View Full Version : Iglice do gaźnika
slowikmichal
07.05.2024, 19:57
Witam poszukuje iglic do gazników z RD07, lecz nie moge nigdzie znaleć chodzi mi o oryginał bądź jakies zamienniki a nie zestawy dyno jet itp. Moze ktos przerabial temat i wie jakie inne mozna podpasować. Pozdrawiam
Cześć witaj na forum. Zaczynamy od przywitania w odpowiednim dziale.
Zestaw naprawczy znajdziesz w Larssonie
szynszyll
07.05.2024, 21:23
zestawy sa ale bez iglic :( z nimi jest problem. na szczescie gazniki dosc popularne - szukalbym po modelach z taka sama dysza glowna. troche pracy to zajmie no ale. takie gazniki maja cbr i na przyklad goldasy. wedlug numerow oem iglice sa juz nieosiagalne. z ciekawosci - co sie stalo ze starymi? spotykam nagminnie wytarte w gaznikach mikuni bst ale w keihinach cv sie nie spotkalem jeszcze. no i pamietaj, ze w zaleznosci od rocznika dysze i iglice sie roznia. z ktorego roku jest afra?
slowikmichal
07.05.2024, 21:57
Kupiłem afryke w tamtym roku i byla w stanie conajmniej słabym w gazniku byl zastany zaworek ssania, udalo sie go wyjac przy pomocy wiercenia i gwintowania :mad: kupilem zestaw naprawczy jak w odpowiedzi wyzej ale niestety iglica jedna jest lekko wytarta i z regulacja bez zadnych oznaczen wiec nie wiem co tam jest wsadzone ? dysze glowne byly z oznaczeniem 116 przod tył.
szynszyll
07.05.2024, 22:02
zaworek ssania, czy sruba regulacji składu mieszanki? bo z zastanym zaworkiem ssania sie nie spotkalem no ale moze malo jeszcze widzialem. glowne zapewne miales 115 tylko zle bylo widac, wiec juz wersja po 1996 z potencjometrem TPS. zaraz sie porozgladam...
slowikmichal
07.05.2024, 22:14
niestety nie umiem wstawic fotek ale na bank rocznik 1993 bez tps. zablokowany byl tloczek od ssania. Dysze na bank byly 116 bo mam zdjecia z zoomem i iglice z nastawem wysokosci ubogo bogato ale bez oznaczen.
szynszyll
07.05.2024, 22:41
a skad pochodzi motocykl? ktos musial cos kombinowac bo do 1996 dysze sie roznily - tylna byla 'bogatsza'.
XRV750-L to N (1990 to 1992) models Front cylinder 118 Rear cylinder 122
XRV750-P to S (1993 to 1995) models Front cylinder 118 Rear cylinder 120
XRV750-T models onwards (1996-on) Front cylinder 115 Rear cylinder 115
rozne cuda juz widzialem - dobrze jakbys wrzucil zdjecia. gazniki masz nr1 czy nr2? naucz sie fotki wrzucac - to nic trudnego. co rozumiesz przez nastawy iglicy 'ubogo-bogato'? jak bylo to realizowane? ja nie znam takiego mechanizmu w keihinach cv.
p.s. w zadnym katalogu keihin nie podaje dyszy #116 - sa jakies tuningowe w tym DJ. proponuje przejsc na dysze katalogowe dla 1993 #118 i #122 i wtedy szukac iglic
p.p.s. zwroc uwage, ze niemal tak samo wygladajace dysze o tych samych numerach maja rozny skok gwintu: mikuni 0,75 a keihin 0,8
Afry nie znam ale w viadrze koleżce zakładałem dyno jety i tam iglica miała regulację, ori nie.
szynszyll
07.05.2024, 23:22
no to jak kolega ma dysze #116 i jakis mechanizm regulacji iglicy to zapewne ma cos akcesoryjnego wlozonego a nie oryginal - moze wlasnie DJ. schematy gaziorow z rd04 i rd07. w Viaderku sa takie same gaziory jak w rd07 - jeden pies.
p.s. na fotce DJ dla Viadra - zupelnie inna bajka niz seria
Dokładnie , iglicę ustawiasz do konkretnej dyszy.
slowikmichal
08.05.2024, 07:05
Tutaj załączam fotki tego co miałem chodz iglice niestety dalej te mam. Afra chodzi dość przyzwoicie. Gaźniki te ze zdjęcia nr.2 https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240508/9ed0214f7bb5f579bdf2fc08ff4b3860.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240508/0d8556a2ee3b1acdbe0c17f650798f9c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240508/059708522c8e8e3be9c568267e061b65.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240508/433f4b54cb1f249b3fe816268e0602f7.jpg
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
szynszyll
08.05.2024, 08:14
no to masz kolego zestaw niefabryczny a jakiej firmy to nie wiadomo. tak zapieczonego tloczka ssania nie spotkalem nigdy. Zakladam ze to prawy bo stojac na stopce bocznej zbiera sie tam czasem woda - mialem takie Hondy z serii VT. Jak jestes zadowolony z pracy silnika to zostaw jak jest. Krzywdy temu nie zrobisz. Dysze sa po kilka PLN dostepne jak potrzeba. Jak wersja A chodzi na dyszach 2*#115 to Twoje tez sa OK - nie bedzie ani za ubogo ani za goraco. Pokaz swieczki jeszcze. Filtr powietrza masz jaki?
slowikmichal
08.05.2024, 09:11
No bylo mega zapieczone troche sie obawialem bo grzalem itp ale wkoncu wyszło tak był to prawy. Dyszę zmienilem przy myciu gazników więc mam 118, 120 do wczoraj miałem zwykły filtr papierowy teraz gąbka. Wydech mam akcesoryjny Figaroli ale nie jest to przelot. Zdjęcia świecy tylko z przedniego cylindra wygląda dość ok ale przy wysokich obrotach może poddymic na czarno i na porcelanie od połowy widać ciemność więc na Bank jest za bogato w wyższym zakresie. Śmigam nią do pracy codziennie 50km 25 w jedną stronę. A spalanie oscyluje w granicy 7.5 Litra i wydaje mi się to za dużo przy średniej prędkości 80km/hhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240508/06907d7ad60ae74514ec99bf4478ae30.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240508/1f488c53ebe88aba8c1a4855c888704e.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240508/9846ff407646ca979121dea74f90574f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240508/54ecf385713ee90fe56d3cae5549ab31.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240508/d826eec53f726ca369c1edc3c5a5ad25.jpg
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
szynszyll
08.05.2024, 09:33
swieca taka se. no troche duzo ten litr wiecej - pozostaje kwestia sprezania i rozrzadu. jak malo wydmucha albo rozrzad przestawiony to niestety bedzie palil wiecej. masz jak zmierzyc kompresje? sklady na ile obrotow masz ustawione? krucce nie sa zblokowane? znasz kraj pochodzenia motocykla? jaki przebieg przewidujesz? na zdjeciu lekkim zlomkiem zalatuje - korozja i to mocowanie wydechu takie troche ratbajkowe + sruby z loterii :D
slowikmichal
08.05.2024, 10:47
Zmierzę dziś kompresję. Co do przebiegu to na liczniku 80 000 więc może być i 180 000. Niestety jak ustawiałem zawory to nie popatrzyłem na napinacze więc muszę tam zaglądnąć. No motocykl nie był w najlepszym stanie jak do mnie dotarł. A wydech zamontowany na szybko pewnie 10 min. Motocykl oryginalnie z Niemiec sprowadzony do Norwegii więc klimat mu nie sprzyja. Krucce nie zablokowane a ile wykręciłem to dokładnie nie pamiętam... ale śruba mieszanki to głównie odpowiada chyba za niskie obroty.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Gąbka jako lepszy filtr, no nie wiem, uszczelniłeś dobrze ten patent ?
szynszyll
08.05.2024, 10:51
sruba odpowiada za sklad i jej wplyw nie znika cudownie po odkreceniu manetki - po prostu jest jedna ze skladowych. dodaja sie do niej kolejne zrodla wraz ze wzsrostem obrotow. to tak jakbys powiedzial ze ssanie ma znaczenie tylko na zimnym.
slowikmichal
08.05.2024, 11:11
Gąbka jest dedykowana do tego modelu. Więc pasuje tam idealnie więc nie ma co uszczelniać. Wydaje mi się że gąbka przepuszcza więcej powietrza od papieru. Chodz pewności nie mam trzeba by jakieś pomiary przeprowadzić.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
slowikmichal
08.05.2024, 11:46
sruba odpowiada za sklad i jej wplyw nie znika cudownie po odkreceniu manetki - po prostu jest jedna ze skladowych. dodaja sie do niej kolejne zrodla wraz ze wzsrostem obrotow. to tak jakbys powiedzial ze ssanie ma znaczenie tylko na zimnym.No zgadza się ale najwiekszy wpływ ma na wolne obroty. Sprawdzę to również ile obrotow tam wykreciłem😀
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Na zimnym silniku 145psi i ok 142psi więc chyba przyzwoicie co do obrotów to 3 obroty na mieszańce. Ale problemem spalania był chyba ponownie przycinające się ssanie w samym kolanku na lince, chodz linki oczywiście nowe a robiłem to rok temu no ale jak widać norweska pogoda nie sprzyja.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
szynszyll
08.05.2024, 18:58
no wydmuchalo ponad krajowa przecietna - co by sobie właściciele-marzyciele nie mysleli. koles co wymyslil ssanie w XRV siedzi w tym samym kotle co Idi Amin i Pol Pot. ja zakladam twardsze sprezyny na tloczki ale jak sie ma zaciac to sie i tak zatnie.
p.s. rownie zabawne jest okreslenie w danych serwisowych, zeby srube wykrecic w rd07a o 2 i 3/8
slowikmichal
08.05.2024, 19:15
Przy okazji zdemontowałem tylna pokrywę i zmierzyłem ten napinacz co o tym Powiecie? Jaki przebieg😀https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240508/d925bfebe1aa8bd68ebab3895efbd226.jpg
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
szynszyll
08.05.2024, 19:37
lancuchy dawno do wymiany. na fotce masz napinacze przy udokumentowanych 70 tys km. u Ciebie maly pipek juz wogole nie wystaje - calkiem sie schowal do prowadnicy. bedzie to widac po znakach: ustaw sobie wal korbowy w FT albo RT i zobaczysz jak masz znaki na kolach zebatych przekoszone.
Twoje zdjecie jest niezbyt ostre - masz miedzy nitami wybita na ogniwkach duza litere M?
slowikmichal
08.05.2024, 21:43
Teraz chodzi pięknie. Niestety zrobiłem tylko to zdjęcie, a teraz takie pytanie ile mniej więcej części do kapitalnego remontu silnika wałek zdawczy też oczywiście do wymiany. Zestaw uszczelek mam na cały silnik większość roboty ogarnę sam ale się zastanawiam czy się to kalkuluje ehh... tak to jest z starszymi sprzętami😀
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
szynszyll
09.05.2024, 02:46
Jak Ci wydmuchalo faktycznie zimne ~11bar to zmien lancuchy, zebatke wklejaj i nic nie ruszaj. na takim etapie remont zupelnie nie ma sensu. bierze to-to olej? skrzynia pracuje prawidlowo?
$zwagier
09.05.2024, 06:09
lancuchy dawno do wymiany. na fotce masz napinacze przy udokumentowanych 70 tys km. u Ciebie maly pipek juz wogole nie wystaje - calkiem sie schowal do prowadnicy. bedzie to widac po znakach: ustaw sobie wal korbowy w FT albo RT i zobaczysz jak masz znaki na kolach zebatych przekoszone.
Twoje zdjecie jest niezbyt ostre - masz miedzy nitami wybita na ogniwkach duza litere M?
Tak paczam, chyba i u mnie szykuje się wymiana rozrządu :/
szynszyll
09.05.2024, 06:32
nie wpadajcie tylko na pomysl kupowania tego w salonie hondy. to co tam siedzi fabrycznie to Borg Warner Morse 82RH2010/118 i kosztuje ~200pln za sztuke. honda za woreczek i nalepke zyczy sobie 640pln za sztuke. no i kupujcie wersje zamknieta nie otwarta z zakuwka.
$zwagier
09.05.2024, 06:34
nie wpadajcie tylko na pomysl kupowania tego w salonie hondy. to co tam siedzi fabrycznie to Borg Warner Morse 82RH2010/118 i kosztuje ~200pln za sztuke. honda za woreczek i nalepke zyczy sobie 640pln za sztuke. no i kupujcie wersje zamknieta nie otwarta z zakuwka.
Dzięki za podpowiedź!
Czy przy wymianie łańcuszka powinno się wymienić coś jeszcze? Jakieś ślizgi etc? Nie wiem nie robiłem, więc pytam :)
szynszyll
09.05.2024, 08:56
jezeli nie sa popekane tylko podtarte - a zawsze troche jednak sa to nie ma potrzeby nic ruszac - roznica w dlugosci nowego lancucha dostatecznie to skompensuje. dodatkowo sprawe komplikuje fakt, ze wymiana slizgu nr 5 wymaga demontazu glowicy co dodatkowo podnosi koszty ( uszczelka, zabielenie, tuleje ustalajace). konieczny jest natomiast demontaz koła magnesowego i kosza sprzeglowego. dochodza do tego dwie uszczelki nr 11 bo trzeba zdemontowac cybanty magistrali wody - inaczej nie sciagnie sie dekli - a zakladanie starych zawsze konczy sie wyciekiem. kwestia szczescia jest czy przezyja papierowe uszczelki dekli prawego i lewego. do tego klej do gwintow i jakas solidna masa uszczelniajaca na dekle gorne i wypust kabli z pradnicy. i to chyba tyle. no i koniecznie dynamometryk 5-30Nm do mostkow, dekla i sprezyn sprzegla. no i udar do kosza, no i sciagacz do magneta - z takich 'extra' rzeczy.
jezeli nie sa popekane tylko podtarte - a zawsze troche jednak sa to nie ma potrzeby nic ruszac - roznica w dlugosci nowego lancucha dostatecznie to skompensuje. dodatkowo sprawe komplikuje fakt, ze wymiana slizgu nr 5 wymaga demontazu glowicy co dodatkowo podnosi koszty ( uszczelka, zabielenie, tuleje ustalajace). konieczny jest natomiast demontaz koła magnesowego i kosza sprzeglowego. dochodza do tego dwie uszczelki nr 11 bo trzeba zdemontowac cybanty magistrali wody - inaczej nie sciagnie sie dekli - a zakladanie starych zawsze konczy sie wyciekiem. kwestia szczescia jest czy przezyja papierowe uszczelki dekli prawego i lewego. do tego klej do gwintow i jakas solidna masa uszczelniajaca na dekle gorne i wypust kabli z pradnicy. i to chyba tyle. no i koniecznie dynamometryk 5-30Nm do mostkow, dekla i sprezyn sprzegla. no i udar do kosza, no i sciagacz do magneta - z takich 'extra' rzeczy.Jako ściągacza do magneta pamietam, że używałem takiej fikuśnej śruby którą mozna kupić w rolniczym bo wystepuje w ursusie. A jeszcze jedno, jestem prawie pewiem, że pokrywy zaworów zdejmiesz bez wyciągania rurek od chłodzenia.
Inna sprawa, że uszczelka 11 kosztuje niewielw a jak przyoszczędzisz i będzie ciekło to na zad rozbieranie motocykla do rosołu.
szynszyll
09.05.2024, 09:38
Jako ściągacza do magneta pamietam, że używałem takiej fikuśnej śruby którą mozna kupić w rolniczym bo wystepuje w ursusie. A jeszcze jedno, jestem prawie pewiem, że pokrywy zaworów zdejmiesz bez wyciągania rurek od chłodzenia.
Inna sprawa, że uszczelka 11 kosztuje niewielw a jak przyoszczędzisz i będzie ciekło to na zad rozbieranie motocykla do rosołu.
przedniego dekla nie zdejmiesz, tylny po solidnym obrazaniu boga. oringi 11 nie maja okraglego przekroju ale taka lezke i nie radze na nich oszczedzac
slowikmichal
09.05.2024, 09:51
Jak Ci wydmuchalo faktycznie zimne ~11bar to zmien lancuchy, zebatke wklejaj i nic nie ruszaj. na takim etapie remont zupelnie nie ma sensu. bierze to-to olej? skrzynia pracuje prawidlowo?Zębatka już wklejona i to ta włoska bo było jak na zdjęciu hhe . Na tym oleju przejechał teraz jakieś 5 tys i nie widzę żeby coś ubyło ale myślę mu zmienić na nowy. A jakie doświadczenie z olejami ja zalałem polsyntetykiem bel Ray, bo taki miałem łatwo dostępny. Skrzynia wydaje mi się że chodzi prawidłowo jak się wybierze luz to biegi wchodzą jak marzenie 🤪https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240509/85df2e4d7e2cde292d19f5dd4ca4e653.jpg
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
szynszyll
09.05.2024, 10:15
walek mizerny. jezdzij do jesieni a w zimie znajdziesz czas zeby sie tym zajac - szkoda sezonu teraz
Tylko po co się tym zajmować (wałkiem)? Wklejaj zębatkę i lataj póki nie ma konieczności grzebania w piecu. Zużyje się - wymiana zębatki na kolejną (wklejenie).
Otworzysz piec to będzie Puszka Pandory (oby tylko finansowa), jak zwykle.
Dzięki za porady Szynszyl i Bałtrok :) na jesień się tym zajmę. Jutro na zlot :at:
Kolega ma taki wałek w 07a po 85tyskm.
Pospawać i zajeździć go , potem pomyśleć.
Wracając do tematu: dowolne iglice mogę wytoczyć wg rysunku lub wzoru.
slowikmichal
12.05.2024, 10:44
Dzięki za pomoc Panowie😀
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
slowikmichal
12.05.2024, 10:45
Wracając do tematu: dowolne iglice mogę wytoczyć wg rysunku lub wzoru.No to musieli byśmy kogoś znaleźć z oryginałami. No i ciekawe jaki by to był koszt orjętacyjnie.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Nie wiem jakie są długie ale 6 PLN starczy. Tylko zamówienie zbiorcze raczej.
szynszyll
13.05.2024, 04:17
ja Ci moge wyslac za free iglice z NTV650 bo kupowalem cale gazniki kilkakrotnie na membrany do rd04 ( sa takie same). sadze, ze niewiele sie roznia. moge je pomierzyc. dysze sa 125/45 wiec bardzo zblizone.
dominikon
17.06.2024, 22:46
no wydmuchalo ponad krajowa przecietna - co by sobie właściciele-marzyciele nie mysleli. koles co wymyslil ssanie w XRV siedzi w tym samym kotle co Idi Amin i Pol Pot. ja zakladam twardsze sprezyny na tloczki ale jak sie ma zaciac to sie i tak zatnie.
p.s. rownie zabawne jest okreslenie w danych serwisowych, zeby srube wykrecic w rd07a o 2 i 3/8
Cześć, a tak z ciekawości @szynszyll od czego zakładasz te twardsze sprężyny na tłoczki ssania?
Lucky Luke
19.06.2024, 19:02
Cześć, a tak z ciekawości @szynszyll od czego zakładasz te twardsze sprężyny na tłoczki ssania?
Można dobrać z kompletu sprężynek yato. Zrobiłem tak w Africe Szwedzkiego i działa dobrze.
dominikon
20.06.2024, 11:27
Dziekuje Lucky Luck. A nie wiesz czy one są nieco bardziej sztywne od tych oryginalnych?
Lucky Luke
20.06.2024, 12:37
Dziekuje Lucky Luck. A nie wiesz czy one są nieco bardziej sztywne od tych oryginalnych?
Ciężko stwierdzić ale działa to dobrze. U kolegi Szwedzkiego był meksyk ponieważ były wsadzone po dwie sprężynki - też nieoryginalne i ssanie nie działo.
Z pudełeczka yato dobrałem takie które wydały mi się najbardziej odpowiednie i wszystko zaczęło działać.
dominikon
22.06.2024, 12:22
A mam jeszcze jedno ale istotne dla mnie pytanie - iglice w moich gaźnikach maja oznaczenia J50D oraz J50B. Czy "D" ma być do gaźnika cylindra tylnego a "B" do przedniego? Próbowałem wyszukać takie info w serwisówce i patrzeć na zdjęcia w sieci szukając po numerach części ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. A może zupełnie nie ma to znaczenia. Iglice na oko wyglądają niemal identycznie. Orientacyjne pomiary robione suwmiarka tez nie wykazują różnic ale np. stożka na końcu iglic już nie zmierzę i stąd moje pytanie. Chodzi o RD07, dysze główne u mnie to 120 tył i 118 przód choć to nie one bezpośrednio współpracują z iglicami ale piszę dla jasności o który model chodzi.
Jakieś dziwne masz te oznaczenia iglic. O ile się nie mylę powinno być: przód J5QD lub J3WB tył - J5QF lub A07B.
dominikon
22.06.2024, 21:52
Dzięki za info KORNIK. A skąd masz takie info jakie powinny być wg Ciebie? Jest to gdzieś w serwisówce napisane tylko ja nie potrafię znaleźć czy np. wiesz z doświadczenia jak robiłeś przy gaziorach Afryk?
Przerabiałem ten temat kilka razy:D www.https://bike-parts.fr/catalogue/fiches-informations-honda/XRV750P-X-Fiches-informations-Honda
dominikon
23.06.2024, 07:40
Raz jeszcze dziękuję za pomoc KORNIK. A może u mnie jednak wszystko się zgadza, a ja w moich iglicach wziąłem "Q" za "O" a "F" za "B"? Wzrok już nie ten - niemniej dziękuję za odzew i namiar na link ze szczegółową specyfikacją.
dominikon
23.06.2024, 08:42
Jednak chyba to jest "B"... W takim razie to przod czy tył?
Jednak chyba to jest "B"... W takim razie to przod czy tył?
nie dowiesz się, temat tabu... J5QB występuje razem z J5QD ale nigdzie nie ma informacji która jest która, można przyjąć, że J5QD to 1 cylinder na podstawie wcześniejszego linku ale czy tak jest nie wiem na 100% ponieważ może być że cylinder nr 1 ma mniejszą literkę więc:
1 J5QD 2 J5QF
a co jeżeli jest "B"
1 J5QB 2 J5QD
cholera wie i to drugie zestawienie też może być dobrze..... żadna ze serwisówek nic na ten temat nie wspomina, katalog honda także, oryginalna serwisówa hondy także milczy, naprawdę WQ..w bierze, dlaczego nigdzie nie jest to wyszczególnione.
nie mogę edytować postu... więc muszę dopisać
jako 1 miałem na myśli przedni cylinder 2 tylny
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.