Zaloguj się

View Full Version : Acewell 3971


e200g_
09.11.2009, 20:29
Czy ktoś to ma i używa?

http://quadtech.co.uk/en/Acewell/ACE-39xx/ACE-3971.htm?section_id=22403&product_id=289

Poproszę o komentarze i opinie, najlepiej użytkowników. Dziękuje.

chinol
09.11.2009, 20:38
jeśli się zastanawiasz to będziesz zadowolony.
obrotomierz działa dobrze zarówno ten na skali jak i ten cyfrowy, bardzo dokładny nic nie skacze. tylko trzeba podłączyć pod cewkę pierwszego cylindra.

brakuje mu zewnętrznego sterowania z kierownicy ale to już sobie dołożyłem we własnym zakresie.

diody podświetlające kontrolki mogły by świecić mocniej ale ujdzie, trzeba się przyzwyczaić.

praktycznie nie posiada żadnej zbytecznej funkcji

uzytkuje go już prawie rok i do tej pory nie wykryłem żadnego fajansu w tym ustrojstwie, na pewno bez sterowania z kiery byłbym mniej zadowolony

moja ocena 5 gdy by miał sterowanie z kiery oryginalne była by 6-tka.


a tak z ciekawostek programujesz sobie diodę po lewej, która przy odpowiednich obrotach najpierw zapala się na żółto a potem na czerwono. To samo dotyczy migającej diody temperatury cieczy, te dwie diody świecą bardzo mocno i dobrze ostrzegają.

e200g_
09.11.2009, 20:51
No właśnie chcę to sobie kupić w tym tygodniu i nie bardzo wiedziałem na który się zdecydować, bo jest tego trochę:

http://quadtech.co.uk/en/Acewell/ACE-39xx/index.htm?section_id=22403

Myślę, że 3971 będzie optymalny do Afryki.

Chiński, a jak konkretnie rozwiązałeś "problem" sterowania tym ustrojstwem z kierownicy? Można prosić o fotkę lub kilka? I jak wygląda kwestia montażu na motocyklu? Trzeba robić pod to jakąś płytę specjalną, czy będzie to pasowało na ten stelaż od afrykowego tripa? Kalibracja, ustawienie tego - no takie ogólne, techniczne pytania?

chinol
09.11.2009, 21:14
nie mam zdjęć na których widać jak to podłączyłem w środku, microswith-e w sa dwu nóżkowe, wiec przewód musi mieć trzy żyły wyprowadzone do dwóch przycisków do pełnej obsługi z kiery.

Trzymanie tego z zegarami mija się z celem, spełnia to doskonale funkcje licznika obrotomierza i tripa ,także najlepiej zdjąć wszystko . Umnie jest płyta aluminiowa przykręcona do stelaza od liczników, a w miejscu tripa mam uchwyt do nawi

kalibracja to wprowadzenie wartości obwodu koła , ustawienie godziny itp ... prosta sprawa

sterowanie mam coś ala to ale innej firmy "Laska" powinien Tobie pomóc w tym temacie,

deptul
09.11.2009, 21:23
Chinol, daj fotkę kokpitu. Plizzz

e200g_
09.11.2009, 21:46
To, to ja wiem, że to ustrojstwo (Ace 3971) zastępuje wszystkie fabryczne instrumenty: prędkościomierz, obrotomierz i inne mierniki i wskaźniki.

Mój poziom znajomości elektryki-elektroniki kończy się na umiejętności wymiany żarówki + coś tam jeszcze, dlatego sam nie chce w tym grzebać, by nic nie spier...To co jest na Twojej fotce, to jest do obsługi IMO Touratech + te dwa wihajstry do przewijania roadbooka, ale to mi po nic nie będzie potrzebne. Wystarczy mi taki 3 przyciskowy: "góra", "dół" oraz "enter".

Może rzeczywiście daj zdjęcia, jak to wygląda u Ciebie, to się będę wzorował (i zapewne nie tylko ja), bo mniej więcej mam koncepcje jak i gdzie to wrzucić, ale może coś jeszcze podpatrzę. Dziekuje za rzeczową odpowiedż:Thumbs_Up:.

chinol
09.11.2009, 22:38
jeśli będziecie robić coś podobnego proponuje od razu anodować aluminium na czarno, ze by nie było refleksów w słoneczne dni. Mi to nie przeszkadzało zbytnio ale w tą zimę zrobię czarny mat:)

Franz
09.11.2009, 23:31
Podłaczam się pod temat
koso ze ze zdjęcia czy acewell który wybrał e200g_ (http://africatwin.com.pl/member.php?u=33)
koso to typ Tacho KOSO RS Dyno 2007

moze też ktoś ma?

Jestem na etapie kupowania /wyboru

chinol
10.11.2009, 09:33
tutaj link do przycisków może się komuś przyda http://www.trailtech.net/8500-RS.html

e200g_
10.11.2009, 21:02
Znalazłem te same przyciski, ale trochę bliżej:

http://www.trailtechproducts.co.uk/acatalog/Computer_Accessories.html#a8500_2dRS

Zdecydowałem się zatem na ACE 3971+ sterownik Trial Tech, no i zobaczymy jak to będzie działało w praktyce:Sarcastic:? Mam nadzieję, że "będzie Pan zadowolony":D.

zibiano
11.11.2009, 11:26
nie zasmiecajac tematu mam pytanie : czy uzywacie jakis innych przełącznikow pasujacych na kiere 22mm ?

cheniek
11.11.2009, 13:49
Ja myślałem nad takim

http://www.moto-akcesoria.pl/product_thumb_ma_small.php?img=images/zdjecia/akcesoria/wlacznik.JPG&w=200&h=123 (http://www.moto-akcesoria.pl/product_thumb_ma_small.php?img=images/zdjecia/akcesoria/wlacznik.JPG&w=200&h=123)

Widziałem zamontowany, wygląda całkiem OK.

http://p1.bikepics.com/pics/2008/03/01/bikepics-1200635-full.jpg

zibiano
11.11.2009, 15:00
widzialem, generalnie spoko tylko na zywo strasznie ciezko dziala :) moze sie wyrobic musi

hero
11.11.2009, 21:49
A mnie po głowie też taki bajerek chodzi , tyle że ten model. Miła bym ochotę podłączyć kontrolkę bocznej nóżki a pod kontrolkę błędu silnika-rezerwę paliwa. No właśnie , a jak
Chinol rozwiązałeś sprawę poziomu paliwa ?
Czy kontrolki kierunków rozdzieliłeś tak by pokazywały który kierunek teraz dziala, czy migają naraz?

chinol
11.11.2009, 22:03
kontrolka nóżki bocznej , to u mnie ten czerwony wykrzyknik , kierunki działają jak trzeba, poziom paliwa można wyłączyć aczkolwiek mam zamiar tej zimy założyć sobie pływak bo mam drugi bak i na nim przetestuje.
Pływak mam acewella do kompletu ;)jak będzie dobrze to zostawię na tym dodatkowym baku.

PawelZDR
11.11.2009, 23:11
Czy to chodzi o taki pływak?? http://cgi.ebay.com.au/Acewell-fuel-sender-with-waterproof-connector-ACE-TS_W0QQitemZ300348636206QQcmdZViewItemQQimsxZ20090 918?IMSfp=TL090918197001r18532

Kolega prosił mnie kiedyś o zamontowanie tego czegoś ale piszą ,że to ma być na górze baku i jak się to odwróci to chyba będzie działało odwrotnie??

wieczny
11.11.2009, 23:27
Takie montowane od góry są w chińskich, tak przy okazji, skuterach.
http://www.allegro.pl/item784466947_czujnik_paliwa_plywak_skuter_wilga_v apor_coliber.html

chinol
12.11.2009, 07:41
Czy to chodzi o taki pływak?? http://cgi.ebay.com.au/Acewell-fuel-sender-with-waterproof-connector-ACE-TS_W0QQitemZ300348636206QQcmdZViewItemQQimsxZ20090 918?IMSfp=TL090918197001r18532

Kolega prosił mnie kiedyś o zamontowanie tego czegoś ale piszą ,że to ma być na górze baku i jak się to odwróci to chyba będzie działało odwrotnie??


:Thumbs_Up: najwyżej wskaźnik będzie rósł zamiast malec ,nie widzę problemu, a wiocha będzie taka sama :haha2:

baloo
20.07.2010, 20:45
Witajcie.
Wątek trochę stary, ale po co tworzyć kolejny...

Powiedzcie drodzy Koledzy, skąd taki Acewell bierze prędkość?

Pytam ponieważ nie chcę po raz kolejny kupować ślimaka, linki i sprawcy problemów czyli ślimacznicy. Chciałbym zastąpić to właśnie takim komputerem. Wyczytałem jednak gdzieś, że w komplecie jest również przejście z napędu linki licznika na sygnał elektroniczny. To mnie nie cieszy bo u mnie napęd niesprawny.

Pozdrowionka
Darek

Artuditu
20.07.2010, 21:25
są dwie opcje. Albo przejście z linki prędkościomierza na sygnał elektroniczny albo osobny czujnik działający jak licznik w rowerach. http://picasaweb.google.de/ArtudituAT/Acewell#5448041121294550482
zastanawia mnie jednak co ja zrobię z tym drugim wyjściem. trza to będzie jakoś zabezpieczyć przed H2O

hans
21.07.2010, 08:48
Ja mam puszczne z magnesu.
Magnes wkleilem w otwor w tarczy hamulcowej, czujnik na ladze - dziala piknie i precyzyjnie. Prędkosc po dobrym skalibrowaniu nie odbiega od tej wskazywanej przez GPS o wiecej nic 0,3km/h.
Przez chwile mialem puszczone z linki - pomysl generalnie z gatunku tych nienajlepszych...

PS - otwór pozostaly po lince zaslepilem coby woda nie wlatala

samul
21.07.2010, 13:39
Podłaczam się pod temat
koso ze ze zdjęcia czy acewell który wybrał e200g_ (http://africatwin.com.pl/member.php?u=33)
koso to typ Tacho KOSO RS Dyno 2007

moze też ktoś ma?

Jestem na etapie kupowania /wyboru

No i ostatecznie kupiles? Jakie wrazenia?

samul

baloo
21.07.2010, 14:59
obrotomierz działa dobrze zarówno ten na skali jak i ten cyfrowy, bardzo dokładny nic nie skacze. tylko trzeba podłączyć pod cewkę pierwszego cylindra.


Czy są jeszcze jakieś "haczyki" przy podłączaniu tego ustrojstwa?? Paczka z Acewell'em dotrze jutro, przez weekend muszę zamontować bo od poniedziałku urlop :)

Stachu
30.07.2010, 09:02
Znalazłem te same przyciski, ale trochę bliżej:

http://www.trailtechproducts.co.uk/acatalog/Computer_Accessories.html#a8500_2dRS

Zdecydowałem się zatem na ACE 3971+ sterownik Trial Tech, no i zobaczymy jak to będzie działało w praktyce:Sarcastic:? Mam nadzieję, że "będzie Pan zadowolony":D.

Cześć e200g. Jak Ci się sprawdza sterownik Trial Tech? Czy ktoś wie gdzie takie cudo dostać w Polsce?

e200g_
17.11.2010, 16:04
Cześć e200g. Jak Ci się sprawdza sterownik Trial Tech? Czy ktoś wie gdzie takie cudo dostać w Polsce?

Jako, że rozpocząłem ten wątek, czuję się zobowiązany do napisania kilku słów. Po jakimś tam czasie użytkowania licznika stwierdzam co następuje:

ACE WELL 3963 (na taki się ostatecznie zdecydowałem) działa bez zarzutów:

-prędkość bez przekłamań, mierzyliśmy to kilkakrotnie z policyjną suszarką:D(dziękuje funkcjonariuszom za cierpliwość i wyrozumiałość podczas przeprowadzania badań naukowych), wskazanie precyzyjne co do kilometra, zastosowałem opcje magnes na tarczy( taki konkretnie: http://www.trailtechproducts.co.uk/cgi-local/sh000001.pl?REFPAGE=http%3a%2f%2fwww.trailtechprod ucts.co.uk%2f&WD=magnet&PN=Sensor_Magnets.html%23a11_2d2#a11_2d2 , ten czerwony przeznaczony dla XR) + drugi, do sczytywania, ze zwykłego licznika rowerowego, kupionego na Alledrogo za 13zł.

Jedyny minus takiego rozwiązania(tak myślę, że to wina tych magnesów) to fakt, że czasem jadę z prędkością 399km/h, ale tylko przez chwilę:). Można jeszcze podłączyć to pod oryginalny ślimak(czujnik w zestawie), ale ja wybrałem inną drogę.

-obroty, wyświetlanie analogowe lub cyfrowe (podłączenie pod cewkę pierwszego cylindra, czujnik w zestawie) wskazanie również precyzyjne,

-woltomierz :Thumbs_Up:,

-temperatura "chłodzenia" (trza ciąć rurę od chłodnicy i montować czujnik przepływowy, który jest w zestawie), możliwość ustawienia ostrzeżenia gdy ciecz robi się za gorąca,

-wszystkie kontrolki takie jak w oryginalnych zegarach AT, tzn. kierunki, długie, luz, olej, ponadto stopka boczna, ja mam jeszcze awaryjne i teraz będę robił rezerwę,

-pokazuje godzinę, opcja TRIP 1, TRIP 2, przebieg całkowity(podobno tego nie można skasować i zostaje w pamięci komputera na amen) oraz cała masa innych potrzebnych lub nie wskazań,

Ponadto stwierdzam, że urządzenie jest CAŁKOWICIE wodoodporne, zarówno na mycie myjką ciśnieniowa, jak również na kilkuminutowe przebywanie pod wodą w jeziorze:p. Wstrząsoodporne, kalibracja licznika dziecinnie łatwa i zajmuje góra 5 minut. Podświetlenie na niebiesko, wszystko widoczne wyrażnie, zarówno przy pogodzie mocno słonecznej, jak i w nocy, co waże, podświetlenie nie razi w oczy i nie odwraca uwagi od prowadzenie motocykla. Łatwy montaż i łatwa eksploatacja:Thumbs_Up:.

Moim zdaniem, cena +/- 500 PLN, za urządzenie które sprawia dużo frajdy i jak na razie nie sprawia żadnych kłopotów, a przy tym jest naprawdę pożyteczne, to nie jest cena zbyt wygórowana. Fajne jest też to, że akcesoria mogą być z zupełnie innej bajki i przy odrobinie pomyślunku z montażem ich nie będzie żadnego problemu.

Co do sterownika z kierownicy, to owszem kupiłem taki jak sugerował Chinol, ale zaraz go zgubiłem, tzn. zaginął w czasie transportu, więc teraz kupiłem jeszcze jeden, taki sam i dopiero na dniach go będę montował. Refleksje na temat jak to działa opiszę zatem w innym terminie.

mechanik66
31.01.2011, 12:07
Może ktoś ma informacje gdzie moge nabyc czujnik temperatury do Acewell 3963 ? ten który był w zestawie poległ i jest problem bo sprzedawca u ktorego kupilem ma tylko w zestawach i nie moze mi pomoc . czy może ktos wie czym można go zastąpic lub gdzie to kupić

BIAŁY
17.05.2011, 11:18
Mam już zamontowanego AceWella 3963H.
Pozostało mi jeszcze uruchomić prędkościomierz na magnes.
Podpowiedzcie gdzie zdobyć śrubę do tarczy hamulcowej z magnesem.
Znalazłem tutaj ale minimalne zamówienie musi mieć wartość 20 Euro.
http://www.geiwiz.de/pl/cyfrowe-predko-ciomierze-63/czujniki-i-akcesoria-do-acewell-158/

Ewentualnie czym przykleić magnes do tarczy hamulcowej?

Babel
17.05.2011, 12:00
Mam już zamontowanego AceWella 3963H.
Pozostało mi jeszcze uruchomić prędkościomierz na magnes.
Podpowiedzcie gdzie zdobyć śrubę do tarczy hamulcowej z magnesem.
Znalazłem tutaj ale minimalne zamówienie musi mieć wartość 20 Euro.
http://www.geiwiz.de/pl/cyfrowe-predko-ciomierze-63/czujniki-i-akcesoria-do-
acewell-158/
Ewentualnie czym przykleić magnes do tarczy hamulcowej?
W olek motocykle mają ok 20 zł - moim zdaniem weź magnes od starego dysku twardego ja ułamałem kawałek- pyrzczepiłem na próbe do swojej drz ty i się nie chce oderwać :D mimo roznego topienia w błocie - trzyma się tylko własną siłą i taką cienką trytyką
Jest to dużo mocniejszy magnes niż ten od śrubki :)

BIAŁY
17.05.2011, 12:46
Do Olka dzwoniłem i niestety nie mogą lub nie chcą mi pomóc :Sarcastic:
Chyba zdobędę jakiś złom i zrobię tak jak ty.
Dzięki.

agl123
17.05.2011, 15:16
Nadają się do tego celu doskonale magnesy od kontaktronów stosowanych w systemach alarmowych. Ja taki mam założony i działa. Można taki kupić zalany w plastiku o średnicy 8-10mm (pasuje w dziurki tarczy hamulcowej a jak nie pasuje to taki otwór można wywiercić)
koszt - masz 20 PLN.
np: http://www.volta.com.pl/pl/produkty/p,320,czujka-magnetyczna-tapv-10.html

laska
17.05.2011, 15:21
Ja do swojego Vapora chyba przykleiłem jakimś poxipollem do tego plastiku i kula. Chyba tekst Pastora mnie tak natchnął ;)
pozdr,
laska

BIAŁY
18.05.2011, 08:27
Czytam tak, że wklejacie w otwory w tarczy i jakoś nie mogłem sobie tego u mnie wyobrazić. A przecież ja nie mam oryginalnej tarczy :Sarcastic:
21051

Będę musiał coś wykombinować.

Dzięki wszystkim.

laska
18.05.2011, 09:46
W takim wariancie jest dużo trudniej. Może wersja rowerowa - czyli magnes na szprychę a czujnik na zacisk? Daleko tam jest? Ty sobie na lagę czujnika nie założysz ;)
pozdr,
laska

BIAŁY
23.05.2011, 00:31
A więc zrobiłem tak, że rozebrałem stary dysk komputerowy. Odłamałem kawałek magnesu około 1cmx0,5cm i przyłożyłem do tarczy (bez kleju się trzyma). Do osłony lagi na kleju przykleiłem czynik rowerowy. Później kalibracja i wszystko działa jak należy. Przy przedkościach ok 120km/h rozbieżności pomiędzy GPS a licznikiem to około 5km/h.
I'm happy.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Artuditu
23.05.2011, 20:21
to sobie przeprogramuj żeby nie było różnic.
A jak podpiąłeś czujnik rowerowy? Bo mi właśnie zjadło ślimaka :) i przerzucam się na magnes. Pytanie właściwie o to jak poradziłeś sobie z tym że rowerowy ma jeden przewód a acewell ma wtyczke na dwa.

BIAŁY
23.05.2011, 21:02
to sobie przeprogramuj żeby nie było różnic.
A jak podpiąłeś czujnik rowerowy? Bo mi właśnie zjadło ślimaka :) i przerzucam się na magnes. Pytanie właściwie o to jak poradziłeś sobie z tym że rowerowy ma jeden przewód a acewell ma wtyczke na dwa.

Łatwiej powiedzieć niż zrobić. Mam wrażenie, że czym wyższa prędkość tym większa różnica. Jadąc 60 km/h wskazania w zasadzie się pokrywają. Chyba że ja coś robię nie tak.

Hm, mój ma dwa przewody. Dostałem go od kumpla co prowadzi serwis rowerowy.

A podłączenie i umieszczenie czujnika i magnesu wygląda tak:

21135

21136

21137

Artuditu
23.05.2011, 21:33
Aha. Poszukam takiego bo acewell ma czujnik za 70 i śrubę za 20zł. Najtanszy licznik rowerowy to grosze.:Thumbs_Up:

e200g_
23.05.2011, 22:59
Ja u siebie, przed zmianą zawieszenia miałem tak:
Licznik rowerowy na Alledrogo 9zł, magnez na tarcze tutaj

http://www.trailtechproducts.co.uk/cgi-local/sh000001.pl?REFPAGE=http%3a%2f%2fwww.trailtechprod ucts.co.uk%2f&WD=magnet&PN=copy_of_Sensor_Magnets.html%23a1_21B011_2d6#a1_ 21B011_2d6

Lepi
24.05.2011, 08:29
Ja u siebie, przed zmianą zawieszenia miałem tak:
Licznik rowerowy na Alledrogo 9zł, magnez na tarcze tutaj

http://www.trailtechproducts.co.uk/cgi-local/sh000001.pl?REFPAGE=http%3a%2f%2fwww.trailtechprod ucts.co.uk%2f&WD=magnet&PN=copy_of_Sensor_Magnets.html%23a1_21B011_2d6#a1_ 21B011_2d6

W której aptece można dostać magnez w tak małych tabletkach. Bo mnie pani doktor zaleciła ;)

Stachu
24.05.2011, 09:12
Kurcze w moim acewell wskazania obrotów prawie dublują faktyczny stan. Jak dodaję gazu skaczą zbytnio a potem albo wskażą stan faktyczny albo go przewyższają. Co można z tym zrobić?

MaRP
24.05.2011, 09:28
Ja u siebie, przed zmianą zawieszenia miałem tak:
Licznik rowerowy na Alledrogo 9zł, magnez na tarcze tutaj

Jak taką tabletkę przykleja się do tarczy?

BIAŁY
24.05.2011, 09:57
Można kupić na allegro magnesy neodymowe w przeróżnych rozmiarach np:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1624733278.

Na dobrą sprawę to bez kleju też się trzyma jak cholera.

Bartas
24.05.2011, 12:04
Fajnie wygląda mocowanie Ace'a u e200g. Tzn w miarę rozsądnie wsio się trzyma. U mnie wygląda to tak:

https://picasaweb.google.com/bartekszam2/AT#5605184778975111858

Muszę coś z tym zrobić...

ferolo
20.08.2011, 17:50
Witam gdzie można kupić w dobrej cenie tego Acewella co proponujecie do afry?

maher
20.08.2011, 20:57
W Olekmotocykle.

pałeł
20.08.2011, 22:20
nie tylko można przez forum :) pytaj tych z dolarami

ferolo
21.08.2011, 09:35
a kogoś konkretnego ?

RAVkopytko
21.08.2011, 10:48
pałeł skąd Ty masz dolara ?

pałeł
21.08.2011, 10:59
pierwszego dostałem na komunie :P
a tak poważnie każdy kto handluje na forum ma taki znaczek

Bartas
21.08.2011, 15:24
W Bydgoszczy widziałem Ace'a, coś ok 460zł chyba.

Rychu72
28.12.2011, 08:59
Będę montował na dniach model 3963, a o prądach wiem tylko tyle, że kopią. ;)
Ma ktoś rozpisane kolorki kabelków w Acewellu i w Afrze który do którego (afryka z 1996)?
Najbardziej mnie interesi + i - (mam stresa, co by nie spalić ustrojstwo na wstępie :)), a z resztą to jakoś dojdę. Wpinaliście się w kostkę od zegarów?

BIAŁY
28.12.2011, 10:21
Ja z własnego doświadczenia powiem Ci, że nie taki diabeł straszny.
Pierwsze wrażenie było takie że rozłożyłem ustrojstwo i instrukcję, :dizzy: po czym kilka dni chodziłem, myślałem, zaglądałem do instrukcji.
W końcu nadszedł ten dzień.
Krok 1
Podłączenie licznika do zasilania - przewody w instrukcji opisane są kolorami oraz ich przeznaczeniem. Ponieważ licznik jest zasilany po pierwsze bezpośrednio z akumulatora, a po wtóre z instalacji po załączeniu zapłonu.
Przy poszukiwaniu odpowiednich miejsc w instalacji czyli "+" oraz "-" dla mnie nieocenionym pomocnikiem okazała się żarówka 12V z przylutowanymi przewodami. Jeden przewód przykładasz do masy (stelaż, śruby mocujące do ramy) a drugi wkładasz w kostki pod czachą, lub gdzie tam chcesz.
UWAGA: Unikaj raczej wkładania dwóch przewodów do kostek.
W ten sposób bez problemu odnajdziesz miejsce w którym jest prąd na stałe oraz w którym pojawia się po włączeniu zapłonu. Później pozostaje Ci zdjąć odcinek izolacji z interesującego Cię przewodu a następnie przylutować przewody od licznika.

Krok 2
Podłączenie kontrolek i czujników i kierunkowskazów.
Jeśli zdołasz podpiąć zasilanie to ten etap to już jest bułka z masłem.
Ja przewody od zegarów odcinałem kilka centymetrów od nich, następnie widząc czego dotyczyły łączyłem z odpowiednim przewodem od ACE i po sprawie.
Do odnalezienia odpowiedniego miejsca do wpięcia kontrolki kierunkowskazów też użyłem żarówki z przewodami, następnie tylko lutowania i gotowe.

Krok 3
Czujnik temperatury i prędkości.

Czujnik temperatury (czarna rurka) został wpięty w obieg chłodzący przez przecięcie przewodu, wycięcie zbędnego odcinka przed chłodnicą a następnie załże przewodów na czujnik zaciśnięcie opaskami, podpięcie czujnika i gotowe.
UWAGA: Temperatura na czujniku pojawia się od pewnej wartości (bodajże powyżej 40 st.) tak że nie panikuje jeśli od razu nie zobaczysz odczytu temperatury.

Czujnik prędkości - ten z ACE się nie przydał, ponieważ nie mam ślimaka.
Z tego czujnika wykorzystałem jedynie kostkę i kawałek przewodu za kostką, do którego został podpięty magnetyczny czujnik rowerowy (który dostałem od kolegi) po podpięciu dwóch przewodów możesz sprawdzić czy działa przesuwając szybko magnesem w niewielkiej odległości od czujnika. Czujnik zamontowałem na osłonie amortyzatora na kleju POXIPOL. Natomiast do tarczy przymocowałem magnes (kawałek magnesu) ze starego zysku twardego. Trzymał się nawet bez kleju ale w końcu też został przyklejony POXIPOLEM.

27412

Więcej fotek przy montażu ACE nie robiłem.:mad:

Pozdr

Rychu72
28.12.2011, 10:37
Dzięki, bo mi już cosik jaśnieje :bow::)

Rozumiem, że stały plus idzie na kontrolki, a ten po stacyjce idzie na licznik? Czy na odwrót?

Tak sobie myślę, czy nie przylutować do końcówek kabli od Ace cienkich konektorków i wkładać je do kostki w odpowiednie miejsce. Potem ładnie zaizolować. Chciałbym uniknąć likwidacji kostek.

Właśnie też sie zastanawiam co zrobić z tym przewodem ślimakowym i jak nie zaszaleje kupując orginalny czujnik magnetyczny to pójdę Twoją drogą.

BIAŁY
28.12.2011, 10:49
Już nie pamiętam, ale stały "+" w ACE służy jedynie do podtrzymywania danych.
Reszta włącza się po włączeniu zapłonu.
Patrz na instrukcję. Tam wsjo jest. Tylko od razu wszystkiego nie widać :D

Ja żadnej kostki nie zlikwidowałem tylko odciąłem przewody za licznikami i do nich przylutowałem przewody.
Na konektorkach czasem może coś puścić. Połączenie stałe jest najpewniejsze.

Rychu72
28.12.2011, 11:12
Fuck..tycznie widzę. :D
Wpatruję się w schemat i wyczaiłem nawet trzy +.
Dwa po stacyjce, czyli Switch Key i VDD ( co to jest to VDD ?) i jeden bezpośrednio od aku do Clock power.
Teraz zostało wyczaić który który kabelek idzie bezpośrednio od aku, a który, po stacyjce. http://africatwin.com.pl/images/icons/icon14.gif

BIAŁY
28.12.2011, 11:22
Do użyjesz tego żaróweczkę lub inny miernik i Voilà

BIAŁY
28.12.2011, 11:25
Dwa po stacyjce, czyli Switch Key i VDD ( co to jest to VDD ?) ...

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic579264.html

:D

Rychu72
28.12.2011, 11:28
"Vdd to jest napięcie (dokładnie V to potencjał) jakim jest zasilny obwód drenu tranzystora unipolarnego" :dizzy::dizzy::dizzy:
To takie proste :D

Rychu72
31.12.2011, 11:59
Dla potomnych wrzucam kolorki kabelków. Nóżkę podpięłem pod awaryjne (niewyraźnie napisałem na schemacie - żółto czarny w kostce na 3 piny)
Sprawdźcie wg Haynesa, czy w Waszych rocznikach nie ma różnic w kolorkach kabli. Mój schemat był dla XRV 750T.
Żeby nie niszczyć kostek i dla szybkiego powrotu do oryginalnych zegarów zrobiłem jak na fotce. Potem to będzie trzeba jeszcze zaizolować tak żeby w razie dostania się wody mogła sobie pójść precz. Jeszcze nie wiem jak, ale jak ktoś ma pomysła to wrzucać.

zombi
31.12.2011, 15:24
Jeszcze nie wiem jak, ale jak ktoś ma pomysła to wrzucać.

Przed połączeniem kabli nasuń długi kawałek "koszulki" termokurczliwej. Delikatnie (z naciskiem na delikatnie) suszarką ogrzej. końcówki możesz sobie taśmą izolacyjną uszczelnić (robiłem tak połączenia manetek i zapalniczki - działa kilka lat.

Rychu72
02.01.2012, 13:09
Może ktoś powiedzieć jak te przyciski Trial Techa są podłączone do ACEWELLA?

laska
04.01.2012, 23:49
Chinol to zrobił u siebie i podobno działa ;)
pozdr,
laska

Rychu72
05.01.2012, 06:55
Nie tylko chinol, co z poprzednich postów wynika. http://africatwin.com.pl/images/icons/icon12.gif
Ciekawi mnie tylko do których kabelków się podpieli.

Gali
22.01.2012, 17:20
Witam. Posiadam takie ustojstwo (acewell) już chyba dwa sezony.Działa OK.
Prędkościomierz podłączony pod fabryczny ślimak. Linka usunięta (fabryczny licznik zdemontowany) i teraz ślimak kręci się bez oporu czyli się nie niszczy. Slimak kilka lat temu już naprawiałem bo zablokowana linka spowodowała wytarcie ząbków wewnątrz.W celu naprawienia wystarczyło przesunąć wewnątrz tak elementy (ślimak i ślimacznicę) żeby zazębiały się w innych miejscach. Czujnik wody wkręcony w miejsce oryginalnego.(dodatkowa plastikowa złączka z akcesoryjnym czujnikiem jakos mnie nie przekonała).
Stopka boczna podłączona pod kontrolkę awaryjnch. Wskażnik paliwa pokazuje dwa stany pełno lub mruga rezerwą (kontaktron umieszczony koło kranika paliwa i kawałek magnesu na jego pokrętle. Włączając rezerwę mruga rezerwa).
Natomiast urządzenie posiada jedną wadę, która morze spędzić sen z powiek i przysporzyć o szybsze bicie serca. Kontrolki fabryczne posiadają żarówki o mocy 2lub3W i do zaświecenia takowej potrzebny jest relatywnie dosyć spory prąd, natomiast w acewellu mamy do czynienia z diodami w dodatku dosyć słabej mocy, a do zaświecenia takowej wystarczy prąd który jest w stanie przepłyńąć przez kroplę słonej wody lub śniedż na kostce lub przy czujniku. Dotyczy to czujnika luzu, stopki bocznej i CIŚNIENIA OLEJU. Niemniej jednak wiedząc o tym i patrząc wnikliwie na kontrolkę czy świeci pełnym światłem czy jedynie żarzy, możemy prawie spokojnie dojechać do domu.

Jak chodzi o sterowanie z kierownicy, to jego wykonanie jest dosyć proste. Rozbieramy aceewella tak aby dostać się do przycisków od środka.Fizycznie przycick to dwie ścieżki metalizacji na płytce zwierane przewodnikiem podklejonym od spodu do przycisku. Znajdujemy wzrokowo ktora ścieżka z jednego przycisku jest połączona ze ścieżką zprzycisku drugiego(możemy do tego celu użyć omomierza). W dogodnym miejscu przylutowujemy 1-szą ztrzech żył przewodu trzy żyłowego (np stary przewód USB od klawiatury). Pozostałe dwa przewody lutujemy do przycisków (druga ze ścieżek pierwszego i drugiego przycisu).Składamy obudowę w odpowiednich miejscach wykonując napiłowania aby umieścić w nich nasz przewód.Kluczowe miejsca zabezpieczamy silikonem. Przyciski na kierownicy możemy zakupić jakieś firmowe, bądż zrobić. Ja osobiście zrobiłem. Do cienkiego prostokątnego paska plastiku (5X15mm) przyklejamy dwa switche (takie jak w pilotach do alarmów samochodowych). Pierwszą żyłę naszego przewodu (tzw.wspólną) lutujemy do przycisków tak aby połączyła po jednym ze styków naszych przycisków. Pozostałe dwa przewody lutujemy do wolnych końców przycisków.Wszystko wkładamy w odpowiednią rurkę termokurczliwą i zagrzewamy końce. Z racji małych wymiarów morzemy przykleić nasz przycisk na górze włącznika zespolonego przy lewej ręce, lub innym wygodnym miejscu.

Rychu72
22.01.2012, 18:07
Natomiast urządzenie posiada jedną wadę, która morze spędzić sen z powiek i przysporzyć o szybsze bicie serca. Kontrolki fabryczne posiadają żarówki o mocy 2lub3W i do zaświecenia takowej potrzebny jest relatywnie dosyć spory prąd, natomiast w acewellu mamy do czynienia z diodami w dodatku dosyć słabej mocy, a do zaświecenia takowej wystarczy prąd który jest w stanie przepłyńąć przez kroplę słonej wody lub śniedż na kostce lub przy czujniku. Dotyczy to czujnika luzu, stopki bocznej i CIŚNIENIA OLEJU. Niemniej jednak wiedząc o tym i patrząc wnikliwie na kontrolkę czy świeci pełnym światłem czy jedynie żarzy, możemy prawie spokojnie dojechać do domu.

Dzięki. Dobrze wiedzieć http://www.africatwin.pl/images/icons/icon14.gif

bukowski
29.02.2012, 09:20
są dwie opcje. Albo przejście z linki prędkościomierza na sygnał elektroniczny albo osobny czujnik działający jak licznik w rowerach.

a skąd tripmaster, po zapięciu zworki, bierze informację o prędkości? Czy stamtąd nie można sygnału wziąć? Myślę o zastąpieniu tripa acewellem (zostawiając normalne zegary - ace robiłby za tripmaster + voltomierz + kontrole temperatury) i chce sie jak najmniej narobic ;)

Rychu72
19.03.2012, 12:14
Testuje Acewella i mały ZONK, bo obroty przy dodaniu gazu szaleją.
Na jałowym biegu są w miarę stabilne, a przy jeździe to mała masakra i Las Vegas z diodami czerwonymi i zielonymi informującymi o zmianie biegów.
Mam podpięte pod górny pin przedniej cewki, bez owijania wokół przewodu cewki. Może to być przyczyną?

Stachu miał podobnie i mechanik mu to podłączył pod kostkę tylko nie bardzo kojarzy pod który kabel.

Adagiio
25.03.2012, 07:52
U siebie podłączyłem starym sposobem , owijając przewód w koło kabla wysokiego napięcia , działa bez zarzutów i jest precyzyjne w zakresie wyświetlanych obrotów . Przy okazji chciałem zapytać jak u Ciebie z wyświetlaniem prędkości , ustawiając według instrukcji wychodzi sajens sfikszen , doktoryzowałeś to może ? Wiesz jaki obwód koła podać żeby wskazywało poprawnie , mam podłączone pod mechaniczny ślimak , czujnik który był w komplecie , ale na obwodzie podanym do koła 21 cali jest nie poprawna prędkość .

KML
25.03.2012, 09:12
W rowerowych pamiętam że się wpisywało obwód koła, jeżeli tu też jest podobnie to postaw moto na prostej, zaznacz kredą kreskę na boku opony i na asfalcie, przepychasz moto o jeden obrót koła, stawiasz drugą kreskę na asfalcie i mierzysz pomiędzy nimi.
W niektórych licznikach był jakiś wzór po przeliczeniu którego wartość trzeba było wpisać.
Ewentualnie doczepić GPS-a i zmieniać wartość w górę lub w dół aż wyniki się pokryją,

bukowski
25.03.2012, 11:54
Wczoraj dołożyłem sobie ace 3250 w miejsce tripmastera. Z dobrych wieści - do fabrycznego stelaża można ace przykręcić bez żadnych przeróbek, lekko doginając tylko górną część.
Nie zastanawiając się, jak to jest elektrycznie, podpiąłem pod czujnik prędkości kabelki SPD+ i SPD- z tripa - nie działa, z czego wniosek, że musi być sygnał impulsowy a nie ciągły.
Kombinacje z rowerowym hallotronem do mnie nie przemawiają więc wymyśliłem, że gdyby pod ten sygnał o prędkości wpiąć odpowiedni kondensator, to może dałoby się to wyskalować?

Adagiio
25.03.2012, 17:10
Teoretycznie powinno być tak jak napisałeś , mierzymy obwód i wprowadzamy wynik pomiaru do urządzenia . Jednak w praktyce jest zupełnie inaczej . Dla koła 21 ' w instrukcji jest podany obwód 1676 mm , po wprowadzeniu takiego obwodu prędkość według gps 50 km/h na liczniku wskazuje 120 km/h . Kilka prób i znalazłem właściwy 0709 mm , nie ma nic wspólnego z obwodem koła 21 ' , ale prędkość na liczniku jest taka sama jak na gps-ie i pomiar przebiegu prawidłowy .

pałeł
25.03.2012, 19:47
dobrze prawisz impuls bierzesz ze ślimaka a on kreci się szybciej niż koło miej więcej 2 i coś raza częściej niż byś założył czujnik na magnes :)

Rychu72
26.03.2012, 07:00
Adagiio
Rozumiem, że owinęłeś żółty przewód wokół kabla między kopułką świecy, a cewką? Dobrze kumam? Na instrukcji to dziwnie wygląda, jakby były dwa kable. Jeden idzie do cewki, a drugi się owija wokół przewodu do kopułki świecy.
Znajomy polecił mi owinąć żółty przewód sreberkiem (niby to likwiduje jakieś pole), ale to gówno dało.
Podpinałem też do przewodu od oryginalnego obrotomierza (żółto zielony), ale tam mnoży obroty ok. x 2.
Co do prędkości to na czujniku rowerowym miałem prędkości jak na Hayabusie :dizzy:. Kupiłem oryginalny i tam jest ok, ale czasami wskakuje 180 gdy jadę 110, a za chwile wraca do właściwej prędkości. Wyskalowane mam tak jak instrukcja mówi.
Odległość czujnika od magnesu mam ok 2 mm. W instrukcji jest max 8 mm.

Adagiio
26.03.2012, 07:31
Nie podpinałem pod cewkę żadnego kabla , tylko żółty owinąłem 6/7 razy dokoła przewodu wysokiego napięcia nad fajką , na to założyłem termokurczliwa koszulkę , nie potrzeba żadnych złotek . Żeby nie zaświecała Ci sie czerwona kontrolka od obrotów ustaw ostrzeżenie na 8500 , wtedy jest spokój , niekiedy zapali się zielona informując o zmianie biegu na wyższy , jak podciągniesz za dużo na gazie
U siebie nie mam magnesu i czytnika do pomiaru prędkości , tylko do oryginalnego ślimaka mechanicznego ktm-a podłączyłem to ustrojstwo z kompletu . Po wprowadzeniu obwodu który podałem powyżej wskazanie jest prawidłowe bez wahań przy każdej prędkości w stosunku do gps-a .

Rychu72
26.03.2012, 07:42
Czyli ten rysunek pokazuje dwie opcje podłączenia.
Zrobię jak u Ciebie i zobaczymy. Teraz mam ostrzeżenie gear shifta na 6500 i przy tych skokach na obrotomierzu dość często miga.
Możlwie, że przy tym ustrojstwie na ślimaka są inne ustawienia. Dziwne, że w instrukcji o tym nie piszą. :confused:

bukowski
26.03.2012, 10:32
Podpinałem też do przewodu od oryginalnego obrotomierza (żółto zielony), ale tam mnoży obroty ok. x 2.

A to ciekawe: u mnie podpięte pod oryginalny obrotomierz nie pokazuje żadnych obrotów (bo tak chciałem to od razu zrobić). A z drugiej strony, mnożnik w moim (prostszym od 3791) modelu ace daje się ustawić - od 0,5 do 3 chyba.

Nie podpinałem pod cewkę żadnego kabla , tylko żółty owinąłem 6/7 razy dokoła przewodu wysokiego napięcia nad fajką
Tam nie ma jakiegoś czujnika? Tak wynika z instrukcji, ale mowisz, że działa po prostu po okręceniu przewodu?

Rychu72
26.03.2012, 10:41
U mnie są na 100% impulsy, bo mnie trzepało po paluchach jak trzymałem zwarte dwa kabelki :-)

Muszę wyczaić gdzie u mnie jest ten mnożnik. Z drugiej strony pytanie jak wyczaić kiedy są właściwe obroty i wskazania na ACEwellu. Pozostaje tylko podpiąć stary obrotomierz i porównywać, kiedy będzie tak samo.

Adagiio
26.03.2012, 20:45
To taki najprostszy sposób na podłączenie obrotomierza z tym owinięciem przewodu wysokiego napięcia kablem od obrotomierza .

Rychu72
27.03.2012, 06:56
Temat rozkminiony. :)
Owinełem żółtym kabelkiem przewód wysokiego napięcia, ale obroty były dalej mało stabilne, aczkolwiek lepsze niż podpięte pod cewkę.
Ostatecznie ustawiłem na ACEwellu SPEC na 0,5 (dzieli liczbę impulsów przez dwa) i podpięłem się pod kabel obrotomierza. Teraz juz nie ma żadnych dziwnych skoków i obroty wyglądają na takie jakie mają być. :)
Shift geara ustawiłem na 5500 i nie ma żadnego mrugania jak poprzednio przy skokach obrotów.

Patiomkin
27.03.2012, 15:57
Walczył już ktoś z podłączaniem kontrolki rezerwy (RD03). Planuję podłączyć pod kontrolkę od awaryjnych ale z racji tego, że a acwell'u są diody to nawet minimalny prąd powoduje świecenie się kontrolki (z w przypadku zwykłej żarówki działa poprawnie). Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?

Babel
28.03.2012, 23:10
A ja się podepnę (mam licznik Trailtecha) - jak macie zamocowany czujnik przy zawiasie upside down ?? - ten mój czujnik jest dosyć duży
Ja zrobiłem narazie prototypowo z blaszki z Inpostu taką jakby literkę omega i dokręciłem do osłony lagi.
Nie jestem z tego zbyt zadowolony - boje się że go urąbię zaraz w terenie - niby dałem dwie duże podkładki celem wzmocnienia ...ale
https://picasaweb.google.com/babel1969/20120328?authkey=Gv1sRgCMbWwIX7prG4Mg#572505720041 4933890

Rychu72
29.03.2012, 06:52
Ja mam przy dolnym mocowaniu zacisku i też mam mieszane uczucia.
Ma ktoś orginalny czujnik magnetyczny acewella? W jakiej odległości umieściliście go od magnesu (u mnie magnes od twadego dysku).
Do 100 km/h wskazuje ok. a powyżej tej prędkości wskakuje najpierw na 180 km/h, a potem znowu się normalizuje i spada na np. 112 km/h.

majki
29.03.2012, 08:34
Bąbel, bardziej bym się bał o tą pętelkę z przewodu hamulcowego + badyl/gałąź/drut... ;) Czujnik wygląda w miarę ok, nie jest za bardzo narażony na kontakt z otoczeniem. A nie dało by się go zamocować na styk z osłoną lagi?

W 690 czujnik jest przykręcony na płasko po wew str lagi, ale tam jest dużo mniejszy ten element.

Babel
29.03.2012, 10:11
Bąbel, bardziej bym się bał o tą pętelkę z przewodu hamulcowego + badyl/gałąź/drut... ;) Czujnik wygląda w miarę ok, nie jest za bardzo narażony na kontakt z otoczeniem. A nie dało by się go zamocować na styk z osłoną lagi?

W 690 czujnik jest przykręcony na płasko po wew str lagi, ale tam jest dużo mniejszy ten element.
Przewód hamulcowy to tak był.
A czujnik kurna duży jest :(

KML
06.04.2012, 21:51
Tu jest chyba fotka mocowania czujnika

http://s56.radikal.ru/i153/1111/2f/2ce96feec0c1.jpg

i kolejne:

http://advrider.cz/images/technika/lc4_rallye/690_rallye_10.jpg
http://advrider.cz/images/technika/lc4_rallye/690_rallye_09.jpg

Śruba tarczy z wbudowanym magnesem
http://i1237.photobucket.com/albums/ff462/Brodovitch/magscrew.jpg

Marcin-BB
18.06.2012, 17:22
Witajcie wszyscy Wyznawcy Acewell'a!!:)
Czy możecie się podzielić projektami zabudowy tego ustrojstwa w motocyklu?? Szukam inspiracji, bo jeszcze wszystko przede mną. Licznik już podpięty- i dzięki bezsennej nocce w "Stajni Motocyklowej" wszystko działa jak trzeba- Dzięki Szparag!!:Thumbs_Up:
Teraz czas na jakiś gustowny kokpit, ale bez szału i tysiąca gadżetów. Stelaże i owiewki będą oryginalne- póki co!
W kokpicie ma być tylko Acewell, może przyszłościowo miejsce na navigację i tyle- w końcu cała wojna była o to by było prościej i lżej a nie o to by jedne graty zastąpić innymi:D
Jak ktoś może sie pochwalić swoim rozwiązaniem i nie ma nic przeciw, że skopiuję to proszę o zdjęcia.
Z góry dzięki!
Jak ktoś poratuje gotową formą do wycięcia to oczywiście nagroda w postaci 70% -owej gruszkówki czeka!:)

Marcin-BB
07.07.2012, 18:01
Nikt nie chciał podpowiedzieć to wystrugałem sam.
Tzn. ja pomyślałem i narysowałem a Michał Merta wyciął z blachy alu 2mm
Jak by ktoś chciał podobne to proszę o priv- póki co szablon mam!:)
Na razie jest satynowane alu a będzie czarny mat albo lakier strukturalny!

tomekc
08.07.2012, 17:09
Pikne to!

matjas
08.07.2012, 21:15
eloeloelo

ja też zrobiłem sobie dobrze acewellem ale niestety .. obrotek nie działa jak trzeba. ogólnie to skacze i dokładność wskazania pozostawia wiele do życzenia. 0-1500 zaniża 1500-4000 zawyża, powyżej 4000 niestety zaniża + wahania. fok.
podłączony jest bezp do jednego z przewodów wyzwalających cewki jak to sobie acewell wymyślił /od razu była na tym przewodzie złączka/. jakieś pomysły ???

tak BTW to instrukcja była w chińskiemangielskiem, sporo niedomówień a poza tym nie ma żadnej wzmianki o tym jak skalibrować obwód koła przy użyciu dołączonego czujnika nakręcanego na ślimak prędkościomierza. rozwiązanie dość eleganckie wymaga jednak skalibrowania z GPS metodą prób i błędów. po założeniu na 2 biegu dojechałem do 250kmh ;)
na koniec co do samego acewella rzeczy które mnie wkurzają już po krótkiej chwili użytkowania:
1. menu działa tylko w jedną mańkę a funkcji jest sporo. więc, żeby przejść np. z trip1 do odo trzeba przeklikać całą 'drabinkę';
2. nie ma możliwości podłączenia sterowania na kierownicę. patrząc na powyższe przydałoby się bo zanim się doklika tam gdzie trzeba można wywinąć niezłą figurę;
3. nie ma możliwości prostego włączenia nieaktywnych diód w panelu kontrolek;
4. no i na koniec pewna niekonsekwencja: prędkość pokazywana jest z dokładnością co do jednego miejsca po przecinku /&^%$^$# po co to komu!?/ za to nie mogli zrobić tak z odległością. byłby drogomierz do RBooka jak coś. esz...

upierdliwy ja ;)
matjas

majki
09.07.2012, 08:37
Matjas, może to pomoże z obrotami: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=13462 ;)

Marcin-BB
28.11.2012, 15:06
Pochwalę się wersją końcową zabudowy Acewella. Może się komuś na coś przyda.

Gawień
28.11.2012, 20:41
Bardzo fajnie to wyszło :):Thumbs_Up:

bartol
29.11.2012, 11:36
...a ja sobie na gwiazdkę, mikołaja, urodziny i imieniny fundnąłem o takie cuś (koso RX2N). Działa elegancko, widoczność z/pod słońce b.dobra, obrotomierz działa precyzyjnie i nie ma kombinacji z podłączeniem - wpiąłem się w istniejącą instalację (z obrotomierzem włącznie) - bez żadnych cudów z drutami dookoła cewki. Jest to jakaś alternatywa.
Wada - cena:dizzy:

Marcin-BB
29.11.2012, 14:26
Bartol napisz jak ze stelażem- jest oryginał czy dorabiałeś coś?? Ty masz rd04 czy 07?
A generalnie- chylę czoła- jest piknie!!;)

bartol
29.11.2012, 20:26
Bartol napisz jak ze stelażem- jest oryginał czy dorabiałeś coś?? Ty masz rd04 czy 07?
A generalnie- chylę czoła- jest piknie!!;)

Mam RD04, oryginalna jest tylko czacha i reflektory :)
szczegóły tu: https://picasaweb.google.com/108279429453160938627/Stelaz?authkey=Gv1sRgCOiT8fGvpM2OlgE

mirkoslawski
18.12.2014, 00:25
Panowie, mam do Was prośbę (bo mnie strzyka w krzyzu już:mur:) - może mi ktoś z Was podać schemat elektryki RD07 z 1994 roku? Bo nie mogę wyczaić, który z Haynes'a jest właściwy i walczę z podłączeniem Acewella parę godzin bezskutecznie....A jakby ktoś miał opisy z kabelków do kontrolek to byłbym wdzięczny (albo schemat łopatologiczny, jak podpiąć Acewella 3963:D). Z góry dzięki:bow:
Nie mam już oryginalnych zegarów więc nie mam jak podpiąć, wzorując się na nich:vis:

Wojtek_K
18.12.2014, 09:58
podobny
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=50547&postcount=17

mirkoslawski
18.12.2014, 14:07
Może ktoś wstawić zdjęcie podłączenia Acewella 3963 do RD07? Bo już nie mam pomysłu i albo spaliłem kontrolki (licznik działa) albo nie hu hu nie podłączę ze schematu:mur::mur::mur:

Marcin-BB
18.12.2014, 18:17
Niestety nie mam już tej afry ze zdjęcia powyżej- bo bym Ci Mirku sprawdził co i jak:(. Podłączenie robił mi Szparag i zrobił to po mistrzowsku- na oryginalnych kostkach- tak by w każdej chwili móc wrócić do oryginału. Nie było z tym żadnych problemów- pomijając czujnik temperatury- konieczne okazało się cięcie przewodów od chłodnicy
Przy okazji mam prośbę do Ciebie: Możesz mi podać wymiary tego licznika- chodzi mi o model "3963". Chcę to zabudować w transalpie i właśnie myślę nad tym jak to zrobić??
Gdzie kupowałeś ten model- jeśli to nie tajemnica?? Szukam po necie i nie widzę, a u Olka brak. Nowsze mi jakoś nie pasują.

mirkoslawski
18.12.2014, 19:30
Marcin - dzięki za chęci:Thumbs_Up: może ktoś ma możliwość zrobić fotkę i mi na święta zrobi prezent:bow:a jak nie to sobie poradzę inaczej :D

Ja zrobiłem wymianę oryginału na Ace...nie miałem nic do pisania ani aparatu w warsztacie więc zapamiętałem, że ma szerokości 12 cm a wysokości 8 cm. Jest jednak wielobokiem więc to nie wszystkie wymiary. Jeśli chcesz dokładnych - postaram się w weekend porobić fotki z miarką i najlepiej daj mi na PW maila do Ciebie to Ci wyślę fotki mailem (bo nie wiem, czy jest sens wstawiać na forum?)

Marcin-BB
18.12.2014, 23:26
Ok. Wiem, że to ma dziwny kształt- rozumiem, że te wymiary to w najszerszym miejscu?
Dzięki- to mi wystarczy!;)

mishieck
19.12.2014, 07:59
Nie było z tym żadnych problemów- pomijając czujnik temperatury- konieczne okazało się cięcie przewodów od chłodnicy

To też nie jest konieczne. Można kupić czujnik który wkręca się w termostat zamiast oryginalnego - miałem tak zrobione w swoim transalpie.

zbys
19.12.2014, 21:43
nie wiem czy to coś pomoze ale ostało mi sie takie zdjęcie:
https://lh6.googleusercontent.com/-FnkDiiUNqfk/VJSLLBQ0DDI/AAAAAAAAE58/5zQD5wErLBg/w1003-h567-no/IMAG0654.jpg

mirkoslawski
27.12.2014, 14:09
No i tak...niby wszystko działa ale jednak nie...jak podpinałem Ace - robiłem to na wyłączonym zapłonie oczywiście i po podpięciu przewodów, żeby nie męczyć aku, sprawdzałem czy się świecą kontrolki BEZ ŚWIATEŁ. I wszystko było. Jakież moje zdziwienie, gdy odpaliłem, włączyłem światła i... nie pali mi się kontrolka "długich" oraz lewe kierunki świecą szybko (tak jak z przepaloną żarówką) a kontrolka na Ace w ogóle nie świeci (od kierunków). Po za tym wszystko inne jest (neutral, oleum, temp. i prędkość) - co źle zrobiłem? Powiem tylko, że jak wyłączę światła, wszytko jest (i na acewellu i w ogóle):dizzy: mam już powoli dość elektryki na tę zimę:mur:

mirkoslawski
27.12.2014, 22:38
Ktoś ma pomysł?

EmilD
15.03.2015, 14:48
Nie ma nikt na sprzedaż jakiegoś używanego Acewella ? Bo pilnie potrzebuję a szukam jednak trochę oszczędniejszego wyjścia niż nówka :) Chyba, że polecacie coś innego ?

Mirmil
01.04.2015, 11:31
Vapor lub Vector
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=17781