Zaloguj się

View Full Version : Koszt "remontu" LC8


torak
22.04.2025, 11:37
Panowie mechaniki i inne zorientowane. Powiedzcie mi proszę ile powinien kosztować mały remont silnika w w.wym.? Chodzi o reg. zaworów, kontrolę rozrządu, wymianę uszczelniaczy zaworowych, mycie, czyszczenie itp. Demontaż silnika, głowic (bez planowania), organoleptyczna ocena stanu cylindrów, tłoków. Po drodze wymiana płynów, filtrów, świec, oleju.
Z jaką kwotą za robociznę trzeba się liczyć?
Ma być porządnie, nie koniecznie ultratanio.

matjas
23.04.2025, 08:20
Nie znam się na KTM w ogóle ale w ciemno strzelam trójką i pul.
Niech mnie doedukuja Ci co się znają.

madafakinges
23.04.2025, 09:00
https://www.facebook.com/AMSerwis

Skontaktuj się z Darkiem gość sam ma chyba 3x LC8 a na półkach leży mu kilka silników w cześciach.
Na pewno podpowie na co musisz się szykować.

lukasz_vip
23.04.2025, 09:24
Rozrząd sprawdzić to parę minut bo wykręcasz korek i mierzysz ile zostało luzu na napinaczach.
Cała reszta to jakieś 8-16h pracy. Trzeba by to przeliczyć razy stawkę warsztatową. w KTM to 325zł netto, czyli daje 2600-5200zł za samą robociznę.

Problem dzisiaj jest z regulatorem ciśnienia oleju bo jest niedostępny.

torak
23.04.2025, 19:48
dzięki za odzew. No to powiem wam że mechanik krzykną mi 8000 zł za robotę:dizzy: Rozumiem że wymiana uszczelniaczy komplikuje, bo to demontaż głowic/cylindrów, a więc i demontaż silnika, ale jednak troszkę mnie zszokował.:dizzy:

redrobo
23.04.2025, 20:52
znaczy ze nie chcial i pewnie nie umial...

madafakinges
23.04.2025, 22:24
Ogarnę Ci to za 7900:D

fryta
24.04.2025, 12:17
Szczecin - drogie miasto.

matjas
24.04.2025, 13:02
8k za robotę to chyba takie delikatne powiedzenie sp..laj.
za samą robociznę te 3.5k przy wydłubywaniu silnika to bardzo uczciwa stawka - tak myślę.
serio nie da się tych uszczelniaczy zaworów wydłubać bez zdejmowania czapek? rozebrać rozrząd z silnikiem w ramie powinno się udać - podeprzeć zawory i wio.
to oczywiście tylko teoria bo nie miałem tego silnika /w ramie/ nigdy w rękach. co nie znaczy, że gdybym musiał to bym nie próbował iść na maksa na skróty.

jeśli nie trzeba MIERZYĆ tłoków i cylindrów /pewnie jest nicasil to po grzyb/ skupiłbym się na pracy kamerą inspekcyjną w poszukiwaniu rys i śladów zatarć oraz pomierzył ciśnienie sprężania. chyba, że np. w trakcie produkcji zmieniono konstrukcję/materiał uszczelek pod głowicami i zaleca się wymianę tego elementu na zmodernizowany.

jako mechanik - zrobiłbym napierw dobry plan. potem brał klucze w dłoń.

madafakinges
24.04.2025, 13:08
Wyjmowałem i wkładałem silnik w pojedynkę. Jedno i drugie zajęło mi ok 2-3godziny.
Mając moto rozebrane do rozrządu wyciągnięcie silnika to max 40min.

WojtekBBI
24.04.2025, 13:11
Ogarnę Ci to za 7900:D

Zieloni 7800:D
Kogoś chyba z tym 8000 to poniosło :dizzy:

madafakinges
24.04.2025, 13:13
Teraz doczytałem że za robotę...:eek: myślałęm że z częściami uszczelkami i ewentualnie łańcuchami nowymi...

dawid8210
24.04.2025, 13:32
Nie ma co traktować tych 8 tys serio. Jak Redrobo już pisał, pewnie chciał żeby się odpier..ć od niego i dał cenę zaporową. Ilu z nas tak nie robiło? :D

ramires
24.04.2025, 16:21
Nie ma co traktować tych 8 tys serio. Jak Redrobo już pisał, pewnie chciał żeby się odpier..ć od niego i dał cenę zaporową. Ilu z nas tak nie robiło? :D

zaporowa cena byłaby u mnie 12k :lol19: olej gratis :haha2:

torak
24.04.2025, 20:48
Tak będąc dokładnym to motocykl już jest w trakcie, także dzięki za propozycje.
Trochę z doopy wyszło bo i zakres prac (sama reg. zaworów) i cena inna była dogadana, ale skoro uszczelniacze popuszczają a moto rozdłubane...
Mechanik twierdzi że nie ma takiej opcji by bez wyciągania silnika. Wszystko rozumiem, ale ta cena to mnie trochę zniesmacza.

aadamuss
24.04.2025, 21:15
Cena pewnie wysoka bo przed sezonem. Jesienią byłoby taniej.

Wysłane z mojego SM-S931B przy użyciu Tapatalka

ŁukaszBIA
24.04.2025, 21:48
Cena pewnie wysoka bo przed sezonem. Jesienią byłoby taniej.

Wysłane z mojego SM-S931B przy użyciu Tapatalka

Przed sezonem czy nie, 8k za samą robotę to dużo za dużo.

madafakinges
24.04.2025, 22:23
To za regulacje zaworów ile ci powiedział?

Rozumiem że w trakcie regulacji zaworów stwierdził że uszczelniacze zaworowe przepuszczają?

Tygrys 74
25.04.2025, 06:52
Jak kol Matjas pisze zmierz ciśnienie to powie wszystko o stanie -nie wolno zdejmować cylindrów -zeby sobie zobaczyć/pomierzyć to nie dwusow z zamkami . Cena zaporowa albo ma w uj łatwiejszej roboty (opony oleje napędy)

browar
25.04.2025, 08:37
O ile mnie pamięć nie myli to przy zdjęciu głowic cylindry i tak się poruszą (są na tych samych szpilkach). Trzeba by je czymś docisnąć do karterów,bo to słabo składać je na tych samych uszczelkach.

kuba1981
25.04.2025, 11:59
W 2020 robiłem swoje lc8 , rozrząd , napinacze , pompa itp . Części 2500 ori KTM , dziś + 30% do tej ceny . Robocizną samemu , więc dziś 5/6 z robocizną uwierzę zwłaszcza na poczatek sezonu

torak
28.04.2025, 13:13
Mada. Ztego wszystkiego już nie pamiętam jaka kaska miała być za same zawory, ale tak, zdjął przepustnice i widać było olej na zaworach stąd decyzja o uszczelniaczach.
Co do demontażu cylindra. Oprócz głównych szpilek są jeszcze śruby skręcające głowicę z cylindrem od strony cylindra (od dołu). Podobno nie m możliwości ich wykręcenia bez uniesienia cylindra. Tak twierdzi mechanik.
No nic, będą próbował negocjować choć zdaję sobie sprawę że to teraz trochę słabe.