View Full Version : Utlenianie się felgi DID
Koledzy mam pytanie czy spotkał sie ktoś z utlenianiem przedniej felgi DID z RD04 w okolicy wętyla od środka. Podczas wymiany opon w serwisie Hondy stwierdzili że felga nie nadaje się do dalszej jazdy. Dowiedziałem się że felga jest osłabiona i może popękać (rozpaść się) podczas jazdy w terenie a nawet po asfalcie!!! Czy ktoś zna podobny przypadek?:cold::cold::cold::cold:
ha, dobre z tym "rozpaść się" :Thumbs_Up:..masz jakąś fotkę tego utlenienia felgi?
Skoro ci taki scenariusz podali to pewnie masz dziurę na wylot ;) i widać dętkę.
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=904
Tutaj conieco było.
Mnie to też spotkało (znaczy korozja w okolicy wentyla).
Wyczyściłem wygładziłem zabezpieczyłem przed dalsza korozją i śmigam i o tym nie myśle.
Zdrowie
ha, dobre z tym "rozpaść się" :Thumbs_Up:..masz jakąś fotkę tego utlenienia felgi?
Skoro ci taki scenariusz podali to pewnie masz dziurę na wylot ;) i widać dętkę.
Niestety zdięć nie robiłem nalot jest tylko od środka na ok 10cm w promieniu wętyla. Mocowania szprych mocno się trzymają a do dziury jeszcze bardzo daleko. Całość wyszlifowali i okleili izolacą żeby zabespieczyć dętkę. W samochodach tak się robiło i nikt tym się nie przejmował. Dlatego piszę o tym bo zastanawiam się czy szukać felgi;).
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=904
Tutaj conieco było.
Mnie to też spotkało (znaczy korozja w okolicy wentyla).
Wyczyściłem wygładziłem zabezpieczyłem przed dalsza korozją i śmigam i o tym nie myśle.
Zdrowie
Ta moja wygląda bardzo podobnie:(.
Jak wygląda podobnie to sie na zapas nie martw.
To jest jak z wałkiem zdawczym. Jak zuważysz to się martwisz jak nie to śmigasz i myślisz o np. pompce czy reglerze ;)
Niestety zdięć nie robiłem nalot jest tylko od środka na ok 10cm w promieniu wętyla. Mocowania szprych mocno się trzymają a do dziury jeszcze bardzo daleko. Całość wyszlifowali i okleili izolacą żeby zabespieczyć dętkę. W samochodach tak się robiło i nikt tym się nie przejmował. Dlatego piszę o tym bo zastanawiam się czy szukać felgi;).
Skoro piszesz że nalot ...to nawet nie dziura.
Szkoda że nie odtłuściłes i nie pomalowałeś farbą , było by skuteczniej niż tylko zabezpieczenie izolacją.
Ale to przy następnej robocie sobie zrobisz.
miałem to samo! po ściągnięciu starej gumki ujrzałem utlenienie w okolicy wentyla na odcinku ok.5-8cm.znajomy z oponiarni podrapał się po głowie,wyczyścił to a następnie pomalował gumą w płynie
Ja zimową nocą oczyściłem całą obręcz(4H),naniosłem trzy warstwy podkładu a następnie złoty lakier do felg. Jest piękna jak nowa;););). Utlenianie felg to standard moto na starych oponach. A ja cieszyłem się, że nabyłem Afryką ze sparciałymi i popękanymi oponami (12 tyzień 1995r) oraz orginalnymi dętkami!
Ja miałem problem w poprzednim trampku z felga przód i tył. Też w okolicach wentyla. Po włożeniu śrubokrętu w otwór zrobiłem dziurę dwa razy większą -tak była utleniona! (to wygląda tak, że felga jest zrobiona z kilku warstw aluminium sprasowanych potem na prasie i jak wpakuje sietam sól to robi swoje/rozdziela te warstwy a potem utleniają się one szybko) Tylną felgę wymieniłem a przód dałem do spawacza i mi zalał brakujące warstwy , ale co się dziwić kupiłem anglika heh
Artuditu
09.01.2010, 17:10
Ja zimową nocą oczyściłem całą obręcz(4H),naniosłem trzy warstwy podkładu a następnie złoty lakier do felg. Jest piękna jak nowa;););). Utlenianie felg to standard moto na starych oponach. A ja cieszyłem się, że nabyłem Afryką ze sparciałymi i popękanymi oponami (12 tyzień 1995r) oraz orginalnymi dętkami!
Czym czyściłeś? To nasze felgi są lakierowane czy anodowane(czy jak to tam się pisze)?
Czyściłem papierkiem wodnym(800-1200) dostępnym w sklepach z lakieramin samochodowymi. Felga była anodowana twarda powłoka,od środka gdzie była korozjan proponuję szlifierkę kontową bo papierem się tylko pokaleczysz.Powodzenia:at:.
Może ma ktoś namiary na anodowanie lub wie jaka cena, zamiast malowania które już nie wygląda jak oryginał.
Jeśli koszty nie były by tragiczne to lepiej by było anodować.
Takie malowanie wygląda raczej jak orginalne, a anodowanie czy malowanie proszkowe wymaga odkręcenia szprych. Jeśli się uda to jakos porozkręcać często nawet po ponad 20 latach to trzeba będzie to wycętrować. Jak ktoś ma zamiar odrestaurować Afri to pewnie warto się pobawić, ja miałem zamiar zabezpieczyć felgę przed dalszą korozją i poprawć jej wygląd:).Koszt anodowania w www.bronal.webpark.pl to ok 30PLN ale pan odradza powiedział by normalnie wypiaskować i pomalować.
ale pan odradza powiedział by normalnie wypiaskować i pomalować.
Widziałem takie malowane..... mając wybór wolałbym jednak poanodować o ile jest możliwe uzyskanie wyglądu i trwałości oryginału.
Z tego co powiedzał koleś od anodowania wynika że do orginału będzie to tylko podobne - jak się uda:(. W Polsce nikt tego profesjonalnie nie zrobi.
A to mnie zmartwiłeś. Zawsze mi się marzyły czarne felgi. Pozostaje zatem rzygnąć na Excela :).
Moją XX-latkę tak zjadło:
9737
Obdarłem, co latało, jako tako odtłuściłem i pomalowałem zestawem Motipa (podkład, kolor, klar - koszt około 40 zł, starczy spokojnie na 2 koła). Wizualnie nawet ok, ale wytrzymałościowo nie wzbudza mojego zaufania takie malowanie. Po sezonie wyjdzie, co to warte jest.
9738
Przy jeździe asfaltowej pewnie wytrzyma , ciekawe jak wertepowo się spisze.
Lakier proszkowy mógł by się sprawdzić, skoro ciężko go obedrzeć szlifując gmole.
Takie coś ma w tylnej feldze.
http://lh4.ggpht.com/_q6-GHL5cdUI/TJZ19jHvC-I/AAAAAAAAAsU/U_XvRyoEkpY/s640/DSCN1814.JPG
Macie jakieś sugestie co powinienem z tym zrobić. Nie wygląda to dobrze zwłaszcza że przy nyplach widoczne są pęknięcia. Czy to jest nadal bezpieczne?
Nie chcę Cię martwić, ale to jest już śmietnik :(.
Rozpaść się od razu nie rozpadnie, więc w miarę bezpieczne. Ale naprawiać tego niema sensu. Śmietnik.
Sezon się kończy i pewnie wiele już nie polatasz - bezwzględnie musisz to wymienić. to już nie jest bezpieczne. na jakiejś większej dziurze możesz mieć poważne kłopoty. fakt, że to tylko przy jednym nyplu, ale nie wiadomo jak wygląda reszta. w takich razach nie ma co gadać, że może jeszcze obleci. W DE nie przeszedłbyś z tym TUV na bank.
na allegro spokojnie znajdziesz przez zimę koło w lepszym stanie i wydatek nawet 200-300PLN nie powinien Cię przerażać bo bezpieczeństwo ceny nie ma.
po 1,5r na L4 /i sporej zmianie życiowych planów onegdaj/ wiem co mówię i możesz mi wierzyć na słowo.
matjas
To kto ma kola na zbyciu?
szukaj na Allegrogo - jakieś 3-4 tyg wstecz szukałem wahacza od RD04 i były trzy XRV na teile. teraz nie wiem jak jest.
acha, na marginesie - i lepiej chyba kup kompletne koło. nie wiadomo czy uda się odkręcić wszystkie nyple bez zniszczenia szprych /20lat robi swoje/, żeby zapleść nową obręcz na Twojej piaście. a, jak się kiedyś dowiadywałem w hondzie, JEDNA szprycha kosztuje ok 30PLN czy coś w tym guście /z tyłu są chyba trzy rodzaje ??? niech ktoś mnie proszę poprawi jeśli się mylę/. zwariowałem jak usłyszałem tę cęnę. koniec marginesó.
matjas
Marco Polo
20.09.2010, 12:00
Miałem podobne problemy jak opisywane wyżej- felga się rozwarstwiała na całej długości i to w roczniku 1999!!!
Ja się bawiłem w adaptację felgi od RD03 do piasty od RD07 :( -masakra.
Po pierwsze RD03 ma piastę z równymi szprychami z obu stron- pierwsza długość szprych:)
Po drugie RD07 ma dwie różne długości szprych z obu stron piasty- druga i trzecia długość szprych:)
Po trzecie w związku z innymi długościami- są też i inne kąty gniazd nypli.
Wnioski:
Są trzy rodzaje szprych, nie pasują felgi między modelami( nie wiem jak RD04), jest kłopot z odkręcaniem nypli( ja zrobiłem klucz ze sworznia jakiegoś dużego pojazdu bo fabryczne klucze pękały), po ewentualnym złożeniu mój magic od centrowania miał dylemat jak to zrobić bez motonga- chodzi o usytuowanie piasty względem felgi( zawodowo centruje koła żużlowe i nie tylko), jakoś zaadoptowałem tą felgę ale osobiście nie polecam.
Aha no i wg moich wiadomości to cena szprych w granicach 15 pln za sztukę na maj 2010.
kłopot z odkręcaniem nypli( ja zrobiłem klucz ze sworznia jakiegoś dużego pojazdu bo fabryczne klucze pękały)... Aha no i wg moich wiadomości to cena szprych w granicach 15 pln za sztukę na maj 2010.
no czyli się myliłem co do ceny ale ... 36*15 to idź Pan het...
co do nypli to niestety tak jest niemal zawsze ;(
jak mi gdzie wpadnie tylne koło w oczy dam znać.
matjas
W wymiane samej obreczy to sie nie bede bawil bo nie mam czasu i ochoty wiec szukam calego kola. Niech ktos tylko podpowie czy od RD04 pasuje do mojej RD07a?
Zastanawiam sie czy tej felgi nie da sie wyczyscic i zalac/pospawac ubytek i wykozystac kolo na off road. Przerabial ktos kiedys podobna sprawe?
jak widzę ciągle z gówna chcesz bat ukręcić
W lepszym stanie wyrzuciłem felgę na śmietnik ( od trampka)
Po cholere szprych mają mi powychodzić w drodze,i nie daj Boże jeszcze się gdzieś wkręcić
RD 04 ma złoty kolor Rd07a srebrny . Nie przeszkadza?
Zanim nie wyczyszcze i nie zobacze na ile bezpieczna bedzie to nic z niej nie bede robil. Mam do kogo wracac.
Jak masz zlota to tez mogla by byc ale jak mam zmieniac kolor to juz obu, wiec jak masz dwie to podaj cene
Pewnie gdzieś już było ale czy koła od RD04 są inne niż w RD07? Czy tylko zalecają inny rozmiar opon?
Ile trzeba średnio za nie zapłacić?
Czy ktos orientuje sie ile za tylne kolo trzeba zaplacic?
Znalazlem jedno bez tarczy od RD04 za 500zl. Czy to normalna cena czy gosc troche przesadzil?
Tego jest tak mało, że zazwyczaj trzeba się godzić na ceny. Wszystko zależy od stanu, ale 500 to jest właśnie taka średnia cena.
srednia cena to 400zł za gołe koło
A co z ta roznica miedzy RD04 a RD07? Jest jakas?
4ki mają węższą felgę na oponę 130, a 7ki na 140. Coś mi się kolebie 2.75 i 3.0'.
no wlasnie potrzebuje wiedziec to na 100% bo mam 2 komplety opon do 07 a gdzies czytalem ze przy zmianie szerokosci opony nie jezdzi sie zbyt dobrze.
0,25 cala to 6,5mm. To chyba nie zauważalne wg mnie. A te złote felgi jak widać mocniejsze od szarych, choć są starsze :Thumbs_Up:
no wlasnie potrzebuje wiedziec to na 100% bo mam 2 komplety opon do 07 a gdzies czytalem ze przy zmianie szerokosci opony nie jezdzi sie zbyt dobrze.
140 daje radę w 03 , 04 i 07. 130 podchodzi do 03 ale da się i w pozostałych choć lepiej się 140 układa.. Natomiast odradzam 150 bo to nieporozumienie przy afrykańskich felgach ale to już każdy chyba wie.
Fabryka przewidziała 130 dla felgi 2,75" i 140 dla felgi 3". Jeździłem na kołach z ogumieniem dobranym poprawnie jak i na konfiguracji 140+2,75" oraz 130+3" i czułem różnicę. Wniosek mam taki, żeby już nie eksperymentować i słuchać się producenta mojego motocykla.
Mówię o odczuciach z jazdy na oponach szosowych. W terenie ludzie zakładają 130 na 3" i mówią że robi. No ale to teren... Inna guma, inne podłoże to i inaczej wszystko robi.
Dzwonie i dzwonie a wszyscy maja tylko kola od 03 i 04 a ja ma 2 komplety opon do 07
Fabryka przewidziała 130 dla felgi 2,75" i 140 dla felgi 3". Jeździłem na kołach z ogumieniem dobranym poprawnie jak i na konfiguracji 140+2,75" oraz 130+3" i czułem różnicę. Wniosek mam taki, żeby już nie eksperymentować i słuchać się producenta mojego motocykla.
Mówię o odczuciach z jazdy na oponach szosowych. W terenie ludzie zakładają 130 na 3" i mówią że robi. No ale to teren... Inna guma, inne podłoże to i inaczej wszystko robi.
I tą różnice w dużej mierze reguluje się tylną zębatką i tyle.
a nie chodzi tu o to ze opona inaczej uklada sie na roznej szerokosci feldze i daje inne wlasciwosci trakcyjne?
a nie chodzi tu o to ze opona inaczej uklada sie na roznej szerokosci feldze i daje inne wlasciwosci trakcyjne?
Oczywicie że tak. Pan zdał, a rambowi się zdawało :haha2:
PS: ja jezdzilem kilka sezonów na 130 tkc i nic nie zauwazylem, ale powtarzam ja nie umiem jedzic a juz napewno nie tak jak wieczny, bo on jest profesjonalnie i podobno tez długotrwale szkolony w wielu szkołach i się zna. :umowa:
Czyli wychodzi na to ze jak kupie kolo od 04 i zaloze 140-stke to bedzie ok?!
Już sam nie wiem. Jedni mówią że nie ma problemu a drudzy że zamieniać nie należy a ja nie mam na czym jeździć
Kupuj i nie narzekaj. Tylko nie przesadzaj z szerokością opon.
Nie wiem czego nie zrozumiałeś z tego co napisałem, ale postaram się jaśniej. Jakiej gumy byś nie włożył to dojedziesz gdzie chcesz. Na dobrze dobranych oponach po drodze po prostu dasz radę przytrzeć podnóżkami na winklach, które to, jak ogólnie wiadomo, są kwintesencją jazdy motocyklem. Oczywiście pomiędzy spontanicznymi wypadamy w ciemny dziki piździec.
;)
Państwo ze starymi Afrykami sobie zdejmą opony o sprawdzą stan felg bo ja w niedzielę oszukałem przeznaczenie chyba...
Wieczny, ja mam stare felgi i sa nadutlenione, ale szprychy brzecza prawie jednym glosem. Moze wrzuc jakie fotki z tego oszukanstwa Twojego?
Ostre krawędzie popękanych purchli w feldze pocięły mi przednią dętkę. W niedzielę trasa 130-170km/h a w poniedziałek rano kapeć w garażu.
Nic tylko w niedziele do kościoła i daj na mszę.
No a później na piwo:beer2:
Miałem to smao co wieczny kiedyś... wyszlifowałem. Ch że motor wygląda jak wygląda ważne żeby jakiejś głupoty nie odpierdolić i przeglądać go porządnie co jakiś czas
Panowie wiem że powiedziane tu już zostało wszystko co można bylo wydumać i każdy swoje felgi zakonserwował na swój magiczny sposób...ale czy??!! UWAGA!! zamiast kupować jakieś rozklekotane koło z historią rodem z science fiction...nie lepiej kupić taki zestaw??
http://www.touratech.com/shops/009/product_info.php?products_id=5310
Ja wiem to 1000zł....ale mamy touratecha nóweczkę z nówkami szprychami itp...rzucam fajki i za rok będę miał zdrowe 2 fele, a nie mokro w gatkach na wertepach :D
używa ktoś czy raczej olać rozwarstwienie do połowy grubiości felgi na powierzchni ca.dwóch 5-cio złotówek za i przed wyntelkiem :)?
madafakinges
09.08.2013, 14:51
http://imageshack.us/a/img69/6902/vnau.jpg
Ostatnio bez konkretnego powodu zeszło mi powietrze z przodu. Ściągam opone a tu takie bebo, wyczyściłem przeszlifowałem ostre krawędzie obkleiłem pałertejpem i na razie tak latam. Na zimę chce rozszprychować i przemalować na czrno obręcze ale czy jest sens robić tą obręcz czy zakupić takiego DIDa?
http://allegro.pl/felga-obrecz-japonska-kolo-d-i-d-honda-18-cali-21-i3417828641.html
miał ktoś z tym styczność?jest to prawdziwy did czy chinszczyzna?
Tego to nie warto naprawiac. Jak te z Allegro to nie fake to warto zanabyc i pomalowac po swojemu. Do tego szprychy z nierdzewki i masz spokoj na lata
Lucky Luke
09.08.2013, 15:35
madafakinges kupowałem u tego sprzedawcy obręcz do XR650R , polecam.
madafakinges
09.08.2013, 15:41
Lipa ma tylko 1.6 a to za mało...
Ściągam opone a tu takie bebo
Z tego ujęcia widać, że poleciało szeroko, ale płytko. Ile mięsa zostało? z 70-80%? Zdemontowałbym te szprychy, jak pod nimi jest zdrowo, a koło proste - to zakonserwować i następne 20 lat jeździć.
maciej33
13.08.2013, 01:00
tak jak ktorys kolega wspomnial,gdzie jest jakis czarodziej co sie zajmuje anodowaniem felg i jaki koszt by byl ,po co kombinowac ,zrobic tak jak fabrycznie bylo
pozdrawiam :bow:
madafakinges
15.08.2013, 12:09
obręcz pasuje od BIGa czyli pweno też od dr 650 :) na zimę będę przeplatał
Potrzebujesz tyl czy przod??
Sent from my BB using Tapatalk
madafakinges
15.08.2013, 21:40
Przód ale mam całe koło po starym chudym BIGu
Zet Johny
16.08.2013, 07:50
A jak u Ciebie ze szprychami bo ja też mam nie ciekawe kółka.
Boję się że jak rozkręcę (o ile się uda bo nie były rozkręcane 20 lat) to będzie ciężko zmontować.
Inaczej, gdzie kupić porządne szprychy do AT?
madafakinges
16.08.2013, 08:49
Moje szprychy są średnie a nyple rude... obawiam się ze mogą odmówić współpracy przy odkręcaniu, ale zawsze zostanie zawodny;
paweł król
komplet szprych z nierdzewki grubsze niż ori 250zł
najlepiej wysłać mu koło za zaplatanie+ centrowanie 50zł
Robił mi tak przednie koło w bigu i polecam
Tylko pamiętajcie że paweł do afry nie dorabia szprych już z nim rozmawiałem o tym i powiedział że nie podejmie się dorobienia
A to jakaś inna filozofia dorobić szprychy do Afryki? Oprócz wymiarów jest jeszcze jakaś istotna kwestia?
Rozumiem, że materiał musi być jakiś odpowiedni, ale chyba nie w tym problem.
madafakinges
16.08.2013, 09:47
Co ty gadasz przecież BIAŁY zaplatał 18' na tył u niego...
Panowie nie ma poco bić piany mam u niego 2 felgi od at maluję mi je i zaplata więc jestem w temacie na bieżąco chciałem u niego dorobić szprychy bo 5 mi się posypało przy rozbieraniu koła i powiedział że do kloca jakim jest afra nie dorabia, paweł uważa że nie ma po prostu takiego materiału i nie podejmie się dorobienia nowych tyle.
Czyli problemem jest materiał.
Warto się dowiedzieć jaki powinien być materiał do cięższych motocykli jak nasze i porównać w innych firmach z jakiego dorabiają. Może gdzie indziej robią też z jakiś słabszych materiałów tylko nie mają skrupułów, że coś się wydarzy.
Z tego co się interesowałem w zagadnieniu to może się podjąć tego wykonania firma bartnik jednak oni też za dobrego materiału nie mają ponieważ wykonują szprychy i nyple do lżejszych sprzętów i prawdę mówiąc masz szprychy na swoją odpowiedzialność.
Ale koszt był śmiesznie tani więc jak ktoś by chciał może eksperymentować aa właśnie nie przyjmują innego materiału na szprychy niż własny taka mają politykę firmy.
Z innymi firmami tez rozmawiałem jednak każdy zbywał mnie że za mała ilość i brak dobrego materiału.
madafakinges
16.08.2013, 10:19
Może 5 nie, ale cały komplet już tak wtedy wszystkie grubsze daje.
Adagiio też u niego koła do afry całe przeszprychowywał.
Bartnik robi szprychy z gównolitu mój kuzyn do tt uzupełniał na te z bartnika to mu max miesiąc wytrzymywały.
Thorgal77
16.08.2013, 10:25
Jakiś czas temu rozpracowywałem dorabianie szprych - nawet dzwonilem do włoch bo tam ktoś takie robił... ale kontakt umamrł.
W trampku i AT są podobno Chromo-wanadowe lub chro-mo ( jakoś tak) jakieś ultra super są wogóle...
Znalazłem drut odpowiedniej grubości i chciałem dać do bartnika żeby z innego drutu zrobili - ale babkba wszech wiedząca odpowiedziałą że mają za delikatne maszyny na twardsze materiały.
Tak więc.... poległem na tym etapie...
Brakło mi kilka szprych i król podpasował z jakiegoś kata czy czegoś tam... ale te 4 szprych które mi brakowały są grubsze i nierdzewne.
Bartnik odpada chociażby z uwagi na mosiężne nyple, większy sko gwintu w nich... i zbyt miekkie szprychy... - no chyba że na tył 4mm.
Zet Johny
16.08.2013, 10:36
Tutaj jest wątek o szprychowaniu:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4464&highlight=szprychowanie
Myślę że jak się wymieni wszystkie to powinno być OK.
Co Wy na to?
madafakinges
16.08.2013, 10:42
Oczywiście, że będzie. Te nierdzewne szprychy od pawła króla są grube i wyglądają naprawdę solidnie.
Zresztą tyrałem je przez sezon w terenie na 180kg bigu + moje 110kg i nic się z nimi nie stało teraz tyra je gość co waży 130kg i też są całe. Ja bym nie panikował, a 300zł za komplet z zaplataniem to na prawdę nie wiele.
Z resztą Adagiio też pisał że nigdy z nimi nie miał problemów, więc napierzamy panowie.
dobre obrecze
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/2-vorderradfelgen-fuer-honda-africa-twin/138900658-222-1963?ref=search
madafakinges
09.10.2013, 14:26
http://allegro.pl/obrecz-akront-36-szprych-21-x-1-85-suzuki-ktm-i3558268186.html
Felga powinna pasować na przód do afry
Witam, dziś zdjąłem oponki ze swojej afry i to co ujrzałem mnie po prostu zszokowało ... Czy te felgi nadają się jeszcze do czegokolwiek ?
Przednia felga:
http://zapodaj.net/40db8d441574f.jpg.html
Tylna felga:
http://zapodaj.net/7c96b00edcfe7.jpg.html
Po wyczyszczeniu tył:
http://zapodaj.net/3c85852531dfd.jpg.html
Zastanawiam się czy to wypiaskować, ale czy coś z nich zostanie ?
Proszę o rady również jeśli chodzi o pasujące obręcze do africy z innych motocykli.
Witaj w klubie. Chyba czas poszukac nowych.
Thorgal77
19.02.2015, 21:40
mam obręcz z trampka 93r z kilkoma malutkimi ogniskami korozji ale naprawdę drobne - oddam za 50zł - kolejny minus - ma bicie około 15mm na boki ale nie jest pęknięta i nie ma śladu po uderzeniu - magik od prostowania powinien sobie poradzić.
Witam, dziś zdjąłem oponki ze swojej afry i to co ujrzałem mnie po prostu zszokowało ... Czy te felgi nadają się jeszcze do czegokolwiek ?
Przednia felga:
http://zapodaj.net/40db8d441574f.jpg.html
Tylna felga:
http://zapodaj.net/7c96b00edcfe7.jpg.html
Po wyczyszczeniu tył:
http://zapodaj.net/3c85852531dfd.jpg.html
Zastanawiam się czy to wypiaskować, ale czy coś z nich zostanie ?
Proszę o rady również jeśli chodzi o pasujące obręcze do africy z innych motocykli.
Ładnie Ci ktoś motura sprzedał... głąb zamiast zrobić albo wymienić to poxipolem się bawił... felgi na śmietnik... albo kup więcej poxipolu :D
Kupilem go za śmieszne pieniążki i go remontuję także nie nastawiałem się na igłę. Co powiecie na temat zamontowania obręczy z DR 650 ? One mają takie rozmiary : 21 x 1,85 i 17 x 2,5 dużo zmieni się geometra motocykla ze względu na węższą felgę czy nie zrobi to znaczenia ? Pozdro
mad_leaf
06.04.2015, 17:30
Witam! Ja miałem niewiele lepsze felgi niż ostatnie fotki jw. W miejscu największych ubytków uzupełniłem włóknem szklanym i zamalowana cała obręcz od środka żywicą epopksydową by sie nie podnosiło aluminium anodowane i kaleczyło dętkę. W najgorszych miejscach zostało może 70% felgi. Po jakiś 50 tysiącach w trasie i czasem szutry jak SH 20 w Albanii gdzie dobiło konkretnie, że myślałem że się pognie. Dziś zdjąłem oponkę. Stan jak po zaklejeniu żywica. Nie utlenia się bardziej.
Masz jakieś fotki z takiego łatania?
mad_leaf
11.04.2015, 00:06
zdjęcie mojego patentu;) jesli wszystko dobrze zrobiłem http://zapodaj.net/3097d453b8ba3.jpg.html
Łowca z Ciebie :-))):bow:
mad_leaf
14.04.2015, 19:44
Co ciekawsze mimo sporego ubytku aluminium, po dołożeniu żywicy na obu felgach koła były idealnie wyważone. Wychodzi, że żywica z matą szklaną ma podobny ciężar właściwy. Mi się sprawdziło. Jeśli felga ma wytrzymać obciążenia to taką konserwacje mogę polecić.
To teraz z ta zywica mozesz bezdetkowo latac... :D
Od dziś jak mnie ktoś znajomy poprosi o pomoc przy kupnie afry z Polski to zabieram łyżki do opon na oględziny :D termostaty od tiko, felgi z żywicy, sprężynki od długopisów, dokładki z żuka... fak, co jeszcze? :D
Zaślepki ośki wahacza z Ikei...
cezeters
17.04.2015, 19:01
:hehehe:
Zawieszenia z kateema ... hihi
Od dziś jak mnie ktoś znajomy poprosi o pomoc przy kupnie afry z Polski to zabieram łyżki do opon na oględziny :D termostaty od tiko, felgi z żywicy, sprężynki od długopisów, dokładki z żuka... fak, co jeszcze? :D
Pompę paliwa, regulator napięcia, zatyczki do uszu na kosz sprzęgła.
cezeters
17.04.2015, 21:11
Czujnik ciśnienia oleju i reflektory od FSO .
a potem taki zdrutowany parch jest w ogłoszeniach jako igiełka z forum :D - właściciel miłośnik, dbał jak umiał, motocyklista, swojemu lipy by nie wciskał :D Jak mu wytkniesz co jest nie tak to odpowie, że przecież wszyscy tak robią :D
mad_leaf
18.04.2015, 16:28
Bass pewnie było by wiele racji gdyby nie to że jak ma sprzęt 23 lata i nie ma części ani używanych ani w Hondzie nowych jak choćby szprychy jw. to trzeba mieć tego świadomość przy zakupie. A jak coś się sprawdza przez kilkadziesiąt tysięcy km. To można się podzielić. Sceptyk może wybrać się do salonu hondy kupić nowy piękny sprzęt i to w automacie ew. kupić piękne używane kolo za 1200zł na e-bayu ;) Cała reszta to niestety półśrodki na które jesteśmy skazani. Zwłaszcza że żaden "solidny" nie znalazł dobrego alternatywnego sposobu na szprychy i obręcze...
... Sceptyk może wybrać się do salonu hondy kupić nowy piękny sprzęt i to w automacie....
Tak. Byłem widziałem. 59k pln :) Nawet dotknąłem. To i tak tanio. Obok stał Goldas z kokpitem z F16 za jedyne 100k pln :) Polecam, nie sprawią zawodu.
Wiecie co? to jest standardowy text kogoś kto parcha sprzedaje :D "jak sie nie podoba to nowy z salonu trzeba kupić" - do mnie takie texty nie trafiają bo można stare motocykle kupować i będą zadbane, nie wszyscy lecą po najniższej linii oporu :D Niestety chyba więcej rzeźników u nas w kraju niż pasjonatów. Kopią, niszczą, łatają byle czym a przed sprzedażą polecą na myjkę, przelecą woskiem, wystawią na allegro i czekają na jelenia. Wystarczy odpalić nasze portale aukcyjne, same kwiatki :D
Jak to w Polsce. Każda Afryka ma nalatane 60k km, a każdy TDI 150k km :)
bass zamiast smucić w kółko to samo (co i tak większość mądrych ludzie wie) to napisałbyś jakiś artykuł do afripedii jak coś zrobić porządnie i bez druciarstwa albo przyjechał na zlot zrobić kolegom szkolenie z prawdziwej mechaniki :)
"Jak to w Polsce. Każda Afryka ma nalatane 60k km, a każdy TDI 150k km "
I dlatego zdecydowałem się przywlec 23 letnią AT z DE.
120 000km ale pewne.
Doba w samochodzie ale warto było.:Thumbs_Up:
Vooytas wracasz do gry? ;)
maciej33
23.04.2015, 19:12
No ,dobra ale czy ktos juz anodowal felgi ,ma kogos sprawdzonego??,
Jaki koszt??
Vooytas wracasz do gry? ;)
Wracam :Thumbs_Up:
Macie jakiś master blaster super środek do zabezpieczenia utlenionej i wyszlifowanej pięknej złotej afrykańskiej felgi. zwykły lakier ??? wiem wiem ze to amelinium i musisz mieć farbę do amelinium!!! ale czy każda czy jakąś specjalną? bo wiadomo ze moto specjalne ;)
Ja kupiłem w mieszalni lakierów podkład do aluminium w sprayu, prysnąłem i trzyma do dzisiaj. Mówię o malowaniu wewnątrz, na zewnątrz jest jak nówka.
czytam to z przerażeniem :o prawie nowe afryczki z takimi problemami
czy to znaczy, ze wszystkie bez wyjątku sie utleniaja??!!??!!??
myślałem, ze to dotyczy tylko stare, zapuszczone i styrane sztuki...
mam nowo nabytą, śliczną rd07 z 96r. z pięknymi lśniącymi złotem felami...
czy to znaczy, ze też mam takie kwiatki wewnątrz??!!??!!??
Drogie bravo... Zdejmij oponę i sprawdź sam to będziesz wiedzieć.
Jak z 96 to ma już 19 lat, nie tylko przebieg ale i wiek robi swoje: guma parcieje, felgi utleniają się, plastiki pękają.
Ciekawa sprawa,moja z 93 i fele jak nowe w srodku,moze to tez zalezy gdzie sie uzywa i jak motocykla turystycznego ,jak ktos robi crosa z turystyka to potem sa efekty rozwarstwionych felg
mad_leaf
25.04.2015, 08:11
Tylko że ja niuńki nikomu nie sprzedaje.. W tym roku Gruzja za dwa lata Mongolia i zostaje na pamiątkę...
karol88888
28.04.2015, 00:00
Witam Panowie potrzebuje felgi przedniej do swojej królowej ;-) model RD04 złote ;-) tak się utleniła w okolicy wentla że palec wchodzi :-(
Ciekawa sprawa,moja z 93 i fele jak nowe w srodku,moze to tez zalezy gdzie sie uzywa i jak motocykla turystycznego ,jak ktos robi crosa z turystyka to potem sa efekty rozwarstwionych felg
Crossa to może nie, ale wszędobylskie przeprawowe enduro z potencjałem asfaltowym robię ze swojej AT już jakiś czas i nie zauważyłem negatywnych skutków na felgach czy innych częściach.
Rozjebundę tam robi słony klimat (afry z UK), jeżdżenie w zimie albo po plażach, zakładanie dętek w deszczu itd no i psy rzecz jasna :D
mad_leaf
02.01.2016, 16:11
Zrobilem na tej zywicy i Gruzje... 9000km w tym Kaukaz gdzie kamienie i dzury jak h... I setki km po szutrach a od naprawy juz jakies 40000 km. Od srodka bez zmian od dnia naprawy. Jezeli z głową ocenimy ze stan felgi jest dobry i nie zagraza naszemu bezpieczenstwu polecam z czystym sumieniem zabezpieczenie zywica eopksydowa!
szymon25
02.01.2016, 16:33
zrobiłem to ostatnio i mam nadzieje ze bedzie spełniało zadanie. Głębokie wżery wypełniłem włóknem, przytarłem papierem i jest ok
A moja tylna felga nestety nie przetrwala i musialem ja wyje... Kupilem dwa kola i dwie felgi po oczyszczeniu okazaly sie OK z malymi korozjami dookola wentyla srednicy o ok 2-3mm wieksej niz otwor. Oczyscilem i zasmarowalem to wszystko trzema warstwami Hammerite-a. Sprawdzalem przy zmianie opon i korozja sie nie powieksza wiec uwazam ze to rozwizanie daje rade.
Wczoraj , podczas robienia kapcia, zauważyłem na mojej przedniej feldze coś takiego
https://photos.app.goo.gl/ukBJtWxmodroXgKi7
Koło nie ma bić i odchyłek od normy, ale to pęknięcie raczej nic dobrego nie da.Dalej po szerokości i długości brak innych pęknięć/rozwarstwień.
Pytanie;szukać innej czy da się na tym jęździć. Jest to miejsce jakiegoś fabrycznego łączenia.
Wczoraj , podczas robienia kapcia, zauważyłem na mojej przedniej feldze coś takiego
https://photos.app.goo.gl/ukBJtWxmodroXgKi7
Koło nie ma bić i odchyłek od normy, ale to pęknięcie raczej nic dobrego nie da.Dalej po szerokości i długości brak innych pęknięć/rozwarstwień.
Pytanie;szukać innej czy da się na tym jęździć. Jest to miejsce jakiegoś fabrycznego łączenia.
Osobiscie uwazam ze przy jezdzie po ulicy nic wielkiego sie nie stanie. Jak szprychy sa naciagniete to mowinny utrzymac felge w kupie. Gorzej jak gdzies w terenie kolo dostanie wiekszego obciazenia wtedy wszystko moze sie zdazyc. Niewatpliwie powinienes rozgladac sie za kolem w lepszym stanie
Marcin, felga śmietnik...
mareksz007
17.06.2018, 18:08
Wczoraj , podczas robienia kapcia, zauważyłem na mojej przedniej feldze coś takiego
https://photos.app.goo.gl/ukBJtWxmodroXgKi7
Koło nie ma bić i odchyłek od normy, ale to pęknięcie raczej nic dobrego nie da.Dalej po szerokości i długości brak innych pęknięć/rozwarstwień.
Pytanie;szukać innej czy da się na tym jęździć. Jest to miejsce jakiegoś fabrycznego łączenia.
Wywal
Jeśli zależy ci na zdrowiu i życiu to wymień jeśli byłby to tył to co innego ale z przodem nie ma żartów nie wyobrażasz chyba sobie przy 130 rozwarstwienie przedniej felgi przebicie dętki i utracie powietrza brak stabilności motoru i murowana gleba
Racja - nie ma co ryzykować..Od jakiego moto ( trampek , domino?) będzie felga pasować ? Najlepiej z piastą i szprychami - z któregoś trampka ?
Spore prawdopodobieństwo, ze to w wyniku nierównego naciągu szprych - przynajmniej część była za luźna. Często sprawdzałeś naciąg?
@Paweł: To koło nadaje się najwyżej do wózka złomiarza. :(
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.