View Full Version : Filtry wysokoprzep³ywowe a Twin Air
Krótko i na temat. Wiem, ¿e sporo filtrów puszcza syf. My¶lê nad za³o¿eniem BMC lub Twin Air czyli filtra g±bkowego. Ma filtrowaæ najlepiej wysokoprzep³ywowo, no i jest wersja pod Afrykê. Macie jakie¶ do¶wiadczenia. No i co z pó¼niejsz± prac± silnika.
CzarnyEZG
13.08.2024, 21:26
Na d³u¿sz± metê wszystko chujnia.
Tylko papier.
I to dobry.
Tygrys 74
14.08.2024, 06:20
G±bkowy nas±czony dobrym olejem (LM) szybciej siê zatka ni¿ przepu¶ci syf -klopot jest taki ¿e nie da siê ¿e sob± wzi±æ nas±czonego do worka jak np. nas±czonego innymi tañszymi olejami do filtrów.
G±bkowy nas±czony dobrym olejem (LM) szybciej siê zatka ni¿ przepu¶ci syf -klopot jest taki ¿e nie da siê ¿e sob± wzi±æ nas±czonego do worka jak np. nas±czonego innymi tañszymi olejami do filtrów.
A co sie dzieje? Ja zawsze nasaczam LiquiMoly, sciskam w woreczku foliowym, wkladam to wszystko do kolejnego i wrzucam do sakwy... Zadnego problemu nie zauwazylem...
No dok³adnie. Ja tak samo.
CzyliTwin Air. W "krosufkach" robi karierê. W ogóle warte zauwa¿enia jest ¿e jest wersja filtra Twin Air pod AT. Papier mi w³a¶nie przepuszcza. Pamiêtam porównanie airbox-u po wyjêciu papieru, by³ py³ na ¶cianach... Jestem daleki od papieru. Wszêdzie. W autach te¿.
Ja u siebie w 890 mam g±bkê Unfilter i prefiltr TwinAir.
Oba g±bkowe nas±czane olejem do filtrów.
Wa¿ne jest ¿eby przy monta¿u filtra powierzchnie przylegaj±c± do airbox posmarowaæ smarem ( przynajmniej w ktm)
Tygrys 74
14.08.2024, 23:55
Nasaczam zawsze na biedronkê i pod koniec rozcierania robi siê mocno klej±cy wiêc czasu na za³o¿enie poprawne na stela¿ i do s± irboksa wydaje mi siê ¿e jest ma³o potem rêkawiczki siê mocno kleja nasaczalem wcze¶niej innymi olejami do filtrów i tego nie by³o .
Witam, ja w swoim starym trampku XL600V, którego sprzeda³em mia³em za³o¿ony filtr bawe³niany nas±czany olejem marki K&N. Jest to filtr o wiêkszej przepustowo¶ci i faktycznie silnik jakby lepiej siê wkrêca³ na obroty. Jedyny minus to, ze do silnika mo¿e dostawaæ siê powietrze mniej przefiltrowane i jakie¶ drobinki py³u mog± wpa¶æ na elementy cylinder t³ok i zadzia³aæ jak np. pasta lekko¶cierna. To wszystko zale¿y w jakich warunkach go siê eksploatuje. S± to filtry tzw. sportowe i faktycznie chyba najmniej go zapycha jazda czysto torowa. Jazda ju¿ po mie¶cie przy wiêkszym zapyleniu mo¿e skutkowaæ tym co wy¿ej opisa³em. Do offroadu zupe³nie siê nie nadaj±. Zaklejaj± siê wszystkim co leci. Ja przez to przerzuci³em siê na filtry papierowe, które chyba s± najlepsze codziennej jazdy, bo daj± radê w ka¿dym terenie i warunkach.
w necie jest mnóstwo o tym, ¿e KN i klony s± to filtry HighPerformance i nie daj± one dobrego filtrowania amen - dla mnie HP zawsze równa siê HIGH MAINTENANCE. nie ma niestety od tego ucieczki bo zawsze jest CO¦ ZA CO¦. po KN wystarczy pomazaæ czyst± chusteczk± airbox i wszystko staje siê jasne/ciemne :D
bior±d pod uwage naprawdê bardzo niewielkie subiektywne zyski przekazywane przez dupohamowniê przy KN, osobi¶cie u¿ywam tylko dobrych klasycznych filtrów z w³ókniny/pulpy jak Bóg przykaza³. takich jak normalne Hiflo na przyk³ad.
do moto w teren g±bka plus dedykowany olej i nic nie trzeba wiêcej.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.