View Full Version : Honda CX500
Hej,
Od dłuższego czasu choruję na CX500 do "pocięcia". Generalnie zbieram się i zbieram. W końcu trafiła się sztuka w okolicy. Właściciel już coś robił z nią. Sztuka z 1980 roku - dobry rocznik ;) Przebieg w okolicach 89tyś. Wiem, że te silniki robią nawet i 500tyś. Ale na co zwrócić uwagę? Zawieszenie z tyłu czytałem, że lubi się zespawać za pomocą rdzy.
Ale coś jeszcze?
https://images90.fotosik.pl/691/5b9e2394261bb56fmed.png (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5b9e2394261bb56f)
Pozdrawiam,
Kamyk
czy sprzęgło się nie ślizga bo pizdowaty dostęp i czy nie cieknie pompa wody. kupuj - i tak będzie przejebane i tak :D
jak mniemam to widziałeś już na YT CX500 w wersji enduro. zajebiście mi się podoba :D
czy sprzęgło się nie ślizga bo pizdowaty dostęp i czy nie cieknie pompa wody. kupuj - i tak będzie przejebane i tak :D
jak mniemam to widziałeś już na YT CX500 w wersji enduro. zajebiście mi się podoba :D
Widziałem :) i mega mi się podoba. Nie wiem w jakim stylu bym chciał, ale pewnie coś na wzór scramblera bardziej niż cafe.
Kamyk
mishieck
25.10.2023, 18:41
Sprzęgło akurat ma fajny dostęp. Jest z przodu
Bolączki tego modelu:
- łańcuch rozrządu - wyciąga się i tnie obudowę, na 99% czeka cię wymiana. W CX500 jest manualny napinacz rozrządu i co kilka tys. km należy sprawdzić i naciągnąć. Zazwyczaj nikt tego nie robił. Jak wygląda rorząd masz np. tu: https://motofaction.org/motorcycles/honda-cx-gl/cx500-cx650-gl500-gl650-closer-look-cam-chain/
- mechaniczny uszczelniacz pompy wody - dramat po 40 latach. Przy wymianie rozrządu konieczna wymiana, wałek rozrządu na końcu zazwyczaj też jest już skorodowany. Zamienników i używek nie ma. Jak masz szczęście to nie cieknie, ale bywa tez tak ze po prostu jest niedrożny odplyw z obudowy pompy wody i tego nie widać (wyguglaj "Weep hole cx500" albo tu: https://motofaction.org/motorcycles/honda-cx-gl/a-how-clean-weep-hole-mechanical-seal-aperture-cx500-gl500-cx650-gl650/) - tu film z wymiany: https://www.youtube.com/watch?v=HCgBWFoCmos
- w tym roczniku awaryjny stator - możliwe ze czeka cię wymiana na Ignitecha, najlatwiej sprawdzić czy pracuje na oba baniaki (cx500 bedzie chodzil na jeden, najlepiej odepnij fajki i sprawdź)
Poza tym moto ma 40 lat i jakość wykonania pewnych elementów nie jest jakoś baaardzo hondowska. Składam takiego CXa i wiekszość jego problemów już przerobiłem.
Kopalnia wiedzy: https://motofaction.org/motorcycles/honda-cx-gl/
i polskie forum cx500: http://hondacx500.cba.pl/
mareksz007
25.10.2023, 19:59
Wyciągnięcie silnika w naście minut. Dostęp do wszystkiego idealny. Jak za kilka tys. nie ma nad czym się zastanawiać. Na aledrogo mnóstwo gratów.
Aaaa to pompa wody jest z tylu i ma chujowy dostęp :) posypuje łeb popiołem.
Tak czy owak powodzenia w zakupie a potem dużo cierpliwości i pieniędzy :)
Heh pierwsza moja Japonia 🙂
Pompa wody nie ciekła po zbyt mocnym dociągnięciu śruby? Pod spodem była Ceramiczna uszczelka? Pamiętam że u mnie pękła, a i nakrętka "kołnierzowa" się urywała ( kryła wał z przodu?) Młody człek to i Niutonów nie ogarniał ;)
Coś mogłem pokręcić..ale to było +20 lat temu
Ten silnik nie miał być do autka? A zaadoptowany został do moto?
Wdzięczny motek.... Dała radę jechać mając 9 osób na pokładzie :D Zlot w Radzyniu Podlaskim.
Jakieś graty jeszcze mam do CXa a i serwisówka na CD gdzieś jest.
Sprzęgło akurat ma fajny dostęp. Jest z przodu
Bolączki tego modelu:
Kopalnia wiedzy: https://motofaction.org/motorcycles/honda-cx-gl/
i polskie forum cx500: http://hondacx500.cba.pl/
Dzięki serdeczne! To mi mega pomoże!
Kamyk
Jakieś graty jeszcze mam do CXa a i serwisówka na CD gdzieś jest.
Jak zakupię w końcu to się odezwę, może coś jeszcze znajdziesz.
Pozdrawiam,
Kamyk
wstępnie ten silnik miał napędzać jakiś mikrosamochód. masz rację.
Czy ten motor nie był montowany w motopompach strażackich? Oczywiście nie w PL. Chyba, że coś pokręciłem?
honda_honda
26.10.2023, 13:37
W motopompach na pewno był montowany boxer BMW a czy z hondy nie wiem
Polskie motopompy z tego co pamiętam były z Syrenki, albo na odwrót ;)
Kamyk
Miałem dwie sztuki ze 30 lat temu, jedna z taką duża owiewką Rickman
Swoich ..jakoś nie wspominam dobrze.
Były to już motocykle po przejściach ( te moje)i pewnie dlatego.
Jeden wciągał mi olej z ilością 1 l na 300 km , drugi kupiłem i okazało się że po urwaniu zaworu ktoś wymienił tylko głowice.
Niestety jak się okazało dostał tez korbowód....nie podobało mi się trochę jak chodził i tak sobie słuchałem jak chodzi w garażu i nagle jeb - urwała się główka korbowodu...na szczęście w garażu ...mało się motocykl nie przewrócił z centralki :D...
Na szczęście bez większych konsekwencji w silniku ....wymieniłem korbowód na jakiś używany i dalej już jeździł bez problemowo przez kilka lat.
No może trochę więcej oleju brał - bo powstała przy tym ryska na cylindrze :(.
A kilka naprawiałem znajomym.
Największe jaja miałem jak ktoś wymiał stator i odwrotnie założył impulsatory - wszystko przełożyłem z mojego cx a ten nadal źle chodził - co ciekawe zapalał ale wchodzi dobrze na obroty.
Pomógł mi jakiś gość , właściciel CX którego jadąc swoim CX spotkałem w trasie, powiedział co i jak że miał to samo i moto rok po mechanikach jeździło ;)
Komuś tam rozrząd wymieniałem - faktycznie ten napinacz coś był nie teges szczególnie w pierwszych egzemplarzach.
Z perspektywy użytkownika n wiekowej Hondy o niebo wyżej oceniam VFR RC36 :) po każdym względem.
Ale faktycznie jako projekt to chyba najczęściej obok cegły BMW przerabiany motocykl i widziałem przepiękne egzemplarze.
Gdzieś nawet w wątku z dziewczynami na moto był jeden super projekt :)
Także wytrwałości i sukcesu :)
Polskie motopompy z tego co pamiętam były z Syrenki, albo na odwrót ;)
Kamyk
Polskie motopompy były jeszcze na silniku takim jak w Dzik 21.
To cięcie cegieł to naprawdę mnie wkurwia ;)
Sorry za offtop :) ale co widzę ogłoszenie to co w drugim: bobber. Fak! :)
mareksz007
26.10.2023, 18:37
129291
Żal pociąć
Weź bo zawału dostanę :) ale malina.
Thorgal77
26.10.2023, 18:49
Przeserwisowałem kiedyś jedną - straszne padło było, wszystko zapieczone - na czyszczeniu hamulców, zacisków itp i regeneracji spędziłem 2 dni, zawieszenie tylne dojechane aż sztywne, zapieczone wszystko.... ech... widocznie miałem pecha - moto dla kogoś co ma czasuuu......
mishieck
26.10.2023, 20:36
Ale takiego silverwinga w oryginale to bym przygarnął…
https://youtu.be/DeT6WIt4cVc
DeT6WIt4cVc
mareksz007
26.10.2023, 21:42
https://youtu.be/pbdRnn9CPWo
Jak kupiłem to szczur był straszny, ale po siedmiu miesiącach jak widać
https://youtu.be/pbdRnn9CPWo
Jak kupiłem to szczur był straszny, ale po siedmiu miesiącach jak widać
No jak to był szczur to albo nie znasz słowa szczur albo przemeldowales sie do garażu :)
Jest przepiękna. Gratulacje!
Ps szczur wyglada tak ;)
Ale faktycznie jako projekt to chyba najczęściej obok cegły BMW przerabiany motocykl i widziałem przepiękne egzemplarze.
Gdzieś nawet w wątku z dziewczynami na moto był jeden super projekt :)
Także wytrwałości i sukcesu :)
O ten miałem na mysli :)
https://africatwin.com.pl/showpost.php?p=821116&postcount=615
piękna/ny :D
trzeba przyznać, ze seria K jest jakby stworzona do motania takich wynalazków. jak to mawia Pastor: 'silnik w tym wygląda jak kontener płyt techno' :D
ja się zapalam jak widzę te przeróbki ale prawidłowo zachowane K będą w cenie szybciej dzięki temu no a te złomki co zostały przerobione dzięki temu mogą dalej jeździć zamiast skończyć jako dawcy.
Ja miałem chęć podziubac moją VFR na takiego retro bajka ...ale boję się efektów :D
https://youtu.be/D2zM0hMH4Qs?si=nMJphhDDCV8WFWKN
W Lublinie taka stoi u handlarza, piękna. https://www.motorcycleclassics.com/classic-japanese-motorcycles/honda-cx500-turbo-zmsz13ndzbea/
W Lublinie taka stoi u handlarza, piękna. https://www.motorcycleclassics.com/classic-japanese-motorcycles/honda-cx500-turbo-zmsz13ndzbea/
Te sobie cenią. Ciekawa jaka cena u tego handlarza.
Kamyk
Te sobie cenią. Ciekawa jaka cena u tego handlarza.
Kamyk
Wspomniał 45 czy coś kole tego.
Tak myślałem, bo w DE takie sztuki po 10tyś Eur widziałem.
Kamyk
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.