View Full Version : Silnik Huskvarna Te510 / SWM
syncronizator
15.10.2025, 13:22
Cześć .. czy ktoś może coś powiedzieć coś o silniku który kiedyś był Huskah Te510w a dziś w SWM ?
To dość stara konstrukcja.. i jaki przebieg to wytrzymuje ?
Czy ma tendencje do brania oleju ?
Jaka była / jest awaryjność ? Co się psuje ?
Jaką ten silnik ma/miał opinię ?
Czy skrzynia biegów (która jest tym silniku 6 biegowa) nadaje się do długotrwałej jazdy w trasie?
Jak duże przebiegi wytrzymuje ?
Co ze spalaniem przy normalnej jedzie po asfalcie 100km/h .. takiej huski czy SWMa ?
Czy są do tego silnika nowe części ?
To jest enduro. Szosy nie lubi a skrzynia jest ciasna jak to w enduro. 100 po asfalcie? Pojedzie ale moja CRF450 też pojedzie ale krótko i to nie jest przyjemne doświadczenie.
To nie jest do długotrwałej jazdy w trasie stworzone i się w mojej ocenie do tego nadaje mniej więcej jak każde enduro czyli wcale.
Cześć .. czy ktoś może coś powiedzieć coś o silniku który kiedyś był Huskah Te510w a dziś w SWM ?
To dość stara konstrukcja.. i jaki przebieg to wytrzymuje ?
Czy ma tendencje do brania oleju ?
Jaka była / jest awaryjność ? Co się psuje ?
Jaką ten silnik ma/miał opinię ?
Czy skrzynia biegów (która jest tym silniku 6 biegowa) nadaje się do długotrwałej jazdy w trasie?
Jak duże przebiegi wytrzymuje ?
Co ze spalaniem przy normalnej jedzie po asfalcie 100km/h .. takiej huski czy SWMa ?
Czy są do tego silnika nowe części ?
Nie pamiętam już dokładnie ale tak mi się kojrzy jeszcze z czasów jak jeździłem na supermoto, że motocykle z tym silnikiem to były wyczynówki tj. serwis olejowy co 15 mth.
Osobiście mam uraz do wszystkich starych Husvarn, miałem TE610 i.e i robiłem w niej generalkę, tragiczny dostęp części, wszystko drogie. Jedyną Huskę jaką bym rozważał aktualnie to tylko 701, ale to znacząco droższy sprzęt. Gdybym miał wolną kasę i miał kupić coś lekkiego do popylania po wydmach w Afryce to tylko KTM 690 / Husqa 701.
Nie ma chyba innych duali na rynku po prostu. A szkoda. No ale 690/701 to ciepła nie lubią za bardzo.
madafakinges
15.10.2025, 15:07
https://www.off1.jp/_ct/17791629
niedługo ma pojawić się kove 450 w wersji dual, silnik w miarę sprawdzony z wersji rally.
Chyba dołożyli lampki do MXa i nazwali dualem. Małe toto. Do duala typu 690 czy stare DR/XR to temu daleko. Znacznie bliżej do krosówki. Nie widzę tego osobiście.
madafakinges
15.10.2025, 15:39
Nie widzisz, więc nie wiadomo jak będzie. To raczej konkurencja drz niż 690. Mi się wydaje że to będzie obrana ze zbiorników 450 rally.
Raczej tak jak mówisz. Wygląda to bardziej jak 450MX z lampami i ABS niż wykastrowany Rally. No ale zobaczymy.
https://www.youtube.com/watch?v=73aaM-QUA_o
Z tym że Kove 450 rally zdecydowanie lubi zapierniczanie - silnik na obrotach jaki zawias
Ciekawe czy coś zmienią??
SWM 500 miał Denisiuk do niego się odezwij
Tylko 450 Rally to teraz kosztuje chyba tysiaka mniej niż 800 Rally. Ktoś tym jechał dłużej szosą? Da się trzymać powiedzmy 110 kmh?
Kumpel ma KOVE 480 rally. Ma i ABS (odłączony) i lampki i kanape od Zeta. Zawias (fakt dłubnięty) lepszy niż w XPLOR. Silnik ma ponoć resurs 2000 km.
madafakinges
15.10.2025, 16:01
Na grupie FB chłopak robił dojazdówkę w alpy... 1200km po autostradach ja raczej bym się nie pisał.
Silnik ma ponoć resurs 2000 km.
Bieda minus, nie dla mnie.
honda_honda
15.10.2025, 16:20
.... Małe toto.... .
Siedzenie z tego co doczytałem na wysokości 960mm no to nie jest małe moto ( w sensie wysokości )
Chodziło mi bardziej o możliwość przewożenia bagaży etc a nie wysokość. Choć koleś na filmie wygląda trochę jakby jeździł na kocie.
syncronizator
15.10.2025, 17:58
Ja wiem że Kove ,że KTM , że 701 itd ...
Koledzy A w związku z moimi pytaniami ?
Pytam o silnik od starej Huski i tylko o to. Możemy o tym pogadać ?
Czy ktoś potrafi odpowiedzieć w miarę precyzyjnie na moje pytania ?
Jaki przebieg to wytrzymuje ?
Czy ma tendencje do brania oleju ?
Jaka była / jest awaryjność ? Co się psuje ?
Jaką ten silnik ma/miał opinię ?
Czy skrzynia biegów (która jest tym silniku 6 biegowa) nadaje się do długotrwałej jazdy w trasie? .. jest jedna opinia :)
Jak duże przebiegi wytrzymuje ?
Co ze spalaniem przy normalnej jedzie po asfalcie 100km/h .. takiej huski czy SWMa ?
Czy są do tego silnika nowe części ? .. to już wiem :).
https://www.motosati.pl/serwis/68/13 w raz z cenami
Please.... zależy mi na tej wiedzy :)
Tak w ogóle interwał wymiany oleju w tym silniku to 2tyś km.
To nie jest ten dam silnik, chińczycy go pozmieniali i po mojemu zjebali. TE 510 Varese to była bardzo dopracowana jednostka, miałem kilka TE 510, 450 i 310 nigdy mnie nie zawiodły. Bardziej zbliżony do oryginału jest jednak w AJP. Tak przynajmniej twierdzi moj kumpel, które jest importerem AJP Italia.
syncronizator
15.10.2025, 21:46
To nie jest ten dam silnik, chińczycy go pozmieniali i po mojemu zjebali.
A nie wiesz może co takiego dokładnie popsuli ?
Brak kopki to napewno.
Czytalem o tym na jakimś wloskim forum, jak znajdę gdzie to było to wrzucę info. Jeśli chodzi o ajp, to akurat mam informacje z pierwszej ręki o małej awaryjności tych motorków.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.