PDA

View Full Version : silnik rd07 a rd07a


ostach
03.12.2009, 00:34
nie wiem czy temat już był czy nie..mam afri rd07 i chce zmienić silnik mam okazję kupić cały kompletny silnik od rd07a,wiem ,że są róznice w układzie zapłonowym i w gazniku..czy da rade pożenić silnik z rd07a z osprzętem z rd07??czy to duża rzezba??gazniki pewnie da rade podmienic,jak jest z elementami ukladu zaplonowego??

wieczny
03.12.2009, 15:24
Było o tym. Koła magnesowe trzeba zmienić. 07a ma już inny moduł sterujący silnikiem. Dokładnie Ci nie powiem. Poszukaj.

Jakiś pewny silnik?

newrom
03.12.2009, 15:52
Zależy skąd ten silnik. U mnie silnik z RD07a spasował do RD07 bez jakichś kombinacji. Nie znalazłem żadnej różnicy w kole magnesowym, chociaż jak już miałem zdjęte to wymieniłem. Coś ktoś później pisał że była wersja (bodaj na rynek .ch) która miała stare koło magnesowe. No chyba że ktoś wcześniej wymienił to koło, ale nic o tym nie wiem i sądząc po stanie śrub wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Z narzędzi bez których wymiana koła magnesowego będzie tylko rzeźbą w gównie musisz mieć
- klucz udarowy (mnie wystarczył taki za 150zł + prawdziwa nasadka za 20zł)
- ściągacz - znaczy śrubę o średnicy i skoku który podawałem w innym wątku, koszt kilka pln (albo coś 200 genuine chąda tul.)

daniel_87
08.12.2009, 09:09
no zależy jeszcze od rocznika, łącznik z łodzi ma afre 96 niby stylistycznie ejst to 07a a jednak mechanicznie jeszcze 07:)

podos
08.12.2009, 09:25
no zależy jeszcze od rocznika, łącznik z łodzi ma afre 96 niby stylistycznie ejst to 07a a jednak mechanicznie jeszcze 07:)

Austriak albo szwjacar. Sa takie wersje. siódemka w nowej budzie.

daniel_87
08.12.2009, 11:42
moto bylo od franza wiec podejrzewam ze byl to niemiec:P myslalem ze moze jest to jakas mieszanka z przejsciowego rocznika.

podos
09.12.2009, 09:25
Austriak albo Szwajcar. Inne gazniki, bez TPS, moduł jak w 07 CDI, Okablowanie jak w 07. Wszystkie wady siódemki skompilowane z wszystkimi wadami 7a. Czyli dupa. Trzeba na to uważać, takie moto powino być ze 2 kola tansze...

rambo
09.12.2009, 11:14
Jakie wady 7 przepraszam..?
Możesz wymienić czym się różnią "wady" 7 od 7A jakbyś miał chwilke :) prosze

Franz
09.12.2009, 11:18
moto bylo od franza wiec podejrzewam ze byl to niemiec:P myslalem ze moze jest to jakas mieszanka z przejsciowego rocznika.

To był Austriak
Jestem trochę mądrzejszy . Znaczy się z Austrii są be?
Motocykl był bardzo zadbany i łyknąłem bez zastanowienia choćby miał
jakieś wady 07 ( Afra ma wady? o których nie wiem?)
Motocykl na wykończeniu miał pompę paliwową - o czym poinformował własciciel
i o to przekazałem łacznikowi
Myślę ,ze "łacznik" nie żywi urazy ...?

podos
09.12.2009, 12:04
Tez niedawno to odkrylismy. Mocno schowane to było:)
Ale warto o tym wspominać przy sprzedazy - a przy zakupie masz element przetargowy.

Co do cech uzytkowych:

Szwajcar i Austriak
pali wiecej niz 7a
ma gorsze zawieszenie niż "stara siódemka" - bo bez regulacji

reszta to nieznaczace detale.

Franz
09.12.2009, 12:31
Tez niedawno to odkrylismy. Mocno schowane to było:)
Ale warto o tym wspominać przy sprzedazy - a przy zakupie masz element przetargowy.

Co do cech uzytkowych:

Szwajcar i Austriak
pali wiecej niz 7a
ma gorsze zawieszenie niż "stara siódemka" - bo bez regulacji

reszta to nieznaczace detale.

Przy kupnie o takich rzeczach nie należy wspominać nawet , bo musieli by o tym wiedzieć. Nie wie zapewne 99,99 procent użytkowników
Uznaliby za fantastę co chce urwać z ceny za coś izulorycznego ( nie wiem czy określenie gramatyczne jest )
Różnica w cenie 1995 -1996 nie większa niż 200 euro przyjmując taki sam stan motocykla
Natomiast jeżdżący niemieccy turyści na XRV cenią bardziej RD07 niż RD07a
Coś takiego jak Mercedes W123 a W124 :D
-mowiąc o RD07 - to jeszcze ta dobra Afryka

podos
09.12.2009, 13:05
Wylacznie z powodu regulowanego zawieszania.

Znajdz mi kogoś kto by nie chciał zeby mu moto mniej paliło przy dokladnie tych samych parametrach. No juz nie przesadzajmy.

czosnek
09.12.2009, 13:15
A ja i tak uważam, że mój szwajcar 07a ma fajniejszy dźwięk od 07a właściwej ;)

rambo
09.12.2009, 13:17
Regulowane zawieszenie OK. To duży plus. To jedna sensowna przewaga nad rd07a. Korki spustowe w goleniach z przodu tez. To że stara ma 4 cewki a nowa dwie to już nikomu chyba nie robi róznicy. Nowocześniejsze gaźniki od 96 to dla mnie warta świeczki impreza skoro miałbym za to dopłacić 200eu jak pisze Franek. Po jednym sezonie by się zwróciło.

Różnice między rd07 a rd07a mogą wyjść np w lakierach w nowych siódemkach pod 2000r. Ponoć ekologia wymusiła wodne.
No i zapomniałem ze stara siódemka ma 3 konie wiecej i 3Nm :at:

daniel_87
09.12.2009, 22:40
To był Austriak
Jestem trochę mądrzejszy . Znaczy się z Austrii są be?
Motocykl był bardzo zadbany i łyknąłem bez zastanowienia choćby miał
jakieś wady 07 ( Afra ma wady? o których nie wiem?)
Motocykl na wykończeniu miał pompę paliwową - o czym poinformował własciciel
i o to przekazałem łacznikowi
Myślę ,ze "łacznik" nie żywi urazy ...?


Łącznik mysle ze ne zywi, moto bardzo ładne zadbane nie powiem zlego slowa tylko 1 raz sie z taką mieszanką spotkalem.

lacznik78
11.12.2009, 07:44
Pewnie że zadowolony jestem, a spalanie bez tragedii, w 5 litrach się mieszczę, no ale ja dość spokojnie jeżdżę...

samul
11.12.2009, 09:23
Tez niedawno to odkrylismy. Mocno schowane to było:)
Ale warto o tym wspominać przy sprzedazy - a przy zakupie masz element przetargowy.

Co do cech uzytkowych:

Szwajcar i Austriak
pali wiecej niz 7a
ma gorsze zawieszenie niż "stara siódemka" - bo bez regulacji

reszta to nieznaczace detale.

Ja sie tylko zapytywuje, Podos, co ty masz do mojej Czarnej Milki, co? ;)