PDA

View Full Version : Demontaż pompy


oskar_z
26.05.2010, 12:04
Dużo jest napisane o wymianie styków (łącznie ze zdjęciami) ale nie znalazłem nic na temat wyciągnięcia pompy. Czy sprawdzenie styków wymaga jej całkowitego wyciągnięcia, czy wystarczy jakoś wysunąć? Wczoraj odkręciłem plastiki z boków. Pompa siedzi w jakiejś gumowej obejmie. Trzeba to odkręcić czy w jakiś sposób wysunąć? Jak ktoś będzie miał cierpliwość to niech coś skrobnie. Pozdrawiam

Kici
26.05.2010, 12:16
Popchnij ta gumę w kierunku motocykla nie jest niczym przykręcona.
Tak samo jest mocowana jak filtr paliwa.

barthez
26.05.2010, 12:24
a po co ty zdejmujesz plastiki???
w 07 można pompę bez problemu wyjąć bez żadnego odkręcania.
wyjmij pją z gumowej obejmy i jedyne co musisz odkręcić to zaciski na wężykach

Do styków dostaniesz się dużo łątwiej po wyjęciu pompy z ramy

oskar_z
26.05.2010, 12:41
Dzięki Panowie. Teraz już wiem Barthez, że nie muszę odkręcać plastików;) Wczoraj chciałem mieć jak najwięcej miejsca więc plastiki poszły na bok. Tak to jest jak się człowiek nie zna. Czasem odkręci połowę rzeczy niepotrzebnie. Dobrze że jest forum i można zapytać. Pozdrawiam

puntek
26.05.2010, 14:22
Dzięki Panowie. Teraz już wiem Barthez, że nie muszę odkręcać plastików;) Wczoraj chciałem mieć jak najwięcej miejsca więc plastiki poszły na bok. Tak to jest jak się człowiek nie zna. Czasem odkręci połowę rzeczy niepotrzebnie. Dobrze że jest forum i można zapytać. Pozdrawiam
ciesz się że nie masz czwórki tam wyciągnięcie pompy to masakra :) :mur:

Dzieju
27.05.2010, 10:54
ciesz się że nie masz czwórki tam wyciągnięcie pompy to masakra :) :mur:
nie przesadzajmy :)

diverek
27.05.2010, 11:27
nie przesadzajmy :)

Nie przesadza. Jeśli okablowanie jest fabryczne, to aby wyciągnąć pompę trzeba ściągać boki, te plastiki idące od boczków do "czachy", podnosić bak i dopiero pod bakiem można rozpiąć wtyczkę zasilającą pompę. Tak przynajmniej było w mojej RD04. Instalacja wyglądała na fabryczną. Z perspektywy czasu żałuję ze przed złożeniem nie przerobiłem jej nieco. Mogłem dorobić jedno szubko demontowalne połączenie, umiejscowione tak, aby wykluczyć potrzebę tak dużego rozkręcania motocykla.

Dzieju
27.05.2010, 11:41
Owszem ale pytanie dotyczyło głównie wymiany styków a do tego nie trzeba jej wyjmować z całym okablowaniem a tylko nieco wyciągnąć na zewnątrz.

PUFF
27.05.2010, 11:48
Przy fabrycznej instalacji nie ma na tyle przewodow zeby udalo sie odkrecic obudowe.

diverek
27.05.2010, 13:01
Owszem ale pytanie dotyczyło głównie wymiany styków a do tego nie trzeba jej wyjmować z całym okablowaniem a tylko nieco wyciągnąć na zewnątrz.
Nie wiem czy z doktoratem z ginekologii i ze zręcznością złodzieja kieszonkowego dałbyś radę. Ba, śmiem twierdzić że w RD04 demontaż i rozpięcie z instalacji jest niezbędne.

Dzieju
27.05.2010, 22:22
Żeby nie rozciągać tematu, 03 i 04 mają podobną konstrukcję,
ja w swojej demontując boczek a zbiorniczek amortyzatora odchylając na bok, spokojnie wyciągam pompę na zewnątrz na tyle że sobie styki zmieniłem i polutowałem.
Daltego nie widzę problemu.
Może być tylko wtedy jeśli okablowanie jest jakoś dziwacznie położone i na tyle ciasno że uniemożliwia wysunięcie pompy .... a to powinno być poprawione przy najbliższym zdejmowaniu zbiornika tak aby podstawowe czynności obsługowe pompy były możliwe.

Oskar , czy posty udzieliły Ci wskazówek i odpowiedzi na Twoje pytanie?

oskar_z
27.05.2010, 22:29
Dzieju, jutro albo w sobotę sprawdzę. Wiem już że nie muszę tam szukać żadnych śrub tylko wypchnąć pompę z tej gumy. Dobrze, bo już się zastanawiałem nad odkręceniem baku. Dam znać jak poszło.

majki
28.05.2010, 08:18
U siebie wyjmuję pompę bez zdejmowania baku. Odkręcam boczek i na czuja rozpinam kostkę (ale ja mam chyba jakieś ginekologiczne zdolności :D ). Założyć z powrotem tak się już nie da. Też chcę zrobić jakieś połączenie pod boczkiem, żeby to się łatwiej rozpinało.

bouli
29.05.2010, 00:45
Ja wyciągam pompe w 10 min. bez rozbierania jakichkolwiek plastików czy też zbiornika . Zedejmuje przewody paliwowe i kable prądowe odłącze a zrobiłem sobie na wsówki (samiec-samica) coby się kiedyś nie męczyć i zgrzałem połączenie koszulką termozgrzewalną.

Mój patent do wyciągnięcia pompy to wkładam prawa ręka od tylnego koła, lewą od przodu lekko wysówam gume aby móc zdjąć najpierw dolna część z uchwytu potem troche ustawiam jak była w poprzedniej pozycji lecz nie zakładam na uchwyt następnie zsuwam górną część z górnego uchwytu i już mam ją luzną. Nastepnie ściągam gume z pompy i wyjmuję ją a później pompe. Zakładam w odwroptnej kolejności. Polecam spróbować.

majki
29.05.2010, 21:12
Też sobie dziś dorobiłem połączenie konektorkowe na kablach do pompy. Teraz wystarczy zdjąć boczek i bez problemu się rozpina kable (bez zdolności ginekologicznych). Konektorki przylutowałem do kabli, posmarowałem złączki wazeliną techniczną i założyłem termokurcze. Do tego są ukryte za airboxem.

Teraz do wyjęcia pompy wystarczy odkręcić 3 śruby (2 od boczka, 1 od zbiorniczka amora). Pompę wyjmuję podobnie jak Bouli napisał, ale nie wyjmuję pompy z gumy - wyciągam całość. Nie ma tragedii, za pierwszym razem było najtruuuudniej. :D