View Full Version : CarPlay zamiast telefonu na kierownicy
Czy używa ktoś i może polecić konkretny model CarPaly na Androida w wersji na moto, tzn. odporny na deszcz i wstrząsy ?
Załatwiłem już 2 telefony i chcę iść w stronę tego wynalazku.
O to jest temat który też by mnie interesował. Podpinam się.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Na forum V-Strom jest taki wątek.
Zaczęło się od:
https://www.chigee.com/collections/aio-5-lite/products/aio5-lite
a ktoś chyba testował jakiegoś taniego chińczyka:
https://pl.aliexpress.com/item/1005006520053350.html?gatewayAdapt=glo2pol
Na ogryzka znaczy iphone to mnie by interesowało :)
https://chigee.pl/collections/aio-5-play
I android i ios
Ja używam od dwóch lat AAWIReless , schowane pod owiewka. , od dwóch lat nie wyjmowałem . Działa. Wpięte mam w ori gniazdko , które wymontowałem i też schowane.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
Taki test znalazłem:
https://www.youtube.com/watch?v=i5HElXtSCD8
Zapomniałem koleżka robił test i można rabat dostać, chłopak z L Cyt; Jeśli jesteś zainteresowany zakupem przenośnego stereo Carpuride (tego lub innego ekranu Carpuride), wystarczy kliknąć w poniższe linki, które przekierują Cię na stronę sklepu, gdzie z kodem âMOTOANDYâ otrzymasz 30% rabatu.
8JoIffqx_-w
Ale patrząc na ceny wolę fona kupić
Rozmawiałem w tej sprawie i też usłyszałem o takiej możliwości , zamiast telefonu.
Kosztują po ok 300zł , i to ma sens zamiast np 2500 za nawigację. Choć dedykowane motocyklowe mają swoje zalety.
Z drugiej strony można za ok 300 zł kupić np Samsunga s52 który tak samo zrobi swoją robotę.
Wydawanie dużej kasy na carplaja jest bezsensu , wydanie 300-400 zł sens ma.
Odporności na użytkowanie są oczywiście różne zależy kto do jakiej jazdy potrzebuje ,asfalt czy teren , okazjonalnie czy dużo.
W zeszłym tygodniu pierwszy raz w życiu jechałem z przypiętą nawigacją , zawsze tylko papierowa mapa.
Do jazdy nocnej gdy mapy nie widać jednak przydatne.
Będę obserwował temat.
No i najważniejsze , kontrast, np ten z linku sebola ma kiepskawy skoro w niezbyt słoneczny dzień blado świeci niebo się odbija. Słońce wieczorne miał , a jak by tak w pełnym , letnim i to z za pleców?
Jeszcze jeden plus dodatkowego taniego telefonu jako nawigacji że w razie awarii swojego telefonu można zadzwonić z drugiego.
To ja źle zrozumiałem temat. Myślałem że chodzi o bezprzewodowe połączenie telefonu z wyświetlaczem w CrF . W takim.razie urządzenie z mojego posta się nie przyda do zegarów analogowych :-)
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
To ja źle zrozumiałem temat. Myślałem że chodzi o bezprzewodowe połączenie telefonu z wyświetlaczem w CrF . W takim.razie urządzenie z mojego posta się nie przyda do zegarów analogowych :-)
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
Patrzyłem na twoją odpowiedź i nie zdążyłem zapytać co autor ma na myśli, bo to inne urządzenie :)
zegarmistrz
13.03.2025, 12:40
Mam chińczyka do jabłka.. po czarnym jak znalazł, ale w teren to już nie bardzo. Problemem są aplikacje do których można wrzucać pliki gpx. O ile coś tam się darmowego znajdzie to czasami strasznie muli (i tak np. maps me na telefonie działa ok, a na carplayu jest masakra). Nie próbowałem OsmAnda - bo na to ustrojstwo potrzebna jest wersja pro.
Mam chińczyka do jabłka.. po czarnym jak znalazł, ale w teren to już nie bardzo. Problemem są aplikacje do których można wrzucać pliki gpx. O ile coś tam się darmowego znajdzie to czasami strasznie muli (i tak np. maps me na telefonie działa ok, a na carplayu jest masakra). Nie próbowałem OsmAnda - bo na to ustrojstwo potrzebna jest wersja pro.
Ja myślałem, że to ustrojstwo jest tylko monitorem dla tego co jest w telefonie. Inaczej, odpalam na telefonie MapsMe i to samo mam na CarPlay z którego dalej mogę obsługiwać mapy mając telefon w kieszeni, lub tnakbagu.
Tak też to odebrałem , że to ma tylko wyświetlać to co wyświetla telefon.
Kolega tak mi przekazał że użytkownicy tak właśnie mają.
Czyli zwyczajnie monitor.
consigliero
15.03.2025, 08:36
CarPlay to do iOS, na Androida to się nazywa android auto. W aucie działa ale od czasu do czasu trzeba ustawiać połączenie bezprzewodowe bo coś mu się pokićka. Na kablu zawsze działa. Nie wiem czy chciałbym mieć taki ekstra dodatek zamiast nawigacji połączonej z telefonem. Jeździliśmy RT z możliwością parowania telefonu i w jakiś sposób nawigacja była wyświetlana na ekranie motocykla. Podczas trzech dni minimum dwa razy zgubiło połączenie i do wyświetlania czegokolwiek potrzebna była instalacja dodatkowej aplikacji w telefonie. W poprawnym połączeniu CarPlay mamy na ekranie wszystkie aplikacje które da się uruchomić na tym ekranie, to możemy wybrać z poziomu telefonu i nie będą to wszystkie aplikacje które mamy w telefonie. Co do ich funkcjonalności to wszystkie nawigacyjne są w porządku ale do wiadomości lub whatsup potrzebujemy dobrej znajomości angielskiego i to jeszcze zaawansowanej, bo tekst jest mówiony a nie wyświetlany. No a Polski tekst nie jest tłumaczony tylko jest to transkrypcja. Osobiście korzystam z map i jeszcze jeden detal, korzystając z maps czyli nawigacji od Apple mam pełną integrację z autem, podejrzewam że mając Androida i korzystając z android auto mapy Google’a też by się integrowały w pełni
Navi w RTku to zupełnie inna historia. Wymaga połączenia zarówno przez BT jak i wifi, przez to bardzo łatwo je gubi. Wystarczy, że telefon "znajdzie" inne wifi czy BT i będzie sprawdzał się da połączyć i trzeba restartować. Ja do poprzedniego RTka kupiłem starszego samsunga i używałem go w takim uchwycie (z osobną kartą sim) https://www.amazon.pl/2014-2019-nawigacyjny-telefon%C3%B3w-kom%C3%B3rkowych-ladowania/dp/B08CC1WHSH w gnieździe navi BMW.
Teraz w nowym RTku mam ten sam telefon "sparowany" z motorkiem i nie używam go do niczego innego. Działa bez kłopotów, ma indukcyjne ładowanie w prawym schowku. Jeśli dobrze pamiętam rozłączył się raz i ze 2 razy zawiesił a dużo jeżdżę z navi. Po carplay z Afryki byłem zdecydowany na tego chigee ale skoro działa system BMW to szkoda kasy i po cholerę kolejny ekran na motorku.
Skusiłem się i coś takiego zakupiłem
https://pl.aliexpress.com/item/1005007106396754.html?spm=a2g0o.productlist.main.7 .7d836097cnlIR9&aem_p4p_detail=20250320092413403292641576160000328 974&algo_pvid=a8ae019b-1bd6-47fa-a010-7fea09f154b5&algo_exp_id=a8ae019b-1bd6-47fa-a010-7fea09f154b5-3&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%22158%22%2C%22eval%22% 3A%221%22%7D&pdp_npi=4%40dis%21PLN%21430.53%21236.79%21%21%2110 9.43%2160.19%21%40211b80e117424878532508190e3c4f%2 112000039425820046%21sea%21PL%212738609469%21X&curPageLogUid=AMpOD8GUdniF&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A&search_p4p_id=202503200924134032926415761600003289 74_1
Model 7 calowy. Dam znać jak się sprawuje.
zegarmistrz
20.03.2025, 18:51
Ja myślałem, że to ustrojstwo jest tylko monitorem dla tego co jest w telefonie. Inaczej, odpalam na telefonie MapsMe i to samo mam na CarPlay z którego dalej mogę obsługiwać mapy mając telefon w kieszeni, lub tnakbagu.
I tak i nie. nie wszystkie aplikacje są na CarPlayu. Działają inaczej itd... MapsMe działa .. nawet ślad pokazuje - ale z takim opóźnieniem, że czasami na TET musiałem zawracać - i to po 300.. 400 metrów. GoogleMpas chodzi dobrze - ale tracki gpx na nim już nie.. Jak pisałem wcześniej - na asfalt i dalekie podróże wyśmienity, w teren już nie.
Kolejna wada tych wyswietlaczy jest taka, ze dosc mocno drenuja baterie telefonu i jak telefon gubi zasieg, to tez slabo to wtedy dziala. Sam sie troche przygladam, ale chyba jeszcze zostane przy garminie.
zegarmistrz
21.03.2025, 10:16
Kolejna wada tych wyswietlaczy jest taka, ze dosc mocno drenuja baterie telefonu i jak telefon gubi zasieg, to tez slabo to wtedy dziala. Sam sie troche przygladam, ale chyba jeszcze zostane przy garminie.
Też.. cały czas gps plus wymiana danych z urządzeniem. Ja dlatego zainstalowałem w kufrze centralnym ładowarkę.
Skusiłem się i coś takiego zakupiłem
https://pl.aliexpress.com/item/1005007106396754.html?spm=a2g0o.productlist.main.7 .7d836097cnlIR9&aem_p4p_detail=20250320092413403292641576160000328 974&algo_pvid=a8ae019b-1bd6-47fa-a010-7fea09f154b5&algo_exp_id=a8ae019b-1bd6-47fa-a010-7fea09f154b5-3&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%22158%22%2C%22eval%22% 3A%221%22%7D&pdp_npi=4%40dis%21PLN%21430.53%21236.79%21%21%2110 9.43%2160.19%21%40211b80e117424878532508190e3c4f%2 112000039425820046%21sea%21PL%212738609469%21X&curPageLogUid=AMpOD8GUdniF&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A&search_p4p_id=202503200924134032926415761600003289 74_1
Model 7 calowy. Dam znać jak się sprawuje.
Też od dłuższego czasu szukam czegoś podobnego. Wzrok mam już nie za bałdzo i na telefonie nie widzę czcionek, a jak powiększę, to wszystko się rozjeżdża.
To ma 500 nitów? Nie wiem czy nie za mało na słońce. Kamerki też jakieś cienkie... 720p.
Na zywo widzialem Carpuride W702 Pro i ekran jest naprawde dobry, ale sprzet duzo drozszy od chinczykow
Też od dłuższego czasu szukam czegoś podobnego. Wzrok mam już nie za bałdzo i na telefonie nie widzę czcionek, a jak powiększę, to wszystko się rozjeżdża.
To ma 500 nitów? Nie wiem czy nie za mało na słońce. Kamerki też jakieś cienkie... 720p.
Tych kamerek nawet nie będę montował. Zależy mi na samym wyświetlaczu.
fotogregor
26.03.2025, 15:57
Carpuride W702, fajnie to chodzi, bardzo szybko łączy się z telefonem (mapy, yanosik), widoczność świetna, taki mały telewizorek.
Można uzyskać rabat 30 % - KOD rabatowy -30%: "stanpodrozy" (koleś na youtubie test robił i od niego ten rabat).
W poście nr 8 pisałem o recenzji W702 którą kolega robił i też tam jest kod rabatowy
W702 pro jest na niemieckim Amazonie za 216 Euro aktualnie.
Na polskim jest za 959,40 PLN
Już mam w koszyku. Wydaje się, że bije na głowę wszystkie jakie dotąd oglądałem.
Dziś kupiłem W702 PRO, jutro do 20:00 ma być w paczkomacie InPosta - wg Amazona.
Tatq_kelob
28.03.2025, 21:14
Daj znać jak działa.
Będem testować. Dam znać. Zdaje się, że doleci dopiero w poniedziałek...
Edytka
Tuż po północy przyszło powiadomienie od InPosta - "Paczka w Weekend już w drodze". No... niezła niespodzianka. Znaczy, musi że mają magazyny w PL, a Amazon zadbał o priorytetową wysyłkę gratis.
Dziś kupiłem W702 PRO, jutro do 20:00 ma być w paczkomacie InPosta - wg Amazona.
Dużo zapłaciłeś jak to nie tajemnica ? :)
959,40 złociszy z darmową dostawą po kilkunastu godzinach od zamówienia, do weekendowego paczkomatu.
Kupując na stronie producenta, można wyrwać 30% upustu z hasłami podawanymi w wielu recenzjach na YT. Wychodzi podobny koszt.
Dziś testy Carpuride W702 PRO w terenie. Po 2 godzinach jazdy powiem, że jestem zadowolony. Łatwość obsługi w rękawicy, przełączanie między aplikacjami w AndroidAuto, rozmowy telefoniczne w trakcie nawigacji i podczas słuchania radia internetowego - wszystko tak jakbym sobie wymarzył. Telefon w kieszeni zagrzał się do 34 °C, więc spoko.
Następnym zakupem będzie dedykowany do HJC intercom. Moje i plecaczka T_COM-y już ledwo zipią i trochę się gałki klekocą. :D
Od trzech lat kupuję Smart HJC 10B, ale dziś okazuje się, że są nowsze modele z bluetoothem 5.1 obsługującym więcej połączeń na raz. Niestety niekoniecznie pasują do mojego kasku. Będę musiał przymierzyć i/lub będę rzeźbił.
Testów ciąg dalszy.
Dziś świeciło pełne słońce (od niedzieli zima wraca), więc wybrałem się na przejażdżkę, by przetestować te 1000 nitów Carpuride.
Jest super. Dla zainteresowanych filmik z testu: https://1drv.ms/v/c/528a2931c7a16e33/EcPe2frvOGpIrfXACssWGXABA4pRTVQRcvHSEMCm8x3PDA?e=V lKBlD
Testów ciąg dalszy.
Dziś świeciło pełne słońce (od niedzieli zima wraca), więc wybrałem się na przejażdżkę, by przetestować te 1000 nitów Carpuride.
Jest super. Dla zainteresowanych filmik z testu: https://1drv.ms/v/c/528a2931c7a16e33/EcPe2frvOGpIrfXACssWGXABA4pRTVQRcvHSEMCm8x3PDA?e=V lKBlD
Elegancko to działa! Dzięki.
Oj tak!
Wykastrowali obsługę dwoma palcami, pono celowo, bo w rękawicach to byłby koszmar. Jednym paluchem można bez problemu powiększać, pomniejszać, przesuwać. Obsługa banalnie prosta, łatwo paluchem trafić na tych 7 calach.
Dwa połączenia bluetacza równocześnie i można nawigować, słuchać muzyki, radia i jeszcze z plecaczkiem gadać. No rewelacja!
Dlaczego mapa ciągle się rusza jak by nie mogła się odnaleźć , czyli punkt nie przesuwa się płynnie po drodze w trybie rzeczywistym a skacze.
Takie nawigowanie to było w samochodach 20 lat temu że dojeżdżał do krawędzi i wtedy mapa przeskakiwała.
Czy to taka uroda tych urządzeń , ustawień czy inne czynniki?
Mapa korzysta z GPS w telefonie. Carpuride nie ma wbudowanego GPS-a. Jaki telefon, taki GPS... panie Dzieju... Mam sfatygowanego firmowego Samsunga A53.
Poza tym to Yanosik w mapie 3D, więc telefon może nie wyrabiać na mapach online przy słąbym zasięgu w mojej wiosce - w tle miałem włączone kilka firmowych aplikacji. Od 2:05 zaczęło być lepiej. Na co dzień używam map Googla i wierz mi, jest super płynnie. W drugiej części jechałem na Googlach, ale miałem przełączone na widok całości więc nie widać tego.
Potestuję to jeszcze.
Dziś jeszcze raz pojechałem na testy i zauważyłem, że na AA skacze mi tylko Yanosik. To chyba ze złości zamiast reklam... :D
GoogleMaps i MapyCZ są bardzo płynne.
Tu trzyminutowy filmik z porównania: https://1drv.ms/v/c/528a2931c7a16e33/EUqO9RONzgxAhVpzu_uhbkIB-vjpWCxxFM1JjXYVtoUMgw?e=BJjO5e
MrWaski gdzie ją wpinałeś pod zasilanie ?
Koleżka teraz to testował Aoocci C6Pro Napisy ma zawsze po Polsku
B5dV8hb0III
https://www.youtube.com/watch?v=B5dV8hb0III&ab_channel=MotoAndy
MrWaski gdzie ją wpinałeś pod zasilanie ?
Bezpośrednio do akumulatora, załączany przez przekaźnik sterowany po stacyjce i przez własnej konstrukcji układ opóźniający wyłączanie po 2 minutach od odcięcia stacyjki. Celem ćwiczenia było, by nie wyłączał się od razu, gdy na chwilę wyłączę silnik.
Zastanawiam się, czy nie wydłużyć czasu do 5, a może nawet 10 minut... W sumie Carpuride uruchamia się dość szybko.
Powiedzmy, że jestem po testach mojego urządzenia. Nie jeździłem w terenie, a wyłącznie po asfaltach. Widoczność w słońcu jest dobra. Obraz chodzi płynnie. W tankbagu miałem telefon (Oneplus). Jedyne co, to na przejechane ponad 8 tys. km. 4 może 5 razy urządzenie wyłączyło się, by po chwili samo zastartować i ponownie wyświetlić mapę. Taka przerwa trwała ok 10 sekund. Jeśli ktoś (jak ja) do czytania powinien nosić okulary (+2) to wyświetlacz jest na tyle duży, że wyraźnie w nim widać bez nich. Mapę obsługiwałem z poziomu telefonu ( googla i MapsMe) bo nie lubię dłubać w urządzeniach w czasie jazdy. Za tą kasę mogę polecić. Może być mały problem w tym, że jakiś baran będzie chciał to wyrwać myśląc, że to nawigacja ( tak miał znajomy we Francji, ale ostatecznie złodziejaszek urządzenia nie ukradł i wisiało na kablach). Ja nakładałem na wyświetlacz kask i szczenę kasku spinałem linką do kierownicy.
I tu z gościem się zgadzam, przecie każdy ma jakiś stary telefon jako motocykielista pewnie wodoodporny :)
8xpZ37iitsM
https://www.youtube.com/watch?v=8xpZ37iitsM&ab_channel=Kr%C4%99tymidrogami
Nie musi być stary bardzo.
Od 4 lat wszedzie że mna jezdzi IP SE - jest wodoodporny
Wada jest taka że jak woda dostanie się do zlacza to nie laduje - nie dorobiłem się indukcji.
Trudno się odzwyczaić od Google Maps ale kiedy na ustawionej trasie proponuje szybszą opcję i muszę to kasować a rękawiczka nie działa to chce mi się wyć.
Chętnie poznałbym jakąś alternatywę najchętniej offline.
Osmanda znam - może to jest właśnie opcja choć pamiętam że słowo INTUICYJNY w osmandzie niespecjalnie ma zastosowanie ;)
Ten komunikat znika po paru sekundach jeśli jej nie wybierzesz.
Znika, zmieniając Twoją ustawioną trasę.
I tu z gościem się zgadzam, przecie każdy ma jakiś stary telefon jako motocykielista pewnie wodoodporny :)
8xpZ37iitsM
https://www.youtube.com/watch?v=8xpZ37iitsM&ab_channel=Kr%C4%99tymidrogami
Jego poprzedni filmik juz byl super, ale pozniej nie dalo sie tej apki pobrac do sterowania telefonem w rekawicach i odpuscilem temat.
W poprzednim RTku używałem starego samsunga note z tymi mapami mapy.com czy wtedy .cz Działało to offline, można było ustawić waypointów bez ograniczeń ( w przeciwności do map google) i automatycznie po minięciu punktu na mapie przechodził do kolejnego (bez konieczności zatwierdzania palcem w rękawiczce jak to w google).
Znika, zmieniając Twoją ustawioną trasę.
U mnie znika, ale trasy nie zmienia jeśli nie potwierdzę, że chcę ją zmienić.
W Samsungu, który był wodoodporny krople deszczu potrafiły mi mieszać w telefonie, bo były traktowane jako dotyk i działy się cuda na ekranie.
Google Maps mają opcję ściągnięcia map offline. Od dawna tak robię i w największej dziurze nawiguje jak złoto.
Ale tylko na szosie. Mapy.cz jednak pozwalają na więcej.
Znika, zmieniając Twoją ustawioną trasę.
To widać mamy inne Google bo mi nie zmienia samo trasy jeśli nie skorzystam.
Komunikat się wyświetla i jak nie za reaguję to znika sam.
To widać mamy inne Google bo mi nie zmienia samo trasy jeśli nie skorzystam.
Komunikat się wyświetla i jak nie za reaguję to znika sam.
Jest tak jak napisał Matias.
Tam się ładuje na ekranie taki pasek na zielono i to się samo zatwierdza.
Poza tym jak masz kilka punktów wyznaczonych po drodze to też jak nie klikniesz "dalej" to nie kontynuuje prowadzenia tylko stoi.
Dlugi_TA
17.06.2025, 14:36
Wspomagam się GM przy planowaniu tras, przy przeglądaniu "przejezdności", przy wyszukiwaniu ciekawych miejsc wzdłuż trasy. Ale to wszystko w domu, przed wyjazdem.
GM - jak dla mnie - są ułomne, podają mało informacji dotyczących trasy, potrafią prowadzić mocno nielogicznie wyznaczając przebieg trasy nie mam pojęcia wg jakich kryteriów. Próby naciągnięcia trasy do takiego przebiegu, jaki się wie, że jest lepszy to droga przez mękę. Zdarzają się błędy takie, że owszem, przeprowadzi trasą ale mocno nadkładając drogę, bo komuś nie połączyło się kreseczką jednej drogi z drugą - przez to w zeszłym roku odpuściłem jezioro Kapetanovo.
A już używanie GM on-line poza UE, gdzie nie ma się "darmowego" transferu to następne kombinacje. W zeszłym roku w BiH byłem zmuszony wyszukać stacji benzynowej, wiedziałem, że w mojej usłudze GSM mam płacić coś koło 3.8PLN/100kB ale nie myślałem, że paczki zapytań są tak mało zoptymalizowane - kasa rzędu 150PLN poszła na parę prób wyszukiwań (i tak nieskutecznych), ledwie parę PLN-ów zostało by złapać kontakt z domem i dobić konto. Stację miałem zaznaczoną na jednej z map off-line (nie pamiętam czy mapy.cz czy maps.me) ale pokusiłem się o przejazd krótszą, choć niełatwą drogą do stacji, którą miałem pewną w swojej navi. Zaraz następnego dnia kupiłem ichniejszego SIM-a, by mieć dostępny transfer.
I tak się zastanawiam, jak Wy planujecie trasy, takie parodniowe, z wieloma punktami? GM ogranicza do 10 (choć jest sposób, by tę liczbę zwiększyć ale dość upierdliwy)? Jak wrzucacie punkty do zobaczenia? Czy tylko punkt początkowy- końcowy?
Przerabiałem różne navi, z telefonem na mapach off-line - strasznie się grzał. Moduł GPS, max rozjaśnienie ekranu i ładowanie swoje robiło. Próbowałem dawno temu Automapę - ubogo. Próbowałem MobileNavigatora - nie do użycia, dodawanie punktów przelotowych to łapanie się prawą ręką za lewe ucho. Choć to zależało też od wersji.
Od wielu lat jestem na IGO, mapy cały czas daje się dokupić, ale też zdarzają się błędy. Zawsze trasę układam ze wsparciem GM.
A jak GM prowadzi to można zobaczyć tu:
https://maps.app.goo.gl/LeAto6MdRqo6kdqi8
A prawidłowo powinno być tak:
https://maps.app.goo.gl/KXXUd2zZod5BBFBHA
A poniżej wspomniana błędna droga na Kapetanovo:
https://maps.app.goo.gl/fz21nwYnp3WCMzVB7
A jak GM prowadzi to można zobaczyć tu:
https://maps.app.goo.gl/LeAto6MdRqo6kdqi8
A prawidłowo powinno być tak:
https://maps.app.goo.gl/KXXUd2zZod5BBFBHA
Wariant według Ciebie prawidłowy jest dłuższy kilometrowo i czasowo więc co w tym prawidłowego? Nie to że jakoś bronię GM bo w zasadzie nie korzystam.
Dlugi_TA
17.06.2025, 14:58
Tak się tylko zdaje tym, którzy nie znają terenu. Ten dłuższy wariant prowadzi głównymi drogami, ten krótszy zadupiami z wąską, krętą drogą. Jeśli ktoś lubi wozić pasażerów obijając ich w samochodzie - wybiera krótszy, który niekoniecznie jest szybszy. Nie wiem jakie algorytmy ma GM do liczenia czasu - czy tylko droga i prędkość związana z ograniczeniami czy bardziej zaawansowane.
Ale często widzę jak obce rejestracje skręcają w Połomii.
Ok, czaję. Tego po danych po prostu nie widać.
W google maps nalezy tez wylaczyc opcje trasy z oszczedzaniem paliwa, wtedy tez nie prowadzi jakimis zadupiami, jak np jedziemy puszka
Wydaje się że najlepsza jest opcja planowania w kmz czyli google bo to jest stetyniestety najbardziej takie podchodzące narzędzie - są zdjęcia, są recenzje, jest streetview. No nie ma to gówno konkurencji.
Potem z kmz konwersja do gpx i ogólnie to wtedy każda apka to połknie - garmin, OsmAnd /jeśli ktoś używa tela tak jak ja/. No i każda po kresce z uwaga żeby nie przejebać skrętu.
Co do GM to planowanie wieloodcinkowe jest tam mocno z dupy i nawet jeśli zaplanujecie trasę punkt po punkcie i tą samą trasę wyślecie jako link to NIE wyświetli się tak samo.
Można ją wysłać na telefon i to zadziała /z konta google/ AAAALE - jeśli zmienicie przejazd, lub gdzieś się zatrzymacie i w 1/3 odpalicie tego kurwia z linka który sobie wysłaliście wcześniej to NIE zacznie nawigować i wśród pól pachnących i relaksu zrobicie sobie wkurwa oraz wysokie ciśnienie.
Ćwiczone, sprawdzane, jest jak napisałem.
Dlatego jadąc gdzieś daleko gdzie zależy naprawdę na trasie punkt po punkcie proponuję przygotowanie sobie paczek gpx i ich wyświetlanie na przykład w osmandzie z podkładem mapy lokalnej. Taki ersatz mapy papierowej.
Plus dodatkowy dodatni jest taki że w takiej Serbii czy innym nieEU mamy wyjebane na transfery, roaming itd bo OsmAnd nie potrzebuje żadnych danych - mapy są na urządzeniu.
Oczywiście przed wyjazdem polecam sprawdzić jak dana apka działa bo wzmiankowany OSM nie jest super intuicyjny. Powiem więcej :) kiedyś ogarniałem nieźle a teraz muszę się od nowa uczyć :)
No ale na pewno są inne aplikacje - chodzi tylko o poprawne wyświetlanie ścieżki NA TLE lokalnej mapy.
Do planowania na koniec ponowię - GM bije wszystko inne na głowę. Oczywiście jak się to pisze na forach :) YMMV ;)
swojego czasu po asfalcie (nie tylko w PL) jeździłem na Mapfactor Navigator. Wizualnie apka wyglada na archaiczną ale sprawdza sie w boju a GM nie cierpię przez to jak wyznacza trasy.
Jeśli mam być szczery to sporo w Finlandii nawigowałem z OSM i to naprawdę ładnie działało. Czas jednak leci i na pewno jest sporo innych ciekawych aplikacji.
Jest tak jak napisał Matias.
Tam się ładuje na ekranie taki pasek na zielono i to się samo zatwierdza.
Poza tym jak masz kilka punktów wyznaczonych po drodze to też jak nie klikniesz "dalej" to nie kontynuuje prowadzenia tylko stoi.
Hmmm, to muszę się temu przyjrzeć w takim razie.
Dlatego tez zrezygnowalem prawie calkowicie z GM, bo sama zmienia trase. Kiedys trzeba bylo zatwierdzic zmiane, a teraz dzieje sie to automatycznie. Od dluzszego czasu jezdze na mapy.com (dawniej mapy.cz) i jest calkiem ok. Planowanie trasy w mapy.com, to mistrzostwo swiata jest.
nie potwierdzam, że dzieje się to automatycznie - wciąż masz okienko z info i pasek postępu. jak przegapisz to masz automatycznie :D
3 mapy.com są również offline? da się wygenerować z zaplanowanej trasy plik GPX? istnieje możliwość rejestracji przejechanej trasy?
ile kosztuje subskrypcja na rok? Cała Ełropa się w to łapie czy można dokupować po kawałku jak w OSM?
Jest tak jak napisał Matias.
Tam się ładuje na ekranie taki pasek na zielono i to się samo zatwierdza.
Poza tym jak masz kilka punktów wyznaczonych po drodze to też jak nie klikniesz "dalej" to nie kontynuuje prowadzenia tylko stoi.
No właśnie wkurza mnie to niesamowicie. Tego nie da się jakoś zmienić w ustawieniach? To idiotyczne jest żeby samo zmieniło sobie trasę bez mojej zgody.
no przecież piszemy :D wyrażasz zgodę nie naciskając guziczka :D
inne oblicze 'chujowego' GM jest takie, że jest to jedyne urządzenie/app, które ma podgląd na to co się dzieje faktycznie na drodze. na drodze nawet 400km od miejsca gdzie się obecnie znajdujemy.
jeśli jest jakiś GRUUUBY fakap w postaci korka o długości 10km /widywałem takie w DE/ to będąc 200-300km możesz dostać propozycję trasy alternatywnej? docenisz? :D :D :D
oczywiście motocyklem nie ma to aż takiego znaczenia /choć jazda środkiem w korku w DE może kosztować zdrowy opierdol i sporo marek/ ale puszką to może być albo nie być.
Dlugi_TA
18.06.2025, 10:36
inne oblicze 'chujowego' GM jest takie, że jest to jedyne urządzenie/app, które ma podgląd na to co się dzieje faktycznie na drodze. na drodze nawet 400km od miejsca gdzie się obecnie znajdujemy.
Nie jedyne, Mapy.com też ma (choć nie wiem skąd ściągają dane - GM ściąga dane korzystając z niewiedzy użytkowników, że takie dane udostępniają, nawet nie korzystając z nawigacji - trzeba mocniej w oprogramowanie fona się zagłębić ,by to wydłubać).
inne oblicze 'chujowego' GM jest takie, że jest to jedyne urządzenie/app, które ma podgląd na to co się dzieje faktycznie na drodze. na drodze nawet 400km od miejsca gdzie się obecnie znajdujemy.
jeśli jest jakiś GRUUUBY fakap w postaci korka o długości 10km /widywałem takie w DE/ to będąc 200-300km możesz dostać propozycję trasy alternatywnej? docenisz? :D :D :D
Mylisz się Matjasie. To samo masz w Waze, które jest free i IMO o wiele lepsze niż GM choć to chyba jest własność gugiela.
wiedziałem, ze to napiszecie.
mylę się bo ludzką rzeczą jest się mylić ale mylę się tak niedokońca bo odpowiedź na moją pomyłkę już napisaliście powyżej.
GM jest JEDYNYM narzędziem które dysponuje tymi danymi. to, że WAZE /znane mi bo korzystam z niego w CZ gdzie genialnie ogarnia odcinkowe pomiary i radawy/ czy Mapy.com udostępniają takie informacje wynika tylko z tego, ze korzystają z jednego i tego samego, jedynego, źródła.
nie ma się o co kłócić oczywiście - chodzi o to, która apka działa najlepiej, jest najbardziej przyjazna użytkownikowi i która umożliwia idealne planowanie trasy punkt po punkcie tak jak MY chcemy a nie tak jak chce GM.
dodatkową wadą GM jeszcze jest to, że jak już planujemy punkt po punkcie i nie będą to stricte wsie tylko choćby małe miasteczka, zawsze będzie franca ciągnąć do centrum - a ja nie chcę do centrum bo chcę do kolejnego punktu więc warto pamiętać żeby parę KM PRZED celem kliknąć w EXIT i kliknąć USUŃ PUNKT.
Problemy pierwszego świata :D
Dlugi_TA
18.06.2025, 11:40
matijas - jeśli tak jest, jak piszesz to straszne kombinacje przy nawigowaniu z GM.
W IGO tworzę waypointy w miejscach, które chcę zobaczyć, w pliku inicjacyjnym IGO mam możliwość ustawienia odległości, przy jakiej "zaliczy" mi odwiedzenie punktu (w którejś wersji IGO miałem grzebnięte w tym pliku z ustawieniem tej odległości na 1000m, mocno się zdziwiłem będąc w UA jak mi punkty trasy znikały :-) ).
Nigdy nie układam trasy wybierając tylko miejscowość bo było by tak jak pisesz - ciągnie przez centrum.
Trasę wpierw planuję w googlach w moje mapy, tam mam możliwość podglądu zdjęć satelitarnych by sprawdzić, czy czasem nie ciągnie mnie jakimiś leśnymi/gruntowymi drogami tylko dlatego, że ma tam routing - szkoda mi czasu na męczenie się w terenie, jeśli nic tam nie ma ciekawego. Później taką trasę przeklepuję do IGO, które ma inną kategoryzację dróg więc muszę tak jakby przejechać całą trasę sprawdzając czy pokrywa się z tą już opracowaną w moje mapy.
Mocno ręczna robota, trasę zaczynam opracowywać parę miesięcy przed wyjazdem, ale plusuje to podczas wyjazdu, że wiem, czego się spodziewać.
shit in - shit out :D
tak trochę jest w GM. nie da się wielu rzeczy dookreślić.
pomijając nakład pracy - NIE DA SIĘ - porównać GM do 'ręcznie', mniej lub bardziej, tworzonej trasy /pomijając już samą platformę nawigacyjną/.
kieeeedyś klikałem punkty ręcznie w GoogleEarth. potem kmz konwertowałem do gpx w GPXBabel :D i wrzucałem na 60CSx :D działało zawsze bez pudła :D
starość nie radość chyba :D
W Niemczech sie nie omija aut w korku jadac miedzy nimi, bo jest za drogo. Znacznie taniej jest poruszac sie pasem awaryjnym ;)
Jak korek ma 10km i pada i do tego ciężarówki zjechały na pas awaryjny żeby otworzyć środek to którędy będziesz jechał mądralo? :)
Nie zapierdalać, ot toczyć się te 30-35kmh i nie środkiem korytarza i będzie ok. Takiej jestem wiary i tak właśnie robię.
Faktem jest że Niemcy na motocyklach stali w tym korku w deszczu. Niewyobrażalne serio.
Pojade powoli tuz obok ciezarowek, zeby sie lapac na pas awaryjny :) Ja wiem jakie tu sa mandaty i wiem dlaczego oni stoja w korku zamiast jechac.
Mam nadzieję nie trafić moto więcej na takie gówno. A samochodem GM pomoże ominąć :)
Żeby wątek wrócił na właściwe tory.
GM i Waze korzystają z tych samych danych o ruchu.
https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/wole-waze-zamiast-google-maps-sa-jednak-rzeczy-ktorych-mi-brakuje/z9h8rqq
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.