PDA

View Full Version : Lekki poślizg przy zmianie biegów DCT


Panik1231
07.04.2025, 16:23
Witam wszystkich! Przeszukałem forum, lecz nie znalazłem podobnego problemu. Zauważyłem ostatnio, że w trakcie zwykłego "pyrkania", podczas zmiany biegów zauważalny jest lekki poślizg. Wyczuwa się to tak, jakby podczas puszczania sprzęgła został dodany gaz, co obiawia się lekkim szarpnięciem motocykla. Gdy jadę z żoną, to obija mnie kaskiem. Zauważyłem, że jest to wyczuwalne tylko przy niskich obrotach. Podczas żwawszej jazdy, wszystko odbywa się "gładko". Czy spotkał się ktoś z Was z tym problemem? Będę wdzięczny za informacje. Dodam, że motocykl to standard AT 24' z ES oraz DCT. Wgrana została najnowsza poprawka dotycząca Wheelie Control.

matjas
08.04.2025, 09:18
przywitaj się Kolego.
nie pomogę więcej niż to, że ponoć w razie wątpliwości co do działania DCT można zrobić adaptację skrzyni. może to da jakąś różnicę.

radiolog
08.04.2025, 17:55
Normalny objaw.
Ja bym nie pyrkał na wolnych obrotach

Melon
08.04.2025, 19:36
To są normalne szarpnięcia, a nie poślizg przy niskich obrotach silnika . Wystarczy wejść na S lub obroty powyżej 2kk/min i nic takiego nie powinno już być przynajmniej u mnie.

Panik1231
10.04.2025, 15:15
Dzięki za odpowiedzi. Reset dct zrobiłem i nic nie pomogło. Pod pojęciem "pyrkanie" miałem na myśli jazdę normalną na S1 (D nie używam, bo za szybko zmienia biegi)

radiolog
11.04.2025, 08:11
S1 wiele nie różni się od trybu D.

Robi72
14.04.2025, 14:12
Może podpowiem. Sprawdź sobie taką rzecz jak naciąg łańcucha napędowego. Zaczął bym od tego, jak będzie za luźny to DCT tego nie lubi i stąd może być te poszarpywanie. U mnie tak było. Łańcuch musi mieć maksymalnie 4,5 cm luzu. Jak będzie większy i to nie dużo bo o około 1 cm może wystąpić poszarpywanie. To jest dwusprzegłówka działająca bardzo szybko przechodząc z biegu nieparzystego na parzysty. Łańcuch traci na ułamek sekundy napięcie, a potem spina go drugie sprzęgło.

radiolog
14.04.2025, 23:12
Jak sie jedzie w trybie M i zmienia biegi rocznie, to nic nie ślizga sie.

Panik1231
15.04.2025, 15:06
Robi72 dzięki za podpowiedź, muszę to sprawdzić. W jaki sposób mierzysz napięcie lancucha? W instrukcji, która otrzymałem, jest napisane, że powinienem postawić motocykl na bocznej stopce i ciągnąć łańcuch do góry, a następnie zmierzyć odstęp pomiędzy wahaczem a łańcuchem. Taki luz powinien mieć 48mm-53mm. Zgadza się?

Yazin
15.04.2025, 18:10
Masz napisane w serwisowce, a weryfikujesz na forum? Dziwne.

wierny
17.04.2025, 10:12
Nic dziwnego, bo po to są koledzy z forum, żeby doradzać.:)

matjas
17.04.2025, 13:43
Masz napisane w serwisowce, a weryfikujesz na forum? Dziwne.

mam nadzieję, że w szkole byłeś podobnie wyrywny :lol8:

Yazin
18.04.2025, 07:10
Matjas, temat który poruszył kolega- regulacja łańcucha, to nie wiedza tajemna i serwisówka daje prostą odpowiedź, co potwierdził zainteresowany opisując jak należy to zrobić. Nie rozumiem Twojego komentarzy ale spoko, zwrócę się do Ciebie z pytaniem jak będę chciał ustawić lusterka albo ciśnienie w kołach uzupełnić. (albo nie, bo to już zbyt proste) Dobrego dnia.

luk2asz
18.04.2025, 09:07
Matjas, temat który poruszył kolega- regulacja łańcucha, to nie wiedza tajemna i serwisówka daje prostą odpowiedź, co potwierdził zainteresowany opisując jak należy to zrobić. Nie rozumiem Twojego komentarzy ale spoko, zwrócę się do Ciebie z pytaniem jak będę chciał ustawić lusterka albo ciśnienie w kołach uzupełnić. (albo nie, bo to już zbyt proste) Dobrego dnia.To wyobraź sobie, że nie każdy ma serwisowke i nie każdy ma zdolności manualne jak Ty. 10 lat temu śmialiśmy się na zlocie, a goście z Węgier nagrywali jak nasi kumple próbowali naciągnąć łańcuch w Hondzie. Niby było śmieszne ale ten kumpel śmiałby się ze mnie na 100% , jakbym borowal sobie zęby. Nie mierz wszystkich swoją miarą i spokojnych świąt.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Melon
18.04.2025, 10:15
Ja dalej nie umiem naciągnąć łańcucha w crosstourerze :lol8:

Romano
18.04.2025, 10:15
Matjas, temat który poruszył kolega- regulacja łańcucha, to nie wiedza tajemna i serwisówka daje prostą odpowiedź, co potwierdził zainteresowany opisując jak należy to zrobić. Nie rozumiem Twojego komentarzy ale spoko, zwrócę się do Ciebie z pytaniem jak będę chciał ustawić lusterka albo ciśnienie w kołach uzupełnić. (albo nie, bo to już zbyt proste) Dobrego dnia.

A serwisówka bierze pod uwagę ustawienie napięcia wstępnego sprężyny?
Ustaw luz w położeniu minimalnym a potem przestaw na maksymalny i sprawdź.

Melon
18.04.2025, 10:25
Ja tam się nie znam, odłączałem wahacz od amora , kołem góra/dol gdzie ośka w najdalszym miejscu od zdawczej i tu naciągałem łańcuch co by się bez oporu koło kręciło

kylo
18.04.2025, 10:54
Wrzucę raz jeszcze.
Gość pasem dociągnął wahacz
aby sprawdzić punkt największego naciągu.
A potem robi pomiar luzu na centralce,
oraz pod obciążeniem motocykla, na bocznej.
https://m.youtube.com/watch?v=Ve083QlHdUE

luk2asz
18.04.2025, 11:02
Wrzucę raz jeszcze.

Gość pasem dociągnął wahacz

aby sprawdzić punkt największego naciągu.

A potem robi pomiar luzu na centralce,

oraz pod obciążeniem motocykla, na bocznej.

https://m.youtube.com/watch?v=Ve083QlHdUEMuszę zatem kupić centralkę i taki ładny laserowy miernik . Pasy już mam . :-))))))

A na poważnie to wg. instrukcji to mierzymy ten luz na bocznej. Bo to podstawowe wyposażenie.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Yazin
18.04.2025, 11:18
OK, nie będę bił piany, szkoda czasu i energii. Jeśli kogoś uraziłem, to przeprszam, nie miałem takiego zamiaru.
Pozdrawiam.

kylo
18.04.2025, 12:02
...:confused:, a może odrobinę zrozumienia:oldman:
Przecież po to, koś się produkował,
ściągał pasem,
mierzył prostolinijność laserem, podawał wartości luzu
Bez obciążenia, oraz z obciążeniem.
Aby ktoś, kto obejrzy ten filmik miał wartości odniesienia
podane na tacy pod nos!
Aby mógł naciągnąć łańcuch ze 100% pewnością,
że jest prawidłowo.

Melon
18.04.2025, 19:05
OK, nie będę bił piany, szkoda czasu i energii. Jeśli kogoś uraziłem, to przeprszam, nie miałem takiego zamiaru.
Pozdrawiam.
Spoko zluzuj tu na forumie to normalka, mi tak samo przysrał Matjas xlat temu jak to Tobie bo świeżak jesteś. :D
Na pocieszenie to nie ostatni raz;)

radiolog
18.04.2025, 19:29
Na forum nie można mieć zbyt krótkiego loncika....., należy się wykazać skórą hipopotama

luk2asz
18.04.2025, 20:35
...:confused:, a może odrobinę zrozumienia:oldman:
Przecież po to, koś się produkował,
ściągał pasem,
mierzył prostolinijność laserem, podawał wartości luzu
Bez obciążenia, oraz z obciążeniem.
Aby ktoś, kto obejrzy ten filmik miał wartości odniesienia
podane na tacy pod nos!
Aby mógł naciągnąć łańcuch ze 100% pewnością,
że jest prawidłowo.

Jezusicku , toć przecia żartuje :-)

Robi72
28.04.2025, 10:57
Kolega Panik1231 ustawił luz łańcucha? Pomogło coś, czy dalej "poszarpuje"?

matjas
28.04.2025, 21:25
Poszarpuje :) jak Reksio szynkę :)

Mam nadzieje ze cieszy sie juz pogoda i asfaltem pod kołami i jak mu przejdzie nagła złość to nam tu wszystko opowie! :)
Nie takie forum zaraz złe! ;) łe łe łe :)

Panik1231
29.05.2025, 18:11
Trochę się nie odzywałem, ale to dlatego, że walczyłem z biciem kierownicy powyżej 70 km/h. Co do sprawy lancucha, jest idealnie naciągnięty i problem dalej występuje. Jednak jest to tylko wtedy, jak gaz jest leciutko odkręcony. Nauczyłem się z tym żyć. Dzięki wszystkim za pomoc.