View Full Version : Czy ta kierownica jest krzywa?
Czy ta kiera jest krzywa czy mam coś z oczami? Moto nowe 3k przebiegu. Raz w jedną większą koleinę wjechałem co się mocniej o kiere oparłem bo koło mi przyblokowalo ale było wolno i w ogóle nie mocno ale tak to nic. O co to chodxi?
https://ibb.co/g71r7cH
https://ibb.co/g71r7cH
Wygląda, że się przekosila na mocowaniach. Są tam tuleje gumowe? Jak tak to oprzyj lewą stroną, jak najdalej od osi do przodu, przednie koło o słup czy drzewo, naciśnij przedni hebel i szarpnij zdecydowanie kierownicą w lewo. Może trzeba będzie poprawić.
Wygląda, że się przekosila na mocowaniach. Są tam tuleje gumowe? Jak tak to oprzyj lewą stroną, jak najdalej od osi do przodu, przednie koło o słup czy drzewo, naciśnij przedni hebel i szarpnij zdecydowanie kierownicą w lewo. Może trzeba będzie poprawić.
Zapałem o krawężnik, odrobinkę siły i już prosto :D czy to normalne? A jeżeli tak to dlaczego to się tak krzywi?
bo tak jest zaprojektowane.
bo tak jest zaprojektowane.
No okej ale jaki to ma cel? Nie krytykuje po prostu chce wiedzieć
komfort ergonomia i takie tam :D
ogólnie tłumienie wibracji poprawa odczuc kierowcy jakby ci końcówki wibrowały to byś nie był mega zadowolny a w komplecie masz ciężarki w kierownicy zapewne
komfort ergonomia i takie tam :D
ogólnie tłumienie wibracji poprawa odczuc kierowcy jakby ci końcówki wibrowały to byś nie był mega zadowolny a w komplecie masz ciężarki w kierownicy zapewne
Dzieki za wyjaśnienie :)
Hej to może w tym wątku aby nie tworzyć nowego.
Odebrałem nową AT AS z regulowanym zawieszeniem i od samego początku jadąc prędkością w przedziale 100 -120k/h zauważyłem, że prawa strona kierownicy bardziej trzęsie niż lewa. Jest dość mocno odczuwalne i widoczne na lusterku.
Dla mnie to dziwne, że tylko jedna strona kierownicy mocno drga a druga nie.
Dzisiaj zostawiam do w serwisie na 2 tygodnie aby sprawdzili ale może ktoś ma doświadczenie z taką przypadłością.
Koło przednie sprawdzone i odchylenia w normie, do tego wyważone. Jakby było to koło to cała kierownica by chodziła.
Mam podejrzenie, że w trakcie montażu przed sprzedażą coś jest źle zamontowane, może te tuleje gumowe albo coś innego.
Bardzo dziwny przypadek. W innych moto nie miałem nigdy czegoś takiego :)
Od pobocza zawsze jest więcej dziur :haha2:
Sorki nie mogłem się powstrzymać.
Nie zakładałeś hand barów ? nie zdjąłeś ciężarków ?
Nie zakładałeś hand barów ? nie zdjąłeś ciężarków ?
hand bary i ciężarki są założone przez Hondę, nic nie ruszałem. Jak ją odebrałem tak jeżdżę i mi ta prawa strona lata. Może tutaj coś pochrzanili.
ale dzięki za trop, powiem im aby to sprawdzili.
A te gumowe tuleje też mogą mieć wpływ?
Od pobocza zawsze jest więcej dziur :haha2:
Sorki nie mogłem się powstrzymać.
:haha2:
Jeśli to rezonans, to spróbuj dokleić taśmą jakiś ciężarek do tej prawej strony i zobacz czy coś się zmieniło. Czasem wystarczy kilka(naście) gram, by przestało wpadać w rezonans. Nie wiem czy w ASO ogarniają podstawy fizyki... ;)
Czy masz do kiery dołożone coś? Nawigacja, sterowanie grzanetek, kamerka....
Czy masz do kiery dołożone coś? Nawigacja, sterowanie grzanetek, kamerka....
Przy samych mocowaniach kierownicy mam uchwyt na telefon Quadlock ale drgania były też przed tym montażem więc defakto nic się nie zmieniło.
Zobaczymy co ASO znajdzie, mają 2 tygodnie w trakcie mojego urlopu :)
Trzymam kciuki!
Umieram z ciekawości co jest powodem.
Brzeszczot
07.08.2024, 19:32
U mnie identyczne objawy były po założeniu opon 50/50 bez wyważenia , pacjent BMW Gs
Po upuszczeniu powietrza delikatnie poniżej wartości zalecanych przez producenta było znacznie lepiej . Można by było też sprawdzić czy opona prawidłowo leży na feldze
No niestety serwis nic nie znalazł. Zabrałem ściągnąłem wszystko co można i dalej są drgania. Podobno w serwisie sprawdzili wszystko.
Nie wiem co dalej z tym zrobić.
Drgania przodu najczęściej spowodowane są rozważeniem koła, wadliwą oponą, albo nierówną pracą teleskopów. Jestem ciekaw, czy ASO to sprawdziło. Na Twoim miejscu poszukałbym niezależny warsztat (nie tracisz gwarancji) i niech sprawdzi po kolei. Jestem ciekaw.
Wyważenie, wycentrowanie koła, prawidłowo wrzucona na ranty opona /czasem bez smarowidła potrafi siąść trochę krzywo/, uszkodzona struktura nośna opony, krzywe tarcze, zaniedbane zaciski, łożyska koła.
Na prostej drodze zawieszenie nie będzie dawać objawów.
W takim zbalastowanym elektroniką motocyklu jak te nowe at assy :) być może waga zespołów przełączników jest inna? Być może przy montażu ktoś zbyt mocno lub słabo dociągnął silentblocki kiery.
Jeśli jest taka możliwość i nie ma kołka w kierze to można pokusić się o włożenie do środka kiszki gumowej ze śrutem ołowianym tak że 300g - to naprawdę niewiele materiału - bardzo skutecznie tłumi wibracje i przesuwa punkt harmoniczny w inne rejestry.
M
Dziękuję za informacje :)
A czy ktoś poleci taki serwis w Warszawie ?
Jeśli jest taka możliwość i nie ma kołka w kierze to można pokusić się o włożenie do środka kiszki gumowej ze śrutem ołowianym tak że 300g - to naprawdę niewiele materiału - bardzo skutecznie tłumi wibracje i przesuwa punkt harmoniczny w inne rejestry.
Bardzo ciekawa koncepcja. W przyszłym sezonie pomyślę o tym. Na pewno nic nie pogorszy.
Za aby jasność była / taki barelon ma być w końcówce kiery a śrut w miarę luźny - nie ubity.
Hej, trochę to trwało ale wszystko się wyjaśniło. Wczoraj odebrałem swoją Afryczkę z serwisu ASO Honda i teraz zero drgań na kierownicy w porównaniu z tym co było. :at:
Złożyłem oficjalną reklamację na przednie koło i okazało się, że całe było skrzywione. Wsadzili nową prościutkie kółko :)
Nie rozumiem tylko jednego dlaczego nie mogli tego zrobić od razu czyli od Lipca 2024 (odbiór nowej z salonu).:mur: No ale udało się.
Hankiss007
29.11.2024, 09:52
Hej, trochę to trwało ale wszystko się wyjaśniło. Wczoraj odebrałem swoją Afryczkę z serwisu ASO Honda i teraz zero drgań na kierownicy w porównaniu z tym co było. :at:
Złożyłem oficjalną reklamację na przednie koło i okazało się, że całe było skrzywione. Wsadzili nową prościutkie kółko :)
Nie rozumiem tylko jednego dlaczego nie mogli tego zrobić od razu czyli od Lipca 2024 (odbiór nowej z salonu).:mur: No ale udało się.
A co było przyczyną krzywego koła? W mojej AT wymienili mi koło tylne na gwarancji (w Londynie) bo szprychy zaczęły rdzewieć.
A co było przyczyną krzywego koła? W mojej AT wymienili mi koło tylne na gwarancji (w Londynie) bo szprychy zaczęły rdzewieć.
Od samej nowości była krzywa, wiec nie wiem. Upierali się, że odchylenia są w ramach tolerancji tylko nie wiem czyjej bo moja ręka źle to znosiła od tych drgań.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.