie jakieś namiary
sam też będe szukał

http://www.wilbers.de/2008/html/onlineshop.htm

A tu jest katalog:

http://www.wilbers.de/2008/html/images/download/modell_preisliste/gabelfedern.pdf

Mają sprężyny do RD03, RD04 i RD07

Z tego co wiem jest jakiś dystrybutor na Polskę ale ja zamawiałem bezpośrednio.

Mają również sprężyny do tylnego amorka :D

DANDY
26.06.2008, 08:31
dzięki chłopaki progresy dla dabala ja w zime rozbebeszam swoją huske i od niej wkładam lagi marschoini cz jakoś tak i do tego zawieszenia będe potrzebował mocniejsze sprężyny i chamulce od jakiegoś super moto - tarcza 320mm i zacisk sześcio tłoczkowy z przejścówką do tego półka nad samym kołem (tam gdzie teraz jest błotnik) z tyłu wp ala ktm lub coś w tym stylu zależy od finansów

podos
26.06.2008, 10:12
...i od niej wkładam lagi marschoini czy jakoś tak ....i chamulce od jakiegoś super moto -


Moze Ci byc ciezko znaleść na ebay. Moze dowiedz sie dokladnie:haha2:

DANDY
26.06.2008, 10:58
Moze Ci byc ciezko znaleść na ebay. Moze dowiedz sie dokladnie:haha2:
na ebay nie szukałem bo języków z za zachodniej granicy jakoś nie uczyli albo mnie do szkoły za daleko było :p ale znalazłem na allegro koleś specjalizuje się w super moto chyba zawodnik tyko ceny ma troche z kosmosu a tył od wilbersa na zamówienie z chydrauliczną regulacją docisku spręrzyny ok 2500/3000 z większym skokiem, sprężyny na przód też wg wzoru zrobią:p tyko te koszty:mur:
hubert dzięki za linka znalazłem przedstawiciela na polskę
http://www.grandysduo.com.pl/stronaglowna.html

wieczny
26.06.2008, 14:44
Marzocchi.

Motobrek
12.10.2008, 21:54
Skrzypi i stuka w lagach . Co to może być ??

hubert
13.10.2008, 09:46
Skrzypi i stuka w lagach . Co to może być ??

Może teflon na ślizgaczach się wytarł ?

podos
13.10.2008, 09:52
po 24 tys przebiegu?

rambo
13.10.2008, 09:58
właśnie ciekawe jaka jest jego trwałość, tych teflonów

podos
13.10.2008, 10:05
moge pstryknać moje po 50 jak bede olej mieniał w zimie

hubert
13.10.2008, 10:27
po 24 tys przebiegu?

Nie wiem ile motobrek ma przebiegu. Tak strzeliłem :)

Ja wymieniałem je po 60 tys km (a tak na prawdę to nie wiadomo po ilu :))

rambo
13.10.2008, 10:31
a jakie se pewne objawy z te tulejki som padniete..?

boże nie kce tej zawiechy otwierac :Sarcastic: choć jak spuszczam powietrze ze sroda to psika mi od góry takim ładnym i niemal przeźroczystym olejkiem :)

hubert
13.10.2008, 10:56
Ja miałem wrażenie że coś mi delikatnie stuka, ale tak na prawdę nie to skłoniło mnie do wymiany. Po prostu przy okazji wymiany uszczelniaczy zbadałem je wzrokowo i stwierdziłem że teflon miejscami się już przeciera.

rambo
13.10.2008, 11:47
Hubert a co pociekło Ci..? :p;) ciekawe jakby to u mnie wyglądało, obawiam sie ze nie jest kolorowo, choc juz dwa razy olej zmieniałem

hubert
13.10.2008, 11:55
Ano pociekło. Oddałem wtedy lagi do lekkiego prostowania i panowie stwierdzili że przy okazji wymienią mi uszczelniacze, na co przystałem. Niestety tak mi wymienili że po miesiącu jeden zaczął cieknąć :mad: Wymieniłem więc sam te uszczelniacze przy okazji wymieniając ślizgacze i od tamtej pory jest spokój.

Motobrek
13.10.2008, 16:21
:D Dzięki . Ten teflon to jakieś większe koszty przy naprawie?? Olej nie cieknie i wydaje mi się że pracują gładko . Na asfalcie nic nie słychać a w terenie po dłuższej jeździe jęczy .

hubert
13.10.2008, 16:42
Jakieś 170 PLN ...

Kazmir
13.10.2008, 22:57
a jakie se pewne objawy z te tulejki som padniete..?

boże nie kce tej zawiechy otwierac :Sarcastic: choć jak spuszczam powietrze ze sroda to psika mi od góry takim ładnym i niemal przeźroczystym olejkiem :)


Wpadnij kiedyś przy okazji do mnie to zrobimy "demo" usterki zobaczysz czy trza zmieniać :)

Zoltan
28.04.2009, 20:26
Trza sie pozbyć tych pierścieni Segera, które zapobiegają wysunięciu się simmera i energicznie wyciągać lagę z goleni. Będzie ona uderzać o simmera i za każdym razem lekko go wybijać aż się w końcu podda. To jest moja wiedza z innych motocykli wyjęta, bo lag w AT nie rozbierałem, ale powinno być tak samo. Jak nie to mnie poprawcie.


Na mnie też przyszła kolej i mam problem: nie mogę wyszarpnąć lagi z golenia, a jednej poszła lekko, a drugiej ni cholery nie mogę Szarpałem sam, potem z moim przerośniętym w barach synem i nic. Macie jakieś patenty żeby zmobilizować simmeringa do ruszenia się?

wieczny
28.04.2009, 22:49
Zdążyłem już rozebrać lagi i robi się to tak jak w innych motocyklach :).

Damper od spodu odkręcony?
Seger wyjęty?

Jak tak to napielalać :). Wyjsć musi.

podos
04.05.2009, 11:21
tam jest panewka teflonowa którą się wlasnie wystykuje przez "szrapanie" powinna wyjść łatwo.Simering nie trzyma niczego, bez jaj...

Poncki
11.05.2009, 13:49
A kto się pochwali patentem na wybicie uszczelniacza?
Wymieniamy z kumplem w Trampku i jeden poszedł jakimś wiejskim patentem.
Ma ktoś prosty i przyjemny sposób?
Czym płuczecie lagi, żeby nie zniszczyć uszczelniaczy?

podos
14.05.2009, 10:47
A kto się pochwali patentem na wybicie uszczelniacza?
Wymieniamy z kumplem w Trampku i jeden poszedł jakimś wiejskim patentem.
Ma ktoś prosty i przyjemny sposób?
Czym płuczecie lagi, żeby nie zniszczyć uszczelniaczy?

jakich uszczelniaczy, matko boska?

Poncki
14.05.2009, 11:21
Myślałem, że z kontekstu da radę:)
Uszczelniaczy w lagach.

podos
14.05.2009, 11:41
to nie rozumiem. Wyciagając lagę ze szklanki wychodzą slizgi teflonowe i uszczelniacze. Co wiec chcesz wybijać? W Trampku jest inaczej?

przeczytalem w Heynesie - jest tak samo jak w Afri.

Poncki
14.05.2009, 12:11
To ja już wszystko wiem:)
U nas tuleja nie wyskoczyła, tylko się lekko podniosła.
Dlatego po wyjęciu lagi musieliśmy wydłubywać uszczelniacz.
Rozumiem, że normalnie nie ma takiej potrzeby, bo uszczelniacz wypada z lagą?!

podos
14.05.2009, 12:18
dolna tuleja musi wybić górną - nie wyobrazam sobie zeby tak sie nie stało.

pod uszczelniaczem jest jeszcze stalowa podkladka - ona wyciągnie uszczelniacz. Albo cos spaprane albo nie wiem....

Poncki
14.05.2009, 12:26
U nas wyszła laga, natomiast uszczelniacz i tuleja zostały.

winc74
14.05.2009, 12:30
Przepraszam za pytanie.
Na pewno już o tym było ale jakoś nie mogę znaleźć :mur:
Chodzi mi jakie mam być ciśnienie w lagach?
W jednej miałem 1,0, w kolejnej 1,5.

podos
14.05.2009, 13:28
U nas wyszła laga, natomiast uszczelniacz i tuleja zostały.

martwilbym się.

Poncki
14.05.2009, 14:55
Czego to może być wina?

Przepraszam za pytanie.
Na pewno już o tym było ale jakoś nie mogę znaleźć :mur:
Chodzi mi jakie mam być ciśnienie w lagach?
W jednej miałem 1,0, w kolejnej 1,5.

Z tego co pamiętam, spuszczasz powietrze z lag kiedy Afri stoi na kołach.
Zaworkami na górze.

Rozebraliśmy wczoraj drugą lagę i było to samo, tyle że uszczelniacz się ruszył i nie było problemu z wyciągnięciem go. Po złożeniu wszystko gitara. Motur śmiga.

Ale mam dwa pytania:

1. jak się nazywa trzpień, który jest wewnątrz lagi (z ciekawości)
2. Na dole lagi są otwory, natomiast wewnątrz jest pierścień, który jak się obróci zasłania te otwory lub odsłania. W jakiej pozycji powinien być przy składaniu. Ma to znaczenie?

A na koniec ceny w Hondzie:

1. komplet teflonów (4 szt) około 160 zł.
2. małe sprężyny które są na wspomnianym powyżej trzpieniu to koszt około 60 zł.

Babel
16.05.2009, 09:07
A tak z ciekawości spytam te tulejki teflonowe to które są w RD03 ??
Trochę u mnie stuka - może jak oleum na 7,5w będę zmieniał to zmienie i tulejki ??

ramires
16.05.2009, 10:39
A tak z ciekawości spytam te tulejki teflonowe to które są w RD03 ??
Trochę u mnie stuka - może jak oleum na 7,5w będę zmieniał to zmienie i tulejki ??

pozycja 10 i 11
prowadnica i ślizgacz - komplet koło 80zł

Babel
17.05.2009, 09:39
pozycja 10 i 11
prowadnica i ślizgacz - komplet koło 80zł
O to teraz już będe wiedział - dzieki :)

Poncki
18.05.2009, 09:57
pozycja 10 i 11
prowadnica i ślizgacz - komplet koło 80zł

Komplet na lage czy na dwie za 80zł?

ramires
18.05.2009, 10:03
na lage niestety

Motobrek
08.07.2009, 13:00
Mogę prosić o schemat przedniego zawieszenia rd07.

ramires
08.07.2009, 13:19
http://africatwin.strefa.pl/download.html

jorge
20.07.2009, 09:55
Panowie proszę o wsparcie. Wjechałem swoją AT w lekki teren (lasek, ogród, trochę pola) i okazało się, że z lewej lagi (patrząc z punktu kierowcy) cieknie olej. Moim zdaniem dość mocno. Nie wiem co może być tego przyczyną. Po dokładnym oglądaniu wygląda to na wyciek z samej góry - przy półce (chyba dobrze określam mocowanie tą dużą śrubą na samej górze). Koleś sprzedający moto ostrzegał, że zrobił nim Syrię i Egipt i nie do końca bawił się w pieszczenie - tzn tylko serwis na bieżąco. Obawiam się, że gdzieś się wpakował w dziurę i to może być powód. W serwisie (pytałem o przegląd) mówili mi, że to może być przyczyna piachu, dziury lub po prostu zużycia - ale przebieg raczej jest oryginał (33 kkm), tylko rozkład przebiegu jest nie typowy - do 2008 - 14 kkm - reszta w ciągu 1.5 roku ...:confused:

Pozdrawiam - Jurek/hjs

rambo
20.07.2009, 10:00
Tam nie może w twoim modelu cieknąć. Chyba że masz nie dokręcony ten kapsel od góry

jorge
20.07.2009, 10:30
Tam nie może w twoim modelu cieknąć. Chyba że masz nie dokręcony ten kapsel od góry


no właśnie nie wiem o co lotto. Śruba na górze ma małe ścięty jeden z wrębów - tak jakby ktoś nie dał rady odkręcić/dokręcić. Na pewno było grzebane w przodzie - podwyższona jest kiera i coś tam jeszcze robione na kolesia 186 - mi o zbędne - mam 176 ... Rambo sokoro nie powinno to o co lotto - czy po postu uszczelka padła czy czegoś więcej się doszukiwać ?

no właśnie nie wiem o co lotto. Śruba na górze ma małe ścięty jeden z wrębów - tak jakby ktoś nie dał rady odkręcić/dokręcić. Na pewno było grzebane w przodzie - podwyższona jest kiera i coś tam jeszcze robione na kolesia 186 - mi o zbędne - mam 176 ... Rambo sokoro nie powinno to o co lotto - czy po postu uszczelka padła czy czegoś więcej się doszukiwać ?

I wszystko jasne (chyba) poprzedni właściciel robił podwyższenie - i źle założył uszczelką pod górnym korkiem - odwrotnie - mam przełożyć i ma być oki...

majki
21.07.2009, 15:12
Ale tam powinien być oring, więc jak go odwrotnie założysz?:haha2:No chyba, że jest jakiś inny "patent"...

Może oring stary/przycięty lub korek nie dokręcony?

jorge
21.07.2009, 15:36
Ale tam powinien być oring, więc jak go odwrotnie założysz?:haha2:No chyba, że jest jakiś inny "patent"...

Może oring stary/przycięty lub korek nie dokręcony?


Nie wiem - w ogóle po co tam grzebał - sprawdzę i przy okazji napiszę. Wiem że nabył jakiś komplet do podwyższania przodu i tyłu i pozakładał ... nie do końca pewnie dobrze. Na razie mam info telefoniczne - pod korkiem uszczela i korek nie dokręcony - myślę, że tylko wiwisekcja prawdę powie :mur:

Nie wiem - w ogóle po co tam grzebał - sprawdzę i przy okazji napiszę. Wiem że nabył jakiś komplet do podwyższania przodu i tyłu i pozakładał ... nie do końca pewnie dobrze. Na razie mam info telefoniczne - pod korkiem uszczela i korek nie dokręcony - myślę, że tylko wiwisekcja prawdę powie :mur:

Panowie gdzie kupić ten uszczelniacz pod korek i ile oleju ma być w lagach - pytanie czy dolać po wycieku czy wymieniać ? :mur:

hero
01.08.2009, 21:05
Panowie gdzie kupić ten uszczelniacz pod korek i ile oleju ma być w lagach - pytanie czy dolać po wycieku czy wymieniać ? :mur:
106mm od górnej krawędzi lagi, przy wciśniętej na maxa w dół i wyjętej sprężynie.
Takie same info znajdziesz w "Hajesie" tylko musisz go ściągnąć w pdf formacie i przeczytać.

jorge
03.08.2009, 10:24
106mm od górnej krawędzi lagi, przy wciśniętej na maxa w dół i wyjętej sprężynie.
Takie same info znajdziesz w "Hajesie" tylko musisz go ściągnąć w pdf formacie i przeczytać.


ok - księga w kompie czeka, a gdzie kupić te uszczelniacze - możesz podpowiedzieć ??

hero
03.08.2009, 14:02
W poznaniu wiem - Firma "Prema". W Warszawie nie wiem bo nie bywam.
A może cos zaproponuje ci Ramires,z tego co wiem tera sie urlopuje ale jak wróci?

jorge
03.08.2009, 14:53
W poznaniu wiem - Firma "Prema". W Warszawie nie wiem bo nie bywam.
A może cos zaproponuje ci Ramires,z tego co wiem tera sie urlopuje ale jak wróci?

ja mam firmę w Poznaniu więc będę tam w przyszłym tyg. Jakbyś mógł przesłać namiary na nich :) Dzięki z góry za pomoc :)

hero
03.08.2009, 15:53
Wrzesińska 14
61-021 Poznań, Poland
+48 61 872 54 55

zadzwoń i podaj rozmiar ,bo jak powiesz ze do motoru to nie benda kumac , musisz podac rozmiar. Moze ktos ma

jorge
04.08.2009, 12:28
Wrzesińska 14
61-021 Poznań, Poland
+48 61 872 54 55

zadzwoń i podaj rozmiar ,bo jak powiesz ze do motoru to nie benda kumac , musisz podac rozmiar. Moze ktos ma


ma ktoś z Czarnych braci ten rozmiar ?

wieczny
04.08.2009, 12:59
www.larsson.pl ?

newrom
04.08.2009, 13:19
O-Ring, 35.2X2.4 13.51 PLN
http://www.dwa-kola.pl/szukaj/model,1,1994,XRV750R,6296

Motobrek
05.04.2010, 20:59
Hej. Mam pytanko . Ile oleju wchodzi w lagi do RD 07a:confused:

Ropuch
05.04.2010, 21:01
648ml - na sztukę oczywiście :)

Motobrek
05.04.2010, 21:09
Dzięki:bow:

banditos
03.02.2011, 23:13
Podepne sie pod temat.

Mam zamiar wymienic oslony amortyzatorow oraz olej.
Niestety RD07A nie posiada korkow spustowych.
W miejscu w ktorym 04 ma takowe, moja krolowa ma nadlew (tak mi sie zdaje).

Tutaj pojawia sie pytanie;
Zeby zaoszczedzic sobie czasu nastepna raza.
Chcialbym wywiercic dziurke, nagwintowac i takowy korek spustowy zamontowac.

Dobre to?
Skubal juz ktos w tym?

KajetanXR
15.05.2011, 10:46
Jak odkręcić imbusowe śruby od dołu goleni? U mnie obracają się razem z bebechami...

Cwiru
15.05.2011, 10:59
Złożyć lagę do kupy, odwrócić do góry nogami i obciążyć, tak żeby ściśnięta sprężyna zaczęła wywierać nacisk na ten element, do którego jest przykręcona śruba. Wtedy nie będą się obracały bebechy i śrubeczka spokojnie da się odkręcić:)

KajetanXR
15.05.2011, 11:14
dzięki! idę próbować! :)

niestety obraca się nadal. Ściskałem całą swoją masą :P widocznie ktoś dał na jej gwint sporo kleju.. co tu teraz zrobić?

majki
15.05.2011, 13:41
Dobrze jest to robić w dwie osoby: jedna mocna ściska lagę druga odkręca śrubę. I trzeba to zrobić szybkim ruchem przykładając większą siłę, wtedy jest większa szansa, że śruba/klei puści zanim się obróci bebech. ;)

Cwiru
15.05.2011, 13:48
Możesz jeszcze spróbować takim urządzeniem do odkręcania zapieczonych śrub, w które się z góry wali młotasiem:D

Antek
15.05.2011, 13:56
Śrubokręt udarowy, wkrętak udarowy. Wbrew nazwie służy do odkręcania.

Kazmir
15.05.2011, 15:51
Najlepiej odkręca się to to udarowym kluczem:)

KajetanXR
15.05.2011, 17:30
Panowie wielkie dzięki za tyle podpowiedzi. Jestem mile zaskoczony. Zawias jest już zrobiony i pracuje wyśmienicie :)
Do udarowych urządzeń nie miałem dostępu. Próbowałem w 2 osoby synchronicznie naciskając i kręcąc, młotkiem imbusa też traktowałem i nic.

Pewnie znajdą się tacy co potępią moją metodę bo sam jej nie polecam ale byłem zdesperowany i zrobiłem tak: w miejsce śruby spustowej wkręciłem dłuższą i zablokowałem obracające się bebechy. Oczywiście od razu udało się odkręcić imbusową śrubę. Element, który zablokowałem ma ledwo zauważalny ślad mojego zabiegu. Na pewno nie ucierpiał :)

Rychu72
01.06.2011, 20:09
Jakiej firmy sprawdziły Wam się uszczelniacze. Jest tego trochę na rynku i nie wiadomo w co zainwestować. :confused:

wieczny
01.06.2011, 21:57
Po 55kkm i czterokrotnym wbijaniu tych samych uszczelniaczy na miejsce mogę polecić jedyne słuszne - hondowskie. Mam nowe na półce ale chcę doczekać chwili, w której pociekną. I czekam.

Czekam...


Czekam...

Rychu72
02.06.2011, 06:58
Czyli orginały najsłuszniejsze i jedyne. ;)

Rady Pany. Nowe, czy się jeszcz nadają???

majki
03.06.2011, 12:49
Teflon (to szare ;) ) jeszcze jest i to nawet niezbyt uszkodzony. Ja bym zostawił, moje były duuuużo gorsze przy wymianie, teflonu nie miały prawie wcale.

Fotki tu były: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=7917

Rychu72
03.06.2011, 12:52
:Thumbs_Up:

majki
03.06.2011, 12:59
Nie stukały Ci lagi przy odbiciu? Nie ma/nie było luzów na lagach? Jak nie, to powinny jeszcze polatać. ;)

Na przyszłość: widać, że były rozginane śrubokrętem, szkoda panewek. Zdejmuje się je palcami, schodzą, ew. podważyć paznokciem/czymś nie metalowym, to delikatne cholerstwo jest. :Thumbs_Up:

Rychu72
03.06.2011, 13:04
Wcześniej latały (Marzocchi Shiver 45 od Huski SM 610) w innym moto i nie wiem jakie były efekty przy wybojach. Teraz chce wpakować je do Afry.
Wymieniam teraz uszczelniacze i sprężyny na twardsze.
Dzięki za radę, bo faktycznie jam sprawił te uszkodzenia śrubokrętem. Brałem przykład z instrukcji. :(
Widać że nikt nie grzebał przy nich od kupna (2005r), albo grzebał, ale baaardzo delikatnie.

majki
03.06.2011, 13:09
Aaaa, to już wiem czemu wyglądają trochę inaczej niż Afrykowe. ;) Ja w moim zawiasie WP48 z 2001, obejrzałem panewki: teflon jak nowy, brak śladów wytarcia, zostawiłem te co były. :)

Powodzenia przy szczepie. :Thumbs_Up:

Rychu72
03.06.2011, 13:14
Oj będzie potrzebne, bo rzeźby przy tym co niemiara ;)
Ile masz tarcz z przodu?

majki
03.06.2011, 13:25
Zmieniłem tylko amor z półkami. Koło, hamulce, kierownica, napęd licznika są afrykowe. ;) Nawet się dało bez dużej rzeźby. :)

Rychu72
03.06.2011, 13:36
Rozumiem, że miałeś dwa uchwyty na zaciski.
U mnie jest na razie jeden i jak się nie trafi druga lewa laga to wstawie 320 do afrykańskiego koła i zacisk trzytłoczkowy od Viadra. Na razie się miotam, rozeznaje możliwości i zbieram potrzebne szpeje. Co wyjdzie to jeszcze nie wiem. :)
Tu podziękowania dla fxridera za wiedzę która mi sporo pomaga. ;)

Lepi
03.06.2011, 13:43
Po 55kkm i czterokrotnym wbijaniu tych samych uszczelniaczy na miejsce mogę polecić jedyne słuszne - hondowskie. Mam nowe na półce ale chcę doczekać chwili, w której pociekną. I czekam.

Czekam...


Czekam...

Jak już kupisz sobie kata nie będziesz musiał tyle czekać, chyba,że na kolegów ;)

Rychu72
03.06.2011, 13:46
No właśnie odnośnie wbijania to czym najlepiej to uczynić? Widziałem takie stalowe nakładki na ślizg, ale sporo kosztują. :dizzy:
Jakieś sugestie Pany?

majki
03.06.2011, 13:54
W UPSach jest o tyle trudniej, że nie podejdziesz rurką kanalizacyjną. :Sarcastic: Ja swoje wciskałem takim plastikowym przyrządem do zdejmowania ciężarków klejonych do felgi (dzięki Hubert ;) ). Potrzebujesz coś co ma nie ostry/nie za twardy koniec, a zarazem jest dość sztywne, żeby wepchnąć uszczelniacz. W sumie poszło dość gładko: a jednej strony trzymasz paluchami a z drugiej wpychasz "czymś" i tak na zmianę aż wejdzie równo. Kupiłem uszczelniacze Ariete (ze smarem) i od ponad 3tkm trzymają sucho (smar pomaga przy montażu i ponoć wydłuża żywotność). ;)

Mój zawias jest od Husaberga, był pod jedną tarczę, ale w WP doły lag są odkręcane i wymienne. Więc nabyłem drugi dół z mocowaniem pod tarcze (od lc4/lc8) i mam dwie tarcze ori. ;) Adam też mi duuużo pomógł przed przeróbką, ma gość łeb.:bow::Thumbs_Up: Ostatnio nawet dał mi się karnąć na swojej LC4 :drif: Aż jej świata padły z wrażenia. :haha2:

Rychu72
03.06.2011, 14:07
Mam za płotem warsztat wulkanizacyjny to pożyczę sobie od chłopaków. :)
Zamówiłem uszczelniacze orginalne więc trochę powinny potrzymać. Koszt .... duży. :dizzy:
Z Marzocchi to trochę kosmos z częściami. Wpakowałem się w nie trochę przez przypadek. Gość niedaleko mnie chciał oddać prawie za darmo niemal nowe lagi więc wziełem. Mam na rzeźbę całą zimę i mogę poczekać zanim druga lewa się trafi na jebaju.
Co do WP to z dostępnością jest dużo lepiej.

Thorgal77
09.04.2012, 20:48
Ludzie... tu jest pytanie.

Czy te panewki teflonowe jeszcze coś pociągną ?
Na moje oko cienko troche.
Niewiem gdzie w PL je kupic jesli wgole się da- w najgorszym przypadku oddam do renowacji polegającej na naniesieniu nowej powłoki teflonowej.

Pytam was bo oczekuje obiektywizmu i chce w miare szybko złozyć te smieci do kupy bo już kurwicy dostaje.

fota

Daroo
09.04.2012, 21:11
Panowie mam pytanie może już gdzies byl taki wątek ale jest mozliwość przerobic przedni uklad hamulcowy na zaciski od Viadra 1000 ??

majki
09.04.2012, 21:32
Viadro ma c-abs i z tym są problemy. Takie same 3toczkowe zaciski są w Hondzie Pantheon, ale tam też jest c-abs. :Sarcastic:

Daroo
09.04.2012, 21:59
a polecasz jakies zaciski chociaż 2tłoczkowe do afri zeby hamulce były o polowe lepsze. Mialem viadro 1000 i czuje maly........podczas hamowania afri.

majki
09.04.2012, 22:11
Tak wogóle to trochę nie ten temat... ;)

Thorgal77
09.04.2012, 22:43
Ludzie... tu jest pytanie.

Czy te panewki teflonowe jeszcze coś pociągną ?
Na moje oko cienko troche.
Niewiem gdzie w PL je kupic jesli wgole się da- w najgorszym przypadku oddam do renowacji polegającej na naniesieniu nowej powłoki teflonowej.

Pytam was bo oczekuje obiektywizmu i chce w miare szybko złozyć te smieci do kupy bo już kurwicy dostaje.

fota


chlopaki dajcie znac odnosnie tej panewki....... a nie jakies Off topy :P
ps - a co nie da sie wsadzic zaciskow od pantheona z tym c-abs - zaslepic jeden wylot i juz ?

Rychu72
10.04.2012, 06:51
Nie możesz zaślepić jednego wyjścia, bo nie ma tam przejścia między trzema tłoczkami. Trzeba dać trójnik przed zaciskiem i rozdzielić na dwa wejścia.
Jak coś to mam na sprzedaż jeden zacisk od Pantheona i jeden od VFR (inne jarzmo i raczej się nie przyda).

PS

Może komuś się przyda.
Wsadziłem sprężyny Ohlinsa 5.5 o skoku 280. Zrobiłem wstępne napięcie 2 cm.
Ugięcie amorów przy samym moto to 3 cm, a z kierownikiem (86 kg) to 6 cm. Zostaje mi 20 cm skoku roboczego ( jak można tak to nazwać).

Thorgal77
10.04.2012, 10:50
niby z C-ABS a jedno wejscie (lewy zacisk)

Rychu72
10.04.2012, 11:00
To ja mam coś innego, bo z dwoma dziurami.
W twoim przypadku byłoby mniej kombinacji. :)
A jarzmo jak wygląda?

Thorgal77
10.04.2012, 23:19
to jak z tą panewką teflonową na settingach ? :-) ktos skomentuje czy warto montowac spowrotem ;-)
a zresztą chyba oddam do regeneracji....

Rychu72
11.04.2012, 06:47
Ludzie... tu jest pytanie.

Czy te panewki teflonowe jeszcze coś pociągną ?
Na moje oko cienko troche.
Niewiem gdzie w PL je kupic jesli wgole się da- w najgorszym przypadku oddam do renowacji polegającej na naniesieniu nowej powłoki teflonowej.

Pytam was bo oczekuje obiektywizmu i chce w miare szybko złozyć te smieci do kupy bo już kurwicy dostaje.

fota

Nie widzę tam teflonu. Wytrzyj panewkę z oleju i zrób lepsze foto.
Z tego co widać to masz całkiem inną konstrukcję w środku niż u mnie.

podos
13.04.2012, 16:15
teflon oa jednej z nich jest od środka przecież.

Zoltan
14.04.2012, 21:21
w razie W kupisz spokojnie w Hondzie nówki sztuki. WYmieniałem 2-3 lata temu i nie zabiły mnie ceny. W gmyranie rzemieślników nie wierzę, jakośc przeważnie DO BANI, szkoda sensu tracić kasę..

edit:
i jeszcze jedna uwaga: na nowych ślizgach teflonu nie ma wcale dużo, na pewno duuużo mniej niż 1 mm grubości, także jeżeli w twoich nie wyłazi spod teflonu miedź- to nie wymieniaj

Thorgal77
18.04.2012, 18:42
Podos - chodzi o teflon na panewce na zaworze na settingach.
w hondzie kosztuja jakies 15zł za szt - kupowalem 2 lata temu. Ale niewiem ile w husce.

Z tego co pamiętam na standardowych panewkach slizgowych hondy jest 0,15mm teflonu.