View Full Version : R1300gs
Chyba jeszcze nie było na forum
https://www.facebook.com/groups/297242865872284/posts/632272559035978/
Pozdrowienia,
D
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Auta robią z silnikami litra a tu prestiż, duma i pieniądze. Ile ma kosztować ze 30 koła euri ?
Wszyscy teraz zrobią 1350 :) pojebało
CzarnyEZG
22.09.2023, 08:15
Jeszcze nigdy leczenie kompleksu małego penisa nie było tak mocno rozwinięte.
Albo 1390 :D
https://motovoyager.net/newsy/nowy-ktm-1390-super-adventure-na-zdjeciach-szpiegowskich-co-za-twarz/
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230922/8ddab3e854e15b7446b85e881e5a5154.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
https://film.org.pl/wp-content/uploads/2021/01/Predator_1-1.jpg
No piękne te motocykle obecnie robią :)
Mnie uczyli ze po narkotykach to lepiej wziąć na żądanie a nie siadać do deski projektowej.
No i te silniki??? Ojapierdole.
muszel72
22.09.2023, 08:52
Jednak przyznać muszę, że wygląda dość kompaktowo.
Cos w tym jest. Kolo wygląda jak na kocie.
https://motovoyager.net/wp-content/uploads/2021/06/bmw-r-1300-gs-scaled.jpg
Może to któryś z naszych siatkarzy :D
1250 wasserboxer przy 1100gs Dla mnie wyglada bardziej kompaktowo i sprytnie ukrywa swoją niemała masę - taka tendencja: ma być łatwo, ogarnialnie, nieoniesmielajaco.
1250 wasserboxer przy 1100gs Dla mnie wyglada bardziej kompaktowo i sprytnie ukrywa swoją niemała masę - taka tendencja: ma być łatwo, ogarnialnie, nieoniesmielajaco.
No...i czy to źle? Ja np jestem kurdupel i olejak 1200 dla mnie był dużo przyjaźniejszy niż np 1150.
Ktm ma 1290 i śmiechu nie ma.
Żeby było jasne - też mi się nie podoba ten ciągły pęd za pojemnością w tych maszynach, ale skoro idzie z tym pewna kompaktowość to bólu moim zdaniem nie ma. Klienci I tak to obwiesza jak choinkę.
Oczywiście, gro klientów kupujących to w salonach uzna że 1300 jest lepsze od 1250 bo ....to 1300. To pomijam bo to nie moja bajka.
Na szczęście, i 1250 i to z wątku to dla mnie abstrakcja finansowa i ogólnie, zatem moje problemy ograniczają się tylko do przyszłego dylematu (mam nadzieje) czy olejak SOHC czy DOHC :D
Pozdrawiam
Zimny
Ten to ma problemy. Jansie cieszę ze w ogóle mam OHV :)
Ten to ma problemy. Jansie cieszę ze w ogóle mam OHV :)
Czekaj Matjasku, ile ty masz motocykli w garażu? Weź no mi przypomnij :D Pewnie niekoniecznie od BMW ale i SOHC i DOHC by się znalazło ;)
Ja zaznaczę że chciałbym, planuję mieć ten dylemat. Nie że mam :)
SOHC OWSZEM JEST.
niestety nie ma nic SV i chyba już nie będzie.
Wracając do nowego GS - ja nie twierdze ze ta ogarnialnosc to coś złego. Zawsze pisałem ze podziwiam BMW za to co zrobiło ludziom we łbach i na rynku w sensie sprzedaży i obsługi posprzedaznej. Szapoba.
Obecnego wyścigu zbrojeń nie rozumiem ale tez i nie muszę.
Wyścig zbrojeń istnieje od 40 lat?
XRV/XTZ robiły potężne wrażenie pojemnościami 750 (w ęduro). Teraz to motocykl dla początkujacych.
Jak potrzę na grille suvów (już są tak duże że to jeden wielki szczerzący się testostoronem grill) to śmiem twierdzić, że kolejnym stadium ewolucji będzie budowanie zabudowanych testosteronem ęduro.
No tyle tylko że takie ęduro już było i jest - nazywa się to KTM 990 ADV :)
Tyle tylko że to jest/była raczej inna filozofia motocykla niż GSy i inne takie.
Rosły chłop ze świeżymi tatuażami, brodą i drugim BIG moto zaraz po jego pierwszym Virago 525 rzekł do mnie. "poniżej Lytra to nie motocykl".
ŁukaszBIA
22.09.2023, 14:34
Ten wyścig zbrojeń to też chyba żeby zmieścić się w normach emisji spalin. GS 13 ponoć lżejszy kilkanaście kg 1250.
Chyba jeszcze nie było na forum
https://www.facebook.com/groups/297242865872284/posts/632272559035978/
Pozdrowienia,
D
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Darius, w wolnej chwili, jak będziesz przy kompie - wrzucisz proszę te kilka zdjęć z FB bezpośrednio w swój pierwszy post w tym wątku? Link możesz pozostawić jako źródło ale chodzi o tych kolegów którzy nie mają konta na FB (tak, wiem że to jest post "publiczny" i nie wymaga logowania ale jednak po jego kliknięciu wyskakuje pop-up z prośbą o zalogowanie i przysłania treść).
Z góry dzięki!
szynszyll
24.09.2023, 17:24
tym bardziej cieszy, ze nie wszyscy oszaleli. honda zrobila trampka o rozsadnej pojemnosci, yamaha t7, aprilia tuarega, suzuki dl800. triumph zaprezentowal tigera 660 o mokrej masie 208kg. szkoda, ze narazie tylko wersje Sport ale trzymam kciuki, zeby sie odwazyli na wersje 660 XC. osobiscie wolalbym zjechac z asfaltu na CB500X co wazy 199kg a nie takim klocem. znam czlowieka - mocno bogatego - co jezdzil trampkiem 650 i uwielbial ten motocykl. koledzy 'byznesmeny' sie z niego smiali to poszedl do salonu i kupil nowego GS LC, a ze chlop jest maly i nie za silny to w pierwszym tygodniu go nie opanowal i wykutal w naczepe ciagnika.
reasumujac - nie znosze ciezkich motocykli poza asfaltem i doceniam kazdy kg mniej - napier... mnie plecy i juz po prostu nie mam sily na kloce typu gs1150 :(
Kilka lat temu mieliśmy moto spotkanie w naszych górach, przyjechały tam też 3 GSy. Jeden z posiadaczy był tak niski i drobny że mimo obniżanego na specjalnie życzenie kanapy i zawieszenia ledwo panował nad motocyklem stojąc w miejscu.
Podjazd był lekko pochyły , nie dał rady no i leży , dwaj pozostali pomagali mu podnieść klocka. Następnego dnia przygotowania do wyjazdu i znowu nie utrzymał , GS leży.
Miałem okazję zamienić z nim kilka zdań no to pytam dlaczego jeździ motocyklem dwa razy za dużym na jego wzrost i możliwości.
Usłyszałem że koledzy geesiarze go namówili bo oni jeżdżą i jest to super motocykl no i że jak chce z nimi jeździć to musi kupić. Tyle że oni byli zdecydowanie wyżsi.
To jest tak niezrozumiała logika że nawet trudno to skomentować.
Osobiście znam dwóch dobrze zarobionych ludzi i dla nich nie ma nic innego tylko BMW. Samochód, motocykl, to musi być to - nowe i pachnące. Koledzy tez mają :)
Mam nadzieje ze teraz już nieco bardziej rozumiesz tę logikę :)
Dodam, ze wcale nie chodzi o to żeby tym motocyklem jeździć.
szynszyll
25.09.2023, 06:57
chłopaki 'umiom w promocje' :D takie 64GB kosztuje 15-20pln - ale pioro kulkowe za 5pln wygrywa!
https://bmwsklep.pl/produkt/pendrive-bmw-m-64gb/
o ch... słodki :D ołówek BMW :D
https://bmwsklep.pl/kategoria-produktu/lifestyle/akcesoria-lifestyle/
Czyli się potwierdza że BMW to bardziej stan umysłu niż marka:)
szynszyll
25.09.2023, 08:38
https://tiny.pl/c57rv :D
pawel_sz
25.09.2023, 08:46
jednako to pączkuje i na inne marki choćby widać po części właścicieli NAT
p.
Oprócz 1300 BMW wypuściło też nowe 900. Wersja nie-adventure waży na mokro 219 kg i wygląda bardzo smukło, rzekłbym nawet, że zacnie. Za to adventure to taka sama beczka jak zawsze.
Czyli się potwierdza że BMW to bardziej stan umysłu niż marka:)
Jest potencjał na reaktywację wątku który kiedys rambo założył ;) (btw on jeszcze w ogóle na moto jeździ? lata temu się z nim widziałem)
Jako farbowany beemiarz później napiszę coś od siebie. Posiadając GSa poczyniłem szereg spostrzeżeń z zakresu socjologii, psychologii...
...ja kupiłem GSa m.in. dlatego, że w owym czasie NAT i DL1000 po 2014 były poza zasięgiem kasowym. Serio :) no a potem okazało się że to bardzo dobry motocykl.
Pozdrawiam
zimny
ja się ostatnio żachnąłem mocno jak popatrzyłem na olx - można wybierać, przebierać!
ba! w tych samych pieniądzach można kupić R80/100GS lub R1200GS :D co kto lubi?
Pióro kulkowe jednak odpuszczę :D
Na wstępie - nie chcę obrażać użytkowników BMW i wrzucać ich do jednego wora, nie każdy prezentuje w.w. symptomy - mam nadzieję, że włącznie ze mną :D
Długo się broniłem przed zakupem jakiekolwiek bmki ale po prostu RTek wyszedł mi jako najlepsze moto do jazdy z małżonką (ich auta nie miałem nigdy i póki co się nie zanosi, bo po pierwsze mam wrażenie, że nie pasuję do tego stanu umysłu a po drugie preferuję gwiaździstą konkurencję która niestety nie robi motorków). Natomiast GSa chyba raczej nigdy nie kupię bo nie chciałbym być posądzany o przynależność do w.w. grupy a przede wszystkim, bardzo subiektywnie, te motorki są dla mnie po prostu brzydkie - bez urazy - przy czym ten 1300 wygląda już lepiej na dostępnych zdjęciach.
Co do ciężaru, to ATAS-kloc ma jeszcze wyżej środek ciężkości natomiast jeździ się tym fenomenalnie (po twardym) i myślę, że gdybym sprzedał swoją i kupił prawie nowego RTka to bym żałował.
Powoli zaczynam myśleć o R80, gdyby naszła mnie ochotę na robienie samemu. Pamiętam te motorki na wakacjach w latach 80/90tych jak przyjeżdżali na nich kierownicy zza zachodniej granicy. Robiły mocne wrażenie, tak że zostało do dziś.
PS nietanie gadżety są też u dilerów innych marek premium ale tak wypaśnego sklepu internetowego jak powyżej to jeszcze nie widziałem :D
szynszyll
25.09.2023, 10:39
wszystkie bmw jakie mialem pod dupa prowadzily sie fenomenalnie na czarnym, byly mega ergonomiczne i mialy MEGA hamulce. ze skrzynia i silnikiem juz nie tak fajnie. F650 nie uznaje za BMW. ten sklep to tylko maly procent firmowych gazdzetow - mialem w rekach papierowa wersje katalogu z niemiec - kilkaset stron.
p.s. filmy animowane badz takie jak star wars czy marvel zarabiaja na gadzetach kilka razy tyle co na biletach. tak samo kluby pilkarskie - koszulki, nalepki, plakaty... Harley tez jest wysoko w tym rankingu 'pierdoletow'.
Wczoraj zakonczylem trase na szwajcarskie i wloskie przelecze. 6 jazdy na r1250gs. Ekipa byla mocna: 2x Tiger 900 Pro , 1xR1200GS ADV - ta trójka wymiata na moto. Ja na 1250. Jeżdżę raczej tak sobie i uważam, że tutaj GS pozwala na bardzo dużo, a do tego jest przyjemnie i ma się poczucie bezpieczeństwa, stabilności. To duża zaleta jak dla mnie. Radość z jazdy 1 liga. Jeżeli 1300 będzie lżejszy, mocniejszy, to wróżę mu sukces conajmniej na takim samym poziomie jak 1200/1250.
…. Jeżeli 1300 będzie lżejszy, mocniejszy, to wróżę mu sukces conajmniej na takim samym poziomie jak 1200/1250.
czyli gs1250 ma za mało mocy? :)
czyli gs1250 ma za mało mocy? :)
W stosunku do konkurencji, tak.
czyli gs1250 ma za mało mocy? :)
dodam od siebie że zawiasu na dziury też nie mają..:p
Wygląda że nadal nie będzie Android Auto / Apple Car
hRT1y7ftVfc
Ehhh to już teraz na pewno nie bierę nowego GSa ;)
Wreszcie ten model sie odnalazł. Podoba mi sie
Wygląda że nadal nie będzie Android Auto / Apple Car
hRT1y7ftVfc
Ehhh to już teraz na pewno nie bierę nowego GSa ;)
To jest niezależne od modelu 1300. Miałem uruchomione teraz na 1250 na iPhone. Dobre to jest IMO. (obsługa z kółka)
szynszyll
26.09.2023, 06:06
Further certification data from Australia list the R 1300 GS at a tare weight at 522.5 pounds.
237kg
ortopeda tez ma dzieci :D
Dla jaj jeno napisze ze pierwszy G/S80 ważył 180kg :)
szynszyll
26.09.2023, 06:43
Dla jaj jeno napisze ze pierwszy G/S80 ważył 180kg :)
A byly jeszcze glownie z demobilu R65GS
Jak już tak się wszczególamy to ważny jest ukośnik ;) G/S - wszystko do bodaj 88r na monoleverze z tylu. Słyszałem o tych 65 ale nie widziałem nigdy.
W tej chwili ładne G/S80 to nie mniej jak 11k juri. Sztuki z szopy w stanie bardzo do roboty to minimum 5.5k - stoi to na klein z reguły kilka dni i znika.
Foto wstawiam dla pojęcia ewolucyjnego.
szynszyll
26.09.2023, 07:00
Jak już tak się wszczególamy to ważny jest ukośnik ;) G/S - wszystko do bodaj 88r na monoleverze z tylu. Słyszałem o tych 65 ale nie widziałem nigdy.
W tej chwili ładne G/S80 to nie mniej jak 11k juri. Sztuki z szopy w stanie bardzo do roboty to minimum 5.5k - stoi to na klein z reguły kilka dni i znika.
Foto wstawiam dla pojęcia ewolucyjnego.
pierwszy transalp wazyl 175kg. dzisiaj tylko chinczycy potrafia robic takie lekkie motocykle :)
ja w okolicach 2004-2007 jak jezdzilem do niemiec po 4x4 widywalem na mobile.de r65g/s na demobilach Bundeswehr-y.
p.s. i w ch... bylo tych świniakow karetek za smieszna kase z symbolicznymi przebiegami. gdyby czlowiek wiedzial...
Gdyby człowiek wiedział - to na przykład nie zamieniłbym shl mo4 51 na parkiet w mieszkaniu.
Ileż takich zdań można wypowiedzieć - szkoda gadać.
65 jakoś jedzie..., pod warunkiem,
że wersja otwarta, a te występują rzadko,
80 już jedzie,
100 w porównaniu do powyższych jedzie zdecydowanie lepiej,
dodatkowo spalając najmniej paliwa.
Co i tak nie zmienia faktu, że to taki "traktor" na dwóch kołach:D
Zdecydowanie dla lubiących jeździć zabytkami w dłuższe trasy.
Pomimo wielu wad, zadbane dość trwałe.
setka pali mniej niż 80? zaskoczyłeś mnie mocno - wszędzie piszą, że na 42mm BING, GS100 wpierdala wachę aż miło.
moja 80 bierze piątaka. bliźniak Twojego zresztą.
gdyby czlowiek wiedzial...
Gdyby człowiek wiedział - to na przykład
https://www.youtube.com/watch?v=rAtKr_nsZSs
PS. Wrzucanie ludzi do jednego wora bo jeżdżą jakąś marką "albo gatunkiem" ma tyle sensu co zakładanie, że wszyscy motocykliści to debila na głośnych wydechach nocą na kole i w ogóle wszyscy to dawcy nerek :) Nie waż ludzi bo i Ciebie zważą :)
Nierozumię cytacenia mnie w odniesieniu do Twojego wpisu.
Nierozumię cytacenia mnie w odniesieniu do Twojego wpisu.
Piosenka Łony (wstwiłem link) odmienia słowo "gdyby" :) Taka cecha narodowa :)
Nikt nikogo nie wrzuca do jednego wora, po prostu niektórzy sami wchodzą do wybranych worków i potem zdziwienie że ktoś to zauważa.
Znam ludzi jeżdżących marką BMW i są niewykrywalni czyli nie można ich rozpoznać.
Ale są też tacy co to są wręcz odwrotni , niemal krzyczą i się odpowiednio zachowują czasem nawet fanatycznie.
Także niektórzy sami wybierają worek, reszta niezależnych nie wchodzi do żadnego.
Nikt też się nie śmieje z nikogo tylko dlatego że wybrał tą markę dopiero jak ten ktoś specyficznie się zachowuje to jest zauważany.
Tak to widać z boku.
Także Wojtku nikomu się krzywda nie dzieje.
szynszyll
27.09.2023, 05:47
Tylko BMW! Żadnych azjatyckich aberracji :D
Dobre, chaos rurek i przewodów konra piękno i prostota :Thumbs_Up:
szynszyll
27.09.2023, 06:00
Dobre, chaos rurek i przewodów konra piękno i prostota :Thumbs_Up:
dobra, dobra :D nie ma bardziej pop... ukladu chlodzenia niz ten w Trampku. gumowych rurek jest tylko... 10 :D w ogole seria XL-V XRV to inzynieryjny sen wariata :D tyle, ze wybitnie solidny i trwaly.
dobra, dobra :D nie ma bardziej pop... ukladu chlodzenia niz ten w Trampku. gumowych rurek jest tylko... 10 :D w ogole seria XL-V XRV to inzynieryjny sen wariata :D tyle, ze wybitnie solidny i trwaly.
i tak nic nie przebije prostoty Cagivy Elefant (Silnik Ducati) Cała elektryka opiera się na 3 bezpiecznikach i dwóch wiązkach kabli .Silnik L2 chłodzony powietrzem bez żadnych rurek . Bardzo mi to odpowiada w serwisowaniu (jest szybko i łatwo) w TA rzeczywiście jest tyle gumowych węży ,ze ma co pęknąć . Mój ma ponad 250tys i nigdy nic nie ciekło z węzy.
szynszyll
27.09.2023, 07:58
i tak nic nie przebije prostoty Cagivy Elefant (Silnik Ducati) Cała elektryka opiera się na 3 bezpiecznikach i dwóch wiązkach kabli .Silnik L2 chłodzony powietrzem bez żadnych rurek . Bardzo mi to odpowiada w serwisowaniu (jest szybko i łatwo) w TA rzeczywiście jest tyle gumowych węży ,ze ma co pęknąć . Mój ma ponad 250tys i nigdy nic nie ciekło z węzy.
i do tego paski rozrzadu a nie osrane lancuchy.
w xlv750r mialem jeszcze kardan. i komu to przeszkadzalo? produkcja tylko 1983-85 :(
Nikt nikogo nie wrzuca do jednego wora, po prostu niektórzy sami wchodzą do wybranych worków i potem zdziwienie że ktoś to zauważa.
Znam ludzi jeżdżących marką BMW i są niewykrywalni czyli nie można ich rozpoznać.
Ale są też tacy co to są wręcz odwrotni , niemal krzyczą i się odpowiednio zachowują czasem nawet fanatycznie.
Także niektórzy sami wybierają worek, reszta niezależnych nie wchodzi do żadnego.
Nikt też się nie śmieje z nikogo tylko dlatego że wybrał tą markę dopiero jak ten ktoś specyficznie się zachowuje to jest zauważany.
Tak to widać z boku.
Także Wojtku nikomu się krzywda nie dzieje.
Miałem szerzej napisać ale Dzieju ujął to doskonale. W ciągu 1.5 roku miałem trochę kontaktów z mniejszymi lub większymi tzw. miłośnikami marki BMW. Sam miłośnikiem nie zostałem, ale sympatykiem konstrukcji, dopracowania i tego o czym szynszyll napisał: prowadzenie, heble, ergonomia. To jest rewelacja jak człowiek się oswoi - mówię akurat o moim olejaku.
Nie jest zaskoczeniem, że najfajniejsi beemiarze jakich poznałem to ci nasi, z FAT :) Ale miałem też ileś przypadkowych spotkań w trasie i tak, niektórzy ludzie sami wskakują do danego worka. I jak wychylają z niego głowę to z dezaprobatą patrzą na wszystko dookoła bo takie jakieś tanie, nie prestiżowe i w ogóle. Tak się niektórzy zachowują i daje się to odczuć - mówię wyłącznie z własnych doświadczeń.
Mam jednak pytanie do bardziej obytych - czy jest to specyfika w pomrocznej czy szerzej w Europie?
Pozdrawiam
zimny
Ja lubię BMW za dostęp do części. Pisze to już nty raz na FAT.
Do 30 letniego R2V zamówiłem w poniedziałek części do gaźników, wczoraj odebrałem. JEDEN kurwa dzien. Całodobowy dostęp do wszystkich zajebistych katalogów. Po prostu trzeba sprowbowac żeby zobaczyć różnice.
Graty do zabytka w jeden dzien. Spakowane w woreczki z numerem części. Kawa gratis.
Już brzemię motocyklisty jakoś dźwigam - ze śmigłem sobie poradzę tradycyjnie mając to w dupie.
W EU jest nieco inaczej. Kolesie jeżdżą i kasa po prostu jest. Nie wynika z wyprzedzania na trzeciego, wpierdalania się w kolejkę na czerwonym, bycia NAJcwanszym. Po prostu się żyje - u nas BUT kształtuje świadomość. Tyle.
Z zachodu Europy mamy łatkę dzikiego, prymitywnego kraju. Ja już z tym nie dyskutuje. Trzeba zobaczyć różnicę i wtedy dyskutować - być może dlatego BMW się tak z dupy u nas kojarzy.
Dzięki Matjas. Co do części do BMW potwierdzam - to inny lepszy świat. Trochę zamawiałem do GSa i w kwestii dostępności, szybkości i obsługi - ukłony. Inni powinni się uczyć. :bow:
Co do kwestii społecznych - to myślę że bardzo trafnie to ująłeś... twoja metoda radzenia sobie z tym podoba mi się :)
i do tego paski rozrzadu a nie osrane lancuchy.
w xlv750r mialem jeszcze kardan. i komu to przeszkadzalo? produkcja tylko 1983-85 :(
Bo bardzo droga była produkcja XLV co oczywiście przekładało się na cenę.; To samo było z Cagivą Elefant 900 IE (wtrysk)i z bogatym zawieszeniem i innymi gadżetami. Cena w 1990 wynosiła tyle co golfa przez co sprzedaż była bardzo niska wiec wycofali sie z bogactwa. Produkcka tylko 2 lata 90-92. Dlatego teraz uzyskują kosmiczne ceny https://www.autoscout24.pl/oferta/cagiva-elefant-900-lucky-explorer-benzyna-bialy-4b5abd49-2489-46e2-b0e1-484386187f2d?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=false&cldtidx=3&position=3&search_id=204whm8uw11&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown
szynszyll
27.09.2023, 10:24
XLV750R tez teraz ksztuje miliony, ale czy za cene CRF1100, GS1250 czy Tigera 1200 nie kupisz w salonie sensownej klasy B czy nawet lepiej?
Nie wiem nie wiem Szyn :D Dacia kosztuje ponad stówę obecnie :D
to jest obecna klasa BE :D
szynszyll
27.09.2023, 14:15
Nie wiem nie wiem Szyn :D Dacia kosztuje ponad stówę obecnie :D
to jest obecna klasa BE :D
Fiat, skoda - nie chce mi sie dalej szukac. T1200 to 85 tys minimum. R1300 na pewno 100 przekroczy
Duster i Jogger sa tansze od T1200
Tańsze jak nie maja NIC i najmniejszy litrowy TCe :)
Jak dołożysz cokolwiek trochę to masz 95 i lepiej - za dacie.
No a gs za stówę to już chyba żadna nowość.
Tańsze jak nie maja NIC i najmniejszy litrowy TCe :)
Jak dołożysz cokolwiek trochę to masz 95 i lepiej - za dacie.
No a gs za stówę to już chyba żadna nowość.
Nowka GS 1250 od 81tys
szynszyll
28.09.2023, 04:41
najwyzszy model Fabi w cenie T1200, do ktorego tez pierdyliard gadżetów za miliony mozna dokrecic. zasadniczo mysl jest taka - topowe modele motocykli kosztuja niemalo.
1.0 TSI 81 kW (110 KM) manualna, 6-biegowa:73 600 zł, 77 200 zł, 82 950 zł, 86 700 zł - opcja Monte Carlo
p.s. dawno nie ogladalem stron samochodowych i powiem tylko tyle: co za gowno sie ludziom probuje sprzedawac. bosz...
Laaaajf: https://www.facebook.com/BMWMotorrad/videos/955220238875850
szynszyll
28.09.2023, 17:11
ciekawe czy tez w brazylii go beda robic... wesola statystyka na dobranoc :D
No i proszem, taniocha od 86 900 zl
https://www.bmw-motorrad.pl/pl/models/adventure/r1300gs.html
Przy wpłacie własnej rzędu 29k rata miesięczna brutto circa 1300 na 3 lata. Nie piszą nic o wykupie ;) i ubezpieczeniu przez ten okres. W drugim roku pakiet będzie bolał ojapier
szynszyll
28.09.2023, 18:58
śmichy chichy ale jak sie odejmie mase plynow w BMW to wychodzi rowno to samo co sucha... XRV750 RD04 z 1990 :D a ile szajsu wiecej jest w BMW chyba nie trzeba pisac.
Viadro 1000 z łańcuchem mokre wazy 276kg
Tygrys 1200 z kardanem mokry wazy 249kg
R1300GS mokry - przypomne - 237kg - 39kg mniej niz Honda
Honda dlatego dużo kosztuje bo też tyle waży. :D
szynszyll
29.09.2023, 05:50
Honda dlatego dużo kosztuje bo też tyle waży. :D
wiesz co mowisz :D zainwestowałeś w jedną z cięższych :D
to ja podam konkret :D jak to mawia jeden kolega z Podkarpacia: ochujuzłoty :D
skoro już osiągnęliśmy konsensus co do wyglądu to mogę napisać: 121koła za CB500X z cyckami? :D
Matjas, to jedynie 17 średnich miesięcznych zarobkow w Polsce. Mocno na wyrost kwilisz :).
To się w leasing weźmie :dizzy:
silnik stopień sprężania 13,3 : 1
akumulator 12 V / 10 Ah :) :)
wizualnie... konkretnie odchudzony. Odnoszę wrażenie, że cały zadupek jest z plastiku
Lucky Luke
29.09.2023, 14:58
Jak na bmw spoko , trochę w stylu starego HP
szynszyll
29.09.2023, 15:48
deklaruja na stronie mase sucha hp2 na 175kg, wiec tyle ile wazyl pierwszy transalp 600 w 1987... tylko, ze to nie ma ABS i ma gowniany hamulczyk na jednej tarczy. no i nie ma wody. ciekawi mnie czemu tak krotko to tlukli. serie G robili dla nich Tajwanczycy to sobie mogli olac. poszperam gdzie produkowano HP2.
poszukam tez przekrojow tego 1300 bo pisza, ze to ma mokre sprzeglo wiec ponownie upchane w silniku. pytanie tez gdzie upakowali alternator bo wiem ze w LC byly z nim cyry przy wymianie. 610W z trojfazowej pradnicy z magnesem stałym? hmmm... 48A na wyjsciu z reglera. ma sens. cos jak masa tego chinczyka :D w 1250 deklaruja 40A na wyjsciu z tego pizdzika. OK. harcerz nie klamie :D
Matjas, to jedynie 17 średnich miesięcznych zarobkow w Polsce. Mocno na wyrost kwilisz :).
Ja nie kwilę ze mnie nie stac tak jak Ty ;) po prostu uważam ze to za drogo
:D
jednak nie odważyli się dać z przodu "normalnego" zawieszenia. Samo odchudzenie motocykla mi się podoba. Zobaczymy jak to zrobiono od środka ale jeszcze katalogów brak.
marpom1986
29.09.2023, 23:56
Masa masa... dołożyli bajerów, całość odchodzili. W automotive nie wróży to dobrze dla trwałości oraz niezawodności. Ciekawe czy rama z tej samej rury czy też pociekasili. GS miał lampę która z daleka każdy rozróżniał, tutaj tego raczej nie będzie
Masa masa... dołożyli bajerów, całość odchodzili. W automotive nie wróży to dobrze dla trwałości oraz niezawodności. Ciekawe czy rama z tej samej rury czy też pociekasili. GS miał lampę która z daleka każdy rozróżniał, tutaj tego raczej nie będzie
Rama aluminiowa nowa z tego co czytałem, ale ja się nie znam na GS - nie mój charakter, podobał mi się jeden przepraszam za to i przyznaję się, był to 1150 ale tylko Adventure na niebieskich/filetowych kołach i pojedynczej kanapie.
https://motogen.pl/bmw-r-1300-gs-juz-oficjalnie-zdjecia-dane-techniczne-najwazniejsze-cechy/#R_1300_GS_%E2%80%93_nowa_stalowo-aluminiowa_rama
consigliero
30.09.2023, 08:57
Nie wiem o jakiej ramie jest mowa. U mnie na strychu stoi takowa rama i jest to tzw tylna rama pomocnicza, która służy głównie do tego aby kierownik miał na czym siedzieć i na czym kufry powiesić. W naszym przypadku są to raczej stalowe rurki
https://www.motorradonline.de/typen/bmw-r-1300-gs-motor-technik-neuer-boxer/
marpom1986
30.09.2023, 12:43
Szczerze to stary design bardziej do mnie przemawia. Nowy wydaje się taki na siłę usportowiony. Tyle na temat wyglądu
szynszyll
30.09.2023, 15:43
jak wyglada tak wyglada - siedzisz i patrzysz na droge. szkoda tylko, ze poprzez postepujacy rozwoj konstrukcji i podnoszenie stale poziomy skomplikowania producenci eliminuja swoje motocykle z podrozy poza zasieg Assistance. niby ADV a jak laweta po Ciebie nie przyjedzie to kapota. w USA w ofercie wciaz jest to:
https://powersports.honda.com/motorcycle/dual-sport/xr650l
https://suzukicycles.com/dualsport/2024/dr650s
https://www.kawasaki.com/en-us/motorcycle/klr/dual-sport/klr650?cm_re=GLOBALNAV-_-PRODUCTGROUPLIST-_-VEHICLE
mozna nalac beny z butelki gdzies w gambii i jechac bez duposcisku... no ale na firmowego grilla na marine nie pojedziesz bo cie koledzy byznesmeny wysmieja
marpom1986
30.09.2023, 16:04
Szanownego klienta niemieckiego koncernu ma ratować japończyk;)?
szynszyll
30.09.2023, 16:41
po prostu fajnie miec lekki prosty motek co w nim nic nie ma i sie mozna szwedac po odludziach...
marpom1986
30.09.2023, 17:16
To był żart, tylko tyle. Na wyprawę poza eu dwóch nie zabierzesz, więc ryzyko z takim komputerem jak BMW wzrasta wraz z kilometrami od cywilizacji.
Miałem kiedyś auta niemieckie i nie po drodze mi z ich jakością. Stąd Japonia i ich produkty.
Ale to moje prywatne zdanie
m no ale na firmowego grilla na marine nie pojedziesz bo cie koledzy byznesmeny wysmieja
To zależy od stanu umysłu i tego kto boi się wyśmiania i kolegów wyśmiewających. Ja osobiście mam bardzo mocno wyjebane na takie historie. Jak ktoś potrzebuje być bardziej "ekskluzywny" to nie musi ze mną pić a jak ma za małego to tym bardziej jego problem. Po prostu ograniczam kontakt z takimi ludźmi do absolutnie koniecznego minimum, najchętniej do zera. A na grilla i tak bym wolał taryfą przyjechać z oczywistych przyczyn. Jak ktoś wcześniej pisał, są ludzie którzy kupują takie a nie innego motorki czy generalnie rzeczy, szukając akceptacji. Ja bym radził poszukać innego towarzystwa.
PS w temacie mistrzostwa marketingu GSa i biznesów. Gadałem kiedyś u mnie w robocie z wysoko postawionym człowiekiem. Bardzo sympatyczny, żadnego zadartego nosa itp po prostu normalny facet. Zeszło się rodzinę, wakacje itp.. ja że na motorku jeżdżę, on się pyta na jakim, ja że na Honda AT, a on coś w takim stylu: że jak już będzie miał dzieci odchowane to kupiłby sobie takiego BMW GS :D. Człowiek nigdy na motorkach nie jeździł a już ma pod czaszką wypisane co by kupił jakby doszło co do czego - można ?
szynszyll
30.09.2023, 19:35
przegladam siec i 90% dyskusji na temat r1300gs dotyczy strony wizualnej. od wielkiego dzwonu ktos wspomni o innowacjach technicznych czy parametrach. dyskusja zasadniczo na temat: ladny czy brzydki :D
p.s. jak mawiał mój kolega: alufelgi są dla przechodniów :D
Ja mysle ze 1200adv się im udał ;)
kierunkowskazy w osłonach dłoni, ktoś ma coś z głową nie tak :mur:
https://youtu.be/0cRzWZfFRak?si=d8yGhANCGDvOBMYX
ogólnie wizualnie brzydki, że aż fajny jak to przystało na BMW :) bardzo mnie ciekawi sam silnik i skrzynia czy w końcu im się udała...
Podobno można dokupić (sic!) w pakiecie jakimś OFF - i kierunki są normalne :)
Podobno można dokupić (sic!) w pakiecie jakimś OFF - i kierunki są normalne :)
jeżeli off jest tylko w pakiecie to faktycznie rewolucja :) ale skoro jest tyle lżejszy to dlaczego nie tańszy gdzie tutaj logika...co by nie pisać to GS'a w GS'ie jest coraz mniej :) konkurencja ma się coraz lepiej więc BMW musi ograniczać materię.
szynszyll
30.09.2023, 21:27
kierunkowskazy w osłonach dłoni, ktoś ma coś z głową nie tak :mur:
https://youtu.be/0cRzWZfFRak?si=d8yGhANCGDvOBMYX
panie Zbyszku! a czy ktos tym zjedzie z bulwaru?!
wez 25-cio latka co ma daczie daster do Parcha 4.2L na ostrej gumie i pojedz w las to chlopak zaniemowi :D albo SJ413 na MaxiCross z silnikiem z BMW. kto ma kase i bogatych rodzicow to sie bawi. my sie bawilismy UAZ-ami z 3.0 D z Merca. Pamietam jak w 1995 stanalem obok CR500 w krakowie na rynku. nie wierzylem, ze to wogole jest mozliwe... jak napisal w wierszu moj kolega: jesteśmy echem wyżu powojennego. za rzadcy by wyginąć za dziwni by przeżyć :D
deklaruja na stronie mase sucha hp2 na 175kg, wiec tyle ile wazyl pierwszy transalp 600 w 1987... tylko, ze to nie ma ABS i ma gowniany hamulczyk na jednej tarczy. no i nie ma wody. ciekawi mnie czemu tak krotko to tlukli. serie G robili dla nich Tajwanczycy to sobie mogli olac. poszperam gdzie produkowano HP2.
poszukam tez przekrojow tego 1300 bo pisza, ze to ma mokre sprzeglo wiec ponownie upchane w silniku. pytanie tez gdzie upakowali alternator bo wiem ze w LC byly z nim cyry przy wymianie. 610W z trojfazowej pradnicy z magnesem stałym? hmmm... 48A na wyjsciu z reglera. ma sens. cos jak masa tego chinczyka :D w 1250 deklaruja 40A na wyjsciu z tego pizdzika. OK. harcerz nie klamie :D
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230930/279a7df6fac58ead962ab27062d7f610.jpg
Zapewniam że HP nie ma gownianego przedniego hamulca i że taki boxer wazy poniżej 190 kg zatankowany na full . HP prodikowano w zakładzie BMW w Berlinie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Data zlotu na zdjęciu (wiadomo jakiego;)) Można było popróbować nowego HP2 i KTM 990. Przesiadając się z XL600LM na te testowe motocykle to był to niezły odlot:dizzy:
Wściekłe te HP2 było . KTM był bardziej ułożony grzeczny, ale za kierownicą pozycja na KTM dużo lepsza. Ale ten czas leci......
szynszyll
01.10.2023, 00:29
[QUOTE=Cezarus;831203]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230930/279a7df6fac58ead962ab27062d7f610.jpg
Zapewniam że HP nie ma gownianego przedniego hamulca i że taki boxer wazy poniżej 190 kg zatankowany na full . HP prodikowano w zakładzie BMW w Berlinie.
no widzisz a ja wiciaz nie moge skumac dlaczego durne japonczyki tluka te swoje gowniane RFVC a BMW robi serie HP czy G przez 2 lata. masz jakis pomysl na to?
p.s. ja mam ale obiecalem tu nie kląć :D
Lucky Luke
01.10.2023, 00:47
Nowy 1300 ma zupełnie inną skrzynię -pod silnikiem. To i schudł. A jakby wywalić wszystkie zbędne bajery...
Nowy 1300 ma zupełnie inną skrzynię -pod silnikiem. To i schudł. A jakby wywalić wszystkie zbędne bajery...
GL1800 też ma pod silnikiem, niektórzy marzyli, że nowy GS będzie miał suchą miskę olejową aby obniżyć środek ciężkości ale żeby zamiast obcięcia miski oleju dać skrzynię biegów to nikomu się nie śniło.... Masa moto spoko ale CRF też waży ok 240kg a tej masy kompletnie nie czuć przez dobre wyważenie motocykla jak będzie w GS zobaczymy, chociaż podniesienie wału korbowego oraz cylindrów wyżej dobrze nie wróży.
Ciekawe rozwiązanie tyłu, światło pozycyjne stop oraz kierunkowskazy w jednym.
Te światła z tylu to już od dawna są.
Pisałeś wcześniej o rezygnacji z zawieszenia Hossacka z przodu? A niby kxxwa czemu mieliby to robić? Przecież to jest główny/glowniejszy punkt sprzedażowy tego motocykla.
szynszyll
01.10.2023, 10:15
Julki ida do Zary, Sebastiany do BMW. a w peselu Dukla albo Lubartów :D wedlug statystyk swiat ma w dupie szajs z BMW. polactwo sie lansuje i co wiadomosc w sieci to BMW w drzewie na 'nie wydanym' lewymzakrecie. nikt poważny z prawdziwą 'flotą' nie jezdzi tą imitacja :D
Co do dyskusji o wyglądzie to chyba trudniej o bardziej subiektywny temat. Więc są dyskusje - a marketing BMW się cieszy ;)
Hehe na pomysł mrugaczy w handbarach w dukacie wpadli jakiś czas temu.
Ewidentnie podążają za trendami: ma być więcej mocy i lżej (choć trochę), coraz więcej zaawansowanej elektroniki, wygląd ma się zmieniać i ma się łatwiej jeździć.
Wyjściowa cena 1300 to 86 900, 1250GS 81 400 a GSA to 89 000.
Zrobiłem na próbę mocno wypaśne i jak najbardziej zbliżone konfiguracje 1300 i GSA i nowy wypadł o ponad 1000 zł drożej. Robiłem bez kufrów bo w tym nowym nie znalazłem alu. Hmm myślałem, że nowy będzie dużo droższy,
Ciekawy jestem czy Honda będzie starała się brać udział w tym wyścigu zbrojeń....
Jednak najbardziej chyba jestem ciekawy jak skrzynia będzie działać :D
Jednak najbardziej chyba jestem ciekawy jak skrzynia będzie działać :D
no nie wiem czy będą tak odważni aby zerwać z tradycją ;)
[QUOTE=Cezarus;831203]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230930/279a7df6fac58ead962ab27062d7f610.jpg
Zapewniam że HP nie ma gownianego przedniego hamulca i że taki boxer wazy poniżej 190 kg zatankowany na full . HP prodikowano w zakładzie BMW w Berlinie.
no widzisz a ja wiciaz nie moge skumac dlaczego durne japonczyki tluka te swoje gowniane RFVC a BMW robi serie HP czy G przez 2 lata. masz jakis pomysl na to?
p.s. ja mam ale obiecalem tu nie kląć :D
Bo wypierniczyli cenę w kosmos i nie było klientów ..........proste.
szynszyll
02.10.2023, 19:58
a gdzie klasa G arcy geniuszy? przepadla? to szkoda czasu zeby sie z nich nabijac. banda partaczy z bandy lanserów. proste kołki dal prostych kołków. co w rowie to BMW. podkarpacie, sokólka, bida. wiem bo tu mieszkam. chamy w czarnych bmw. jak ktos wykurwi w row to pijany z moich stron. bmw=pijane proste bydlo.
a gdzie klasa G arcy geniuszy? przepadla? to szkoda czasu zeby sie z nich nabijac. banda partaczy z bandy lanserów. proste kołki dal prostych kołków. co w rowie to BMW. podkarpacie, sokólka, bida. wiem bo tu mieszkam. chamy w czarnych bmw. jak ktos wykurwi w row to pijany z moich stron. bmw=pijane proste bydlo.
Nie wiem co wciągasz , ale nie bierz tego więcej :) , a na poważnie BMW G650Xchallange
kosztował w jedynym roku produkcji 2007 w Polsce 42000 zł ówczesnych złociszy .......w 2008 roku była promocja ponieważ nic się nie sprzedało na 38000 zł więc tu jest odpowiedź na Twoje pytanie . Obrazowo BMW G650X kosztował tyle co nowy 4 cylindrowy motocykl produkcji japońskiej.
Ps. Bez sensu jest szufladkowanie ludzi ze względu na stan posiadania motocykla
szynszyll
03.10.2023, 07:09
czytaj:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_klasy_G
kiedys legenda nie do zabicia - swietne auta 4wd. jak dla Ciebie G merca to tajwanski skladak to czesc :)
czytaj:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_klasy_G
kiedys legenda nie do zabicia - swietne auta 4wd. jak dla Ciebie G merca to tajwanski skladak to czesc :)
Jako posiadacz kilku MB muszę stwierdzić ,że to najbardziej przereklamowana marka na świecie
Już się zaczyna rozpierdol w kolejnym wątku :)
szynszyll
03.10.2023, 07:23
i ch... mateuszu. kupilem w 2004 z kolega 190 5 cylindrow w rzedzie 2.5 bez turbo, 90KM. targalismy przeladowani sakrucko 4x4 dlugie na podkarpacie. sporo na rzepaku :) nic nigdy. dolozylismy 500 tys km. nic nigdy. pod przejeb... laweta :D
Panowie a może dajcie spokój samochodom we wątku o giejesie?
Tez mam mocno ugruntowane zdanie na temat obu niemieckich marek ale gdzie indziej proszę.
Wracając do GS1300 to w wersji podstawowej praktycznie nie ma tylnego bagażnika, centralnego kufra nie ma gdzie zamocować - trzeba wymieniać cały uchwyt na dedykowany coś jak w pierwszych modelach CRF 1100
Ogólnie ten nowy GS wygląda z boku jak honda NC750 :)
Mnie cieszy, że wygląda zgrabnie a nie jak napompowana kaczka jak to było dotychczas. Czy to wystarczy aby dalej wieźć tytuł króla ... nie wydaje mi się, GS wyrósł na totalnym braku konkurencji w tym segmencie, dodatkowo były to czasy gdy ludzie sporo się włóczyli po zadupiach świata i zalety terenowe były autem ale obecnie a to wojna lub inne zadymy. GS był i jest motocyklem na drogi słabe ale utwardzone mniej czy bardziej najlepiej kiepskiej jakości... obecnie tych ostatnich jest już mało albo są tam gdzie jest ryzyko wyjazdu. Przemierzając ostatnio kraje alpejskie miałbym dużo więcej radochy na lekkim motocyklu szosowym niż nawet CRF a po co tam GS to już całkiem nie mam pojęcia....
Mam nadzieję, że dożyję momentu kiedy z powrotem na rynek europejski powróci Honda, Suzuki, Yamaha z modelami sprzedawanymi wszędzie indziej tylko nie w europie (DR, XT, CT itp)
Dlaczego muszę cierpieć przez grupkę Lewaków zabraniających mi wszystkiego?
Mam nadzieję, że dożyję momentu kiedy z powrotem na rynek europejski powróci Honda, Suzuki, Yamaha z modelami sprzedawanymi wszędzie indziej tylko nie w europie (DR, XT, CT itp)
Dlaczego muszę cierpieć przez grupkę Lewaków zabraniających mi wszystkiego?
:Thumbs_Up: O to to i silniki V4, R4. :)
consigliero
07.10.2023, 06:46
1300 na żywo nie wygląda źle. Oczywiście wersja podstawowa będzie pewnie tylko w katalogu i nie ma praktyczne nic. Każdy kolor to jest też wersja wyposażenia, biały jest podstawowy. Triple black którego dotykałem to grzane siedzenia mocowania kufrów, płyta pod kufer centralny pływająca aby zmniejszyć wibracje i każde mocowanie ma gniazdo zasialania w kufrach. Rama pomocnicza to odlew z aluminium podobnie jak stopka boczna i centralka. Zawieszenie aktywne z obniżaniem o trzy centymetry podczas zatrzymania. Kierunkowskazy w realu wyglądają lepiej i chyba wersja rally będzie miała je normalnie mocowane w opcji.
Darek210
07.10.2023, 10:39
Podoba mi się to obniżanie o 3 cm podczas zatrzymania. To pewnie pakiet geriatria plus :haha2:
Idąc tym torem to może jest opcja uchwytu na bidon z Amolem:D
PS. Powyższe napisałem z czystej zazdrości gdyż mnie prawdopodobnie nie wpuściliby do salonu. A już o zatrąbieniu czy włączeniu świateł to na 100% Verboten.
Także tak.
Bidon z Amolem aaaaaa :) zrobiłeś mi dzień :)
Co do kufrów - na filmach widziałem ze to są kufry takie do turystyki z karta Visa. Śmiech po prostu.
Śmiech śmiechem, ale po mojemu to oni tam sobie już rynek dobrze rozpoznali i wiedzą co robią, niestety jaki odbiorca taki produkt.
Taki "samoopuszczający" się tylny zawias to wcześniej w HD zrobili:
https://motogen.pl/nowosc-2021-harley-davidson-pan-america-1250-przygodowa-rewolucja-specyfikacja-ceny-opis-zdjecia-video/
"Jest także zupełna nowość na rynku motocyklowym: System Adaptive Ride Height (Adaptacyjna wysokość jazdy). Występuje jako opcja wyłącznie w wersji Special. Układ pozwala obniżyć zawieszenie o 25-50 mm (w zależności od napięcia wstępnego) w sposób automatyczny przy zatrzymywaniu (np. do świateł), aby łatwiej podeprzeć się nogą. Pracuje w kilku trybach zmieniających czas reakcji na zatrzymywanie."
Taki "samoopuszczający" się tylny zawias to wcześniej w HD zrobili:
https://motogen.pl/nowosc-2021-harley-davidson-pan-america-1250-przygodowa-rewolucja-specyfikacja-ceny-opis-zdjecia-video/
"Jest także zupełna nowość na rynku motocyklowym: System Adaptive Ride Height (Adaptacyjna wysokość jazdy). Występuje jako opcja wyłącznie w wersji Special. Układ pozwala obniżyć zawieszenie o 25-50 mm (w zależności od napięcia wstępnego) w sposób automatyczny przy zatrzymywaniu (np. do świateł), aby łatwiej podeprzeć się nogą. Pracuje w kilku trybach zmieniających czas reakcji na zatrzymywanie."
pochodzi to z 2 lata i będzie po szczotkach w silniczku :)
Ja tam się nie znam ale wyciągamy ...no swisko . klando...
radiolog
07.10.2023, 22:03
Zalecana wymiana wału raz na 60 tys, albo 80, dawniej to był element dozgonny hehe.
Z tyłu zawisem regulowanym 96 tysi, tyle to KTM w wersji full, za to barek można zrobić w kufrach bo będzie pod prądem.
Żadne akcesoria z poprzedniego nie będą pasować , znaczy kufry .
Pływający kufer centralny, jak inni robią boczne.
Lampa przednia to pomyłka .
Nie ma tylnej lampy bo jest radar.
Żeby podnieść elektryczną przednią szybę , trzeba się naklikać w menu, bum murrowane.
Ale reklamowanie tylnego pampersa jako specjalny tunel do oczyszczania opony tylnej to banialuki
A od kiedy to BMW znormalniało i kierunkowskazy są poprawnie tylko w lewym przełączniku? Nie śledzę to i pytam.
RAVkopytko
08.10.2023, 07:02
A od kiedy to BMW znormalniało i kierunkowskazy są poprawnie tylko w lewym przełączniku? Nie śledzę to i pytam.
Dla Tych co już najeździli się NAT :haha2:
Dzieju - trzeba tydzień pojeździć żeby stwierdzić ze nie takie to głupie.
Na pewno szybciej się do tego przyzwyczaisz niż do tych nowych kierunków i klaksonu w Hondzie! Mi w sumie po 20tys km się nie udało i o ile kierunki jako tako tak klakson wciąż musiałem szukać.
Wał w BMW nigdy nie był wieczny - w końcu to pojęli i zaczęli mówić o tym.
Consigliero - ty wymieniałeś krzyżaki wału u siebie? Jeśli tak to przy jakim przebiegu?
W R2V szacuje się ze to około 60tys km ale moce tam są mizerne. W R4V było już lepiej ale na dwoje babka wróżyła: byli tacy co bez problemu i 200kkm a byli tacy co już po 80kkm wał miał dość. W moim 1100 przy 140tys wał był w bdb stanie.
W serii 1200 nie wiem. Pamietam tylko brak korka spustowego z przekładni głównej przez jakiś czas ;)
Na pewno na niekorzyść BMW przemawia oszczędnościowy brak kalamitek w krzyzakach wału. Gdyby można było tam wejść raz na powiedzmy 50kkm i zrobić weryfikacje i smarowanie byłoby znacznie lepiej, tu jednak znowu: kogo obecnie kupując nowe, interesuje to co będzie przy 60kkm. Promil kupujących.
Przypatrywałem się ostatnio koledze podczas jazdy i muszę powiedzieć ze R1200GSa to dla mnie ostatnie sensowne BMW - ma to wszystko co trzeba, minus za diagnostykę choć z tym również obecnie bym sobie poradził.
Obecna seria jest mocno zniewieściała. Oczywiście nie trzeba się z tym zgadzać.
@Raviking - bardzo dobre ;)
radiolog
08.10.2023, 08:36
Był wieczny, dopóki ktoś nie nakładł bzdur kupującym, że to świetny motocykl do topienia w błocie . Ten kto słuchał rad np Gołowicza smarował i robił odprowadzenie wody , kto nie był świadomy i jeździł po błocie , miał wal skorodowany i do wymiany. Podobnie jest z innymi markami , przykładowo w Subaru w pierwszej wersji oleju w czy się nie zmienia, po iluś latach stwierdzili , że jednak się zmienia
Nie istnieje olej, który się nie zużywa i nie wymaga wymiany, nawet w bmw takiego nie ma :haha2:.
consigliero
08.10.2023, 09:19
Był wieczny, dopóki ktoś nie nakładł bzdur kupującym, że to świetny motocykl do topienia w błocie . Ten kto słuchał rad np Gołowicza smarował i robił odprowadzenie wody , kto nie był świadomy i jeździł po błocie , miał wal skorodowany i do wymiany. Podobnie jest z innymi markami , przykładowo w Subaru w pierwszej wersji oleju w czy się nie zmienia, po iluś latach stwierdzili , że jednak się zmienia
Napiszę to po raz kolejny na tym forum. Jak kupiliśmy nasz motocykl to informacja była że oleju się nie zmienia. Po pierwszej wycieczce w sezonie, akurat minęło 10000 km i w serwisie już była nowa informacja techniczna, że jednak się zmienia co 40000 km. Pojawiamy się po raz drugi w tamtym sezonie na serwisie i jest najnowsza informacja techniczna, będzie się zmieniać co 20000 km. Dla świętego spokoju od tego momentu poprosiłem aby przy każdej wizycie oprócz zmiany oleju w silniku zmieniać też olej w przekładni.
Napiszę to po raz kolejny na tym forum. Jak kupiliśmy nasz motocykl to informacja była że oleju się nie zmienia. Po pierwszej wycieczce w sezonie, akurat minęło 10000 km i w serwisie już była nowa informacja techniczna, że jednak się zmienia co 40000 km. Pojawiamy się po raz drugi w tamtym sezonie na serwisie i jest najnowsza informacja techniczna, będzie się zmieniać co 20000 km. Dla świętego spokoju od tego momentu poprosiłem aby przy każdej wizycie oprócz zmiany oleju w silniku zmieniać też olej w przekładni.
a w wodniakach to radzę zmieniać co 5000 :) zlewany zawsze jest czarny od wytarcia przekładni....., do tego warto stosować 75W90 a nie ten zalecany. Nie wiem z czego są koła zębate w tych przekładniach ale może to być odkryty w ostatnich latach materiał "gównolit" :(
Nie wiem jak to jest możliwe ze po 5k w wasserbokserach jest czarny olej z przekładni. Mój w k1100 jest czarny a w zasadzie szarawy jak doleje MOS2 - gdyby nie to po 6k zlewam miód plus jakiś tam meszek na korku. W Deauville było to samo. W poprzedniej cegle również. W gs80 tez.
Nie miałem nigdy takiego motocykla jak 1250 i nie wiem o czym piszesz. Brzmi to, wybacz, niewiarygodnie.
A jaki jest zalecany olej? Inny niż 80w90?
W cegle mam 80/90 a w R2V 75/140, zawsze stosuje MOS2 LM.
Niezależnie od tego jaki to jest olej MUSI być klasa GL5.
Przy następnej wymianie cegła dostanie również 75/140 - w moim odczuciu po nagrzaniu się skrzyni ten olej skutecznie uciszy jej prace - mówię o przełączaniu biegów. W r80 była duza poprawa.
Ogólnie serwisując samodzielnie motocykl nie widzę jakichś, jakichkolwiek, problemów z wymiana oleju w skrzyni czy przekładni głównej raz w sezonie przy okazji oleju silnikowego. Koszt jest żaden, biorąc poprawkę na globalne koszty tego ekskluzywnego hobby :/
Nie wiem jak to jest możliwe ze po 5k w wasserbokserach jest czarny olej z przekładni. Mój w k1100 jest czarny jak doleje MOS2 - gdyby nie to po 6k zlewam miód plus jakiś tam meszek na korku. W Deauville było to samo. W poprzedniej cegle również. W gs80 tez.
Nie miałem nigdy takiego motocykla jak 1250 i nie wiem o czym piszesz. Brzmi to, wybacz, niewiarygodnie.
Ogólnie serwisując samodzielnie motocykl nie widzę jakichś, jakichkolwiek, problemów z wymiana oleju w skrzyni czy przekładni głównej raz w sezonie przy okazji oleju silnikowego. Koszt jest żaden, biorąc poprawkę na globalne koszty tego ekskluzywnego hobby :/
niestety ale miałem do czynienia już z kilkoma zakupionymi w PL (nowe z salonu), niewielkie przebiegi i mocno zanieczyszczony olej. Żeby było śmiesznie to nie można kupić części zamiennych do tej przekładni bo nie ma takiej możliwości... tylko kpl. dyfer (dostępne są tylko uszczelniacze).
Spoko - będą z rozbitków czy po ubezpieczalniach itd. Kwestia czasu.
No ale nie jest to wymarzona sytuacja. Z trzeciej strony KTO dzisiaj chce naprawiać taka przekładnię??? Kto umie to zrobić i czy są kwity z danymi na naprawę w serwisowce? :)
A z czwartej - nie czytuje w tym temacie ale czy są doniesienia o jakichś bardzo częstych awariach???
szynszyll
14.10.2023, 19:49
fuuuuu... pompa Nissin?!?!?!
Odfiltrowując trochę te achy i ochy tego gentlemana, to silnik i skrzynia zapowiadają się nieźle, koleś ma od dłuższego czasu R1250RT.
Ale dźwięk redukcji do jedynki brzmi bardzo znajomo 5:53 :D
fCr5DmZoA94
no nie do końca skrzynie klepie po staremu 5:55 gość redukuje przed skrzyżowaniem 2 i 1 klepie konkretnie aż echo się niesie :)
Ukradzione. Ale coś w tym jest......
Najlepsze pomysły po resecie na dwójce :)
consigliero
28.10.2023, 08:51
Biorąc na poważnie Twoją wypowiedź to raczej nie reset po dwójce, tylko womity po ostrym resecie
Poważnie czy nie to sam przecież mówiłeś ze nie wyglada źle ;)
consigliero
28.10.2023, 09:46
Odniosłem się tylko do inspiracji, ciężko się zainspirować przedmiotem który w czasie wspomnianej dwójki mamy za plecami lub pod dupom. Co innego womity
:) teraz to mnie rozbawiłeś na całego :)
Coby wątek nie przysychał, info rzekomo z książki obsługi GS1300: wymiana wału kardana co 80 tys km jako czynność obsługowa.
Później wrzucę foto tej ciekawostki, o ile to autentyk ale zdaje się że tak.
;):dizzy:
Mirek Swirek
03.11.2023, 19:40
Czynność serwisowa, obsługowa... 80 Tk i masz nowy wał, długowiecznych nie opłaca się produkować. Motocykle produkowane są po to, by generowały koszty utrzymania i po to by je szybko konsumować i kupować następne, nowe...Nic nowego w obecnych czasach prawda?
Coby wątek nie przysychał, info rzekomo z książki obsługi GS1300: wymiana wału kardana co 80 tys km jako czynność obsługowa.
Później wrzucę foto tej ciekawostki, o ile to autentyk ale zdaje się że tak.
;):dizzy:
Dlatego zawsze byłem i jestem zwolennikiem taniego łańcucha. Ten od bełemwu kardan kompletnie nie budził mojego zaufania.
Poszli w końcu po rozum do głowy moim zdaniem i napisali ze nie jest wieczne to o co ludzie mieli wonty od zawsze. W R2V wał wytrzymywał do 80tys podobno, w R4V do 200tys max a w olejaku 1200 to Marek może powiedzieć ile ale reguły w tych przebiegach nie ma. Zatem te 80k to taki uczciwy resurs mysle w motocyklu z półki premium.
Te 80k z reguły i tak zrobi czwarty właściciel dopiero. A jak nie zrobi i się rozsypie to pretensje do użytkownika a nie wytwórcy.
Inne skoki zawieszenia ale wał w GL1200 przy 100k był jak nowy.
Gs przy Multi to jakoś tak dziwnie wygląda:haha2:
Wczoraj skończyłem lekturę.
Motocykl Honda GL1100, kupiony nowy, używany w min ok. 1/3 trasy po szutrach, bezdrożach, błotach, pustyniach.
Trasach jakich nie powstydziło by się "rasowe enduro adventure", praktycznie bez serwisu, regularnie bite jak najlepszy schabowy, itp, itd:bow:
Gdzieś ciut po połowie trasy przy przebiegu 456tys km serwis Hondy w Hiszpanii wymienił silnik na nowy.
Wał napędowy oraz przekładnię główną, po kolejnych kilku latach podróży wymienił serwis Hondy po przyjeździe do Japonii.
Ale nie dlatego, że padły unieruchamiając motocykl, tylko stwierdzili po oględzinach ich krańcowe wyeksploatowanie.
"....przegub Cardana zużyty, bo w najważniejszych miejscach pościerał się materiał.."
Po przeczytaniu tych migawek z Podróży, dochodzę do wniosku, że absolutnie żaden z obecnie produkowanych topowych motocykli,
nie wytrzymał by nawet ułamka tej Trasy, z takim podejściem serwisowym.
Gs przy Multi to jakoś tak dziwnie wygląda:haha2:
Skądś się ten niski środek ciężkości musi brać, ale faktycznie wygląda tak mocno przysadziście.
Poszli w końcu po rozum do głowy moim zdaniem i napisali ze nie jest wieczne to o co ludzie mieli wonty od zawsze. W R2V wał wytrzymywał do 80tys podobno, w R4V do 200tys max a w olejaku 1200 to Marek może powiedzieć ile ale reguły w tych przebiegach nie ma. Zatem te 80k to taki uczciwy resurs mysle w motocyklu z półki premium.
Te 80k z reguły i tak zrobi czwarty właściciel dopiero. A jak nie zrobi i się rozsypie to pretensje do użytkownika a nie wytwórcy.
Inne skoki zawieszenia ale wał w GL1200 przy 100k był jak nowy.
Mój RTek (1200 wodniak) ma 77tyś km, podczas gruntownego przeglądu u Motomirka było bez zastrzeżeń, pojeździmy zobaczymy.
Zgłębiałem temat wału i przekładni przed zakupem i takie przebiegi nie robią wrażenia jeżeli wymienia się regularnie olej (wg. zaleceń BMW co 20tyś km) i nie zalewa się wału regularnie wodą (stąd te akcje serwisowe wymiany w GS i RTekach policyjnych).
Jeśli to prawda, że wymiana jest planowa po 80 tyś to zgadzam się, że jest to kompletny idiotyzm robić wał - tyle można zrobić na 2 zestawach łańcucha i będzie taniej i lżej. Jak kogoś by wkurewiało smarowanie to BMW mogło by zaproponować olejarkę za drobną dopłatą np 600 ojro :D
https://i.imgur.com/AlOWAiX.png
Zakładam że to autentyk - z forum VStroma ktoś wrzucił.
Żeby nie było - ja nie przeciwnik BMW (no, kiedys trochę, nie bede zaprzeczał :) ), miałem GSa przez niecałe 2 sezony i była to ciekawa przygoda, od strony samej jazdy bardzo pozytywna. Tylko że ja miałem BMW z nieco innej epoki.
Wiem, że nie ma rzeczy wiecznych, ale to 80 tys na wał kardana to dla mnie walenie w... klientów którzy wydali na moto 140 tys i którzy...I tak będą zadowoleni.
Trzeci lub czwarty właściciel będzie myślał co z tym zrobić :)
Z moich obserwacji, lektury to wały w bmw najtrwalsze są w szosowych seriach jak właśnie np RT. Myślę że sposób eksploatacji i zakres pracy krzyżaków może mieć znaczenie - to tylko moja teoria.
Powtórzę, moja wiedza tyczy się jedynie olejaków. W każdym razie gdybym miał kupować GSa takiego jak miałem, na oku miałbym wał i przekładnie ale nie byłby to "showstopper"
Kylo- zdaje się że to może być super lektura!
Pozdrawiam
Zimny
Ps. Wrzucam fotkę na forum BMW i czekam na bana :)
https://i.imgur.com/AlOWAiX.png
Zakładam że to autentyk - z forum VStroma ktoś wrzucił.
Żeby nie było - ja nie przeciwnik BMW (no, kiedys trochę, nie bede zaprzeczał :) ), miałem GSa przez niecałe 2 sezony i była to ciekawa przygoda, od strony samej jazdy bardzo pozytywna. Tylko że ja miałem BMW z nieco innej epoki.
Wiem, że nie ma rzeczy wiecznych, ale to 80 tys na wał kardana to dla mnie walenie w... klientów którzy wydali na moto 140 tys i którzy...I tak będą zadowoleni.
Trzeci lub czwarty właściciel będzie myślał co z tym zrobić :)
Z moich obserwacji, lektury to wały w bmw najtrwalsze są w szosowych seriach jak właśnie np RT. Myślę że sposób eksploatacji i zakres pracy krzyżaków może mieć znaczenie - to tylko moja teoria.
Powtórzę, moja wiedza tyczy się jedynie olejaków. W każdym razie gdybym miał kupować GSa takiego jak miałem, na oku miałbym wał i przekładnie ale nie byłby to "showstopper"
Kylo- zdaje się że to może być super lektura!
Pozdrawiam
Zimny
Ps. Wrzucam fotkę na forum BMW i czekam na bana :)
Jaki olejak? BMW nigdy nie produkowało silników chłodzonych olejem , Boxery od Bmw to zwykły i prosty silnik chłodzony wiatrem Jedyne olejaki to miało Suzuki.
Skądś się ten niski środek ciężkości musi brać, ale faktycznie wygląda tak mocno przysadziście.
Mój RTek (1200 wodniak) ma 77tyś km, podczas gruntownego przeglądu u Motomirka było bez zastrzeżeń, pojeździmy zobaczymy.
Zgłębiałem temat wału i przekładni przed zakupem i takie przebiegi nie robią wrażenia jeżeli wymienia się regularnie olej (wg. zaleceń BMW co 20tyś km) i nie zalewa się wału regularnie wodą (stąd te akcje serwisowe wymiany w GS i RTekach policyjnych).
Jeśli to prawda, że wymiana jest planowa po 80 tyś to zgadzam się, że jest to kompletny idiotyzm robić wał - tyle można zrobić na 2 zestawach łańcucha i będzie taniej i lżej. Jak kogoś by wkurewiało smarowanie to BMW mogło by zaproponować olejarkę za drobną dopłatą np 600 ojro :D
Dokąłdnie . Uj z takim karadanem jak ciągle wymaga opieki serwisu i wymiany. Dramat!
honda_honda
04.11.2023, 16:13
Jaki olejak? BMW nigdy nie produkowało silników chłodzonych olejem , Boxery od Bmw to zwykły i prosty silnik chłodzony wiatrem Jedyne olejaki to miało Suzuki.
Nie wiem jak inne ale mój GS 1200 2006r ma chłodnice oleju więc samym "wiatrem" jak to napisałeś nie jest chłodzony
Nie wiem jak inne ale mój GS 1200 2006r ma chłodnice oleju więc samym "wiatrem" jak to napisałeś nie jest chłodzony
AT tez ma chłodnice oleju,Ducati chłodzone wiatrem również mają chłodnice oleju. To nieznaczy ,ze to są silniki chłodzone olejem.Typowe silniki chłodzone olejem to zupełnie inna konstrukcja,którą opanowało Suzuki.
Olejak
"Nazwa zarezerwowana dla motocykla Suzuki z silnikiem chłodzonym olejem i powietrzem. Silniki te cechuje ogromna żywotność i odporność na brutalne traktowanie. Generują one także specyficzny odgłos, który większość bardziej doświadczonych motocyklistów jest w stanie od razu rozpoznać. Olejaki znalazły się w takich legendach jak Suzuki GSX-R 1100, Bandit 600 czy Bandit 1200."
http://youngtimerbike.pl/2019/01/03/motocyklowy-prometeusz-olejak-suzuki/
honda_honda
04.11.2023, 16:46
Silnik ten ma chłodzenie powietrzno-olejowe a "olejak" to oczywiście skrót myślowy dla odróżnienie ich od wersji LC produkowanej od 2013roku.
Tak jak przedmówca napisał, powszechne nazewnictwo wodniak (LC od 2013) i olejak (do 2012) odnośnie GSa. A że nie jest to olejak taki jak u Suzuki to mnie akurat wcale to przeszkadza, powietrzak brzmi trochę głupio :D
Zluzuj Herni :)
Po niemal 2 latach jazdy z kardanem i braku syfu z łańcucha zakup pierwszej puszki smaru do łańcucha był przykrym doświadczeniem. Niniejszym dłubię sobie olejarkę ;)
consigliero
04.11.2023, 18:24
Zawsze można nazwać go pieszczotliwie wiatrakiem
Jaki olejak? BMW nigdy nie produkowało silników chłodzonych olejem , Boxery od Bmw to zwykły i prosty silnik chłodzony wiatrem Jedyne olejaki to miało Suzuki.
Nie znasz budowy R1100/1150 gdzie jest druga sekcja pompy która przetłacza olej kanałem w głowicy blisko zaworów wydechowych potem do chłodnicy i od razu do miski jakim prawem to nie jest olejak jak nawet termostat olejowy ma żeby utrzymywać stałą temperaturę silnika?
Ale o co kaman ? Powietrzem to była Cezeta lub Mzeta itp. chłodzone powietrzem. :D
Magiczne słowo wymiennik ciepła.
https://i.imgur.com/AlOWAiX.png
Zakładam że to autentyk - z forum VStroma ktoś wrzucił.
Żeby nie było - ja nie przeciwnik BMW (no, kiedys trochę, nie bede zaprzeczał :) ), miałem GSa przez niecałe 2 sezony i była to ciekawa przygoda, od strony samej jazdy bardzo pozytywna. Tylko że ja miałem BMW z nieco innej epoki.
Wiem, że nie ma rzeczy wiecznych, ale to 80 tys na wał kardana to dla mnie walenie w... klientów którzy wydali na moto 140 tys i którzy...I tak będą zadowoleni.
Trzeci lub czwarty właściciel będzie myślał co z tym zrobić :)
Z moich obserwacji, lektury to wały w bmw najtrwalsze są w szosowych seriach jak właśnie np RT. Myślę że sposób eksploatacji i zakres pracy krzyżaków może mieć znaczenie - to tylko moja teoria.
Powtórzę, moja wiedza tyczy się jedynie olejaków. W każdym razie gdybym miał kupować GSa takiego jak miałem, na oku miałbym wał i przekładnie ale nie byłby to "showstopper"
Kylo- zdaje się że to może być super lektura!
Pozdrawiam
Zimny
Ps. Wrzucam fotkę na forum BMW i czekam na bana :)
No nieźle z tą wymianą. Ale też myślę, że jakby porządnie dbać i nie topić we wodzie to wytrzyma dużo dłużej.
Tu człowiek zrobił porównanie do 1250
aaXNuTl5i8g
EDIT:
Każdy może sobie już ściągnąć instrukcję:
https://www.bmw-motorrad.pl/pl/service/manuals/rider-manual.html#/section-wiecej-podrecznikow
A oto screen:
129651
No nieźle z tą wymianą. Ale też myślę, że jakby porządnie dbać i nie topić we wodzie to wytrzyma dużo dłużej.
może wytrzyma a może nie wytrzyma to będzie standardowa rozkminka przed wyprawą. Zastanawiam się także co znaczy porządnie dbać w przypadku wału kardana? jeździć zawsze w trybie rain :) a może na zimę zanurzać go w oleju.
pogoń za niską wagą generuje takie idiotyzmy. BMW zawsze pozostawiało cos co ma się rypnąć z czasem (w przeniesieniu napędu), teraz jest o tyle miło, że chociaż dokładnie wiemy co.
wał w olejaku to koszt ponad 3.000,-zł
Ale o co kaman ? Powietrzem to była Cezeta lub Mzeta itp. chłodzone powietrzem. :D
Magiczne słowo wymiennik ciepła.
wszystkie produkowane motocykle są chłodzone powietrzem :D nawet najnowszy R1300GS
_KaKG0g8x5M
https://www.youtube.com/watch?v=_KaKG0g8x5M&ab_channel=Motovoyager-wszystkoomotocyklach
_KaKG0g8x5M
https://www.youtube.com/watch?v=_KaKG0g8x5M&ab_channel=Motovoyager-wszystkoomotocyklach
Tych testów nie da się oglądać, takie ogólne pierdolety... oraz jak przekuć wadę w zaletę. Sponsoring w każdej sekundzie.
"Motocykl wszystko ma na + tylko dźwięk jest gorszy jak w poprzednim modelu ... ale możesz zamówić wersję z akrapem i będzie jak było :) "
BMW z modelu na model GS idzie w kierunku usportowienia GS'a w starym 1100 zawieszenie było kanapowe i łykało wszystko jak leci a teraz nawet z ESA full comfort zęby wypadają.
Ciekawe jaki będzie ADV, celuję, że bardziej ucywilizowany silnikowo oraz jak to już było od zawsze - wygodniejszy.
Mdxmd tak jest teraz z niezależnymi ekspertami. ;) :D
Tych testów nie da się oglądać, takie ogólne pierdolety... oraz jak przekuć wadę w zaletę. Sponsoring w każdej sekundzie.
Mam takie same wrażenia. Kawałek obejrzałem i byłem zniesmaczony:Thumbs_Down:
Miałem nie oglądać, ale mnie zaciekawiliście... :D
Svensson
04.02.2024, 10:08
Wygląda na to że ruszyła pierwsza akcją serwisowa:
22 stycznia 2024 roku, BMW wystartowało z kampanią serwisową dotyczącą nowego modelu BMW R1300GS. Kampania jest skierowana do wszystkich właścicieli, których motocykl został wyprodukowany przed 16 stycznia. Serwis dotyczy wymiany wadliwego przekaźnika rozrusznika, przez który “istnieje ryzyko pożaru wokół przekaźnika rozrusznika i silnika rozrusznika”. “Już w listopadzie pojawiały się motocykle, których przekaźnik rozrusznika włączał się samoistnie i rozrusznik zaczął się obracać”. Miało to związek z tym, że uszczelnienie przekaźnika chroniące go przed wilgocią nie do końca spełniały swoje zadanie. Akcja serwisowa dotyczy 14 698 motocykli. “BMW Motorrad zaleca klientom odłączenie akumulatora w tym momencie i jak najszybsze skontaktowanie się ze sprzedawcą.”
ŁukaszBIA
04.02.2024, 10:25
Dobrze że biorą to na klatę szybko reagując z akcją.
Dobrze że biorą to na klatę szybko reagując z akcją.
o tak ta firma jest mistrzem w akcjach serwisowych :D a bzdety z wilgocią mogą sobie na dobranoc opowiadać. Przekaźnik jest policzony jak do skutera to klei styki... ale żeby załączył się samoistnie bez stacyjki to już nowość bo co to za wilgoć która przy 12V robi zworkę na wysterowaniu cewki przekaźnika.
ŁukaszBIA
07.02.2024, 21:18
A teraz porównaj to do akcji serwisowej hondy z wyświetlaczami w nowej Afryce.
A teraz porównaj to do akcji serwisowej hondy z wyświetlaczami w nowej Afryce.
Dokładnie tak. Owszem, BMW daje ciała ale przynajmniej robi akcje serwisowe i poprawia co zepsuli bez specjalnej dyskusji. Fakt, taka lipa z przekaźnikami rozrusznika to trochę wstyd.
Wiem że bronić BMW na forum Afryki nie wypada ale tak jest.
:D motocykl sam włącza rozrusznik , może powstać dzięki temu pożar w okolicy przekaźnika rozrusznika.
Następnie powstaje pożar w garażu, później w twoim domu i jak nie masz czujników dymu to płoniesz sam za jedyne około 100K PLN.
Hasło reklamowe "Gwarancja 3 lat spokoju"
Przepraszam ale nie wytrzymałem :D
Dla miłośników BMW chciałbym zaznaczyć że są to moje dywagacje i czarny humor wiec proszę nie traktować tego poważnie.
A właściciele niech lecą odłączać akumulator :D
ŁukaszBIA
07.02.2024, 22:05
Wszystkim zdarzają się fakapy, ważne aby potrafić przyznać się do błędu i go naprawić.
dawid8210
07.02.2024, 22:58
Oj tam, oj tam.
Raz kiedyś u mnie w robocie honker sobie sam odpalił i pojechał z 10 metrów zatrzymując się na łk 34.
Zdarza sie najlepszym ;)
A teraz porównaj to do akcji serwisowej hondy z wyświetlaczami w nowej Afryce.
Dla mnie mogą całkowicie zlikwidować dotykowy ekran i tak bym go nie używał.
Widzisz strategia marketingowa hondy jest odwrotna od BMW tzn.
honda pierwszy model wypuszcza dopracowany i go systematycznie psuje a bmw najpierw awaryjny z wadami wszelkiego rodzaju a po latach jak go udoskonalają na tyle, że przestaje być dochodowy wypuszczają nowy model :)
Sabotaż w bemwe ? ;)
XYu1BnA3t6A
https://www.youtube.com/watch?v=XYu1BnA3t6A&ab_channel=1000PS-diestarkeMotorradseiteimInternet
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.