View Full Version : Różnica wagi i rozmiarów silników
Przed chwilą oglądałem na ebayu taką wydumkę łączącą africe z viadrem. Zastanawiam się jaka jest różnica w wadze silników naszej afry i viadra. Trudna jest taka kompilacja? W ramie 07a zmieści się silnik viadra? Ma to sens? Co o tym myślicie? Taka 90 konna afra zapierdalająca w offie i po mieście:D aż się rozmarzyłem:drif:
Viadro ma 90 stopni rozchylenie cylindrów, afryka chyba 42 a i tak mało miejsca na silnik. Ta wydumka to prawdopodobnie dzieło africangeuuns z ramą od wiadra
Się zgadza, AT ma dokładnie 52 stopnie rozwarcia, African Queens robi coś, co się nazywa Twindero, to jest tak naprawdę Viadro poubierane w plastiki afrykowe z ulepszoną zawiechą i bodaj hamulcami.
Stachu daj link
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300455216476
W tej wydumce ja nie widzę tego ulepszonego zawieszenia. Hamulce też słabe. Kupa.
Przepis: Kup ramę z silnikiem od wiadra i przełóż resztę z afry. Jeśli masz starszą afryczkę i pare klocków na koncie przed zimową porą - może zaowocować ciekawym kolejnym sezonem.
Ha, ja za to mam łatwiej.:D To mojego słonia większość dukatiów wejdzie. Ciekawa sprawa w Anglii jest. 130 konny Elefant..:drif:
:vis:
motormaniak
18.08.2010, 09:19
Rama Wiadra. Mocowanie wachacza do "ramki" pomocniczej i do silnika... Zawieszenia afryki niestety "słabe" a wsadzone do wiadra bez sensu. Ale ... taki pojazd mozna by zmotać z lepszymi zawieszeniami ... i był by fajowy.
Cibor klv
19.08.2010, 20:33
Silnik Viadra w Afrze to raczej poroniony pomysł, ale silnik LC8 pewnie by dałoby się upchać, tylko czy rama będzie miała odpowiednia sztywność do tej mocy nie mówiąc już o zawiasach, które już w Afrze osiągają kres swoich możliwości. Aprilia też produkuje dość mocny silnik w układzie V chyba o kącie rozwarcia coś ok 50 stopni.. od BMW 800 pewnie też po wielu poważnych kombinacjach daloby sie... ale tak jak Aprilia i KTM raczej ciezko dostępny i na pewno drogi więc nie opyla się... Rozsądnym wyjściem i w miarę ekonomicznym byłby silnik Kawy ER 6 w sumie 650 ale chwalony za dobre osiągi (coś okolo 75 KM) i niezawodność... Tylko przygladałem sie temu piecowi i problemem może być dość wysoko umieszczona zębatka zdawcza i wystająca w do dołu miska olejowa, a jednak prześwit w motocyklu enduro to podstawa.
Teraz popełniam samobójstwo... a silnik TDMy? :D Tak po krótce to nie ma to sensu poza takim, że ktoś ma ochotę coś zmajstrować dla samego zabijania nudy zimowej :)
Jak Ci brakuje mocy to przejedź się na LC8 i zacznij zbierać kasę.
Takoż jakoż i ja byłem poczyniłem.
Jak Ci brakuje mocy to przejedź się na LC8 i zacznij zbierać kasę.
Takoż jakoż i ja byłem poczyniłem.
Ło patrzcie i módlcie sie, jedyna prawda została ogłoszona. Amen
A w międzyczasie ściągajcie ze stanów zębatki większe :)
Jeśli coś terenowego na czwórce idzie jak Afryka na dwójce to ja nie mam pytań :).
Cibor klv
19.08.2010, 22:14
No że LC8 to wiadomo nie od dziś, ale tego tematu chyba nie trza traktować tak dosłownie i na poważnie... jesień się zbliża , zaraz zima, a pogadać ludzka rzecz... jak da się zrobić motocyngiel z silnikiem V8 od corvety, albo z silnikiem gwiazdowym łod kukuruźnika, a nawet z piecem od helikoptera, to do ramy Afry da się zapakować pewnie "dźwigaciel"od T 34 :)
motormaniak
19.08.2010, 22:46
tylko po co ? Podwozie afryki jest ... średnie. Lepszym pomysłem był by silnik Afryki w doskonałym podwoziu lc8. Ale żeby była moc......
to może silnik lc8 w podwoziu lc8..?
Albo 690 w wersji Adv. Też byłem w lekkim szoku...
Eee tam opowiadacie że niby KTM lepszy od Afryki:Thumbs_Down:
Każdy wie że Afryka jest najlepsza, najbardziej niezawodna. Nie psuje się pompa i nigdy nie łapie gumy (bartol potwierdzi:haha2:)
...nie psuje się pompa i nigdy nie łapie gumy (bartol potwierdzi:haha2:)
pompa się NIE popsuła - tylko zawiesiła - działa dalej :), a ta guma to tak dla treningu jak się dętke wymienia ;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.