PDA

View Full Version : Heble w RD07


$zwagier
20.10.2024, 19:19
Cześć, wymieniam przewody na stalowe HEL, przy okazji rozebrałem zaciski i pomki, wlecą nowe zestawy naprawcza itd. Ale do rzeczy, chce pomalować zaciski i pompki, malować proszkowo czy normalnie polakierować jakimś specjalnym lakierem?

Druga sprawa, na jednej prowadnicy i jednym tłoczku mam taki nalot rdzy? Tłoczki potraktowałem wełną stalową, jest okey tylko te progi, zostawić to na razie i poszukać na kolejny raz nowych? Niżej foty, dziwnie się światło odbija i widać jakby na tłoczku była rdza czy coś, ale nie ma, tylko na progu który dotyka klocka

matjas
21.10.2024, 07:33
To jest zwykły syf drogowy - to co na zewnątrz - skrobaczka z twardego tworzywa i wełna stalowa 0 i jesteś zrobiony. Niezły żur tam nazbierałeś w zacisku - zastanawiam się jak wygląda pompa hamulcowa ;)

Zaciski można pomalować czymkolwiek - ważne aby po wypiaskowaniu dać dobry podkład do Alu.

Jakiś czas temu zacząłem używać produktów firmy VHT - jest mega drogo ale i mega dobrze, niemniej jednak tematy takie jak silnik lepiej robić tylko raz.

Wydaje mi się jednak że na Alu siądzie dobrze zwykły epoksyd i będzie trzymać.

ramires
21.10.2024, 08:36
Jak masz możliwości to Cerakote na zacisk. Trzeba jednak wygrzać to w 300 stopniach a aplikacja aerografem. Jakość - petarda.

$zwagier
21.10.2024, 15:47
To jest zwykły syf drogowy - to co na zewnątrz - skrobaczka z twardego tworzywa i wełna stalowa 0 i jesteś zrobiony. Niezły żur tam nazbierałeś w zacisku - zastanawiam się jak wygląda pompa hamulcowa ;)

Zaciski można pomalować czymkolwiek - ważne aby po wypiaskowaniu dać dobry podkład do Alu.

Jakiś czas temu zacząłem używać produktów firmy VHT - jest mega drogo ale i mega dobrze, niemniej jednak tematy takie jak silnik lepiej robić tylko raz.

Wydaje mi się jednak że na Alu siądzie dobrze zwykły epoksyd i będzie trzymać.

No trochę się nazbierało tam hah :P na dniach zajrzę i do pompy ale tragedii nie było jak wymieniałem płyn w tamtym roku. Dzięki za rady :D

$zwagier
26.10.2024, 08:21
Pompa w środku nie była zła, bardziej tłoczek ucierpiał i kapturek zewnętrzny który wyciągałem w kawałach. Widzę że trochę brudu jest pod okrągłym plastikiem (nr.14) w pompie, paczałem w katalogu i jest to część wymienna, lecz czy warto mi to wyciągać? (jak to wyciągnąć w ogóle? to ma jakiś gwint czy na wcisk?). Pompa tak czy siak będzie myta w myjce ultradźwiękowej.

Artek
26.10.2024, 08:25
Wkręć wkręta do drewna (delikatnie/niedużo) i wyciągnij kombinerkami wkręta. To jest lekko osadzone. Umyj zmywaczem do hamulców. Ten plastyk jest nierozbieralny.

Jarczoq
03.11.2024, 05:43
Widać, że o hamulec nie dbasz. Sam kolor płynu to mówi. Przy takiej ilości, jak w moturze płyn należy zmieniać co roku. Taka wodusia szybko zaczyna się gotować. Tłoczki polerujemy pastą do chromu, a nie szlifujemy. Ja zaciski mam anodowane, co nie blokuje wymiany ciepła, jak farba.

matata
06.11.2024, 10:32
Tak się zastanawiam czy zmiana pompy hamulcowej od jakiegoś 1000 albo od jakiegoś nowego motocykla poprawi hamowanie?

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

matjas
06.11.2024, 11:34
tylko jeśli zmienisz przełożenie hydrauliczne - średnica tłoczka mniejsza kosztem większego skoku - w dalszym ciągu musisz przemieścić wystarczająco dużo płynu aby przesunąć cztery tłoki o tyle o ile trzeba ale używając mniejszej powierzchni czołowej.

tu trzeba z głową i zmiana nie może być drastyczna bo możesz dostać heble które zrobią Ci glebę blokując koło przy byle mocniejszym pociśnięciu.
nie wiem w czym kłopot jednak - sprawne hamulce w XRV z przewodem w oplocie hamują OK jak na ten motocykl.

matata
06.11.2024, 12:33
Na razie to jest takie zastanawianie się. Co by było gdyby. Pewnie będzie to tzw "rzeźbienie w g..." dam se spokój i pozostanę przy oryginalnej pompie. Wszystko przez to że przejechałem się Varadero z heblami w dualu. Wiem że nie ma co porównywać V 1000 do starej 07.
Może jednak ktoś zrobił taką podmianę pompy i jest poprawa albo totalna klapa.
Pozdro.

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

$zwagier
06.11.2024, 17:29
Też przez chwilę myślałem o zmianie pompki, od GSXRa czy innego tego typu ale przy mojej jeździe oplot wystarczy, wlatuje też nowy tłoczek do pompki i myślę że w zupełności to wystarczy żeby już fajnie hamowało a nie spowalniało

matjas
06.11.2024, 22:23
Na razie to jest takie zastanawianie się. Co by było gdyby. Pewnie będzie to tzw "rzeźbienie w g..." dam se spokój i pozostanę przy oryginalnej pompie. Wszystko przez to że przejechałem się Varadero z heblami w dualu. Wiem że nie ma co porównywać V 1000 do starej 07.
Może jednak ktoś zrobił taką podmianę pompy i jest poprawa albo totalna klapa.
Pozdro.

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

Przejedź się sprawnym gs1100 - to zobaczysz co to są heble ;) żadnych cudów tam nie ma tylko 10 tłoczków i telelever. Hamuje to po prostu wzorowo. Do tego nie nurkuje co pogłębia tylko odczuwalny efekt.

Jarczoq
09.11.2024, 21:32
Siła hamowania zawsze jest dobrana do pojazdu i nie chodzi tylko o masę. Większość pomp ma rozmiar 5/8". Zbyt duże pzełorzenie powoduje problemy. Dobrze zrobione zaciski są odpowiednie. Jedyne co bym zmienił, to klamka. Oczywiście istotne są klocki i tarcze w takiej kolejności, jak wymieniłem.

$zwagier
17.12.2024, 06:44
Właśnie składam całą hamownie, tył już jest gotowy, zalać płynem ale to na wiosnę myślę. Elementy polakierowane, zaciski z palety hondy, lakier żaroodporny. Został mi jeszcze lewy zacisk plus rozmieszczenie przewodów na lagach. Z pompy hamulcowej te "oczko" łatwo wychodzi, nie trzeba wiercić, wystarczy włożyć coś cienkiego i twardego, podwadzić i wyskoczy :)

matjas
17.12.2024, 11:26
Ależ piękne :) gratulacje i szacunek dla włożonej pracy!

szynszyll
21.05.2025, 18:13
wczoraj przelecialem sie przeserwisowana rd07 1993 i szczena mi opadla. nie ja przy tym grzebalem - zrobil to jakis poprzedni wlasciciel. do rzeczy: zalozone nowe tarcze Lucas + niebieskie Brembo + oploty. jezdzilem na kilkudziesieciu afrach i NIC NIGDY tak nie hamowalo. znam te klocki i czesto je zakladam, wiem, ze sa OK w swojej cenie ale to co robil ten zestaw zostawilo mnie z rozdziawiona geba. nie jestem materialoznawca i nie wiem czy material tarczy moze miec duzy/realny wplyw na sile hamowania - tarcz firmy Lucas nie montowalem nigdy do niczego. moze komus te uwagi pomoga w wyboze czesci: hamowało to nadzwyczajnie.

ramires
21.05.2025, 19:27
Niebieskie brembo jest bardzo "czepne", podobne twardością do Nissinów NS.
Ogólnie miękki klocek ale o dużej przyczepności. Fajnie się sprawdza zestaw NG tarcza z miękkim sbs lub nissinem - też bardzo dobre wrażenia.

szynszyll
21.05.2025, 19:31
Niebieskie brembo jest bardzo "czepne", podobne twardością do Nissinów NS.
Ogólnie miękki klocek ale o dużej przyczepności. Fajnie się sprawdza zestaw NG tarcza z miękkim sbs lub nissinem - też bardzo dobre wrażenia.

niebieskie brembo znam od dawna, ciekawi mnie bardziej wpływ tarczy. z pewnoscia pompa musi byc w doskonalym stanie i uklad jest prawidlowo odpowietrzony. pytanie brzmi czy na tarczy innej firmy bedzie czuc roznice? Lucas w segmencie tarcz motocyklowych wogole mi sie nie pojawia - zaraz zaczne szukac kto tym handluje i jakie ma ceny. konsekwentnie zakladam NG.

p.s. wszystko co wyskakuje brandowane jest jako: TRW Lucas. sadzilem, ze to dwie rozne firmy - pewno sie wchlonely
p.p.s. i mamy odpowiedz:

W 1996 roku, w wyniku połączenia dwóch firm, powstała spółka Lucas Varity, która stała się jednym z dziesięciu największych dostawców komponentów motoryzacyjnych na całym świecie. Następnie, w 1999 roku, przejęto firmę TRW.

Jarczoq
21.05.2025, 19:37
istotne są klocki i tarcze w takiej kolejności, jak wymieniłem.
Różnice potrafią być duże. Dodam, że mieszanka organiczna do cywilnej jazdy z reguły jest lepsza niż sinterowa, bo ta pokazuje swoją przewagę dopiero na mocno rozgrzanych tarczach, chociaż ostatnie lata dostępne (u niektórych producentów) są różne twardości klocka i to powoduje, że ceramiczne też będą skuteczniejsze "na zimno". Lucas jest powiązany z TRW.

szynszyll
21.05.2025, 21:11
bedzie taka potrzeba to przedstawie klientowi swoje spostrzezenia. na dzis moge miec:

TRW/Lucas:

front 390pln
tył 390pln

NG:

front 270pln
tył 287pln

pytanie czy jest sie o co bić - czas pokaze