PDA

View Full Version : CRF1100 AS DCT mocne wibracje silnika


michal_m
23.07.2024, 16:50
Hej!
Jestem szczęśliwym(?) posiadaczem CRF1100 AS DCT ES, rok modelowy 2023 produkcji 2022. Moto ma najechane 9800km od stycznia 2023 tylko po asfalcie. Od jakichś kilkuset kilometrów, czyli w okolicach 9000km zacząłem odczuwać mocniejsze wibracje silnika. Wibracje czuć na kierownicy, podnóżkach no i również pod tyłkiem, czyli można powiedzieć że przenoszą się na całe moto. Są to dość irytujące wibracje, zwłaszcza na kierownicy, ponieważ czuje że drętwieją mi dłonie, już po 20-30 minutach jazdy czuć dyskomfort, a po 1/2h łapy całkiem mrowieją jak bym był górnikiem na odkrywce i borował otwory w granicie.

Na pewno pojawiło się to nagle, bo wcześniej byłem bardzo zadowolony z jazdy. Teraz te wibracje są praktycznie przy każdej prędkości no i wzrastają wraz z prędkością/obrotami silnika.

Myślałem że to może przez koła/opony. Miałem jeszcze fabryczne metzelery karo street. Tylna opona już miała zarysowaną płaską powierzchnię, więc pomyślałem że to może wyząbkowana opona? Ale wymieniłem dzisiaj na nowe Pirelli Trial 3 i niestety po wyjezdzie z warsztatu nie odnotowalem roznicy ;/, dalej te same wibracje. Wiec raczej to nic innego jak silnik, zwlaszcza ze to taka czestotliwosc jak w wiertarce z udarem.

Nie wiem co zrobic z tym fantem, czy ktoś ma podobne odczucia?
Jest ktoś z dolnegośląska, może bym podjechał do kogoś. Ktoś by się przejechał moim sprzętem i ocenił czy nie zwariowałem?

Wiem że to dwucylindrowiec i wibra jest wieksza niz w rzedowej czworce, ale nie az tak zeby mrowialy dlonie? No i to sie dzieje dopiero teraz a nie od poczatku uzytkowania.

Moto serwisowane na bierzaco w ASO. Wymiana oleju na 1000, 6000 i 8000 kilometrow (tak wypadlo w kalendarzu).

Jedyna historia jaka mi sie przydazyla to polozylem moto na polnej drodze. Jechalem polniakiem powolutku, moze 200metrow. Byla koleina zaschnieta, zarosnieta trawa, no i kolo tylne mi w nia wpadlo i polozylem moto na boku. To bylo przy moze 10km/h, a ze mam gmole sw-motech i barkbustery to nawet sladu zadnego. Ztarlem tylko kurz i resztki ziemi z podnozka.

Nie wiem czy uderzyc z tym tematem do ASO? Mozna jakos sprawdzic poziom wibracji? Dajcie znac co mozna z tym zrobic, dzieki :)

furman
23.07.2024, 17:41
Śruby mocowania silnika sprawdzałeś czy się nie poluzowały ?

radiolog
23.07.2024, 20:17
Pojechać do kolegi co ma taki sam moto i porównać

Melon
23.07.2024, 21:04
Musisz wykluczyć koła tzn 1 i sprawdzanie czy to prędkość/koła czy obroty/silnik.

michal_m
25.07.2024, 09:00
Jest ktoś może z okolicy Legnicy, albo Wrocławia z takim samym motorkiem? Chętnie bym podjechał na cross test :).
Śruby posprawdzałem, nie ma luzów.

madafakinges
25.07.2024, 10:37
Gmole jakie masz?

michal_m
25.07.2024, 14:23
SW-motech:
https://sw-motech.com.pl/product-pol-128188-Gmole-Sw-Motech-do-Hondy-CRF1100-L-Africa-Twin-Adventure-Sports-19.html

https://sw-motech.com.pl/product-pol-131557-Gmol-gorny-Sw-Motech-do-Hondy-CRF1100-L-Africa-Twin-Adventure-Sports-19-CRF-1100-L-Africa-Twin-Adventure-Sports-ES-23.html

Kazmir
25.07.2024, 15:33
Jest ktoś może z okolicy Legnicy, albo Wrocławia z takim samym motorkiem? Chętnie bym podjechał na cross test :).
Śruby posprawdzałem, nie ma luzów.

Sprawa jest raczej prosta;) Wymaga diagnozy.

O to zabawa:
Sprawdź, czy na postoju zmieniając obroty silnika występują te wibracje?

Jeśli nie trzeba wjechać na rolki tylnym kołem i sprawdzić czy wtedy występują wibracje zmieniając biegi i zakres obrotów. Przydałaby się druga osoba obserwująca pracę przeniesienia napędu.
Koło tylne, opona, łańcuch, zębatki, wahacz itd

Jeśli nie pozostają wibracje od koła przedniego. Potrzebne są rolki z napędem, lub porządne sprawdzenie bicia koła, opony, luzów na główce ramy łożyska piasty;)

Jeśli jest gdzieś w pobliżu hamownia motocykli, może warto podjechać, może doradza - sprawdzą?

ctomch
25.07.2024, 16:38
@michal_m cofnij się myślami i czynnościami. Może jest coś co zrobiłeś, dołożyłeś, polepszyłeś co może mieć na to wpływ. Piszę absolutnie bez złośliwości, sam tak kiedyś robiłem i złapałem się na tzw. głupocie/niedopatrzeniu. Warto zacząć od rzeczy prostych, tzn. działało, to dlaczego nie działa.
T,

mdxmd
25.07.2024, 20:19
nie wiem po co kombinujesz, masz gwarancję jedź do serwisu. Wstępna diagnoza raczej od ręki.