PDA

View Full Version : Chińskie motocykle czy rzeczywiście nas stać na ich zakup


mdxmd
03.11.2025, 10:55
Hej!

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1435310098601233&id=100063667685972&ref=embed_post

trafiło na nie byle kogo i słabo to wygląda, ale fakt, że się zepsuło to trudno zdarza się nawet najlepszym ale 6 miesięcy braku części to porażka.

matjas
03.11.2025, 11:38
no i elegancko.
znam od kuchni co się dzieje jak się patrzy tylko na SALES a AFTERSALES ma się w dupie. jeszcze parę takich akcji i będą musieli mocno odgruzowywać to co przypadkiem udało się stworzyć.

podsumowując - nie dziwi nic.

szynszyll
03.11.2025, 13:26
wystarczy wejsc na polska grupe CF450MT na FB. ofert sprzedazy mlodych motocykli z malymi przebiegami ma wiecej tylko CRF1100. jest tego MASA. dziwnym trafem sie nagle wielu osobom 'odwidzialo'.

p.s. kilka tygodni temu przekopalem katalogi CF pod katem tej 450 wlasnie. jest slabo - na czerwono albo 'pod zamowienie'

mdxmd
03.11.2025, 13:52
wystarczy wejsc na polska grupe CF450MT na FB. ofert sprzedazy mlodych motocykli z malymi przebiegami ma wiecej tylko CRF1100. jest tego MASA. dziwnym trafem sie nagle wielu osobom 'odwidzialo'.

p.s. kilka tygodni temu przekopalem katalogi CF pod katem tej 450 wlasnie. jest slabo - na czerwono albo 'pod zamówienie'


widać pierwsze zauroczenie jak zawsze mija szybko i wychodzą mniejsze czy większe fiołki, natomiast jedno łączy te wszystkie chińczyki - szarpanie przy delikatnej jeździe gdy jedziesz na małym otwarciu przepustnicy. Dla mnie byłoby to nie do przyjęcia. Wąs z Jednoślad.pl testował nowego voge 800 Rally i też zwrócił na to uwagę, model 900DS to już masakra ale coś tam w sofcie lekko poprawili i podobno da się żyć co nie oznacza, że jest idealnie. CF 450MT też ma z tym problem od początku i że niby 2025 jest dużo lepiej.

Na dzień dzisiejszy te motocykle mają znikome przebiegi i następne fiołki będą wychodzić w przyszłości bo może się okazać, że łatwiej kupić części do Junaka z 1960r. niż chińczyka 2024. Nawet teraz jak coś urwiesz czy połamiesz to szukaj wiatru w polu.

rumpel
03.11.2025, 14:21
mnie trochę zastanawia ilość ogłoszeń o sprzedaży CF 450 często kilku miesięcznych ze znikomymi przebiegami,

Prof.Woland
03.11.2025, 14:51
Bardzo podobna sytuacja jest z rynkiem wtórnym Suzuki Vstrom 800, pełno używek z przebiegiem kilku tysięcy kilometrów, a przecież ten motocykl wygrał Alpenmasters.

szynszyll
03.11.2025, 15:08
jak zwykle bede sie wymadrzal. z tego co przekutalem na podnosniku do wypozyczalni zebralbym zestaw XT660R. proste, trwale, sympatyczne - chociaz robione przez Algierczykow pod Paryzem. jest szpryca i swiety spokoj. ale wiadomo: przedsiebiorca potrzebuje FV, kosztow, amortyzacji - kumam. dzis pojecia nie mam po co bym poszedl do salonu, zeby bylo 'do tanca i do rozanca' :( spsialo wszystko. wtopa z KLE500 to jest objaw skrajnego olewania klienta i robienia motocykli przez pawiany

ŁukaszBIA
03.11.2025, 15:17
Ja bym chyba wybrał transalpy i t7 do wypożyczalni. Proste, sprawdzone już konstrukcje, części i akcesoria dostępne, fv też. Na myśl mi jeszcze przychodzi Himalayan mocno ostatnio promowany na naszym rynku. Z tego co widać potrafi znieść dużo.

Babel
03.11.2025, 15:34
Nie mam FB na kompie ale na telefonie coś się podpowiedziało o wypożyczalni której CF Moto po pól roku w serwisie stoi ?? - o to chodzi w linku z pierwszego posta ??

mdxmd
03.11.2025, 15:37
podobno CF od 2025 daje gwarancje tylko na 20.000km i 5 czy 7 lat !


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02nWPjneB3WHx48g5KDH SdqBM8kZVPusDXUedbTu7tB7djEDs1iFRLQ7vaioGg37Hwl&id=100063667685972

madafakinges
03.11.2025, 15:50
Ludzie się rzucili a okazuje się że przesiadka z większego moto na 450, to nie dla każdego...

Akcja z awaria to szarpanie się przez pół roku z serwisem to słyszałem takie historie i z hądą(u nas na forum) i ktm (nawet ostatnio słynny filmik o 1290) i trijumfami etc.

Ogólnie od autoryzowanych serwisów to najlepiej trzymać się z daleka i najlepiej, żeby się moto nie psuły= takie moje przemyślenia.

PS. każdy kto się ludzi że nowe chińczyki będą tak trwałe i bezawaryjne jak stare jamachy czy hądy jest po prostu naiwny. Jak będę się wybierał na naprawdę daleki wyjazd poza Europę to na pewno wezmę afre a nie kove

mdxmd
03.11.2025, 16:38
Zadziwiające, że na tak zjedzoną biurokracją UE dopuszcza się dowolność w warunkach gwarancji - coś nie do pomyślenia w innych branżach a tutaj aż się prosi aby UOKIK zabrał się za absurdalne zapisy ale jak ma się zabrać jak prawo w tym przypadku to wolna amerykanka. Na rynku telekomunikacyjnym klient to jest święta krowa i to dosłownie bez ściemy a jego miesięczne uszczuplenie to kilkadziesiąt złotych. W motoryzacji mamy zakup za 30.000zł i gwarant ma klienta w dupie.

Z tą przesiadką to nawet z GS1250 gość był zachwycony CF jaki to wszechstronny aż do czasu, gdy zjeździł wszystkie okoliczne krzaki i trzeba było pojechać na dalsze... a na koniec wyszło, że te krzaki to nie był jakiś tam hardoff i gs też by spokojnie przejechał a w błocie po kolana to nie bardzo go kręci taka jazda....

madafakinges
03.11.2025, 16:46
a o co chodzi z warunkami gwarancji bo nie napisał a nie wiem?

Melon
03.11.2025, 16:47
Ale jak dwa po 30 kupisz znaczy jeden do jeżdżenia ,drugi na części to drogo jest ?

mdxmd
03.11.2025, 16:47
a o co chodzi z warunkami gwarancji bo nie napisał a nie wiem?

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02nWPjneB3WHx48g5KDH SdqBM8kZVPusDXUedbTu7tB7djEDs1iFRLQ7vaioGg37Hwl&id=100063667685972

Tutaj gość miał podobny problem, serwis zadziałał w porę a gość pilnował warunków gwarancji... , motocykl mu zrobili ale też h.. czekał na części, tyle, że miał inny motocykl to sezon uratował

https://youtu.be/SZCV1sQ2QOk?si=pSxDUpUF3rqp7OQv

szynszyll
03.11.2025, 17:20
tak - malym druczkiem na dole chinskie firmy deklaruja ochrone na znikome przebiegi. na grupach jest o tym mowa i lekkie niedowierzanie.
t7 wysokie i zaweza pule klientow. w USA i Kanadzie chyba jeszcze sa DR650SE, KLR650 i Hondy RFVC.
jak wyzej: mam kapital i pomysl i za boga nie wiem czym ma byc moja 'flota' by jej ufac i by zarabiala. jesli tylko szosa to Versys 650 albo Honda NC ale to ciasnawe. gdyby moi klienci mieli zjechac w off nie mam pojecia co im zaproponowac by spokojnie spac :( pokroicie mnie na kawalki ale moze KTM390 ADV?

ArEZ
03.11.2025, 19:19
... jedno łączy te wszystkie chińczyki - szarpanie przy delikatnej jeździe gdy jedziesz na małym otwarciu przepustnicy...

W niechińskiej Hondzie NC700X też jest to szarpanie. Jazda w korku to dramat. Ale to podziękuj Unii i jej normom Euro. Producenci próbują trochę oszukać system i takie mapy robią, że przy ujęciu gazu przepustnica się całkiem zamyka.

szynszyll
03.11.2025, 21:41
przy projektowaniu euro5 madrych nie bylo. czy to europa, czy azja. to jest p... pomysl ludzi co myla Volt z Bolt. mam firme semi europa semi afryka semi azja: Kawasaki Versys 300. laik ogarnie. byl motocykl ale czuby musza miec 'litra'. wszyscy na pelnej pizdzie ida na stojaka bokiem.
reasumujac: 19'/17' 300-400ccm, curb weight 165kg, skok ~190mm, tarcza 319mm, wtrysk, baniak ~19L. i dla turysty co lize teamat baja. cena w UE 7 tys euro brutto

matjas
04.11.2025, 10:26
W niechińskiej Hondzie NC700X też jest to szarpanie. Jazda w korku to dramat. Ale to podziękuj Unii i jej normom Euro. Producenci próbują trochę oszukać system i takie mapy robią, że przy ujęciu gazu przepustnica się całkiem zamyka.

O czym Ty piszesz. Nc700 to jest już historia.
W 750 nie za żadnego szarpania a tylko to zostało na rynku.

Gwarancja na papierze marketingowa to może być i 7 lat. Żeby tylko ładnie wygladalo. Ilość wyłączeń które są zawarte w umowie będzie duża i z każdym rokiem eksploatacji coraz większa.
Czasami pięknie się różnimy z Szynszylem :) ale tu się z nim zgadzam: żadnej chińszczyzny i żółtego chujograjstwa. Świat dokona swoich wyborów jak powyżej widać ale ja nie muszę przykładać do tego ręki. PO raz kolejny dziękuję Bogu za to że mam taką możliwość.

Dredd
04.11.2025, 10:43
Gwarancja na papierze marketingowa to może być i 7 lat. Żeby tylko ładnie wygladalo. Ilość wyłączeń które są zawarte w umowie będzie duża i z każdym rokiem eksploatacji coraz większa.
Czasami pięknie się różnimy z Szynszylem :) ale tu się z nim zgadzam: żadnej chińszczyzny i żółtego chujograjstwa. Świat dokona swoich wyborów jak powyżej widać ale ja nie muszę przykładać do tego ręki. PO raz kolejny dziękuję Bogu za to że mam taką możliwość.

Ja skusiłem się na chińskiego robota sprzątającego.
Chińczycy uczciwie - NIE DAJĄ ŻADNEJ GWARANCJI :D
Przysługuje mi tylko (jako konsumentowi) rękojmia od sprzedawcy, czyli handlującej na Allegro spółki z o.o. z kapitałem zakładowym 5 tysięcy złotych...
Choć to moja świadoma decyzja, to podejście do klienta świadczy o firmie.

P.S.
Polecam arcyciekawą książkę o Chinach, którą kiedyś przeczytałem: Peter Hessler "Przez drogi i bezdroża. Podróż po nowych Chinach".
Z niej dowiedziałem się wielu ciekawostek o myśleniu Chińczyków, m.in. w każdej książce dot. "samorozwoju" jest rada: aby się dorobić, należy... oszukiwać innych :lol8:

mdxmd
04.11.2025, 11:57
Te gwarancje musza zostać w jakiś sposób uregulowane sprzedawca czy producent nie może sam sobie tylko jak mu się widzi ustawiać warunków gwarancji. Wyobraźcie sobie, że sprzedaję Internet i w warunkach umowy zawieram drobnym drukiem informację, że w ciągu dnia może nie działać a awaria do 7 dni to nie jest problem, że o 1 w nocy działa ok ale ok 20:00 to ledwo ledwo no i robię super marketing z umową na 5 lat oraz 2000zł kary umownej. Łapie frajerów i sobie żyję - tak to mniej więcej wygląda teraz w motoryzacji tylko kary umowne to nie jest 2000zł a 20.000-30.000 a czasem i więcej bo to co dostajemy może okazać się kupą wartą tyle co 200kg złomu.

Motocykl jako pojazd służy do jazdy i ma jeździć .... to jest jego podstawowy cel podobnie jak dostęp do sieci w przypadku Internetu koniec kropka! co nas obchodzi, że jest jakiś problem z częściami ? to tak jakby był problem z zasilaczami do rutera wifi i przez miesiąc nie możesz korzystać z tego co zakupiłeś... Jeżeli

szynszyll
04.11.2025, 12:22
w nocy jak ruszy transfer wrzuce Wam ostatnie ksiazki o Chinach jaki sluchalem + cos waznego PDF + niespodzianke

szynszyll
04.11.2025, 12:27
Te gwarancje musza zostać w jakiś sposób uregulowane sprzedawca czy producent nie może sam sobie tylko jak mu się widzi ustawiać zecznika patentowego'. warunków gwarancji. Wyobraźcie sobie, że sprzedaję Internet i gw warunkach umowy zawieram drobnym drukiem informację, że w ciągu dnia może nie działać a awaria do 7 dni to nie jest problem, że o 1 w nocy działa oo'k ale ok 20:00 to ledwo ledwo no i robię super marketing z umową na 5 lat oraz 2000zł kary umownej. Łapie frajerów i sobie żyję - tak to mniej więcej wygląda teraz w motoryzacji tylko kary umowne to nie jest 2000zł a 20.000-30.000 a czasem i więcej bo to co dostajemy może okazać się kupą wartą tyle co 200kg złomu.

robilem 5 lat w 'kancelarii rzecznika patentowego'. wniosek:
targi w mediolanie, chinczyk ma twoje wzory i rozwiazania nad ktorymi pracowales 30 lat. co mu mozesz zrobic? NIC! ma Cie w dupie i bedzie zyl z kradzieży i handlowania TWOIM czasem i praca. a jakis kosmita plecie tu o latawcach i sztucznych ogniach. wyprzedzili USA! tylko USA robi leki na zaburzenia psychotyczne. sorry. noze dobre robi zeby sobie wbic w brzuch i skonczyc p... lider technologii z bosymi wieśniakami w stanie Syczuan. grube odklejenie: pkb per capita według psn 72 miejsce na 190. bialorus-armenia. azerowie juz sa wyzej. ale j... logike jest w kiosku Życie na gorąco a Elvis zyje w Kolumbii. Huawei jest liderem rynku a Apple projektuja chinczycy w przerwie na fajke za barakiem.

Boldun
04.11.2025, 13:23
Ja skusiłem się na chińskiego robota sprzątającego.
Chińczycy uczciwie - NIE DAJĄ ŻADNEJ GWARANCJI :D
Przysługuje mi tylko (jako konsumentowi) rękojmia od sprzedawcy, czyli handlującej na Allegro spółki z o.o. z kapitałem zakładowym 5 tysięcy złotych...
Choć to moja świadoma decyzja, to podejście do klienta świadczy o firmie.


Słyszałem o tym że wszystkie "smark" urządzenia nas w pewien sposób śledzą.. niektórzy się bronią np. zaklejając kamerki w laptopach czy tam innych.
Tu (https://www.telepolis.pl/tech/inteligentny-odkurzacz-odlaczony) przykład takiego robocika sprzątającego. Tak, Uważaj ;)

graphia
04.11.2025, 17:41
Słyszałem o tym że wszystkie "smark" urządzenia nas w pewien sposób śledzą.. niektórzy się bronią np. zaklejając kamerki w laptopach czy tam innych.
Tu (https://www.telepolis.pl/tech/inteligentny-odkurzacz-odlaczony) przykład takiego robocika sprzątającego. Tak, Uważaj ;)

Mnie nikt nie śledzi! Ja mylę TROPY!

szynszyll
04.11.2025, 18:02
przeanalizujcie ostatnie rozmwy Trump vs Xj. wnioski: kopcie to i trujcie sie, pies was j... inaczej polatacie na drzwiach od stodoly. kilka dni pozniej boeing poinformowal o duzych zamowieniach dla China Cargo i lini cywilnych.

- architektura procesorow
- mozliwosc ich produkcji
- wlasny OS z zapleczem aplikacji
- wlasny silnik turbowentylatorowy

i wiele innych - ryżojadki nie maja z tej listy NIC. pierdyliardy wiekow przed nasza era wymyslili dżonki i kompas. szał! 400 ostatnich lat cesarstwa byli okupowani przez Mandżurów. szkoda paluchow, jak ktos w biblioteke kamieniami rzuca.

Melon
04.11.2025, 19:33
200kilo i 200kuni mocy. Początek 13:26
DGpXYg557N0?t=805s

Adagiio
04.11.2025, 19:58
Pewnie niektórzy zapomnieli że Yamaha kilkanaście lat temu w R1 osiągnęła jedno kilo na jednego kunia mechanicznego. Pytanie pozostawię bez odpowiedzi, co wtedy zrobili Chinole w segmencie super sport ? :haha2:

szynszyll
04.11.2025, 20:01
aha. i czesci w żabce u pani basi za 3 lata. gdybym mial objechac swiat za Wasza kase wybralbym:

- XT600Z Tenere 1988
- XL600 VH-06 1987
- XTZ 660 1992

nie mialbym lampy LED i WiFi. trudno. za 5 lat bedzie kabaret z ryżotechem bo firmy albo znikna albo beda mieli klientow w dupie. jak dzis: do bramy i sie nie znamy.

trzeba miec w glowie bloto, zeby porownywac takie cuda jak: FZR1000, Hayabuse, FireBlade, czy ZZR z tym ryzowym ksero :O zobacze chinski motor na wyspie Man to pocaluje sie w łokieć. ta czern do dzis nie potrafi zrobic litrowego silnika R4 DOHC co Japonia oddala do salonow w 1979 roku. 47 lat temu!!!!!! goscie produkuja TU-16 z 1953 roku :D litości.

rrolek
04.11.2025, 21:14
Można sobie biadolić lub/i dywagować nad wyższością tych czy tamtych świąt.
Na dziś rynek ma te peregrynacje głęboko. Chcemy czy nie, żyjemy w czasach przelotnych klienckich humorów i taniej jednorazowości. Dotyczy to nie tylko motorków. Po prostu ludzie tego chcą i żadne rwanie włosów z głowy tego nie zmieni. Nie kminił bym co będzie za 2 cz 3 lata. Jaka pewność, że kiajskie marki nie zaproponują miast części i serwisu, następców w cenie nowego kola do np r1300gs.

szynszyll
04.11.2025, 21:27
a ja jak w 2004 zaczalem jezdzic do niemiec to moj wspolnik mowi:

- auto musi byc niemieckie
- musi byc piekne
- musi byc 'klasyk'
- opona, hak przyczepa Made in Germany - kazdy Ci go musi naprawic w 24h. stanęło na MB190 2.5T.
dodatkowo kolega doskonale znal bawarski a to inny jezyk niz niemiecki.GRÜSS GOTT! na wejscie, zabawa z psami, ciasto gospodyni i przy okazji auto. OLX nas wyjasnilo - durni polacy wierza we wszystk ale nie w kalkulator :(

do meritum: nawet najglubsi mlodzi klienci nie kupia gowna. chujo...grajstwo ma swoje granice. motocykl to nie lalka la bubu.

p.s. misiek w 2O11 miał ponad milion kilometrow i przewalony ( oj czesto) ciagnal na dwuosiowej lawecie np. dluga 'pojare'. nic nigdy. arcydzielo.
p.p.s. zal patrzec na mlodych 'dziennikarzy motoryzacyjnych' ktorzy za kasę k... sie piszac o chinskim moto co go mieli na 15 minut

rrolek
04.11.2025, 22:15
Nie, żeby ciągnąć polemikę ale mam wrażenie że klienci jednak wybierają lalki la bubu (co kolwiek to znaczy czy też co miałeś na mysli) a stare merce czy bumy nawet dla hobbystow migrują w stronę szrotplacow, czy jak to się poprawnie pisze.
Po co w ogóle to pisze? Ano myślę, że ludzie podejmują jakieś decyzję czy to idąc za mentorami czy traktując ich wysiłki jako ględzenie. Niech więc ponoszą skutki własnych decyzji i ch.i.w d.
Na tym kończę mój czynny wkład w ten wątek.

szynszyll
05.11.2025, 08:19
dzis recenzja to ten sam belkot: lampa Led, gniazdo USB, lacznosc z telefonem, ekran dotykowy, dizajn. koniec. nic o tym jak sie prowadzi, oddaje moc, zakrety, heble etc. stado przyglupow moze wklejac ten sam tekst pod kolejne filmy. ze dostaja kasę od Hujunga czy Ciponga to chyba jasne. cyrk.

Adagiio
05.11.2025, 09:06
Kiedyś też pisali zachwyty nad struclami. Współwłaściciel jednego ze znaczących serwisów i sklepów rowerowych w północnych Włoszech i założyciel forum mtb, napisał szczerą recenzję Treka Fuel EXe. Grozili mu pozwem i domagali się usunięcia recenzji, po tej akcji już nigdy nie dostał rowerów od Treka do testów. Można sobie tylko wyobrazić jak Chinole dopiero lądują monetę za dobrą recenzje.
Tu przykład z wczoraj : https://www.youtube.com/watch?v=A-F7J7q7Wz8

mdxmd
05.11.2025, 14:03
Eicma 2025 to jest rzeźnia dla Japończyków, nowy model Kove 800 GT mnie rozwalił jak można iść do przodu i stworzyć jeden model w tak wielu wersjach przeznaczenia.

Emek
05.11.2025, 14:17
To akurat mało odkrywcze przeca KTM dawno temu oferował modele na szosę na małych kołach i Adventure na dużych. Kove tu prochu nie odkryło.

Kici
05.11.2025, 16:07
Czas zweryfikuje, podobne rozterki były kiedyś z KIA HYUNDAI...
Nie upieram się że chińczyki gorsze lub lepsze zależy jak na to spojrzeć ale na pewno dal bym im szanse się rozwinąć.

Żyjemy w świecie jednorazówek i chyba obecna produkcja dla ludu w tym kierunku idzie.
Może produkcja ryżojadów wpłynie na rozsądniejsze ceny u nas reszty czołowych producentów.

szynszyll
05.11.2025, 17:59
pierdolnij Emek czyms konkretnym: chiny wyprzedziły USA, rzadza swiatem, Apple jest projektowane w chinach Huawei jest liderem sprzedazy smartfonow, chinski OS znaczy cos poza g... dowal cos o nozach i latawcach bo nudno. popusc wodze fantazji i lec po bandzie bo nuda. nie ograniczaj sie bo i tak juz jestes na III odziale. bedziesz miał do zabawy magnes, czcionke i kompas z II wieku. leć bo co napiszesz to jest wiekszy kretynizm. fru!!!! lecisz! herbata? origami? akupunktura?

next22
05.11.2025, 18:56
Szynszyll nie napinaj się :) :) Może nie zauważasz ale cały świat uzależnił się od dostaw z Chin Bez dostaw półproduktów, części głupich śrubek i gwoździ przemysł EU i USA leży i kwiczy .
"a ja jak w 2004 zaczalem jezdzic do niemiec to moj wspolnik mowi:

- auto musi byc niemieckie" --to też się zmieniło :) :)
Dziś wielu Niemców widzi że MB ,Audi ,BMW to taki sam szrot jak DACIA więc po co przepłacać w czołówce sprzedaży Skoda KIA DACIA

magneto
05.11.2025, 19:35
A ja podrzucę kamyczek w temacie historycznych dokonań Chińczyków, bo nikt chyba wcześniej nie wspomniał...
Z VI w. p.n.e. "Sztuka wojny" autorstwa Sun Zi (tak mam w drukowanej wersji, jest kilka innych pisowni nazwiska Autora) . Pewne stwierdzenia można odnieść do ich "polityki biznesowej / technicznej". 2500+ lat...
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sztuka_wojenna_Sun_Zi
https://www.lazarski.pl/fileadmin/user_upload/dokumenty/student/Sun_Tzu_sztuka_wojny.pdf
"Wojny wygrywa się dzięki szpiegom" - to tak z pamięci, ale w kontekście...
Miłej lektury...
A moto z Chin osobiście bym nie kupił (mam moto z Indii, ale to (mała) Honda) - wszystkie części dostępne, tylko te ceny :eek:

aadamuss
05.11.2025, 20:11
Albo tanie albo dostępne :-) Zazwyczaj jeśli stare części są dostępne to zaczynaja6byc drogie.

Wysłane z mojego SM-S931B przy użyciu Tapatalka

fassi
05.11.2025, 20:17
pierdolnij Emek czyms konkretnym: chiny wyprzedziły USA, rzadza swiatem, Apple jest projektowane w chinach Huawei jest liderem sprzedazy smartfonow, chinski OS znaczy cos poza g... dowal cos o nozach i latawcach bo nudno. popusc wodze fantazji i lec po bandzie bo nuda. nie ograniczaj sie bo i tak juz jestes na III odziale. bedziesz miał do zabawy magnes, czcionke i kompas z II wieku. leć bo co napiszesz to jest wiekszy kretynizm. fru!!!! lecisz! herbata? origami? akupunktura?

Szynszylu, Chińczycy wstrzymali metale rzadkie do Niemiec i fabryki jedna po drugiej wstrzymują produkcję. Widocznie chińska akupunktura działa , bo wbili ja tak, że poczuliśmy to w Germanii mocno i popuściliśmy rzadkim w majty.

Co zrobili Niemcy na ta igłę?. Nic, kompletnie nic, bo nie mają nic przeciwko wbijaniu igieł. .Zatrzymali fabryki i czekamy aż Chińczyk sypnie metalami rzadkimi, grzecznie go proszac.

Dziś sluchalem inżyniera przemysłowego. Jak Chiny nie sprzedają nam metali rzadkich, to możemy zacząć budować ręczne narzędzia rolnicze, bo innego wyjścia nie mamy.

W 2015 bodajże słuchałem wykładu byłego szefa związku producentów stali i metali. Mówił, że była epoka brązu, epoka żelaza a teraz mamy epokę ziem rzadkich. Kto ma metale rzadkie , ten rządzi światem. Minęło 10 lat, i miał rację. Chiny rządza produkcja niemiecka.

Nie doceniasz przeciwnikami dlatego przegramy ta bitwę technologii. Myslenie, że się jest najlepszym na świecie jest zgubne, co widać i czuć.

mdxmd
05.11.2025, 22:49
Porsche kaput... urzędnicy UE to pożyteczni idioci dla Chin nikt tak nie szkodzi jak bruksela

https://www.facebook.com/adam.borusewicz/posts/pfbid08qYAcEQRLBTbQ6ySVhs8RGBZ4tcgdiMeGmdVnLVRSzDa Ssgpf4YtjqaPeKtSRnPYl

Melon
06.11.2025, 00:05
Fazik od dawna pisze co się dzieje u gebelsów ale mało kto w to wierzy. Proletariusze kołchozu albo są głupi albo siedzą w kieszeniach chinoli bo tak im pięknie idzie cięcie drzewa na którym wszyscy siedzimy.

zimiok
06.11.2025, 09:04
Porsche kaput... urzędnicy UE to pożyteczni idioci dla Chin nikt tak nie szkodzi jak bruksela

https://www.facebook.com/adam.borusewicz/posts/pfbid08qYAcEQRLBTbQ6ySVhs8RGBZ4tcgdiMeGmdVnLVRSzDa Ssgpf4YtjqaPeKtSRnPYl

147147

"Wiadomości o mojej śmierci były mocno przesadzone".

Wynik operacyjny (EBIT) Porsche AG za poszczególne lata:
2021 - 5,3 mld
2022 - 6,8 mld €
2023 - 7,3 mld €
2024 - 5,6 mld €
2025 - 0,04 mld € (40 mln €)

Zysk netto
2021 - 4,0 mld €
2022 - 4,7 mld €
2023 - 5,1 mld €
2024 - 4,0 mld €
2025 - strata netto – szacowana na ponad 900 mln €

Sprowadzanie wszelkich niepowodzeń czy braku sukcesów do urzędników z Brukseli jest na poziomie melona, który wszędzie widzi komunę, kołchoz i jeszcze do niedawna covid i szczepienia. No bo powiedz mi jaka jest ich zasługa (urzędników z Brukseli)w "polityce" celnej pomarańczowego lub w znacznym spadku popytu na rynku chińskim?

PS. Wcześniej pisałeś o konieczności uregulowania zasad udzielania gwarancji. Retorycznie zapytam, kto miałby to zrobić?

Melon
06.11.2025, 09:13
Zapomniałem wspomnieć o pożytecznych idiotach ale zimiok mi przypomniał :)

Brzeszczot
06.11.2025, 10:09
147147



"Wiadomości o mojej śmierci były mocno przesadzone".



Wynik operacyjny (EBIT) Porsche AG za poszczególne lata:

2021 - 5,3 mld

2022 - 6,8 mld €

2023 - 7,3 mld €

2024 - 5,6 mld €

2025 - 0,04 mld € (40 mln €)



Zysk netto

2021 - 4,0 mld €

2022 - 4,7 mld €

2023 - 5,1 mld €

2024 - 4,0 mld €

2025 - strata netto – szacowana na ponad 900 mln €



Sprowadzanie wszelkich niepowodzeń czy braku sukcesów do urzędników z Brukseli jest na poziomie melona, który wszędzie widzi komunę, kołchoz i jeszcze do niedawna covid i szczepienia. No bo powiedz mi jaka jest ich zasługa (urzędników z Brukseli)w "polityce" celnej pomarańczowego lub w znacznym spadku popytu na rynku chińskim?



PS. Wcześniej pisałeś o konieczności uregulowania zasad udzielania gwarancji. Retorycznie zapytam, kto miałby to zrobić?Dobrze że wróciłeś..🙏https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251106/17bbd2d0146f1401714d9025303c84df.jpg

Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka

Artek
06.11.2025, 11:17
... No bo powiedz mi jaka jest ich zasługa (urzędników z Brukseli)w "polityce" ...

Pamiętam, jak nasi sąsiedzi niedawno podnieśli opłaty za drogi. Widziałem też skutki tej decyzji.
Wiem, że u nas to samo wprowadzą w grudniu tego roku. I chyba nas to samo czeka.
W radio nam mówią, że to urzędnicy europejscy nam kazali podnieść te opłaty.


Zimiok, przepraszam za zdanie wyrwane z kontekstu.

zimiok
06.11.2025, 11:22
Pamiętam, jak nasi sąsiedzi niedawno podnieśli opłaty za drogi. Widziałem też skutki tej decyzji.
Wiem, że u nas to samo wprowadzą w grudniu tego roku. I chyba nas to samo czeka.
W radio nam mówią, że to urzędnicy europejscy nam kazali podnieść te opłaty.


Zimiok, przepraszam za zdanie wyrwane z kontekstu.

Żebyś jeszcze całe zdanie wyrwał z kontekstu to luz, ale Ty wyrwałeś 30% zdania :)
Ciężko się odnieść, bo nie wiem, którzy sąsiedzi, nie wiadomo, które opłaty, i nie wiadomo dlaczego. Ale skoro tak w radio mówili, to pewnie tak jest.

Artek
06.11.2025, 12:22
W grudniu '23 Niemcy prawie dwukrotnie podnieśli opłaty drogowe.
Kasę z podatku chcieli przeznaczyć na rozbudowę kolei. Doprowadziło do mocnych podwyżek produktów dla klientów indywidualnych, stagnacji na rynku.
Zbyt mocno przykręcili śrubę. Urzędnicy.

Ale po tym widzę też jakieś małe plusy w mojej firmie. Mianowicie już nie jeździmy tak dużo na pusto. Generalnie dużo mniej jeździmy.

Minusy-Firma przestała sie rozwijać. Niemców w warsztacie zastąpili Polacy. Kierowcy nowi nie chcą za takie pieniądze przychodzić.

fassi
06.11.2025, 12:24
Zimiok , porsze i inni błagają o zniesienie zakazu pojazdów spalinowych do 2035. Ten zakaz wymyśliła Unia. Porsze złamało sobie kark o samochód EV. Sami to potwierdzili

Udowodnij, że ten zakaz nie wprowadziła komuna brukselska

zimiok
06.11.2025, 13:00
Aha, czyli prawo, które będzie obowiązywać od 2035 r. spowodowało minimalny EBIT w 2025 r. jednocześnie generując rekordowy EBIT w 2023 r i nie wiele mniejszy w 2024 :D

PS.
Źli urzędnicy z Brukseli doprowadzili do upadku również giganta z USA:
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,32377104,bankructwo-motoryzacyjnego-giganta-szef-latami-okradal-firme.html

fassi
06.11.2025, 14:43
Dzwon do porsze i powiedz im że się mylą.

Dotacji nie ma.na elektryki i cała sprzedaż padła. 20-24 były dotacje i wszyscy "zarabiali". Nie ma dotacji i leżą bo tak kończy każdy socjalizm.

Mercedes też się myli bo obwinia swój kryzys zakazem aut spalinowych , który wykonała komuna w Brukseli.

https://www.elektroauto-news.net/news/mercedes-warnt-vor-verbrenner-verbot


Miesięcznie 50 tys ludzi zwalniają z Automotive. Experci mówiąc że za chwilę nie będziemy w ogóle w stanie zrobić auta bez chińczyka.

Ja bym wprowadził zakaz spalinowych dziś. To naoewno pomogłoby w zyskach producentów samochodowych :D

zimiok
06.11.2025, 15:21
To ciekawe co piszesz... szkoda, że nijak ma się do faktów.

"[...]pierwszym półroczu 2025 roku Porsche sprzedało na świecie 146 391 samochodów. To oznacza 6-procentowy spadek zainteresowania sportowymi modelami niemieckiej marki.

Taka sytuacja to w dużej mierze wina słabego wyniku na chińskim rynku, gdzie sprzedaż spadła o 28 proc. Zdaniem przedstawicieli producenta za taki wynik w Chinach odpowiadają trudne warunki rynkowe oraz silna konkurencja.

Wzrost popularności dotyczy wyłącznie Ameryki Północnej, która jest największym regionem zbytu samochodów Porsche. W tym przypadku odnotowano poprawę na poziomie 10 proc. Porsche dodało, że wśród pojazdów sprzedanych na całym świecie 36 proc. stanowiły zelektryfikowane modele. To o 14,5 proc. więcej niż w ubiegłym roku.[...]

fassi
06.11.2025, 15:29
Paczpan. U mnie krytykują zakaz spalinowych. Nie tylko ale też. To oficjalna strona, ale.penie kłamią jak ja.

https://newsroom.porsche.com/de/2025/unternehmen/porsche-neuausrichtung-produktstrategie-40593.html#:~:text=Neue%20markenpr%C3%A4gende%20Fa hrzeugmodelle%20mit%20Verbrennungsmotor&text=Zudem%20werden%20aktuelle%20Modelle%20wie,ent sprechende%20Nachfolgemodelle%20als%20Neufahrzeuge %20eingeplant.

Hyba że się mylący bo jak wiem, zakaz aut spalinowych pomaga firmom samochodowym :Do

Porsze wraca do spalinowych i rezygnuje z elektryków coraz mocniej. Mrzonka o emobilnosci właśnie upada.

Czy porsze tego chcę czy nie, będzie niszowa marka dla koneserów bo produkują badziewie w wysokiej cenie

<mario>
06.11.2025, 15:40
Faziku.
Jedziesz nie pisz, piszesz nie jedź;)

zimiok
06.11.2025, 15:41
A czy choć jedna osoba w tym wątku powiedziała, że zakaz silników spalinowych jest dobry, że tak to powtarzasz jak jakąś mantrę?

Hyba że się mylący bo jak wiem, zakaz aut spalinowych pomaga firmom samochodowym :Do

Porsze wraca do spalinowych i rezygnuje z elektryków coraz mocniej. Mrzonka o emobilnosci właśnie upada.

Nie wiem czy Chińczycy o tym wiedzą, których na każdym kroku stawiasz na piedestale, bo inwestują w tę elektromobilność okrutne pieniądze. Może powinieneś i ich zalać swoimi mądrościami?

Czy porsze tego chcę czy nie, będzie niszowa marka dla koneserów bo produkują badziewie w wysokiej cenie

Czyli winni kryzysowi w Porsche nie są już brukselscy biurokraci a samo Porsche?? :dizzy::dizzy::dizzy:

Melon
06.11.2025, 16:28
Idź się pomodlić do PE tam stoi taki pomnik patrona kołchozu może dostaniesz oświecenia co by tu jeszcze spierdolić w tej fajnej Europie. :)

mdxmd
06.11.2025, 17:32
Chciałbym hodować z 2, 3 kozy tak dla dzieci trochę dla zabawy ale też mleko dobre, trawnik by kosiły a może i sąsiadom by się trochę tego białego napoju życia odstąpiło .. niestety taka hodowla jest niedopuszczalna i muszę spełnić w h... paragrafów, że już na wstępie się odechciewa a za przekazanie 1l mleka sąsiadowi to milicja z sanepidem będzie za 5min. ... to niech pomyślę co jak będę chciał jako inwestor produkować samochody ? jeżeli to to nie to samo co hodowla kozy to z góry przepraszam za porównanie.


Porshe czy inne marki nie przestaną istnieć, firmy upadną w UE ale podobnie jak KTM będą produkowane nadal tylko w Chinach ew Indiach, a UE będzie nadal rozkminiać co tu udoskonalić przy hodowli domowej kozy.

Ja bym się nie martwił zakazem sprzedaży aut spalinowych w 2035 bo i tak będziemy już jeździć rowerami i rikszami :):)

fassi
06.11.2025, 19:42
Zajebiste porównanie. :D lepiej się nie dało. Tymczasem reszta świata jest

Zimiok, same porsze przyznało na swojej stronie internetowej, że kark jej złamały przepisy z Brukseli. Dalej twierdzisz że Bruksela niczego nie zabrania i ja kłamie.

Pozostawiam Cię w tym twierdzeniu i dziękuję za rozmowę. Więcej nie mam Co do powiedzenia w tym temacie.

Adagiio
06.11.2025, 20:21
Rozumiem że bieda i kasy co raz mniej w tych Niemczech, ale żeby aż tak https://www.facebook.com/PolizeiLudwigsburg/posts/1147666927537768?ref=embed_post :haha2:

rrolek
06.11.2025, 20:30
Tak na marginesie.
Ja to się dziwię co ludzi mających tak wyklarowanie poglądy jeszcze w UE trzyma.
Ja wiem, kitajcy są wszędzie, ale mądrale z Brukseli już nie.
Kitajcow można ignorować.
A biadolić można z każdej lokalizacji.
Tyle OT.

Melon
06.11.2025, 20:43
Z tymi klockami to jak za prlu ,poszły do żyda ale coś trza było założyć. :D
Rrolek ja nie poszedłem do kołchozu tylko on do mnie, kocham swoją ojczyznę jak i mój dom rodzinny gdzie są moje korzenie więc w doopie mam pomysły opuszczenia go jak mi nie pasuje.

Brzeszczot
06.11.2025, 20:53
Tak na marginesie.
Ja to się dziwię co ludzi mających tak wyklarowanie poglądy jeszcze w UE trzyma.
Ja wiem, kitajcy są wszędzie, ale mądrale z Brukseli już nie.
Kitajcow można ignorować.
A biadolić można z każdej lokalizacji.
Tyle OT.Ooooo proszę , Dziwisz się ?🤔🤔🤔 a co Ciebie tak dziwi? Że ludziom mieszkającym tu od pokoleń nie podoba się ustrój? I dlatego według Ciebie mają wypierdalać? A jeżeli tak to gdzie? Bo mam wrażenie że już to słyszałem kilka lat temu

Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka

rrolek
06.11.2025, 21:02
Nooo, ci czy tamci starają się Polskę z kołchozu wyrwać. Trzymajcie kciuki abo im pomóżcie. Same płacze nie pomogą.

mdxmd
06.11.2025, 21:30
koniec przerwy na kawę wracajmy do tematu ;) chińczyk po 50.000km orania.

https://youtu.be/6fFVaMJ9eVs?si=c9qi9ZktMp0qtGBW

Melon
06.11.2025, 22:10
koniec przerwy na kawę wracajmy do tematu ;) chińczyk po 50.000km orania.

https://youtu.be/6fFVaMJ9eVs?si=c9qi9ZktMp0qtGBW

Mada był szybszy https://africatwin.com.pl/showthread.php?p=892045#post892045

mdxmd
08.11.2025, 16:24
Porsche nie ma szans z taką konkurencją, to nie jest wyłącznie kwestia ceny...technologia, materiały, organizacja i nie wiem jaki komunizm jest w Chinach ale nasz europejski kompletnie odstaje już od rzeczywistości spotkałem 3 osoby, które fizycznie były w chinach i opowieści można podsumować jednym my żyjemy już w skansenie.

https://youtube.com/shorts/2c2e7c8P1iM?si=0gG1h8UpD47sNm-t

Pośrednio oberwaliśmy skutkami wojny Ukraina-Rosja a Chiny na tym skorzystały... oni produkują wg. własnych zasad a w Europie producent musi się zmieścić w limicie CO2 i ma jeszcze na karku program ograniczenia CO2 do zera za 20-30lat pewnie będzie to możliwe jak wszyscy mieszkańcy Europy przestaną istnieć lub się gdzieś wyprowadzą - może na księżyc. Prognozy nie są optymistyczne

Adagiio
08.11.2025, 19:20
Na włoskim form enduro toczy się dyskusja na temat chinoli zaprezentowanych na eicma, wypowiedział się w temacie człowiek, który od lat mieszka i pracuje w chinach, nie wiem czy to ich szpieg, w każdym razie tak to według niego działa. Tłuamczone przez google :
1) - Uzyskać dostęp do licencjonowanej produkcji po najniższych cenach, zwłaszcza w USA (kto pamięta „wojnę” między Japończykami a USA pod koniec lat 70., kiedy USA zaczęły przenosić swoją pierwszą produkcję high-tech do Chin, ścierając się z Japonią, która – znając dobrze Chińczyków – starała się tego uniknąć?
2) - Skopiować licencjonowany proces produkcji.
3) - Założyć drugą firmę, pozornie niezwiązaną z tą, która wygrała kontrakt, ale w rzeczywistości jej spółkę zależną.
4) - Zacząć kopiować proces produkcji i modele licencjonowane od pierwszej firmy, produkując je z materiałów o skrajnie niskiej jakości, ale kierując je tylko na rynek krajowy, aby przetestować rynek, zrozumieć problemy produktu i przede wszystkim odzyskać część strat z punktu 1.
5) - Znaleźć minimum niezawodności na rynku krajowym.
6) - Rozpoczęcie sprzedaży małych ilości produktów do krajów „przyjaznych”, praktycznie bez części zamiennych i pomocy technicznej, ale za to po najniższych cenach. Na rynku europejskim takimi „przyjaznymi” krajami są na przykład Rosja/Kazachstan, gdzie można wwieźć dowolny rodzaj towarów, płacąc tylko za to. Często motocykle nie mają nawet danych producenta, które umożliwiłyby ich ewentualną rejestrację.
7) - Z kraju „przyjaznego” rozpoczyna się dystrybucję klonów do krajów sąsiednich, głównie w celu sprawdzenia jakości/niezawodności i skuteczności w porównaniu z oryginalnymi motocyklami.
8) - Jeśli jakość/niezawodność zostanie uznana za wystarczającą dla danego rynku (np. europejskiego), powstaje trzecia firma, wydzielona z pierwszej, której jedynym zadaniem jest penetracja rynku „low-end”.
9) - Nasycenie rynku „low-end”, tanie przejęcia „znakomitych” marek, które popadły w niełaskę z powodu nasycenia rynku „low-end” przez Chiny.
10) - Przeniesienie produkcji „wspaniałej” marki do Chin, skopiowanie jej linii produkcyjnej, ale po chińskich kosztach... Minimalny sukces gwarantowany.
11) - Rozszerzenie gamy i silników do klasy średniej.
13) - Stworzenie dobrze zaopatrzonego łańcucha dostaw części zamiennych, ale scentralizowanego w jednym kraju (często w Holandii ze względu na jej centralne położenie w Europie), który wysyła części bezpośrednio do krajów sprzedaży bez większego wsparcia. Możliwe otwarcie drugorzędnych centrów dystrybucyjnych w krajach o bardzo dużej sprzedaży.
14) - Wejście do świata sportu ze sponsoringiem, którego jedynym celem jest promocja „nazwy” marki.
15) - Wyczerpanie wszystkich producentów motocykli średniej i dużej skali, którzy nadal produkują w Europie.
16) - Dżentelmeńskie umowy z (niewieloma) konkurencyjnymi markami, aby utrzymać je na powierzchni, ale w stanie pół-wegetatywnym, ponieważ gdyby wszystkie zostały zamknięte, UE zaczęłaby zwiększać protekcjonizm. Na przykład, pozostawiając sektory Super-Sport i Touring innym markom. 16) - Bezpośrednie wejście do europejskich systemów gospodarczych dzięki wysokiej sprzedaży i faktowi, że trzymają europejskich producentów za jaja.
16) - Globalizacja produktu gotowego, którego jakość często przewyższa oryginał (w dużych ilościach) po cenach niższych o około 30%, często pod markami renomowanych producentów, które nie mają już nic wspólnego z marką oryginalną.

mdxmd
08.11.2025, 19:52
"Świat zachodni" po prostu się kończy... ciekawy materiał

https://youtu.be/vgQ0dfk67bM?si=adtwOvu2OBAxpEAD

sysiek300
09.11.2025, 17:39
Na włoskim form enduro toczy się dyskusja na temat chinoli zaprezentowanych na eicma, wypowiedział się w temacie człowiek, który od lat mieszka i pracuje w chinach, nie wiem czy to ich szpieg, w każdym razie tak to według niego działa. Tłuamczone przez google :
1) - Uzyskać dostęp do licencjonowanej produkcji po najniższych cenach, zwłaszcza w USA (kto pamięta „wojnę” między Japończykami a USA pod koniec lat 70., kiedy USA zaczęły przenosić swoją pierwszą produkcję high-tech do Chin, ścierając się z Japonią, która – znając dobrze Chińczyków – starała się tego uniknąć?
2) - Skopiować licencjonowany proces produkcji.
3) - Założyć drugą firmę, pozornie niezwiązaną z tą, która wygrała kontrakt, ale w rzeczywistości jej spółkę zależną.
4) - Zacząć kopiować proces produkcji i modele licencjonowane od pierwszej firmy, produkując je z materiałów o skrajnie niskiej jakości, ale kierując je tylko na rynek krajowy, aby przetestować rynek, zrozumieć problemy produktu i przede wszystkim odzyskać część strat z punktu 1.
5) - Znaleźć minimum niezawodności na rynku krajowym.
6) - Rozpoczęcie sprzedaży małych ilości produktów do krajów „przyjaznych”, praktycznie bez części zamiennych i pomocy technicznej, ale za to po najniższych cenach. Na rynku europejskim takimi „przyjaznymi” krajami są na przykład Rosja/Kazachstan, gdzie można wwieźć dowolny rodzaj towarów, płacąc tylko za to. Często motocykle nie mają nawet danych producenta, które umożliwiłyby ich ewentualną rejestrację.
7) - Z kraju „przyjaznego” rozpoczyna się dystrybucję klonów do krajów sąsiednich, głównie w celu sprawdzenia jakości/niezawodności i skuteczności w porównaniu z oryginalnymi motocyklami.
8) - Jeśli jakość/niezawodność zostanie uznana za wystarczającą dla danego rynku (np. europejskiego), powstaje trzecia firma, wydzielona z pierwszej, której jedynym zadaniem jest penetracja rynku „low-end”.
9) - Nasycenie rynku „low-end”, tanie przejęcia „znakomitych” marek, które popadły w niełaskę z powodu nasycenia rynku „low-end” przez Chiny.
10) - Przeniesienie produkcji „wspaniałej” marki do Chin, skopiowanie jej linii produkcyjnej, ale po chińskich kosztach... Minimalny sukces gwarantowany.
11) - Rozszerzenie gamy i silników do klasy średniej.
13) - Stworzenie dobrze zaopatrzonego łańcucha dostaw części zamiennych, ale scentralizowanego w jednym kraju (często w Holandii ze względu na jej centralne położenie w Europie), który wysyła części bezpośrednio do krajów sprzedaży bez większego wsparcia. Możliwe otwarcie drugorzędnych centrów dystrybucyjnych w krajach o bardzo dużej sprzedaży.
14) - Wejście do świata sportu ze sponsoringiem, którego jedynym celem jest promocja „nazwy” marki.
15) - Wyczerpanie wszystkich producentów motocykli średniej i dużej skali, którzy nadal produkują w Europie.
16) - Dżentelmeńskie umowy z (niewieloma) konkurencyjnymi markami, aby utrzymać je na powierzchni, ale w stanie pół-wegetatywnym, ponieważ gdyby wszystkie zostały zamknięte, UE zaczęłaby zwiększać protekcjonizm. Na przykład, pozostawiając sektory Super-Sport i Touring innym markom. 16) - Bezpośrednie wejście do europejskich systemów gospodarczych dzięki wysokiej sprzedaży i faktowi, że trzymają europejskich producentów za jaja.
16) - Globalizacja produktu gotowego, którego jakość często przewyższa oryginał (w dużych ilościach) po cenach niższych o około 30%, często pod markami renomowanych producentów, które nie mają już nic wspólnego z marką oryginalną.

czyli zasada stara jak świat, chińczyk jak już gdzieś wchodzi to już stamtąd nie wychodzi

Brzeszczot
09.11.2025, 19:06
Nooo, ci czy tamci starają się Polskę z kołchozu wyrwać. Trzymajcie kciuki abo im pomóżcie. Same płacze nie pomogą.Ale to dobrze czy źle? Kto to są ci ? , kto to jest tamci? No i dlaczego miał by ktoś wyjeżdżać z własnego kraju?

Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka

mdxmd
10.11.2025, 16:40
poniżej link do warunków gwarancji KOVE, jak (nie) jeździć aby nie stracić :) jak odpalisz chociaż raz motocykl i nie przejedziesz minimum 10km to tracisz gwarancję na akumulator, którą i tak tracisz po 1000km lub 3-miesiącach, gwarancja obejmuje wyłącznie PL, jeżeli chcesz jechać za granicę to powinieneś zrobić dogłębny przegląd w ASO bo taki wyjazd wiąże się z jazdą z większymi i dłuższymi obciążeniami dla silnika ... kurczę jednak w pl to jest raj dla motocykli bo u nas wg. gwarancji nie ma takiego ryzyka. Gwarancja składa się niemal wyłącznie z wykluczeń oraz obowiązków użytkownika.

Już na wstępie znalazł się jakże istotny chochlik :

"Ochrona gwarancyjna obejmuje:
Produkty zakupione w Autoryzowanym Salonie KOCE są objęte gwarancją "


Jak nie kupisz motocykla w salonie Koce tylko Kove no to nie masz gwarancji, ale gdzie są te salony Koce ?

https://kove.pl/file/gwarancja.pdf

Prof.Woland
10.11.2025, 18:26
Buahahahahahaha, czyli jak mieszkam w Żywcu a mam ochotę skoczyć po piwo do Namestowa na Słowacji (ok.50 kilosow w jedną stronę) to muszę zrobić gruntowny przegląd ������

mdxmd
16.11.2025, 11:56
Ciekawy film, dotyczy softu dla samochodów z grupy VAG który koniec końców w całości zrobili Chińczycy grubo....

https://youtu.be/xyrK0cToMck?si=Dch_BnWVH1wvkuOY

Ciekawe kto robił soft dla CRF bo widać, że w Hondzie mają ten sam problem co w VW

R2D2
16.11.2025, 17:49
Ciekawy film, dotyczy softu dla samochodów z grupy VAG który koniec końców w całości zrobili Chińczycy grubo....

https://youtu.be/xyrK0cToMck?si=Dch_BnWVH1wvkuOY

Ciekawe kto robił soft dla CRF bo widać, że w Hondzie mają ten sam problem co w VW

O jakim sofcie dla CRF piszesz ?

mdxmd
16.11.2025, 20:01
O jakim sofcie dla CRF piszesz ?

chodzi o wyświetlacz, sterowanie oraz ogólną ergonomię i logikę obsługi, czasami problemy z zawieszaniem się i niespotykane już lagi, to tyle pomijam problemy z dotykiem bo to nie jest już kwestia softu.

R2D2
16.11.2025, 23:25
Przecież cały panel robił Garmin (nie usprawiedliwiam wyboru Hondy), Elektronika dolnego wyświetlacza jest ok.
Elektronika silnika chodzi dobrze , elektronika zawieszenia i body komputer również.
Pisząc elektronika mam na myśli hardware i software.

WojtasA
17.11.2025, 00:53
Co by nie mówić cyfry są nieubłagane, ogólnie w PDFie, detale w XLS. Kolejny rok szybkiego wzrostu rynku. Patrząc na top 10, to chińczycy, jeśli wliczyć do nich Junaka i Rometa, mają blisko 30%.

https://www.pzpm.org.pl/pl/Rynek-motoryzacyjny/Rejestracje-Pojazdow/MOTOCYKLE-i-MOTOROWERY/PAZDZIERNIK-2025r

Rok temu tabelka inaczej wyglądała:

https://www.pzpm.org.pl/pl/Rynek-motoryzacyjny/Rejestracje-Pojazdow/MOTOCYKLE-i-MOTOROWERY/Rok-2024/Pazdziernik-2024r


Czemu tu się dziwić skoro nowe motki "starych" marek, kosztują absurdalne pieniądze. ATAS DCT 87k PLN, podobnie goły GS, duży tygrys od 93k, Versys 72k, Tracer 9GT od 68k (to chyba najlepszy stosunek ceny), duża Multi 104k!!!! Nie każdego stać, nie tylko zarobieni już panowie z kryzysem wieku Ś chcą polatać, tym bardziej na początek zabawy.

Moja subiektywna ocena ;)

Baza
17.11.2025, 08:41
Problem jest bardziej złożony. Nie możemy chyba odmówić sprzęta europejskim czy japońskim z niewielkimi wyjątkami ale jednak sporo większej precyzji wykonania. Produkcja w krajach rozwiniętych kosztuje dużo więcej niż w Chinach.
Każdy z nas, który zna się na czymś chce zarobić.
Jakość musi kosztować. Wiem że niekiedy producenci przesadzają, jednak będąc prezesem takiej np. Hondy to też chciałbym żeby moja wypłata była trochę większa w przeliczeniu niż 5,000zł. Żyjemy w czasach konsumpcjonizmu i nikomu nie wystarcza mały domek z ogródkiem w których posadzi sobie ziemniaki i będzie chorował kury. Świat zmierza w stronę całkowitego monopolu chińczyków i nic na to nie poradzimy.
Ja narazie to się tylko podśmiewam jak widzę jakąś omodę czy Jajco gdzie moja 10 letnia Honda kosztuje 100tyś.
Ale młodzi mają do w D.
Nie żyją wspomnieniami, sentymentem, motorsportem itp. Bo swoje wspomnienia dopiero sami budują. Dla nich wszechobecny chiński szajs jest codziennością.
Zaczynam coraz bardziej rozumieć foliarskie nastawienie co niektórych z forum, bo sam zaczynam się zaraz bardziej przejmować co będzie za kilka,kilkanaście lat.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

WojtasA
17.11.2025, 16:28
Problem jest bardziej złożony. Nie możemy chyba odmówić sprzęta europejskim czy japońskim z niewielkimi wyjątkami ale jednak sporo większej precyzji wykonania. Produkcja w krajach rozwiniętych kosztuje dużo więcej niż w Chinach.
Każdy z nas, który zna się na czymś chce zarobić.
Jakość musi kosztować. Wiem że niekiedy producenci przesadzają, jednak będąc prezesem takiej np. Hondy to też chciałbym żeby moja wypłata była trochę większa w przeliczeniu niż 5,000zł. Żyjemy w czasach konsumpcjonizmu i nikomu nie wystarcza mały domek z ogródkiem w których posadzi sobie ziemniaki i będzie chorował kury. Świat zmierza w stronę całkowitego monopolu chińczyków i nic na to nie poradzimy.
Ja narazie to się tylko podśmiewam jak widzę jakąś omodę czy Jajco gdzie moja 10 letnia Honda kosztuje 100tyś.
Ale młodzi mają do w D.
Nie żyją wspomnieniami, sentymentem, motorsportem itp. Bo swoje wspomnienia dopiero sami budują. Dla nich wszechobecny chiński szajs jest codziennością.
Zaczynam coraz bardziej rozumieć foliarskie nastawienie co niektórych z forum, bo sam zaczynam się zaraz bardziej przejmować co będzie za kilka,kilkanaście lat.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Oczywiście, ale IMHO marże na motorkach są niemałe. Taka bmka https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/bmw-r-ID6GAPBf.html droższa 30 tyś zł od takiej hondy: https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/honda-cb-ID6HHpHa.html ? Przecież honda na tym motorku też coś zarabia.

RTek za 150 tyś zł ? https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/bmw-r-ID6HHWh2.html

GSA za 135 tyś ? https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/bmw-r-ID6HrY7y.html

Przecież na tych motorkach Yamaha i Kawa też zarabiają:

Najbardziej wypaśny Tracer9 GT+ 82 tyś: https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/yamaha-tracer-ID6H3zsr.html

Versys 1100 SE 83 tyś: https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/kawasaki-versys-1000-ID6H0osk.html

Emek
17.11.2025, 16:57
Rzuć okiem ile te japońskie motocykle kosztują na rynku japońskim. To jest poziom chiński mniej więcej. Transalp ok 30k w pl koło 50k. Koszty pracy EU a Japonia to też przepaść.

kylo
17.11.2025, 17:18
...tak z innej beczki.
Za wyjątkiem dwóch pierwszych załączonych przykładów o klasycznej linii, reszta -subiektywnie - brzydka okrutnie:convulsion:

mdxmd
17.11.2025, 23:05
W BMW nie ma żadnej kosmicznej technologii innej niż w Hondzie czy pozostałych markach a ludzie płacą taką chorą kasę i co ciekawe nowy R1300GS bije rekordy sprzedaży cieszę się ale nie rozumiem tego fenomenu motocykl jest ładny inaczej i zupełnie przeciętny ale jedyne co go wyróżnia to bajery które teoretycznie kosztują niewiele.

Co ma zrobić honda aby sprzedawać NT1100 po zbliżonej cenie do BMW RT1300 ?

1. Napęd wałem kardana !!!
2. Grzane manetki
3. Regulowana elektrycznie przednia szyba
4. Aktywne zawiezenie

dodać do tego tyko DCT i jest pozamiatane, klient, który kupuje BMW RT za cholerę nie weźmie motocykla z łańcuchem bo reszta to już kwestia wyposażenia. Cena jest tutaj drugorzędna.

Kawasaki Versys 1100 - łańcucj
Suzuki V-strom 1000 - łańcuch
Yamaha Tracer 900 - łańcuch

to są motocykle, które mogłyby być droższe ale nie w tej wersji.

Japonia nie ma szans z napędem na łańcuch koniec kropka.

HONDA CRF1100 Adventure Sport powinna mieć kardan bo z kołem 19 z przodu to i tak dupa z motocykla terenowego.... i wtedy może konkurować z BMW

i pomyśleć, że 40 lat temu łańcuch był domeną motocykli sportowych niemal cała japonia miała kardan obecnie

HONDA tylko GL1800
YAMAHA nic nie ma
Suzuki nie ma nic
Kawasaki nie ma nic

WojtasA
18.11.2025, 08:11
...tak z innej beczki.
Za wyjątkiem dwóch pierwszych załączonych przykładów o klasycznej linii, reszta -subiektywnie - brzydka okrutnie:convulsion:

No coś w tym jest ;) No mi się ta CB1000F mega podoba.


W BMW nie ma żadnej kosmicznej technologii innej niż w Hondzie czy pozostałych markach a ludzie płacą taką chorą kasę i co ciekawe nowy R1300GS bije rekordy sprzedaży cieszę się ale nie rozumiem tego fenomenu motocykl jest ładny inaczej i zupełnie przeciętny ale jedyne co go wyróżnia to bajery które teoretycznie kosztują niewiele.

Co ma zrobić honda aby sprzedawać NT1100 po zbliżonej cenie do BMW RT1300 ?

1. Napęd wałem kardana !!!
2. Grzane manetki
3. Regulowana elektrycznie przednia szyba
4. Aktywne zawiezenie

dodać do tego tyko DCT i jest pozamiatane, klient, który kupuje BMW RT za cholerę nie weźmie motocykla z łańcuchem bo reszta to już kwestia wyposażenia. Cena jest tutaj drugorzędna.

Kawasaki Versys 1100 - łańcucj
Suzuki V-strom 1000 - łańcuch
Yamaha Tracer 900 - łańcuch

to są motocykle, które mogłyby być droższe ale nie w tej wersji.

Japonia nie ma szans z napędem na łańcuch koniec kropka.

HONDA CRF1100 Adventure Sport powinna mieć kardan bo z kołem 19 z przodu to i tak dupa z motocykla terenowego.... i wtedy może konkurować z BMW

i pomyśleć, że 40 lat temu łańcuch był domeną motocykli sportowych niemal cała japonia miała kardan obecnie

HONDA tylko GL1800
YAMAHA nic nie ma
Suzuki nie ma nic
Kawasaki nie ma nic

Ja bym tak bardzo łańcucha nie piętnował - olejarka i 43 tyś km zrobiłem CRF 1100 (bez offroadu) na jednym zestawie. A w BMW wał do wymiany co 60 tyś według zaleceń producenta.

NT1100 jest z elektronicznym zawiasem i ma car play / android auto! I niech nie sprzedaje w cenie RTka !!!!

No i słusznie przywołałeś Goldasa - jakbym miał do wydania tyle pieniędzy co kosztuje 1300RT brałbym GL DCT :D

Emek
18.11.2025, 09:13
W BMW nie ma żadnej kosmicznej technologii innej niż w Hondzie czy pozostałych markach a ludzie płacą taką chorą kasę i co ciekawe nowy R1300GS bije rekordy sprzedaży cieszę się ale nie rozumiem tego fenomenu motocykl jest ładny inaczej i zupełnie przeciętny ale jedyne co go wyróżnia to bajery które teoretycznie kosztują niewiele.

Co ma zrobić honda aby sprzedawać NT1100 po zbliżonej cenie do BMW RT1300 ?

1. Napęd wałem kardana !!!
2. Grzane manetki
3. Regulowana elektrycznie przednia szyba
4. Aktywne zawiezenie

dodać do tego tyko DCT i jest pozamiatane, klient, który kupuje BMW RT za cholerę nie weźmie motocykla z łańcuchem bo reszta to już kwestia wyposażenia. Cena jest tutaj drugorzędna.

Ludzie płacą za to co daje im BMW a czego nigdy nie da im Honda 1100 nawet jak będzie miała wał, grzane manetki czy regulowana szybę czy hiper zawias. Kupują coś czego Honda po prostu nie ma. Prestiż i pewność. Pewność tego że jak coś się wydarzy to podjedzie laweta, zadzwoni miła Pani z call center zapytać czy wsio ok, ustali dogodny termin serwisu, laweta zawiezie do salonu motocykl z kierownikiem a tam ugoszczą , przeproszą , naprawią etc. Klient się czuje zaopiekowany. A w Hondzie? To ci zaproponują że ci zaleją 10w40 zamiast zalecanego przez producenta 10w30 bo mają lepszy w beczce :haha2:.
99% klientów BMW kupuje motocykl na firmę i walą zakup czy leasing w koszty. Tak, że masz rację cena jest tutaj co najmniej drugorzędna.
Prosty przykład. Wpadłem co salonu oblukać nowego 12 g/s a wcześniej zamówiłem sobie kurtkę GS Rallye (przez Allegro nówka cena 2654 pln brutto). Patrzę w salonie a tam ta kurtka kosztuje pod 5 koła czyli 2 x drożej. Ta zamówiona do mnie jeszcze nie dotarła to postanowiłem że sobie przymierzę w salonie czy zamówiłem właściwy rozmiar.
Gość podchodzi bierze z wieszaka i szoruje do kasy bez zająknięcia. Zdziwienie przyszło bo się okazało że finalnie ta kurtkę musiałem zwrócić bo nie siadła a dostawcą okazał się salon w którym byłem. Koszt w salonie = cena Allegro razy 2. I co? I ludzie biorą jak koperek do ziemniaków sądzę że bez żadnej analizy porównawczej bo mimo że nikt nie lubi przepłacać dwukrotnie to jak widać są tacy.

Co do samych technikaliów to latałem Hondą we dwójkę z tobołami z plecakiem i ten silnik się do tego nie nadaje. Znaczy można ale to nic przyjemnego. Słaby, bez momentu wymuszający ciągłą żonglerkę biegami i do tego zdechłe 100 kucy co nie jedzie. Grzecznościowo pomijam, że też nie hamuje choć to może być istotne ;). DCT coś tam uratuje i to na plus.

A RT? 145 kucy , 150 Nm, nie ma co porównywać bo to jak doberman przy ratlerku. IMO Honda nie jest i raczej nie będzie żadną konkurencją dla BMW w segmencie turystycznym może oprócz Goldasa no ale BMW też ma "prawie" Goldasa z 6 garami.

voxan69
18.11.2025, 09:46
Jest jak jest i każdy kupuje to na co go stać albo lub to na co ma ochotę. Rynek oferuje dzisiaj wg. mnie najwięcej opcji w historii motoryzacji.
A ja tęsknię za starymi czasami. Chyba już ten wiek 🙂
https://youtube.com/shorts/QTP-v3z3tj0?si=us6zBlKkVFEmgpUE

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

zimny
18.11.2025, 10:06
Ludzie płacą za to co daje im BMW a czego nigdy nie da im Honda 1100 nawet jak będzie miała wał, grzane manetki czy regulowana szybę czy hiper zawias. Kupują coś czego Honda po prostu nie ma. Prestiż i pewność. Pewność tego że jak coś się wydarzy to podjedzie laweta, zadzwoni miła Pani z call center zapytać czy wsio ok, ustali dogodny termin serwisu, laweta zawiezie do salonu motocykl z kierownikiem a tam ugoszczą , przeproszą , naprawią etc. Klient się czuje zaopiekowany. A w Hondzie? To ci zaproponują że ci zaleją 10w40 zamiast zalecanego przez producenta 10w30 bo mają lepszy w beczce :haha2:.
99% klientów BMW kupuje motocykl na firmę i walą zakup czy leasing w koszty. Tak, że masz rację cena jest tutaj co najmniej drugorzędna.
Prosty przykład. Wpadłem co salonu oblukać nowego 12 g/s a wcześniej zamówiłem sobie kurtkę GS Rallye (przez Allegro nówka cena 2654 pln brutto). Patrzę w salonie a tam ta kurtka kosztuje pod 5 koła czyli 2 x drożej. Ta zamówiona do mnie jeszcze nie dotarła to postanowiłem że sobie przymierzę w salonie czy zamówiłem właściwy rozmiar.
Gość podchodzi bierze z wieszaka i szoruje do kasy bez zająknięcia. Zdziwienie przyszło bo się okazało że finalnie ta kurtkę musiałem zwrócić bo nie siadła a dostawcą okazał się salon w którym byłem. Koszt w salonie = cena Allegro razy 2. I co? I ludzie biorą jak koperek do ziemniaków sądzę że bez żadnej analizy porównawczej bo mimo że nikt nie lubi przepłacać dwukrotnie to jak widać są tacy.

Co do samych technikaliów to latałem Hondą we dwójkę z tobołami z plecakiem i ten silnik się do tego nie nadaje. Znaczy można ale to nic przyjemnego. Słaby, bez momentu wymuszający ciągłą żonglerkę biegami i do tego zdechłe 100 kucy co nie jedzie. Grzecznościowo pomijam, że też nie hamuje choć to może być istotne ;). DCT coś tam uratuje i to na plus.

A RT? 145 kucy , 150 Nm, nie ma co porównywać bo to jak doberman przy ratlerku. IMO Honda nie jest i raczej nie będzie żadną konkurencją dla BMW w segmencie turystycznym może oprócz Goldasa no ale BMW też ma "prawie" Goldasa z 6 garami.


Emek, nie wiem czy 99%, ale tak z 85% zapewne. Znajomy który pracuje w BMW mówił mi że wygląda to tak, że przychodzą Panowie, głównie interesuje ich aby sprawnie załatwić leasing, i w ten leasing często lecą ciuchy i kask w sumie za ponad 10-15k. Taki to klimat. Podobno tych którzy kupują nowy motocykl za gotówkę łatwo rozpoznać bo mają zupełnie inny poziom wiedzy nt. modelu i najczęściej zmieniają starszego GSa który ma już ponad 200 tysi na nowego po 10 czy 15 latach. Do tego mocno negocjują :)

Jednego w BMW będę na pewno bronił - dostępność części, obsługa itp. Naprawdę jest to na wysokim poziomie. Prestiż mam w pompie, wszak jeżdżę nastoletnim olejakiem w cenie nowego Kove, albo nawet nie.

Lat temu 15 jak jeździłem na XRV 07a a kolega na GS1150 kompletnie nie widziałem się na tym dziwacznym wynalazku jak to wtedy określałem. Dziś, o ile wizualnie podoba mi się CRF, to nie widzę żadnych jej zalet które by sprawiły żebym chciał zamienić olejaka na nią.

A chińskie - ja to tylko obserwuję. Jedyny plus jaki widzę już teraz to że może producenci japońscy spasują trochę z cenami. Takie marki jak BMW czy Ducati zawsze będą drogie bo taka jest ich polityka, z założenia. Na dziś jednak, nie odważyłbym się na zakup chińczyka, tak auta jak i motorka. Tyle tylko że ja nigdy nie celowałem, nie celuję i wątpię abym miał takie ambicje aby kupować pojazd nowy.

Emek
18.11.2025, 10:15
Dokładnie jak piszesz Zimny. Z rozmowy ze sprzedawcą wynikało że prawie wsio idzie w leasing. Stąd Pan proponował mi odbiór listopad/grudzień przed zamknięciem roku. Mocno zawiedziony był jak nie chciałem kalkulacji na leasing (wszak byłem oglądać a nie kupować). Na dzień dobry cena za 12 g/s spadła z katalogowych 93290 pln na 86000 pln i śmiem twierdzić, że te "mocne negocjacje" ceny to są na tym poziomie 8-10% od cennika. Na auta proponowali nawet 25%.

consigliero
18.11.2025, 10:20
Może jeszcze będę musiał połknąć język ale kompletnie nie rozumiem fascynacji chińskimi motocyklami. To pewnie kwestia pokoleniowa i dla mnie temat jest raczej zamknięty. Chodziłem wokół różnych motocykli ale nawet moja żona jako laik, mówi mi że i tak muszę sobie kupić BMW, ten goldas to dla mnie przerost formy nad treścią, podobnie jak k1600. Wał jest dla mnie ważny, po prostu przyzwyczaiłem się że jak spadać to z wysokiego konia :)
Jedyne co mi przeszkadza to właśnie poziom obsługi w BMW który na dzień dzisiejszy zmienił się w stosunku do tego co było 15 lat temu . Wtedy przychodziło się do nich jak do dobrego znajomego, teraz kultura korpo to zabiła, ale to pewnie znaki czasu są. Pewnie też nigdy nie kupię chińskiego auta, choć podobno mówi się, nigdy nie mów nigdy :)

Emek
18.11.2025, 10:28
Marek, żona po prostu ma rację. Poziom obsługi powinien być taki jak w tym nowym 12 g/s. Prostota, bez grzebania w menu i wszystko na wierzchu. Jasne, proste, intuicyjne.

mdxmd
18.11.2025, 11:43
android auto itp... to bezsensowne wydawanie kasy na licencję wystarczy zrobić wyłącznie klonowanie ekranu telefonu, android auto ma tą wadę że aplikacja musi go obsługiwać i zostać przygotowana specjalnie do tego systemu a co za tym idzie zapewne też kasa... dodatkowo nigdy nie ma pełnej funkcjonalności aplikacji w rzucie na ekran auta czy motocykla.... strata kasy

telefon nie może być łączony kablem w 2026 roku !!! honda sorry ... może to być opcja ale tylko jako dodatek.

moc silnika jaki ma R1300 w 90% przypadków nie jest do niczego potrzebna, 100-110km w zupełności wystarczy w motocyklu turystycznym czy nawet enduro to co daje rzekomo BMW nie ma żadnego zastosowania poza wyłącznie marketingiem, tak realnie gdzie w podróży można te osiągi wykorzystać ? bo ja naprawdę nie wiem ... w Austrii a może Szwajcarii albo we Włoszech no niby tylko Niemcy w tak pięknych okolicznościach przyrody jak autostrada.

Honda pod względem mechanicznym kompletnie rozjeżdża BMW które nawet w 2026r. nie potrafi zrobić dobrej skrzyni biegów to są nadal lepsze lub gorsze ursusy, serwis i miła panienka + laweta to nie jest dobry obraz marki raczej wolę bez tego i motocykl, który będzie jeździł po drogach a nie serwisach.

Motocykl turystyczny za 80-100 tys. złotych MUSI MIEĆ KARDAN !!!! żaden statystyczny krawat czy garnitur (bez urazy) nie będzie się babrał w naciąganie i smarowanie łańcucha czy jakąś olejarkę sorry po prostu nie... to jest wiocha po całości.

Motocykle BMW pomimo swojej awaryjności mają świetną ergonomię są mega wygodne, nie kukają pod obciążeniem i mają b.dobry serwis i dostęp do części oraz akcesoriów a to, że są kosztowne w utrzymaniu to nie jest problem pierwszego właściciela szczególnie w okresie gwarancji np. 5 letniej.

WojtasA
18.11.2025, 11:52
Zgadzam się z wieloma Waszymi argumentami - sam jeżdżę RTkiem a nie NTkiem, ale nie z powodu brandu co do którego, ze względu na auta, mam dystans. Również nie z powodu obsługi serwisowej, bo natychmiast po zakończeniu gwarancji zaczynam jeździć do Motomirka. Co do leasingu, to święta prawda - ja co prawda moto mam własne, ale wiem jak to działa z autami służbowymi.

Natomiast Cieszę się też, że jest wybór i można wziąć tańszy motorek z którego będzie i tak mega dużo frajdy. Co nie zmienia mojej opinii co do bardzo wysokich marż europejskich producentów.

android auto itp... to bezsensowne wydawanie kasy na licencję wystarczy zrobić wyłącznie klonowanie ekranu telefonu, android auto ma tą wadę że aplikacja musi go obsługiwać i zostać przygotowana specjalnie do tego systemu a co za tym idzie zapewne też kasa... dodatkowo nigdy nie ma pełnej funkcjonalności aplikacji w rzucie na ekran auta czy motocykla.... strata kasy

telefon nie może być łączony kablem w 2026 roku !!! honda sorry ... może to być opcja ale tylko jako dodatek.

moc silnika jaki ma R1300 w 90% przypadków nie jest do niczego potrzebna, 100-110km w zupełności wystarczy w motocyklu turystycznym czy nawet enduro to co daje rzekomo BMW nie ma żadnego zastosowania poza wyłącznie marketingiem, tak realnie gdzie w podróży można te osiągi wykorzystać ? bo ja naprawdę nie wiem ... w Austrii a może Szwajcarii albo we Włoszech no niby tylko Niemcy w tak pięknych okolicznościach przyrody jak autostrada.

Honda pod względem mechanicznym kompletnie rozjeżdża BMW które nawet w 2026r. nie potrafi zrobić dobrej skrzyni biegów to są nadal lepsze lub gorsze ursusy, serwis i miła panienka + laweta to nie jest dobry obraz marki raczej wolę bez tego i motocykl, który będzie jeździł po drogach a nie serwisach.

Motocykl turystyczny za 80-100 tys. złotych MUSI MIEĆ KARDAN !!!! żaden statystyczny krawat czy garnitur (bez urazy) nie będzie się babrał w smarowanie łańcucha czy jakąś olejarkę sorry po prostu nie... to jest wiocha po całości.

Motocykle BMW pomimo swojej awaryjności mają świetną ergonomię są mega wygodne, nie kukają pod obciążeniem i mają b.dobry serwis i dostęp do części oraz akcesoriów a to, że są kosztowne w utrzymaniu to nie jest problem pierwszego właściciela.


1) To fajnie, że nie jestem garniturem :D :D :D

2) A ergonomię i dostęp do części faktycznie BMW mają super

3) Mam dokładnie odwrotne zdanie co do android auto / car play. Uwielbiałem to rozwiązanie w CRF1100, trzymając tel w bocznej torbie na gmolu. A w RT nie montuję telefonu czy dodatkowego urządzenia bo nienawidzę mieć motka obwieszonego jak choinka - auta zresztą też. Używam fabrycznej navi BMW która daje radę na tym dużym wyświetlaczu, ale wolałbym Mapy CZ czy Google.

matjas
18.11.2025, 12:02
stąd ten duży przebieg w nowym moto Wojtuś :D błądzisz i nadkładasz drogi :D :D :D

WojtasA
18.11.2025, 12:19
stąd ten duży przebieg w nowym moto Wojtuś :D błądzisz i nadkładasz drogi :D :D :D

:lol8: :lol8: :lol8:
No faktycznie 19 tyś km pykło od lipca zeszłego roku :D

Prof.Woland
18.11.2025, 18:13
Wg mnie kardan wcale nie jest obowiązkowy w adventure, olejarka załatwia sprawę, a jak nie daj Bóg taki wał się spieprzy w trasie to go nie naprawi tak jak zerwanego łańcucha byle mechanik lub nawet kowal. A jak już musi być kardan to poza beemka jest jeszcze Tiger 1200.

Jarczoq
18.11.2025, 18:28
... i Super Tenere 1200.

Rozi73
18.11.2025, 21:03
Silnik lepiej odpowiada na gaz, zawias (fakt, dlubniety) lepszy niż fabryczny xplor w husce
napisz coś więcej proszę
wciąż szukam najlepszych ustawień i konfiguracji :bow: