PDA

View Full Version : Silnik Huskvarna Te510 / SWM


syncronizator
15.10.2025, 13:22
Cześć .. czy ktoś może coś powiedzieć coś o silniku który kiedyś był Huskah Te510w a dziś w SWM ?
To dość stara konstrukcja.. i jaki przebieg to wytrzymuje ?
Czy ma tendencje do brania oleju ?

Jaka była / jest awaryjność ? Co się psuje ?
Jaką ten silnik ma/miał opinię ?
Czy skrzynia biegów (która jest tym silniku 6 biegowa) nadaje się do długotrwałej jazdy w trasie?
Jak duże przebiegi wytrzymuje ?
Co ze spalaniem przy normalnej jedzie po asfalcie 100km/h .. takiej huski czy SWMa ?
Czy są do tego silnika nowe części ?

Emek
15.10.2025, 13:46
To jest enduro. Szosy nie lubi a skrzynia jest ciasna jak to w enduro. 100 po asfalcie? Pojedzie ale moja CRF450 też pojedzie ale krótko i to nie jest przyjemne doświadczenie.
To nie jest do długotrwałej jazdy w trasie stworzone i się w mojej ocenie do tego nadaje mniej więcej jak każde enduro czyli wcale.

rdrv33
15.10.2025, 14:11
Cześć .. czy ktoś może coś powiedzieć coś o silniku który kiedyś był Huskah Te510w a dziś w SWM ?
To dość stara konstrukcja.. i jaki przebieg to wytrzymuje ?
Czy ma tendencje do brania oleju ?

Jaka była / jest awaryjność ? Co się psuje ?
Jaką ten silnik ma/miał opinię ?
Czy skrzynia biegów (która jest tym silniku 6 biegowa) nadaje się do długotrwałej jazdy w trasie?
Jak duże przebiegi wytrzymuje ?
Co ze spalaniem przy normalnej jedzie po asfalcie 100km/h .. takiej huski czy SWMa ?
Czy są do tego silnika nowe części ?

Nie pamiętam już dokładnie ale tak mi się kojrzy jeszcze z czasów jak jeździłem na supermoto, że motocykle z tym silnikiem to były wyczynówki tj. serwis olejowy co 15 mth.

Osobiście mam uraz do wszystkich starych Husvarn, miałem TE610 i.e i robiłem w niej generalkę, tragiczny dostęp części, wszystko drogie. Jedyną Huskę jaką bym rozważał aktualnie to tylko 701, ale to znacząco droższy sprzęt. Gdybym miał wolną kasę i miał kupić coś lekkiego do popylania po wydmach w Afryce to tylko KTM 690 / Husqa 701.

Emek
15.10.2025, 14:29
Nie ma chyba innych duali na rynku po prostu. A szkoda. No ale 690/701 to ciepła nie lubią za bardzo.

madafakinges
15.10.2025, 15:07
https://www.off1.jp/_ct/17791629

niedługo ma pojawić się kove 450 w wersji dual, silnik w miarę sprawdzony z wersji rally.

Emek
15.10.2025, 15:16
Chyba dołożyli lampki do MXa i nazwali dualem. Małe toto. Do duala typu 690 czy stare DR/XR to temu daleko. Znacznie bliżej do krosówki. Nie widzę tego osobiście.

madafakinges
15.10.2025, 15:39
Nie widzisz, więc nie wiadomo jak będzie. To raczej konkurencja drz niż 690. Mi się wydaje że to będzie obrana ze zbiorników 450 rally.

Emek
15.10.2025, 15:52
Raczej tak jak mówisz. Wygląda to bardziej jak 450MX z lampami i ABS niż wykastrowany Rally. No ale zobaczymy.
https://www.youtube.com/watch?v=73aaM-QUA_o

Babel
15.10.2025, 15:53
Z tym że Kove 450 rally zdecydowanie lubi zapierniczanie - silnik na obrotach jaki zawias
Ciekawe czy coś zmienią??
SWM 500 miał Denisiuk do niego się odezwij

Emek
15.10.2025, 15:56
Tylko 450 Rally to teraz kosztuje chyba tysiaka mniej niż 800 Rally. Ktoś tym jechał dłużej szosą? Da się trzymać powiedzmy 110 kmh?

rrolek
15.10.2025, 15:58
Kumpel ma KOVE 480 rally. Ma i ABS (odłączony) i lampki i kanape od Zeta. Zawias (fakt dłubnięty) lepszy niż w XPLOR. Silnik ma ponoć resurs 2000 km.

madafakinges
15.10.2025, 16:01
Na grupie FB chłopak robił dojazdówkę w alpy... 1200km po autostradach ja raczej bym się nie pisał.

Emek
15.10.2025, 16:02
Silnik ma ponoć resurs 2000 km.

Bieda minus, nie dla mnie.

honda_honda
15.10.2025, 16:20
.... Małe toto.... .

Siedzenie z tego co doczytałem na wysokości 960mm no to nie jest małe moto ( w sensie wysokości )

Emek
15.10.2025, 17:03
Chodziło mi bardziej o możliwość przewożenia bagaży etc a nie wysokość. Choć koleś na filmie wygląda trochę jakby jeździł na kocie.

syncronizator
15.10.2025, 17:58
Ja wiem że Kove ,że KTM , że 701 itd ...
Koledzy A w związku z moimi pytaniami ?
Pytam o silnik od starej Huski i tylko o to. Możemy o tym pogadać ?
Czy ktoś potrafi odpowiedzieć w miarę precyzyjnie na moje pytania ?

Jaki przebieg to wytrzymuje ?
Czy ma tendencje do brania oleju ?

Jaka była / jest awaryjność ? Co się psuje ?
Jaką ten silnik ma/miał opinię ?
Czy skrzynia biegów (która jest tym silniku 6 biegowa) nadaje się do długotrwałej jazdy w trasie? .. jest jedna opinia :)
Jak duże przebiegi wytrzymuje ?
Co ze spalaniem przy normalnej jedzie po asfalcie 100km/h .. takiej huski czy SWMa ?
Czy są do tego silnika nowe części ? .. to już wiem :).
https://www.motosati.pl/serwis/68/13 w raz z cenami

Please.... zależy mi na tej wiedzy :)

Tak w ogóle interwał wymiany oleju w tym silniku to 2tyś km.

Adagiio
15.10.2025, 20:29
To nie jest ten dam silnik, chińczycy go pozmieniali i po mojemu zjebali. TE 510 Varese to była bardzo dopracowana jednostka, miałem kilka TE 510, 450 i 310 nigdy mnie nie zawiodły. Bardziej zbliżony do oryginału jest jednak w AJP. Tak przynajmniej twierdzi moj kumpel, które jest importerem AJP Italia.

syncronizator
15.10.2025, 21:46
To nie jest ten dam silnik, chińczycy go pozmieniali i po mojemu zjebali.

A nie wiesz może co takiego dokładnie popsuli ?
Brak kopki to napewno.

Adagiio
16.10.2025, 12:27
Czytalem o tym na jakimś wloskim forum, jak znajdę gdzie to było to wrzucę info. Jeśli chodzi o ajp, to akurat mam informacje z pierwszej ręki o małej awaryjności tych motorków.