View Full Version : dzis o 20h yamaha 1200
http://www.yamaha-motor-europe.com/super-tenere/
(czekamy na varadero 1200 kardan)
eee wolal bym Afre 1200 , godnego konkurenta LC8... imho z XTZ 1200 bedzie bardziej cos w stylu Viadra lub V-Storma niz zmodernizowania starej XTZ
http://www.yamaha-motor-europe.com/super-tenere/
(czekamy na varadero 1200 kardan)
Yamaha nie pokaże chyba Varadero? :D
Nowa XTZ ma się do V-stroma jak Pudzian do Małysza.
To waga R 1150 Gs Adventure , czy Stelvio ze stajni Guzzi
Kurde , ładna jest .Mnie się podoba ( oprócz wagi)
ale nie jest konkurencją dla Ktm 990
Co? Już pokazali? Nie zdążyłem przed zawiechą ich serwera :D
Czy 8 P.M. CET to nasza aktualna 20.00 czy 21.00? :D
http://faithcottage.smugmug.com/Motorcycles/Bikes/2010-yamaha-XT1200Z-Super/796249121_i5MbM-XL.jpg
niewiele widać..... kolor ładny choć nie lubię niebieskiego ;-)
jeśli 19... to dupa... pisana dużą literą.
lukasz_vip
24.02.2010, 20:32
Mi to TDM przypomina :(
http://www.motorcyclenews.com/upload/264244/images/2010_XT1200Z_EUR_VPBC5_ACT_.jpg (http://www.motorcyclenews.com/upload/264244/images/2010_XT1200Z_EUR_VPBC5_ACT_.jpg)
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2010/February/feb2410-New-2010-Yamaha-Super-Tenere-1200-revealed-at-last/
motoartur
24.02.2010, 20:36
v-strom
dlamnie suppperrrr klasa typowy nastepca Afryki Twin tylko kasa i kupowac ! Ciekawe jak sie bedzie w tym roku duzy gs sprzedawal :confused:
http://www.motorcyclenews.com/upload/264244/images/Tenere_3.jpg
Ciekawe ile to waży z paliwem, bo narazie to TDM i dodatki ala tjuratech
Bańka z lekka prysła. Ja nie wiem..... czy dzisiejsi inżynierownie jeżdżą potem na tych motocyklach czy ślęczą tylko przy komputerach.... a księgowi nad ich głowami ;)
Opony szosowe.... STrasznie zajeżdża TDM'em...
Czy ktoś to kupi?
Wiadro wygląda przy nim jak hard enduro :-)
lukasz_vip
24.02.2010, 20:44
Chyba jednak jedyne słuszne wyjście na przyszłość to KTM LC8 ;]
Chyba jednak jedyne słuszne wyjście na przyszłość to KTM LC8 ;]
pod warunkiem ze wytrzyma te ktm minimum 100.000km bez awarii tak jak samuraje :umowa:
lukasz_vip
24.02.2010, 20:48
pod warunkiem ze wytrzyma te ktm minimum 100.000km bez awarii tak jak samuraje :umowa:
Tyle to wytrzymuje LC4 na jednym tłoku ;]
... no i muszę wycofać zaliczkę na nową ST :D.... lub sprzedam za 70% ceny... he he....
olać 100 000km bez awarii :), hehe...nie no to pojechali z tą XTZą. Co z tymi zapisami na ograniczoną wyprodukowaną ilość nowych Super Tener - chyba GS nadal będzie niepodzielnie rządził z sensie ilości sprzedanych sztuk
Panowie, zaskoczeni? Liczyliście na więcej enduro a mniej kupy?
Pamiętacie ile kilometrów przejechał protoplasta afryczki i z jakim skutkiem?
LC8 zdążył wygrać kilka rajdów zanim trafił do ludzi jako cywil.
A co zrobiła Yamaha? Pokazywała nam chromowany wydech zawinięty w szmatę. Pójście w kardana oznaczało, że masa nie jest priorytetem. Itd.
dj.1, znam kilka lc8 z przebiegiem ponad 100000 km.
KTM wytrzyma tyle, wszystko zależy od dbania.
Silnik jest trochę wyżyłowany, ale trzeba umieć się z nim obchodzić.
Gadałem ostatnio z kumplem, jaki nabył LC8 SE. Mówił, że czas rozgrzania i gotowości do dzidowania to 15 min! Jeśli się tego pilnuje to silnik wykręci spokojnie wysokie przebiegi. Nie pamiętam ile jest w ADV czy SMT ale ciut mniej, niemniej trzeba tego pilnować. Tradycyjnie trzeba dbać o serwisy i te sprawy - nie posmarujesz to nie pojedziesz
Może nowej ST nie trzeba będzie wogóle smarować?
no nie tego się spodziewałem, szczególnie jak pojeździłem na małej tenerce, myślałem że rozwiną koncepcję i powstanie coś fajnego a nie taki gejowóz,
myśmy zamówili 1200 do salonu już w grudniu, ale dostaniemy dopiero gdzieiś w czerwcu lub dalej to może wtedy przekażę opinie z jazdy
http://www.yamaha-motor-europe.com/products/motorcycles/adventure/xt1200z-super-tenere.jsp?view=techspecs
Brak info o mocy i momencie ...
Jako autostradowy bywalec to mi te 110 Koni za malo ,,, ale dla raczej normalnych starczy ,,,ja poczekam na v4 varadero.:mur:
KTM wytrzyma tyle, wszystko zależy od dbania.
Silnik jest trochę wyżyłowany, ale trzeba umieć się z nim obchodzić.
Gadałem ostatnio z kumplem, jaki nabył LC8 SE. Mówił, że czas rozgrzania i gotowości do dzidowania to 15 min! Jeśli się tego pilnuje to silnik wykręci spokojnie wysokie przebiegi. Nie pamiętam ile jest w ADV czy SMT ale ciut mniej, niemniej trzeba tego pilnować. Tradycyjnie trzeba dbać o serwisy i te sprawy - nie posmarujesz to nie pojedziesz
Off top:
15minut to strasznie dużo! LC8 to najszybciej grzejące się moto jakie miałem. Po góra 10 minutach włącza się wentylator. Na światłach w zimie się włącza. Jest to efektem niskiej wagi silnika. Mała bezwładność cieplna.
Mówię to na podstawie Adwenczera ale to identyczny silnik. Następnym razem zmierzę, stawiam na połowę krótszy czas.
Lepi, na forum advrider.pl albo na ktm-forum.pl jest user EX1, on nabył niedawno SE wersje i koleś mówił, że pełna gotowość do dzidowania to koło 15 minut. nikt Ci przecież nie karze tyle stać w miejscu, ale aby zapewnić odpowiednie przebiegi i utrzymać żywotność to trzeba się do tego stosować.
Wiedzę on zaś nabył z salonu KTM z niemcowni gdzie SE nabywał, bo oczywiście w PL ten model nie jest oferowany.
Jak chcesz to poproszę, aby coś więcej napisał o wytycznych mających wpływać na spore przebiegi bez specjalnych problemów
No i z Beduina została pustynia :D. Ze starej Tereski jedynie tłumik się tak samo zawija :D. Trza przetestować - może po zmianie na 21" się nada na coś ;)
sambor1965
24.02.2010, 21:17
Pomimo wskazanych przez was wad gotów jestem bronic tego motocykla i za niewygorowana oplata moge go wziac na testy do Tadżykistanu.
Ramires, ja mam na myśli osiągnięcie roboczej temperatury płynu chłodzącego, czyli 4 kreski na wyświetlaczu. Wtedy ruszam rozgrzewać siebie. Do dzidy to trzeba rozgrzać opony jeszcze a nawet zawiechę.
Koniec off topa.
Wagę Tenery ktoś już zna? Pewnie miedzy 240-250 kg.
EDIT:
miało być 240-260kg :)
Sambor.... mógłbyś tego pożałować gdyby Ci się przypadkowo na kamieniach S mode wciśnęło :D
Tyle co wiadro pewnie czyli 235kg. Utwierdza mnie to tylko decyzji, że bede jeździł afryką dopóki nie wybuchnie.
Dla mnie bylo git dopoki nie zobaczylem wagi. Wiecej fot tu:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=309776&page=71
http://www.motorcyclenews.com/upload/264244/images/2010_XT1200Z_EUR_VPBC5_ACC_.jpg
Tu macie parametry , waga jest z 23 litrami paliwa ! oraz absem i trakcji kontrola, siedzenie regulowane i inne setki malych cacek !
Zweizylinder-Reihenmotor mit 270° Hubzapfenversatz und Kardanantrieb
Tiefer Schwerpunkt und zentralisierte Massen für ein agiles Handling
Intelligentes Kombi-Bremssystem mit ABS
YCC-T mit 3-stufiger Traktionskontrolle und Yamaha D-Mode Kennfeldwahl
Robuste Speichenräder mit Aluminiumfelgen für Schlauchlosreifen
Einstellbare Federelemente vorn und hinten
Einstellbare Sitzhöhe
Hauptständer
12 Volt Steckdose
Handprotektoren
First Edition Ausstattungs-Paket, bestehend aus: Aluminium Koffer-Set, einschließlich der Halterungen, Scheinwerfer-Protektoren (nur für den Off Road-Einsatz) Aluminium Motorschutz und First Edition Sticker.MOTOR- BauartFlüssigkeitsgekühlter 2-Zylinder-4-Takt-DOHC-Motor, 270° Kurbelwelle, geregelter 3-Wege-Katalysator, 8 VentileHubraum1.199 ccmBohrung x Hub98,0 x 79,5 mmVerdichtung11,0:1Leistung80,9 kW (110 PS) bei 7.250/minmaximales Drehmoment114,1 Nm bei 6.000/minSchmierungTrockensumpf, Öltank im KurbelgehäuseGemischaufbereitungelektronische BenzineinspritzungKupplungk.A.ZündungTransistor, DoppelzündungStarterElektroGetriebe6-GangSekundärantriebKardanTankinhalt23 LiterÖltankinhalt4,2 LiterFAHRWERK- RahmenbauartStahlrohr-BrückenrahmenFederung vornUpside-down-Gabel, 43 mm, Federvorspannung, Zug- und Druckstufendämpfung einstellbarFederweg vorn190 mmFederung hintenFederbein, Federvorspannung sowie Zug- und Druckstufendämpfung einstellbarFederweg190 mmLenkkopfwinkel28°Nachlauf125 mmBremse vorn2 Wave-Scheiben mit 310 mm DurchmesserBremse hinten1 Wave-Scheibe mit 282 mm DurchmesserReifen vorn110/80-R19 M/C 59 VReifen hinten150/70-R17 M/C 69 VABMESSUNGEN UND GEWICHTE- Länge2.250 mmBreite980 mmHöhe1.410 - 1.440 mmSitzhöheeinstellbar, 845-870 mmRadstand1.540 mmBodenfreiheit205 mmGewicht - fahrfertig, vollgetankt261 kg
Nie no nie jest taka zla.Do normalnej turystyki napewno bedzie wporzo.A do dzidowania sa inne motocykle.Mi bardzo podchodzi pod moto guzzi.Ale wyglada zgrabniej.Jak sie pojawi w sprzedazy,zaraz ja obejrze.Jak dla mnie wizualnie ladniejsza od viaderek,v.stromow i guzzi.Jezeli cena bedzie halo,to pewnie beda widoczne na...autostradach.
No na pewno nie na niemieckich autostradach :D
Niezła konkurencja dla wiadra. Ci Japończycy jak się uprą to konkuruję tylko między sobą. Na szczęście motocykle nie powstają tylko w Japonii :D
Nie no spoko.fajna jest.Uderzyli w BMW,zobaczymy co dalej.
ehhh...wyglada jakoś dziwnie (w niebieskim jeszcze jakoś ale w srebrym to bleeee)...cos wlasnie a'la moto guzzi :/
no i ta waga moj trampek + 50kg = masakra
klasa duży GS lub Viadro to nie dla mnie
Myślę że spokojny niemiecki emeryt dalej wybierze dużego Gejesa.
Myślę że spokojny niemiecki emeryt dalej wybierze dużego Gejesa.
Polski student takze ;)
GS waży tyle co AT :Thumbs_Up: :D
O Polskich studentach nie wspomniałem bo to przecież oczywiste :D
GS waży tyle co AT :Thumbs_Up: :D
chyba ADV:)
Wg. mnie to ze szlifierki na silę zrobione niby enduro.
Nie wiem co tam tyle waży i nie chce wiedzieć.
Elektroniki naćpane jak we wszystkim nowoczesnym , ale ABS i kontrola trakcji w błocie ? ja tam tego jakoś nie widzę.
Nie mam jakiś dużych doświadczeń w jeździe po piochach i błockach ale takie systemy poza asfaltem i drogami utwardzonymi mogą napykać biedy.
Niestety czasy są takie że niedługo nie będzie klamek sprzęgła tylko automatyczna skrzynia i przyciski do zmiany biegów.
Nie narzekajcie.To moze byc naprawde fajny turystyk/off.Troche gadzetow i naklejek na kufry i bedzie git.Jak dla mnie jest ok.:Thumbs_Up:
http://earthwalker.smugmug.com/photos/796301888_UC2Ey-O.jpg
http://earthwalker.smugmug.com/photos/796301979_2hNYt-O.jpg
aku w pionie. z drugiej strony chłodnica w osi motocykla tuż pod owiewką (przy pierwszej glebie będziesz miał Pan mokro na asflacie :D )
http://earthwalker.smugmug.com/photos/796301836_kyUTm-O.jpg (http://earthwalker.smugmug.com/photos/796301836_kyUTm-O.jpg)
http://earthwalker.smugmug.com/photos/796302118_732sL-O.jpg
http://earthwalker.smugmug.com/photos/796301712_Trvj7-O.jpg (http://earthwalker.smugmug.com/photos/796302118_732sL-O.jpg)
http://earthwalker.smugmug.com/photos/796258779_WF29R-O.jpg
http://earthwalker.smugmug.com/photos/796258720_mby6g-O.jpg
http://earthwalker.smugmug.com/photos/796258758_s2K2P-O.jpg
Fajny sprzęt. I tak sobie nie kupię :D
Za kola szprychowe bezdetkowe duuuzy plus. Centralna podstawka to pierwsze co bym wywalil.
Od dłuższego czasu szukałem jakiś ładnych zegarów i widzę juz co chcę ,z tym że trzeba będzie z rok poczekać.
Co najważniejsze nie brandowane są.
Wygląda fajnie, może być spoko sprzęt do turystyki. Z terenem nie ma to nic wspólnego. I tak mnie nie stać jeszcze długo na niego :)
Mala tenerka znacznie lepsza...to,to jakies dziwne takie. Chlodnica z boku cudaczna,moze gmole zalatwia sprawe. Jako zawinieta szmate (jak to okreslil ktorys z przedmowcow) widzialem ja jakos lepiej.
Miałem moto co tyle waży, to teraz wybrzydzam :p
Na prawdę stara Super Penera + silnik 850 może być ciekawszym pojazdem na co dzień niż ten kloc. Ale poza tym to na obrazku fajna fajna :)
kosztuje : 14.750,00 € w tym ABS , kontrola trakcji , siedzenie regulowane na wysokosc itd. a wiec mysle ze cena ok.
Za tyle można kupić dwa samochody :p
ok, zamykam sie juz :at:
Moto fajne,jak i nowy GS,ale ceny jak dla mnie sa :convulsion:.Zreszta nowy Lc8 R to tez jakas farsa cenowa.A podobno Afryki za 4-5 kola to tak drogo.Tu macie porownanie.Mysle,ze dla wielu z nas najlepszym rozwiazaniem juz po cenie motocykla,byla i pozostanie jeszcze troche Afryka.
kosztuje : 14.750,00 € w tym ABS , kontrola trakcji , siedzenie regulowane na wysokosc itd. a wiec mysle ze cena ok.
szczerze? KOSMOS. W tej cenie mozna R1200GS lub F800GS. Jesli F800GS to nawet zostaje jeszcze conieco w kieszeni. Jesli tyle naprawde kosztuje to ja sie dziwie tym co ja kupia...
no to chyba zostaje nam (tfu..) bmw F800, jak się nam afri skończą to może da się go wyjąć za ludzkie pieniądze....
Wiesz,wszystko jest sprawa posiadanej kasy.Dla niektorych 5-6 tys.to kosmos,a dla innych 15 kawalkow to kaprys(mowimy oczywiscie o Eu).Mysle,ze tak jak na GS i GSA znalezli sie klienci tak i tu sie znajda.Ale cena fucktycznie powala.choc nie jest czyms odosobnionym za nowe motocykle,ktore sie na rynku pojawiaja.:(
sambor1965
25.02.2010, 00:03
http://www.yamaha-motor-europe.com/Images/2010-yamaha-XT1200Z-Super-Tenere_S3_studio_001_tcm26-356128.jpg
http://www.yamaha-motor-europe.com/Images/2010-yamaha-XT1200Z-Super-Tenere_VPBC5_detail_014_tcm26-356189.jpg
http://www.yamaha-motor-europe.com/Images/2010-yamaha-XT1200Z-Super-Tenere_VPBC5_detail_017_tcm26-356198.jpg
http://www.yamaha-motor-europe.com/Images/2010-yamaha-XT1200Z-Super-Tenere_VPBC5_detail_023_tcm26-356214.jpg
Engine -
Engine type liquid-cooled, 4-stroke, DOHC, Forward-inclined parallel 2-cylinder, 4-valve, fuel injected, twin spark engine
Displacement 1199 cc
Bore x stroke 98 x 79.5 mm
Compression ratio 11.0 : 1
Maximum power -
Maximum torque -
Lubrication system Dry sump, oil tank in crankcase
Fuel System Fuel injection
Clutch type Wet, multiple-disc coil spring
Ignition system Twin spark
Starter system Electric
Transmission system Constant mesh, 6-speed
Final transmission Shaft
Fuel tank capacity 23 L
Oil tank capacity 4.2 L
Chassis -
Chassis: Steel tube backbone
Front suspension system Telescopic forks
Front travel 190 mm
Rear suspension system Monoshock, adjustable preload and rebound damping
Rear travel 190 mm
Caster angle 28°
Trail 125mm
Front brake Hydraulic Twin Ø 310 mm wave discs
Rear brake Hydraulic Single Ø 282 mm wave disc
Front tyre 110/80R19M/C 59V
Rear tyre 150/70R17M/C 69V
Dimensions -
Length 2,250 mm
Width 980 mm
Height Min:1,410 mm / Max:1,440 mm
Seat height Adjustable 845-870 mm
Wheel base 1,540 mm
Minimum ground clearance 205 mm
Wet weight 261 kg
no to chyba zostaje nam (tfu..) bmw F800, jak się nam afri skończą to może da się go wyjąć za ludzkie pieniądze....
Niebardzo rozumiem chec koniecznego szukania zastepstwa dla AT.Kupujac roczniki 2000-....mozna jeszcze smialo 10 lat jezdzic,jak nie i dluzej.
Wiesz,wszystko jest sprawa posiadanej kasy.Dla niektorych 5-6 tys.to kosmos,a dla innych 15 kawalkow to kaprys(mowimy oczywiscie o Eu).Mysle,ze tak jak na GS i GSA znalezli sie klienci tak i tu sie znajda.Ale cena fucktycznie powala.choc nie jest czyms odosobnionym za nowe motocykle,ktore sie na rynku pojawiaja.:(
Myku, no nie do konca... Ja wiem ze BMW nie jest powszechnie uwielbiana marka ale jak mialbym do wyboru R12GS i ta Tenerke to bym sie cieszyl, ze za sprawa zbyt ambitnych ksiegowych Yamahy problem rozwiazal sie sam :)
Myku, no nie do konca... Ja wiem ze BMW nie jest powszechnie uwielbiana marka ale jak mialbym do wyboru R12GS i ta Tenerke to bym sie cieszyl, ze za sprawa zbyt ambitnych ksiegowych Yamahy problem rozwiazal sie sam :)
Nie mam nic do BMW.Podoba mi sie marka.Ale nowy 12Gs i tak nie jest warty tego co za niego chca.Yamaha nie koniecznie musi byc gorsza.Poczekamy,zobaczymy
Nie twierdze, ze to zle moto ale mysle, ze realna cena w PL nie powinna przekroczyc 35 za golasa i 40 tys za full opcje. Dla wiekszosci to i tak za duzo ale widze, ze w ciagu ostatnich 2 lat ceny nowych moto poszly bardzo w gore i nie bardzo rozumiem czemu.
To trochę taki moto ala asfaltówka, lekki teren. Dla kogoś do weekendowej turystyki spoko.
Nie twierdze, ze to zle moto ale mysle, ze realna cena w PL nie powinna przekroczyc 35 za golasa i 40 tys za full opcje. Dla wiekszosci to i tak za duzo ale widze, ze w ciagu ostatnich 2 lat ceny nowych moto poszly bardzo w gore i nie bardzo rozumiem czemu.
Zgadzam sie w 100%
To trochę taki moto ala asfaltówka, lekki teren. Dla kogoś do weekendowej turystyki spoko.
Racja,choc nie powiedzialbym"weekendowej".Wychodziloby,ze Varadero i 12Gs sa dobre do pojezdzenia wokol komina.
Aluminiowa płyta pod silnik w takim moto to tak jak orurowania w nowych terenówkach typu landcruiser. Robienie na siłę wizerunku sprzętu terenowego w pojazdach które najlepiej żeby z asfaltu nie zjeżdżały. Podejrzewam że w teren bardziej sie nada r1 niż ta tenera.
Aluminiowa płyta pod silnik w takim moto to tak jak orurowania w nowych terenówkach typu landcruiser. Robienie na siłę wizerunku sprzętu terenowego w pojazdach które najlepiej żeby z asfaltu nie zjeżdżały. Podejrzewam że w teren bardziej sie nada r1 niż ta tenera.
W dodatku to moto nie ma ramy na dole, więc to alu ma chronić wszystko. A tam jeszcze przez dziurki tej osłony co tak ładnie wystaje z samego przodka? Filtr oleju? Zawsze lepiej niż pompa wody...
W LC8 też nie ma ramy na dole, silnik ładnie podwieszony jest.
Osłona w LC8 jest częściowo z alu (główny płaszcz) i boczne plastiki - bardzo wytrzymałe
Mi sie to moto bardzo podoba.Do turystyki jak sama nazwa mowi nada sie swietnie.Nie robcie z niego wscieklaka,bo nim nie jest i nie mial byc.Pare gadzetow od tjunerow i bedzie git.Jak dla mnie ladniejsze niz 12GSA
Mi sie to moto bardzo podoba.Do turystyki jak sama nazwa mowi nada sie swietnie.Nie robcie z niego wscieklaka,bo nim nie jest i nie mial byc.Pare gadzetow od tjunerow i bedzie git.Jak dla mnie ladniejsze niz 12GSA
Tylko dlaczego Yamaha z uporem maniaka lansowała go przed premierą hasłami typu "Pogromca pustyni", "Zrodzony z pustyni" etc. a na dodatek dali fotki (podejżewam Photoshopa ;-) ) w miejscach w które nawet Czachor tym czołgiem bałby się wjechać....
Na pewno ma świetne właściwości autostradowe, miejskie już mniej, szutrowe nikłe, leśne żadne....
12 gsa jest o 40 kg lżejszy
Porównanie raczej do 1150 gs Adventure czy Guzzi Stelvio.
ładniejszy od stelvio jest :)
Jeśli Honda coś robi i będzie również w wadze ciężkiej i "przyjaznej cenowo", to jeszcze jakiś czas na utrzymanie mam
z tych drogich afryk po 4 czy 5 tys euro :D
a na widok błota sama się przewraca na chłodnicę :D
W LC8 też nie ma ramy na dole, silnik ładnie podwieszony jest.
Osłona w LC8 jest częściowo z alu (główny płaszcz) i boczne plastiki - bardzo wytrzymałe
Niestety nie mogę potwierdzić wytrzymałości osłony. Dolna część to aluminiowy odlew ciśnieniowy. Niestety kruchy. Pojawiają się na nim szybko pęknięcia w okolicach każdego mocowania i nie tylko. A plastyk lubi się troszkę przypiec od wydechu :)
Wydaje mi się że dobry plastik jest lepszy niż alu. W endurakach robi się plastikowe osłony silnika i dobrze to chroni, nie brzęczy i nie odkształca się. Mocne to jak cholera jest (przynajmniej w xr). Alu osłony to trochę taki gadżet poprawiający wygląd, bardziej kozacko wygląda.
Wydaje mi się że dobry plastik jest lepszy niż alu. W endurakach robi się plastikowe osłony silnika i dobrze to chroni, nie brzęczy i nie odkształca się. Mocne to jak cholera jest (przynajmniej w xr). Alu osłony to trochę taki gadżet poprawiający wygląd, bardziej kozacko wygląda.
i każdy kamyk słychać jak kozacko uderza a alu osłonę ;-)
w przypadku AT alu sie sprawdza, bo jak nie ma centralki to mozesz na kamieniu czy murku "przewiesic" moto i wymieniac co potrzeba ;)
tutaj akurat alu jest gora
Jeśli Honda coś robi i będzie również w wadze ciężkiej i "przyjaznej cenowo", to jeszcze jakiś czas na utrzymanie mam
z tych drogich afryk po 4 czy 5 tys euro :D
No to juz wiemy, ze to sabotaz przemyslowy i cala Honda i Yamaha siedza Ci w kieszeni ;)
Wydaje mi się że dobry plastik jest lepszy niż alu. W endurakach robi się plastikowe osłony silnika i dobrze to chroni, nie brzęczy i nie odkształca się. Mocne to jak cholera jest (przynajmniej w xr). Alu osłony to trochę taki gadżet poprawiający wygląd, bardziej kozacko wygląda.
Plastik jako osłona silnika jest dobry, jeśli pod nim jest rama chroniąca silnik. Jeśli tej ramy niema, potrzebna jest wytrzymalsza konstrukcja.
Cibor klv
25.02.2010, 11:15
Oj dziwne te nowe Terefere.. może ja się na marketingu nie znam, ale rynek takimi podróżnych niby enduro jest już trochę zajęty... Viadro,Strom, Guzzi,GS itp. a oni jeszcze się w to pchają... tym lepiej dla KTMa, bo nadal pozostaje bez godnej konkurencji w segmencie prawdziwych turystycznych enduro... Zakładając czysto hipotetycznie, gdybym jakimś dziwnym trafem znalazł sie w posiadaniu takiej gotówki, to only KTM ... Ta nowa Tenera nie przemawia do mnie... przekombinowana i w dodatku w terenie frajdy nie przysporzy, raczej więcej kłopotów... no i olać kardan.
ja bym kardanik w swoim transalpie czasem chętnie widział :D
Tu chodzi o sprzedane sztuki a nie o osiegi w piasku ,, jest to Attak na GSa , na niemieckich forach posiadacze Gsow sa mile zaskoczeni i jazda probna zaplanowana , pod koniec roku sie zobaczy jak sie sprzedaje.
Ps, moze GSy potanieja :)
Tu chodzi o sprzedane sztuki a nie o osiegi w piasku
Skok zawiechy przod/tyl 190 mm tylko potwierdza te slowa.
no AT tez za wiele nie ma 220/200 ... - mówię oczywiście o seryjnej ;)
RD03 miała 235mm na przodzie (lagi dłuższe były)
felkowski
25.02.2010, 12:42
A ja tam myślę że taka zachodnia europa która wciąga najwięcej nowych motocykli, to sama pokazuje czego chce. A tam chcą motorów do jeżdzenia po drodze. Bo tam las na kłódkę zamknięty z napisem Prive. To co nam się podoba akurat nie musi być targetem konstruktorów/sprzedawców bo ile byśmy tego kupili ? Ilu się pali do zbiorczego zamówienia :D
Cibor klv
25.02.2010, 12:49
A ja tam myślę że taka zachodnia europa która wciąga najwięcej nowych motocykli, to sama pokazuje czego chce. A tam chcą motorów do jeżdzenia po drodze. Bo tam las na kłódkę zamknięty z napisem Prive. To co nam się podoba akurat nie musi być targetem konstruktorów/sprzedawców bo ile byśmy tego kupili ? Ilu się pali do zbiorczego zamówienia :D
I tu chyba jest pies pogrzebany...
gdzie? a serio no niestety .... tam motocyklem uniwersalnym został nowy Tiger :D a nowa ST to jest już na prawdę dosc terenowy motocykl wg zachodnich kryteriów.
Ino tiger jest jakieś 20kg lżejszy :)
Ino tiger jest jakieś 20kg lżejszy :)
No to ja nie wiem.... niby mamy takie kosmiczne technologie, rowery ważą po 8 kilo (fulle).... a tu nie można wykonać motocykla który byłby w miarę nie ciężki?
Być może wychodzą z założenia, że jeśli zrobią motocykl o takiej masie nikomu nie przyjdzie do głowy dzidować nim w terenie jak małą Tereską a tym samym nie będzie pękających wahaczy, urwanych chłodnic itp ...
Kto wie co siedzi w żółtej głowie ...
Bierzcie pod uwagę, że piszemy to lekko wykrzywieni przez AT / LC8 gdzie to są dalej dual sporty
Ryży Koń
25.02.2010, 20:07
Ktos napisał, że to ma być konkurencja do 12GSA? Taka sama konkurencją była w 39 roku nasza kawaleria na nomen omen niemieckie czołgi. Jak dla mnie to kopia Viadra tyle, że po latach lepiej dopracowana. Ja stawiam przy takiej cenie na Beemwu i tyle. Akurat w tym roku Niemce podniosły moc GSa do wartosci podobnych dla ST. Czyżby mięli cynk przed czym trzeba się będzie bronić??????
Podobno w Hądzie juz jakieś obrazki maja ... ale jak podzwoniłem po importerach motocykli w tym roku z prośbą o materiały prasowe to otrzymałem odpowiedź, że te dotyczące modeli 2010 będą najprawdopodobniej w 2011..... Jeden z panów zasadził mi dobry tekst:
-Obecnie na każdym spotkaniu obecny jest pan Kryzys.....
świat się wali - lepiej chyba wybrać ducati multistrada 1200
http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2009/10/2010-Ducati-Multistrada-1200-dirt-jump.jpg (http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2009/10/2010-Ducati-Multistrada-1200-dirt-jump.jpg)
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/11/2010-multistrada-1200.jpg (http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/11/2010-multistrada-1200.jpg)
150 KM, zawiecha Marzocha i 198kg na sucho - tylko ni pies ni wydra :confused:
ps. opona z tyłu chyba z 180:haha2:
Spokojnie.... ktoś do tej Multistrady zacznie robić 21 cala na przód a wtedy kostki na obręcze i w piachy, błota, kamienie :D
Jedno rozwiązanie jest ciekawe. Sposób zaplatania szprych a dokładniej felga. W BMW nawet najmniejsze skrzywienie rantu felgi powoduje dzwonienie szprych.
Z kolei najgorsze rozwiązanie to umiejscowienie chłodnicy. Pierwsza gleba i po niej. Plastyki pewnie też ze serii "pęknę ale nie zegnę się" :)
przy tej szerokości opon to i 19 TKC na przód podejdzie :)
Cibor klv
25.02.2010, 21:14
No cóż na pewno na szutrach da radę może lepiej od Viadra, VStroma ale mimo wszystko nie tego oczekiwali miłośnicy Terefere tej która onegdaj rządziła w Rajdzie Paryż Dakar... Zawsze zostaje pole do popisu dla domorosłych tunerów i firm akcesoryjnych... baza jakaś jest, na pewno da się uzyskać przyzwoity prześwit a to już coś... Ciekawe czy ukaże się w Stanach, bo jak nie to Hamerykany się pochlastają z rozpaczy :) A z innej beczki to podobno w Hinckley testują nowego Tigera z 21" z przodu i monstrualnym prześwitem :) tak więc może jeszcze doczekamy sie pogromcy LC8
W pełnym rynsztunku...
http://www.advrider.com/forums/attachment.php?attachmentid=226384&stc=1&d=1267127129 (http://www.advrider.com/forums/attachment.php?attachmentid=226384&stc=1&d=1267127129)
dowalić kostki TKC i dzidaaaaa :D
Czym dluzej sie jej przygladam,tym bardziej podoba mi sie jej wyglad.Ani Viadro,ani Vstrom,ani Gs nie podobaly mi sie.A to moto jest naprawde ok.W niedziele jedziemy z Diablem prawdopodobnie na wystawe motocyklowa.Byc moze bedzie juz tam ta ST.Napewno bede sie w swoim czasie o jazde probna staral.
No.... widzę że zaczyna się podobać... W sumie to my tak chyba mamy - pierwszy szok, zjebka potem naigrywanie się ze sprzęta, po dniu, dwóch zaczynają się głósy że może i fajny i lepszy od czegoś tam innego... a do sezonu co drugi będzie takim jeździł.... czego i Wam kurna życzę :D
Mi się podobał od początku, tylko drwie z nazywania go turystycznym enduro. Turystyczny owszem i tylko tyle.
Nazwali go enduro pewnie przez te hanbary niemalże Acerbisowkie :D
Mi sie podoba :)
Nawiązuje jednak do poprzedniej ST. Niestety to małe koło z przodu i lekko za duża waga lekko psuje założenia poprzednika.
Taka ciekawostka: kiedy pjawił się pierwszy Versys w PL, pewna firma z Warszawy przerabiała koło 19 na 21 z przodu. Motocykl znakomicie się prowadził, wiec może ktoś wpadnie na pomysł przeplecenia w ST... :)
Oczywiscie po pewnym czasie od sprzedaży w PL, znajdą się osoby które dorobią do niego porządny stelaż, gmole osłaniajace m.in. chłodnice, zmienia wydech na lżejszy (i moze katalizator wywalą ;) ) itd.
Aha, i wsadzą silnik od ventury 1300 :haha2:
Cibor klv
28.02.2010, 20:02
Aha, i wsadzą silnik od ventury 1300 :haha2:
Od Ventury to byłoby zbyt proste... można wpakować silnik diesla od Smarta (3 cyl turbo diesel)
http://farm5.static.flickr.com/4027/4373503271_818177445c_b.jpg (http://farm5.static.flickr.com/4027/4373503271_818177445c_b.jpg)
http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/large/633891301999423017Evaproducts-Track-T800CDI.jpg (http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/large/633891301999423017Evaproducts-Track-T800CDI.jpg)
http://www.dieselmotorcycles.eu/Images/T-800_test4.jpg (http://www.dieselmotorcycles.eu/Images/T-800_test4.jpg)
http://olirider.smugmug.com/photos/485729622_53THS-X2.jpg (http://olirider.smugmug.com/photos/485729622_53THS-X2.jpg)
http://olirider.smugmug.com/photos/485729646_g9W2f-X2.jpg (http://olirider.smugmug.com/photos/485729646_g9W2f-X2.jpg)
http://olirider.smugmug.com/photos/485729590_RRfag-X2.jpg (http://olirider.smugmug.com/photos/485729590_RRfag-X2.jpg)
http://olirider.smugmug.com/photos/485729465_YxzLN-X2.jpg (http://olirider.smugmug.com/photos/485729465_YxzLN-X2.jpg)
http://olirider.smugmug.com/photos/485729446_XGGgX-X2.jpg (http://olirider.smugmug.com/photos/485729446_XGGgX-X2.jpg)
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/E6qPE77Ybfg&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/E6qPE77Ybfg&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Co do ST , zaznacxzam, że to tylko moje prywatne zdanie, ale jakoś nie przemawiają do mnie widoczne na zdjęciu asymetryczne kufry (like a BIEMDABLJU), lubię symetrię i podobne gabaryty, bez wycięć, chociaz to chyba zasługa potężnej armaty wydechu... pole do popisu dla tunerów.
Cibor klv
01.03.2010, 21:41
Gdybym miał uderzać na wyprawę gdzieś na wschód to już chyba wolałbym XTZ 660 niż tego klamota... przekombinowali go... zamiast upraszczać oni komplikują... no ale może w dzisiejszych czasach konstruktorzy Yamahy doszli do takiej perfekcji wykonania elektronicznych gadżetów, że nie ma ryzyka że gdzieś to sie posypie np. gdzieś za Uralem...
Gdybym miał uderzać na wyprawę gdzieś na wschód to już chyba wolałbym XTZ 660 niż tego klamota... przekombinowali go... zamiast upraszczać oni komplikują... no ale może w dzisiejszych czasach konstruktorzy Yamahy doszli do takiej perfekcji wykonania elektronicznych gadżetów, że nie ma ryzyka że gdzieś to sie posypie np. gdzieś za Uralem...
może ryzyko padnięcia może małe ale jak gdziś w czarnej dupie wyjedzie ci pod koła furmanka z osiołkiem i pijanym furmanem i fikniesz dzwona to ta elektronika, chłodnice boczne itp., jak to wszystko się wysypie to do domu pociągiem można będzie wracać. Klasycznego enduraka drutem i taśmą poskręcasz i dalej dzida. Takie sprzęty są robione po to żeby wygodnie po europejskich winklach pomykć z bagażem a nie żeby w ruskim błocie go topić.
Dzis bylem w dortmundzie i widzialem super tenerke live !!!!!!!!!!!!!!
Na zywo strasznie przypomina mi Africa Twin jest gabarytowo bardzo do afryki podobna.
Nowoscia jest niski punkt ciezkosci i bardzo niskie siedzenie ze nawet ludzie o 165cm beda mogli nawet dosiagnac ziemi.
Live Fotki:
http://img97.imageshack.us/img97/4888/tenere1.jpg (http://img97.imageshack.us/img97/4888/tenere1.jpg)
http://img532.imageshack.us/img532/5161/tenere2.jpg (http://img532.imageshack.us/img532/5161/tenere2.jpg)
http://img684.imageshack.us/img684/7991/tenere3.jpg (http://img684.imageshack.us/img684/7991/tenere3.jpg)
http://img205.imageshack.us/img205/6464/tenere4.jpg (http://img205.imageshack.us/img205/6464/tenere4.jpg)
www.djone.eu (http://www.djone.eu)
dj.1 a jak ogolne wrazenie?
Wrazenie mam takie ze w rzeczywistosci naprawde przypomina Afryke , jest mniejsza gabarytowo od np Varadero czy gs. Co do wysykosci to moze siedzenie bylo opuszczone bo ma regulacje. maly silniczek ale 1200. ja powiem ze to najbardziej nastepca Africy twin jest , wiec zbierajcie kase, ja jeszcze poczekam na v4 vara bo wole cos ciezszego na autostarade.
Cibor klv
06.03.2010, 15:06
Na fotkach wygląda jakaś taka klockowata i duża, może na żywo faktycznie jest inna.... ale jeśli chodzi o stosunek ceny do produktu, to już wolałbym wydać kase na taką małą Tenerkę ... co prawda singiel w oryginale mocą nie powala, ale podobno po kilku przeróbkach takich jak PC, filtr, wydech podobno wstepuje w niego Szatan i da się tym fajnie latać... no ale zależy kto co lubi i ile może przeznaczyć na to kasy :)
http://i492.photobucket.com/albums/rr289/JMoandpiglet/Heroes%202009/HL2009_leg09_423_2_2.jpg (http://i492.photobucket.com/albums/rr289/JMoandpiglet/Heroes%202009/HL2009_leg09_423_2_2.jpg)
Poza tym mi te motocykle hi-tech jakoś nie leżą .. nie ma to jak prostota i solidność
http://i255.photobucket.com/albums/hh159/todd5774/build2002.jpg (http://i255.photobucket.com/albums/hh159/todd5774/build2002.jpg)
Nie w temacie ale dzis zupelnie przy okazji mialem przyjemnosc ogladnac i posluchac nowej vfr-y. Wiadomo, moto do szybkich turystycznych przelotow po czarnym. Nie wiem tylko co sie teraz stanie z pan european st1300 bo w porownaniu z vtr-a wyglada cienko.............
ale to tak off-top
Nie widzialem jeszcze ST12,ale wlasnie cos takiego mi sie podoba i wlasnie takiego motocykla oczekiwalem od Yamahy.Tylko ta cena zabija,wiec trzeba bedzie czekac,a na trasach ogladac.Szkoda:(
A na fotach widac,ze siodlo jest nizej opuszczone i jest opcja podwyzszenia
A czy gdzieś, na jakimś filmiku można posłuchać jak pracuje reaktor w nowej Tenerze?
Dzisiaj bylem w zaprzyjaznionym salonie Jamachy chcac obejrzec nowa XTZ,ale okazalo sie,ze dopiero od 1 maja bedzie ona oficjalnie do kupienia.na moje szczescie trafi rowniez do owego salonu.Bardzo mnie to ucieszylo i wstepnie umowilem sie na jazde wstepna.mam nadzieje,ze nic sie nie poknoci i juz wkrotce bede mogl podzielic sie z wami moimi opiniami.Osobiscie nie moge sie doczekac:Sarcastic:
Myku, pamiętaj tylko, że prawdziwy germaniec ma wszystko razy dwa...nie trzy;)
Miałem okazję przyjrzeć sie Tenerce na Motodays w Romie , projekt całkowicie zrealizowany w Japan w 36 miesięcy . Produkcja będzie odbywać się wyłącznie u skosnokich , to dobrze wróży , przynajmniej przez pierwsze dwa lata , gdzie będzie produkowana w limitowanej serii . Potem , albo zaprzestaną produkcji , albo okaże się hitem sprzedaży , trzeba dobrze poznać japończyków , żeby chociaż w małym stopniu zrozumieć ich sposób myślenia .
Motocykl prezentuje się całkiem , całkiem , rewelacyjnie wyważony ( przynajmniej takie wrażenie sprawia siedząc na nim ) , kilka innowacyjnych gadżetów jak : zintegrowany ABS z UBS ( coś podobnego jak w Viadrze ) , system D-mode , który pozwala na zmianę map zapłonu , oraz kontrola trakcji , niektóre systemy mają możliwość ręcznego wyłączenia .
Zamieniłem dwa zdania z Paolo Pavesio dyrektorem marketingu i komunikacji z Yamaha Motor italia , na moje pytanie dotyczące przeznaczenia i potencjalnej klienteli nowej Tenerki , odpowiedział :
" Tenera została stworzona dla doświadczonych motocyklistów , szukających motocykla do komfortowych wyjazdów w odległe zakątki naszej planety , którzy cenią komfort , innowacyjne rozwiązania i nie chcą posiadać tuzinkowego motocykla z niemieckiej stajni "
" Jedynym motocyklem na dzień dzisiejszy mogącym konkurować z innymi w tym segmencie jest Varadero , ale traci z roku na rok klientów ze względu na brak rozwoju od 2003 roku w przeciwieństwie do konkurencji , właśnie dlatego chcielibyśmy wypełnić naszym produktem miejsce Vardero , które zapewne w najbliższym czasie zostanie wycofane z produkcji" .
Początkiem maja , będę miał możliwość przejażdżki , wówczas coś od siebie napiszę .
Miałem okazję przyjrzeć sie Tenerce na Motodays w Romie , projekt całkowicie zrealizowany w Japan w 36 miesięcy . Produkcja będzie odbywać się wyłącznie u skosnokich , to dobrze wróży , przynajmniej przez pierwsze dwa lata , gdzie będzie produkowana w limitowanej serii . Potem , albo zaprzestaną produkcji , albo okaże się hitem sprzedaży , trzeba dobrze poznać japończyków , żeby chociaż w małym stopniu zrozumieć ich sposób myślenia .
Motocykl prezentuje się całkiem , całkiem , rewelacyjnie wyważony ( przynajmniej takie wrażenie sprawia siedząc na nim ) , kilka innowacyjnych gadżetów jak : zintegrowany ABS z UBS ( coś podobnego jak w Viadrze ) , system D-mode , który pozwala na zmianę map zapłonu , oraz kontrola trakcji , niektóre systemy mają możliwość ręcznego wyłączenia .
Zamieniłem dwa zdania z Paolo Pavesio dyrektorem marketingu i komunikacji z Yamaha Motor italia , na moje pytanie dotyczące przeznaczenia i potencjalnej klienteli nowej Tenerki , odpowiedział :
" Tenera została stworzona dla doświadczonych motocyklistów , szukających motocykla do komfortowych wyjazdów w odległe zakątki naszej planety , którzy cenią komfort , innowacyjne rozwiązania i nie chcą posiadać tuzinkowego motocykla z niemieckiej stajni "
" Jedynym motocyklem na dzień dzisiejszy mogącym konkurować z innymi w tym segmencie jest Varadero , ale traci z roku na rok klientów ze względu na brak rozwoju od 2003 roku w przeciwieństwie do konkurencji , właśnie dlatego chcielibyśmy wypełnić naszym produktem miejsce Vardero , które zapewne w najbliższym czasie zostanie wycofane z produkcji" .
Początkiem maja , będę miał możliwość przejażdżki , wówczas coś od siebie napiszę .
Czegoś nie rozumiem. Dopiero wstałem więc może jeszcze wszystkie neurony mi się nie pobudziły.:) Nowa Tenera ma zastąpić VARADERO??? Varadero może konkurować??? Mnie się wydaje że te dwa motocykle to zupełnie inne pułki, nie mówiąc o tym ze marki, bo to oczywiste:) Coś ten szef marketingu chyba pierdzieli od rzeczy. Wszyscy już chyba zauważyli że nowej Tenerze bliżej do GS-a
podzielam zadanie Bonjoura .
Jak najbardziej sie zgadzam.Nie wiem skad to porownanie,moze z checi rywalizacji z Honda.
Bo do GS to trochę im wagowo nie wyszło :haha2:
Czegoś nie rozumiem. Dopiero wstałem więc może jeszcze wszystkie neurony mi się nie pobudziły.:) Nowa Tenera ma zastąpić VARADERO??? Varadero może konkurować??? Mnie się wydaje że te dwa motocykle to zupełnie inne pułki, nie mówiąc o tym ze marki, bo to oczywiste:) Coś ten szef marketingu chyba pierdzieli od rzeczy. Wszyscy już chyba zauważyli że nowej Tenerze bliżej do GS-a
Jeden czort jak dla mnie , zapytałem , więc odpowiedział , a przejechać się z chęcią przejadę , bez znaczenia do czego bardziej pasuje :).
Jasna sprawa Adagiio. daj znać jak wrażenia z jazdy :Thumbs_Up:
Zbiswicz
12.05.2010, 19:43
niecierpliwiąc sie okropnie czekam do lipca na odbiór mojej Tereski. Czy ktoś z Was też czeka?
Jeśli tak to tymczasem filmiki nowe do oglądnięcia:
http://www.youtube.com/watch?v=ix8qlsKHm74
http://www.youtube.com/watch?v=suX5rTUluh0
Gratuluje wyboru!Ja ciagle czekam na jazde probna,ale model wystawowy jeszcze nie dotarl.Mysle,ze bedziesz z niej bardzo zadowolony!:Thumbs_Up:
Zbiswicz
13.05.2010, 17:32
witaj Myku.
czyli zachowujesz zdrowy rozsadek i zabierasz sie do tematu pragmatycznie.... to raczej w przeciwieństwie do mnie, bo ja motocykl wypatrzyłem niczym mały chłopiec autko na wystawie w sklepie zabawkowym. O! Tato, tato kup mi!!! :-)
No dobrze, jedynym argumentem potwierdzajcym zachowanie odrobiny zdrowego rozsadku w moim przypadku jest słabość do Yamah oraz śledzenie wielu wyprawowych wątków TEGO ZACNEGO FORUM!
Zbi... a spróbuj tylko się nie pochwalić i nie opisać wrażeń z jazdy :drif:
A ja zdopingowany,tym ze sie zdecydowales na kupno ST zajechalem dzis do Saloonu Yamahy i o dziwo stala juz tam nowa ST12.Wrazenia po ogladnieciu wszystkiego i przymiarce:wedlug mnie jest to motocykl bardzo dopracowany i estetyczny.Sporo w nim plastikowych obodow,ale inaczej bylby duzo ciezszy.napewno sporo czesci bedzie mozna zastapic akcesoriami tjunerow.Kanapa bardzo wygodna,szeroka i nie sliska.Mozliwosc ustawienia jej w dwoch wysokosciach jest bardzo praktyczna,gdyz na nizszej mialem wrazenie,ze siedze na scigu,a po podwyzszeniu,zaczelo byc bardzo wygodnie.Siedzac ma sie wrazenie,ze przedni reflektor jest z metr od ciebie.Przypomina to bardzo GS-a.Szybke mozna ustawiac w dwoch wysokosciach,jednak trzeba przy tym siegnac po srubokret.Zbiornik paliwa jest bardzo szeroki i ladnie wyprofilowany.Z przodu motocykl wyglada prawie jak 12GSA.Przy bocznych plastikach calosc jest swietna ochrona przed wiatrem na nogi.Praktycznie jest sie w calosci oslonietym od wiatru.Bardzo zdziwila mnie szerokosc kierownicy.Jest strasznie szeroka i nawet manetki sa bardzo szerokie.Moze dlatego mialem takie wrazenie,ze w LC8 jest zupelnie na odwrot.Sprawialo to troche wrazenie crusera lub wygodnego turystyka i napewno nie zachecalo do jazdy w pozycji stojacej.Bardzo estetycznie i ciekawie wygladaja kola.Mocowanie szprych na obreczach jest nowatorskie i sensowne.Tlumik jest ukryty pod plastikowa oslona i ma za zadanie raczej tlumic niz ladnie wygladac.Kufry jak dla mnie sa zupelnie nie praktyczne,choc fajnie i estetycznie wykonane.Ogolnie motocykl sprawil na mnie dobre wrazenie.Napewno nie jest to moto do jazdy w terenie.Do dyspozycji jest szeroka kanapa,szeroka kierownica,kardan i bardzo wygodna pozycja siedzaca.Mysle,ze oprocz 12GS jest to najlepsze turystyczne enduro.Jezeli ktos szuka motocykla do podrozowania po asfalcie,to jest to trafny wybor.Po 29 maja bedzie mozna zamowic jazde probna i moze wtedy napisze cos jeszcze.
Zbiswicz
14.05.2010, 23:16
Noooo....Myku, przyjemność wielką mi zgotowałeś niniejszym opisem! Stokrotne dzięki. Faktycznie to ja nadal jej nie widziałem online i zapewnie zobacze dopiero przy zakupie. Zdecydowanie przedstawiony przez Ciebie opis pokrywa sie z moimi wyobrazeniami o motocyklu jaki chciałbym posiadać. Oczywiście, że do niedawna obiektem moich zainteresowań był 12 GS którym miałem przyjemność pojeżdzić w zeszłym roku w ramach jazd testowych, oraz w czasie pobytu na Korsyce i w pełni sprostał moim oczekiwaniom. Do tej pory podróżowałem jedynie asfaltem i nie sądzę bym czerpał dostateczną ilość przyjemności z dłuższej jazdy w cięższym terenie (do tego używam zazwyczaj konia:D) to przyznać musze, że czasem brakowało mi możliwości przejazdu jakimś szutrem, więc myśle iż taki pojazd jest dobrym kompromisem. No i od zawsze yamahy! Zatem w rezultacie wybór zapadł. Pewnie, że wciąż się zastanawiam czy to dobra opcja i nawet twój opis w którym zaznaczasz, że Terefere oprócz 12GS jest najlepszym sprzętem daje do myślenia!:D Hmm... ale tak poważnie to myślę iż to porównanie jest równoznaczne z próbą porównania BMW z Mercedesem... jeden ma to, drugi co innego ale oba są super....zgadzasz się? Motocykl BMW i tak w tej klasie na tyle mocno stoi, że wyprzeć go z rynku się nie uda bo i po co?
Mam nadzieje, że moje rozważania są słuszne, zweryfikuje je bieg wydażeń....... a zagadnienie to często rozstrząsam bo wiesz.... za tyle kasy warto mieć coś przyzwoitego może nawet najlepszego i wiadomo, że dla siebie a nie na pokaz.
Proszę Ciebie i innych o wszelkie informacje na temat motocykla bo na pewno uprzyjemnią okres oczekiwania
Pzdr
Szkoda tylko ze filmiki jakis dzwiek maja lipny.................a mzoe tylko mi wie wydaje ze motor brzmi bezplciowo jak gs?????
Tu ładnie słuchać piec
http://www.youtube.com/watch?v=iseG_Z6ycso
Kurde KTM - 990 ADV rządzi w terenie i na asfalcie, GS - liderem sprzedaży w Europie, Moto Guzzi Stelvio 1200 - to włoska odpowiedź na GS-a, jak i Aprilia Caponord. Teraz do gry dołączyła Yamaha z Tereską... A Honda odpuszcza, jak Suzuki i Kawa.:Sarcastic:
może to Pan Hąda właśnie dopracowuje swój skrzętnie ukrywany projekt (oby nie skrzętnie odgrzewany kotlet :D )
może to Pan Hąda właśnie dopracowuje swój skrzętnie ukrywany projekt (oby nie skrzętnie odgrzewany kotlet :D )
No jak by nie patrzec najwyzszy k%%$^a czas!
Korzystajac z okazji,ze rano robilem przeglad Lc8,podjachalem do Yamahy,zeby a noz umowic sie na jazde probna nowa 12ST.No i okazalo sie ze model testowy stal sobie przed salonem a ja mialem akurat troche wolnego.Dlaczego by nie przejechac sie zaraz.Mialem do dyspozycji dwie godziny wiec od razu przeszedlem do rzeczy.Po Yamahe podjechalem lc8,tak wiec mialem bezposrednie porownanie.Wrazenia:
Siedzenie-bardzo wygodne,plaskie i nie pozwalajace na slizganie sie do przodu i do tylu.Do tego regulowane w dwoch wysokosciach.Bardzo pozytywne wrazenia.
Kierownica-Poczatkowo dziwila mnie jej szerokosc,jednak podczas jazdy byla bardzo wygodna.Rece trzyma sie dosyc nisko,tak wiec ramiona zupelnie sie nie mecza.I wcale nie jest taka szeroka jaka mi sie na poczatku wydala.Wszystkie przelaczniki bardzo wygodne i poreczne.Jedynym minusem bylo drganie manetki gazu na kierownicy.hyba srednice kierownice i manetki niebardzo ze soba pasowaly.Przy agresywniejszej jezdzie i ciaglym ruchom manetka bylo to troche uciazliwe.
Zegary-bardzo czytelne.W sumie nic dodac.
Zawieszenie-mozliwosci ustawienia zawieszenia na SPORT-COMFORT,1-2 osoby oraz OFF.Wszystko mozna regulowac podczas jazdy jednak przy zamknietej przepustnicy,a wiec na swiatlach lub hamujac.Bardzo wygodne ustawienia,mialem wrazenie ze plyne,a przy dynamicznych zmianach kierunku jazdy nie bylo jakiegos wezykowania,czy chociazby jakiegos kolysania.
Hamulce-bardzo przyjemne i precyzyjne w dozowaniu.
Silnik-bardzo dynamiczny,spokojnie i lagodnie reaguje na odkrecenie manetki gazu.O wiele lepiej przyspiesza niz Lc8.W sumie sprawia wrazenie,jakby sie jechalo motocylkem sportowym.Bardzo ladny dzwiek silnika,w sumie nawet z orginalnym tlumikiem ladnie brzmi,choc jakby go sie zmienilo,byloby chyba idealnie.Silnik nie drzy,nie trzesie motocyklem.Jest bardzo spokojny i ladnie mruczy.Od 4tys/min bardzo dynamiczny.Mi pozwolil na rozpedzenie sie do 215km/godz.
Wygoda jazdy.W sumie przejechalem 70km.Bardzo zroznicowanych,od autostrady do gorskich serpentyn.Mialem wrazenie,ze jade bardzo solidnym motocyklem,ktory mnie nie zawiedzie i dowiezie do domu.Nie czulem jakiegos zmeczenia,wrecz przeciwnie.Kolana nie so tak zgiete jak w Lc8,rece spokojnie leza na kierownicy.Nie ma sie wrazenia agresywnosci jak w KTM-ie.Ksztalt zbiornika paliwa pozwala na bardzo wygodna jazde w pozycji stojacej.Mona sie oprzec na zbiorniku paliwa i lekko pochylonym do przodu jechac w sumie z kazda predkoscia.Naprawde bardzo mnie to pozytywnie zaskoczylo.Przednia szybka w zupelnosci wystarczy.Oczywiscie przy wiekszych predkosciach wieje,ale to nie GL18 i ma wiac.Biegi wchodza bardzo miekko i latwo sie je redukuje.Jedynie boczna stopke musialem szukac,jakas taka mala,nie jak w Lc8.
Waga-jest tego troche,ale pozostajac na asfalcie pewnie sie go prowadzi,a caly ciezar jest dosyc nisko.
Podsumowanie:
Jest to TURYSTYK!Nie ma sie co tu doszukiwac enduro.Nawet nie powiedzialbym turystyczne-enduro.Oczywiscie ze mozna nim wiechac tu i tam.Jednak jego miejsce jest na asfalcie i tam najlepiej sie sprawdza.Jest motocyklem bardzo estetycznym i dopracowanym.Posiada mocny,dynamiczny silnik,dobre zawieszenie i hamulce.Jest bardzo wygodny.Jezeli ktos szuka turystyczne-"enduro",to napewno jest to dobry typ.Napewno nie mozna go postawic przy Lc8.To dwa inne swiaty i nie ma ich co porownywac.Juz dawno nie jezdzilem na 12GS wiec nie moge ich porownac,a chyba wlasnie te dwa motocykle maja najwiecej ze soba wspolnego.Oczywiscie cena jest bardzo wysoka,ale to juz inna historia.Ogolnie dobry motocykl;)
Widziałem to cudo techniki dziś w czasie ruchu ulicznego. Ładne to to, koleś jechał właśnie na 1 przegląd. Ale widać było przy małych prędkościach walkę z masą/ciężarem. Tak jak pisał MYku, nie ma wiele wspólnego toto z afryką i lc8. Ota takie varadero tylko w rzędówce
Ryży Koń
10.06.2010, 22:16
Rambo skoro koleś walczył to znaczy, że nie kumał jazdy i wczoraj odebrał prawko albo wcale go nie ma . ST prowadzi się przy małych prędkościach bardzo lekko i bezstresowo.
Myku coś ci sie pokręciło. Ustawić można mapy zapłonów na SPORT i TOURING. 1.2.i OFF to tryby pracy kontroli trakcji. Tylko ABSu nie da się całkiem wyłączyć ale w piachu i na szutrze w ogóle nie przeszkadza
I jeszcze jedno? Na Goldwingu wieje jak jasna cholera juz powyżej 80 km/h
Moze to i mapy zaplonow.Mi pan powiedzial,ze to ma cos wspolnego z zawieszeniem i wkrecaniem sie na obroty.W moim motocyklu Honda Africa Twin nie ma czegos takiego wiec skad mam sie znac:D
I jeszcze jedno? Na Goldwingu wieje jak jasna cholera juz powyżej 80 km/h
Który konkretnie?? :D
Miałem ostatnio Goldasa rocznik 2009 na cały dzień, mniej więcej przy 160km/h szyba od kasku dopiero chciał mi sie przymykać, do 140 nic nie czuć ni słychać... oprócz Dźemu na volume 40:rules::lol8:
Ryży Koń
11.06.2010, 09:39
A ile masz za przeproszeniem wzrostu? :D
Ja mam 185 cm i łbem mi rzucało jak jasna cholera. Generalnie nigdy więcej GLa nawet na chwilę. Lubię jeździć praktycznie na wszystkim ale to już jest przesada
W TVN TURBO mówili że wzywają Tenerki 1200 do serwisów - bo jest jakaś wada stelaża i może się urwać centralny kufer -Yamaha prosi aby narazie nie mocować kufra centralnego- jakby ktos z waszych znajomych ma Tenerke 1200 to niech sie zorientuje w temacie.
Wg TVN-u sprzedali w Polsce 37 sztuk.
Nie ma się co dziwić.
We współczesnej motoryzacji staje się normą puszczanie bubli a potem wezwania na poprawki..... ale klient już w butelkę nabity i się nie wycofa.
Cibor klv
30.08.2010, 20:28
Nie ma się co dziwić.
We współczesnej motoryzacji staje się normą puszczanie bubli a potem wezwania na poprawki..... ale klient już w butelkę nabity i się nie wycofa.
I dziwne jest to, że często zawodzi jakaś banalna nieskomplikowana pierdółka nie wymagająca jakiegoś kosmicznego nakładu pracy i inwestycji.
Co do nowej ST to niby fajny motocykl, ale też jako turystyczne enduro chyba nie do końca przekonuje... gdybym taki miał odrazu zamówiłbym gmole typu rejli w Wasiltechu , bo bez tego te wszystkie ustrojstwa po mocniejszym dzwonku posypią sie w mak. Aczkolwiek plus to ma taki, że dobry jest dostęp do tych pizdryków...ale marna to pociecha.
http://www.waspworks.com/gallery/supertenere/WASPWORKS%20Super%20Tenere%20040710_05.jpg
http://www.waspworks.com/gallery/supertenere/WASPWORKS%20Super%20Tenere%20040710_06.jpg
A tak jak po tych zdjęciach patrze, to nawet nie byłoby do czego tego gmola przymocować żeby solidnie się trzymał i chronił te wszystkie duperele... zatem to sprzęt dla wybitnych fachowców którzy nigdy nie glebią... buahaha...
zmienić całe boczne owiewki na tytanowo-karbonowe i można glebić :D
zmienić całe boczne owiewki na tytanowo-karbonowe i można glebić :D
Nic takie kosmiczne owiewki nie dadzą.
Najlepiej wszystko z kewlaru ;)
Cibor klv
09.09.2010, 00:01
Ile to się trzeba nakombinować, żeby to cholerstwo sie nie posypało, no ale da się...
http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?PHPSESSID=qgorosclvsqkmtes2hbkrlf3a7&action=dlattach;topic=23116.0;attach=89861;image
http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?PHPSESSID=qgorosclvsqkmtes2hbkrlf3a7&action=dlattach;topic=23116.0;attach=89860;image
Cibor, podziwiam twój wkład w promocje bmw i nowej XTZ na naszym forum :)
chyle czoła, reszta jest zbędna :p
no i gitarra. zaczynam lubić ST. już się TT potrudzi aby umilić posiadaczom nowej ST zostawienie u nich paru tysiĘcy euro :d
Cibor klv
09.09.2010, 00:32
Cibor, podziwiam twój wkład w promocje bmw i nowej XTZ na naszym forum :)
chyle czoła, reszta jest zbędna :p
Jak się uprę to wypromuję nawet stare gacie :D Ale zdemaskowałeś mnie rambo... czas się ujawnić ..jestem ukrytym wysłannikiem Yamahy i BMW wysłanym w celu zdyskredytowania pana Hądy i nawróceniu innowierców na właściwą drogę jaką wybrało już wielu... w krainie wiecznej szczęśliwości Yamahy i BMW doznacie objawienia i zdacie sobie sprawę jak długo błądziliście, jak bezsensownie przez lata bezsilnie zmagaliście się z pompą , reglerem, modułem i wałkiem zdawczym... porzućcie zabobony i knowania fałszywych proroków...nowa Africa Twin nie nadejdzie (a jeśli już to będzie cała z plastiku na ftrysku i z kołami 17 cali) wasze przeznaczenie to GS i XTZ. Amen. Idźcie w pokoju.
To prawda... nowa Afryka nie nadejdzie w formie jaką znamy lub formie w jakiej chcielibyśmy ją widzieć....
Mnie ani GS ani ST nie kusi ! poczekam na super power nowego Varadero V4 1200 kardan (ponoc 130KM) i wtedy dam popalic porszakom na drodze i Autobanie :D:mur::bow:.
ps ::a na te V4 to nawet GSowcy beda patrzec podziwem .
http://www.djone.eu/attractions.html
BMW razem z Porsze pracują nad nowym silnikiem 1250 do Giejesów i całej rodziny boxerów. Według znalezionych z sieci informacji, w końcu bedzie to to chłodzone cieczą i będzie miało 115 koni i 140Nm. Od nowej varaderki i tak dalej lepsza zawieszeniowo i silnikowo jest od lat FJR :Thumbs_Up: i nie szarpie z dołu bo to R4 :)
Cibor:bow:...Mowisz w moim jezyku:D
Zbiswicz
09.09.2010, 15:48
Fajne, fajne te rurki.... tez myslalem o czyms takim... jednak nadal nie jestem przekonany do ich montazu bo uwazam ze ten motong do tego stopnia nie jest terenowy (mimo iz w nazwie widnieje Yamaha Super Tenerowa) ze nie ma sensu wiezdzac w takie wertepy by trzeba bylo az do tego stopnia sie bronic przed roztrzaskaniem... no chyba ze ja nie umiem kierowac takim zaprzegiem.:) Swoja droga mysle iz latwiej przy glebie rozwalic dekle w GS niz wypatroszyc chlodnice i te pierdolniki po prawej w ST.Choc wiadomo profilaktyki nigdy za wiele a i zauwazyc nalezy ze obudowa jest wyzej niz w GSie przy cyckach zatem smialo mozna uzywac sprzetu w koleinach powyzej kolan glebokich:haha2:
Swoja droga, skoro kolega Cibor juz wszystkich tu nawrocil :haha2: to zaprawde donosze Braci Afrikanerskiej iz radosc z jazdy Tereska jest na tyle wielka ze do czasu wyprodukowania nowej Hondy Super Africa (wiadomo Super, Super czego wszystkim zycze) proponuje sprobowac jazd Yamszka i w zwiazku z tym jesli by kto chcial sie przymierzyc, zapraszam serdecznie. Prosze abyscie pamietali tylko jedno: do T-55 jej nieco brakuje, zatem.... no! :haha2:
BMW razem z Porsze pracują nad nowym silnikiem 1250 do Giejesów i całej rodziny boxerów. Według znalezionych z sieci informacji, w końcu bedzie to to chłodzone cieczą i będzie miało 115 koni i 140Nm. Od nowej varaderki i tak dalej lepsza zawieszeniowo i silnikowo jest od lat FJR :Thumbs_Up: i nie szarpie z dołu bo to R4 :)
Fjr juz zostala pozamiatana przez vfr1200 na starcie
Fjr juz zostala pozamiatana przez vfr1200 na starcie
w której gazecie..?
Eeeeee tam od razu w gazecie...........
To gdzie zapytam? Ciekawi mnie jak się zamiata fjr za pomocą vrf
Dzisiaj siedzialem na VFR i wydaje mi sie bardzo sportowa.Za to FJR(moj ulubiony turystyk)Wydaje mi sie bardziej turystyczna.Mysle,ze jamacha po debiucie ST12 wkrotce wrzuci cos nowego do segmentu turystycznego.Bo ile lat mozna klepac te same plastiki.A wtedy niech chada drzy:p
To gdzie zapytam? Ciekawi mnie jak się zamiata fjr za pomocą vrf
W zyciu!
Juz nawet pan european nie byla gorsza, a fjr klepia juz pewnie w tej postaci ostatni rok, nowa bedzie musiala dostac inne serce (zgodnie z trendami), oraz kupe elektroniki. Poza tym sama liczba sztuk wypuszczonych w przypadku pan-a i fjr swiadcza o czyms, przebiegi na pan-ach robia ludzie kosmiczne. Vfr to nowy motor (wiec rekordowe przebiegi jeszcze nie padaja), pewnie w pl nie jezdzi ich zbyt duzo poki co, a zwazywszy na cene, pewnie nie bedzie duzo jezdzilo. Honda to honda!
szynszyll
05.10.2010, 11:42
yo!
wrzucam kilka slow napisanych przez mojego kolege, ktory kilka lat latal na xtz750 teraz ma tdm900 po jezdzie testowej na nowej xtz1200.
w praktyce wypada lepiej niż w teorii,przede wszystkim nie jest wcale taki wielki na jakiego wygląda,lepiej go ogarniam niż starą ST,do ziemi dostaje tak jak na tdmce całą stopą mimo że siedzenie jest szerokie i wygodne
jak podjechałem go pokazać mojej Adze to powiedziała że to nie super tenera a transalp
pozycja za kierownicą jest wygodniejsza niż na starej ST,szersza i wyższa kierownica i bliżej kierowcy,szyba mimo że nie wielka ale swoją funkcje dobrze spełnia bo jest oddalona od kierowcy,
hamulce i osiągi jak w tdm czyli super,w 1200 czuć bardzo duży moment obrotowy nawet przy 3 tyś obr,hamulce z absem więc pełny spokój nawet przy najostrzejszym hamowaniu
silnik wydaje się zmulony choć osiągów mu nie brakuje ale jago reakcja na odkręcenie manetki w porównaniu do mojej tdm jest zmulona jakby miał filtrr powietrtza zatkany,szczególnie to czuć na niskich obrotach,może to czuć też dlatego że ten silnik może zejść do niskich obrotów a tdm nie ten w 1200 schodzi nawet poniżej 2 tyś obr i nie terepie tak jak tdm czy waradero,przy 100km/h ma 3100-3200obr/min
przy 4 tyś jedzie już 125 i tego wcale nie czuć
bardzo mi się ten motocykl podoba choć nie do końca,ma wszystko toco bym od motocykla oczekiwał,super osiągi i hamulce jak w tdm a do tego komfort i pozycja za kierownicą z enduro,no i na deser jest jeszcze kardan
tylko ta cena ale jakbym miał się zastanawiać między GS 1200 a ST 1200 to brałbym yamahe ze względu na to że ma mniejsze gabaryty,na obydwu się fajnie jeździ,obydwa ważą podobnie i osiągi mają wystarczające ale wysokość i wymiary ST ma mniejsze a to dla mnie zaleta
do przemyslen ;)
luzMarija
05.10.2010, 18:30
Jak już*spojrzeć w strone turystyków to ja wybieram grt1400, a co!
Zbiswicz
05.10.2010, 21:17
yo!
wrzucam kilka slow napisanych przez mojego kolege, ktory kilka lat latal na xtz750 teraz ma tdm900 po jezdzie testowej na nowej xtz1200.
w praktyce wypada lepiej niż w teorii,przede wszystkim nie jest wcale taki wielki na jakiego wygląda,lepiej go ogarniam niż starą ST,do ziemi dostaje tak jak na tdmce całą stopą mimo że siedzenie jest szerokie i wygodne
jak podjechałem go pokazać mojej Adze to powiedziała że to nie super tenera a transalp
pozycja za kierownicą jest wygodniejsza niż na starej ST,szersza i wyższa kierownica i bliżej kierowcy,szyba mimo że nie wielka ale swoją funkcje dobrze spełnia bo jest oddalona od kierowcy,
hamulce i osiągi jak w tdm czyli super,w 1200 czuć bardzo duży moment obrotowy nawet przy 3 tyś obr,hamulce z absem więc pełny spokój nawet przy najostrzejszym hamowaniu
silnik wydaje się zmulony choć osiągów mu nie brakuje ale jago reakcja na odkręcenie manetki w porównaniu do mojej tdm jest zmulona jakby miał filtrr powietrtza zatkany,szczególnie to czuć na niskich obrotach,może to czuć też dlatego że ten silnik może zejść do niskich obrotów a tdm nie ten w 1200 schodzi nawet poniżej 2 tyś obr i nie terepie tak jak tdm czy waradero,przy 100km/h ma 3100-3200obr/min
przy 4 tyś jedzie już 125 i tego wcale nie czuć
bardzo mi się ten motocykl podoba choć nie do końca,ma wszystko toco bym od motocykla oczekiwał,super osiągi i hamulce jak w tdm a do tego komfort i pozycja za kierownicą z enduro,no i na deser jest jeszcze kardan
tylko ta cena ale jakbym miał się zastanawiać między GS 1200 a ST 1200 to brałbym yamahe ze względu na to że ma mniejsze gabaryty,na obydwu się fajnie jeździ,obydwa ważą podobnie i osiągi mają wystarczające ale wysokość i wymiary ST ma mniejsze a to dla mnie zaleta
do przemyslen ;)
No i przemyślenia dokonane. potwierdzam słowa kolegi... Spokój, duży spokój... tak bym określił poruszanie się tym pojazdem...komfort, wygoda, pewność podróżowania, naprawde macie świadomość jazdy pewną, stabilna jednostką, znakomicie wybiera szybkie łuki, wręcz jedzie sam i nie należy mu przeszkadzać :) ... drażnią szczegóły- wieczne odrywanie lewej łapy by się dowiedzieć czegoś o spalaniu, temperaturze reaktora, czy otoczenia (ten zawsze trochę zawyża), luzy manetki oraz dziwne odgłosy z okolic silnika w chwili ostrego ognia. Juz 5000 km za mna, wiem co mam i nie żałuje ani jednej złotówki wydanej na tego motonga pieczołowicie zbieranych przez trzy lata. Tak sobie wymyśliłem- Tereska zamiast żony! Pzdr
Ps. i w wąskich koleinach da sie jezdzić ;-)
Bylem dzis na Intermocie no i juz nowa tenerka ma tyle dodatkow co gs :)
http://djone.eu/Fotos/Intermot2010_28.JPG
Tu moja mala fotorelacja z Intermotu 2010 : http://djone.eu/Intermot2010.htm
Ale napackana:vis:.Mialem jechac,ale widze ze bez rewelacji sie obylo:(
Ale kupa. Moto, które potrzebuje tyle rurek ma słabe plastiki a te z lampkami maja słabe światła ;)
A tak poważnie to wygląda kiepsko.
Cibor klv
12.10.2010, 00:12
Inna twarz Super Teresy... jakby fajna grzeczna i dobrze prowadząca się dziewczyna nagle zmieniła się w wyuzdaną, ponętną kocicę :) Mi tam sie podoba, chociaż oczywiście do kociaka z symbolem LC8 jeszcze jej brakuje :)
http://img832.imageshack.us/img832/2736/big2011yamahaworldcross.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/2736/big2011yamahaworldcross.jpg
http://img408.imageshack.us/img408/2736/big2011yamahaworldcross.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/779/big2011yamahaworldcrossp.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/2736/big2011yamahaworldcross.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/2736/big2011yamahaworldcross.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/2736/big2011yamahaworldcross.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/2736/big2011yamahaworldcross.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/112/lmp8608.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2083/yamahaworldcrosserconce.jpg
Musiała by jeszcze schudnąć z 40kg :D
No miałem na myśli Predatora ale za bardzo ich nie odróżniam :) Teraz już będę widział bo łatwo skojarzyć z yamaszką.
Zwłaszcza ostatnia fota jakaś taka kosmiczna.
Tu go lepiej widac na intermocie
http://www.mikemoto.de/New2in1/Pics/Imot2010/content/bin/images/large/IMG_8380.jpg
No już lepiej, ale teraz jest jakaś cięższa optycznie. Nie wiem np. po co ta osłona tak rozbudowana na przednim kole i do tego z innego włókna niż osłony boczne? Przydały by się jakieś parametry tech, coś piszą o zawiasie Ohlinsa, lekkich komponentach ramy itp. Ciekawe ile teraz mieści paliwa?
Świetnie ten bak zapasowy rozwiazany z krótką kanapą. Mareting mają dobry. I te złote szprychy :)
Cibor klv
12.10.2010, 10:10
W kwestii odporności na gleby raczej nic się nie zmieni (chłodnica i elektronika po bokach), no i chyba 19 z przodu zostało, może 21 i węższa guma optycznie odchudziła by bądź co bądź fajnego sprzęta. Tylny zbiornik, Akrap wyglądają w pytkę. Ciekawe jak to jeździ... a propos szukam sponsora który kupi mi motocykl może być ten ze zdjęcia, ewentualnie LC8 w zamian za reklamę w formie nalepki na zbiorniku, tylko nie zbyt dużej żeby nie szpeciła motocykla, czekam tylko na poważne oferty.
Teraz wyglada zarabiscie:drif:.Pewnie cena takiego zestawu tez jest zarabista.Fajnie ja zrobili,choc juz po tjuningu TT wyglada OK.
Teraz wyglada zarabiscie:drif:.Pewnie cena takiego zestawu tez jest zarabista.Fajnie ja zrobili,choc juz po tjuningu TT wyglada OK.
To jest wyłącznie "Targowa atrakcja", Yamaha nie planuje produkcji.
Teraz wyglada zarabiscie:drif:.Pewnie cena takiego zestawu tez jest zarabista.Fajnie ja zrobili,choc juz po tjuningu TT wyglada OK.
Myku, nie wiem co wygląda zarąbiście w Twoich oczach. Jak jak jade motocyklem to patrze na drogę, ale ja co ja mogę się tam znać :D
Wszystko,poprostu wszystko:drif::drif::drif:
a co to za sprzęt:
http://www.youtube.com/watch?v=j-3comFtE_0&feature=related
wygląda ciekawiej od tej nowej 1200
To filmik sprzed premiery.
Yamaha powinna trzymać się designu Xtz660z
Motocykl wygląda tak jak powinna wyglądać XTZ 1200
a co to za sprzęt:
http://www.youtube.com/watch?v=j-3comFtE_0&feature=related
wygląda ciekawiej od tej nowej 1200
i dla mnie wygląda o wiele lepiej ale ... już mleko wylane. spójrz zresztą na ten prześwit - kto z przeciętnych ludzi miałby na tym jeździć. szkoda, że tak zesłoniowacili tą ST1200.
niezłe jest to, że jednak i Yamaha /tak jak BMW/ stawia na historię swojej firmy i nie odżegnuje się ani od pustyni, ani od rajdów, ani od powiązanego z nimi charakterystycznego malowania... A Honda z nowymi modelami ęduro ma to w dupie.
Kak bud'iet - pażywiom uwid'im.
matjas
Zbiswicz
08.11.2010, 21:31
To filmik sprzed premiery.
Yamaha powinna trzymać się designu Xtz660z
Motocykl wygląda tak jak powinna wyglądać XTZ 1200
Dobrze prawisz! Design i praktyczność xt660z jest ok! tylko ta kultura pracy reaktora.. lipa Panie! i jeszcze: wysoki jest i przy ostrych wiatrach jebańcem pomiata na boki czego sie mozna ostro przestraszyc, a co jest zdecydowanie mniej odczuwalne w duzej teresie lub innych...
i dla mnie wygląda o wiele lepiej ale ... już mleko wylane. spójrz zresztą na ten prześwit - kto z przeciętnych ludzi miałby na tym jeździć. szkoda, że tak zesłoniowacili tą ST1200.
Coś tam Panie jedzie, nie przesadzaj! ale wiesz... gdyby z xt660z było tak jak z autami ze mozesz sobie wybrac rozne silniki w tej samej budzie to ja bym zaproponował yamasze próbę produkcji z V-ką np.800, myśle ze byłoby ciekawie
Lekki silnik z TDM900 i było tiptop.
Coś tam Panie jedzie, nie przesadzaj! ale wiesz... gdyby z xt660z było tak jak z autami ze mozesz sobie wybrac rozne silniki w tej samej budzie to ja bym zaproponował yamasze próbę produkcji z V-ką np.800, myśle ze byłoby ciekawie
Też tak myślę, lekka V-ka, tak do 180 kg, żeby w teren wjechać. Niektórym pasuje ten układ cylindrów. Ja miałem kiedyś V w samochodzie, i lubiłem go słuchać, ma chyba najciekawszy klang (v6,8), chociaż w moto lubię jednak pracę singla. stoją w moim garażu 3 motury: 1, 2, 4 cylinderki, a ja wybieram nr 1. Brzmi jak Wagner a nie jak Vivaldi, którego też lubię, ale...
Zbiswicz
08.11.2010, 22:03
Lekki silnik z TDM900 i było tiptop.
O! Dobrze! Tylko dlaczego skośnoocy tego nie rozumieją? Mamy ich uczyć?
Co by klocem zapierdalać trza mieć jaja i doświadczenie , nie jeden z pampersem na dupie lekkim moto by tak nie kręcił jak Franek tenerą : http://www.youtube.com/watch?v=bdEh3kEagZY&feature=player_embedded#at=160 (http://www.youtube.com/watch?v=bdEh3kEagZY&feature=player_embedded#at=160)
Pojeździłem se nią kilka dni i uważam że to fajne moto , klocowatość , nieporęczność i przesadzona pojemność o której piszecie to "sranie po iglakach" , niczym nie poparte , oprócz wydaje mi się .
Co by klocem zapierdalać trza mieć jaja i doświadczenie , nie jeden z pampersem na dupie lekkim moto by tak nie kręcił jak Franek tenerą : http://www.youtube.com/watch?v=bdEh3kEagZY&feature=player_embedded#at=160 (http://www.youtube.com/watch?v=bdEh3kEagZY&feature=player_embedded#at=160)
Pojeździłem se nią kilka dni i uważam że to fajne moto , klocowatość , nieporęczność i przesadzona pojemność o której piszecie to "sranie po iglakach" , niczym nie poparte , oprócz wydaje mi się .
No wymiata gościu:bow::drif:
Przypomne troche temat.Jezdzi ktos?Jak sie sprawuje?Jakies za i przeciw?:umowa:
Zbiswicz
09.06.2011, 20:26
Przypomne troche temat.Jezdzi ktos?Jak sie sprawuje?Jakies za i przeciw?:umowa:
Jezdzi, jezdzi.... :)
Już 10.000km za mną i tak:
-1000km serwis- wymiana oliwy- pelna synteza poza tym cisza
-5000km serwis- wymiana oliwy- pełna synteza (producent prosi o wymiane po 10k, dla mnie nie do przyjęcia), poza tym cisza
-10.000 serwis- wymiana oliwy- pełna synteza,dyfer,filtr wiatru, regulacja zawiechy przód (sztywniej niż fabryczne regulacje) poza tym cisza.
i juz...
aaa... częste mycie :)
Cel- 100.000 km bez awarii!!!
jeżdzę zwykle dla bezpieczeństwa w towarzystwie moich ochroniarzy jeden na 12GS ADV i drugi na 12RT, Tereska sobie z nimi zazwyczaj dobrze radzi, obaj jak zawsze z tyłu jak to dobrze wychowana ochrona :)
polecam
Cibor klv
09.06.2011, 22:07
Wszystko cacy, tylko kilometr kilometrowi nie równy... trzeba zaznaczyć ile motocykl jeździ po czarnym a ile offem, bo np wielu na tym forum uwielbia kacić swoje leciwe Afryki z dala od asfaltu, a wtedy wszystko zużywa sie dwa razy szybciej... no chociaż akurat napęd najbardziej dostaje po dupie, a w ST dla kardana to raczej znaczenia nie ma. Tak czy siak bezawaryjnej jazdy życzymy, ja w swojej babci też wymieniam co 6 tys oliwę a nie jak pan Hąda sugeruje co 12.
Ciborku. ST 1200 nie jest motocyklem offowym :) Już nie ;) Ale możliwość wygodnego przemierzania równych lub mniej równych asfaltów zahaczając o szutry to fajna sprawa - i nie jest to kurna BMW na szczęście :D
Cibor klv
09.06.2011, 22:57
Ciborku. ST 1200 nie jest motocyklem offowym :) Już nie ;) Ale możliwość wygodnego przemierzania równych lub mniej równych asfaltów zahaczając o szutry to fajna sprawa - i nie jest to kurna BMW na szczęście :D
No właśnie , z tego też względu za tą kasę to only LC8, bardziej wszechstronny i więcej emocji wzbudza :) Ale i tak Afryczka bije oba te wynalazki a to dla tego ,że ją już mam hehe... a tych pozostałych mieć nie będę... kurwa mać...
E to fajnie Zbiswicz...Uwazam,ze jest to obecnie najfajniejszy ON-off turystyk.Daj znac jak bedzie nastepna dycha zrobiona :Thumbs_Up:
Zbiswicz
10.06.2011, 12:54
Tak Mosci Panowie.. ten motocykl jest uzywany przeze mnie zgodnie z jego przeznaczeniem czyli asfalty wszelkiego rodzaju na ktorych czuje sie wybornie, oraz szutry ktorymi jade niczym panisko jakies, calkiem bezstresowo i tak mialo byc.
Wybralem ten zaprzeg nie przypadkowo, otoz dla mnie to co swiadczy o dobrym produkcie to jego bezawaryjnosc i to jest dla mnie najwazniejsza cechą, dlatego na codzien przemieszczam sie Toyka z lat 90-tych (zmontowana u zrodla co wazne, tak jak kazde auto tej marki kupowane przez mojego Ojca od ponad 20-stu lat) ma juz kilkaset tysiakow za soba i wciaz sie zastanawiam czy on sie kiedys w ogole popsuje? ST1200 kupilem nieco w ciemno, ale wierze w male japonskie raczki. Moze dla innych wazniejsza jest ergonomia motoru, oraz lepsze ich dopracowanie w szczegolach, a mniej istotna bezawaryjnosc wiec wybiora geesa, bo puki co w tym jest lepszy.
Jedno pewne- jak sie zacznie psuc- sprzedam gnide... byla za droga by byc maszyna awaryjna
No terefere 1200 ma się nadzwyczaj dobrze jako młody motocykl.
Dla porównania nowe BMW kolegi miało przez dwa lata ponad 10 akcji serwisowych :D
Ja przed dwoma tyg. bylem u jamahy i troche wypytywalem.Niektorzy klienci maja juz po 30tys. i nic zupelnie sie nie dzieja.Zadnych usterek,akcji serwisowych czy cos.Moze faktycznie udalo sie zrobic bezawaryjne moto:Sarcastic:
Jest szansa ze nie dali dupy zolci, niech tylko popracuja troche nad zabezpieczeniem chlodnicy przed uszkodzeniem w glebie -bo chyba tylko to sygnalizuja co bardziej wnikliwi userzy.
Firma Altrider robi bardzo fajne gmole i inne akcesoria do ST12
noi stało sie
dosiadłem ST1200 na dwie godzinki
spoko, przygoda ale polecam zostac przy AT :)
nie bede sie rozpisywal
doibra zabawa- przekonajcie sie sami
AT + dobry zawias i zostaje nam 40 000zł w kieszeni na wyjazdy na pare lat :D
choć ST 1200 ma regulowany zawias ! wypas tak czysiak
Wybralem ten zaprzeg nie przypadkowo, otoz dla mnie to co swiadczy o dobrym produkcie to jego bezawaryjnosc i to jest dla mnie najwazniejsza cechą, dlatego na codzien przemieszczam sie Toyka z lat 90-tych (zmontowana u zrodla co wazne, tak jak kazde auto tej marki kupowane przez mojego Ojca od ponad 20-stu lat) ma juz kilkaset tysiakow za soba i wciaz sie zastanawiam czy on sie kiedys w ogole popsuje? ST1200 kupilem nieco w ciemno, ale wierze w male japonskie raczki.
Nie wiem jak jest z nową ST, ale moja Teresa 660 ad.08 jest "made in Italy"
ps. do awaryjności mimo produkcji w makaroniarnii, słynącej z niechlujstwa, zastrzeżeń: brak
One są tylko składana w Italii, w dużej mierze z japońskich części. Myślę że na nasze szczęście silnik np przyjeżdża jako całość :) :Thumbs_Up:
Zbiswicz
13.05.2012, 23:01
E to fajnie Zbiswicz...Uwazam,ze jest to obecnie najfajniejszy ON-off turystyk.Daj znac jak bedzie nastepna dycha zrobiona :Thumbs_Up:
Zgodnie z umową daje znak gdyż następna dycha zrobiona. 20 tys za mną z tej okazji nowe buty, nowy olej oraz filtry. Poza tym cisza. Znakomity pojazd. Mam nadzieje w najlepszej zgodzie z Teresą dojechać do 100 tys. pzdr
Zbiswicz
06.10.2013, 21:43
E to fajnie Zbiswicz...Uwazam,ze jest to obecnie najfajniejszy ON-off turystyk.Daj znac jak bedzie nastepna dycha zrobiona :Thumbs_Up:
Halo. Czas w miejscu nie stoi i widziałem, że podobają Ci sie już inne sprzęty (minie tez ten 1190 pasi ;) ale póki co jade na metę mojego 100tys rajdu Teresą. Informuje Kolego, ze już 40kkm za mną. Nic jeszcze nie wymieniałem, nawet klocków, no nie wliczajac opon, filtrow i oliwy. Fajnie jezdzi sobie po europie. Pzdr Myku.
Oooo...fajnie ze sie odezwales.Gratuluje bezawaryjnosci i ze wszystko uklada sie na pierwsza 100tke.Tak,faktycznie,ogladam sie troche za nowa R-ka,ale tylko ogladam,hehe.A jak ci sie nia jezdzi?Nie znudzila ci sie?Zamienilbys ja na cos innego?Pozd i trzymam kciuki za nastepne tys.km
Zbiswicz
07.10.2013, 16:30
Nie znudzilo sie, jedynie jak jezdze czasem w dobrym towarzystwie np GSa 12, lub Crosstouriera to wlacza sie lampka... "a moze by poszukac lepszych wrazen" podobnie jak czytam o 1190, ale po namysle stwierdzam, ze to juz zbytek bylby, mnie potrzeba sprzetu do komfortowego i szybkigo przemieszczenia sie w odlegla czesc Europy i tamtejszej, kilkudniowej dzialalnosci, a do tego sprzet ow nadaje sie bezblednie- stabilny, super komfortowy, dostatecznie szybki... jesli ktos chcialby do tego pokozaczyc bardziej potrzebuje Kata. Mnie nie trza... a moze za jakis czas wypuszcza Terese new?... faktem jest ze motory z kazdej stajni w podobnej cenie i ktos kto chce kupic w tej chwili nowke niech zastanowi sie dobrze. Co dzis kupilbym ja gdybym zmienial.... chyba Crosstouriera bo lubie japonie, choc jeszcze nie smigalem KTM :). Serdecznosci Tobie i wszystkim.
Fajnie.Ale jak bedzie ci sie nudzilo i bedziesz mial wolna chwile,to przejedz sie 1190.Ot tak dla porownania.Pozd:D
madafakinges
26.02.2014, 15:48
http://i2.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2014/02/yamaha-mt-09-tenere-concept-oberdan-bezzi.jpg?resize=635%2C425
Oczywiście już pojawiają się spekulacje na temat nowes superterefere na bazie mt09 ale po co następne trzy cylindry już bym bardziej widział powrótdo korzenie i na bazie mt07 75 kuni 180kg:Thumbs_Up:
http://www.motorland.com.pl/premiera-yamaha-mt-07-nigdy-nie-miales-tak-dobrego-argumentu
179kg zalany pod korek, to jest ok 50kg mniej niż nasza kochana babcia afryka :o
Byłem pewny że zrobią Penere 900 na silniku TDM ale teraz mamy kolejną fajną bazę na lukę pomiędzy 660z a 1200z
madafakinges
04.07.2014, 11:22
http://www.advrider.com/forums/attachment.php?attachmentid=321468&stc=1&d=1404437224
Gdyby tak...
Fajny. Taki v-storm w barwach yamahy.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.