PDA

View Full Version : Luz na tylnym kole


STRUś
15.05.2008, 21:42
Ostatnio zauważyłem,że mam drobny luz na tylnym kole. Moto na centralnej podstawce, dwie łapy na oponie o ok 1mm wyczuwalnego luzu. Zostawić czy grzebać ? Jak grzebać to proszę o jakieś sugestie. Dzięki

chomik
15.05.2008, 21:43
Ostatnio zauważyłem,że mam drobny luz na tylnym kole. Moto na centralnej podstawce, dwie łapy na oponie o ok 1mm wyczuwalnego luzu. Zostawić czy grzebać ? Jak grzebać to proszę o jakieś sugestie. Dzięki
Grzebać i wymienić łożyska koszt 15 zł.

wieczny
15.05.2008, 21:59
I przyjrzeć się czy simmeringi trzymają.

podos
15.05.2008, 22:19
A to nie te igielkowe lozyska przy dzwigienkach na wahaczu, lub wahacz? To bedzie drozej...

chinol
15.05.2008, 22:22
A to nie te igielkowe lozyska przy dzwigienkach na wahaczu, lub wahacz? To bedzie drozej...
no to zależy gdzie sie kupuje bo w hondzie to kosztują majątek w zwykłym sklepie z łożyskami ceny są dużo przystępniejsze za te same łożyska ;)

motormaniak
15.05.2008, 22:41
Chinol, masz u siebie w sklepie z łożyskami łożyska igielkowe z bieżnią zewnętrzną na 24,5 i śrenicą wewnętrzną pod wałek 17,5 mm? Bo takie właśnie idą do naszej afryki a ich koszt w sklepie z lożyskami japońskimi to ponad 100 zł za sztuke a do zawieszenia tylnego idzie ich 6 sztuk................ A współpracują one z 3 tulejkami po około 40 zł za sztuke (cena z Hondy PL).

chinol
15.05.2008, 23:03
Chinol, masz u siebie w sklepie z łożyskami łożyska igielkowe z bieżnią zewnętrzną na 24,5 i śrenicą wewnętrzną pod wałek 17,5 mm? Bo takie właśnie idą do naszej afryki a ich koszt w sklepie z lożyskami japońskimi to ponad 100 zł za sztuke a do zawieszenia tylnego idzie ich 6 sztuk................ A współpracują one z 3 tulejkami po około 40 zł za sztuke (cena z Hondy PL).

daj symbole

motormaniak
16.05.2008, 12:48
17.5X24.5X22 (http://zsf-moto.com/product_info.php?cPath=2706820_2706865&products_id=16597100&osCsid=0b66c47b5fccb986e2bee47556a1e40f) Symboli nie ma bo nie są to łożyska katalogowe znormalizowane. Dlatego prawdopodobnie nie kupisz ich w sklepie z łożyskami...... :(

chomik
16.05.2008, 12:51
Ja tam jednak obstawiam, że to tylko łożyska w kole i to te dwa które zawsze siadają.... do tego sprawdź simeringi i myślę, że będzie gitara.

motormaniak
16.05.2008, 15:52
Ja oczywiście też tak obstawiam. Luz na dzwigienkach objawia sie luzem kola góra- dół - kolo pracuje wraz z wachaczem. Luz na łożyskach koła obserwujemy względem wachacza - Parę groszy i będzie ok.

PUFF
16.05.2008, 20:32
Jak juz bedziesz miec wszystko na wierzchu, to wymien sobie od razu lozysko pod zebatka

Dzieju
16.05.2008, 23:06
Istotnie łożyska igiełkowe są nietypowych rozmiarów i raczej tylko na zamówienie.
Da się kupić taniej za ok 40zł szt., kłopot jest jeszcze z symeringami do tych igiełek, to chyba tylko w Hondzie ( może gdzieś są , ja nie znalazłem w normalnych sklepach).

sambor1965
09.06.2008, 00:48
Hello Dzieju,

Gdzie sie da kupic owe tansze igielkowe lozyska? Bo cos postanowilem nie czekac, a mechanik juz 2 lata temu powiedzial ze by sie je przydalo wymienic. Od tego czasu troche poczochralem babcie po gorkach z obciazeniem.

tomasz_1006
11.06.2008, 22:29
Witam
Czy ktos ma numery lozysk i simeringow do tylnego kola?jak tak to prosze o jakies info nie mieszkam w kraju i moze dobiore cos w normalnym sklepie.
Mile widziany tez kontakt do jakiegos sklepu gdzie mozliwe sa wysylki (no chyba ze ktos moze pomoc mi w tym prywatnie)
W razie potrzeby podaje e-mail tomasz_1006@wp.pl

chomik
12.06.2008, 00:10
Witam
Czy ktos ma numery lozysk i simeringow do tylnego kola?jak tak to prosze o jakies info nie mieszkam w kraju i moze dobiore cos w normalnym sklepie.
Mile widziany tez kontakt do jakiegos sklepu gdzie mozliwe sa wysylki (no chyba ze ktos moze pomoc mi w tym prywatnie)
W razie potrzeby podaje e-mail tomasz_1006@wp.pl
http://faq.africatwin.com.pl/Dane-eksploatacyjne

klanol
12.06.2008, 07:23
no właśnie. mi padło łożysko pod zębatką, pozostałe dwa nie mają luzu ale pewnie je zmienię. tak ciekawości babskiej zapytam, które z łożysk w tylnim kole pada najszybciej? wiem, że marcinowi walnęło od strony tarczy. u mnie po 30000 km dostało luzu pod zębatką???

motormaniak
12.06.2008, 13:02
łożysko pod zębatką jest najbardziej obciążone- i to obciążenie wzrasta wraz ze zużyciem gum na wybieraku. Tu potrzeba b. dobrego łożyska- inne mogą być gorsze.

klanol
12.06.2008, 13:43
co masz na myśli dobre? rozumię, że nie chińskie. ja zanabyłem jakieś za 15 zeta. ponoć niezłe. w razie czego wożę zapas. moje łożysko całkiem się nie rozpadło ale czuć było, że ma luzy. a co do gum to chyba są nie do zdobycia.

motormaniak
12.06.2008, 15:06
Do zdobycia w Hondzie na Malowniczej za 200 zł - ponoć w 3 dni. Oczywiście wtedy jak sie rozlecą- tego sie nie kupuje na zapas............. Dobre znaczy nie chińskie - polskie może być..

klanol
12.06.2008, 21:46
ja kupiłem na wymianę różnej produkcji, pod zębatkę japońskie a pozostałe polskie i jakieś portugalskie ale ponoć markowe??? są malutkie i jeżdżą pod siedzeniem. może jesienią zmienie albo w trasie poratuję kogoś :)

daniel_87
15.06.2008, 23:27
klanol zapodaj rozmiary tych łożysk jak mozesz.

ok znalalzem jak by co to podam dla inncyh gapowiczów

Oznaczenie na łożysku 6203 1 sztuka - łożysko koła-prawa strona

Wymiary 20 x 47 x 14

Oznaczenie na łożysku 6303 1 sztuka - łożysko koła-lewa strona

Wymiary 20 x 47 x 14

Oznaczenie na łożysku 6204 1 sztuka - łożysko pod zębatką

Wymiary 17 x 40 x 12

SIMMERINGI
28x42,2x7 wcisniety pod zebatke
25x40x8lub7? w kole od strony tarczy
65x2 oring uszczelniajacy zebatka-kolo

Miklaz
19.07.2011, 14:21
pytanie kontrolne mam....czy wymiary łożysk podane wyżej są takie same w RD04?

majki
19.07.2011, 14:42
Nr są ok, ale wymiary trochę pomieszane:
6203 17x40x12
6303 17x47x14
6204 20x47x14
Generalnie po nr łożysk je zakupisz, podwójnie uszczelnione i tyle. ;) Z tego co wiem to w kołach było to samo. :Thumbs_Up:

Miklaz
20.07.2011, 20:16
Dzięki, łożyska zakupione. Made in Poland.

majki
21.07.2011, 09:38
Też mam teraz FŁT. ;) Zobaczymy ile pożyją, bo poprzednie japońskie Nachi z tyłu wytrzymały 16tkm (pordzewiały wewnątrz i miały luzy). :Sarcastic:

Vooytas
08.08.2011, 14:28
łożysko pod zębatką jest najbardziej obciążone- i to obciążenie wzrasta wraz ze zużyciem gum na wybieraku. Tu potrzeba b. dobrego łożyska- inne mogą być gorsze.

A czy próbowałeś jakoś skasować nadmierny luz na zabieraku? Jakieś wlepki gumy np?
Nie wiem czy gra warta świeczki. Wydaje mi się że powinno być ciaśniej niż jest u mnie.

puntek
08.08.2011, 14:29
A czy próbowałeś jakoś skasować nadmierny luz na zabieraku? Jakieś wlepki gumy np?
Nie wiem czy gra warta świeczki. Wydaje mi się że powinno być ciaśniej niż jest u mnie.

ale generalnie zabierak to koszt około 150 PLN ( chyba że kupicie u kogoś z rabatem :) )
a łożyska sa tańsze :) nawet jesli je wymienisz dwa razy do roku ... ( mnie tak wychodzi - ale nie przez zabierak tylko przez wodowanie :)

Vooytas
09.08.2011, 12:27
Mnie nawet nie chodzi o łożyska, ale wydaje mi się że część z zębatką przez nadmierny luz się tłucze po dziurach.

Ostatnio w ogóle mi się tłucze tył. Nie mogę namierzyć co dokładnie.
Troche zacisk, trochę chyba ta zębatka....
Zwłaszcza krótkie oderwania koła jak np przy przejezdzie przez korzenie itd.

rambo
09.08.2011, 12:30
Możliwe że trzpień od tylnego zacisku Ci się wyrobił. U mnie jest taka sytuacja. Co jakiś czas wpycham tam w prowadnice trochę smaru miedziowego i na jakiś czas jest spokój. Jak coś to gumy zabieraka są u mnie w ofercie ale myśle że to nie o nie chodzi