Zaloguj się

View Full Version : KTM ogłasza upadłość


mdxmd
01.12.2024, 21:23
jeden z artykułów na ten temat, dzieje się...

https://forsal.pl/biznes/motoryzacja/artykuly/9678976,koniec-legendy-znany-producent-motocykli-zlozyl-wniosek-o-upadlosc.html

a Royal Enfield notuje rekordy sprzedaży

https://www.scigacz.pl/Royal,Enfield,z,rekordowa,sprzedaza,i,duza,inwesty cja,Eicher,Motors,wpompuje,ponad,100,mln,dolarow,4 7469.html


w dużym uproszczeniu - klienci nie potrzebują petardy pod dupą z wyglądem predatora a motocykla, który nie męczy i podoba się wizualnie.

Moim zdaniem w następnym roku BMW też będzie miało problemy, jedyny koń w stajni jaki im pozostał to R1300, który też wygląda jak z horroru, mocy ciągle dokładają nie wiem po co, silnik to wiadro śrubek... a mniejsze modele? jakby chińczyki tylko za wyższą cenę.

kylo
01.12.2024, 22:02
w dużym uproszczeniu - klienci nie potrzebują petardy pod dupą z wyglądem predatora a motocykla, który nie męczy i podoba się wizualnie.


W ogromnej większości dokładnie Tak!!! :Thumbs_Up:

AfroMan
01.12.2024, 22:17
jeden z artykułów na ten temat, dzieje się...

https://forsal.pl/biznes/motoryzacja/artykuly/9678976,koniec-legendy-znany-producent-motocykli-zlozyl-wniosek-o-upadlosc.html

a Royal Enfield notuje rekordy sprzedaży

https://www.scigacz.pl/Royal,Enfield,z,rekordowa,sprzedaza,i,duza,inwesty cja,Eicher,Motors,wpompuje,ponad,100,mln,dolarow,4 7469.html


w dużym uproszczeniu - klienci nie potrzebują petardy pod dupą z wyglądem predatora a motocykla, który nie męczy i podoba się wizualnie.

Moim zdaniem w następnym roku BMW też będzie miało problemy, jedyny koń w stajni jaki im pozostał to R1300, który też wygląda jak z horroru, mocy ciągle dokładają nie wiem po co, silnik jak wiadro śrubek... a mniejsze modele to jakby chińczyki tylko za wyższą cenę.

Jeszcze nie tak dawno, KTM też chwalił się wynikami sprzedaży:

https://moto.wp.pl/wlasciciel-ktm-a-chwali-sie-rekordem-sprzedazy-jego-motocykle-sa-popularne-na-calym-swiecie-6727371099437920a

https://www.scigacz.pl/Motocykle,KTM,Husqvarna,i,GasGas,z,rekordowa,sprze daza,Pierer,Mobility,AG,publikuje,wyniki,43949.htm l

https://www.scigacz.pl/Rekordowa,sprzedaz,motocykli,z,portfolio,Stefana,P ierera,Europa,blyszczy,Azja,negatywnie,zaskakuje,4 9101.html

mdxmd
01.12.2024, 22:57
chyba przekombinowali z huśką i gasgas, myśleli, że wyjdzie to dobrze jak ze skodą i seatem w grupie VAG.

CzarnyEZG
02.12.2024, 08:33
Kolejna firma, która odkrywa, że nie da się produkować sprzętów mechanicznych z socjalu pracowniczego i ekologii?

Kurde popatrz.

fassi
02.12.2024, 08:39
Czarny, czy mogę sobie zapisać tą Twoją czarno złota myśl?

VW plajtuje a związku zawodowe będą strajkować w grudniu i będą domagać się podwyżek. Do tego chcą strajkować aby zarząd nie zamykał tych fabryk :D :D

Ludzie tak przyspawani do socjali i benefitow , że nie wystarczy wyburzyć koryto. Trzeba likwidować cały chlew.

WojtasA
02.12.2024, 08:46
w dużym uproszczeniu - klienci nie potrzebują petardy pod dupą z wyglądem predatora a motocykla, który nie męczy i podoba się wizualnie.


Też się z tym zgadzam, naprawdę nie potrzebuję 150 czy .uj wie ilu kucy bo ich zwyczajnie nie wykorzystuję. Te 102KM CRF1100 zawsze mi wystarczały. Dużo bardziej cenię elastyczność silnika od niskich obrotów..

CzarnyEZG
02.12.2024, 08:48
Cycuj bez ograniczeń Faziku :D

Właśnie do VW piję przede wszystkim.
W zarządzie parytety dla polityków, z czego jeden jest zagorzałym przeciwnikiem motoryzacji a ze sprzętów mechanicznych posiada rower.
Przerost zatrudnienia (to chyba Ty słusznie zauważyłeś, że zatrudniają prawie dwa razy więcej ludzi niż Toyota, produkując o 1/3 mniej aut)

Cyrk (jeszcze) na kółkach. Bo niedługo już będzie bez kółek.

matjas
02.12.2024, 08:57
posty 5-6 to kopalnia złotych myśli. Zapisuje na zaś :)

fassi
02.12.2024, 09:09
Warto może jakieś dłuto elektryczne na forum zakupić?

Znalazkem wywiad co może być dalej z ktłomem. Wrzućcie w translatora.

https://www.derstandard.de/story/3000000246687/ktm-und-andere-pleiten-wie-beschaeftigte-zu-ihrem-geld-kommen

I motocyklista żurnalista mówi w języku wroga. . może da się polskie napisy włączyć?

https://youtu.be/S7XW8kEfAeU?

Właśnie dziś VW rozpoczął strajk aby nie zamykać fabryk. Nie pójdę dziś do roboty u rolnika. Niech ten podły kapitalista poczuje mój brak i może zrozumie że ma mi dać podwyżkę :D

Jak Czarny pisał, w zarządzie vw siedzi baba (land Sachsen Anhalt ma 30 proc udziałów) i jest gorąca przeciwniczką samochodów jakichkolwiek. Nie ma prawa jazdy i chcę aby wszyscy jeździli pociągami i rowerami.

Trzymam kciuki aby to wszystko splajtowało. Niemcy rozumieją swój błąd dooiero po totalnym upadku. Jak w kwietniu 45 wierzyli w zwycięstwo ostateczne, tak teraz jeszcze wierzą że VW uratujemy dotacjami i Esamochod wygra cały świat.

Potrzebny w gospodarce 30 kwietnia 45. Wszyscy managierzy z EV ideologia mają odejść i będzie restart, albo chińczyk nas kuoi za grosze.

Ps. Czytam że toyota ni ma nacisków politycznych na EV. Sprzedali w tym roku ich tylko 100 tys.

40 proc ich sprzedaży to hybrydy i na nich robią najlepsza kasę.

CzarnyEZG
02.12.2024, 09:14
Faziku chyba możemy być dumni, bo VW idzie drogą, którą jakiś czas temu poszło nasze FSO.

Kurde, Niemcy papugujący Polaków ale jaja.
Tylko taki śmiech przez łzy to będzie.

mdxmd
02.12.2024, 09:24
no cóż powoli wracamy do korzeni, ja z wypiekami na twarzy zaczynam oglądać relaksujące wyprawy na Royal Enfield 350classic, przypuszczam, że w niedługim czasie to będzie szczyt marzeń w UE bo cała reszta motocyklistów będzie mogła sobie pozwolić na turystykę zontes 125 i ta turystyka to " z i do pracy" :) Mój tato daawno temu kupił SH125, na którą długo odkładał aby nie treptać pieszą 7km z wioski do autobusu, który zabierał go do pracy, generalnie motocykl był narzędziem do życia a nie relaksu... może dlatego, że w tych czasach to ciągle było się zrelaksowanym a pojęcie stresu było tylko w filmach S/F, które w TVP puszczali 1 film 1x do roku przed świętami.

wracając do tematu to KTM ma swoją grupę odbiorców, która jest niedostępna dla innych producentów no ale jak sprzedali się chińczykom to Ci ostatni oferują to samo tylko o30% taniej.

fassi
02.12.2024, 09:25
Dopisałem coś do poprzedniego postu.

Czarny, też mi ostatnio ta myślę weszła. Lata 90, Polska. Kupiliśmy w ostatnim momencie naszego merca 123 (do dzisiaj w rodzinie) bez cła. Później wchodzi cło, bo trzeba ratować fiata, żuka z drewnianą podłogą i fabrykę stara 200. Ku chwale socjalistycznej antymysli samochodowej.

Mimo ceł, idą składaki, rozbiórki samochodów przed granicą polska w niemieckim lesie, warsztaty przygraniczne w NRD, dziwiace się na huj rozbierać dobre auto. Pamiętam że silnik i karoseria nie mogą jechać na jednej lawecie, więc znowu cyrki z zamiana lawet przed granicą z przypadkowym kolesiem napotkanym na parkingu. Wymiana lawet, jak sobie pomyślę co to za chore czasy na granicy były.

Mija 30 lat. Wchodzą cła na lepsze auta z chin, i Niemcy ( nie tylko) kupują je dalej. Zakładam że następnym krokiem będzie podwyższenie cel, aby ratować europejską (niemiecka) gospodarkę samochodowa (te duże fiaty i maluchy). I znowu wrócimy do momentu, że kupimy sobie samochód w częściach z chin, oni go przyślą dhlem, my sobie poskręcamy i będziemy nim jeździć.

Tak jak w latach 90 w Polsce.

Ps. Już w Polsce nawet piszą

https://tvn24.pl/biznes/moto/niemcy-ruszaja-strajki-w-volkswagenie-zakonczyl-sie-okres-pokoju-st8203913

Myślę czy tam nie pojechać z jakims plakatem. Ja też chcę wiercić dziury w kadłubem tej tonącej lajby. Oby jak najszybciej poszła na dno.

Emek
02.12.2024, 09:30
Trzymam kciuki aby to wszystko splajtowało. Niemcy rozumieją swój błąd dooiero po totalnym upadku.
Polacy zrozumieją ich błąd zdecydowanie szybciej. Całkiem spora część produkcji jest powiązana z Polską. Nie do końca wiem czy wiesz za co trzymasz kciuki ale jakbyś nie wiedział to za plajty polskich producentów i dostawców między innymi.

fassi
02.12.2024, 09:37
Emek, Dlatego trzeba skończyć polegać na tych pojebanych ideologicznie Niemcach i zaczac robić biznesy z kim innym. Mówiłem od lat co się tu dzieje, to mi kazano się stąd wyprowadzic jak mi się nie podoba.

Ci ślepo wierzący w zachod też muszą upaść , bo inaczej błędu nie zrozumia. Dalej trzymam kciuki za upadek Niemiec bo tej ideologii nie da się rozumem wyleczyć. Eko pierdolec jest tu na takim samym poziomie jak wiara w ostateczne zwycięstwo.

Albo pójdziecie z nami na dno , albo wlazcie do szalupy i uciekajcie z tego okrętu normalnych krajów z którymi zrobicie biznes.

Ps kiedyś daaawno, Rumunia, Węgry , Bałkany i nawet część Włoch popierała Niemcy. Później się odwrócili.

I do dziś żyją.

Ps2. W ramach wiercenia dziury w kadłubie, dziś nie zrobię nic co przyniesie wpływy podatkowe temu państwu. Wczoraj sąsiad ubił świnie. Będę dziś jeść tylko rzeczy nieskażone podatkiem. A wszystko zapije bimbrem z Podlasia. Jak rumun czy inny Węgier w 44r.

Emek
02.12.2024, 09:41
Emek, Dlatego trzeba skończyć polegać na tych pojebanych ideologicznie Niemcach i zaczac robić biznesy z kim innym.
Jakie to genialne w swej prostocie. To jeszcze tym dzbanom co się nastawili na współpracę choćby w branżach automotiv z Niemcami wskaż tego alternatywnego partnera i będzie cacy.

fassi
02.12.2024, 09:43
Masz rację. Nie wiedziałem że tylko Niemcy produkują samochody na świecie. Więc muszą iść z Niemcami na dno. Innego wyjścia nie widzę i ni mam żadnej rady dla nich , bo nikt inny na świecie nie produkuje aut.

Ps. 3 miliardy euro długów zrobił ten KTM. :D ufff, mogło być więcej gdyby nie dziesiątki nadzorów bankowych setki rad nadzorczych, tysiące inwestorów i wierzycieli. Jako kontynent, jesteśmy wzorem prowadzenia firm, szczególnie takich z tradycjami

PS2. Emek, a teraz na serio. Czy zdrowy człowiek chce robić biznesy z ludźmi którzy strajkują o podwyżki we własnym zakładzie, kiedy ten zakład plajtuje?

Ps3. Największy tartak naszego kołchozu też właśnie splajtował

https://www.merkur.de/wirtschaft/insolvenz-trifft-groesstes-saegewerk-europas-deutscher-konzern-muss-fuer-vier-weitere-firmen-insolvenz-anmelden-zr-93431939.html

Jak i w KTMie, wysokie ceny energii. I wiecie co zrobi szef naszego kołchozu ? Dobuduje Fotovoltaiki i wiatraków aby cena energii spadła :lol8: :lol8:

matjas
02.12.2024, 10:00
Zapowiada się gruby kryzys w DE, nasza ekonomia niestety zbyt jest związana z miemiecką aby tego nie odczuć. Być może nie dojdzie do poziomu marmolady z buraka i chleba z brukwi za Odrą ale biorąc pod uwagę wychylającą łeb skrajną lewicę to coś mi to niestety przypomina...

Emek
02.12.2024, 10:01
Dyskusja z Toba nie ma żadnego sensu bo przecież i tak wiesz wszystko najlepiej. Ostatnio nawet wyszedłeś ponad siebie proponując kasowanie wątku, który ci nie pasował choć kapkę wcześniej mianowałeś się największym obrońcą wolności wypowiedzi. Napal sobie darmowymi zrębkami i ciesz się darmowym ciepełkiem. EOT.

fassi
02.12.2024, 10:06
Majtas, zapowiada? On już jest od 2 lat tutaj. Pisałem o tym to mi mówili, jak się nie podoba to się wyprowadź :D

Kumpel pracuje w Polsce jako inżynier ruchu w fabryce Automotive dla wielu marek. Pewnego dnia przyjechali do nich Niemcy i powiedziały że na tym paskudnym i brudnym prądzie z węgla a , oni nie będą części kupowali. Musi być eko, zielono i koniec kropka. Róbcie pompę ciepła na geotermię.

Firma zrobiła badawczy odwiert na 300m i uzyskali jakis 1 proc energii cieplnej dla zakładu. Mówią Niemcom, że nie ma energii w tej ziemii.

A Niemcy na to :

To musicie wywiercic jeszcze 99 otworów i będziecie mieli 100proc :D

Emek chce z takimi ludźmi biznesy dalej robić.

Ps. Emek, no to nie wchodzi ze mną w dyskusję. Handluj z Niemcami ile wlezie. Życzę powodzenia. Na końcu pewnie będzie ostateczne klimatyczne zwycięstwo.

A tym KTMem kto by się przejmował. Motocykl to najbardziej bezsensowny środek transportu.

PS2. Szef Stellantisa też opuścił ten wątek. Dziś odszedł ze stanowiska na własne życzenie. Spadek zysków o 30 proc i brak sprzedaży. Przypomnę, że Stellantisa powiedział że auta spalinowe produkuje tylko do 2030 roku i później tylko EV :D :D

Musimy jeszcze szybciej wprowadzić zakaz spalinowych aby te firmy produkowały więcej EV. My wtedy rzucimy się do salonów po te nowe EV i uratujemy te marki. Jak myślicie? Dobry plan? :D

mdxmd
02.12.2024, 10:18
uprzejmie proponuję skupić się na wątku

zimiok
02.12.2024, 10:21
Ps. 3 miliardy euro długów zrobił ten KTM. :D ufff, mogło być więcej gdyby nie dziesiątki nadzorów bankowych setki rad nadzorczych, tysiące inwestorów i wierzycieli. Jako kontynent, jesteśmy wzorem prowadzenia firm, szczególnie takich z tradycjami

Chłopie, piszesz o rzeczach, o których nie masz bladego pojęcia kompromitując się w każdym niemal poście, który tu umieszczasz.
Tu masz przykład jak dziają firmy, w tym cudownym chińskim świecie, który chcesz nam zafundować:

"In a landmark ruling, the court ordered the liquidation of the firm, which is the world’s most indebted property developer, with over $300bn in liabilities. "

https://www.economist.com/finance-and-economics/2024/01/29/evergrandes-liquidation-is-a-new-low-in-chinas-property-crisis?utm_medium=cpc.adword.pd&utm_source=google&ppccampaignID=18151738051&ppcadID=&utm_campaign=a.22brand_pmax&utm_content=conversion.direct-response.anonymous&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA0rW6BhAcEiwAQH28InMTvdEuf09oxs2tTtk_ ERfClminGL3oho44WV4SIxTaCkweugBWZhoCD7oQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Skup się może na bimbrze i koparce, bo tam pewnie i wiedzę i doświadczenie masz większe.

fassi
02.12.2024, 10:36
Ale komu każe robic cokolwiek z Chinami?

Dobra, handlujcie z Niemcami ile wlezie, jeszcze 99 dziur na geotermię i będzie zwilino. Jest super , mówię wam będzie lepiej.

Spełniając prośbę mdxmd, nie mam więcej do powiedzenia do tematu wątku. 3mcie się i życzę aby wasze fabryki szły pełna parą.

zimiok
02.12.2024, 10:39
Jak tylko dostana tak wielkie wsparcie od rządku jak fabryki w Chinach to możesz o to być spokojny:
https://www.cnbc.com/2024/06/21/china-spent-230-billion-to-build-its-electric-car-industry-csis-says.html
https://www.technologyreview.com/2023/02/21/1068880/how-did-china-dominate-electric-cars-policy/
https://www.globalfleet.com/en/manufacturers/asia-pacific/analysis/subsidies-or-innovation-why-are-chinese-vehicles-cheaper?a=YHE11&t%5B0%5D=China&t%5B1%5D=Car%20Manufacturers&t%5B2%5D=electric%20vehicle&curl=1

https://www.technologyreview.com/2023/02/21/1068880/how-did-china-dominate-electric-cars-policy/

Poczytaj. Tylko ze zrozumieniem.

fassi
02.12.2024, 10:59
No to zasypać KTMa pieniędzmi z dotacji i będzie lepiej i dalej produkować. Jakie to proste.

Koparka kariery nie zrobię, pisałem Ci kiedyś. Nie mogę nią zarabiać pieniędzy. ze względu na jej wiek, nie spełnia wymogów bezpieczeństwa , więc mogę tylko na własnej działce pracować. Choćby brakuje jej zamków hydraulicznych jakby wąż hydrauliczny miał pęknąć.

Chyba że wezmę dotacje i kupię nowa, bo ta starą nie jestem w stanie zarobić sobie sam na nową.

zimiok
02.12.2024, 11:08
Proste to jest tylko w Twojej głowie. Ale potem kończy się bimber i rzeczywistość tak różowa już nie jest.

Ale skoro tak tę ChRL zachwalasz to pewnie sporo na jej temat wiesz i wiesz również jak oprócz sprawnej gospodarki, sprawnie działa u nich regulacja i kontrola Internetu. Podziel się więc, jak długo, Twoim zdaniem, rząd chiński (lub jego elter ego w Europie) zezwoliłby na wypisywanie przez Ciebie tych andronów?

(na marginesie, szczegółowych rozwiązań dotacyjnych w Niemczech nie znam, ale PL to na dofinansowanie do koparki nie miałbyś szans, wyłączając kasę z UP, ale to tylko 40 kPLN, co przy koszcie koparki jest żadną kasą. Szukaj więc dalej).

blacha_świecie
02.12.2024, 12:27
No to zasypać KTMa pieniędzmi z dotacji i będzie lepiej i dalej produkować. Jakie to proste.

Koparka kariery nie zrobię, pisałem Ci kiedyś. Nie mogę nią zarabiać pieniędzy. ze względu na jej wiek, nie spełnia wymogów bezpieczeństwa , więc mogę tylko na własnej działce pracować. Choćby brakuje jej zamków hydraulicznych jakby wąż hydrauliczny miał pęknąć.

Chyba że wezmę dotacje i kupię nowa, bo ta starą nie jestem w stanie zarobić sobie sam na nową.

Byłem świadkiem jak dwie osoby pracujące na wysięgniku koszowym, na wysokości kilkunastu metrów, ulegli masakrycznemu wypadkowi. Montowali kamery na zewnątrz hali. Posiadali szelki, byli przypięci do kosza. Sprzęt był stary, sprawny, miał wszystkie wymagane przeglądy i badania UDT. W pewnym momencie pękł jakiś wąż i wysięgnik runął na ziemię w ułamku sekundy. Na szczęście przeżyli ale doznali wielu obrażeń wewnętrznych i wielu złamań. Pech chciał że wysięgnik upadł na wagon klejowy w połowie swojej długości , przez co kosz uderzył w ziemię jeszcze z większą siłą. Okazało się że przyczyną upadku był właśnie brak zamków hydraulicznych, które w nowszych sprzętach są montowane. Od czasu tego wypadku nie są dopuszczane u nas do pracy sprzęty starszej generacji bez tych zabezpieczeń. Nikomu nie życzę widoku jaki było mi wtedy oglądać.

matjas
02.12.2024, 12:28
Zamki można było założyć :/ przed wypadkiem.

Niestety przepisy BHP pisane są krwią ofiar.

mdxmd
02.12.2024, 13:14
takie rygorystyczne przepisy przydałyby się na przejazdach kolejowych bo obecne systemy bezpieczeństwa to większe zagrożenie niż ich brak.. auto na przejeździe a szlaban mu się zamyka przed maską

Kostas
02.12.2024, 14:28
Małe sprostowanie zaczerpnięte z artykułu Motogen:

W ostatni piątek i sobotę listopada, polskie media mainstreamowe obiegła wiadomość, że KTM ogłosił upadłość. To fake news – wynika prawdopodobnie z nieprecyzyjnego odczytania komunikatu po niemiecku. KTM (Prierer Mobilty) faktycznie ma poważne problemy finansowe. W piątek 29. listopada złożony został w sądzie wniosek nie o bankructwo/upadłość, ale o wdrożenie postępowania restrukturyzacyjnego.

sysiek300
02.12.2024, 17:57
sprawnie działa u nich regulacja i kontrola Internetu.

a to w europie nie działa?:dizzy: to juz dawno przedsionek chin,

Adagiio
02.12.2024, 18:49
Zanim kupisz ten motorek o wzniosłej nazwie RE to proponuje wypożyczyć i pojeździć aby przekonać się czy spełnia wymagania.
Co do Ktaema to w ubiegłych latach zwariowali ci młodzi i ambitni menadżerowie w białych koszulach windując cennik. Myśląc że jeżdżący enduro nie dadzą rady żyć bez Ktm-a pod dupą i kupią bez względu na cenę. Uważam że to było poważnym błędem, który zainicjował ich problemy.
13 000 euri za moto robione w Chinach do jazdy po paryjach to szaleństwo, wystarczy się tylko zastanowić nad aspektem kosztów produkcji. Skoro chińczycy za taki sam w innym kolorze i naklejką krzyczą 8000. A Beta roczniki 2024 oferuje za 9000 to nie ma o czym dyskutować.

zimiok
02.12.2024, 18:59
a to w europie nie działa?:dizzy: to juz dawno przedsionek chin,Wrzuć proszę coś z chińskich portali dotyczących wydarzeń z Pekinu z dnia 04.06.1989.

Wysłane z mojego CPH2205 przy użyciu Tapatalka

AfroMan
02.12.2024, 19:18
W temacie problemów finansowych KTM, trafiłem na króciutki artykuł ze stycznia 2021r. i pozwolę sobie przytoczyć dwa wymowne cytaty:

"sprzedaż spadła, ale zatrudniono dodatkowe osoby"

"Pomimo spadku sprzedaży .... Z pozytywów, zatrudniono 218 nowych osób oraz wypłacono 10,5 mln euro benefitów w związku z Covid-19"

Źródło: https://motogen.pl/podsumowanie-roku-2020-dla-ktm-gasgas-i-husqvarna-sprzedaz-spadla-ale-zatrudniono-dodatkowe-osoby/

maly
03.12.2024, 23:24
Sysiek ,jeśli porównujesz Chiny do Europy w zakresie ucisku społeczeństwa to jeśli to jest Twoja niewiedza mogę Ciebie zrozumieć.Jeśli posiadasz wiedzę na ten temat to wpis jest bardzo nie w porządku w stosunku do ludzi zakatowanych przez ten reżim.

Jeśli sprawa dotyczy Kata to dzisiaj chciałem zakupić zapinkę do pokrywy filtra KTM EXC .Nie kupiłem bo wy-ebali 110 zł za śrubkę która waży kilka gram.
Myślę że te ceny przyczyniły się do obecnej sytuacji .

AfroMan
04.12.2024, 01:32
LvQSDBftBdA

matjas
04.12.2024, 12:00
widzę tylko smutną buźkę - chyba, że tak miało być :D

Robi72
04.12.2024, 12:17
Witam, myślę, że KTM przejmą Chińczycy, jak to wcześniej zrobili z wieloma markami europejskimi, między innymi: Volvo, MG, Benelli, Moto Morini, Morbidelli, i tak dalej, a fabryki KTM już dawno stoją w ChRL. Chinole już od kilku lat używają silników KTM w takich własnych markach jak KOVE, CFMoto, które wdzierają się na rynek europejski

siwy
04.12.2024, 13:16
Czyli chińskie motocykle będą się rozwijać jeszcze szybciej :)

AfroMan
04.12.2024, 14:08
widzę tylko smutną buźkę - chyba, że tak miało być :D

Ale, że co? Film się nie wyświetla? U mnie jest OK.
A ogólnie to pan z KTM stara się uspokajać klientów, mówiąc o tym, że w sumie to jest dobrze, a po zmianach (restrukturyzacji) będzie jeszcze lepiej :)

Czyli mówi dokładnie to, co powinien w takiej sytuacji mówić przedstawiciel KTM. A jak będzie, przekonamy się wszyscy w niedalekiej przyszłości.

sysiek300
04.12.2024, 17:07
Sysiek ,jeśli porównujesz Chiny do Europy w zakresie ucisku społeczeństwa to jeśli to jest Twoja niewiedza mogę Ciebie zrozumieć.Jeśli posiadasz wiedzę na ten temat to wpis jest bardzo nie w porządku w stosunku do ludzi zakatowanych przez ten reżim.
.

napisałem, że przedsionek, jeszcze nie katują, nie dokonują aborcji na żywca itp jak roześmiane sekty w europie wykonaja zadanie to wezma ich za morde jak w chinach.

Adagiio
11.12.2024, 17:09
https://www.dueruote.it/news/attualita/2024/12/08/ktm-in-crisi-facciamo-chiarezza.html?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&wtk14=amc147878748512582&fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMAABHZK5BWk-87UXPbYT4QpzJP1bQw7wztImWu-___tF0veBx1e5MEkx1cAA_Q_aem_ot58nUOKwENOz0CycjvVQA #Echobox=1733741642 analiza kryzysu .

AfroMan
12.12.2024, 19:30
"MV Agusta rozstaje się z KTM. Włoski producent nie mieści się w ramach długoterminowej strategii
MV Agusta została mimowolną ofiarą problemów finansowych imperium Stefana Pierera. W środę gruchnęła informacja, że Austriacy postanowili porzucić włoską markę."

Źródło:
https://www.scigacz.pl/MV,Agusta,rozstaje,sie,z,KTM,Wloski,producent,nie, miesci,sie,w,ramach,dlugoterminowej,strategii,5104 5.html

Adagiio
14.12.2024, 15:10
Wypływają co raz to lepsze decyzje młodych menadżerów w białych koszulach, czytam że jakiś czas temu zrezygnowali z podwykonawców instalacji elektrycznych w IT w firmach, które były również producentami jednych z lepszych światłowodów na świecie. I zlecili tańszym spoza ue na gorszym/tańszym materiale za różnicę w cenie gotowego produktu rzędu kilkunastu euro, Nie kilkuset, kilkunastu, po prostu nie dowierzam. W takim przypadku można domniemać że cały proces jakości poszedł się walić. Ciekawe czego jeszcze się dowiemy o producencie najlepszych w jego mniemaniu motorków do offu na świecie :haha2:.

Lucky Luke
14.12.2024, 23:48
W tym tygodniu KTM dodał więcej czynności które mechanicy w ASO mają wykonywać w ramach obowiązkowych przeglądów. Czyli zmiana na plus.

Dokumenty do nowych motocykli zaczęli wysyłać expresem. W niecałe dwie doby dostałem komplet potrzebnych papierów. Może rzeczywiście wzięli się do roboty.

Adagiio
20.12.2024, 06:11
Sytuacja jest dramatyczna i w Austrii trudno jest zrozumieć, jak dalece kończą się proklamacje, a zaczyna konkrety. Liczba zwolnień może wkrótce sięgnąć 1000 lokali, a syndyk masy upadłości Peter Vogl w międzyczasie już od dziś wystawił na sprzedaż akcje MV Agusta (już teraz tworzy "starą" nazwę). Wszystko to dzieje się w czasie, gdy związki zawodowe, władze i sam rząd Austrii znajdują się na wojennej stopie, a nad Grupą Pierer wisi nowe śledztwo wszczęte w tych godzinach. I co ma z tym wspólnego Pedro Acosta? Ma to związek z tym, że on i jego menedżer pojechali do Austrii z nożem w zębach, ale Pit Beirer ich "oswoił". A tutaj powiemy Ci wszystko!
Pedro Acosta i jego menedżer, Albert Valera, pojawili się w siedzibie KTM Racing, aby porozmawiać twarzą w twarz z Pitem Beirerem (jedynym, który nadal wydaje się mieć twarz). Tyle tylko, że stary mastif, jak go nazywali jako pilota, zdołał uspokoić wody według doniesień w prasie austriackiej. Tak, ponieważ ci, którzy myśleli, że Acosta pójdzie tam, by uderzyć pięściami, spotkali się z bardzo luźnymi oświadczeniami jego menedżera, Alberta Valery, który zamiast tego mówił o "uspokojeniu i bardziej pogodnych duszach". "Pedro - powiedziała motorsport.com Valera - jest zaangażowany w projekt i po spotkaniu czuje większą ulgę i pewność siebie. Przez cały czas mówiono nam, że wyścigi są istotą KTM i że będą nadal pracować, mając na celu zdobycie tytułu. Pomimo delikatnej sytuacji, przez którą przechodzi firma, odczucia są pozytywne po tym, jak Pedro i ja mieliśmy okazję pojechać do Austrii, aby na własne oczy zobaczyć prawdziwą sytuację projektu KTM w MotoGP.
Chodzi jednak o to, że jeśli dziś Pedro Acosta i jego menedżer mówią, że są uspokojeni, to paradoksalnie dzisiaj w Austrii wzrosła świadomość, że KTM nie jest już trudną do pokonania burzą, ale prawdziwym huraganem, który może naprawdę wszystko zmiotć. Po pierwsze dlatego, że odbędzie się pierwsze zgromadzenie wierzycieli, które może oznaczać punkt bez odwrotu dla austriackiego przedsiębiorstwa i jego pracowników, którzy są teraz zmęczeni i niespokojni. O ile z jednej strony doniesienia o wydarzeniach sportowych wydają się dawać promyk nadziei, o tyle w rzeczywistości prawdziwą bombą dnia jest śledztwo wszczęte przez austriacki Urząd Nadzoru Rynku Finansowego (FMA). Jest to dźwięk budzika, który rozbrzmiewa w przeddzień pierwszego zgromadzenia wierzycieli i który może zadać ostateczny cios Stefanowi Piererowi.
Wedługdoniesień austriackiej prasy, urząd stara się zrozumieć, poprzez prawdziwe dochodzenie, czy Pierer Mobility, spółka macierzysta KTM, przestrzegała przepisów dotyczących ujawniania ważnych informacji dotyczących spółek giełdowych. Krótko mówiąc, sprawy, za które, gdyby udało się ustalić rzeczywistą odpowiedzialność, mogłyby one również trafić do sądów karnych. Spółki notowane na giełdzie mają bowiem obowiązek niezwłocznego przekazywania informacji poufnych i warunkowych, a ich naruszenie może skutkować druzgocącymi karami. W zasadzie badany jest okres między majem a listopadem, kiedy to prognozy firmy zostały dosłownie podważone, od "wszystko będzie dobrze" do dosłownie jesteśmy w" i ogłoszono zmianę w najwyższym kierownictwie.
Oczywiste jest, że KTM wydaje się być coraz bardziej na krawędzi, a w ostatnich dniach, podczas spotkania przedstawicieli firmy, związków zawodowych i Izby Pracy Górnej Austrii, pojawiły się kolejne cienie, które mogą uczynić przyszłość jeszcze bardziej cienką. Ponieważ pogłoski o kolejnych zwolnieniach stają się coraz bardziej natarczywe i obecnie mówi się o prawie 1000 pracowników odesłanych na stałe do domu w ciągu najbliższych kilku tygodni. Do tego stopnia, że Izba Pracy wyraźnie mówiła o "utracie zaufania" do KTM, zwłaszcza po głośnym opóźnieniu w wypłacie wynagrodzeń w grudniu. Pierer Mobility ogłosił, że wyznaczył Citigroup Global Markets Europe do restrukturyzacji swojej struktury właścicielskiej. Firma poszukuje partnerów strategicznych i finansistów, próbując pozyskać podwyższenie kapitału, które może tchnąć nowe życie w KTM AG, co jest teraz trudniejsze niż kiedykolwiek. Jasne jest jednak, że niewielu wierzy w te zapowiedzi.

W obliczu niepewności gospodarczej i złamanych obietnic związki zawodowe i rada zakładowa postanowiły porzucić iluzje i działać wyłącznie w oparciu o konkretne fakty. Zwłaszcza te, które jutro po pierwszym zgromadzeniu wierzycieli, które odbędzie się w sądzie okręgowym w Ried im Innkreis, zostaną wyjaśnione czarno na białym. Oczekuje się, że syndyk masy upadłościowej Peter Vogl przedstawi raport, który może zadecydować o losie firmy i jej spółek zależnych. Tymczasem dziś Vogl ogłosił również sprzedaż akcji MV Agusta i już krążą plotki, według motorsport.com, o możliwym wykupie przez byłego właściciela Timura Sardarowa. Tymczasem MV Agusta, po męczącej (ale więcej niż pozytywnej) reorganizacji, już wcześniej podjęłaby kroki, aby zażądać od KTM prawie 2000 motocykli wyprodukowanych i przechowywanych w austriackich magazynach, aby mieć natychmiastowy produkt do wprowadzenia na rynek i zacząć generować przychody.

Tłumaczenie google.
Oryginał https://mowmag.com/sport/crisi-ktm-blitz-di-acosta-da-beirer-ma-c-e-gia-un-altra-bomba-e-domani-i-creditori-picchieranno-durissimo-mentre-mv-agusta

żuk
20.12.2024, 10:11
Dla MV Agusty ta sytuacja to akurat na plus moim zdaniem. Oby oczywiście znalazł się eurogracz, który z tego błota tę klasową markę wyciągnie. Cały ten mariaż był nieporozumieniem.
KTMa na prostą już raczej nie wyciągnie nikt.
Wyciągnie, ale klasową marką przestał być dawno.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Adagiio
20.12.2024, 18:03
https://www.akv.at/akv-newsroom/presse/ktm-ag-information-1-tagsatzung-insolvenzverfahren

44FG
23.12.2024, 07:23
Ciekawe jaki jest plan wycofania się z MotoGP, bo jeszcze do niedawna wszyscy oficjalnie w KTM wypowiadali się, że projekt nie jest zagrożony do końca 2026…

CzarnyEZG
23.12.2024, 08:00
Pierwszym barometrem będzie chyba rozpoczynający się za parę dni Dakar.

44FG
23.12.2024, 08:20
To prawda, choć z całym szacunkiem dla Dakaru to jednak nieporównywalne budżety.

Prof.Woland
15.01.2025, 19:48
https://www.scigacz.pl/Pracownicy,fabryki,KTM,sa,na,skraju,zalamania,Kazd y,dzien,to,terror,psychologiczny,51214.html

CzarnyEZG
16.01.2025, 08:20
Japierdole co za artykół.

Brakuje papieru toaletowego i nikt nie sprząta, dlatego jest brudno.
A pracownicy co prawda nie produkują motocykli ale za to przychodzą do pracy i jest nerwowo.

To jakby komuś się link nie otwierał.

rrolek
16.01.2025, 08:25
Wydać ludziom miotły i mopy. To już oszczędność, ino czy im korony z bani nie spadną.

browar
16.01.2025, 08:43
Każdy ze swoją rolką biega do kibla,jak u Kiepskich:)

kylo
16.01.2025, 12:19
To "podnosi na duchu", że takie zachowanie jest nie tylko u Nas:D
Pracowałem w kilku firmach, w mieście wojewódzkim oraz prowincjonalnym.
Schemat identyczny, lub część ludzi ma takie hobby :confused:
że za przeproszeniem - sra - po wszystkim dookoła i nie sprząta po sobie.
A nawet kiedy fartem, jako tako poceluje, to prędzej by takiemu ręka uschła, niż sięgnie po szczotkę przy sedesie.....

Brzeszczot
16.01.2025, 13:13
Japierdole co za artykół.

Brakuje papieru toaletowego i nikt nie sprząta, dlatego jest brudno.
A pracownicy co prawda nie produkują motocykli ale za to przychodzą do pracy i jest nerwowo.

To jakby komuś się link nie otwierał. A spróbuj się u nas dodzwonić do KTM sklep i zgłosić że zamówienie które złożyłeś a części które otrzymałeś to jakiś ponury żart . średnio po pół godziny można posłuchać melodyjki ewentualnie powie ci automat że nichuja , na więcej straty czasu nie mogę sobie pozwolić . Abo z zamówieniem mam pecha albo .... Wcześniej dwa, trzy miesiące wysyłali mi panewki do KTM 950 z centralnej Austrii , wysyłali jedne średnio w miesiącu i za każdym razem zardzewiałe . U nas na oddziale oczywiście nikomu nie chciało się otworzyć opakowania i zobaczyć bo po chuj lepiej przesłać do klienta. Zakończyło się odsyłaniem i zwrotem pieniędzy . Ale co czasu i nerwów to moje .

Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka

Lucky Luke
16.01.2025, 22:14
KTM sklep to nie jest oficjalny sklep ktm , to tylko jeden z dealerów KTM w PL.
Wysyłki części z magazynu KTM zostaną wznowione 17 stycznia, po skończonej inwentaryzacji.

strobus1
16.01.2025, 22:41
Tak jak Łukasz pisze. Zawsze na początku roku są problemy z dostępnością gratów, od lat sytuacja sie powtarza.
Oby się kajtkom udało utrzymać na powierzchni a jak przy okazji poprawią obsługę posprzedażową to już będzie sukces.

Melon
16.01.2025, 22:54
Tak samo Honda bo ja w tamtym tygodniu się odbiłem a dziś już mogłem złożyć zamówienie, inwentaryzacja była

CzarnyEZG
17.01.2025, 08:39
Ma nowe hasło reklamowe dla KTMa jak wyjdą z tej ruchawki:

"Może i robimy motocykle miernej jakości, ale za to nasza obsługa klienta jest chujowa"

matjas
17.01.2025, 08:41
Czyli stare ruskie:

Wsio chujowo
Ale jednakowo

:)

Lucky Luke
17.01.2025, 09:19
Ma nowe hasło reklamowe dla KTMa jak wyjdą z tej ruchawki:

"Może i robimy motocykle miernej jakości, ale za to nasza obsługa klienta jest chujowa"

Pierdo*&sz głupoty i gówno wiesz o nowych motocyklach.

CzarnyEZG
17.01.2025, 09:33
Luke - trudno się nie zgodzić z wnioskami tak kompleksowej i dogłębnej analizy którą przeprowadziłeś :D

Dzieju
18.01.2025, 07:23
Pierdo*&sz głupoty i gówno wiesz o nowych motocyklach.
Wprawdzie nie motocyklowo ale...
Ostatnio przejechałem się koleżanki Focusem RS 350KM, nooo działa toto naprawdę fajnie. Zdecydowanie do niej pasuje :)
Pamiętam z dawnych lat jak jeździła Impreza (dłubnięta) , GTiR czy EVO5 ewentualnie 911 i takie tam...
Porównując tamte zachowania do np obecnego RSa to przepaść.
Wtedy była siła , moc i potrzebne umiejętności by to wykorzystać , a ich brak szybko się kończył. Wtedy ktoś kto jeździł takimi sprzętami po prostu je miał lub kupował inny dupowóz do turlania się emerycko.
Obecnie wspomagacze i elektronika robi wszystko za kierowcę , nie musi nic lub wystarczy bardzo mało umieć.
Wsiada, naciska gaz a resztę robi autko, no nie jeszcze musi trzymać kierownicę i kierunek jazdy.....ale kto wie jak długo.
Trakcja , stabilność ....to się dzieje samo .....nie trzeba być mistrzem .....nawet kobitka w szpilkach jadąc pierwszy raz zrobi czas na Nurburgringu.

Lucky, ja wiem o czym mówisz , nowe motocykle robią podobnie jak obecne samochody.
Ale to trzeba się przejechać by spróbować.

WojtasA
18.01.2025, 07:36
Wprawdzie nie motocyklowo ale...
Ostatnio przejechałem się koleżanki Focusem RS 350KM, nooo działa toto naprawdę fajnie. Zdecydowanie do niej pasuje :)
Pamiętam z dawnych lat jak jeździła Impreza (dłubnięta) , GTiR czy EVO5 ewentualnie 911 i takie tam...
Porównując tamte zachowania do np obecnego RSa to przepaść.
Wtedy była siła , moc i potrzebne umiejętności by to wykorzystać , a ich brak szybko się kończył. Wtedy ktoś kto jeździł takimi sprzętami po prostu je miał lub kupował inny dupowóz do turlania się emerycko.
Obecnie wspomagacze i elektronika robi wszystko za kierowcę , nie musi nic lub wystarczy bardzo mało umieć.
Wsiada, naciska gaz a resztę robi autko, no nie jeszcze musi trzymać kierownicę i kierunek jazdy.....ale kto wie jak długo.
Trakcja , stabilność ....to się dzieje samo .....nie trzeba byś mistrzem .....nawet kobitka w szpilkach jadąc pierwszy raz zrobi czas na Nurburgringu.

Lucky, ja wiem o czy mówisz , nowe motocykle robią podobnie jak obecne samochody.
Ale to trzeba się przejechać by spróbować.

Zgadza się! Fajnie jest na pustym placu / parkingu to wszystko wyłączyć depnąć fest i przekonać się ile uwagi trzeba żeby takie bardzo mocne auto robiło co chcesz :D

Artek
18.01.2025, 09:25
Miałem przyjemność przejechać na raz ponad 500 km takim RS-em. Licznikowo pokazywał 270 km/h. Trudno to utrzymać na pasie przy takiej prędkości.
BMW F40 M135i wypadło na takiej samej trasie gorzej, choć miało dużo wizualnych bajerów w środku.

Baza
18.01.2025, 11:02
Ja mam teraz Civica TypeR FK2 czyli tego pierwszego turbo nominalnie 310KM.
U mnie teraz po wydechu z Catbackiem i kilku modach 337KM i prawie 440Nm.
Do końca 3 biegu kontrola trakcji obcina moc. Auto jest mega aresywne, ale nawet przy takim nadmiarze mocy mechnaiczna szpera i wspomagacze powodują że dobrze to jedzie po zakrętach(oczywiśćie suchych i na rozgrzanych oponach).
Pamietam jak jeździłem starymi Hondami VTi i Accordem TypeR które miały sporoooo mniej mocy to jakieś bardziej wymagające od kierowcy były.

Dzieju
19.01.2025, 07:01
Artku , Focus nie ma bryły ani opływu do prędkości , fabryka przewiduje 266km/h na serii ale to za dużo na te kształty , on służy bardziej do zabawy/przyjemności a nie dużych prędkości.
W EVO5 którym pojeździłem była krótka skrzynia , v-max tylko 215-220 ale to 4.5 do setki , wgniatanie w fotel , zapadanie płuc i trudności z oderwaniem głowy od zagłówka podczas depnięcia robiły robotę podparte metalowym sprzęgłem .....Impreza dłubnięta na 260KM to był łagodny baranek przy EVO.
Zupełnie inne charaktery. To nie cyferki w danych producenta ale to jak to jedzie na drodze jest istotne jak reaguje na muśnięcie gazem , przyklejenie na zakrętach , wyjście z gazem 4 śladami ......i cała reszta......emocje to ważna rzecz.
Oczywiście ktoś może jeździć 60KM wolnossącym dieselkiem i też będzie zadowolony i opowie jak to ma szalone osiągi , jak to ledwo utrzymał kierownicę , koła buksowały , że najtańsza opona trzyma mu idealnie.....i że po co ludziom/wariatom takie szybkie samochody/motocykle , gdzie to się tak spieszyć :)
No każdy ma inaczej.

To temat o KTM , no to już nie zaśmiecam.

Prof.Woland
20.01.2025, 13:15
I kolejne wiesci z kraju Mozarta

https://www.scigacz.pl/Marc,Coma,odchodzi,z,KTM,Marki,Stefana,Pierera,rej estruja,tysiace,motocykli,w,Austrii,i,bija,rekordy ,51237.html

CzarnyEZG
20.01.2025, 17:49
Pierdo*&sz głupoty i gówno wiesz o nowych motocyklach.

Luke, nie przejmuj się moim głupim gadaniem.

Wiem, że dla miłośników marki i ludzi z nią związanych to bardzo trudne chwile i dokładanie do tego czerstwych żartów może zaboleć.

Zdrowia Chłopaku.

Co by nie mówić, to firma ma spory dorobek i choćby dla niego ktoś to postanowi uratować.

ps: Masz rację - moja jedyna styczność z nowymi motocyklami to oglądanie zdjęć na forum, a na KTMie siedziałem raz i był dla mnie za mocny.

Lucky Luke
21.01.2025, 13:34
Lata na forum spowodowały u mnie jedną obserwację:
Dany model, marka, cześć... psują się najbardziej tym, którzy nigdy nie mieli z tym styczności.

Mam to szczęście, że pracuję z nowymi motocyklami oraz pomagam naprawiać używane. Jednak nie mogę czasami czytać pewnych "durnot"
Tak czy siak zapraszam wszystkich (nawet tych którzy gardzą jakąś marką) na testy nowych modeli 2025 bliżej wiosny. Warto spróbować aby wyrobić sobie własne zdanie .
A na wszystko co jest nowe i ma logo KTM obiecuję porządny rabat.

Lucky Luke
21.01.2025, 16:35
Nowy dualsport już oficjalnie na stronie KTM
https://www.ktm.com/pl-pl/models/dual-sport/2025-ktm-390-enduror.html

teddy-boy
21.01.2025, 16:38
Właśnie sobie kupiłem KTM, to gdzie @Lucky Luke się zgłaszać w sprawach serwisu i części? :)

ps. włączyłem silnik w garażu i się przeraziłem. On tak pracuje normalnie czy już się popsuł? Wydaje z siebie wszystkie dźwięki poza dźwiękiem pracującego silnika :D

Lucky Luke
21.01.2025, 16:49
Właśnie sobie kupiłem KTM, to gdzie @Lucky Luke się zgłaszać w sprawach serwisu i części? :)

ps. włączyłem silnik w garażu i się przeraziłem. On tak pracuje normalnie czy już się popsuł? Wydaje z siebie wszystkie dźwięki poza dźwiękiem pracującego silnika :D

KTM tak ma, to nie honda, tam się serwisuje i zagląda.
:D

Najlepiej wal do mnie na priv

Dzieju
22.01.2025, 06:41
A na wszystko co jest nowe i ma logo KTM obiecuję porządny rabat.
Potwierdzam , wczoraj byłem po drodze , oczywiście Afryką bo jakże by inaczej w środku sezonu.
Jest w czym wybierać i za każdym razem proponuje upust. Jeszcze mnie nie skusił ale na przejażdżkę którymś się wybiorę.
Własne zdanie jest zawsze bezcenne.

Babel
22.01.2025, 07:12
Właśnie sobie kupiłem KTM, to gdzie @Lucky Luke się zgłaszać w sprawach serwisu i części? :)

ps. włączyłem silnik w garażu i się przeraziłem. On tak pracuje normalnie czy już się popsuł? Wydaje z siebie wszystkie dźwięki poza dźwiękiem pracującego silnika :D

Zgaduje że masz 890 - na priv wysłałem numer telefonu zadzwon

lukasz_vip
22.01.2025, 08:05
Też chciałem napisać, że chyba kupił 890R. Ja jako wieloletni posiadacz 950 jak odpaliłem 890R to też się zdziwiłem :D Ilość i jakość dźwięków wydobywających się z silnika pogarsza się :P

Emek
22.01.2025, 08:11
A mnie się wydaje że trzymają stały wysoki poziom betoniarki od lat. Jak byliśmy w Iranie parę lat temu to lokales powiedział kumplowi na 1190 że silnik mu chyba bez oleju pracuje. ;)

browar
22.01.2025, 08:19
990 to pracuje jak aksamit,890 porównałbym do worka na ziemniaki:)

Babel
22.01.2025, 08:29
Jest trochę lepiej jak się założy napinacz DirtTricksa- nie ma tego klepania z głowicy - ale trzeba umieć go założyć, a i on sam potrzebuje paru km aby się dociągnąć .

mdxmd
22.01.2025, 09:10
Jest trochę lepiej jak się założy napinacz DirtTricksa- nie ma tego klepania z głowicy - ale trzeba umieć go założyć, a i on sam potrzebuje paru km aby się dociągnąć .

głowica klepie nie przez napinacz, krzywki są tak "ostre" że praca rozrządu to niemal klepanie młotkami, dodatkowo stopień sprężania 13:1 i więcej, więc silnik pracuje jak stary diesel.
Napinacz jest hydrauliczny i ma za zadanie jedynie kasować luz łańcuszka, prowadnice są plastikowe, jeżeli ktoś zastosuje napinacz mechaniczny to wykończy tylko rozrząd.

madafakinges
22.01.2025, 09:39
Dirttrick to napinacz hydrauliczny, tylko posiadający zapadki.

Oy-FSC9UF48

Kamyk
22.01.2025, 10:07
Ja odkryłem trochę części zamiennych do 990 w swoim garażu. Np. zestaw do pompy wody. Może zostawię i za 10 lat będzie sporo kosztowało ;)

Kamyk

lukasz_vip
22.01.2025, 10:10
Już sporo możesz dostać bo ich nie produkują do 990 po lifcie pompy wody. Dawaj na priv :)

mdxmd
22.01.2025, 10:18
Dirttrick to napinacz hydrauliczny, tylko posiadający zapadki.

Oy-FSC9UF48

zapadki to też jest lipa, w zasadzie będzie to samo co mechaniczny, tyle, że nie trzeba ręcznie go dopinać. Przy ostrych fazach rozrządu występuje bardzo duża pulsacja i napinacz nie może być sztywny on musi pracować w niewielkim zakresie inaczej rozwali rozrząd a w najlepszym wypadku skróci bardzo jego życie.

Honda stosuje mix tzn. napinacz jest hydrauliczny + śruba, która się wykręca i tym samym uniemożliwia cofnięcie się napinacza, ale napinacz podczas pracy utrzymywany jest już przez olej. Triumph stosuje elastyczne zapadki i napinacz może się cofnąć ale tylko do najbliższej zapadki, która oprócz tego, że blokuje to ugina się ok 2mm. BMW stosuje zaworki ale tylko gdy napinacz jest poziomie albo montowany od góry, dolne napinacze to tylko tulejka z słabą sprężyną)

Cała sztuka polega na tym aby skasować luz ale NIE NAPINAĆ łańcuszka. Podczas nagrzewania się silnika odległość wału di wałka rozrządu zwiększa się i dlatego napinacz nie może być ustawiony na sztywno,

Babel
22.01.2025, 10:35
głowica klepie nie przez napinacz, krzywki są tak "ostre" że praca rozrządu to niemal klepanie młotkami, dodatkowo stopień sprężania 13:1 i więcej, więc silnik pracuje jak stary diesel.
.
Trochę tak i trochę nie - dużo mniej klepie na DirtTricksie
Oryginalny napinacz jest napinany olejem ( tzn ma tam sprężynkę) ale nie ma zapadek więc klepie ( wiem to z mojego motocykla)
Dirttrick to napinacz hydrauliczny, tylko posiadający zapadki.


Tu też napisze że trochę masz racji a trochę niebo niby jest wlot oleju do niego, ale DirtTricks zaleca wyjęcie tzw spiderwasher z korka, wiec w przypadku 890 napinacz opiera się całą powierzchnią czołową o korek i olej za bardzo tam nie wpływa ( przynajmniej nie w tym stopniu co w oryginalnym napinaczu)
Co jest na filmie który dodałeś
zapadki to też jest lipa, w zasadzie będzie to samo co mechaniczny, tyle, że nie trzeba ręcznie go dopinać.
No to musisz o tym napisać do DirtTricksa ;) :D bo chłopaki się widać słabo znaja :lol8::lol8::lol8:

Prof.Woland
22.01.2025, 11:22
Ja odkryłem trochę części zamiennych do 990 w swoim garażu. Np. zestaw do pompy wody. Może zostawię i za 10 lat będzie sporo kosztowało ;)

Kamyk

Ja w garazu znalazlem ostatnio boczek w kolorze szarym do 990 adventure po moim dziku, troche porysowany ale caly.

mdxmd
22.01.2025, 14:43
No to musisz o tym napisać do DirtTricksa ;) :D bo chłopaki się widać słabo znaja :lol8::lol8::lol8:

nie jest to takie proste, niech sobie robią co tam chcą ich sprawa,

napinacze zapadkowe stosuje, się gdy prowadnice łańcucha są w niewielkim stopniu elastyczne np. stalowy płaskownik pokryty gumą - rozwiązanie znane z Japończyków w KTM nie ma niczego co jest elastyczne dlatego napinacz jest jaki jest a to, że go źle zrobili skoro klepie to inna sprawa.

wystarczy się zastanowić w jakim momencie następuje przeskoczenie na kolejną zapadkę (zakładamy, że zapadki są co 1mm może 0,7mm)

przykład 1 najgorsza opcja dla rozrządu

silnik rozgrzany, zapadka jest np. w połowie pomiędzy jednym z drugim zagłębieniem napinacza gasimy silnik, po wystygnięciu powiększa się luz łańcuszka i następuje przeskok zapadki na następną pozycję i jej blokada...

mam wiec zimny jeszcze silnik! łańcuch rozrządu maksymalnie napięty, odpalamy i silnik nagrzewa się a co za tym idzie rozrząd napina się jak struna...

co dalej ? łańcuszek dużo szybciej ulega zużyciu, prowadnice wycierają się w expresowym tempie aż do momentu gdy napięcie nie dojdzie do normy.

Dobrze, jeżeli nic nie pęknie wcześniej . Sorki za lakoniczne tłumaczenie, bo można to ująć tylko stwierdzeniem, napinacz kompensuje rozszerzalność cieplną bloku silnika z aluminium, gdy elementy rozrządu są stalowe.


W pierwszytch modelach R1250 BMW też miało problem z lewym napinaczem, który grzechotał na wolnych obrotach - poprawiono jego konstrukcję i problemu nie ma, ale nadal jest to napinacz olejowy.

Babel
22.01.2025, 14:51
A przy okazji to w KTM zapadkowe napinacze były w RFS i nowszych 450/500 od 2012 ( nie wiem jak było np w dwubiegowych silnikach)
Z tego co mnie pamięć nie myli DRZ tez ma zapadkowy napinacz

R2D2
22.01.2025, 16:10
Nowy dualsport już oficjalnie na stronie KTM
https://www.ktm.com/pl-pl/models/dual-sport/2025-ktm-390-enduror.html

Jaka będzie cena tego modelu ?

Dredd
22.01.2025, 17:17
Jaka będzie cena tego modelu ?

Jeśli wejść w Twój link :D - cena 29.400zł
Gdyby nie ostatnie "rewelacje" związane z marką, powiedziałbym, że to niezła propozycja.

rrolek
22.01.2025, 17:51
I w gratisie będzie pięknie bulgotał w każdej głębszej kałuży ;)
Jak lubię keteema to mam wrażenie, że jego rynek docelowy coraz bardziej wypełniony miękkimi fajami.

matjas
22.01.2025, 20:45
To nie miękkie faje :)
To słupki wykresów w korpo się gną :)

R2D2
22.01.2025, 21:01
Jeśli wejść w Twój link :D - cena 29.400zł
Gdyby nie ostatnie "rewelacje" związane z marką, powiedziałbym, że to niezła propozycja.

Albom już ślepy abo wczoraj tej ceny nie było. Dzięki za oświecenie :D
Wiec albo będzie DR-Z albo Katełem.

Emek
23.01.2025, 07:57
Fajny, taki nie za lekki.:D

Brzeszczot
23.01.2025, 08:24
Fajny, taki nie za lekki.:D Może i nie za lekki , bo waga zbliżona do starego KTM 640 enduro , może i nie za mocny, bo dziesięć kobył mniej od starego 640 , ale za to ma mokrą miskę olejową 🤣🤣🤣🤣 w terenie idealny 🤔🤔🤔 .Kolor ma też ładny 😉. Dla mnie się podoba 💪

Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka

lukasz_vip
23.01.2025, 08:44
Z wyglądu przypomina mi te chińskie piździki:
https://www.scigacz.pl/codeimgs/2024_10_Triumph_wyprzedaz_street_daytona/tlo.jpg

Babel
23.01.2025, 08:56
A propos wagi - minus 27kg w stosunku do oryginału:drif::drif:

Brzeszczot
23.01.2025, 09:24
A propos wagi - minus 27kg w stosunku do oryginału:drif::drif:Oj kochał bym jak własne 😁

Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka

Kazmir
26.02.2025, 20:59
https://www.youtube.com/watch?v=yR2_nnZDS2w