View Full Version : H4 w Afryce
Witam,
opisywałem to na starym forum, ale pomyślałem, że może się tu przydać :)
Wymiana lamp w Afri, jest prosta i każdy powinien sobie z nią poradzić. Koszty też nie są porażające. 54zł nowe klosze, gumy, gniazda, 52zł żarówki H4 Philipsa +50% i przełącznik za 3zł.
Co będzie potrzebne?
-śrubokręt krzyżakowy
-punktak
-młotek
-wiertła np. 4mm do zrobienia „pilotów”, 13mm do dziury na światła postojowe i odpowiednio większe od zgrzewów, które rozwiercimy.
-lutownica, cyna, wężyki termokurczliwe, izolacja
-szlifierka kontowa, pilnik
-sylikon
-odtłuszczacz- nitro
-wiertarka stołowa
-kątownik
-wyobraźnia
1. Zakupy:
http://img155.imageshack.us/img155/3327/1zestawpx9.jpg (http://img155.imageshack.us/img155/3327/1zestawpx9.jpg)
2. Demontujemy lampy z całą ramką, odpinamy kabelek i przenosimy się na stół. Rozkręcamy klosze i wyjmujemy stare „żarówki”.
http://img139.imageshack.us/img139/3854/2demontarzst6.jpg (http://img139.imageshack.us/img139/3854/2demontarzst6.jpg)
3. Punktakiem zaznaczmy miejsca wiercenia czyli 5 zgrzewów.
http://img141.imageshack.us/img141/9266/3punktakfn8.jpg (http://img141.imageshack.us/img141/9266/3punktakfn8.jpg)
4. Wiercimy najpierw małym wiertłem, potem większym nie za głęboko, bo na szkle szybko stępimy wiertło. Następnie 2 dziury na postojówki, proponuję w tym samym miejscu jak w oryginale.
http://img363.imageshack.us/img363/5153/4nawierthh3.jpg (http://img363.imageshack.us/img363/5153/4nawierthh3.jpg)
5. Stary klosz bez problemu powinien wyjść. Czyścimy całą powierzchnie pod kloszem.
http://img139.imageshack.us/img139/9234/5bezramkiad9.jpg (http://img139.imageshack.us/img139/9234/5bezramkiad9.jpg)
6. Na nowym kloszu będziemy mieli 3 blaszki, usuwamy je. Ja użyłem szlifierki kontowej, a potem wygładziłem pilnikiem.
http://img341.imageshack.us/img341/8767/6zeszlifowanewj9.jpg (http://img341.imageshack.us/img341/8767/6zeszlifowanewj9.jpg)
7. Uzbrajamy zestaw. Żarówka, drucik, guma.
http://img341.imageshack.us/img341/1116/7uzbrojonelw4.jpg (http://img341.imageshack.us/img341/1116/7uzbrojonelw4.jpg)
8. Kleimy. Strzałką do góry, używając kątownika ustalamy położenie lampy. Ja ustaliłem, że linia ramki jest prostopadła do linii poziomej na kloszu lampy. Pamiętamy o odtłuszczeniu powierzchni, na których ma być sylikon, używamy świeżego sylikonu.
http://img155.imageshack.us/img155/6726/8sylikonpu0.jpg (http://img155.imageshack.us/img155/6726/8sylikonpu0.jpg)
9. Przychodzimy jutro, bo sylikon musi wyschnąć i montujemy nowe klosze do ramki.
http://img179.imageshack.us/img179/9734/9gotoweuc0.jpg (http://img179.imageshack.us/img179/9734/9gotoweuc0.jpg)
10. Odcinamy stare żarówki, lutujemy kostki do H4. Przy jednym za świateł montujemy przełącznik, żeby w dzień świeciło tylko jedno światło mijania.
http://img179.imageshack.us/img179/8433/10kablebb6.jpg (http://img179.imageshack.us/img179/8433/10kablebb6.jpg)
11. Przełącznik montujemy tam gdzie chcemy ja zrobiłem to tak:
http://img74.imageshack.us/img74/6082/11przeacznikdu8.jpg (http://img74.imageshack.us/img74/6082/11przeacznikdu8.jpg)
12. Schemat do kostki:
http://img179.imageshack.us/img179/2592/12kostkami6.jpg (http://img179.imageshack.us/img179/2592/12kostkami6.jpg)
to tyle... wg mnie jest dużo lepiej oświetlamy drogę, chociaż na motocyklu, w nocy zawsze będzie trochę niebezpiecznie.
pozdrawiam. :)
A nie wystarczy wstawić halogena w oprawce R2 ? W DeTku to nawet działa.
Pozdr
newrom
A nie wystarczy wstawić halogena w oprawce R2 ? W DeTku to nawet działa.
Pozdr
newrom
no właśnie "nawet" tu masz klosz przygotowany pod żarówkę H4, daje to dużo lepszy efekt.
klosz i odbłysnik musi być od H4 inaczej będzie często się ... wypalał/wyłuszczał.
Podziękowania dla Autora
a artykuł właśnie znalazł swoje miejsce w Afripedii już :)
http://faq.africatwin.com.pl/Reflektory_H4
:dizzy: jestem w AfriPedii, dziękuję.
jeśli ktoś ma jakieś pytania, albo potrzebuję pomocy przy przeróbce- proszę pisać :)
można chyba włożyć żarówke H4 - a jak się klosz wypali - to zawsze ten pomysł zostaje ;-)
Chyba troszke łatwiej - ale opis konkret! Dzieki!
Wsadzenie żarówki w nie ten klosz co trzeba to głupi wręcz pomysł.
To nie jest TYLKO kwestia wypalania się klosza. H4 na inne kąty odbłyśników i inaczej są włókna rozmieszczone. Będziesz miał efekt jakbyś na przeciwmgielnych jechał a nie na prawidłowych światłach.
ENDRIUZET
07.06.2008, 08:21
Ramires masz 725 postów i jeszcze nie masz AT ? Żartujesz ...prawda ?
niestety nie. ale pracuje nad tym :)
randal 76
07.06.2008, 08:59
to jakie malowanie i model to będzie?:)
znając swoje realia będzie to napewno rd04 max. bo na 1998-2002 rd07 mnie stać po prostu nie jest.
Malowanie nie ma znaczenia, ale jeśli nie będzie mi się podobało to będzie takie jak Dakar w avatarze :D
randal 76
07.06.2008, 09:07
:brawo: afryka jak wino im starsza tym lepsza a malowanie w dakar to 1 w kraju by była i może na świecie nie wiem :dizzy:pewnie tak
Randal, teraz już pewnie się domyślasz dlaczego mam pod nickiem "Prowokator" :D
randal 76
07.06.2008, 09:20
To ja sobie odpuszczę zadzieranie z adminem bo kicka dostanę :lol8:ps.
jak lubisz i potrafisz to zrób symulacje graficzną afra w barwach dakaru już mnie to interesuje:)
znajde chwile czasu to dokoncze, bo już mam rozpoczętą :)
napewno się pochwalę
daniel_87
07.06.2008, 10:00
a moze 07 z początkow produjcji?
panowie, offtopic sie robi, to temat o H4 a nie RD04/07 :)
odpowiadając jeszcze na pytanie, pewnie, że wolałbym, ale mierze siły na zamiary. RD04 będzie jako pierwsza (raczej, chyba, że w lotto wygram to będzie rd07 :) )
Andrzej_Gdynia
07.06.2008, 12:11
Jak dla mnie Ramirez może do końca zycie jeżdzić BMW albo hulajnogą i bedzie dla mnie Gosciem bo jego wkład w nowym forum jest nie do przecenienia. Szacunek dla niego i wszystkich którzy to forum tworzyli. A najwięszy dla PUFFA oczywiscie, choć 50% czytających pewnie nie wie juz dlaczego...
Sorry juz się zamykam w tym wątku, bo zgodnie z nim przerobiłem lampy.
Wsadzenie żarówki w nie ten klosz co trzeba to głupi wręcz pomysł.
To nie jest TYLKO kwestia wypalania się klosza. H4 na inne kąty odbłyśników i inaczej są włókna rozmieszczone. Będziesz miał efekt jakbyś na przeciwmgielnych jechał a nie na prawidłowych światłach.
Teoretycznie masz racje, praktycznie założenie p45t poprawia widoczność.
Zresztą żarówka kosztuje bodaj 3zł w sklepie, jak który afrykaner sobie kupi i mu nie spasuje to zobowiązuje sie odkupić te żarówki, w detku sie od drgań szybko przepalają więc się przydadzą :->
Wydajniejszym rozwiązaniem jest wymiana lamp i finalnie dobrze lampy zmienić.
Pozdr
newrom
pozornie poprawia
Technologia H4 (sorki za określenie) jest inna niż H2/3
Pewnie, że można wsadzić, ale:
1) odbłyśnik leci niemiłosiernie szybko - często tego nie zobaczymy to jest to progresywne i ciągle używając tego nie zobaczymy różnicy
2) wsadzając H4 masz konflikt nie tylko ze słabym odbłyśnikiem, który zwyczajnie pewnego razu sobie odpadnie to jeszcze zupełnie w innych miejscach na osi żarówki ma żarniki, które owszem, poprawiają teoretycznie widoczność bowiem z założenia dają inną barwę światła przy mniej więcej porównywalnym poborze mocy (oczywiście wyższym).
3) H4 ma zupełnie inaczej zaprojektowanie front klosza (inne rozpraszanie światła) oraz inny kąt i krzywiznę odbłyśnika a co za tym idzie, uzyskasz może 25-40% więcej niż H3.
Dlatego właśnie powinno się zmienić całość. Tak czy inaczej z braku laku na stacji można na dojazd wsadzić H4 ale na dłuższą metę jest to drogą to niechybnej wymiany całych lamp na "technologie H4"
pozornie poprawia
Technologia H4 (sorki za określenie) jest inna niż H2/3
Pewnie, że można wsadzić, ale:
1) odbłyśnik leci niemiłosiernie szybko - często tego nie zobaczymy to jest to progresywne i ciągle używając tego nie zobaczymy różnicy
2) wsadzając H4 masz konflikt nie tylko ze słabym odbłyśnikiem, który zwyczajnie pewnego razu sobie odpadnie to jeszcze zupełnie w innych miejscach na osi żarówki ma żarniki, które owszem, poprawiają teoretycznie widoczność bowiem z założenia dają inną barwę światła przy mniej więcej porównywalnym poborze mocy (oczywiście wyższym).
3) H4 ma zupełnie inaczej zaprojektowanie front klosza (inne rozpraszanie światła) oraz inny kąt i krzywiznę odbłyśnika a co za tym idzie, uzyskasz może 25-40% więcej niż H3.
Dlatego właśnie powinno się zmienić całość. Tak czy inaczej z braku laku na stacji można na dojazd wsadzić H4 ale na dłuższą metę jest to drogą to niechybnej wymiany całych lamp na "technologie H4"
Racja! Jak mówił mój śp. Dziadek "nie paprz gówna językiem" !
zmieniamy wszystko i wtedy dopiero jest efekt. Zrobię wam fotki (świecące w nocy) jak wrócę do domu.
ENDRIUZET
13.07.2008, 21:55
Ramirez - obiecuję publicznie, że jak wygram 6 w Lotto , kupie ci ostatni model AT ... lub każdy inny w cenie do 20.000 PLN. Zasłużyłeś.
Jesli chodzi o klosze do poldka to mozna kupic juz z postojowkami od producenta:
http://sklep.wesem.pl/3/6623/Elementy_optyczne_przednie_typu_FSO
Mam jeszcze 2 pytania:
-czy sylikon utrzyma klosz? Swiatlo nie wyleci na na jakims szutrze w najmniej odpowiednim momencie?
-czy trzeba montowac przekaznik do wlacznika swiatel i gdzie sie wpiac?
- Mi sylikon trzyma już 16kkm po drogach różnych, nie tylko prostych jak stół.
- powinno się, bo po 15kkm styki mi zastrajkowały. Przekaźnik dobra rzecz. Sam będę kombinował go wtrynić.
Dzieki Wieczny!
Odpowiedzi na pytania znalazlem tez tu:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1051&page=2
Podnosze temat z jednym pytaniem do POSIADACZY PATENTU.
Jakiego - poza BLACK SILICON - uzyliscie siliconu do wklejenia lamp ?
Jakies konkretne ? Czy to silikonu czy to kleju ?
Co sie sprawdza- bo tego `black` nie potrafie u siebie nigdzie kupić
Dajcie Pany znać ;-)
Dzieki!
S
Polecam sylinkon uniwersalny z szafki w warsztacie :)
jak bobrze oczyścisz i odtłuścisz powierzchnie to będzie trzymać, nawet jeśli to nie będzie BLACK SYLICON :oldman:
Ja bym spróbował z klejem do szkła np takim :
http://www.denbraven.pl/proby_produkty.php?produkt=186
Co prawda nie wklejałem na ten klej całych lamp a jedynie fiatowskie szkła w hondowskie odbłyśniki po bliskim spotkaniu ze znakiem drogowym, ale myślę że do wklejenia lampy też by było ok ...
KUBA a gdzie te foty swiecacej afryki w nocy ?:) Cos wczesniej obiecywałeś...masz to gdzies ? :)
PS: patent wydaje sie być obiecujacy - moje stare juz mniej niż świeczka światła daja :)
S:oldman:
jeśli ktoś chce mieć pewnośc żeby mocno trzymało to polecam klej do wklejania szyb samochodowych, nie dość że zachowuje trochę elastyczności to do tego jest bardzo mocny.
Użyłem go do regeneracji ślizgu dolnego łańcucha, zrobiłem z 25000km, mimo latania po nim łańcycha trzyma idealnie.
Silikon jest raczej uszczelnieniem niż klejem.
KUBA a gdzie te foty swiecacej afryki w nocy ?:) Cos wczesniej obiecywałeś...masz to gdzies ? :)
PS: patent wydaje sie być obiecujacy - moje stare juz mniej niż świeczka światła daja :)
S:oldman:
na razie moja Afri jest troszeczkę rozbebeszona, jak ją złoże to zrobię! :umowa:
I kupilem - pytanie czy te dobre ? :)
Looknijcie :
http://picasaweb.google.com/SerwerRD03/H4afri#
Hmm to element optyczny ze strony:
http://sklep.wesem.pl/3/6623/Elementy_optyczne_przednie_typu_FSO
W postacji modelu z swiatlami mijania/pozycyjnymi ale.....
wlasnie dostalem info ze moglem `lepiej` kupic - np te lampy bez przeslonki
Ma ktos takie jak TE MOJE ZAKUPIONE ? Czy lepiej za wczasu wymienic ? :)
pozdrówka!
ps: KUBA HELP :)
:oldman:
I kupilem - pytanie czy te dobre ? :)
Looknijcie :
http://picasaweb.google.com/SerwerRD03/H4afri#
Hmm to element optyczny ze strony:
http://sklep.wesem.pl/3/6623/Elementy_optyczne_przednie_typu_FSO
W postacji modelu z swiatlami mijania/pozycyjnymi ale.....
wlasnie dostalem info ze moglem `lepiej` kupic - np te lampy bez przeslonki
Ma ktos takie jak TE MOJE ZAKUPIONE ? Czy lepiej za wczasu wymienic ? :)
pozdrówka!
ps: KUBA HELP :)
:oldman:
takie same mam. a przesłonki są niepotrzebne ja u siebie wyrwałem. :)
wasilczuk
12.03.2009, 07:55
nie chcę się czepiać Kuba bo opis jest dobry, ale uważam, że gdybyś miał dobre maniery, to dopisałbyś, że to mój patent.
nie chcę się czepiać Kuba bo opis jest dobry, ale uważam, że gdybyś miał dobre maniery, to dopisałbyś, że to mój patent.
tak? nie wiedziałem :dizzy:
UWAGA! TO PATENT WASILCZUKA! :oldman:
UWAGA! TO PATENT WASILCZUKA! :oldman:
A OTO DOWOD:
wasilczuk Napisano: Poniedziałek, 26 Lutego 2007, 20:58:43 http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/quote.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/quote.gif) http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/up.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/up.gif) Zarejestrowany http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)
http://butelka.org/flashgames/81.jpg (http://butelka.org/flashgames/81.jpg) Ilość wiadomości: 220 Dołączył: 5.9.2006
Witajcie Panowie.
najlepsze wyjście to zrobić jak Jarek ale wiadomo że nie zawsze są takie promocje. Wpadłem na inny pomysł. chce wywalić w ogóle lampy afrykańskie i wstawić nowe klosze, odbłyski i żarówki H4.średnicą pasują lampy od stara , autosana, poloneza (okularnika) i kultowego dużego fiata- są takie same.są dwa rodzaje tych lamp.zewnętrzne mają podział na krótkie/ długie, a wewnętrzne są jednopozycyjne czyli tylko długie.różnią się od afrykańskich tym,że szkło jest wypukłe a w afri jest proste.kolejną różnicą jest brak postojówki, ale odblask jest z blachy i można wywiercić otworek i zatknąć gumką z postojówką.w środku lampy jest taki hujwajster (nie wiem po co)plastikowy co zasłania żarówkę i odbija światło w stronę odblasku. można go wyłamać.i teraz zostaje dylemat czy wstawić dwie lampy z możliwością zmiany ,które świecą cały czas razem czy lepiej wstawić jedną ze zmianą i jedną "długą" i zrobić jak we wszystkich normalnych wersjach oprócz włoskiej.pozostaje dorobić jakieś mocunki.czy ktos juz cos takiego robił?moze cos doradzic?
jak zrobie to opisze efekt.
pozdrawiam
wasilczuk Napisano: Środa, 28 Lutego 2007, 21:54:46
Zarejestrowany
http://butelka.org/flashgames/81.jpg (http://butelka.org/flashgames/81.jpg) Ilość wiadomości: 220 Dołączył: 5.9.2006
witam panów
dziś gmerałem przy lampach i co sie okazało.lampa h4 od poloneza ma identyczną średnicę jak od AT.mocowań żadnych nie trzeba dorabiać bo da sie je odzyskać z oryginałow AT. w afri szkło i odblask jest sklejony na amen i całość jest wklejona i w kilku miejscach zgrzana z ramką do mocowania.wiertareczką rozwierciłem zgrzewy, nożem delikatnie oderwałem klej i jest ramka.z lampy od poldka trzeba wyrwać 3 blaszki z odblasku i można wklejać w ramkę afrykańską. nowy wkład kosztuje 21zł.na zawsze mamy przeróbkę na H4. w każdej chwili i miejscu można kupić żarówkę jak padnie.teraz sie zastanawiam nad mocą halogenów jakie wstawić. oryginalnie w wersji włoskiej siedzą żarówki 35/35W.ale w tym samym roku produkcji w innych wersjach były H4 60/55W.zastanawiam sie czy są jakieś różnice w wydajności alternatora i czy kable są takie same i czy to wytrzyma.fakt że w innych wersjach świeci jedna lampa.
aha jeszcze:
1. postojówke wierci sie bez problemów
2.ten bajer w środku lampy nie jest plastikowy tylko aluminiowy. bez niego świeci lepiej- wyłamać!!!
3.w komplecie chyba od poloneza są od razu gumy uszczelniające na oprawkę
w Kletnie przejde sie po parku maszyn i jak znajde u kogoś poldkowe lampy to stawia browara.
http://www.africatwin.com.pl/gfx/emots/hahaha1.gif (http://www.africatwin.com.pl/gfx/emots/hahaha1.gif)
pozdrawiam.
http://archiwum.africatwin.com.pl/index.php?type=topic&id=1319&forum=3&p=1
A OTO DOWOD:
wasilczuk Napisano: Poniedziałek, 26 Lutego 2007, 20:58:43 http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/quote.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/quote.gif) http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/up.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/up.gif) Zarejestrowany http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif (http://www.africatwin.com.pl/templates/txtbb_blue/point.gif)
http://butelka.org/flashgames/81.jpg (http://butelka.org/flashgames/81.jpg) Ilość wiadomości: 220 Dołączył: 5.9.2006
Witajcie Panowie.
najlepsze wyjście to zrobić jak Jarek ale wiadomo że nie zawsze są takie promocje. Wpadłem na inny pomysł. chce wywalić w ogóle lampy afrykańskie i wstawić nowe klosze, odbłyski i żarówki H4.średnicą pasują lampy od stara , autosana, poloneza (okularnika) i kultowego dużego fiata- są takie same.są dwa rodzaje tych lamp.zewnętrzne mają podział na krótkie/ długie, a wewnętrzne są jednopozycyjne czyli tylko długie.różnią się od afrykańskich tym,że szkło jest wypukłe a w afri jest proste.kolejną różnicą jest brak postojówki, ale odblask jest z blachy i można wywiercić otworek i zatknąć gumką z postojówką.w środku lampy jest taki hujwajster (nie wiem po co)plastikowy co zasłania żarówkę i odbija światło w stronę odblasku. można go wyłamać.i teraz zostaje dylemat czy wstawić dwie lampy z możliwością zmiany ,które świecą cały czas razem czy lepiej wstawić jedną ze zmianą i jedną "długą" i zrobić jak we wszystkich normalnych wersjach oprócz włoskiej.pozostaje dorobić jakieś mocunki.czy ktos juz cos takiego robił?moze cos doradzic?
jak zrobie to opisze efekt.
pozdrawiam
wasilczuk Napisano: Środa, 28 Lutego 2007, 21:54:46
Zarejestrowany
http://butelka.org/flashgames/81.jpg (http://butelka.org/flashgames/81.jpg) Ilość wiadomości: 220 Dołączył: 5.9.2006
witam panów
dziś gmerałem przy lampach i co sie okazało.lampa h4 od poloneza ma identyczną średnicę jak od AT.mocowań żadnych nie trzeba dorabiać bo da sie je odzyskać z oryginałow AT. w afri szkło i odblask jest sklejony na amen i całość jest wklejona i w kilku miejscach zgrzana z ramką do mocowania.wiertareczką rozwierciłem zgrzewy, nożem delikatnie oderwałem klej i jest ramka.z lampy od poldka trzeba wyrwać 3 blaszki z odblasku i można wklejać w ramkę afrykańską. nowy wkład kosztuje 21zł.na zawsze mamy przeróbkę na H4. w każdej chwili i miejscu można kupić żarówkę jak padnie.teraz sie zastanawiam nad mocą halogenów jakie wstawić. oryginalnie w wersji włoskiej siedzą żarówki 35/35W.ale w tym samym roku produkcji w innych wersjach były H4 60/55W.zastanawiam sie czy są jakieś różnice w wydajności alternatora i czy kable są takie same i czy to wytrzyma.fakt że w innych wersjach świeci jedna lampa.
aha jeszcze:
1. postojówke wierci sie bez problemów
2.ten bajer w środku lampy nie jest plastikowy tylko aluminiowy. bez niego świeci lepiej- wyłamać!!!
3.w komplecie chyba od poloneza są od razu gumy uszczelniające na oprawkę
w Kletnie przejde sie po parku maszyn i jak znajde u kogoś poldkowe lampy to stawia browara.
http://www.africatwin.com.pl/gfx/emots/hahaha1.gif (http://www.africatwin.com.pl/gfx/emots/hahaha1.gif)
pozdrawiam.
http://archiwum.africatwin.com.pl/index.php?type=topic&id=1319&forum=3&p=1
:) elegancko...
AnubisXRV
15.05.2009, 15:48
Panowie ja kurde nie chce truć :] Ale czyli element świetlny mijania jest tak naprawdę dwu-pozycyjny (mijania i drogowe), a element świetlny drogowy (j/w jedno pozycyjny)... Czyli że mogłem kupić dwa el. mijania...? Zakręciłem się w sklepie i masz ci los :[ trza targać wymienić ?
Mam jeden klosz mijania.
No i mam drugi drogowy. :) :) :)
Odkąd mi kobita wywróżyła, że po takich terenowych jazdach -> motór Ci sie spier^$#@#... To się zaczął pierdzielić :[ Chyce dynamometryka chyba !
Anubis, ja mam dwa mijania i różnią się od drogowych tylko tym, że jest ten element metalowy w środku klosza. Jak piszą ludzie - wyrywali go, ja zostawiłem. I tak świeci super. W końcu można spokojnie w nocy jeździć:) żarówki philips vision +50% i na długich z nocy robi się dzień;)
Opcja mijania czy drogowe nie zależy od klosza, ale od żarówki (żarówka ma dwie spiralki, czy jak to się tam zwie;) jedna jest od mijania, druga od drogowych).
zmianę naprawdę polecam! warto! :)
AnubisXRV
15.05.2009, 16:42
Ronin padam do stóp ! Już miałem targać rozebrana cholerą do sklepu zamieniać. Tzn klosze się i tak różnią, przynajmniej u mnie. Drogowy ma mniej pozałamywanych miejsc <- kurde nie wiem jak to nazwać. W każdym bądź razie, patrząc od dupy strony -> mijania po lewej drogowy na prawo ? Już się gubię.
Dobra, już git.
Ronin padam do stóp ! Już miałem targać rozebrana cholerą do sklepu zamieniać. Tzn klosze się i tak różnią, przynajmniej u mnie. Drogowy ma mniej pozałamywanych miejsc <- kurde nie wiem jak to nazwać. W każdym bądź razie, patrząc od dupy strony -> mijania po lewej drogowy na prawo ? Już się gubię.
w sensie szkło inaczej jest ryflowane;)chyba;) po której stronie nie wiem, ale światła w ruchu prawostronnym skierowane są bardziej na prawą stronę, to pytanie, czy mijania po prawej, bo używa się częściej?czy długie, żeby w nocy bardziej na prawą stronę świeciło?
to podłączasz tylko jedno mijania? ja mam oba, cały czas:)
AnubisXRV
15.05.2009, 17:32
Hmmm w takim razie muszę najpierw sprawdzić jak mi światła świeciły za starych dobrych czasów, nie wiem czy moja miała dobrze wszystko zrobione ( pewnie nie ) ale jak włączone były mijania to świeciła tylko jedna strona (siedząc na AT, lewy reflektor) natomiast przy długich drogowych już dwa. Za jakiś czas do tego dojdę.
Jako ze sie zakrecilem troche w temacie H4 prosze mnie naprowadzic na dobra droge, bo moge sie mylic.... (przy okazji sorki za odgrzanie starego kotleta =p)
Chce przerobic te stare banki z rd04 na H4. chce wsadzic 2 lampy tak jak juz sugerowane z poldka itd.. Tylko pytanie czy wsadzic jedna postojowa + krotkie a druga dluga czy jakos inaczej kombinowac?? Na krotkich wiecic tylko jednym swiatlem, tak jak i na dlugich ?? czy moze krotkie jedna lampa a dlugie obie??
u mnie żarówka reguluje długie/krótkie. Na krótkich 1 lampa, na długich 2 :)
czyli poprostu olac temat ze reflektor "podobno" przeznaczony jako krotkie ... i wsadzić normalnie żarówke 2-żarnikową w krótką i 1-żarnikowa w długą??
wsadzić takie same reflektory. by mieć 2x krótkie i 2x długie
no ok tylko pytanie pozostaje jeszcze jedno.. czy wsadzic te od krotkich wraz z postojowa czy te od dlugich..?? zapewne jest roznica w budowie lampy... pomijam fakt wsadzenia w jedna z nich wrazie czego postojowki....
i jeszce jedna kwestia juz chyba ostatnia... zastanawialem sie nad tym czy 2lampy swiecace naraz nie beda grzaly kabli badz innych podzespolow?? ale posiadam wersje afri w korej i tak swieca obie lampy naraz... tyle ze lipne. wiec powinno byc ok??
rozwiejcie mi jeszcze te watpliwoscii nie nudze wiecej =p
ok, już łapie. Wietszy pewnie wie najlepiej. Są dwa różne tak..?
Długie w nocy to wystarczy jedna lampa
ale krótkich nigdy za mało :)
pogrzebie przez weekend i zobacze co z tego wyjdzie... =)
banditos
02.03.2010, 00:07
no ok tylko pytanie pozostaje jeszcze jedno.. czy wsadzic te od krotkich wraz z postojowa czy te od dlugich..?? zapewne jest roznica w budowie lampy... pomijam fakt wsadzenia w jedna z nich wrazie czego postojowki....
i jeszce jedna kwestia juz chyba ostatnia... zastanawialem sie nad tym czy 2lampy swiecace naraz nie beda grzaly kabli badz innych podzespolow?? ale posiadam wersje afri w korej i tak swieca obie lampy naraz... tyle ze lipne. wiec powinno byc ok??
rozwiejcie mi jeszcze te watpliwoscii nie nudze wiecej =p
W koncu jakie te klosze?
Ja założyłem dwie takie same lampy H4 Wesema od dużego fiata (wypukłe szkło), obie miały miejsca na pozycje. Za komplet: 2 lampy, dwie kostki do h4 i dwie gumy uszczelniające na żarówki dałem 62zł. Ale ja mam "włocha" z obiema lampami z mijania, ale na żarówki 35/35w. ;)
banditos
02.03.2010, 00:31
Ale zalozone masz szklo od dlugich czy krotkich?
Wsadziłem dwie lampy na H4 czyli są i mijania i długie i nawet pozycje.
Artuditu
02.03.2010, 08:42
mijania mają inne szkła niż długie.
Szkło, i chyba tam coś jeszcze jest takie cuś na żarówke w starej siódemce
ja mam jedna lampę pozycja + szkło do kótkich (używam na niej zarówno długich jak i którkich) druga bez pozycji szkło długich (używam na niej zarówno długich jak i krótkich i dodatkowo jest ona dołączana przełącznikiem)
banditos
02.03.2010, 09:57
Odblysnik chyba...
nie zwracałem uwagi na klosze jak kupowałem, te blaszki ze środka wyrwałem i jakoś wszystko daje rade :)
Roberth71
02.03.2010, 15:52
Jutro podjadę do Wieliczki do sklepu z elementami optycznymi do min. POLONEZA i porównam czym się różnią.Mam zamiar kupić do RD07a . sklep z linku.:umowa:
http://sklep.wesem.pl/3/6623/Element...ednie_typu_FSO
Roberth71
03.03.2010, 15:27
Zakupiłem dwal elementy optyczne :D. Osoba sprzedająca wyjaśniła mi że powinny to być reflektory czy raczej element optyczny mający światła. mijania / światła pozycyjne, czyli symbol który widnieje w tabeli w linku powyżej RE.38307.
element optyczny do świateł drogowych nie nadaje się do używania jako światła mijania. Zaznaczę jeszcze że będę montował w RD07a tzn że dwa światła świecą jednocześnie. W AT gdzie świeci jedno, można zamontować jedno światło mijania a drugie drogowe. Cena za dwa to 47pln trochę taniej niż na stronie, może dlatego że paragon był:D:D:D
sorry za odkop ale nurtuje mnie pytanie czy próbował ktoś odkleić szkło od odbłyśnika. Szkoda mi trochę fundować wyłupiaste gały Afri a gościu zajmujący się regeneracją orzekł że za pęknięcie szkła przy odklejaniu nie bierze odpowiedzialności :( podobno zdarza się że szkło odstawione na półkę samo z sie potrafi pęknąć...jakieś tam stare naprężenia działają i bywa różnie. Odbłyśnik jest tak skopcony że nie widzę co jest 10m przed motorem :(
Nie baw się z tym. Mogę ci sprezentować reflektor 07a z całymi niewypalonymi niepopękanymi lampami. Tylko ramka jest przegięta, jeśli zdołasz wymontować z niej odbłyśnik to będziesz miał łoryginała.
ja na wiertareczce stołowej ślicznie bez żadnych zniszczeń odczepiłem ramki (po 5 zgrzewów) z oryginałów do RD04. Potem wszystko ładnie papierkiem ściernym oczyściłem, zamalowałem, nawierciłem delikatnie nowe miejsca mocowania i migomatem zespawałem. Nic nie pękło, nic się nie porysowało. Wyszło moim zdaniem super. Miałem na początku chęć odrywania szkła, ale moim zdaniem jest zbyt mocno sklejone. Chyba bym sobie w łeb strzelił gdyby pękło ... Pozdrawiam.
spider2you
20.12.2012, 16:16
Odświeżę kotleta.
Właśnie mam zamiar zmienić z 04 lampeczki.
Zakup z Wesema mijania z pozycja i drogowe.
Moje pytanie brzmi, czy montować pozycję do drogowych czy zostawić w mijania?
Ja mam włoską wersję, więc mijania świeci jedno, ale obie pozycje, a przy drogowych obie lampy.
Co radzą Ci co już zrobili takie modyfikacje?
Ja mam 2 pełne lampy (poz, mijania, długie). Działają 2 poz, 2 mijania i 2 długie. ;) Też mam włoszczyznę. ;)
Ale jak chcesz więcej światła, to pomyśl nad diodami (do użycia w offie, jako długie). :Thumbs_Up:
U mnie po ww. przeróbce świecą obie razem z tym, że założyłem wyłacznik na jedno świało mijana aby mogła świecić tylko jedna lampa. Jak okoliczniości sprzyjają korzystam z tej opcji, na trasie świecą dwie. Pamiętaj tylko podczas przeróbki o zastosowaniu przekaźników, których nie ma w wersji włoskiej. Dobrze jest też doprowdzenie oddzielnego zasilania lamp przewodem 2,5 mm spod nr. regulatora. Bezpiecznik niezbędny. Nie przeciążysz tym samym starej instalacji.
spider2you
21.12.2012, 11:53
Ja mam 2 pełne lampy (poz, mijania, długie). Działają 2 poz, 2 mijania i 2 długie. ;) Też mam włoszczyznę. ;)
No to jakie zakupiłeś? Wesema? Jakie?
Moje pytanie brzmiało, czy wsadzać 2 pozycje czy 1 wystarczy?
Z led-ami zastanawiam się jak na to Policmaistry zareagują?
Borewicz
21.12.2012, 12:35
Jedna wystarczy, mam tak u siebie i jest ok.
a to nie lepiej xenona wrzucic jako dlugie na trase i do lasu? a na badania tylko podmnienic zarowki? xenon malo pradu bierze i jest 2-3 razy mocniejszy i nie wypali sie z powodu wibracji.
Mam Wesemy na H4, dwie takie same lampy. Pozycji montuj ile chcesz, ja mam 2.
W PL ledów nie powinni się czepiać, o ile nie będziesz na nich latał po mieście. ;)
Jak odbłyśnik zmatowiały, to żaden xenon nie pomoże.
https://lh4.googleusercontent.com/-iAkNbxRsaFY/TzQaT9Q4HBI/AAAAAAAAAa8/Rx3_Y5hW0Io/s800/DSCF8981.JPG
Myślałem, że ta mgiełka to nalot, jakiś kurz. Nic z tego, po prostu zmatowiałe dziadostwo (to pochodzi z babci teresy (https://picasaweb.google.com/103421807895665750657/HeadlightXT600Z3AJ?noredirect=1#)). Z wesemów najtaniej wychodzi model PES3.42221 - ma mijania, drogowe i pozycyjne.
spider2you
21.12.2012, 13:28
No to chyba wybirę mijania z pozycją i długie od FSO 125p i do tego może wsadzę HID-a do moto? Oczywiście do długich.
mam dwie lampy mijania, pozycje musiałem dorobić bo takie lampy kupiłem. dokładnych symboli nie pamiętam.
świała długie w kloszach od świateł mijania też dają radę, gorzej na odwrót.
w sumie więcej używam świateł mijania i to było priorytetem. przegląd przechodzi i to bez znajomości żadnych.
No to jakie zakupiłeś? Wesema? Jakie?
Moje pytanie brzmiało, czy wsadzać 2 pozycje czy 1 wystarczy?
Z led-ami zastanawiam się jak na to Policmaistry zareagują?
Zabieram się za przeróbkę swoich lamp w RD03 .
Chcę kupić te lampy na h4 http://sklep.wesem.pl/3/6623/Elementy_optyczne_przednie_typu_FSO
Jedną mijania i jedną drogowych .
Może od tamtego czasu pojawiło się coś lepszego ? W ogóle to trzyma się to na silikonie po tylu latach komuś ?
maciej33
29.07.2018, 21:29
Zabieram się za przeróbkę swoich lamp w RD03 .
Chcę kupić te lampy na h4 http://sklep.wesem.pl/3/6623/Elementy_optyczne_przednie_typu_FSO
Jedną mijania i jedną drogowych .
Może od tamtego czasu pojawiło się coś lepszego ? W ogóle to trzyma się to na silikonie po tylu latach komuś ?
Wal na klej dwuskladnikowy ,u mnie juz 4 lata trzyma
Kupuj i przerabiaj; chętnie podpatrze, bo w kolejce u mnie czekaja 2 komplety na przerobke tylko czasu brak; jestem ciekaw jak to wyjdzie z tym reflektorem co tu podajesz, bo polecany był Wesem o innym oznaczeniu.
Ja bym zamiast silikonu zastosował klej taki jak warsztaty regenerujace reflektory- da się wtedy reflektor wielokrotnie sklejac i rozklejac podgrzewając opalarką- coś takiego:
https://allegro.pl/klej-pe-hdpe-xykol-do-reflektorow-przednich-i7425397125.html
maciej33
29.07.2018, 22:28
Pytanie ,czy da rade wywiercic otwor na zarowke w odblysniku ?? Przez pomylke wkleilem klosz bez miejsca na postojowa zaroweczke ,
Czy potrzebne jest wiertlo do szkla ??
Czy potrzebne jest wiertlo do szkla ??
A co niby tylny klosz szklany jest ??
Odbłyśnik ponoć jest blaszany i bezproblemowo powinno pójść .
Niestety element z postojem niedostępny, albo ja nie umiem szukać.
Arti- Gdzie był polecany Wesem o innym oznaczeniu?
Są rózne strony z różnymi cenami tego samego elementu.
Kilka pięter wyżej w tabelce 42221 i 42220
maciej33
30.07.2018, 05:40
Odbłyśnik ponoć jest blaszany i bezproblemowo powinno pójść .
Niestety element z postojem niedostępny, albo ja nie umiem szukać.
Arti- Gdzie był polecany Wesem o innym oznaczeniu?
Są rózne strony z różnymi cenami tego samego elementu.
Idziesz do byle jakiego motorozacyjny sklepu i kupujesz lampe do duzego fiata ,do krotkich swiatel ,ja przez pomylke kupilem lampe do dlugich swiatel ,tam postojowych nie ma
Wymiana oczu w AT http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=27611&highlight=wasem&page=2
simon1977
30.07.2018, 15:38
Zabieram się za przeróbkę swoich lamp w RD03 .
Chcę kupić te lampy na h4 http://sklep.wesem.pl/3/6623/Elementy_optyczne_przednie_typu_FSO
Jedną mijania i jedną drogowych .
Może od tamtego czasu pojawiło się coś lepszego ? W ogóle to trzyma się to na silikonie po tylu latach komuś ?
5 lat ;)
Jestem w połowie roboty.
Lampy zakupiłem w stacjonarnym sklepie motoryzacyjnym , ( dzwoniłem w poniedziałek rano , na wtorek rano były , razem z gumami uszczelniajacymi w komplecie) koszt 2 lamp + gumy + kostki wtykane na żarówki h4 120% 90 zł . Do tego żarówki tungsram H4 i włącznik prosty włącz wyłącz żeby dołączać odłanczać jedną z lamp mijania .
Ja zarezerwowałem sobie na to 2 popołudnia , żeby zrobić to na luzie. Dzisiaj trójkę porozbierałem , wyjąłem ramkę z lampami (zdjęć nie będzie bo mój hiujałej w serwisie akurat), wszystko na stół z ramek wykręciłem pojedyncze rameczki z reflektorami. Punktak i młoteczek mały - trudno troche znaleźć te 5 zgrzewów , ale po dokładnym przyjrzeniu widać . Napunktowane, nawiercone cieniutkim wiertłem najpierw , później wiertło5 i zgrzewy elegancko pusciły :) . Stare klosze w kubeł , ramki , dremelkiem poczyściłem z rdzy tam gdzie będzie szedł sylikon , odtłuszczanie czystym spirytusem ( nie pytajcie skąd mam :) warto go mieć do wyższych celów niż tylko wypicie :P ) Aha , z nowych reflektorów powycinałem 3 blaszki które przeszkadzają we włożeniu w ramkę , po ich wycięciu klosz elegancko wchodzi co do 1 mm :) Silikon czarny nałozyłem , tak dość , żeby lekko wyszedł od środka , kątomierz i ustawienie poziomo i tyle dzisiaj - jutro , jak silikon zwiąże będę to montował . Podobno silikon sie utwardza w tempie około 1-2 mm na dobe , także pełna wytrzymałość będzie miał dopiero za kilka dni.
1-2mm a tam tyle nie masz nawet :) utwardza się od wilgoci wiec jak zależy ci na szybkości to wlej do worka na śmieci odrobine wody i wrzuć tam cały ten śmietnik i zawiąż worek. Jutro będziesz miał to twarde jak, nie przymierzając, fiut w burdelu ;)
M
Wszystko poskładane i efekt .. Bomba! W końcu mam normalne światła i żarówki..Dodam że użyłem 2 elementy do świateł mijania- na długich też dają radę , no i można je rególować we wszystkich płaszczyznach , juz na jednej lampie mijania mam wystarczająco duzo światła żeby bezproblemowo poruszać się po zmroku , dołanczam drugą , jak chcę i jest bajka :) Na długich to zapala trawe na poboczu :D . Polecam - teraz żałuję że wcześniej tego nie wymieniłem . Co bym powiedział ze było w wymianie najtrudniejsze? Moim zdaniem wyjecie starych reflektorów , nie niszcząc / gnac ramek z którymi sa zgrzane . Mam na szczęście wiertarkę stołową , ale myślę że zwykłą ręczną też pójdzie , grunt dobre wiertełka mieć te cieńsze od zapałki.
Wczesniej miałem już dociągnięte zasilanie osobne przez przekaźniki , to też na pewno poprawi wydajność świecenia i pozbycie się problemu skoków napięcia powyżej 15 V.
Dodam zdjęcia jak aparat mi wróci
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.