View Full Version : Sprężyna tylnego zawieszenia CRF 1100
Czy ktos wymienial sprezyne z tylu pod siebie?
Tak sobie mysle o wymianie bo zeszlym roku z kuferkami to skonczylo mi sie napiecie wstepne......
Moto CRF1100 ATAS
Wymieniłem na wzmocnione Hyperpro.
Jest lepiej z pasażerem i dużo lepiej się jeździ samemu (po asfaltach i szutrze)
Mam takie same odczucia w VFR1200X, progresywna Hyperpro
Komar a wymieniłeś na tą "zwykłą" czy MAX LOAD?
Zmieniłem na Max Load.
Motocykl jest sztywniejszy, twardszy i generalnie lepiej się prowadzi po czarnym i lekkich szutrach w szczególności z pasażerem i kuframi.
Trzeba tylny amortyzator maksymalnie "zmiękczyć" i wtedy dobrze się jedzie.
Zaznaczam, że nie jestem jakimś specjalistą oraz znawcą zawieszeń i ustawiania "dobić, odbić i innych trudnych pojęć"
Po prostu jadę tam gdzie mam jechać nie mnożę trudności.
Ja zamówiłem i czekam na tą zwykłą, ale generalnie jeżdżę sam więc powinno być dobrze :)
Pamiętaj, że warto wymienić cały komplet tj. przód/ tył.
Na ta chwile zamowilem zwykla sprezyne , ale mocniejsza. Zobacze co I jak.
Lepiej jest jeździć na sprężynie niż na amorze.
Świeżo jestem po wymianie tyłu w T7WR na hyperpro i naprawdę niebo a ziemia.
Na zdjęciu różnica w grubości drutu plus Progress. Oryginał to jakiś żart. Z czasem pomyślę nad przodem.
No właśnie ja też zamówiłem tylko tył, na razie, niestety termin dostawy dopiero za miesiąc. Zakładam że powinna być ogromna różnica w stosunku do oryginału, a jak Bozia da, to na wiosnę przód do roboty.
fotogregor
24.10.2025, 10:53
A czy ktoś z Was może obniżone sprężyny do ATAS 1100 zakładał ? Chętnie bym obniżył moją afryczkę.
Ja się długo zastanawiałem czy nie podwyższyć Afryki za pomocą sprężyn o 2cm choć mam tylko 177cm.
Nie wiem czemu ale po 20kkm fabryczne zawieszenie się uklepało i motocykl siadł kilka cm.
Może warto w twoim przypadku zainwestować w obniżaną kanapę?
Nie wiem ile tego odniżenia jest Ci powtrzebne ale tak jak moskit pisze :D nie rezygnowałbym ze skoku zawiasu. Kanapa to znacznie lepszy pomysł.
fotogregor
27.10.2025, 11:06
Kanapę mam przerobioną u "Gnapa" i nie chcę z niej rezygnować, poza tym obniżenie kanapy spowoduje mocniejsze zgięcie nóg w kolanach, co przełoży się na komfort jazdy, więc myślałem o zaiweszeniu. Ale mam dylemat, bo też nie wiem czy kosa w przypadku obniżenia nie będzie musiała być krótsza. Może ktoś temat przerabiał i podpowie, przede wszystkim, jak moto zachowuje się na obniżonym i pewnie utwardzonym zawieszeniu - dodam, że jeżdże w 99 % na asfalcie. Czy temat wogóle odpuścić i cieszyć się oryginałem.
Ja tam się nie znam, kosa będzie za długa ale zawieszenie się nie utwardzi bo lagi wsuwasz i kości zmieniasz lub na bogato np. https://defender.net.pl/product-pol-148723-Zestaw-obnizajacy-wysokosc-motocykla-25-mm-Touratech-do-Honda-CRF1100-Africa-Twin-20.html
fotogregor
29.10.2025, 09:29
Ja tam się nie znam, kosa będzie za długa ale zawieszenie się nie utwardzi bo lagi wsuwasz i kości zmieniasz lub na bogato np. https://defender.net.pl/product-pol-148723-Zestaw-obnizajacy-wysokosc-motocykla-25-mm-Touratech-do-Honda-CRF1100-Africa-Twin-20.html
Ja właśnie myślę o takim komplecie obiniżającym ale akurat Hyperpro, nie chcę na kościach obniżać.
Podejrzewam, że są tańsze opcje np. to https://pl.aliexpress.com/item/1005008645516907.html bo tamto Tauratecha pierwsze mi wyskoczyło w wyszukiwarce.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.