PDA

View Full Version : Regulator napięcia Mosfet FH027AA /FH020AA


Babel
29.07.2024, 11:30
Nie wiedziałem gdzie wrzucić bo w zasadzie temat dotyczy wymiany regulatora napięcia w VFR RC36II
Obecny jest OK, kable dolutowałem ale nie lubie jak się grzeje.
I z tego co widzę można za ok 150 pln kupić używkę FH027AA montowaną w masie motocykli ( Od Afri 1100 czy też T7/Yamahy/Ducati czy Triumph) lub FH020AA .
Nie bardzo wiem czym się różnią - na oko są te same

Czy ktoś przerabiał temat i jakieś dobre rady ?

No i chciałbym kupić wtyczki i ładnie to montowac - może jakieś fajne polecicie?
Lub nie bawić się we wtyczki i polutować na stałe ??
Tu kolega opisał - dał wtyczki z Ali ( jakoś nie ufam im) i dał nowe kable z regulatora z bezpiecznikiem bezpośrednio do akumulatora ( chyba to tak jest w oryginale)
http://www.vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=26898&p=372508&hilit=FH020AA#p372508

strobus1
29.07.2024, 15:43
Montowałem. Warto - stabilne ładowanie i zaczyna się już na niskich obrotach.

szynszyll
29.07.2024, 18:36
wtyki serii Superseal 2.8 - sa o roznej ilosci pinow - na fotce np. para 3pin. sa ogolnie dostepne i przeznaczone do wyzszych obciazen.

ArtiZet
29.07.2024, 22:42
Te reglery różnią się max. napięciem na wejsciu oraz max. prądem na wyjsciu. Podaj jaki masz oryginalnie model to Ci sprawdzę jego paramtery oraz podam współczesne odpowiedniki. Pewnie masz taki jak w Afryce tyrystorowy a współczesnie sa tranzystorowe MOSFET. Jak kiedys wymienialem w 7-ce to pasował parametrami z CBF 600 tylko zamiast na kablach było gniazdo wiec potrzebne była albo ori wtyczka albo dolutowac kable.
Możesz też sam znalezć strone www argentyńskiej firny DZE która robi te reglery.

Babel
30.07.2024, 07:15
U mnie jest już wymieniony regler chyba na Tourmaxa, ale głowy nie dam uciąć sobie
https://gmoto.pl/regulator-napieciaprostownik-honda3,4616.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-5y1BhC-ARIsAAM_oKnW8aVeUvoNniSMQQdFdD6lnArhZl08I7FKqwilcC txmAPJt9H_GRMaApN-EALw_wcB
Lub taki:
https://www.motorus.pl/dze-2344-01-regulator-napiecia-honda-cbrcbfcbntvvfrvtvtr-p-14274.html
Na oko tak wyglądają

A tu niby na tej stronie co piszesz
https://dzecatalogo.com.ar/es/producto/2355/Aprilia%20RXV%20550%20%20Reemplazo%20Shindengen%20 %20%20Aprilia%20SXV%20550%20%20Aprilia%20SXV%20450 %20%20Aprilia%20RXV%20450%20%20Piaggio%20X9%20250% 20%20Honda%20VT%20750%20C%20Honda%20CBR%20125%20R% 20Honda%20CB%20600%20Hornet%20Honda%20NSS%20250%20 Forza%20Honda%20CBR%20125%20R%20Honda%20CBF%20500% 20%20Honda%20NSS%20250%20Reflex%20Honda%20FES%2015 0%20Pantheon%20Honda%20CBR%201100%20XX%20Honda%20C B%20600%20F%20Honda%20NV%20400%20Shadow%20Honda%20 NES%20125%20Y%20Honda%20NES%20150%20Arobase%20Hond a%20CB%20600%20F%20Honda%20VFR%20750%20F%20%20A/AC%20Honda%20CBR%201100%20XX%20%20%20A/AC%20Honda%20CB%20400%20S%20Honda%20VFR%20750%20F% 20Honda%20NSS%20250%20%20Honda%20CB%20400%20S%20Ho nda%20NSS%20250%20Jazz%20Honda%20FES%20125%20Panth eon%20Malaguti%20Madison%20400%20%20Honda%20FES%20 250%20Foresight%20Ducati

Niby jest tak że moj ma 35A a taki FH027AA ma 50A to o ile mi wiadomo trochę lepiej jak więcej amperów . Napięcia zawsze są te same na tej stronie - 12v

ArtiZet
31.07.2024, 08:04
Chodzi o napiecie na wejsciu bo na wyjsciu to wiadomka że 12 a najlepiej 14,4V :-)

Babel
31.07.2024, 09:30
A jak to sprawdzić ?
Na forach piszą że montuja te Mosfetowe FH020AA do VFR

ArtiZet
31.07.2024, 09:46
Stare moje zapiski wiec nie ma tu tego FH020, poszukam Ci jego parametrów w wolnej chwili.
Zobacz tymczasem:
throw most popular performance voltage regulators SHINDENGEN:

-Model FH001 (SHINDENGEN)
-Regulator type=Semiconductor, short circuit
-No-load regulated voltage=14.1 ~ 14.9 V
-Rectifier capacity=35 A
-Withstand voltage=200 V
-Stator Coil resistance= 0.15~0.23ohms
.
.
.
-Model FH008 (SHINDENGEN)
-Regulator type=Semiconductor, short circuit
-No-load regulated voltage=13.8 ~ 14.5 V
-Rectifier capacity=35 A
-Withstand voltage=150 V
-Stator Coil resistance= 0.15~0.23ohms
.
.
.
-Model FH011AA ( SHINDENGEN)
-Regulator type=Semi conductor short circuit
-No-load regulated voltage=14.3 ~ 15.1V
-Rectifier capacity=50 A
-Withstand voltage=100 V
-Stator Coil resistance= 0.14~0.18ohms
.CBR600, SV650, KTM990,CBR954, Varadero, Caponord?
.
.
Model FH012 (SHINDENGEN)
Type Short circuit type
No load regulated voltage (DC) 14.2 ~ 14.8 V
Capacity (DC) 50 A
Withstand voltage 40 V
Stator Coil resistance= 0.12~0.16 ohms

ArtiZet
31.07.2024, 10:10
Na jednym z forum pisza że można w VFR uzyć każdy z tych FH08, 11, 12, 20

Babel
31.07.2024, 11:50
Na jednym z forum pisza że można w VFR uzyć każdy z tych FH08, 11, 12, 20

Dzieki - jak możesz to looknij jeszcze na FH027AA - kosztowo najtanszy z T7 czy Afri 1100

ArtiZet
31.07.2024, 13:19
Dzieki - jak możesz to looknij jeszcze na FH027AA - kosztowo najtanszy z T7 czy Afri 1100
Max 32A wiec najmniej z tych wszystkich. Na razie nie znalazłem mx. napiecia wejsciowego jakie obsluguje.

Babel
13.08.2024, 08:22
Kupiłem FA020AA ( moj był w Multistradzie)
Na szybko podłączony w celu sprawdzenia bo czekam na kostki.
Ładowanie na światłach , na wolnych obrotach 14.3V .

Lis
21.08.2024, 20:35
Jak nowy RN się sprawuje?
Dotarłeś do jego danych?

Znalazłem jedynie FH022 i 027...

Lis
22.08.2024, 19:20
Doczytałem. FH020 jest następcą / zamiennikiem FH012.

Babel
23.08.2024, 07:20
Niestety tylko zamontowałem póki co i sprawdzałem tylko z miernikiem na postoju, ale na forum VFR wiele ludzi pisało że go zakłada.
Może w weekend polatam VFR
Poki co jest zimny jak lód do drinków :D i ładowanie książkowe :)
Fajne te parametry znalazłeś z tego ArtiZet pisał to chyba ta FH020 jest do 50A, alej ak patrzę główny bezpiecznik jest 30A w VFR więc wystarczyłby pewnie FH027
Ja kupiłem 20 bo sie taki trafił za chyba 150 zł od Ducati Mutlistrady ( ale ten sam np Afra 1000 i jakieś Yamahy)

Lis
23.08.2024, 17:30
Patrząc na dane, które zamieścił ArtiZet wcześniej, najwyższe napięcia i wystarczające moce mają regulatory o najniższych numerach.
Wychodzi, że dla starszych moto lepiej wybrać FH001 lub FH008.

-Model FH001 (SHINDENGEN)
-Regulator type=Semiconductor, short circuit
-No-load regulated voltage=14.1 ~ 14.9 V
-Rectifier capacity=35 A (XTZ ma 25A)
-Withstand voltage=200 V (XTZ ma 240V)
-Stator Coil resistance= 0.15~0.23ohms (0,2-0,3 ma XTZ)

Ps. FH008 widzę za stówkę, nie ma co się zastanawiać ;-)

ArtiZet
23.08.2024, 17:43
Ps. FH008 widzę za stówkę, nie ma co się zastanawiać ;-)
Wiem o którym piszesz ale ja sie go nie odważyłem wziąć na zapas ;)

Lis
23.08.2024, 19:37
Właściwie to są dwa w podobnym stanie, ale zdecydowałem się na jeszcze inny.
Plusem FH008, że są z kablami i można zarobić dowolne wtyki.
Ponieważ obecnie mam XT150, wystarczy, że takimi złączami zarobię i będzie piękna rezerwa. A może i podstawowy regulator...

Babel
26.08.2024, 22:10
U mnie w weekend testy były - prawie 300 km, regler zimniutki, ładowanie 14,3v niezależnie czy na obrotach czy na wolnych, czy światła włączone czy nie.
Polecam wypierniczyć stary regler i założyć mosfetowy

ArtiZet
26.08.2024, 22:14
Polecam wypierniczyć stary regler i założyć mosfetowy
:Thumbs_Up: