PDA

View Full Version : stan rozrządu


Michał
28.04.2008, 14:36
witam wszystkich
ze względu na to że nie posiadam bogatej wiedzy na temat mojej Africy ( 91r), nurtuje mnie pytanie: zagląda się do rozrzadu-można sprawdzić stan?? jeśli tak to kiedy??

chomik
28.04.2008, 14:51
I wsadził kij w mrowisko :)
Dwie szkoły:
1. zagląda się i wymienia się w zależności od stanu i przebiegu po 60.000 -70.000 sprawdzić naciąg, generalnie łańcuszek powinien przy normalnej eksploatacji wytrzymać do 100.000 bez problemu, ale jeżdżą afryki co maja i 150.000 i jest luzik....
2. olewa się bo szkoła mówi o nie przejmowaniu się do 200.000 i czeka aż zacznie się odzywać (słychać go)

Ja jestem za pierwszą wersją aby sprawdzić... i jeździć na luziku....

dj.1
28.04.2008, 19:52
Ja jako zjadacz kilometrow mam inne zdanie (w czerwcu stuknie mi osobiste 100.000km) Powiem tylko mam znajomego co musial wymieniac silnik w xrv i co? nie rozrzad nie jakies tam zawory tylko skrzynia padla przy 298.000KM
a wiec kto zmienia rozrzad wczesniej niz 200.000km ma za duzo kasy. u mnie dzis przy 90.000km jak nowy zadnych odglosow .
Dajcie lepiej kase na benzyna niz na grzebanie :oldman:
ps. pozdrawiam z litwy , za dwa tygodnie jestem we wlochach i oczywiscie na tym samym rozrzadzie .

rambo
21.05.2008, 16:27
co 60 000 km to sie wymiania w R4 gdzie jeden łańcuch obsługuje 16 zaworów.
u nas 3, wiec sobie przelic te 60 000km razy 5 :) u mnie po 100 000km napinacz jeszcze sie moze wysunac, ma jeszcze zapas tak z 50%.

Podosek zara zrobi tu dym ze cza wymieniac co 50 000km. i kupowac oryginalne filtry powietrza w Honda Polska :oldman:

żartuje Podosku :p

podos
21.05.2008, 17:25
postanowilem nie zabierać wiecej głosu na razie w dwoch sprawach:
- naciag łancucha
- łańcuszek rozrządu.

Na złosc wszystkim co nie wymieniają, wymienie sobie ten łancuszek w przyszłym roku, bo tak! :haha2::haha2::haha2:

@Rambo, śledzisz mnie? Wlasnie sie wybieram po nowy papier :):oldman:

rambo
21.05.2008, 17:28
no jak mi sie skończy napinacz tez wymienie łańcuchy! a co :Thumbs_Up:

PS: a to łańcuch sie napina, myślałem że kręci :p

sambor1965
21.05.2008, 21:00
Co do filtra powietrza to podosek ma racje na hondowskim ma sie pare ps wiecej czyli u mnie okolo 5kmh wiecej na autobanie :oldman:

No dokladnie 3,4 KM wiecej. Robilismy z Izim pomiary na jego hamowni w garazu w Czernicy i tak wyszlo. Jednak najszybciej zapieprzaly motory w ogole bez filtrow. W dodatku ma sie fajny schowek z przodu pod mapnikiem.

Zazigi
22.05.2008, 12:05
czy był gdzieś wątek o napinaniu rozrządu? co, ile i jak? czy może znajdę to w tej pogańskiej instrukcji?

rambo
25.05.2008, 23:33
sam sie napina

Izi
03.06.2008, 12:42
No dokladnie 3,4 KM wiecej. Robilismy z Izim pomiary na jego hamowni w garazu w Czernicy i tak wyszlo. Jednak najszybciej zapieprzaly motory w ogole bez filtrow. W dodatku ma sie fajny schowek z przodu pod mapnikiem.


No, po prawdzie to było 3,42, dwa pomiary były i my średnią wyciągli se.
Sambor ma rację najszybciej zapieprzają bez filtrów i wydechów tylko tego moja hamownia nie wytrzymała i chwilowo pomiarów podać nie można.
Schowek jest super, szczególnie że beczka piwa 5 litrowa się mieści, tylko trochę wystaje. A poniżej może uda mi się zamieścić coś o rozrządzie, bo dysputy zaczynają mnie nudzić, polecam rozdział 10,2.

dj.1
04.06.2008, 13:59
A Wiec mam oficialne info od Hondy na temaat lancuszka . Cytat :Jak go nie slychac to nie trzeba nic zmieniac nasi klienci zmieniaja go tak przy 180.000 czy 200.000km najwczesniej. :oldman:

podos
05.06.2008, 11:40
No, po prawdzie to było 3,42, dwa pomiary były i my średnią wyciągli se.
Sambor ma rację najszybciej zapieprzają bez filtrów i wydechów tylko tego moja hamownia nie wytrzymała i chwilowo pomiarów podać nie można.
Schowek jest super, szczególnie że beczka piwa 5 litrowa się mieści, tylko trochę wystaje. A poniżej może uda mi się zamieścić coś o rozrządzie, bo dysputy zaczynają mnie nudzić, polecam rozdział 10,2.

Izi i zrób to bardzo Cie prosze, bo nie mam ochoty czytac takich opini, ktore jeszcze ktos uzna za "oczywistą oczywistość" Forum to forum, kazdy moze pisać co mu slina na jezyk przyniesie ale dobrze ze jest Afripedia gdzie odsiewamy ziarno od plew.

Na tym pdfie - widać miejsce pomiaru (na napinaczu?) w ktorym mierzymy ile wystaje taki dinks - 6mm jest limitem wymiany, o ile sie nie myle. Jak dokonac takiego pomiaru? Kiepski niestety ten obrazek

Babel
05.06.2008, 11:59
Ja to nie bardzo kumam ten rysunek - jak gdybam z tego drugiego PDF trzeba wziaść ten rysunek z pomiarem napinacza - może ktos bardziej kumaty prztłumaczy to po chłopsku i problem z rozrzadem bedziemy mieli z głowy - kazden jedne to bedzie mogł sam ocenić ipodjąc decyzję - wymieniać czy nie .
Ja mam silnik zapasowy RD03 (od wczoraj :)) i dzisiaj popatrze jak się ma ten pomiar do rzeczywistości - jak ktos mi to wytłumaczy to jakies foto moge porobić

Izi
05.06.2008, 15:14
Izi i zrób to bardzo Cie prosze, bo nie mam ochoty czytac takich opini, ktore jeszcze ktos uzna za "oczywistą oczywistość" Forum to forum, kazdy moze pisać co mu slina na jezyk przyniesie ale dobrze ze jest Afripedia gdzie odsiewamy ziarno od plew.

Na tym pdfie - widać miejsce pomiaru (na napinaczu?) w ktorym mierzymy ile wystaje taki dinks - 6mm jest limitem wymiany, o ile sie nie myle. Jak dokonac takiego pomiaru? Kiepski niestety ten obrazek

ty Podos a ja do Afripedji popełnił zęm był taki artykuł o wale i panewkach, artykuł jest, a gdzie zdjęcia i poprawki które jeszcze naniosłem bo nie widzę
obrazek może być lepszy ale ma z 5 mega i nie przechodzi :( chyba ze mi się będzie chciało i coś jeszcze pokombinuję, ale ostatnio mi się nie chce coś :(
a i jeszcze jak komuś obrazek nic nie mówi to słowo pisane tym bardziej nic nie powie, pewnie dlatego że w takich czasach już żyjemy niedługo przestaniemy rozmawiać tylko obrazki sobie wysyłać będziemy, taki rok "1984" Orwel-a Georga sobie tworzymy sami

Poncki
05.04.2009, 12:30
A jak sprawdzić stan łańcuszka, w sensie ile ma luzu?

rambo
06.04.2009, 01:35
Jest tam w manualu jaką długość w mm ma mieć chyba 6 ogniwek.

Na tym forum znam góra dwie osoby co by mogły coś sensownego o tym temacie napisać. Za mało ludzi to wymieniało. To nie fiat uno ;) Sam czekam aż zaczną o siebie ocierać ;)

wieczny
13.05.2009, 21:53
Czyli jak się sprawdza, czy już czas wymienić łańcuchy? Poważnie pytam. Którą śrubę ze strony 77 Haynesa nada obejrzeć?

Misza
13.05.2009, 23:38
wg którejś ze serwisówek: gdy keten szpaner wypizdek wystaje poza swój prowadzacz ponad 6.0 mm. Tzn tłumaczę, napinacz łańcucha ma część wystającą do góry, jeśli wystaje ponad 6.0mm to trza wymieniać. Ja mam przebieg 180tys i czas na łańcuchy. yo

W załączniku stosowny manual...

wieczny
14.05.2009, 07:50
Misza, masz jakieś dźwięki niepokojące z silnika?

Dzieju - chyba właśnie moja AT zrobiła te 150kkm, i to jakieś 30kkm temu. Chcę to sprawdzić.

Misza
14.05.2009, 10:14
Dżwięków nie było, ale:

-wartość w serwisówce
-zdanie Iziego
-akurat okazja się zdarzyła
-niemieckie serwisy też radzą wymieniać rozrząd przy 200 tys km

to wymieniam

wieczny
14.05.2009, 16:22
http://www.youtube.com/watch?v=KQihbCbAZsc

"Well, I stripped this engine down and the noise was caused by a very badly worn camchain tensioner and camchain on the front cylinder. The rest of the motor was fine."

Szkoda, że nie ma takiego Iziego w Warszawie...

wieczny
16.05.2009, 17:33
To jeszcze pytanie praktyczne - jest sposób żeby wyjąć te łańcuchy bez rozkuwania ich i wsadzić nowe, zakute? Trzeba będzie zdjąć wałki rozrządu, czy wystarczy tylko pozbyć się napinacza?

PS: jeśli kogoś ciekawi temat i śledzi, to tutaj znalazłem zdjęcie z tym dyngsem co ma wystawać. Widać go przy łańcuchu:
http://www.pagendarm.de/schorsch/motorcycle/08020001.jpg

wieczny
16.05.2009, 21:40
Burza w szklance wody ;). Ale do rzeczy...

Od pewnego czasu pojawił się u mnie nowy dźwięk z silnika, z okolicy przedniej głowicy. Cykanie takie. Coś jakby za duży luz zaworowy, lecz to odrzuciłem jako pierwsze bo zanim dźwięk cykania usłyszałem "zrobiłem" zawory i nie wymagały one regulacji, więc zostały nietknięte. A skoro od 25km są nietknięte, to by się nagle rozregulowały...? Więc padło na rozrząd :). Filmik ze stukającą RD04 tylko spotęgował moje obawy. Silnik cykał u mnie dokładnie tam, gdzie na filmiku stuka. Ta okolica, dźwięk w tym samym rytmie zgrany z obrotami silnika i odkręceniem gazu. Analiza prosta - u mnie niedługo też będzie tak napierdalać, kwestia czasu...

Coś mnie tknęło, żeby sprawdzić uszczelkę kolektora przy głowicy zanim rozbiorę pół motocykla i zmierzę ten napinacz czy się wysunął ponad 6mm :haha2::haha2::haha2:. Podkręcałem obie śruby o prawie dwa obroty i cisza jak makiem zasiał. Jedynie szmer kosza sprzęgłowego :).

Kilka stówek do przodu jestem :D.


PS: Babel - na szosufkach jeżdżę teraz. Trochę chude czasy się zrobiły, oszczędzam kości na wakacje. Poza tym czasu też nie mam. I stary jestem kości mnie bolą. I deszcz pada. No pod górkę, pod górkę...

;)

Babel
17.05.2009, 09:37
A tak wracając do tego dynksu co ma wystawać - niech ktoś mi wytłumaczy co i jak to porobie fotki na zapasowym silniku i się wstawi - będzie sobie kazdy mógł ocenić rozrząd

Poncki
21.05.2009, 09:46
Żeby sprawdzić wychylenie tego wihajstra trzeba ściungnąć pokrywkie zaworów?
A jak już ją zdejmę to muszę wymienić uszczelki?

rambo
21.05.2009, 10:01
Cza ściungnąć. Uważaj by przy zakładaniu ponownym czapki nie sciągnąć z niej uszczelki o śróby od wałki bo mi sie ostatnio przez odme trochę oleju przelało pod motor. Uszczelki nie czeba zmieniać :)

rambo
30.06.2009, 01:46
Sprawdzałem stan nierządu u siebie po 115 000km. Na razie jest 4,5mm z 6mm, wiec pewnie do 150 000km spokój. Tarcze sprzęgłowe maja fabryczną grubość po tym dystansie. Czoda :)

bigos
15.07.2009, 22:58
A tak wracając do tego dynksu co ma wystawać - niech ktoś mi wytłumaczy co i jak to porobie fotki na zapasowym silniku i się wstawi - będzie sobie kazdy mógł ocenić rozrząd
Właśnie ... o jaki dyngs chodzi, bo dzisiaj tam zagladałem, ale nie wiedziałem na co spojrzeć, aby powiedzieć, że jest ok, albo do d... Czy to ten dyngs ze sprężynką?

Misza
15.07.2009, 23:35
Wstawiam oto foto zapożyczone od Pana Wiecznego uzupełnione o namiar graficzny na dynks, schemat pomiaru w załączniku załączonym wcześniej ;). Nazwa części nie ma nic wspólnego z tematem alkoholowym, zbieżność określeń przypadkowa.

wieczny
07.08.2009, 22:49
Niecałe 4mm, jakieś 3,9 - te okolice. Teoretycznie jakiemu przebiegowi to może odpowiadać? na zegarach jest 85kkm. Stówka więcej to już by chyba było pod 6mm... Bambino je*any może jednak kręcił licznik... :)

rambo
08.08.2009, 10:13
nie sprawdzałem u siebie przy 85 ale to by się chyba pokrywało jak u Ciebie.
U mnie przy 120 jest 4,5mm. Ktoś twojej niuni nie szanował. Dlatego wole dopłacić faszystom i mieć spokój. Po następną też tam pojadę i "przepłacę"

wieczny
08.08.2009, 10:24
Ciężko ocenić czy szanował czy nie. Nie miała ryski, miała hondowski napęd i zdrowiuśkie tarcze. Nawet jeśli wymieniane, to na hondowskie. Klocki SBS, takie jak w Hondzie montują, no i uszczelniacze w lagach i kołach firmy NOK. I japońskie łożyska.

Nie mam twardych dowodów, ale można podejrzewać, że była klientką ASO. Gdyby w PL tak dbano o motocykle... :).

Tak czy siak jeszcze ze 40kkm przejeździ na tym nierządzie. Cieszy mnie to.

Krótka piłka.

AT na seryjnym łańcuchu i wałki rozrządu ma maźnięte jakimś szarym mazakiem kropki? Po jednej na wałku i po jednej na łańcuchu.

wieczny
01.02.2010, 20:55
Do tych co składali sobie rozrząd - czy udało się idealnie ustawić tak, żeby znak na wale trafiał prosto w strzałkę i równocześnie żeby znaki na kole zębatym wałka rozrządu były idealnie równoległe do płaszczyzny głowicy?

Izi
01.02.2010, 22:22
tak, bo dlaczego by nie jak wszystko jest w porządku

wieczny
01.02.2010, 22:40
U mnie jak ustawię wałek rozrządu znakami równolegle do głowicy to wał ustawia się na literce T, a dokładniej jej daszku. Dzieje się tak na przednim i na tylnym (czyli litera T oznaczenia FT i RT).

Przestawienie łańcucha o jeden ząbek na kole na wałku rozrządu powoduje, że wał zatrzymuje się kilka stopni przed znakiem FT lub RT. Tak jakby był przestawiony o pół zęba. Łańcuchy na wszelki wypadek idą do mnie nowe.

Izi
01.02.2010, 22:47
a nie zapomniałeś o napinaczu i do czego on służy ?

JuIo
01.02.2010, 22:49
Mam identyczny problem. Jak jeden w te to za daleko... jak jeden nazat, to za wcześnie.
Nowe łańcuszki turmaksa,uszczelki atheny i planowaniu głowicy. Nie sprawdzałem jeszcze na zwolnionych napinaczach...sic! jutro to zbadam.

wieczny
01.02.2010, 22:50
Napinacz oczywiście przykręciłem na swoje miejsce. Sugerujesz, że szykuje się do wymiany :(? Dynks wystaje 4mm na obu cylindrach.

JuIo
01.02.2010, 23:13
1-2mm na drugim 3-4mm
Tyle wystawał przed wymianą.
Analogicznie, teraz ta wartość się zmniejszy.
przynajmniej powinna...

rambo
01.02.2010, 23:21
Izi :) czy łańcuch nierządu należy zmieniać jak osiągnie te 6mm tylko..?
Możliwe że taki co ma 4,5~5mm daje jakieś nie pożądane skutki..? brak mocy cy cuś.. :dizzy: na gume nie idzie itd

wieczny
01.02.2010, 23:22
Bodziec Iziego dotyczący napinacza drąży moją głowę, ale nie jestem w stanie się domyślić teraz.

Ma lekkie ślady po łańcuchu, ale nie takie żeby go dyskwalifikowały. Myślę że akurat te lekkie wyżłobienia spokojnie zrekompensuje natura samego napinacza. Ślizgi też nie nosiły na sobie śladów zużycia.

Misza
02.02.2010, 00:09
Izi :) czy łańcuch nierządu należy zmieniać jak osiągnie te 6mm tylko..?
Możliwe że taki co ma 4,5~5mm daje jakieś nie pożądane skutki..? brak mocy cy cuś.. :dizzy: na gume nie idzie itd

Nie zauważyłem różnicy AT ale w Sevenfifty na wyciągniętym łańcuchu ledwo dochodziła 190kmh, na nowym wkręca się jak szatan i jedzie 210.

wieczny
02.02.2010, 00:27
Jeśli nawet przestawił mi się łańcuch o jeden ząb na dolnej zębatce to przestawił mi się też na górnej, więc kurna nie wiem, spać nie mogę :).

rambo
02.02.2010, 00:27
Dzięki Misza, właśnie się nad tym zastanawiam, czy kurde u mnie coś nie siada.. :cold: nie chce tak na koło jak kiedyś stawać

wieczny
02.02.2010, 12:35
Nie przychodzi mi do głowy nic innego jak wyrobiona prowadnica (nie napinacz) rozrządu. Czyli 130pln *2 + 2*uszczelka pod głowicą. I dzień roboty na wyjęcie i wsadzenie silnika z powrotem do ramy.

Co Ty na to Izi?

Zet Johny
02.02.2010, 15:12
Mam tak samo wieczny! Albo za wcześnie albo za późno. Ale moim zdaniem musi tak być, gdyż napinacz łańcucha jest tylko z jednej strony łańcucha, a jak wiadomo łańcuch sie naciąga. Nie wiem jak zrobić żeby wszędzie było tak jak w książce. Niech mnie ktoś oświeci!

rambo
02.02.2010, 18:30
Andrzej, jaki stan rozrządu..? ile mm jest dzynx wysunięty..? Może Robert by mnie poprawił jeśli błądzę jak dziecko we mgle :D

Zet Johny
03.02.2010, 07:45
Hej!
U mnie jest jakieś 3,5 i 4,5 (ale muszę zmierzyć jeszcze dokładnie). U mnie serce na stole na razie i też chciałbym wiedzieć przed włożeniem do ramy.
Apeluje do dziewczyny (żony) Roberta o częstsze dopuszczanie do internetu.:D

sambor1965
03.02.2010, 08:52
Z tego co wiem to Krycha Iziego dopuszcza go regularnie. Bede dzis z nim w touchu wiec dam mu znaka by zajrzal na wasz watek ;)

JuIo
03.02.2010, 12:33
Udało mi się ustawić rozrząd jeszcze raz i teraz odchylenie znaków na zębatce od płaszczyzny głowicy jest +/- 0,5-1mm. więc chyba będzie w porządku.
Za to mam inny problem, mianowicie taki, że napinacz łańcuszka nierządu a dokładnie ten dzynks, na jednym garze równa się z płaszczyzną klina a na drugim odstaje, no tak ok 8mm.
Co za cholera?

wieczny
03.02.2010, 12:48
Więcej mi powie jak ustawisz koło zębate równolegle do głowicy i powiesz co strzałka z dekla pokazuje na wale.

Weź 17, zakręć ze dwa obroty wałem, ale ostrożnie. Łańcuchy się ułożą. Jak będzie zajebisty opór to się nie siłuj, bo pogniesz zawory tłokiem ;).

In Izi we trust :).

JuIo
03.02.2010, 15:18
Cię proszę...

JuIo
03.02.2010, 15:32
i jeszcze napinacze...

wieczny
03.02.2010, 16:27
Czyli co zrobiłeś że już nie ma tej pomyłki "o pół zęba"?

JuIo
03.02.2010, 17:03
Idealnie przecież nie jest:mur:
Inaczej się nie da ustawić.

wieczny
03.02.2010, 17:06
Tyle to jest prawie idealnie.

Trzeba przestawić łańcuch o jeden ząbek na wale korbowym?

JuIo
03.02.2010, 17:08
Jeden ząbek na wale korbowym = jeden ząbek na zębatce nierządu.
Wyjdzie to samo.

Misza
03.02.2010, 17:32
dj.1 Dobry serwis to ja np znam tylko jeden w naszych okolicach i nie jest to serwis oficjalny. Serwis ten ma coś wspólnego z miejscowościami na Cz. i na K. oraz z forum Afryka Twin to już ma bardzo dużo wspólnego. Poza tym, tu jest Polska i polacy a tacy to se lubią podłubać i odczuwają dziką przyjemność z dywagacji co lepsze: ząbek w te czy we wte :). A ten wątek jest wg mnie najbardziej przydatnym z wątków z ostatnich kilku dni.

JuIo
03.02.2010, 17:48
dj.1 Dobry serwis to ja np znam tylko jeden w naszych okolicach i nie jest to serwis oficjalny.
Ja nie znam żadnego. A nawet gdyby to...
:Thumbs_Up:Masz rację jest mniejsza.
Spróbuj przerzucić o jeden, zobaczymy.
Nie będziemy we dwóch się męczyć:D

rambo
03.02.2010, 17:59
Julo, ile tera wystaje dzynx po wymianie..? :D

JuIo
03.02.2010, 20:06
Julo, ile tera wystaje dzynx po wymianie..? :D
Masz na fotach.
Czy mam iść zmierzyć?

rambo
03.02.2010, 22:21
Ty, nie bądź leń :D pomierz, nie robisz tego dla siebie tylko na forum :Thumbs_Up::)

Izi
03.02.2010, 22:49
Z tego co wiem to Krycha Iziego dopuszcza go regularnie. Bede dzis z nim w touchu wiec dam mu znaka by zajrzal na wasz watek ;)

Zajrzałem

Dzieju
03.02.2010, 23:30
Wątek trwa blisko 2 lata , jak nic konstruktywnego nikt nie bedzie już wnosił to można przymknąć.

wieczny
03.02.2010, 23:34
Jasne. Piszę w tym wątku bo jest na temat rozrządu. A nie zakładam kolejny. Nie uważam, ze należy go zamknąć. Przynajmniej dopóki nie dowiem się co mam źle ;), ale wtedy przydałby się innym.

Zet Johny
04.02.2010, 10:04
Przeanalizowałem całą ta sytuację i moje wnioski:
1. Przy nowym łańcuchu rozrządu i nienagannych napinaczach/ślizgach znaki (na kole magnesowym i kole zębatym wałka rozrządu) muszą być tak jak w książce.
2. Przy łańcuchu już wydłużonym tj. używanym znaki nie będą się pokrywać idealnie. W takiej sytuacji ustawię znak na kole magnesowym odpowiedni do cylindra a na kole zębatym wałka rozrządu kreseczka od strony napinacza musi wyjść nieco poniżej krawędzi cylindra.

Izi proszę chociaż o krótkie tak lub nie czy mój tok myślenia jest poprawny:).
Hej z Beskidów

Izi
04.02.2010, 10:59
trochę czsowo się nie wyrabiam, zagadamy po niedzieli,

JuIo
04.02.2010, 19:12
Zdjąłem dziś łańcuch i przestawiłem na korbie o jeden ząb.
Wyszło na to samo.
znaczy, że dalej jest o picny włos za daleko.
Ale są też dobre wieści!
wiem już dlaczego napinacz a dokładnie jego dzynks pieje nienaturalnie.
Zobaczcie sami różnice....

Dzieju
04.02.2010, 19:32
Dzieju, Panie moderatorze :)
Kiedy ostatnio sprawdzałeś napięcie łańcuchów w swojej AT..? :);)
Ostatnio.....nigdy , ale mam teoretycznie dopiero prawie 180tyskm :)
Ale jeśli będzie okazja to czemu nie, można zerknąć.

bartol
04.02.2010, 19:59
Przeanalizowałem całą ta sytuację i moje wnioski:
1. Przy nowym łańcuchu rozrządu i nienagannych napinaczach/ślizgach znaki (na kole magnesowym i kole zębatym wałka rozrządu) muszą być tak jak w książce.
2. Przy łańcuchu już wydłużonym tj. używanym znaki nie będą się pokrywać idealnie. W takiej sytuacji ustawię znak na kole magnesowym odpowiedni do cylindra a na kole zębatym wałka rozrządu kreseczka od strony napinacza musi wyjść nieco poniżej krawędzi cylindra. :Thumbs_Up:
doszedłem do tych samych wniosków przy składaniu swojego silnika.
He, na pewno nikt sobie nie sprawdził (zapisał, zrobił fotki) skojarzenia znaków na wale i na zębatce rozrządu przed rozebraniem silnika, co? Ja też nie, i miałem ten sam problem przy składaniu. Zetjohny dobrze wnioskuje. Uwzględniając takie założenia silnik złożyłem - działa, więc jest o.k.

rambo
04.02.2010, 21:56
Ostatnio.....nigdy , ale mam teoretycznie dopiero prawie 180tyskm :)
Ale jeśli będzie okazja to czemu nie, można zerknąć.

180 000km czyli może i 280 000km :Thumbs_Up: godne moderatora :);)

Babel
05.02.2010, 08:21
Mam drugi silnik od 03 - jak chcecie zobaczyć jak tam jest i wam to pomoże to w łykend mogę zdjąć mu dekle i porobić foty.
e w łykend nie bo nie mam aparatu - rodzina na ferie zabrała - w przyszłym tygodniu - pasi??

wieczny
05.02.2010, 11:02
Najlepiej by było jakby ktoś podczas zimowego przeglądu rzucił okiem na swoje łańcuchy :). Na logikę faktycznie wyrobienie się łańcucha powodować będzie takie odchylenie.

Ale jak zawsze - lepiej spytać jak się robi pierwszy raz. Bo najlepiej uczyć się na swoim a nie na czyimś. Prawda dj.1 :)?

Misza
05.02.2010, 11:09
Za godzine lukne na moje... mam prawie nowe założone poprawnie, zobaczymy jak wygląda toto

Lepi
05.02.2010, 13:43
Oczywiście, że rozciągnięcie łańcuszka powoduje niedokładność w ustawieniu znaków. Co więcej, przestawienie o jeden ząb na górnym, lub dolnym kole daje ten sam efekt. Przestawiamy o tą samą długość jednego ogniwa.

Misza
05.02.2010, 13:53
Sprawdziłem u sie tylko tylny garnek, łańcuchy maja jakieś 13 tys zrobione i i na tylnym znaki są idealnie w płaszczyźnie głowicy. Napinaczy nie zmieniałem, ale widać że dzynks jest trochę wysunięty. Jak będzie trzeba to sprawdzę przedni ale nie chce mi się kombinować niepotrzebnie...

Poncki
17.04.2012, 21:57
Sprawdzałem u siebie stan rozrządu i postanowiłem odkopać wątek.

Mam dosyć wysłużoną RD03 i te wihajstry wysunięte są na około 6 mm.
Średnio mi się uśmiecha wymiana rozrządu w tym silniku.

Czy komuś z was łańcuch przeskoczył lub się zerwał w Afri?
Czy łańcuch, który kwalifikuje się do wymiany wydaje jakieś dźwięki?

U mnie niby jest te 6 mm ale w silniku cisza.

Misza
17.04.2012, 22:03
Luźny łańcuch brzęczy, w CB 750 miałem tak wyciągnięty że napinacz już nie napinał. Przy dodawaniu gazu łańcuch właśnie brzęczał, po wymianie przestał i V-max wzrosła ze 190 na 210 i kopyta dostał zauważalnie

Poncki
17.04.2012, 22:14
Dzięki Misza za szybką odpowiedź.

Czyli w starej trójce, która mało jeździ i w silniku cisza myślę że można się wstrzymać z wymianą.
Tak też zrobię :)

rambo
18.04.2012, 01:35
Ustaw wał na punkty i zobacz o ile wałek nierządu ma przesunięcia od poziomu na punktach. 6mm to przebieg już też musi być konkretny. Stawiam że pod 200 000km.

Poncki
18.04.2012, 09:38
Na liczniku mam 62 000 i tego się trzymajmy ;)
Zrobię jak mówisz ale obawiam się że dopiero za jakiś czas...

Poncki
24.04.2012, 11:11
Orientuje się ktoś jakie są koszty wymiany rozrządu?
Mam na myśli koszt części.

Trzeba wymieniać napinacze?
Jeśli tak, to ile kosztują (oryginał Hondy czy podchodzi od czegoś innego)?

Sprawa dotyczy RD03.

JarekAT
16.12.2014, 21:10
Dostępne są łańcuchy zakute i do zakucia (łączenia skuwkom) .
Jakie wybrać?
Proszę o szybką odpowiedź.

Do demontażu trzeba rozkuwać łańcuchy czy da się bez??

fassi
16.12.2014, 21:18
Jak chcesz rozpolawiac silnik i wyciagac wal korbowy to kup sobie zakute. Jesli chcesz wymienic tylko lancuchy to kup rozkute.

Stary lancuch rozkuwasz i doczepiasz nowy rozkuty. Przeciagasz stary az wyjdzie nowy, odczepiasz stary i zakuwasz nowy

JarekAT
16.12.2014, 21:24
OK, dzięki za szybką odpowiedz.

Misza
16.12.2014, 21:38
Nie jestem pewien na 100% ale szłoby zakute zamontować bez rozpoławiania. Oczywiście kółko zębate z wałków rozrządu trzeba odkręcić.

fassi
16.12.2014, 21:48
Jarek, sorry. Misza ma racje.

Nie trzeba rozpolawiac silnika, trzab tylko boczne pokrywy scignac, magneto z lewej, z prawej zebatke na wale, w glowicy sciagasz walki rozrzadu i lancuchy skute mozesz kupic.

Jak kupisz rozkute to wystarczy pokrywy glowic sciagna i to wszystko.

Sorry za mieszanie, popatrzylem w serwisowke

JarekAT
16.12.2014, 21:58
Ok, przyjąłem do wiadomości.
Próbowałem patrzeć na rysunki na motorista.pl, ale nie chce mi ładować obrazków i cenników. Też tak macie??

majo
16.12.2014, 23:59
Tak,na Motoriście dramat się robi:(

lezan81
17.12.2014, 06:30
Dobre fiszki są na cmsnl.com
Na rozkute producent nie udziela gwarancji.

herni
17.12.2014, 19:55
Ja wymieniłem łańcuch rozrządu w transie 650 przy przebiegu licznikowym 110 tys (było słychac cykanie . Napinacz jest OK. Zakupiłem DIDY rozkute.

R2D2
17.12.2014, 20:02
I po wymianie Cykacz dręczyciel umarł ?

herni
17.12.2014, 20:07
Tak , po wymianie jest cichuteńko i tak jak by lepiej .

Dzieju
18.12.2014, 00:58
Muszę mieć jakieś super łańcuszki bo po przekroczeniu 200tyskm nadal nie sprawiają kłopotów.

fassi
18.12.2014, 08:03
Dzieju, bo u Ciebie sie te lancuszki ju skoczyly po prostu :D

szynszyll
18.12.2014, 10:53
tu macie oryginalne lancuchy w normalnych cenach:

http://tinyurl.com/nnb96jb

ten sam w Hondzie kosztuje x2

do wymiany tak jak napisano wyzej trzeba zdjac oba dekla, kolo magnesowe, sprzeglo i okolice. na spokojnie dzien roboty.

Zet Johny
18.12.2014, 10:58
Szynszyl ale zakuty łańcuch powinien bez problemu włożyć bez jakiejś większej gimnastyki?

szynszyll
18.12.2014, 11:22
po zdemontowaniu tego co napisalem wymiana zakutych rozrzadow nie jest klopotliwa - miejsca jest dosc

Dzieju
18.12.2014, 22:52
Dzieju, bo u Ciebie sie te lancuszki ju skoczyly po prostu :D
Tylko nie mów tego głośno przy Afryce bo usłyszy i rzeczywiście się skończą ;)