View Full Version : Honda GB350
https://www.cycleworld.com/motorcycle-news/honda-developing-gb350-based-royal-enfield-himalayan-rival/
Honda pracuje nad chłodzonym powietrzem konkurentem RE Himalayan. Ma być oparty na modelu CB350 - a ten w 2021 przypuścił niezły szturm na rynek indyjski i niedawno zaczął też być oferowany w Australii i Japonii. Jest zatem jakaś tam szansa że któryś z tych wynalazków przedrze się kiedyś na kontynent EURO_X.
Cytując jeden z komentarzy - to będzie taki XR przyszłości. Jak już zombie zaatakują świat to żałować będzie każdy kto nie ma takiego w garażu żeby na nim uciec :D
sysiek300
31.01.2024, 15:42
sam wiesz, ze normy zabijają europejski rynek a w azji sie z nich nie smieja poniewaz nie maja o nich pojecia i chwała im za to
szynszyll
01.02.2024, 05:57
Swiat motocykli i samochodow japonskich na rejony inne niz UE jest zaskakujaco bogaty - wiele modeli przechodzi nam kolo nosa bo albo nie spelniaja norm albo producentowi nie kalkuluje sie placic za homologacje przewidujac niski popyt. Taka certyfikacja to sakruckie pieniadze. Ogladam sobie czasem dilerow np. w brazylii, na filipinach itd. zupelnie inna oferta.
p.s. Toyota wypuscila wlasnie model Century SUV. hybryda z benzyna v6 3.5l. nie bedzie oferowana w europie. dlaczego? mozna sie domyslac... zostaja nam chinskie elektryczne podrobki. taka Toyota przez lata zrobi milion kilometrow, chinskiego elektryka za 5 lat trzeba bedzie dac pod prase. ekologia :Thumbs_Up:
Zawsze sobie możesz z USA sciągnąć.
Toyota przez lata zrobi milion kilometrow,
Samochody Toyoty są bardzo ekologiczne - sama się utylizuje zanim osiągnie ten przebieg ;)
To jest przykład jakieś używki ale jak znajdę to wstawię ostatnio był zamieszczany film z nówką z salonu, gdzie już była korozja
https://youtu.be/ojqQBg7MTCA?si=VLODUXF8-ODVY93M
ojqQBg7MTCA
Swiat motocykli i samochodow japonskich na rejony inne niz UE jest zaskakujaco bogaty - wiele modeli przechodzi nam kolo nosa bo albo nie spelniaja norm albo producentowi nie kalkuluje sie placic za homologacje przewidujac niski popyt. Taka certyfikacja to sakruckie pieniadze. Ogladam sobie czasem dilerow np. w brazylii, na filipinach itd. zupelnie inna oferta.
p.s. Toyota wypuscila wlasnie model Century SUV. hybryda z benzyna v6 3.5l. nie bedzie oferowana w europie. dlaczego? mozna sie domyslac... zostaja nam chinskie elektryczne podrobki. taka Toyota przez lata zrobi milion kilometrow, chinskiego elektryka za 5 lat trzeba bedzie dac pod prase. ekologia :Thumbs_Up:
Przerost wszystkiego nad wszystkim. Ego to tam chyba trzeba lać jako dodatek do benzyny....
szynszyll
02.02.2024, 09:50
Przerost wszystkiego nad wszystkim. Ego to tam chyba trzeba lać jako dodatek do benzyny....
myślę, że potencjalni nabywcy nie beda mieli z tym problemu. zaraz poszukam ile to kosztuje. narazie podobno ma byc oferowane tylko w japoni z kiera po złej stronie.
w japoni z podatkami 750 tys pln, klasyczne Century to 600 tys.
w USA nie ma, czyli pewnie pozostanie jedynie na azje - chinscy miliarderzy sie uciesza a i pewno arabowie nie beda zawiedzeni
Marcin-BB
03.02.2024, 12:19
Fajnie dyskusja zakręciła- od domniemanego projektu motocykla do jakości i ceny współczesnych suv-ów!:D
A wracając do hondy- nie macie wrażenia, że te wszystkie internetowe niusy o nowych projektach motorków to zwykła ściema?? Tworzenie takich wiadomości po to, żeby konkretne strony się często klikały? NX500 wyglądający jak stara XR600 czy inne pomysły, które nigdy nie wyjdą poza komputer projektanta, ale reklamy na stronach które je pokazują zarobią miliony?
szynszyll
11.02.2024, 06:55
a to widzieliscie? Honda Sahara 300 dla ameryki południowej - czasami motocykle z tego kontynentu byly dostepne w dystrybucji... portugalskiej. tak bylo na przyklad z Hondą NX4 Falcon.
https://www.honda.com.br/motos/adventure/trail/sahara-300
cena 22 tys pln z podatkami - w PL nie do zrobienia - kosztowałaby 10 tys wiecej
Yamaha ma w tamtych regionach swoja Tenere 250
https://www.bikebound.com/2023/12/03/tenere-250-rally/
w 2018 ta Yamaha kosztowala ~17 tys PLN
p.s. w Japoni w salonach Honda nadal dostepna jest CRF1000 w obu wersjach skrzyń biegow. rownolegle z crf1100.
Żyjemy na kontynencie gdzie oderwani od rzeczywistości urzędniki z euro kołchozu wykastrowali nas z możliwości wydania normalnych pieniędzy i pozbawili możliwości zakupu takiego, czy innego pojazdu w myśl zasad dyktowanych przez eko terrorystów. Nakładają na nas tylko daniny i ruchają na kasę, motor z dupy kosztuje ponad 20 koła euri z czego połowa jego wartości idzie na rzecz euro kołchozu.
Jedz robaki na śniadanie i jeździj elektrycznym autem, a my będziemy latać samolotami kiedy nam się tylko zachce i jeździć autami z silnikami spinowymi poj 5 litra a wy za to zapłacicie :haha2:.
szynszyll
11.02.2024, 09:46
Taka 300ADV za okolice 20 tys pln z pewnoscia niejeden by przytulil. Do spokojnych wycieczek off i jazdy po drogach wg przepisow zupelnie by wystarczyla, a i spalanie pewno na szprycy bardzo OK.
Kiedyś to było...
https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_nx350_sahara.htm
szynszyll
11.02.2024, 10:48
z tego co czytam Honda swoja pierwsza fabryke motocykli otworzyla w Brazyli w 1976 - nie wykluczone, ze to co na ich rynek robia na miejscu i stad zawezenie oferty do tego regionu.
Żyjemy na kontynencie gdzie oderwani od rzeczywistości urzędniki z euro kołchozu wykastrowali nas z możliwości wydania normalnych pieniędzy i pozbawili możliwości zakupu takiego, czy innego pojazdu w myśl zasad dyktowanych przez eko terrorystów. Nakładają na nas tylko daniny i ruchają na kasę, motor z dupy kosztuje ponad 20 koła euri z czego połowa jego wartości idzie na rzecz euro kołchozu.
Jedz robaki na śniadanie i jeździj elektrycznym autem, a my będziemy latać samolotami kiedy nam się tylko zachce i jeździć autami z silnikami spinowymi poj 5 litra a wy za to zapłacicie :haha2:.
A czy po 20 latach zauważasz jakieś zalety "euro kołchozu" wtedy jak np. jeździsz dryndą po włoskich górach lub pijesz kawkę w ichniej kawiarence? Pytam serio, tak dla równowagi. Podaj proszę ze 3 takie zalety, ok?
Nie zamierzam dyskutować na temat moich poglądów.
Jedyna zaleta to że nie muszę stać w kolejkach na granicy, choć ostatnio kolejki wróciły więc i to nie jest już zaletą .
sysiek300
11.02.2024, 13:41
ktoś w podatkach musi zapłacić za dofinansowywanie bredni pokroju fotowoltaika, pompy ciepła, kotły gazowe, kompostowniki, elewacje, zbiorniki na deszczówke, okna, tutaj akurat placa motocyklisci, w azji czy ameryce pld pojecia nie maja jaki tu jest zielony kołchoz.
Africa Tigg
11.02.2024, 13:56
ja jebe
...czyli jednak nie wytrzymali i jedziemy dalej z tematem motocyklowym.
Nie zamierzam dyskutować na temat moich poglądów.
Jedyna zaleta to że nie muszę stać w kolejkach na granicy, choć ostatnio kolejki wróciły więc i to nie jest już zaletą .
Pamiętam czasy kiedy nawet kolejek nie było, bo poprostu tylko szczęściarz mógł wyjechać. Co z tym Himalayanem Hondy?
szynszyll
11.02.2024, 14:14
jak o motocyklach jednak nie o polityce to przygladam sie tegorocznej propozycji Triumpha i czekam na wersje ze szprychowanymi kolami. jak narazie jest naprawde niezle, bo:
400ccm i 40KM/37Nm
kola 19' i 17'
6 biegów
skoki po 150mm - z przodu USD z tylu zbiornik gazu
tarcza przod 320mm
siedzenie 835mm
masa zalana 179kg
robione w indiach w fabryce Bajaj - zobaczymy co z tego wynika. cena na dzis 30 tys pln
KTM poszedł po rozum do głowy i wypuścił wersję szprychową 390
https://ktmsklep.pl/motocykle-ktm/offer/429/ktm-390-adventure-sw-2023
Z technikalii jednak nadal wydaje się że to bardziej utwardzony motocykl aniżeli by się chciało... a może tylko się wydaje?
DANE TECHNICZNE KTM 390 ADVENTURE SW 2023
SILNIK
MOMENT OBROTOWY 37 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa
CHŁODZENIE Chłodzenie cieczą
MOC W KW 32 kW
ROZRUSZNIK Rozrusznik elektryczny
SUW 60 mm
ŚREDNICA 89 mm
SPRZĘGŁO Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
EMISJA CO2 78 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA 373.2 cm³
EMS Bosch EMS z RBW
DESIGN Silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy
ZUŻYCIE PALIWA 3.37 l/100 km
SMAROWANIE Mokra miska olejowa
PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) 14.5 l
ABS Bosch 9.1 MP (z zakrętowym układem ABS i trybem offroad, możliwość wyłączenia)
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ 320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ 230 mm
PRZEDNI HAMULEC 4-tłokowy, montowany osiowo stały zacisk
TYLNY HAMULEC Pływająca tarcza hamulcowa z 1-tłokowym zaciskiem
ŁAŃCUCH 520 Pierścień X
MASA WŁASNA 161 kg
KONSTRUKCJA RAMY Rama kratowa ze stali, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE WP APEX 43
PRZEŚWIT 200 mm
TYLNE ZAWIESZENIE WP APEX - Monoshock
SEAT HEIGHT 830/855 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY 63.5 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) 170 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) 177 mm
szynszyll
11.02.2024, 14:38
ja sie ciesze, ze sie rynek ogarnal i wrocil do motocykli:
- lekkich
- oszczednych
- z prawdziwymi hamulcami
przez lata w tym segmencie byla dziura - 125 i potem monstra po 260kg i 1000ccm w gore
Żyjemy na kontynencie gdzie oderwani od rzeczywistości urzędniki z euro kołchozu wykastrowali nas z możliwości wydania normalnych pieniędzy i pozbawili możliwości zakupu takiego, czy innego pojazdu w myśl zasad dyktowanych przez eko terrorystów. Nakładają na nas tylko daniny i ruchają na kasę, motor z dupy kosztuje ponad 20 koła euri z czego połowa jego wartości idzie na rzecz euro kołchozu.
Jedz robaki na śniadanie i jeździj elektrycznym autem, a my będziemy latać samolotami kiedy nam się tylko zachce i jeździć autami z silnikami spinowymi poj 5 litra a wy za to zapłacicie :haha2:.
Wybaczcie małe OT, ale zdecydowanie się zgadzam z tobą. Mamy umierać za ekologię, a cały świat ma to w dupie z najbogatszymi krajami na czele.
Pamiętam czasy kiedy nawet kolejek nie było, bo poprostu tylko szczęściarz mógł wyjechać. Co z tym Himalayanem Hondy?
Produkowali wtedy dobre motocykle, np. jak ten z linku Artka: https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_nx350_sahara.htm
ja sie ciesze, ze sie rynek ogarnal i wrocil do motocykli:
- lekkich
- oszczednych
- z prawdziwymi hamulcami
przez lata w tym segmencie byla dziura - 125 i potem monstra po 260kg i 1000ccm w gore
Otóż to, fajnie że w tych czasach da się kupić nową 300 czy 400, wybór też wydaje się coraz trudniejszy, fajnie też że robią coraz większą klasę "wyższą", życie pozwoli to zobaczymy jak wysoki jest ten sufit i kiedy klientela powie stop.
szynszyll
11.02.2024, 15:25
mnie tam nie przeszkadza, ze ktos jezdzi motorem za 120 tys pln wazacym 280kg i ma moc ~200KM. plecy mnie bolą i dla mnie 215kg suche RD04 juz bylo wkurzajace, a przepchanie po trawniku kilkadziesiat metrow zalanego R1150GS po grzaskiej mokrej trawie zupelnie mnie wyleczylo z tego klocka. ADV=lekki. mnie sie nie spieszy - robie wszystko by unikac glownych drog.
hej
piszę rozentuzjazmowany :D
ostatnio byłem w Hondzie i w oko wpadła mi honda GB350 w indiach bodaj zwana jak hness. nowość na EU 2025. oczywiście w Indiach od 'zawsze'...
japierrrrrrrdziu jakie to jest fantastyczne moto :D :D :D dawno mi się morda tak nie cieszyła na nic. fajne fajne fajneeeeeee!!!
chodzi jak mój stary Enfield, na oryginalnym wydechu brzmi tak, że nie wiem na serio jak oni to homologowali na EU! :D, ma ABS, wtrysk, na baniaku robi coś pod 700!!!!!!km marszowe 90-100 trzyma z palcem w tłumiku.
kosztuje 19500 cebuli nówka sztuka.
szczerze to prócz GL1800 i tego to nic więcej nie widzę w Hondzie obecnie :D :D
na GL mnie niestety nie stać ale na GB.... no.... mam smak!
już widzę, że jakby do niej założyć bardziej lepszą gumę to i na TET bym tym pojechał.
m
szynszyll
13.01.2025, 14:48
kolega w hondzie w JG dostal to na salon i bylo na pudle... made in japan. sam byl zdziwiony. moda sie zrobila na takie dryndy - Triumph ma swoje scrambler 400, kawasaki w230, a enfield jest enfield. suzuki mialo swoje TU250, a kawasaki Estrelle. cena tej Hondy robi wrazenie i chinskich braci stawia w trudnej sytuacji.
o! nawet fotke od Niego z FB znalazlem :D az dziwne, ze nie robia tego w jakimś bangladeszu czy innej tunezji.
niesamowite jest to jak to pracuje - bardzo długoskokowy, wolnoobrotowy co za tym idzie silnik. długa szkszynka piątka. umówię się wiosną na jazdę próbną może nawet wynajmę na dzień. bardzo się czuję zaintrygowany.
wykonanie na oko OK. ponoć to taka składanka. ramy chyba robione w Indiach, coś tu, coś tam, całość składana w Japonii. Piec japoński bodaj.
półka górna jak słowo daję jak z CB650 :D no widać, że miało być tanio ale ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne.
taki człapak. jak ktoś potrzebuje człapaka.
myślę, że można na tym naprawdę pojechać za horyzont i pomyśleć na spokojnie...
szynszyll
13.01.2025, 15:02
ja jestem ciekaw tej dryndy bo recenzje sa entuzjastyczne - to juz na 100% klepane w indiach. cena jednak dokladnie 10 tys pln wyzsza niz Hondy.
ja jestem ciekaw tej dryndy bo recenzje sa entuzjastyczne - to juz na 100% klepane w indiach. cena jednak dokladnie 10 tys pln wyzsza niz Hondy.
Panie a co to za ślicznotka jest?
szynszyll
13.01.2025, 15:39
premiera 2024. Triumph Scrambler 400X. jest rowniez tansza wersja nazywana Speed 400
https://www.triumphmotorcycles.pl/bikes/classic/scrambler-400-x/scrambler-400-x-2024
https://www.triumphmotorcycles.pl/bikes/classic/speed-400/speed-400-2024
Mały skram Triumpha
Ale to zupełnie innneeeee moto.
Ta Honda chodzi jak mały diesel :) i to jest TO
Mały skram Triumpha
Ale to zupełnie innneeeee moto.
Ta Honda chodzi jak mały diesel :) i to jest TO
Łe 10 000 droższe a co ja na pieniądzach śpię czy co? ;)
muszel72
13.01.2025, 16:48
Na średniego chłopa czyli 188cm będzie ok czy jak na Estrelli?
to znacznie większe niż estrella. normalne moto.
nie poznaliśmy się niestety FTF ale mam 187 jak się dobrze wyśpię. siedzi się spoko.
jeździłbym.
z tego co widzę to popularna przeróbka u kangurów np. to wyższa kiera od mędóro a poprzeczką, lusterka poniżej kiery. skórzany tankbag/konduktorka na baniak i ostrzejsze opony + harmoszki na lagi /wiadomka - mus :D :D/ i wygląda to po prostu jak milion dolców.
muszel72
13.01.2025, 16:53
No niestety. Podjadę do Pomira bo mnie to ciekawi i się dorozpytam. Może mają.
nie wiem co to za wydech tam siedzi ale gra pięknie https://www.youtube.com/watch?v=T62QyBlSvBI
Edyta: wydech wg opisu oryginał i już chyba wiadomo co spowodowało holologację na Jewropę
szynszyll
13.01.2025, 17:01
nie wiem co to za wydech tam siedzi ale gra pięknie https://www.youtube.com/watch?v=T62QyBlSvBI
Edyta: wydech wg opisu oryginał i już chyba wiadomo co spowodowało holologację na Jewropę
fakt. młodość się przypomina...
nie wiem co to za wydech tam siedzi ale gra pięknie https://www.youtube.com/watch?v=T62QyBlSvBI
Edyta: wydech wg opisu oryginał i już chyba wiadomo co spowodowało holologację na Jewropę
wydech jest oryginalny - choć na początku nie dowierzałem ale obejrzałem parę innych filmów i wszędzie tak samo, fajnie, gada. jak esiok :D
a co spowodowało Twoim zdaniem homo na Europę? bo trochę nie kumam Twojego wpisu.
wydech jest oryginalny - choć na początku nie dowierzałem ale obejrzałem parę innych filmów i wszędzie tak samo, fajnie, gada. jak esiok :D
a co spowodowało Twoim zdaniem homo na Europę? bo trochę nie kumam Twojego wpisu.
Bo wydaje mi się, że na tym filmiku z Japonii gada inaczej ale to też.... chwile potem zauważyłem, że w tym filmiku autor nagrywał dźwięk motocykla zewnetrznym rejestratorem Zoom H4n co mogło spowodować tak drastycznie dorbą jakośc dźwięku w tamtej przejażdżce :) Jeśli potwierdzasz, że on tak u nas w Europie gada to o nic mi nie chodziło z tą homo na Europę :)
Tego NIE potwierdzam.
Nie słyszałem, nie jeździłem.
Może być tak że tłumik tylko na oko taki sam a robi jeno marne pufpufpuf.
Po mojemu to on by też fajnie wyglądał z tłumikiem poprowadzonym wysoko pod siedzeniem.
Myślę że będzie to wdzięczna baza do rozmaitych przeróbek :)
Tego NIE potwierdzam.
Nie słyszałem, nie jeździłem.
Może być tak że tłumik tylko na oko taki sam a robi jeno marne pufpufpuf.
Po mojemu to on by też fajnie wyglądał z tłumikiem poprowadzonym wysoko pod siedzeniem.
Myślę że będzie to wdzięczna baza do rozmaitych przeróbek :)
I nabiera męskiego charakteru
https://www.helmetking.com/en/products/over-racing-sse-megaphone-up-type-muffler-for-gb350-20-25-17-01
Wow. Pięknie wygląda.
Acz cena plus przesyłka i cło to będzie mała fortuna.
Do tego jeszcze ładny dwutonowy lakier i jest przepiękny klasyk na niespieszne przemierzanie świata. Bardzo mi się podoba.
Daje rok/dwa w europie będą ładne przeróbki na tej bazie.
Ten Triumph bardzo fajny jest..
szynszyll
13.01.2025, 19:45
Ten Triumph bardzo fajny jest..
mam kontakt z chlopakiem co kupil scramblera 400 x na wiosne. jego pierwsze moto. technologicznie i parametrami to nieco inna liga niz ta Honda. ja na zywo nie widzialem i nie siedzialem ale klimacik fajny jest. szkoda, ze szprych nie ma ale z czasem pewno pojawia sie akcesoryjne zestawy. jak z jakoscia nie wiem bo do tej pory robilem tylko brytyjskie sztuki i zawsze uwazalem, ze jest OK. 70% Tigerow to i tak japonskie podzespoly. 40KM, 43mm USD, tarcza 320mm, 19/17 cali, skoki po 150mm... no fajne, fajne :D
Ja polatałem jakieś 2h tylko w wersji Speed 400, fajny ten singiel, po mieście mocy nie brakuje, heble też dają radę, bardzo przyjazny i leciutki motorek.
Tak jak goldas od 2018 na fabrycznym słychać te 6 garków, pięknie gra aż się pośliniłem i na tym się skończyło. Nie ten przedział cenowy i jeszcze za młody jestem na kredens :D
Wow. Pięknie wygląda.
Acz cena plus przesyłka i cło to będzie mała fortuna.
Do tego jeszcze ładny dwutonowy lakier i jest przepiękny klasyk na niespieszne przemierzanie świata. Bardzo mi się podoba.
Daje rok/dwa w europie będą ładne przeróbki na tej bazie.
Yamaha prawie 50 lat temu wypuściła SR500 :D
no i, Emek?
bmw w 55r wypuściło r50 a potem r50/5 - wzór jak dla mnie. i co z tego.
mam XT500 '79 ale to nie o to chodzi.
Ma być lekko, nowo, mega oszczędnie i zasięg jak w tankowcu a do tego spokój diesla. To ten motocykl ma. Jeśli ktoś potrzebuje pyrkawki do zwiedzania świata to to jest IMO zajebista opcja. TANIA - co nie jest takie oczywiste obecnie.
Przy maksymalnej prędkości 130kkm mozna nawet podjechać kawałek autobanem jakby się uprzeć a tak drogi boczne są dla niego żywiołem. Mógłbym tym jeżdzić. Nie wymagam osiągów - chciałbym odpocząć i mieć na 50-60kkm spokój z jakimikolwiek remontami.
@Melon - obecny GL1800 bagger z recenzji i jazd POV na YT NIE JEST motocyklem dla emeryta. Raz, że waga, dwa to jak mu kazać... robi się WARP4. Pięknie to chodzi. Przepięknie. Gdyby nie cena już by u mnie stał.
No i to taka SRka tylko z guzikiem. Spalanie 2,5/100 to bardzo bym chciał zobaczyć bo tyle to mi paliła SH125. Ogólnie wszystko się zgadza. Trzeba się kopsnąć i oblukać.
Nie bardzo czaję czemu wsadzają takie szerokie gumy do tych kurdupli.
szynszyll
14.01.2025, 13:12
z racji tego, ze na rozne rynki wychodza rozne modele omija nas masa ciekawych i czesto pieknych motocykli. czasem ogladam asortyment na ameryki - inny jest na polnocna, inny na poludniowa - azje, japonie. tu na przyklad klasyczny CB400SS z lat ~2002-2004. ptaszki o nim w europie nawet nie cwierkaly. duzo tego nas omija.
ojaaa :D i nawet ma kopajkę :D mega.
I waga się zgadza no i koła prawilnie na szprychach. Guzik tez jest.
No i to taka SRka tylko z guzikiem. Spalanie 2,5/100 to bardzo bym chciał zobaczyć bo tyle to mi paliła SH125.
w to spalanie to akurat wierzę /takie też podawał użytkownik na YT/ bo jest ono min wynikiem charakterystyki silnika. Uboga mieszanka dla spełnienia normy i bardzo niskie obroty pracy dają coś podobnego jak w NCku - minimum jakie zanotowałem w 750 ważącej 230kg było 2,8l/100. Średnia z całego okresu eksploatacji 3.3 a dużo nim jeżdziłem autostradami i rzadko poniżej 130kmh.
szynszyll
14.01.2025, 13:35
tu jeszcze dwa modele, ktore wychodzily tylko na japonie ~2000 roku. Honda CL400 i moja wielka niespelniona milosc - Kawasaki TR 250 na silniku Estrelli. szukalem tego jako import z japoni po europie ale ani sladu nie znalazlem :( te TR wychodzily w kilku przepieknych malowaniach 'z epoki'.
p.s. dodatkowo premiera 2025 dostepna w PL - Kawasaki W230 - dekielek, kolektor i wydech robią robote :D
tą kawę też bym pił :D do dna! pięęęęękna!!!
Nie tak dawno przecież wychodziła SR400 na wtrysku z guzikiem (miała też kopniaka). Nie chciało to za bardzo jeździć przyznam :) w dwie osoby to można było usnąć.
https://photos.app.goo.gl/7o5GUspgcFB9rT488
nie tak dawno? kiedy? gdzie? :D ponoć ten silnik 400 jeszcze lepszy niż 500 - może nie jedzie ale jedzie zawsze.
10 lat temu i nie przypominam sobie żeby SR400/500 miała guzik.
BTW ile czasu musi upłynąć na żółte blachy bo moja jest 1999 rocznik i zastanawiam się czy to już.
nie tak dawno? kiedy? gdzie? :D ponoć ten silnik 400 jeszcze lepszy niż 500 - może nie jedzie ale jedzie zawsze.
czas szybko leci, sprzedałem w 2018r, rocznik 2016 o ile dobrze pamiętam
10 lat temu i nie przypominam sobie żeby SR400/500 miała guzik.
BTW ile czasu musi upłynąć na żółte blachy bo moja jest 1999 rocznik i zastanawiam się czy to już.
Mój błąd, był tylko kopniak. Dziwiłem się nawet dlaczego to tak kiepsko pali, skoro na wtrysku powinno być chyba łatwiej?
Na zdjęciu nie widzę rozrusznika
https://photos.app.goo.gl/q3mEESbEndLrqXxi6
Dla równowagi miałem w tamtym czasie jeszcze Buella 1125r :)
https://photos.app.goo.gl/WYfHpUypuy2rZoxp8
ps: jak wrzucać zdjęcia z google photos?
To zależy od województwa, ale w większości pojazd musi mieć 40 lat.140424
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
niestety. dzięki w124 na zółtych mamy przejebane :D
10 lat temu i nie przypominam sobie żeby SR400/500 miała guzik.
BTW ile czasu musi upłynąć na żółte blachy bo moja jest 1999 rocznik i zastanawiam się czy to już.
Poczytaj o rejestracji na pojazd muzealny. Wiem, ze w Polsce jakos obeszli chore przepisy odnosnie wieku pojazdow i rejestruja nawet kilkuletnie pojazdy na zolte blachy. Ostatnio widzialem kilkuletniego Chargera 5.7 Hemi na zoltych blachach w Polsce. Polak potrafi :blues:
z racji tego, ze na rozne rynki wychodza rozne modele omija nas masa ciekawych i czesto pieknych motocykli. czasem ogladam asortyment na ameryki - inny jest na polnocna, inny na poludniowa - azje, japonie. tu na przyklad klasyczny CB400SS z lat ~2002-2004. ptaszki o nim w europie nawet nie cwierkaly. duzo tego nas omija.
To prawda , wczoraj byłem oglądać Kawasaki dla koleżanki i okazało się że ekozjeby europejskie zablokowały sprzedaż.
No to motorek idzie na resztę świata gdzie oporów nie ma.
W ten sposób wiele modeli omija chorą Europę.
szynszyll
15.01.2025, 07:36
przesadzone normy emisji to tylko czesc zagadnienia. oczywiscie wyciely z rynku UE wiele ciekawych maszyn ale powodow zroznicowania asortymentu jest kilka. rozne prawodawstwo co do kategorii praw jazdy, stawki ubezpieczeniowe i ulgi/przywileje w ruchu drogowym, specyfika rynku. dodatkowo dochadza kwestie zwiazane z homologowaniem pojazdu na danym terenie + ochrona praw patentowych i wzornictwa. swiat jest w tej kwestii zrejonizowany i cos homologowane i chronione w europie nie jest juz takie na przykład w ameryce polnocnej czy indiach. kolejna kwestia jest zapewnienie wsparcia logistycznego i serwisowego - im wiecej modeli tym wiecej zasobow czesci zamiennych w magazynach centralnych, wiecej szkolen dla mechanikow, akcji serwisowych itd. trudno wymagac od producenta by ponosil te wszystkie koszty przy sprzedazy rzedu kilkuset sztuk rocznie na kraj. wyniki sprzedazy dla europy pokazuja wyraznie, ze najwiekszym zainteresowaniem ciesza sie modele najtansze i... najdrozsze. czy mialoby sens gdyby w salonie staly obok siebie Transalp 400 i 600 bo przeciez oba takie motocykle byly produkowane? czy Yamaha zarobilaby na popularnej w ameryce poludniowej Tenere 250? szerokie zagadnienie a biznes jest biznes.
dobrze napisane. szczera prawda.
Fajna ta GB350, ale widzę coś co mi nie pasuje a mianowicie umiejscowienie tylnej lampy. Dla mnie motocykl musi mieć bagażnik i kufer a w tym modelu może to być problem. Pożyjemy, zobaczymy......
szynszyll
16.01.2025, 04:08
problem znany z wielu wspolczesnych moto. ja go rozwiazuje montujac taka dodatkowa lampe LED - swietny produkt - polecam. na fotce z kufrem Versys650 - z wyzszego auta/autobusu po zalozeniu kufra nie widac zupelnie lampy. tu jeszcze w kufrze dodalem dedykowane LED-y. jak pisalem wyzej - problem w wielu motocyklach z ostatnich lat.
p.s. ta lampka ma dwa wejscia na +12V. swieci lekko pozycja a na STOP sie rozswietla + absolutna wodoszczelnosc.
Mazurkas007
16.01.2025, 05:06
Są rynki, na których ktoś o tym pomyślał i jest inna wersja w sprzedaży.
140452
szynszyll
16.01.2025, 05:41
i ta wersja lampy poza tym, ze bezpieczniejsza to przeciez zdecydowanie ładniejsza i w klimacie całości. blotnik i 'cykor łapka' tez 'vintage' a nie gwiezdne wojny. wydech w chromie, kanapa z podziałem - lepiej to wyglada niż to co w salonie PL.
Mazurkas007
16.01.2025, 07:05
i ta wersja lampy poza tym, ze bezpieczniejsza to przeciez zdecydowanie ładniejsza i w klimacie całości. blotnik i 'cykor łapka' tez 'vintage' a nie gwiezdne wojny. wydech w chromie, kanapa z podziałem - lepiej to wyglada niż to co w salonie PL.
Tylko czekać, gdy sie pojawią w sprzedaży kit'y do przeróbek. Tym bardziej, że to będą części oryginalne.
szynszyll
16.01.2025, 07:21
z pewnoscia bedzie mocno customowany - cena jest bardzo ok, klimacik jest, baza do przerobek jest. wystarczy popatrzec jak rozwineło się 'podziemie' Kawasaki Estrella - taki piździk a ma na swiecie fanow i każdy chce sie czyms wyroznic - jest tego naprawde sporo.
Widziałem i słyszałem ten motur Hondy, fajny jest i za taki kesz lepszy niż skuter :)
Jako fan Estrelli napiszę ,że najpiękniejsza jest w oryginale...:)
Cytat z artykułu:
Według statystyk w indyjskim moto-press, Honda odnotowała wzrost rok do roku o 32 procent w 2024 r. w porównaniu do liczb z 2023 r. Opiera się to na sprzedaży 5 801 498 motocykli w samym 2024 r. Tak, to pięć milionów motocykli . Liczba ta obejmuje 5 292 976 motocykli Honda sprzedanych w samych Indiach i kolejne 508 522 motocykli wyeksportowanych z Indii na rynki zagraniczne.
Artykuł:
https://www.advrider.com/overseas-report-hondas-massive-gains-in-india/
A ja oczy przecieram bo ta GB 350 jest chłodzona powietrzem:eek:
Ale czemu te łuski masz na oczach?
BO bardzo mało już takich nowych motocykli.
Z dużych został Royal, gucio, harley i cb1100.
No i jeszcze kilka małych około 125 ccm jest. ALE 350 to nie widać żadnej.
Ciekawe, że silnik ma tylko 2 zawory :)
Tatq_kelob
25.01.2025, 19:56
To znaczy, że nie będzie się psuł?
Nie ma takich co się nie psują. Choć z tymi osiągami raczej nie wybuchnie i pewnie starczy na lata. No chyba, że rajder będzie próbował cisnąć.
Na dwoje babka wróżyła. Pisałem gdzieś na forumie o silniku crf1100 z padniętym wtryskiwaczem po 20kkm co remontu narobił. Wycena hądy 40kpln remont, ubezpieczalnia beceluje i robimy.
szynszyll
12.04.2025, 19:57
namieszalla honda swoja oferta solidnie w tym segmencie
No i całkiem fest maszyna. Wiem bo się kulnołem. Ondą oczywista.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.