View Full Version : Heble w RD07
$zwagier
20.10.2024, 19:19
Cześć, wymieniam przewody na stalowe HEL, przy okazji rozebrałem zaciski i pomki, wlecą nowe zestawy naprawcza itd. Ale do rzeczy, chce pomalować zaciski i pompki, malować proszkowo czy normalnie polakierować jakimś specjalnym lakierem?
Druga sprawa, na jednej prowadnicy i jednym tłoczku mam taki nalot rdzy? Tłoczki potraktowałem wełną stalową, jest okey tylko te progi, zostawić to na razie i poszukać na kolejny raz nowych? Niżej foty, dziwnie się światło odbija i widać jakby na tłoczku była rdza czy coś, ale nie ma, tylko na progu który dotyka klocka
To jest zwykły syf drogowy - to co na zewnątrz - skrobaczka z twardego tworzywa i wełna stalowa 0 i jesteś zrobiony. Niezły żur tam nazbierałeś w zacisku - zastanawiam się jak wygląda pompa hamulcowa ;)
Zaciski można pomalować czymkolwiek - ważne aby po wypiaskowaniu dać dobry podkład do Alu.
Jakiś czas temu zacząłem używać produktów firmy VHT - jest mega drogo ale i mega dobrze, niemniej jednak tematy takie jak silnik lepiej robić tylko raz.
Wydaje mi się jednak że na Alu siądzie dobrze zwykły epoksyd i będzie trzymać.
Jak masz możliwości to Cerakote na zacisk. Trzeba jednak wygrzać to w 300 stopniach a aplikacja aerografem. Jakość - petarda.
$zwagier
21.10.2024, 15:47
To jest zwykły syf drogowy - to co na zewnątrz - skrobaczka z twardego tworzywa i wełna stalowa 0 i jesteś zrobiony. Niezły żur tam nazbierałeś w zacisku - zastanawiam się jak wygląda pompa hamulcowa ;)
Zaciski można pomalować czymkolwiek - ważne aby po wypiaskowaniu dać dobry podkład do Alu.
Jakiś czas temu zacząłem używać produktów firmy VHT - jest mega drogo ale i mega dobrze, niemniej jednak tematy takie jak silnik lepiej robić tylko raz.
Wydaje mi się jednak że na Alu siądzie dobrze zwykły epoksyd i będzie trzymać.
No trochę się nazbierało tam hah :P na dniach zajrzę i do pompy ale tragedii nie było jak wymieniałem płyn w tamtym roku. Dzięki za rady :D
$zwagier
26.10.2024, 08:21
Pompa w środku nie była zła, bardziej tłoczek ucierpiał i kapturek zewnętrzny który wyciągałem w kawałach. Widzę że trochę brudu jest pod okrągłym plastikiem (nr.14) w pompie, paczałem w katalogu i jest to część wymienna, lecz czy warto mi to wyciągać? (jak to wyciągnąć w ogóle? to ma jakiś gwint czy na wcisk?). Pompa tak czy siak będzie myta w myjce ultradźwiękowej.
Wkręć wkręta do drewna (delikatnie/niedużo) i wyciągnij kombinerkami wkręta. To jest lekko osadzone. Umyj zmywaczem do hamulców. Ten plastyk jest nierozbieralny.
Widać, że o hamulec nie dbasz. Sam kolor płynu to mówi. Przy takiej ilości, jak w moturze płyn należy zmieniać co roku. Taka wodusia szybko zaczyna się gotować. Tłoczki polerujemy pastą do chromu, a nie szlifujemy. Ja zaciski mam anodowane, co nie blokuje wymiany ciepła, jak farba.
Tak się zastanawiam czy zmiana pompy hamulcowej od jakiegoś 1000 albo od jakiegoś nowego motocykla poprawi hamowanie?
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
tylko jeśli zmienisz przełożenie hydrauliczne - średnica tłoczka mniejsza kosztem większego skoku - w dalszym ciągu musisz przemieścić wystarczająco dużo płynu aby przesunąć cztery tłoki o tyle o ile trzeba ale używając mniejszej powierzchni czołowej.
tu trzeba z głową i zmiana nie może być drastyczna bo możesz dostać heble które zrobią Ci glebę blokując koło przy byle mocniejszym pociśnięciu.
nie wiem w czym kłopot jednak - sprawne hamulce w XRV z przewodem w oplocie hamują OK jak na ten motocykl.
Na razie to jest takie zastanawianie się. Co by było gdyby. Pewnie będzie to tzw "rzeźbienie w g..." dam se spokój i pozostanę przy oryginalnej pompie. Wszystko przez to że przejechałem się Varadero z heblami w dualu. Wiem że nie ma co porównywać V 1000 do starej 07.
Może jednak ktoś zrobił taką podmianę pompy i jest poprawa albo totalna klapa.
Pozdro.
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
$zwagier
06.11.2024, 17:29
Też przez chwilę myślałem o zmianie pompki, od GSXRa czy innego tego typu ale przy mojej jeździe oplot wystarczy, wlatuje też nowy tłoczek do pompki i myślę że w zupełności to wystarczy żeby już fajnie hamowało a nie spowalniało
Na razie to jest takie zastanawianie się. Co by było gdyby. Pewnie będzie to tzw "rzeźbienie w g..." dam se spokój i pozostanę przy oryginalnej pompie. Wszystko przez to że przejechałem się Varadero z heblami w dualu. Wiem że nie ma co porównywać V 1000 do starej 07.
Może jednak ktoś zrobił taką podmianę pompy i jest poprawa albo totalna klapa.
Pozdro.
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
Przejedź się sprawnym gs1100 - to zobaczysz co to są heble ;) żadnych cudów tam nie ma tylko 10 tłoczków i telelever. Hamuje to po prostu wzorowo. Do tego nie nurkuje co pogłębia tylko odczuwalny efekt.
Siła hamowania zawsze jest dobrana do pojazdu i nie chodzi tylko o masę. Większość pomp ma rozmiar 5/8". Zbyt duże pzełorzenie powoduje problemy. Dobrze zrobione zaciski są odpowiednie. Jedyne co bym zmienił, to klamka. Oczywiście istotne są klocki i tarcze w takiej kolejności, jak wymieniłem.
$zwagier
17.12.2024, 06:44
Właśnie składam całą hamownie, tył już jest gotowy, zalać płynem ale to na wiosnę myślę. Elementy polakierowane, zaciski z palety hondy, lakier żaroodporny. Został mi jeszcze lewy zacisk plus rozmieszczenie przewodów na lagach. Z pompy hamulcowej te "oczko" łatwo wychodzi, nie trzeba wiercić, wystarczy włożyć coś cienkiego i twardego, podwadzić i wyskoczy :)
Ależ piękne :) gratulacje i szacunek dla włożonej pracy!
szynszyll
21.05.2025, 18:13
wczoraj przelecialem sie przeserwisowana rd07 1993 i szczena mi opadla. nie ja przy tym grzebalem - zrobil to jakis poprzedni wlasciciel. do rzeczy: zalozone nowe tarcze Lucas + niebieskie Brembo + oploty. jezdzilem na kilkudziesieciu afrach i NIC NIGDY tak nie hamowalo. znam te klocki i czesto je zakladam, wiem, ze sa OK w swojej cenie ale to co robil ten zestaw zostawilo mnie z rozdziawiona geba. nie jestem materialoznawca i nie wiem czy material tarczy moze miec duzy/realny wplyw na sile hamowania - tarcz firmy Lucas nie montowalem nigdy do niczego. moze komus te uwagi pomoga w wyboze czesci: hamowało to nadzwyczajnie.
Niebieskie brembo jest bardzo "czepne", podobne twardością do Nissinów NS.
Ogólnie miękki klocek ale o dużej przyczepności. Fajnie się sprawdza zestaw NG tarcza z miękkim sbs lub nissinem - też bardzo dobre wrażenia.
szynszyll
21.05.2025, 19:31
Niebieskie brembo jest bardzo "czepne", podobne twardością do Nissinów NS.
Ogólnie miękki klocek ale o dużej przyczepności. Fajnie się sprawdza zestaw NG tarcza z miękkim sbs lub nissinem - też bardzo dobre wrażenia.
niebieskie brembo znam od dawna, ciekawi mnie bardziej wpływ tarczy. z pewnoscia pompa musi byc w doskonalym stanie i uklad jest prawidlowo odpowietrzony. pytanie brzmi czy na tarczy innej firmy bedzie czuc roznice? Lucas w segmencie tarcz motocyklowych wogole mi sie nie pojawia - zaraz zaczne szukac kto tym handluje i jakie ma ceny. konsekwentnie zakladam NG.
p.s. wszystko co wyskakuje brandowane jest jako: TRW Lucas. sadzilem, ze to dwie rozne firmy - pewno sie wchlonely
p.p.s. i mamy odpowiedz:
W 1996 roku, w wyniku połączenia dwóch firm, powstała spółka Lucas Varity, która stała się jednym z dziesięciu największych dostawców komponentów motoryzacyjnych na całym świecie. Następnie, w 1999 roku, przejęto firmę TRW.
istotne są klocki i tarcze w takiej kolejności, jak wymieniłem.
Różnice potrafią być duże. Dodam, że mieszanka organiczna do cywilnej jazdy z reguły jest lepsza niż sinterowa, bo ta pokazuje swoją przewagę dopiero na mocno rozgrzanych tarczach, chociaż ostatnie lata dostępne (u niektórych producentów) są różne twardości klocka i to powoduje, że ceramiczne też będą skuteczniejsze "na zimno". Lucas jest powiązany z TRW.
szynszyll
21.05.2025, 21:11
bedzie taka potrzeba to przedstawie klientowi swoje spostrzezenia. na dzis moge miec:
TRW/Lucas:
front 390pln
tył 390pln
NG:
front 270pln
tył 287pln
pytanie czy jest sie o co bić - czas pokaze
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.