PDA

View Full Version : Kontrolka zuzycia hamulcow K1200GT


Dubel
29.09.2025, 21:19
Mam na warsztacie K1200GT z 2007r i problem z ktorym nie wiem co zrobic.
Byl problem z instalacja czujnika zuzycia hamulcow ktory zostal naprawiony, wszystkie pomiary pokazuja ze jest ok jesli chodzi o czujniki w klockach jak i instalacje jednak kontrolka nie chce zgasnac. Pytanie czy jest jakas procedura serwisowa? Kombinacja kluczyk, guziki itp czy tylko g911 lub serwis. Mam Moto Scan i czyta mi wszystko ale nie umiem uporac sie z kontrolka.
Ktos cos?

matjas
30.09.2025, 08:50
Co to znaczy - naprawiony czujnik zużycia hamulców?

Kupiłeś oem klocki i mają nowe czujniki czy zlutowałeś kable na starym czujniku a włożyłeś klocki aftermarket bez czujników?

Jakkolwiek byś nie zrobil te motocykle miały kilka wersji oprogramowania ECU i pierwsze k1200 06/07 bodaj wymagały wizyty w serwisie i resetu komunikatu o zużyciu klocków.
Potem wprowadzono nowy soft i komunikat znikał po założeniu nowych klocków - ludziska w tym drugim przypadku radzili sobie lutując przewody razem i wypieprzali to gdzieś pod owiewki zakładając klocki np Brembo.

Ogólnie jest to najbardziej zjebana konstrukcja BMW jak dla mnie - póki jeździ kosmos, kłopot w tym że często nie ma ochoty. Zmiana silnika na poprzeczny z wzdłużnego do tej pory odbija sie im czkawką w k1600 gdzie łańcuch rozrządu kończy sie po 70-80tys km. We flagowym kurwa turystyku!
Sporo czytałem o tym modelu o który pytasz i , mimo że też ma wady, wersja poprzednia k1200gt, jest ostatnia prawdziwa cegła, która ma wszystko co miały zwykłe porządne cegły plus odrobina nowoczesności /np. Tempomat/ oraz 30km więcej.

Reasumując - jeśli zwarcie przewodów czujnika nie resetuje kompa, może się okazać że masz starszy soft. Wtedy pozostaje pytanie czy po pierwsze jakieś ASO ma jeszcze do tego kompa a po drugie czy ma jeszcze do tego soft. Kwestię kasy pominę milczeniem.

Dubel
30.09.2025, 09:11
Co to znaczy - naprawiony czujnik zużycia hamulców?

Kupiłeś oem klocki i mają nowe czujniki czy zlutowałeś kable na starym czujniku a włożyłeś klocki aftermarket bez czujników?

Jakkolwiek byś nie zrobil te motocykle miały kilka wersji oprogramowania ECU i pierwsze k1200 06/07 bodaj wymagały wizyty w serwisie i resetu komunikatu o zużyciu klocków.
Potem wprowadzono nowy soft i komunikat znikał po założeniu nowych klocków - ludziska w tym drugim przypadku radzili sobie lutując przewody razem i wypieprzali to gdzieś pod owiewki zakładając klocki np Brembo.

Ogólnie jest to najbardziej zjebana konstrukcja BMW jak dla mnie - póki jeździ kosmos, kłopot w tym że często nie ma ochoty. Zmiana silnika na poprzeczny z wzdłużnego do tej pory odbija sie im czkawką w k1600 gdzie łańcuch rozrządu kończy sie po 70-80tys km. We flagowym kurwa turystyku!
Sporo czytałem o tym modelu o który pytasz i , mimo że też ma wady, wersja poprzednia k1200gt, jest ostatnia prawdziwa cegła, która ma wszystko co miały zwykłe porządne cegły plus odrobina nowoczesności /np. Tempomat/ oraz 30km więcej.

Reasumując - jeśli zwarcie przewodów czujnika nie resetuje kompa, może się okazać że masz starszy soft. Wtedy pozostaje pytanie czy po pierwsze jakieś ASO ma jeszcze do tego kompa a po drugie czy ma jeszcze do tego soft. Kwestię kasy pominę milczeniem.

Klocki z czujnikami nowe, a uwalona wiazka za kostka naprawiona, oczywiście test z podłączeniem wiązki na krótko również wykonany. Pomiary wszystkie wskazują że powinno być ok a nie jest. Moto Scan widzi w systemie aktywna kontrolkę ale nie moge nim nic zrobic wiec podejrzewam ze g911 albo serwis.
Dlatego pytałem o opcje resetowania bo znajduje sprzeczne info względem tego problemu, jedni twierdzą że samo ma się zresetować inni ze serwis ...
To co napisałeś idealnie się wpasowuje w moje podejrzenia i pasuje do całokształtu tej historii.

matjas
30.09.2025, 09:34
Opieram się na info z neta z forum 'K' - podobnie jak i u nas chłopaki tam mają swoje 'tematy' - niestety wygląda na to, że w tej wersji softu jeśli komunikat pojawi się raz - nie zniknie póki nie zresetuje go ASO :( z doopy całkowicie :(
Daj znać jak się to rozwiązało dla ciekawości i wiedzy - ciekaw jestem szczególnie czy i w jakim stopniu BMW wciąż wpiera swoją dwudziestoletnią spuściznę w zakresie oprogramowania.

Dubel
30.09.2025, 11:48
Właściciel postanowił że motocykl pojedzie na serwis w celu wygaszenia kontrolki. Jak to się wydarzy napisze co i jak.

matjas
30.09.2025, 15:31
spoko dzięki - tak dla reporterskiego zaciekawienia :D

z lektury forów w USA wynika, że ASO odmawiają pracy nad czymkolwiek starszym niż 10 lat. dotyczy to konkretnie BMW i HD. fajnie co nie? biorąc pod uwagę, że CAN jest już od 2005roku bodaj to jak nie masz gdzie zrobić czegoś tam to masz nieruchomość.