View Full Version : problem z czujnikiem sprzęgła i kontrolką luzu..
No więc po wymianie, nie działającego od lat czujnika w klamce sprzęgła (musiałem dawać zawsze na luz by odpalać motur) pojawił się problem taki, że każde wciśnięcie sprzęgła, powoduje zapalanie się kontrolki luzu :confused:
Czy ma ktoś pomysł..? :)
Popsuł mi się też chyba przerywacz od kierunków nagle jakość samoistnie, ale w ten sam sposób, po jakimś czasie nagle się naprawił :D
Albo masz coś namieszane w instalacji albo uszkodzona jest dioda podwójna.
Dioda to taka czarna kosteczka z symbolem diody z 3 nóżkami , problem jest tylko taki że nie wiem gdzie ona dokładnie jest w afryce.Możliwe że w skrzynce bezpieczników.
Dzięki R2, jutro popatrzę :)
Jeśli ta dioda padła, to trzeba kupić oryginał?
Dzięki R2, jutro popatrzę :)
Jeśli ta dioda padła, to trzeba kupić oryginał?
Jak padła dioda to można ja zastąpić 2 diodami prostowniczymi za ok 1PLN , oryginal za jedyne 29,23 EUR.
Jak padła dioda to można ja zastąpić 2 diodami prostowniczymi za ok 1PLN , oryginal za jedyne 29,23 EUR.
:dizzy: ;) dzięki R2. Dam znać jak ją znajdę wpierw.
Albo masz coś namieszane w instalacji albo uszkodzona jest dioda podwójna.
Dioda to taka czarna kosteczka z symbolem diody z 3 nóżkami , problem jest tylko taki że nie wiem gdzie ona dokładnie jest w afryce.Możliwe że w skrzynce bezpieczników.
wyglada ja mały przekaznik - sam mam to uszkodzone - brak czasu na naprawienie tego.
szukaj kostki o wymiarach 1,5cm na 1,5cm :)
jest umieszczona na wiązce ponad skrzynką bezpieczników. w larssonie kosztowała kilkanaście zł.
o tym mówisz?
http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MjAwMQ==
Ależ piękna nazwa "silikonowy prostownik napięcia do motocykli Honda"
Widział ktoś silikonowy prostownik ?
Oczywiście silicon to krzem ale nie za bardzo wiedział to ten co to tłumaczył.
R2, to się nada..? to jest zamiennik ?? :at:
bo mnie mruga ta lampa i mi się ciągle wydaje że kierunku nie wyłaczyłem
Nada się ,ale i tak nie mają na stanie.
Sprawdź najpierw czy to to czy coś innego jest uszkodzone.
Rambo, zamów - jak Ci nie będzie działać to odkupie to od Ciebie - wiec ryzyka nie masz a ja i tak musze to zamówić
Hej Hej.
Rambo wymieniłeś tą diodę?? Pomogło?? Zachciało mi się luksusu i mam taki sam problem ;) Każde naciśnięcie sprzęgła zapala mi "neutral".
Nie jesteś jedyny....wku...a to niemożebnie....
hej hej, nie narazie mi się nie chce :D
Jest jeszcze (w RD04) taka kostka z symbolem diody doczepiona do ramy na wysokości wtyczki od pompy. Lewa rurka pod bakiem to to ? Jak nie to to od czego to ;) ?
Nada się ,ale i tak nie mają na stanie.
Sprawdź najpierw czy to to czy coś innego jest uszkodzone.
Co jeszcze może być przyczyną? Mam wymieniony czujnik luzu (wcześniej) i czujnik sprzęgła. Problem pojawił się po wymianie czujnika sprzęgła.
Skoro w Larssonie brak to jakie dokładnie diody kupić (jakieś parametry poproszę) i jak powinny być wstawione?
mrdracul
13.04.2010, 10:11
na przykład taką (chociaż i tak wyśrubowana chyba pod to zastosowania):
http://www.piekarz.pl/index.php?page=offer&item=10169
2 sztuki oczywiście
Transglobal
20.09.2010, 12:12
Kontrolka luzu po wciśnięciu klamki puszcza oko zalotnie i ciężko nie oprzeć się jej urokowi ale wolę jak robi to piękna nieznajoma . Hopcy zaradzcie co.
Kontrolka luzu po wciśnięciu klamki puszcza oko zalotnie i ciężko nie oprzeć się jej urokowi ale wolę jak robi to piękna nieznajoma . Hopcy zaradzcie co.
Wywal podkładkę miedzianą z pod tego czujnika
Transglobal
21.09.2010, 15:15
Czujnik jest sprawny .Zabiegi nadlutowywania i pozbywanie się podkładki stosuje się kiedy owy rzeczony czujnik się "skończy" i nie daje zwarcia które zapala kontrolkę.U mnie kontrolka Neutrala działa poprawnie (prawie) czyli w tedy gdy dzwignia zmiany biegów jest w położeniu "luz" , po wbiciu biegu gaśnie (prawidłowo) po to aby zaświecić po wciśnięciu sprzęgła . Wiem że to będzie cośik z elektryką , a tą w afryce skośnookie wymyśliły nie na miarę naszych czasów
A ile płaciliście za czujnik sprzęgła, wiem że mógłbym zadzwonić do hondy, ale jakoś z nimi nie mam zbytniej ochoty...
70pln, te okolice :). Ceny masz na www.dwa-kola.pl
Witajcie.
Dziś odebrałem w lokalnym sklepie, handlującym gratami z Larssona, wcześniej zamówiony "silikonowy prostownik napięcia do motocykli Honda" i jest sukces :) Nareszcie Neutral świeci wtedy kiedy powinien.
Mała rzecz a cieszy :)
Wczoraj jakieś 10km od domu padł mi czujnik stopki. Wszelkie próby macania nie dały rezultatu. Moto na luzie paliło, a po wrzuceniu biegu gasło. Zastosowałem naprawdę przez uje****e przewodów i ich złączenie. Przeszło od razu :)
Teraz mam pytanko- czytając to i owo wypatrzyłem, że są problemu z czujnikami luzu, sprzęgła i diodami. Jeżeli padnie dioda, to przy wciśnięciu sprzęgła będzie zapalać się kontrolka luzu, ale moto będzie jechać dalej?. Jak padnie czujnik sprzęgła, to nie odpalimy wogóle moto- czy wystarczy naprawda doraźna w trasie przez przecięcie przewodu i jego połączenie? Czy po złączeniu przewodów stopki bocznej coś może się jeszcze styrać i unieruchomić padakę?
Chciałbym wiedzieć, aby w razie zonka w trasie móc coś podłubać w tych przewodach od czujników i jechać dalej.
Pytania ogólne, nie znam się zbytnio na prądzie, w ST problemów z takimi wynalazkami nie było.
Boski-Kolasek
17.06.2011, 11:39
Jeżeli padnie dioda, to przy wciśnięciu sprzęgła będzie zapalać się kontrolka luzu, ale moto będzie jechać dalej?
--na to pytanie znam odpowiedz -tak bedzie jechac:at:,mialem tak tydzien temu. Po wyciagnieciu diody odpala na wcisnietym sprzegle i zlozonej stopce niezaleznie czy jest na luzie czy nie, po wlozeniu innej diody wszystko dziala czyli smoothh:D,
Pzdr
Na reszte pytan nie znam odpowiedzi ale chetnie(bardzo) sie dowiem.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.