PDA

View Full Version : T7 wr


matjas
13.08.2025, 11:58
niektórzy wiedzą, inni się domyślają - stało się tak, że się zachciało czegoś nowego - miał być porządek w garażu jak wyszło napiszę za chwilę. inaczej znaczy się.

tak więc po wielu namysłach i testach /MG v85tt, DL1050XT, KTM890AdvR, NT1100, Tracer900GT, T7 Rally '25, T7 WR '24/ wypadło, że Tenere 700 World Raid będzie tym właśnie motocyklem kolejnym i nowym.
Muszę powiedzieć, że w testach BARDZO przypadł mi do gustu KTM890 ale niestety, nawet mimo czteroletniej gwarancji/ lektura internetu przekonała mnie, że ryzykuję wystarczająco wiele wsiadając na jakikolwiek motocykl, żeby już może nie dokładać sobie dodatkowych emocji związanych z 'nierówną' jakością KTM... niemniej moto petarda. póki działa.

tak więc przywlokłem T7 World Raid, 2024r, czarna, seryjny Akrap - tydzień zajęło mi zrobienie 1000km do pierwszej wymiany oleju w ASO i w kolejny tydzień na liczniku pojawiło się kolejne 4900km. tak więc z przebiegiem pod 6k coś tam mogę napisać.

jedyny mod jaki wykonałem /prócz gmoli i bagażników pod kufry/ to zębatka zdawcza 16z - plus jeden ząbek czyli do standardu. wciąż BEZ problemu można ruszać z dwójki. na płaskim jedynka wciąż jest za krótka. obroty spadły o 500rpm na 6 biegu. mod idealny.

zacznę od wad - tych jest mało więc będzie szybko:

1. owiewka/pozycja. Siedzi się W moto niejako i skutkuje to tym, ze ma się dość wysoko przed sobą kokpit - nawet niska oryginalna szyba jest wciąż za wysoka i pionowa aby nie powodować hałasu w kasku. kupiłem znacznie wyższą ORAZ szerszą GiVi - jest dalej chujowo. W CHUJ. To największa wada tego motocykla. Mam zatyczki AlpinePro ale nawet one nie likwidują hałasu jaki powoduje owiewka przy całym dniu jazdy. Dzisiaj będę dorabiał NISKĄ szybkę tylko na wysokość zegarów i zobaczymy - jeśli to nie zda egzaminu to pójdzie jakiś laminarny deflektor na szybę wysoką GiVi - tak aby nie podwyższać jej a jedynie uporządkować przepływ strugi powietrza.
Dodam, że T7 wygląda zajebiście z niską szybą. . . ale :D j.w. masakryczny hałas. Na szczęście wibracje są wysokiej częstotliwości więc nie ma rzucania łbem i zaburzeń wizji...
2. sprężyna tył jest ZA miękka. to nie nowość w tych jebanych nowych motocyklach - do wymiany. na jazdę samemu w miarę - preload dokręcony na maksa - bagaż już nie ma czym kręcić. nie mówię nawet o pasażerze...
3. kanapa mogłaby być ciut szersza i ciut wyżej choć to drugie sam nie wiem - jest wysoka i tak. to takie trochę pierdolenie bo po 12h w siodle NIE MA WYGODNYCH KANAP. rewelacyjnie się stoi więc można WYGODNIE odciążyć dół pleców na spokojniejszych odcinkach z mniejszym ruchem.
4. MASA - lub słabość matjasa. Jebnąłem się na łące na powrocie już bardzo zdrożony. nie dałem rady sam podnieść... muszę ten test powtórzyć... i popracować nad techniką i tymi... no... mięśniami. ech...
5. heble :( po GS to DUUUUUŻE rozczarowanie. dotarły się już i hamują efektywnie ale gumowe przewody P+T to porażka mać. gdzieś musieli przyciąć...
6. dętkowe koła. kurwiłem na to od samego początku. w Serbii na autostradzie w pełnym słońcu przekonałem się, że miałem rację. chyba na przejściu złapałem drut zbrojeniowy :/ dziura na 3mm w dętce. w oponie nic nie zostało.
na flaku dojechałem do MOPa 5km i laweta 40km do Nisz. Nawet gdybym miał łyżki to chuj by to dało - w tym skwarze bez cienia bym chyba oszalał najpierw. Poza tym okazało się, że jazda na flaku całkowicie zmieliła rimband, dętka na szczęście ocalała, cudem - tył przerabiam na bezdętkę. do przodu w dętkę pójdzie mleko. jakoś muszę to poprawić. duża dupa te koła niestety....
7. może nie wada ale osobista preferencja - oryginalne gripy są cienkie jak półroczna myśliwska. jprdl... jak dla dziecka. tu znowu - oryginalne prążkowane gripy BMW nie mają sobie równych.
8. wielu się na to skarży i ja również - sprzęgło ma bardzo krótki płynny skok - takie trochę 0-1-0 - pomaga na to wydłużenie dzwigni na silniku. niemniej mogli to zrobić lepiej.

To chyba tyle.


tzw zalety - w sumie to nie myślę o tym tak, że zalety - normalna eksploatacja, miłe zaskoczenia.

1. zasięg - w miarę upływu kilometrów widziałem jak spada spalanie - myślę, że tak około 3500km już 'siadło' w miarę wszystko. turlając się turystycznie 75-85-90 dostaję z baniaka 23l 650km+ - spalanie wychodzi pod dystrybutorem 3.5l/100 - najlepszy zbiornik wyszedł 3.3l - jadąc lekko możne dobić do 670km. Apetyt na wachę rośnie znacząco powyżej 140kmh. trzymając stałe 140 pzez około 2,5h wydoiłem baniak w 280km - tankowałem już w rezerwie przy 330km przebiegu - tak czy siak bardzo ok.
NAWET jeżdząc 'turystycznie' nie jestem nigdy najwolniejszym pojazdem na drodze. staram się jeździć płynnie, wyprzedzam jeśli jest potrzeba, jadę nie więcej niż 10% plus przepisy. średnio osiągam bez żadnego oszczędzania 3,8l bez wjeżdżania na banę. o czym dalej.
motocykl daje mi to co zawsze chciałem - niezależność od tankowania i w ogóle myślenia o paliwie przez cały dzień jazdy. rewelacja.

2. o silniku CP2 napisano już tony informacji i recenzji. mam zębatkę zdawczą plus jeden ząb moto wciąż na 5 wjeżdża na przełęcze jeśli tylko nie ma winkli zgiętych bardziej niż 90stopni. na 6 biegu przyspiesza ładnie od 70kmh. V max jeszcze nie sprawdzałem ale jechałem licznikowe 180kmh - GPS170 - strasznie blat oszukuje. odległość liczy dobrze. samemu, plus jakieś 30kg bagażu moto dźwiga się na 4-5 biegu jak litr do około 110kmh - mam porównanie z GS1100, który fakt, lepiej idzie z dołu i lepiej radzi sobie z przybywającą na nim masą ale biorąc pod uwagę, że T7 jest w sumie jednoosobowa nie przeszkadza mi to - muszę powiedzieć, że wyprzedzałem w mocno popierdolonych i ciasnych miejscach mając już dość upału i chcąc jechać dalej - motek odpycha się tak, że zaprzecza danym na papierze w zasadzie NIE wymagając kręcenia powyżej 6,5tys rpm - czerwone od 9200rpm. Jazda kruzowa 95 to obroty rzędu 4200 na 6 biegu. Do wyprzedzania sprawnego nie wymagana jest redukcja.

Autostrada/dojazdówki - można ale GS robi to lepiej. Przy 130/140 moto jest podatne na podmuchy i turbulentne powietrze na autobanie. Nie jest niestabilnie bardzo ale trzeba być czujnym i kontrować w miarę potrzeby.

tak jak o 890KTM jeden wieczór czytania pozbawił mnie złudzeń tak o CP2 NIE MA złych informacji. silniki kręcą spokojnie powyżej 100kkm i NIC się z nimi nie dzieje. inspekcja zaworów na 40kkm bywa tylko kontrolna. dobry motor. niestety do WR nie ma możliwości założenia QS - zablokowana mapa w ECU. Co Yamaha miała na myśli? FUCK@#$%^&*(???

3. rewelacyjne seryjne opony - scorpion str. dobre na szuter/piasek i niesamowicie trzymające na czarnym. nawet na mokrym. żaden problem zamykać gumę na winklach P+T

4. zawias - ma pełną regulację P+T. tył za miękka sprężyna. myślę o hyperpro 95Nm - sam ważę netto 87kg /wciąż myślę, że schudnę :D/ ze szmatami lekko 95 - jeden kufer alu /a kupię w końcu/ waży 6kg więc zawias tył jest za miękki. przód ma sporo zapasu z kolei.
elementy tłumiące dobrze reagują na kliki. nie mam wielkiego porównania ani też nie jestem specem - bierzcie to pod uwagę.
W GS nie mam w zasadzie z przodu żadnej regulacji, z tyłu mam pełną na WP ale wiem, że jak dokręcę sprężynę gałą do końca to wsiadam ja, młody, bagaż i moto dalej stoi sztywno i wysoko a z przodu nie robi się czoper.

niemniej skoki zawiasu w Tenere są większe i wybieranie nierówności JEST lepsze niż w GS mimo, że 11GS ma zdecydowanie większą sztywność całości i sprawia niezachwiane, posągowe wrażenie.

5. dobry czytelny wyświetlacz. ma wszystko co trzeba.

6. przesunąłem LCD na bok i mam obok płaski uchwyt na telefon obok seryjnego gniazda ładowania. bardzo dobrze. rewelacyjna widoczność na stojaka i siedząc oczywiście.

7. dobra pozycja do jazdy siedząc i stojąc również.

8. bardzo dobre światła. mijania były trochę nisko z fabryki ale reguluje się rewelacyjnie prosto. dla widoczności planuję i tak jakieś dodatkowe lampy LED. już mi jedna kobita wyjechała pod nogi :/

9. poręczność i zwinność... na ile GS prowadzi się rewelacyjnie itd... to dobrze jedzie. JEDZIE. na tenere mam ochotę na coś więcej - ominąć dziurę w ostatniej chwili, przeskoczyć przez próg stojąc, przejechać środkiem ronda czy przez wysepkę w korku - korci chuliganić nieco... chce się bawić. moto się ślicznie słucha ręki i jest stabilne. cieszy jazdą.



to byłoby tyle chyba ochów i achów...
po tych bardzo intensywnych dwóch tygodniach mogę powiedzieć, że to bardzo poprawne moto 'środka'. cenowo również jak na dzisiejsze czasy nie urywa łba... DWA I PÓŁ RAZA TANIEJ NIŻ 1300GS :/
model 2024 WR - już nie produkowany obecnie - ma seryjnego Akrapa. Wygląd i waga pewnie głównie - jest cichy jak oryginalny wydech. Może nieco bardziej chrapliwy ma dźwięk.
To ostatni rok produkcji gdzie jest normalna linka zamiast RBW co też mnie skłoniło do decyzji o zakupie.
Ukułem sobie w czasie jazdy powiedzenie, że T7WR to taka współczesna RD07a - gdyby Honda wyjęła głowę z dupy i nie chciała koniecznie brylować w segmencie w którym jest od dawna JEDEN król. GS.
motocykl jak na dzisiejsze czasy jest do bólu prosty ale nie prostacki. ma wszystko to co trzeba aby cieszyć się drogą i NIC ponad to co konieczne.

wracając postanowiłem jednak, że nie będę się pozbywał mojego 11GS - mam wyjątkowo zadbany egzemplarz i jesli tylko finanse nie będą tego wymagać zostawię go sobie. Tenere jest fajna, bardzo fajna ale dopiero teraz doceniłem jak fantastyczny jest 25 letni GS11 i chylę czoła po raz kolejny przed chamami z Bawarii. dobrze to wymyślili.




w planach jak pojawią się nawisy finansowe kufry Givi lub kappa alu i QS od healtecha. chociaż w górę nie będę musiał wachlować sprzęgłem.

tyle.
M

sudden
13.08.2025, 12:33
Gratulacje !!!
W 2 tygodnie zrobiłeś 6.000 km, a ja w 4 lata 3.600 km. Teraz mi wstyd :)

Być może mam dla Ciebie pomysł na owiewkę, jeśli jeszcze są dostępne - u siebie kupiłem VStream od jakiegoś innego motocykla (muszę poszukać od czego to było) i dość łatwo przerobiłem do mocowań w Tenere. Efekt jest taki, że przy 120km/h jeżdżę z otwartym kaskiem, bo te szyby VStream kierują większość wiatru na boki a nie na kask. Podeślę Ci foty dzisiaj jeśli chcesz.

Bardzo mi się podoba Twoje spalanie - ja mam niestety ciągle prawie 6l/100km. Może powinienem jej dać w palnik mocniej niech się tam poukłada wszystko, bo trochę mnie wkurza motor co pali tyle co samochód i jeszcze mi wieje po głowie. Ale jak Ci się udało zejść poniżej 4 litrów na setkę to może i moja T7 kiedyś się tego nauczy.

mihoo
13.08.2025, 12:49
poczytaj czy takie rozmieszczenie zegarów przy glebie nie powoduje że kiera rozbija zegary, chyba że problem nie dotyczy WR

matjas
13.08.2025, 13:11
Wrzucaj foty Sudden.
A co do moto to ja od pierwszego dnia stosuję wpierdol. Z rozumem ale jednak.
Ale nie wiem co tam masz nie tak - pierwszego dnia zrobiłem 480km i wyszło 3.8l - przekłamuje ekran z reguły o 0.2l i dystrybutor pokazał 3.6l. To było pierwsze tankowanie.

Co do gleby to aby kiera rozbiła lcd musiałyby urwać się ograniczniki skrętu i chuj wie co jeszcze. Tzn większe problemy niż rozbite LCD. Moim zdaniem :/

Kwestia szyby jeszcze - można iść fest w górę - oczywiście! Ale wysoka szyba w t7 wygląda ohydnie i nieproporcjonalnie - dla mnie :/ i tu sabaka zaryta.
Na tym zdjęciu widać wysokość tej GiVi
Wyżej absolutnie nie.

Brzeszczot
13.08.2025, 13:15
Gratuluję nowego sprzętu i życzę dużo przejechanych kilometrów w nadchodzących sezonach

Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka

kurol
13.08.2025, 13:16
Kufry i t7,to nie moze wygladac dobrze :)

matjas
13.08.2025, 13:29
Kufry kwestia dyskusji. Mam awersję do pakowania się w rolki, torby, rogale. Jesli mam jechać tylko po czarnym ew kawałek bezpiecznego szutru zawsze brałbym kufry. I wewnętrzne torby. BMW przekonało mnie i nauczyło pewnych rzeczy. Po prostu chcę tak.
Tu porównanie szyb ori i givi. Jest jeszcze wyższa givi ale to już przesada w chuj. Ta którą mam jest najwyższym co przyjmuje.
Dzisiaj testuję jazdę bez jakiejkolwiek szybki.

Zdjęcie z puszkami ze strony Yamaha. Givi i Kappa są identyczne bo są robione dla Yamahy. Moim zdaniem nie wygląda to źle. Na pewno lepiej niż ten deflektor na zdjęciu :)

mihoo
13.08.2025, 14:00
Co do gleby to aby kiera rozbiła lcd musiałyby urwać się ograniczniki skrętu i chuj wie co jeszcze. Tzn większe problemy niż rozbite LCD. Moim zdaniem :/


T7 nie ma twardej kiery, może się wygiąć przy glebie. Rozbite LCD miały jakiś powiązanie z zamontowanymi barkbustemi

matjas
13.08.2025, 14:31
Co do kiery potwierdzam. Moja już jest krzywa jak myślę.
Po jednej glebuchnie. Myślałem że to półki się przestawiły ale po korekcie dalej jest lekko krzywo. Być może jeszcze silentbloki riserow muszę poluzować ale myślę jednak że kiera. To powinno nieco wyjaśniać ból żeber.

Co do owiewki to mogę potwierdzić że jazda bez czegokolwiek jest najlepsza - przynajmniej w upał.
Ta wysoka i szeroka GIVi zajebiście robi w deszczu :/ i chce ją bardzo zatrzymać bo jesień na winklem już - póki co robię takie małe coś żeby nie stracić reszty słuchu.

Artek
13.08.2025, 16:20
Mnie ta z przodu pirelka zrobiła na piasku czasem psikusa. Po zmianie na nieśmiertelną TKC80 strach minął. Większość ludzi, których znam przesiadła się na różne modele T7. WR chyba nikt nie ma. Wszystkie bezawaryjne. Jeden kolega na nowym trampku też parkingówki czasem zaliczy, jak się obładuje za bardzo, więc po prostu zdarza się...
Gratuluję! Będziesz oklejał?

sudden
13.08.2025, 17:05
Matjas, ta moja owiewka jest od MT-07. Nazywa się to National Cycle VStream N20330 (wysoka) lub N20329 (średnia). Była kiedyś jeszcze niska, pewnie z końcówką ~28 :)

Na stronie producenta nie mogę już znaleźć tego modelu, ale na Allegro jeszcze można ją kupić. O tutaj masz średnią: https://allegro.pl/oferta/szyba-national-cycle-vstream-yamaha-mt-07-mt07-srednia-2018-20-n20329-16771905519?srsltid=AfmBOoreIcmeuUPBMSECamplDcsOv2 BKhbxYx3-i4aSMT_TGcJf2GWK3&dd_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com

To metalowe mocowanie co jest razem z szybą wystarczy trochę przyciąć, klepnąć parę razy młotkiem, żeby podprostować zagięcie, nawiercić 4 otwory i pasuje do oryginalnego mocowania owiewki T7.
Ja mam najwyższą wersję ale jest bardzo duża (42 cm wysokości) więc wywierciłem w niej dodatkowe otwory i normalnie jeżdżę z obniżoną, która dodatkowo zakrywa mi reflektor, żeby go gałęziami nie podrapać, a podnoszę tylko na autostrady. Szybka robota jest wtedy z przekładaniem bo tylko 4 śrubki.
Tak to wygląda po obniżeniu:

144859


144860


144861


144862

matjas
13.08.2025, 17:35
Już kumam. Pomyślę.
Dzisiaj na obiad poliwęglan ;)

Artek ale JAK obklejał, że co? Czym?

sudden
13.08.2025, 17:59
A pochwalisz się jak się piecze poliwęglan do takiego ładnego kształtu ? Jakiś szablon robiłeś czy po rozgrzaniu wyginałeś ręcznie ?
Próbowałem parę razy, wszystko zepsułem i musiałem kupić gotową owiewkę. Ale jakbym umiał tak wyginać to bym na pewno nie kupował :)

matjas
13.08.2025, 19:36
150C termoobieg z grilla 10 minut.
Wyjmujesz na szmacie w rękawiczkach i przykładasz do oryginalnej owiewki przykrytej szmatką. Wystarczy docisnąć i poczekać.

Kiedyś :) zajmowałem się gięciem szkła nawet dość dużych formatów :) to dopiero była zabawa :)
Współpracowałem również z ludźmi którzy gięli PC oczywiście lepiej i bardziej niż ja tutaj - bardzo dobrym podkładem pod rozgrzany PC jest jedwab. Nie mów żonie ;)
Do tej akcji bawełniana szmatka kuchenna była aż nadto.




Tak to wyszło. Wieje ale jest cicho. Teraz trza pomyśleć nad modem tej dużej owiewki

Lis
13.08.2025, 21:55
tak więc przywlokłem T7 World Raid, 2024r, czarna, seryjny Akrap

GRATULUJĘ! :)


3. rewelacyjne seryjne opony - scorpion str. dobre na szuter/piasek i niesamowicie trzymające na czarnym. nawet na mokrym. żaden problem zamykać gumę na winklach P+T

Też nie mogę się nadziwić, że z nowych T7 zdejmowane były te opony do oddania/odsprzedaży. Ujeżdżam je drugi rok i póki co dla moich potrzeb są idealne :Thumbs_Up:

garbaty
13.08.2025, 22:31
Matjasie, mam zestaw r1150gsa i tenere wr '23. Zupełnie inne motocykle. GS to mimo toporności i dźwięków niczym z sieczkarni bardzo wygodny połykacz kilometrów. Tenera robi mi banana w dużo trudniejszych warunkach i skubana nie chce się zepsuć nawet w warunkach do których pewnie nie jest przeznaczona. co do spalania poniżej 5l to nie udało mi się to ani razu.
Z szybą miałem podobny problem bo wiatr walił idealnie pod kask (mam 183cm wzrostu), podnosiłem szybę, dokładałem deflektor, akcesoryjne szyby... nic nie pomagało. Kupiłem prowadnice do regulacji wysokości szyby żeby kombinować dalej i po opuszczeniu jej o dobre 4cm poniżej standardu jest DUŻO lepiej.
moim pierwszym modem była wymiana wydechu, akrap szybko się sprzedał i wskoczył wysoki mivv.
Podaj proszę jaką zębatkę 16t wsadziłeś, chętnie też spróbuję.
Co do STRów to wyleciały zaraz po pierwszym przeglądzie bo robią tylko na asfalcie i ubitym szutrze. Sypki piasek, mokra trawa i błoto to przeszkody nie do pokonania. Nie robią i tyle.

sudden
13.08.2025, 23:13
Matjas, dzięki za opis gięcia, zostało mi kawałek arkusza poliwęglanu to jeszcze spróbuję coś wygiąć do małej CRF.

Co do Scorpionów STR, tylne koło jest w miarę spoko, ale z przedniej osi też je zdjąłem po kilkuset kilometrach w pierwszej T7 i natychmiast w tej drugiej. Świetne były na szosie, wystarczające na suchych szutrach, nawet w piachu robiły ok, ale w terenie w byle kałuży często mi je podcinało i trzeba było ratować tyłek śmiesznymi wygibasami. Mam teraz zestaw jak napisał Artek - z tyłu został STR, ale z przodu mam TKC80 i jest dobrze.