PDA

View Full Version : Husqvarna Norden 901


Prof.Woland
27.08.2025, 15:46
Czy ktoś z Szanownych Kolegów mial może przyjemność jeździć nz powyższym moto? Jakieś opinie znajomych użytkowników itp?

strobus1
27.08.2025, 16:14
Podpytaj JarkaO.

matjas
29.08.2025, 10:35
IMO to taki uszosowiony nieco i pod turystykę aluminiową 890. ciekaw jestem jak daje radę szyba - w 890adv genialnie - zero turbulencji. tu jest wyższa = znacznie większy problem do rozwiązania.

Babel
29.08.2025, 11:24
Podpytaj JarkaO.

Jarek miał a Tom 64 ma Norden 901 - odpowiednik KTM 890 S
Ja mam KTM 890 ADV R - odpowiednik Nordena 901 Expedition
O KTM mogę ci poopowiadać - jest to bliźniak Nordena, ten sam silnik, róznica tylko chyba w wyglądzie zewnętrznym

Prof.Woland
29.08.2025, 12:30
�� Dzięki za podpowiedzi.

JarekO
29.08.2025, 14:51
Różnic jest trochę więcej. Ogólnie jest to motocykl, który prowadzi się wzorowo po asfalcie. Jest mega zwinny. Problem turbulencji jest do rozwiązania bardzo indywidualnie i można cisnąć tym ponadprzeciętnie po czarnym bez bólu.
Miałem T7 i 790ADV R i nie ma o czym tutaj pisać. Moim zdaniem Norden jedzie w innej lidze niż japoniec i sporo lepiej od pomarańczy.
W terenie z racji zawieszenia jest słabiej niż w KTM 790/890ADV R, geometria też jest trochę inna. Wstydu jednak nie ma, a można całkiem zdrowo pocisnąć w rozumieniu turystycznej jazdy offem.
Z wyposażenia można mieć do 901-ki: zintegrowane zajebiste grzane manetki, QS+ (mega), siedzenie Rally, stopkę centralą, zintegrowane grzane siedzenia, super szybę turystyczną i całą masę 3rdy party szpeju. Do tego zasięg na jednym zbiorniku (z racji niskiego spalania) bardzo fajny:
145306

Bolączki jakie miałem z tym sprzętem:
Wymieniałem na gwarancji przednią tarczę hamulcową, bo po 6500km dostała lekkiego bicia. Reszta bezproblemowa. Jakby KTM/Husqa miał obsługę/serwis na poziomie BMW, to jestem przekonany, że duuuużo wiecej bysmy widywali tych motocykli na naszych ulicach.

Zapomniałem: światła baaaardzo na plus.

matjas
29.08.2025, 22:11
Widywałem tych sprzętów na drodze trochę i ZAWSZE zwracają uwagę w lusterku. Znaczy światła są ok.
T7 brakuje do nordena jakieś 30kucy więc nie ma o czym zupełnie dyskutować.

JarekO
30.08.2025, 08:05
Widywałem tych sprzętów na drodze trochę i ZAWSZE zwracają uwagę w lusterku. Znaczy światła są ok.
T7 brakuje do nordena jakieś 30kucy więc nie ma o czym zupełnie dyskutować.

Moc tutaj zupełnie jak dla mnie nie miała znaczenia. T7 ma jej dość. Kultura pracy silnika w T7 zmiata Nordena.

matjas
30.08.2025, 08:56
Jedno co mam lepsze ;)

Wiem jednak że takie moto co miałoby WSZYSTKO, jeszcze nie powstało.

JarekO
30.08.2025, 10:54
Jedno co mam lepsze ;)

Wiem jednak że takie moto co miałoby WSZYSTKO, jeszcze nie powstało.

A GS? Nie zapominaj o tak wspaniałym motocyklu. Jest kompletny.

matjas
30.08.2025, 15:37
Zapraszam GS w piasek ;) czar pryśnie jak przepuklina :)
Ale ogólnie zgadzam się - t7 porównuje do mojego gs1100 i mimo 26 lat na karku stara Bawaria broni się zaciekle.

JarekO
31.08.2025, 18:44
Zapraszam GS w piasek ;) czar pryśnie jak przepuklina :)
Ale ogólnie zgadzam się - t7 porównuje do mojego gs1100 i mimo 26 lat na karku stara Bawaria broni się zaciekle.

W piachu na GSie będzie gorzej niż na T7 bez dwóch zdań. Ja mając na myśli GSa to tylko i wyłącznie od 1200LC w górę biorę pod uwagę. Na tyle razy co ja musiałem się GSem pchać w piach to nie było dramatu. Nie wiem jak Ty często masz taką potrzebę i nie chcę tego wiedzieć :dizzy:. Ja T7-ką byłem zauroczony. Ostatecznie nie podpasowała mi.

Babel
01.09.2025, 07:12
geometria też jest trochę inna.

Chyba z racji zawieszenia bo rama jest ta sama w obu moto.
W R ce duzy wpływ na prowadzenie powyżej pewnej prędkości robi wysoki błotnik, działa trochę jak żagiel, ale bez przesady udało mi się na "niemieckich autostradach" jechać dosyć szybko :)

JarekO
01.09.2025, 10:02
Chyba z racji zawieszenia bo rama jest ta sama w obu moto.
W R ce duzy wpływ na prowadzenie powyżej pewnej prędkości robi wysoki błotnik, działa trochę jak żagiel, ale bez przesady udało mi się na "niemieckich autostradach" jechać dosyć szybko :)

KTM 790 Adventure: 64,1°
KTM 790 Adventure R: 63,7°
KTM 890 Adventure: 64,1°
KTM 890 Adventure R: 63,7°
Husqvarna Norden 901: 64,2°

Jeżeli chodzi o kąt główki ramy. To jest ten parametr, który miałem na myśli pisząc i różnicach w geometrii.

Babel
01.09.2025, 10:27
A to ciekawe - czyli jednak ramy trochę inne

madafakinges
01.09.2025, 10:31
Rama ta sama.
Wpływ na ten kąt mogą mieć półki, lagi, wysokość zawiasu rozmiar kół itp.

matjas
01.09.2025, 10:38
te kąty dają różnicę tak subtelną, że jakakolwiek dewiacja w SAGu je niweluje.

Emek
01.09.2025, 10:48
Rozstaw osi 890/890R/901 jest inny. Ponoć ramy nie są wcale takie same.

matjas
01.09.2025, 10:54
jak kąty są inne to i rozstaw inny ale co do ram pojęcia nie mam zielonego.

Babel
01.09.2025, 12:02
Rozstaw osi 890/890R/901 jest inny. Ponoć ramy nie są wcale takie same.
Co do ram to już nie wiem - ale poprawcie jak się mylę wersja R ma dłuższe zawieszenia ( większe skoki) stąd i rozstaw inny

Emek
01.09.2025, 12:06
To już mada wyjaśnił. W temacie samej ramy to podobno z naciskiem na "podobno" nie jest identyczna w sensie swapu się nie zrobi bez rzeźby.

JarekO
01.09.2025, 16:12
Rama ta sama.
Wpływ na ten kąt mogą mieć półki, lagi, wysokość zawiasu rozmiar kół itp.

A dlaczego sa różne part numbery pomiędzy wersją "R" oraz "non R" w ramach KTM? (bo to różne ramy jednak?)
Parametry takie jak: trail, offset, rozstaw osi - to odrębne tematy. Wiadomo, że mają wpływ na prowadzenie pojazdu i ogólny odbiór jak dany sprzęt jedzie. Zmiana opon już dużo zmienia, itp, itd....

madafakinges
01.09.2025, 17:30
Dlatego że jednak jest czarna druga pomarańczowa.

JarekO
01.09.2025, 18:56
Dlatego że jednak jest czarna druga pomarańczowa.

Ma to sens.