View Full Version : dodatkowe światła, menu CRF 1100
Luk.tczew
29.10.2024, 13:56
Cześć, nie mogę uruchomić dodatkowego menu żeby odblokować włączanie halogenów. Zworka ( kostka ) oczywiście włączona, słychać exup? po przekręceniu kluczyk. Pojawia się menu od manetek i quickshiftera, natomiast fog light brak. Miał może ktoś już ten problem?
syncronizator
29.10.2024, 16:13
Nie wiem czy to ma znaczenie ... ale
czy masz podpięte halogeny wtedy gdy chcesz uruchomić funkcjonalność fog light w GUI ?
Ja uruchamiałem w ostatni weekend i poszło bez problemu. Jednak halogeny miałem już podpięte zanim zacząłem kombinować z kostką i w menu.
Luk.tczew
29.10.2024, 17:48
Tak, są już podpięte na gotowo.
syncronizator
30.10.2024, 10:31
Co było problemem ?
Luk.tczew
30.10.2024, 19:03
Nie zrozumieliśmy sie :) halogeny mam już wpięte w układzie pod fabrycznymi kostami pod bocznymi owiewkami. Niestety nie pojawią mi się w menu equipment pozycja fog light...
syncronizator
30.10.2024, 21:58
Upgrade softu ?
Hankiss007
07.11.2024, 10:20
Hej, mam pytanka. Halogeny, masz na myśli światła dalekosiężne? Jakiej firmy? LED? Noszę się z zamiarem dołożenia halogenów do AT1000 (2019). Chcę je podłączyć równolegle do światła długiego. Czyli będą się włączały w momencie włączenia długich. Nie wiem czy to dobry pomysł. Zrobiłem tak kiedyś w JEEPie instalując dodatkowy bezpiecznik pomiędzy oryginalnym kablem a nowym kablem do halogenów. Czy może lepiej zainstalować na osobnym kablu a osobnym wyłącznikiem nie ingerując w oryginalną instalacje?
Ja tam się nie znam ale po przekaźniku w starych moto to działało.
Hej, mam pytanka. Halogeny, masz na myśli światła dalekosiężne? Jakiej firmy? LED? Noszę się z zamiarem dołożenia halogenów do AT1000 (2019). Chcę je podłączyć równolegle do światła długiego. Czyli będą się włączały w momencie włączenia długich. Nie wiem czy to dobry pomysł. Zrobiłem tak kiedyś w JEEPie instalując dodatkowy bezpiecznik pomiędzy oryginalnym kablem a nowym kablem do halogenów. Czy może lepiej zainstalować na osobnym kablu a osobnym wyłącznikiem nie ingerując w oryginalną instalacje?
Ja zrobiłem z osobnym przełącznikiem podłączane do aku w Afryce - SW Motechy zwykłe (przełącznik i wiązka w komplecie), tu jest wersja dalekosiężna:
https://sw-motech.com/en/products/safety/additional+headlights/EVO+high+beam/
139007
Hankiss007
08.11.2024, 12:09
Ja zrobiłem z osobnym przełącznikiem podłączane do aku w Afryce - SW Motechy zwykłe (przełącznik i wiązka w komplecie), tu jest wersja dalekosiężna:
https://sw-motech.com/en/products/safety/additional+headlights/EVO+high+beam/
139007
I to chyba jest najlepsze rozwiązanie. Osobny włącznik i osobny kabel. Drogie te halogeny...
Drogie, ale wykonanie pierwsza klasa, odcięcie idealne (co pewnie mniej istotne dla high beam)
U mnie jeDza już cztery lata i nic im nie jest są jak nowe.
Podepnę się pod temat.
U siebie zdjąłem owiewki, znalazłem oryginalne kostki, podłączyłem dodatkowe halogeny (na razie jedną stronę).
W trybie serwisowym, w menu wyposażenia, zmieniłem fog light na "ON"... i lipa
w menu światła jest opcja "fog light" i jest na ON, a światełka nie świecą, ba nawet nie ma napięcia na kostce.
Bezpieczniki pod siedzeniem ok, czy w oryginalnej instalacji światła przeciwmgielne mają dodatkowy bezpiecznik jeszcze w innym miejscu?
"Po spięciu, trzeba aktywować światła przeciwmgielne przez wykonanie zwory na czerwonej wtyczce serwisowej, znajdującej się pod siedzeniem pasażera, włączyć zapłon, przełączyć na on w menu SETTINGS->SERVICE->EQUIPMENT->FOG LIGHT, wyłączyć zapłon i usunąć zworę."
https://africatwin.com.pl/showpost.php?p=754265&postcount=85
"Po spięciu, trzeba aktywować światła przeciwmgielne przez wykonanie zwory na czerwonej wtyczce serwisowej, znajdującej się pod siedzeniem pasażera, włączyć zapłon, przełączyć na on w menu SETTINGS->SERVICE->EQUIPMENT->FOG LIGHT, wyłączyć zapłon i usunąć zworę."
https://africatwin.com.pl/showpost.php?p=754265&postcount=85
Ja już to wykonałem, dokładnie jak napisałeś. W menu użytkownika, tam gdzie są manetki, światła dzienne, pojawiło się "fog light" i mimo że jest włączone, napięcie nie pojawia się na wtyczce (pod wlotem powietrza).
A to nie wiem. Ja podpinałem pod osobny przełącznik.
Zauważyłem jeszcze jeden czynnik, mimo iż na tablecie TFT pod przyciskiem Fn włączam halogeny, nie zapala się kontrolka halogenów na tym mniejszym "liczniku" pod tabletem TFT.
Ewidentnie coś nie halo z instalacją, co tłumaczy tez dlaczego nie działa, mimo że wykonałem tak samo jak tu
https://www.youtube.com/watch?v=apa741SfHrU
teraz pytanie czy sa dodatkowe puszki z bezpiecznikami tudzież przekaźnikiem gdzieś indziej niż pod siedzeniem kierownika?
Może się ktoś podzielić jak posiada jakimś schematami elektrycznymi?
Pytanie OT czy kierunki powinny "cykać" ? Mam AT od niedawna, kierunki się świecą ale nie cykają.
Dodatkowe halogeny Givi montował mi serwis. Długo się męczyli, ale w końcu. Podobno oryginalne halogeny mają inną oporność i dlatego komputer je widzi. Chociaż może tylko tak mi powiedzieli.
Mogę w poniedziałek dopytać jeżeli będziesz potrzebował.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka
Jednak nie pomogę. Uzyskałem wymijającą odpowiedź nic nie wnoszącą do sprawy.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka
Adrian SI
21.03.2025, 21:21
Dzieje się tak bo masz licznik dolny wrzucony z innego modelu. Nie zgadza się menu wyposażenia. Ewentualnie górny licznik kiedyś był spięty z wersją z halogenami. Jakie masz menu dodatkowe po wejściu ze zworki? i czy pokrywa się z tym co masz na motocyklu. Bo jeśli masz np. dct i opcję włączenia quickshifter, lub inną nieprawidłowość to wynik jest oczywisty. Maszw dolnym liczniku ikonkę halogenów?
1. w menu dodatkowym po wpięciu zworki, mam tylko dwie opcje
a. grzane manetki - i je mam zamontowane i działają
b. fog light - które były na off - i które mimo on nie działają
2. nie mam w menu dodatkowym (po wpięciu zworki) quick shiftera - bo mam wersje z DCT - więc prawidłowo że jej nie ma
3. w dolnym liczniku po podświetleniu np latarką, widać ikonę halogenów - ale licznika dolnego nie rozbierałem więc nie wiem co jest w środku.
4. Wgrywałem aktualizacje ekranu dostępną na oficjalnej stronie hondy, moja obecna wersja softu do 3.1
Motocykl kupiłem używany, ale od pierwszego właściciela (salon polska) z pełną historią, zamówiłem nawet dodatkowo carverticla czy coś - w raporcie było zero szkód - więc nie sądzę żeby ktoś liczniki dla sportu przekładał.
Adrian SI
23.03.2025, 22:09
Soft jest bez znaczenia. Wyposażenie jest zapisane w dolnym liczniku, oraz BCU.
Przypuszczam że masz małą afre, nie adventure. Który rok?
Rok 2019 model 2020 (CRF1100D), jest to afra "nie adv", czyli ta wyższa :)
Zrobiłem wszytko dokładnie jak tu :
https://mototrips.pl/porady/montaz-halogenow-honda-afryka-twin-crf1100l-instrukcja-krok-po-kroku/
Adrian SI
23.03.2025, 22:34
W małej 2020 z tego co pamiętam nie było opcji na oem halogeny, tylko w Adventure.
Mała dopiero po lifcie ma taką możliwość.
Owszem będzie wiązka z wtyczkami, ale nie włączysz zasilania w BCU, nie masz też opcji ES pomimo że skrzynia DCT. Podobnie jest w wersji USA, brak świateł do jazdy dziennej oraz brak opcji załączenia halogenów. Różnica w BCU między EU a USA.
Zdzwonimy się, jak ogarniemy, napiszemy co było...
Problem udało się rozwiązać, więc dla potomnych podsumuje temat.
Procedura opisana tutaj
https://mototrips.pl/porady/montaz-h...krok-po-kroku/
jest jak najbardziej prawidłowa, tylko mała uwaga:
1. przed wejściem do trybu serwisowego w celu włączenia wyposażenia, halogeny muszą być fizycznie wpięte w kostki.
2. trzeba się upewnić, że kostki są dobrze zaciśnięte, wystarczy że będzie słaby styk choćby w jednym halogenie, całość nie będzie działać.
Ode mnie podziękowania dla kolegi AdrianSI, z pomoc w rozwiązaniu problemu :beer2:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.