View Full Version : RD07 1993 - zmiana fabrycznych reflektorów na led.
cześć, czy ktoś miał okazję sprawdzać temat zmiany klasycznych reflektorów na inne dobrze świecące rozwiązania typu led? Moje lampy w RD07 (1993r.) ledwo świecą - mam żarówki typu BA20d co w ogóle nie działa i zastanawiam się nad zmianą na coś w tym stylu:
https://www.xenon24.eu/przerobka-reflektorow-lamp-biled-honda-xrv-750-africa-twin
czy
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=xmneRVC6j5Q
Zależy mi na homologacji, żeby nie było problemu podczas kontroli, szczególnie podczas wypadów poza Polskę.
Macie przetarte szlaki? Coś polecacie?
dawid8210
24.09.2024, 22:59
Kolega Lis wstawiał do swojej xtz ledy z homologacją. Tanio nie było, ale efekt super. Są tu gdzieś na forum fotki/ filmy jak to robi.
Po taniości to klosze Wesem h4, przekaźnik, dobre żarówki i światła jest dosyć.
Jak nie chcesz mieć problemów formalnych to musi być homologacja. Nie wiem czy to co pokazałeś to ma
Wstaw lampy Wesem na h4. Poszukaj na forum, jest instrukcja. Też miałem te bańki i to była tragedia. Po zmianie na h4 była znaczna poprawa.
Przejście z baniek na H4 oczywiście zdecydowanie poprawi oświetlenie ale nawet na jaśniejszych żarówkach cudów nie będzie.
Niektórzy spróbowali z żarówkami ledowymi np philips , ponoć od trzech lat używają , osobiście nie widziałem jak rozkładają światło.
Homologacji raczej nie ma na takie posunięcia.
Inny przykład. kolega w Vstromie 1000 ma przerobione i wsadzone dwie soczewki , podobne jak z oferty z linku. Tak już kupił.
Wracaliśmy w nocy , jadąc za nim mogłem swoje praktycznie wyłączyć bo tak jak by nic nie świeciły.
Rozłożenie odcięcia światła dobre, szeroko i na pobocze, zasięg skuteczny ze 200m . Drogowe jak by nastał dzień.
Tak, jest zdecydowana różnica między h4 a soczewkami o których mówimy.
Do tego ma dwa dodatkowe ledy robiące jako dzienne i jeszcze niżej dwie soczewkowe lamy rozkładające światło na drogę.
Jadąc przed nim na chwilę wyłączyłem i włączyłem swoje światła , nie było żadnej różnicy jak by nie świeciły.
Do tego z tym oświetleniem był bardzo widoczny a to jest teraz staje niezbędne by było bezpieczniej.
W poniedziałek w trasie wyprzedzał mnie KTM mając popierdółkę soczewkę i to żółtawą czyli jakaś żarówka H , naprawdę tak mały żółty punkt nie jest widoczny na tle innych świateł zwłaszcza w erze ledowej i ksenonowej.
Jak jechałem w nocy , w ulewie to też miałem świadomość że moje H4 na tle innych pojazdów są niemal nie widoczne.
Tu ratunkiem mogą być ostre , nawet jako dzienne do jazdy nonstop, ledy po bokach.
Szukaj lamp od RD07a .
Tam masz dwie sztuki mijania świecące jednocześnie.
Jak dostaniesz w słabym stanie to oddaj klosze do regeneracji. Kup H4 +ileś tam procent night vision i będziesz miał wszystkie warunki spełnione.
Polecam przerobić instację, czyli przekaźnik bistabilny pod "zajączek" i zasilanie świateł osobno z baterii.
NaczelnyFilozof
25.09.2024, 08:42
Ledy to nie.... Poprawcie mnie jezeli się mylę. Led bierze duzo mniej prądu niż zarówki więc cały nadmiar prądu będzie szedł do radiatora regulatora napięcia?
Dlugi_TA
25.09.2024, 09:22
Zastanów się, czy dużo jeździsz nocą.
Jeśli nie lub okazjonalnie do dołóż dodatkowe halogeny, dobrze by miały homologację, choć to i tak wbrew przepisom i można się pchać w kłopoty.
Ale w razie potrzeby będziesz mógł je odpalić dodatkowo mając fabryczne, homologowane zgodnie ze sztuką, światło główne.
szynszyll
25.09.2024, 09:23
Ledy to nie.... Poprawcie mnie jezeli się mylę. Led bierze duzo mniej prądu niż zarówki więc cały nadmiar prądu będzie szedł do radiatora regulatora napięcia?
przy w pełni sprawnej instalacji nie będzie to stanowiło problemu - po prostu uzwojenia pradnicy beda mniej obciazone.
tak jak wyzej: dac lampy z rd07 h4 swiecace dwa mijania, dwa długie ( niektore kraje gasily jedna lampe przy mijania np. austria), do tego zarowki Tungsram +120% i bedzie naprawde dobrze. zarniki zasilac przewodami 1.5mm2 z aku pomijajac stacyjke.
dzięki za komentarze. :)
Odpowiadając na kilka wątków - obecnie mało jeżdżę w nocy ale to głównie właśnie ze względu na mizerne reflektory. Mam zainstalowane halogeny (givi z homologacją) które nieco ratują sytuację ale nadal to nie jest to. Szwagier ma w RD07a H4 i różnica rzeczywiście jest ale nie aż tak duża, więc jeśli już bawić się w konwersję to wolałbym na coś zdecydowanie mocniejszego. Dodatkowy szczegół to fakt, że nieco przeszkadza mi (to tylko kwestia gustu ;P ) odmienna barwa lamp głównych i halogenów - wolałbym jednak to ujednolicić w nowoczesnym kierunku zyskując na poprawie widoczności drogi i mnie. :)
szynszyll
25.09.2024, 10:26
czyli mowiac wprost chcesz miec z przodu same LED. jezeli chcesz spokojnie poruszac sie po krajach takich jak austria czy szwajcaria to 100x sprawdz legalnosc takich lamp bo tam maja na tym punkcie fiola i nie znaja litosci. to nie bedzie pouczenie ani 100pln...
Swego czasu miałem podobny pomysł, nawet namierzyłem na OLX człowieka, który oferował dość tanie przeróbki posiłkując się soczewkami z jak mniemam rozbitych samochodów. Oczywiście bez homologacji, jednak to była 1/3 kwoty którą masz w swoich linkach. Nie skorzystałem właśnie z braku homologacji.
tak, homologacja to jest dla mnie warunek niezbędny.
szynszyll
25.09.2024, 10:39
no to szczerze radze:
- zdrowe odblysniki
- przerobka instalacji jw.
- dobre zarowki H4 - ja lubie te Tungsram-y bo swieca niezle a kosztuja sporo mniej niz np. Philips
i śpisz spokojnie. z kasztanami czy szwajcarami sie nie dogadasz - chory mandat, laweta + na przykłady zakaz 6 miesiecy poruszania sie po terenie kraju ( kumpel co mial na lawecie inne opony na osiach - rozmiar, wiek, obciazalnosc, max speed ta sama ale marka inna).
Część ledowych retrofitów z E11 albo podobną homologacją są dostępne do Jeepa na rynek EU. Te porządne nie są tanie.
Trzeba poszukać, bo to chyba 5,25" rozmiar (z głowy na szybko piszę), ale widziałem nawet na szwajcarskich blachach afryki z takimi lampami. Stare trampki też mają lampę ledową do ogarniecia z pełną homologacją lampy.
XRV ma dobre lampy, ale gównianie zrobioną wiązkę, dlatego jak koledzy wcześniej napisali trzeba przemotać to na właściwe prądy/przekaźniki etc i święty spokój będzie.
szynszyll
25.09.2024, 15:54
spadek napiecia na zarowkach vs klema potrafi przekraczac 1V a to juz naprawde sporo + dobre zarowki robia robote. dwie solidnie przeserwisowane lampy H4 dadza rade a koszty sensowne + dajesz odpoczac instalacji bo lampy to najmocniejszy odbiornik w ukladzie.
dawid8210
25.09.2024, 16:26
Mam h4 zasilane bezpośrednio z aku, do tego siedzą tam jeszcze jakieś osramy plus coś tam. Jest naprawdę dobrze w nocy. Ale widzę żeś uparty na ledy, to masz temat tu na zniechęcenie, ile to kasy i roboty :D
https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=39004&page=6
Pojęcie że jest dobrze w nocy jest zależne od wzroku kierownika, to z autopsji :D
szynszyll
25.09.2024, 17:24
Pojęcie że jest dobrze w nocy jest zależne od wzroku kierownika, to z autopsji :D
chyba wzwodu :D
chyba wzwodu :D
Też ale jeszcze 15lat temu widziałem rzeczy których teraz nie widzę. :D
Jest jeszcze jedna droga...
Założyć dobre (zregenerowane, jeśli trzeba) lampy od RD07a. Potem kupić ledy philipsa ( są pod moto krótsze).
Zrobić homologację. Tu proponuję zadzwonić do PIMOT-u w Warszawie. Poprowadzą, jak za rączkę.
Masz oryginalny look afryki, lampy ledy i homologacje.
Zamkniesz to przy odrobinie szczęścia w 2 kaflach.
Wczoraj w nocy miałem okazję zobaczyć jak działa homologowana lampa ledowa w trampku , potem włączyłem swoje H4 .....różnica bardzo duża.
Warto coś z tym zrobić.
szynszyll
26.09.2024, 06:22
przy dzisiejszej technologii LED i mocy pradnicy AT mozna palic liscie na drzewach tyle, ze:
- nie jestes sam na drodze
- to musi miec homologacje bo jak wyzej pisalem - sa panstwa gdzie slodkie tlumaczenia niewiele wnosza. tam sie nie robi spojlerow z deski, kangurow z rur wod-kan i nie pakuje listwy Hella na dach :D bo za to ucinają głowe.
100 lat temu jak jechalismy na kolach autem 4x4 z DE na kazda rurke, czy lampke extra musielismy pokazac policajowi swiadectwo homologacji :O to samo na SKP przy robieniu TUV jak nie bylo. w PL nikt nigdy o to nie pytal - mozna bylo jezdzic z rogami bawoła na masce :D jest blacha? jest!
Lucky Luke
27.09.2024, 14:24
Założyłem do Africy, ledowe H4 Philipsa które są dopuszczone do użytku w cywilizowanych krajach.
Problem słabych swiateł w RD04 całkowicie zniknął. Odcięcie jest lepsze niż na halogenowych żarówkach.
Tak samo założyłem Philipsy T4 tyle że o cieplejszej barwie 3500k. Na przeglądzie diagnosta sprawdzał i nie miał uwag.
Nareszcie mogę moimi gratami jeździć w nocy.
Lucky - wrzucisz jakiś link?
I dla mnie teraz ważne info - czy mogłeś kupić JEDNĄ żarówkę czy musiałeś kupić komplet?
Pytam bo kupiłem kiedyś komplet NARV polecanych tu kiedyś i o ile z tego JAK to świeci jestem mega zadowolony tak mega mi na smak nie pasuje to niebieskawe światło na GS80 a i w Cegle jest ta sama żarówka... też jest takie błękitnawe.
Niestety nie można było wtedy kupić chyba i nic innego ale wymieniłbym te żarówki na coś co barwą przypomina poczciwe H4 - o ile się da.
Raz, że ten kolor mi się nie podoba w tych klasykach a DWA, że z daleka widać, że jedzie przypał. Mam szczęście do pogodnych w usposobieniu pał ostatnio ale to szczęście, jak każde inne, może mieć swój kres a ja na motocyklu chciałbym wypoczywać a nie się stresować...
papaczyłem na Allegrosza ale 6000K wszędzie. chyba takież mam.
m
p.s. sprawdziłem
https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione/5032afdf-9a52-31f5-aac0-12614c216543/oferta/a87b61c0-59f2-11ee-bd5f-731458c67a79
nawet 6500K
Lucky Luke
27.09.2024, 14:50
https://allegro.pl/oferta/zarowki-philips-led-ultinon-access-ua2500-h4-h19-12v-14475612505
Te mam w Africy, rzeczywiście są bardzo białe 6500K
https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h4-philips-access-classic-3500k-cieple-biale-swiatlo-gratisy-15544724375?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=MWZiZWRmYTQtZWVlMi00YTc5LWEwMmEtZGMxYWZmZmZmN jJiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=c9bcf5a9-08f2-4693-80e7-e56ce2319e4e
Te mam w T4 , barwa bardzo zbliżona do halogenu.
dziekuję.
jeszcze zapach na lusterko do moto można dostać w tej ofercie gratis :D
Lucky, podaj proszę symbol tych led-ów. Spóźniłem się, dzięki
JEŚLI komuś potrzebna tylko JEDNA żarówka do moto to się możemy pospólić.
https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h4-philips-access-classic-3500k-cieple-biale-swiatlo-gratisy-15544724375?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=MWZiZWRmYTQtZWVlMi00YTc5LWEwMmEtZGMxYWZmZmZmN jJiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=c9bcf5a9-08f2-4693-80e7-e56ce2319e4e
JEŚLI komuś potrzebna tylko JEDNA żarówka do moto to się możemy pospólić.
https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h4-philips-access-classic-3500k-cieple-biale-swiatlo-gratisy-15544724375?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=MWZiZWRmYTQtZWVlMi00YTc5LWEwMmEtZGMxYWZmZmZmN jJiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=c9bcf5a9-08f2-4693-80e7-e56ce2319e4e
Zamów, mogę odebrać we Wrocławiu po Niedzieli
Mam zamontowane te Philipsy w caravelce i także uważam że b. dobrze świecą i nie oślepiają. Zamontowałem takie same do toj toja i niestety nie da rady zmieniać świateł, świecą tylko długie bez względu na przełączanie, może ktoś podpowie dlaczego tak się dzieje ? Nie robią w kangoo.
Mam zamontowane te Philipsy w caravelce i także uważam że b. dobrze świecą i nie oślepiają. Zamontowałem takie same do toj toja i niestety nie da rady zmieniać świateł, świecą tylko długie bez względu na przełączanie, może ktoś podpowie dlaczego tak się dzieje ? Nie robią w kangoo.
Prawdopodobnie komputer odczytuje to jako spaloną żarówkę
Co prawda w oplu ale też nie mogę ot tak zmienić na LED z racji tego, że sterownik/przekaźnik świateł mierzy obciążenie czy jakoś tak, założenie oszczędniejszego LEDu powoduje u mnie, że odcina prąd zupełnie z danego źródła. Dlatego np. nie mogę mieć nawet postojowych świateł w ledach.
szynszyll
27.09.2024, 18:34
zapewne - moze pomoc dolozenie opornika duzej mocy jak to sie robi przy kierunkach LED+stary przerywacz. trzeba by zmierzyc opory zarnika H4 i zlacza diody - wtedy nam wyjdzie ile dolozyc.
Do niektórych aut trzeba wrzucić canbus adapter. Najlepiej od philipsa.
Ale pewnie są jakieś zamienniki tańsze.
Homologują pod te żarówki coraz więcej aut i motocykli.
https://www.philips.pl/c-e/au/lampy-samochodowe/oswietlenie-glowne/zarowki-led.html
Byłoby jeszcze lepiej wunii, żeby homologacja u Niemca działała u nas:umowa:
szynszyll
27.09.2024, 18:39
tu krok po kroku wyjasniony temat:
https://sklepledy.pl/jak-usunac-blad-spalonej-zarowki-kompletny-przewodnik?srsltid=AfmBOorJaXEMXJPnirhyHQGOZmxSauv sfux7cHd6agcw0WSnp9dbtd5Z
Od opornika dużo lepszy canbus, opornik potrafi się mocno rozgrzać
Smaka mi narobiliście i zainwestuję w światłość bo wspominając ostatnie 200 kilosów w nocy gdzie jechałem po omacku to sierść na plecach wstaje. Viadro miało takie światła że tylko marzyć można
Ok, jeśli dobrze zrozumiałem to chodzi o taki pierdolnik https://allegro.pl/oferta/adaptery-canbus-rezystor-opornik-do-zarowek-led-h4-12v-24v-bez-bledu-2-szt-16466222346
Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, to stare auto i nie ma tam magistrali can-bus.
Są Ledy do xrv z dopuszczeniem do ruchu. Plug and Play
https://shop-africanqueens.de/epages/66f73c15-7f6a-4ff7-ae3f-c15fe6812bc9.mobile/de_DE/?ObjectPath=/Shops/66f73c15-7f6a-4ff7-ae3f-c15fe6812bc9/Products/UM018XRVS&Locale=de_DE
szynszyll
28.09.2024, 08:33
Ok, jeśli dobrze zrozumiałem to chodzi o taki pierdolnik https://allegro.pl/oferta/adaptery-canbus-rezystor-opornik-do-zarowek-led-h4-12v-24v-bez-bledu-2-szt-16466222346
Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, to stare auto i nie ma tam magistrali can-bus.
nie musi byc. wystarczy, ze jest uklad mierzacy opor. od lat 70-tych kontrolki przepalonych zarowek mozna spotkac w autach i w moto. uklad wyczuwa, ze cos je nie tak i nie zwiera przekaznika co skutkuje brakiem napiecia na zarowce. w Twoim przypadku tylko opornik rozwiazuje sprawe.
Widac że wielu kombinuje
_XvzUEv0hVk?
Niestety nie można jeszcze tego kupić bo jest w certyfikacji
Są Ledy do xrv z dopuszczeniem do ruchu. Plug and Play
https://shop-africanqueens.de/epages/66f73c15-7f6a-4ff7-ae3f-c15fe6812bc9.mobile/de_DE/?ObjectPath=/Shops/66f73c15-7f6a-4ff7-ae3f-c15fe6812bc9/Products/UM018XRVS&Locale=de_DE
Prawdę mówiąc cena za ten zestaw nie jest aż tak zła (biorąc pod uwagę ile dobry projektor LED kosztuje solo). Wiadomo, że ta kasa to jakiś kosmos patrząc realnie).
Dopatrzyłem się E8 na tych ledach. Oznacza to, że to są nasze krajowe lampy.
Namierzyć kto to robi i zapewne można sporo taniej to zmontować. :haha2:
szynszyll
28.09.2024, 08:55
Prawdę mówiąc cena za ten zestaw nie jest aż tak zła (biorąc pod uwagę ile dobry projektor LED kosztuje solo). Wiadomo, że ta kasa to jakiś kosmos patrząc realnie).
Dopatrzyłem się E8 na tych ledach. Oznacza to, że to są nasze krajowe lampy.
Namierzyć kto to robi i zapewne można sporo taniej to zmontować. :haha2:
AfricanQueens robi zabawki do XRV od wielu lat i zawsze byly sakrucko drogie :(
p.s. w 2012 robiłem XRV RD07 ze zbiornikiem firmowanym przez AQ o pojemnosci... 42 litry
...Dopatrzyłem się E8 na tych ledach. Oznacza to, że to są nasze krajowe lampy....
Powiedział bym, że u nas homologowane. Kupiłem kiedyś kitajskie kierunki z czeska homologacją. Taki lajf.
nie musi byc. wystarczy, ze jest uklad mierzacy opor. od lat 70-tych kontrolki przepalonych zarowek mozna spotkac w autach i w moto. uklad wyczuwa, ze cos je nie tak i nie zwiera przekaznika co skutkuje brakiem napiecia na zarowce. w Twoim przypadku tylko opornik rozwiazuje sprawe.
Dzięki za rozjaśnienie.
Hella robi fajne lampy o oznaczeniu SAE M 03 FL04.
Jak budowałem swój motor a'la Baja, to brałem je pod uwagę. Ale wtedy były jeszcze poza zasięgiem portfela.Nie wiem, czy nie są ciut za duże do afryki-trza sprawdzić.
Ps. LED-ów philipsa w aucie. Mam ultinion pro 6000 5800 K . Drogo, ale na brak światła nie narzekam:D
nie musi byc. wystarczy, ze jest uklad mierzacy opor. od lat 70-tych kontrolki przepalonych zarowek mozna spotkac w autach i w moto. uklad wyczuwa, ze cos je nie tak i nie zwiera przekaznika co skutkuje brakiem napiecia na zarowce. w Twoim przypadku tylko opornik rozwiazuje sprawe.
Tylko ten opornik to musi być taki żeby oddał to ciepło co się wygeneruje z oporu. Nie będzie tego mało.
Fassi a mógłbyś w skrócie powiedzieć o co chodzi w tym filmie i co zrobił?
Dzieju, Nie gada nic konkretnego. Mówi co planuje zrobić z tą blacha, zamocowaniami i chce to sprzedawać. Na razie robi przeprowadzkę.
Trochę długo ta przeprowadzka trwa
Mam zamontowane te Philipsy w caravelce i także uważam że b. dobrze świecą i nie oślepiają. Zamontowałem takie same do toj toja i niestety nie da rady zmieniać świateł, świecą tylko długie bez względu na przełączanie, może ktoś podpowie dlaczego tak się dzieje ? Nie robią w kangoo.
Zamontuj jednego leda i daj znać czy dalej masz tylko długie
Różnica między H4 i ledem Philipsa.
Ale czy jesteś zadowolony??
Jak zrobię rundkę po nocy to napiszę jakie wrażenia.
Myślę że jutro , na razie jeszcze korzystam z wiatru.
Patrząc po linni odcięcia i jasności to zapowiadają się bardzo dobrze.
Będzie bardzo dobrze do momentu odcięcia, potem mrok. To podstawowa różnica halogen - led. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
Zamontuj jednego leda i daj znać czy dalej masz tylko długie
Z jednym wszystko działa poprawnie.
Z jednym wszystko działa poprawnie.
No właśnie u mnie w Traficu też:) Pani mi zaproponowała coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/adaptery-canbus-rezystor-opornik-do-zarowek-led-h4-12v-24v-bez-bledu-2-szt-16466222346. Zamontuję i dam znać czy bangla.
szynszyll
07.10.2024, 18:13
ten żółty kolega chyba gwiazde śmierci chce zaatakować swoim zestawem :D
Jednym słowem , różnica bardzo duża.
Wreszcie widać zamiast się domyślać.
Zrobiłem kilkadziesiąt km , wiele samochodów z przeciwka i żaden nie oślepiony.
Zasięg bezpośredniej skuteczności trochę ponad 100m ,
Przy wyższym ustawieniu bez trudu będzie 150-200 ale zostawiam jak jest w razie pasażera.
Słupki drogowe świecą na mijania z 400 m, bardzo ładne rozłożenie światła.
Jadąc przez las tuż za zakrętem szedł skrajem drogi ubrany na ciemno facet . Bez trudu go zobaczyłem.
Na H4 może gdybym już go mijał.
Białe pasy , znaki czy inne nocne szczegóły wreszcie widoczne.
Drogowe idealnie skupione dają dalej niż sięga skuteczność wzroku ,myślę że z kilometr.
Kolejna bardzo ważna kwestia, wreszcie stałem się widoczny dla innych.
Wśród tak wielu pojazdów na ledach , wielu na ksenonach ......takie H4 po prostu nikną.
Cóż jeszcze mogę powiedzieć może tak , jest powiedzenie .....teraz to można jechać na koniec świata....
Powiem inaczej.......teraz to koniec świata to za blisko.....
Nie wracam do H4.
Każdy kto się zastanawia powinien od razu przestać i kupić te Philipsy innych bym nie zaryzykował.
Dlaczego?
Kolega kupił prosto z Chin ledy za 30 zł wsadził do Mercedesa zamiast H7 , niby dedykowane ale dawały tylko plamę bez żadnego ukożenia światła.
Philipsy kosztują 100-130zł ale działają.
Podsumowując , tak , polecam ,bardzo.
Zdjęcia oddają tylko częściowo jakość oświetlenia drogi.
Oślepianie innych współuczestników ruchu drogowego występuje w dwóch przypadkach:
Jeśli jesteś na wzniesieniu lub masz źle wyregulowane światła. Ilość luxów czy lumenów przy tych żarówkach jest naprawdę bardzo duża. Chyba nawet ciut zbyt duża...
Jeśli ktoś na skrzyżowaniu jest z prawej strony lub kogoś wyprzedzasz. Dlatego w przypadku tych żarówek jestem zwolennikiem świateł symetrycznych.
Ja przeciwnie , nie po to wymyślono asymetrię żeby się amerykanizować i robić płasko.
Zdecydowanie wolę widzieć np ludzi idących poboczami często na czarno/ciemno a po to właśnie ta asymetria powstała.
Jeśli światło rozkłada się idealnie jak reflektor jej nakazuje to nie ma możliwości oślepiania co często się dzieje w kiepskich produktach które zamiast ładnego i równego odcięcia wysyłają plamę świetlną która po prostu leci do przodu.
Także od jakości zależą efekty, ta w przypadku philipsów jest bardzo dobra.
Jest tylko mały niuans , tylna część z nóżkami do kostki jest dłuższa o jakieś 3mm co w trójce z telewizorem ma znaczenie ale nie stanowi jakiegoś problemu.
Jest ciasno przy zakładaniu kostki za sprawą stelaża czachy.
Jeśli uważasz że za jasno świecą to zlikwiduj wszystkie jeżdżące po drogach ledy , one też mocno świecą , robią dokładnie to samo.
Jak wiadomo ostrożnie podchodzę do nowinek , lubię sprawdzić czy przetestować i mieć własne zdanie bez opierania się na bajkach marketingowych.
Sprawdziłem, przetestowałem , już wiem.
Ale każdy niech sobie tam po swojemu.
Ciekawi mnie czy do VFRy jak założę zaślepkę też da się założyć?
Ja też sobie testuję te philipsy w busie od blisko 2 lat i jestem bardzo zadowolony. ALE zauważam, jak dużą ilość światła emituję po prawej stronie pojazdu. Dodatkowo u mnie w aucie światła są dość wysoko umieszczone od jezdni i te dwa warunki pewnie doprowadzają do szewskiej pasji kierujących pojazdami, które wyprzedzam na autostradzie.
Ciekawostka, którą zauważyłem także w dwóch innych autach: nowy mercedes ciężarowy ma światła mijania led i tam, jeśli chodzi o ilość światła, to przyznam szczerze szału nie ma. Drugim takim przykładem jest renault trafic 3 ze światłami także w technologii led. Tam też ilość tego światła nie jest porażająca. Śmiem twierdzić, że mam zauważalnie więcej światła ze swoich philipsów, niz dwa powyższe przykłady.
Ciekawostka, którą zauważyłem także w dwóch innych autach: nowy mercedes ciężarowy ma światła mijania led i tam, jeśli o ilość światła nie jest porażająca .Drugim takim przykadem jest renault trafic 3 ze światłami także w technologii led. Tam też ilość tego światł nie jest porażająca. Śmiem twierdzić, że mam zauważalnie więcej światła ze swoich philipsów, niz dwa powyższe przykłady.
w corolli mam ledy i prawdę mówiąc soczewki tradycyjne w hyundaiu i30 bardziej mnie zadowalały. W ledach jest wyraźne odcięcie i dalej jest ciemność. Mnie to nie zachwyca.
Melon myslę, że nie będzie problemu z montażem. Kolega montował do vstroma 650 i bardzo fajnie mu to świeci. Te Philipsy mają pasywne chłodzenie, nic z tyłu żarówki nie odstaje, jak w przypadku aktywnego chłodzenia z wentylatorami.
Melon myslę, że nie będzie problemu z montażem. Kolega montował do vstroma 650 i bardzo fajnie mu to świeci. Te Philipsy mają pasywne chłodzenie, nic z tyłu żarówki nie odstaje, jak w przypadku aktywnego chłodzenia z wentylatorami.
Trochę to kosztuje, ile wytrzymają z takim chłodzeniem ?
Melon myslę, że nie będzie problemu z montażem. Kolega montował do vstroma 650 i bardzo fajnie mu to świeci. Te Philipsy mają pasywne chłodzenie, nic z tyłu żarówki nie odstaje, jak w przypadku aktywnego chłodzenia z wentylatorami.
I tu się mylisz, mają wbudowany wentylator:)
W ledach jest wyraźne odcięcie i dalej jest ciemność. Mnie to nie zachwyca.
Żarówki halogenowe są " słabsze" to i kontrast mniejszy między światłem i ciemnością.
Po prostu ta linia się rozmywa a w ledach jest wyraźna i tyle. Stąd te wrażenia.
Jak się ktoś przyzwyczaił do " rozmazania" to może mu być dziwnie gdy odcięcie jest wyraźne.
Podobnie miałem jak w poprzedniej Vectrze miałem H7 a w obecnej mam ksenony.
Ksenony zdecydowanie dokładniej odcinają światło.
Ale każdy decyduje po swojemu.
To o takich ledach jest mowa ?
https://allegro.pl/oferta/philips-zarowka-h7-h18-led-2szt-ultinon-access-6000k-11972u2500cx-new-gen-15461731174
Żarówki halogenowe są " słabsze" to i kontrast mniejszy między światłem i ciemnością.
Po prostu ta linia się rozmywa a w ledach jest wyraźna i tyle. Stąd te wrażenia.
Jak się ktoś przyzwyczaił do " rozmazania" to może mu być dziwnie gdy odcięcie jest wyraźne.
Podobnie miałem jak w poprzedniej Vectrze miałem H7 a w obecnej mam ksenony.
Ksenony zdecydowanie dokładniej odcinają światło.
Ale każdy decyduje po swojemu.
Mylisz się, poczytaj o różnicach w rozpraszaniu się światła halogenowego i led ...
Nie potrzebuję , oceniam to co widzę na drodze , jak to działa w praktyce.
To o takich ledach jest mowa ?
https://allegro.pl/oferta/philips-zarowka-h7-h18-led-2szt-ultinon-access-6000k-11972u2500cx-new-gen-15461731174
Tak, to te.
Uzupełnię informacje o koledze z mercedesem.
Wsadzając ledowe H7 do oryginalnych reflektorów niesoczewkowych było bardzo źle.
Kupił nowe , po 500zł szt i wczoraj zamontował, soczewkowe przystosowane do H7 i po wsadzeniu ledowych h7 jest idealnie , sprawdzone na przyrządzie ( dla teoretyków :) ) .
Owszem soczewka nieco uspokoiła ilość światła ale za to poprawnie je ułożyła.
Adaptery o których tutaj https://africatwin.com.pl/showpost.php?p=862375&postcount=56 nie pomogły i dalej nie działa poprawnie. Jakieś inne rozwiązanie ?
Adaptery o których tutaj https://africatwin.com.pl/showpost.php?p=862375&postcount=56 nie pomogły i dalej nie działa poprawnie. Jakieś inne rozwiązanie ?
NApisz dokladnie co to za auto, rok itd
Can-bus nie robi roboty, zmierzyc pobor pradu leda i wyrownac opornikiem do poboru zwyklej zarowki lub szukac innego can-busa. Metoda pierwsza najtansza ale wymaga troche pracy.
komp zapala dlugie bo mysli ze obie krotkie sa spalone.
dawid8210
11.10.2024, 16:15
Ledy pobierają 16 W mocy. Halogen 55. Czyli trzeba obciążyć jedną linię prawie 40 watami, żeby komp ,, widział " że żarówka działa, albo doswiadczanie jakimś regulowanym opornikiem sprawdzić przy jakim najmniejszym obciążeniu komp będzie działał i taki opornik wsadzić.
O oporniku pisał Szynszyl kilka stron wcześniej że to najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Dziś zamontowałem ledy Xende, których używałem w innym aucie gdzie przypomniało mi się że był podobny problem i działają jak należy.
Tak, to te.
Uzupełnię informacje o koledze z mercedesem.
Wsadzając ledowe H7 do oryginalnych reflektorów niesoczewkowych było bardzo źle.
Kupił nowe , po 500zł szt i wczoraj zamontował, soczewkowe przystosowane do H7 i po wsadzeniu ledowych h7 jest idealnie , sprawdzone na przyrządzie ( dla teoretyków :) ) .
Owszem soczewka nieco uspokoiła ilość światła ale za to poprawnie je ułożyła.
Reflektor soczewkowy nawet przy zastosowaniu chińskich xenonów robił robotę bo w inny sposób modeluje strumień światła. Leda H7 nigdy nie stosowałem ale do H4 miałem dwa podejścia. Pierwsze żarówki H4, które kupiłem nie miały żadnej przegrody i w obydwu reflektorach świeciły jak drogowe. Drugie były podobne do tych z linku (tylko trochę tańsze i z przetwornicą). Reflektory świeciły tak jak powinny a linia odcięcia była dużo bardziej widoczna ale to wynika z intensywności strumienia światła. Nawet ich nie zmieniam przed przeglądem bo nie ma różnicy. Niestety efekte uboczny jest taki, że zakłócają radio i dobrze odbiera tylko stacje z mocnym sygnałem.
Tu pojawia się pytanie o legalność leda Philipsa w reflektorze bo to dalej led a nie światło żarowe. Jak widzę to i w taryfikatorze opłata całkiem spora ;)
W Niemczech w razie kontroli muszę mieć wydrukowaną na papierze homologację dla led od philipsa do konkretnego auta ( w homologacji nawet jest numer lampy) i żaden policjant nie wystawi mandatu.
Chyba te ledy mają także homologację na Hiszpanię.
Poza tymi dwoma przypadkami mandat murowany i powrót do tradycyjnej żarówki.
W Niemczech w razie kontroli muszę mieć wydrukowaną na papierze homologację dla led od philipsa do konkretnego auta ( w homologacji nawet jest numer lampy) i żaden policjant nie wystawi mandatu.
Chyba te ledy mają także homologację na Hiszpanię.
Poza tymi dwoma przypadkami mandat murowany i powrót do tradycyjnej żarówki.
W Polsce to chyba tak nie działa. Ledów nie można wkładać do reflektorów przystosowanych do standardowych żarówek. Mam w aucie tak zrobione dzienne z pozycyjnymi. Żarówka led taka jak do świateł stop z dwoma poziomami mocy i za każdym razem na przeglądzie słyszę, że to nie jest ok ale to inne auto i nie światła mijania.
Adaptery o których tutaj https://africatwin.com.pl/showpost.php?p=862375&postcount=56 nie pomogły i dalej nie działa poprawnie. Jakieś inne rozwiązanie ?
Więc tak, przed chwilą zrobiłem rzeźbę i aby działało trzeba te canbusy wstawić i te oporniki https://allegro.pl/oferta/2x-rezystor-opornik-oszukiwacz-canbus-led-6-ohm-kierunkowskazu-lamp-12v-kpl-14693935433
Jak długo to będzie działać to nie wiem, ale inaczej nie hula. Jeżeli chodzi o jakość światła to super. Oporniki dajemy na krótkie.
Te "niebieskie" to petarda. Duuużo światła i wyraźne odcięcie. Polecam.
Te "żółte" takie sobie. Świecą tylko ciut lepiej od tradycyjnych żarówek i przy opadach śniegu niestety lampa się sama nie odśnieża. Zaletą tradycyjny wygląd światła.
Ja kupiłem te do Crosstourera https://allegro.pl/oferta/zarowki-philips-led-ultinon-access-ua2500-h7-h18-12v-15969388570
Świecą dużo lepiej od zwykłych, 16W ciągną na pomiarze ,policja się nie czepia bo delikatny żółty jest ale najważniejsze naprawdę mnie widać w dzień.
cześć, wracam do tematu.. ;) zima minęła a ja nic z tymi lampami nie zrobiłem ;)
trochę historii, kupując Afrykę miałem założone takie ledy:
https://motoledy.pl/ba20d/zarowka-led-ba20d-h6-12v-80v-12w
zmieniłem na taką żarówkę:
https://allegro.pl/oferta/zarowka-osram-64327-01b-s2-ba20d-12v-35-35w-m-tech-16974629688
Może jednak tymczasowym wyjściem (zanim w końcu zmienię tę lampę na H4) będą tego typu ledy:
https://motoledy.pl/ba20d/zarowka-laser-led-ba20d-h6-12v-80v-8000lm
https://gmoto.pl/zarowka-led-ba20d-3535w-12v,128746.html
https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-ba20d-motocyklowa-6000k-dwuwloknowa-17086381372
https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-ledowa-soczewka-1-1-700-ba20d-h6-35-35w-motocykl-skuter-quad-17280897927
co o tym sądzicie? pomijam tutaj kwestie homologacji....
Udało się kupić reflektory od RD07a na H4 i do tego Osram Night Breaker ;) - montaż na dniach, więc mam nadzieję, że to rozwiąże kwestię polepszenia oświetlenia w ramach obowiązujących przepisów. ;)
Lampy przełożone bez żadnych kłopotów. :)
Pytanie dodatkowe, które mi się teraz pojawiło:
czy przy okazji przejścia z BA20d (35/35W) na H4 Night Breaker (60/55W) muszę dodać jakiś przekaźnik, żeby się nic nie zjarało? Jeśli tak to jaki i gdzie?
Na ten moment przełożyłem lampy i zmieniłem kostki żarówek ze starych na H4, wszystko działa jedynie co to passing świeci zdecydowanie słabiej niż włączone długie.
Dzięki!
Jeśli jednocześnie świecą dwie mijania to moim zdaniem jest niezbędny przekaźnik do tych świateł.
Być może już jest u Ciebie. Na to pytanie nie znam odpowiedzi.
Ale osobiście zachęcam do przebudowy instalacji i założenia przekaźnik bistabilny.
Miałem tak zrobione w swojej "afryce" i to było jedno z lepszych rozwiązań.
https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=39251
Elektryk samochodowy ze schematem z haynesa bez problemu poradzi sobie z taką "rzeźbą".
Jeśli potrzebujesz haynesa to napisz mi na priv swojego maila a wyślę kolorową wersję w pdf.
u mnie "od zawsze" świeciły dwa mijania, dwa drogowe i pozycje, również na poprzednim zestawie lamp i żarówek. Tutaj tylko jest pytanie o ewentualne potrzebne dodatkowe zmiany przy przejściu z żarówek ba20d na H4. :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.