PDA

View Full Version : Jaki olej do lag i uszczelniacze do DL1000 AL8?


zimny
29.12.2023, 09:08
Cześć,

szukałem i nie znalazłem nigdzie, ani u nas na forum DL ani na Stromtrooper - przymierzam się do wymiany oleju i uszczelniaczy w DL1000 model 2018.

Nauczony że nasze FAT wie wszystko - a co tam, zapytam :)

Niestety nigdzie nie mogę znaleźć gęstości oleju w lagach - lub chociaż info o tym jaki dokładnie jest tam zalewany fabrycznie? W klasycznym zawieszeniu w DL650 zalewałem zwykle 10W ale nie miałem nigdy zawiasu USD - nie wiem czy tu jest podobnie.

No i uszczelniacze - nie chcę żadnych allballsów itp tylko oryginał - NOK. Oczywiście można kupić komplet w serwisie za 400pln ale może ktoś będzie wiedział jakie tam siedzą aby dobrać z NOKa bezpośrednio? Wiem że nie to forum ale są spece co dłubią w przeróżnych motorkach i może akurat..

Z góry dzięki za wszelką pomoc, porady,

Pozdrawiam
zimny

Emek
29.12.2023, 09:17
Ss8 10w

strobus1
29.12.2023, 10:21
Szukaj w pudełeczkach atheny uszczelniaczy NOK. Z reguły to te droższe zestawy.

szynszyll
29.12.2023, 15:12
w Larssonie Athena/NOK numer towaru:

735.46.08 - kolor zolty oznacze, ze bedziesz musial poczekac kilka dni ale towar jest dostepny

wedlug danych olej Suzuki L01 - więc 5W

wedlug rozkladowek 2015 i 2018 maja takie same widelce:

L5 2015:

https://sklepmoto46.pl/suzuki/diagram/show/3297/42660/521a-front-fork-damper

L8 2018:

https://sklepmoto46.pl/suzuki/diagram/show/3339/43035/521a-front-fork-damper

według storny Louis dla L5 wchodzi: 569 ML SUZUKI L01 na lage - jezeli lagi sa identyczne to i w L8 zapewne tyle ma byc.

na tej stronie mamy tego potwierdzenie tj. 2017-2020 to 569ml na lage:

https://www.kroon-oil.com/en/product-recommendation/motorcycles-mopeds-atv-utv/suzuki/dl-v-strom/dl1000xta-v-strom/83561/616087/#!/component:616087/

emek, skad wziales wiedze o oleju ss8?

Emek
29.12.2023, 16:20
Z manuala.

szynszyll
29.12.2023, 16:35
dla L8? moglbys mi wrzucic screena tej strony? wszedzie w sieci natykam sie na L01 i na filmach na YT ludzie leja 5W. SS8 zalecany jest dla DL1000 z klasycznym widelcem i to faktycznie ekwiwalent 10W.

L01 wg parametrow plasuje sie pomiedzy 2,5W a 5W ale widze na sieci, ze ludzie leja 5W i takie przyporzadkowanie maja w sklepach

p.s. screen z manuala dla 1050 - wg rozkladowek widelec jest identyczny jak w roku 2018. rozni sie ilosc oleju nieznacznie. byc moze ze wzgledu na roznice w masie. ten widelec pojawil sie w roku modelowym 2014 w L4

zimny
29.12.2023, 22:30
Panowie, ogromne dzięki :bow:

Szynszyll - tak po cichu liczyłem że spojrzysz na ten temat :) Dzięki.

Zdobyłem manual od AL4 (zawias zdaje się być taki sam) i tam stoi następująco:

Pour specified front fork oil up to the top level of the inner tube.
“A”: Fork oil 99000–99044–L01 (SUZUKI FORK OIL L-01)
Front fork oil capacity (each leg)
569 ml (19.2/20.0 US/Imp oz)

Czyli wychodziłoby 5W jak rozumiem.

Dziękuję za pomoc :Thumbs_Up:

szynszyll
30.12.2023, 01:24
tak, nalej syntetyczne 5W.

zimny
03.01.2024, 08:19
tak, nalej syntetyczne 5W.

Szynszyl, dziękuję - czy Motul Factory Line 5W będzie w sam raz? Czy polecisz coś innego ewentualnie?

szynszyll
03.01.2024, 12:26
Hej. Ja wiekszosc Motula leje bo mam na niego dobre rabaty, a ten na 100% bedzie OK. silnikowe rozne ale inne plyny ustrojowe to glownie M.

p.s. w 99% knajp frytki smażą na gorszym oleju niż ten M co wrzuciłeś :D rozsadna włoska oliwa kosztuje mniej za litr :D

zimny
10.01.2024, 08:32
Finalnie zakupiłem oliwę Motul Factory Line 5W natomiast uszczelniacze oryginalne Kayaba - NOK (komplet pyłowe i olejowe wyszedł ok 230pln). Jak dojdą wrzucę fotkę i numery katalogowe, może komuś się przyda takie info :)