View Full Version : Cfmoto 800mt-x
fajnie mieć wybór ale to już przesada co się dzieje na rynku :)
https://youtu.be/cs-8IJ3kMdE?si=oD6FUP_f3FGodkB_
teddy-boy
25.09.2024, 12:49
W czym jest ta przesada?
szynszyll
25.09.2024, 15:56
W czym jest ta przesada?
ja sie juz dawno pogubiłem w markach i modelach roznych w zaleznosci od kraju sprzedazy i pory roku. moze warto bylo by to sprzedawac jako zestaw do samodzielnego montazu? kazdy by sobie wybral kawalki jakie mu pasuja poskladal i nazwal po swojemu :)
ja sie juz dawno pogubiłem w markach i modelach roznych w zaleznosci od kraju sprzedazy i pory roku. moze warto bylo by to sprzedawac jako zestaw do samodzielnego montazu? kazdy by sobie wybral kawalki jakie mu pasuja poskladal i nazwal po swojemu :)
ciekawe co na to UE, zawał u urzędników murowany jak to regulować prawnie :)
ja sie juz dawno pogubiłem w markach i modelach roznych w zaleznosci od kraju sprzedazy i pory roku. moze warto bylo by to sprzedawac jako zestaw do samodzielnego montazu? kazdy by sobie wybral kawalki jakie mu pasuja poskladal i nazwal po swojemu :)
:Thumbs_Up::haha2:
szynszyll
26.09.2024, 07:23
ale ja pisze calkiem powaznie - przy takim zatrzesieniu motocykli zbudowanych na bazie jednego silnika, wiec i pewnie jednej lub zblizonej ramy bedzie mozna robic dowolne miksy zawieszen, kol, zbiornikow, owiewek, lamp, siedzen, wydechow... wystarczy zdobyc rame z rejestracja a w necie dokupisz sobie pod siebie co potrzeba. ma to swoj urok a i czesci uzywanych nie zabraknie. po co masz kupowac gotowca, z ktorego bedziesz zdejmowal i zakladal akcesoryjne jak mozesz to zrobic juz na starcie.
ale ja pisze calkiem powaznie - przy takim zatrzesieniu motocykli zbudowanych na bazie jednego silnika, wiec i pewnie jednej lub zblizonej ramy bedzie mozna robic dowolne miksy zawieszen, kol, zbiornikow, owiewek, lamp, siedzen, wydechow... wystarczy zdobyc rame z rejestracja a w necie dokupisz sobie pod siebie co potrzeba. ma to swoj urok a i czesci uzywanych nie zabraknie. po co masz kupowac gotowca, z ktorego bedziesz zdejmowal i zakladal akcesoryjne jak mozesz to zrobic juz na starcie.
a więc jest szansa na takiego motocyklowego PC'ta :)
swoją drogą kiedyś takim klockowym moto był KTM, 620, 640... pewnie jeszcze jakieś inne. Zbiorniki, owiewki, osprzęt, zawias. Wszystko pasowało wzajemnie.
szynszyll
26.09.2024, 11:54
dzis na aliexpress znalazlem wierna kopie silnika z hondy nx500 za 7 tys pln. zontes zerżnął 3 cylindry z mt-9 yamahy i straszy, ze ADV bedzie w UE kosztowac ponizej 40 tys pln. a koncepcja motocyklowego PC jak najbardziej fajowska :Thumbs_Up:
https://youtu.be/hhCOoMUw2Ww?si=p7spFG14vjc72GfY
https://www.motoplanete.us/cfmoto/10843/800-MT-X-2025/contact.html#1
jeździł ktoś ? ja mam wszędzie daleko aby nawet obejrzeć w realu.
Lublin się chwali że mają CF Moto(mam na FB jako Lublin Motocykle) - tylko pamietajcie tam jest znienawidzony przez wszystkich silnik z 790 :D:lol8::hehehe::hehehe::hehehe:
Dzięki już mają na stanie,
w KTM był silnik made in Austria a w CF made in China a to wiele zmienia w dzisiejszych czasach.
W nowych 790 jest ten sam :) made in China wg mnie
Ten sam po którym wszyscy jechali jak Miotacz pokazał wałki :)
Dzięki już mają na stanie,
w KTM był silnik made in Austria a w CF made in China a to wiele zmienia w dzisiejszych czasach.
Co nie znaczy ,ze Made in Austria jest lepszy od Made in China. Myślę ,ze u chińczyków nie ma lipy!
dokładnie o to mi chodziło,
zontes zerżnął 3 cylindry z mt-9 yamahy i straszy, ze ADV bedzie w UE kosztowac ponizej 40 tys pln. :
tam jest chyba zupełnie inna pojemność.. skąd masz to info ze to są podobne silniki..?
tam jest chyba zupełnie inna pojemność.. skąd masz to info ze to są podobne silniki..?
generalnie jak na razie, to wszystkie duże silniki Chińczyków są kopiami jednostek KTM (CFMOTO, KOVE), YAMAHA (ZONTES), Kawasaki (Benelli,Morbidelli) i HONDA (Rieju,VOGE) BMW (VOGE)
jedynie CFMOTO 450 ma swój silnik
generalnie jak na razie, to wszystkie duże silniki Chińczyków są kopiami jednostek KTM (CFMOTO, KOVE), YAMAHA (ZONTES), Kawasaki (Benelli,Morbidelli) i HONDA (Rieju,VOGE) BMW (VOGE)
jedynie CFMOTO 450 ma swój silnik
Akurat BMW 850/900 już od dawna stosuje silniki od Loncina. Zresztą to ten sam motocykl co Vogue 900 tylko że znaczkiem BMW. Co by nie było to Chińczycy i tak zaoraja Japonię a tym bardziej Europę
Europe zaorali na własne i nie przymuszone życzenie zarządzających tym kołchozem. Japonie kopiują i okradają z technologii i jeszcze nie mają szans ich zaorać :haha2:.
Europe zaorali na własne i nie przymuszone życzenie zarządzających tym kołchozem. Japonie kopiują i okradają z technologii i jeszcze nie mają szans ich zaorać :haha2:.
Kopiowali kiedyś. Teraz kupują firmy i technologie wraz z kadrą inżynierską.
Jest tak samo do dziś. Dopóki będą firmy, których nie da się doprowadzić do bankructwa i przejąć, czy kupić bo nie są na sprzedaż to będą ich produkty podrabiać.
taki jest biznes, obecni producenci trochę sobie poukładali rynek, podzielili się co komu należy a tu proszę przyszedł skośnooki i rozwalił reguły gry i to dosłownie.
Jednak realnie patrząc to ja osobiście mam już dość Japonii nie wspominając o motocyklach made in Europe (ostatnie 5 lat to już same eco tandete).
1. Japonia - ich motocykle od zawsze są robione tak jak im się wydaje a nie jak jak byśmy my sobie tego życzyli, od kiedy pamiętam to zawsze była bieda, tyle dobrego, że to jako taki jeździło a czasem nawet długo, czy można je nazwać bezawaryjnymi ? jak na tamte czasy (1980-2000) na tle konkurencji, której prawie nie było pewnie tak były w miarę trwałe ale na pewno nie bezawaryjne.
Typowy Japończyk w tamtych czasach miał 2 koła, gaz i dwa hamulce i czasem extra gadżet pod postacią wskaźnika paliwa. Wtrysk czy ABS to była magia i czary. Mijały cały dziesięciolecia i jakoś postępu brakowało dopiero gdy BMW zorientowało się, że może by tak skubnąć coś dla siebie okazało się, że motocykl może być całkiem fajnie wyposażony a segment ADV to nisza bez żadnej konkurencji no i poszło ... jeździliśmy niemal 20lat na BMW bo nie było niczego innego!
Mijały lata i po 16 HONDA zaważyła, że coś te BMW się sprzedają więc wyciągnęli starego asa z rękawa bummm i powstała CRF1000 a z DCT to już hitech nieosiągalny do 2025 dla konkurencji.
Do czego zmierzam to są całe dziesięciolecia a Chinole robią motocykle od kilu lat !!! co będzie za 5 lat przy tym tempie....
Mazurkas007
12.05.2025, 02:57
Co innego wytyczać szlak, a co innego podążać szlakiem.
Druga sprawa jest taka, że obecni producenci po prostu obrastają tłuszczem, mając satysfakcję, że wystarcza do pierwszego i jest dla wszystkich po trochu.
Chińscy biznesmeni cisną na pełnej pi..dzie do przodu i mają gdzieś, że można by po prostu usiąść i sprzedawać, i ne robić zamieszania.
Obecnie high-end technologia to Chiny a nie Niemcy i Japonia.
Co innego wytyczać szlak, a co innego podążać szlakiem.
Druga sprawa jest taka, że obecni producenci po prostu obrastają tłuszczem, mając satysfakcję, że wystarcza do pierwszego i jest dla wszystkich po trochu.
Chińscy biznesmeni cisną na pełnej pi..dzie do przodu i mają gdzieś, że można by po prostu usiąść i sprzedawać, i ne robić zamieszania.
Obecnie high-end technologia to Chiny a nie Niemcy i Japonia.
no ale my jesteśmy eco i cały świat może nam pozazdrościć.
Pewna znana mi firma ma oddział w Japonii, i kiedy chce z nimi się skontaktować to trzeba wcześniej to zapowiedzieć minimum tydzień ponieważ dla nich takie nagłe spotkania online są zbyt dużym stresem. Nie można tak po prostu zadzwonić do menadżera aby na jutro było spotkanie nawet w mało istotnych kwestiach. Nie wiem dlaczego, może po prostu muszą przyjść wtedy do pracy czy co...
Wracając na podwórko motocyklowe 2016 CRF1000 - problem z wyciekiem z okolic przewodów pokrywy alternatora rok 2024/25 to samo.
Rok 2020 CRF1100 z mega ergonomicznym i "niezawodnym" wyświetlaczem, rok 2025 dokładnie to samo nie zrobiono kompletnie nic.
w pierwszym przypadku to niemal 9 lat a drugi 5 w takiej oto d..e mają klientów tak obrośli w piórka.
Apropos obrastania w tluszcz I piórka daje do 2030 wzmiankowanego ze sie na planszy przetasuje. I dobrze.
Z drugiej strony nie ma co walczyć z tym co nieuchronnie nadciąga. Idzie żółte i wyjścia nie ma.
W Bukareszcie byłem cztery miechy temu - tam liczą kasę bardziej niż u nas i może są mniej skłonni do przemyśleń i sentymentów - ma być nowe i na gwarancji. Ilość chińskich aut na ulicach mnie naprawdę powaliła.
Matjas.
A w Niemczech? Oni mają swoją motoryzację i tradycje.
I zauważalnie od jakiegoś czasu mają na to wy......
Tam sprzedaż chińskich motocykli i samochodów ma się świetnie.
2030... hmm 5 lat brzmi realnie.
Masz rację.
Zamiast 10 letniego BMW albo GL1800 kupię nowego chinola.
Nie mówię nie. Widziałem już nawet chińską podróbę Goldasa.
Problem w tym że ważyło to jakieś astronomiczne wartośći.
Ale patrząc na ich rozwój w stosunku do czasu to te 5 lat może być faktycznie wyrównaniem sił. Problem w tym że obecne tury tej batali mogą nie przetrwać.
A ja nie kupię żadnego chinola tylko będę jeździł Africą, mam wszystko do niej na półce w garażu i nie potrzebuje żadnych nowych części. Za gówniarza naprawiało się motorki kiedy nie było można kupić nawet śrubek i nakrętek i dało się żyć i jakoś też jeździć, choć benzyny było mało na kartki :haha2:.
Wielu kitajskich firm 10 lat temu nie było za 10 lat nie będzie. To cena całej tej sytuacji z postępem i kosztami nad którymi to w wielu wątkach płakało wielu. Jednorazowych sztućcy czy kubków unia zakazala. Tu dostawcy się sami pozamykają jak tylko zbiorą miód. Jakie części, jaka gwarancja? Miało być i jest tanio. A głupiemu żal.
w jednym punkcie tej chińskiej motoryzacji nie mogę przejść obojętnie tj. warunki gwarancji oraz przeglądy, jeżeli to będzie 4-5.000km i nie rzadko co 1/2 roku to niech się kopną d..e z tą swoją techniką 15 lat temu też był bum na skutery i jak dziś pamiętam przeglądy co 3 miesiące i czasem 300km :D i każdy na wsi po tygodniu nie miał już gwarancji ....
Youtuberzy podniecają się zontesem 700 aż do momentu gdy się okazuje, że przeglądy co 5000km, taki to adventure. Na jednym z filmów chinole rozbierają ten silnik do ostatniej śrubki i chwalą się rozwiązaniami jakie zastosowano nie chcę powielać ale HiTech po całości powłoki DLC, niemal wszystko co się kręci jest kute, zadałem im pytanie, dlaczego są przeglądy co 5 koła skoro to taka technika no i nie odpowiadają.
No cóż to dopiero 5 lat dajmy im z rok i na następny sezon będzie git. v-strom też miał przeglądy co 6000km i zrobili co 12.000 a zmiany objęły wyłącznie cyferki w instrukcji obsługi.
Chciałbym jeszcze aby pozbyli się tego cholernego dziubka bo każdy szanujący się chińczyk go ma... poza 450MT to jest tak tandetne że aż śmieszne. Rieju poszło jeszcze dalej zrobili dwa ekrany jak w CRF1100 tylko ten dolny jest atrapą.
pogrzebałem trochę i CFMOTO 800 MT-X ma przeglądy co 15.000km fajnie ale do wymiany łańcucha rozrządu trzeba pruć cały silnik rozwiązanie identyczne jak w BMW F800GS niby rozrząd z boku ale brak dostępu do wału korbowego, pozostaje mieć nadzieję, że będzie wieczny.
madafakinges
12.05.2025, 22:44
Dla ciebie wymiana oleju co 15tys kest na plus?
Moje kove ma wymianę oleju po 1tys po 5 tys następnie po 10 później już co 10 jak wytrzyma ale ja będę wymieniał max co 5 a nawet częściej.
W Afryce też co 5tys wymianial taki to ze mnie advenczerowiec.
Żeby nie było - żadnych chińskich pojazdów u mnie choć jeżdżę zrobionym w Chinach citroenem :/
Napisałem jak uważam - zmiany dzieją się na naszych oczach.
Dla ciebie wymiana oleju co 15tys kest na plus?
Moje kove ma wymianę oleju po 1tys po 5 tys następnie po 10 później już co 10 jak wytrzyma ale ja będę wymieniał max co 5 a nawet częściej.
W Afryce też co 5tys wymianial taki to ze mnie advenczerowiec.
wg. instrukcji ten okres dotyczy wyłącznie "emerytów", gdy używasz wysokich obrotów lub użytkujesz motocykl w terenie okres serwisowania należy skrócić o 50%
wiem, że 15.000 to dobre dla Hondy Goldwing, ale przynajmniej nie będę Cię ciągać po serwisach od wyjazdu do wyjazdu zawsze możesz wymienić olej po trasie jak uznasz to za stosowne i ASO nie będzie potrzebne aby nie stracić gwarancji.
sysiek300
13.05.2025, 17:37
róbcie przeglądy co 20 000, dlaczego nie? teraz większość robi wg swojego widzi mi sie, a moze chinczyk podaje realne okresy/przebiegi przeglądu? a inni zawyżają? 1-2 lata i już będzie prawdziwy bum.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.