Zaloguj się

View Full Version : Pokrętło kranika


tr33
26.10.2009, 13:39
Hmmm...chyba dobre miejsce na zadanie tego pytania:)
Pokrętło kranika paliwa w moim motorku odmówiło dalszej współpracy. Szukam nowego. Ale tak się zastanawiam po cichu: czy bez niego się nie obędę? Po pierwsze jest tam śrubka, którą przekręcam za pomocą śróbokręta, no ale to rozumiem jak motor dłużej stoi. A jeśli go użytkuję, to jest konieczność zakręcania go codziennie, czy nawet po każdej jeździe? Proszę osoby doświadczone w tej kwestii o opinię. Ps. Jak znajdę pokrętło, to je kupię, ale póki co chciałbym wiedzieć. Dziękuję za info! :D

dery
26.10.2009, 14:07
ja swoim pokretlem krecilem tylko jak zdejmowalem bak/pompe.

w codziennym uzytkowaniu o ile nie wyjezdzisz benzyny do rezerwy to sie nie przydaje - moje jest ulamane od kilku miesiecy.

kupil bym nowe ale w hondzie chcieli 80pln.

jedynym problemem jaki widze jest sytuacja gdy jedziesz i wydaje Ci sie ze jeszcze masz troche beznyny przed rezerwa, nagle moto zdycha a Ty chcialbys nie zatrzymujac sie przekrecic kranik w pozycje RES i jeszcze odpalic z rozbiegu.

bez pokretla musisz sie zatrzymac zeby wsadzic tam lape, no chyba zeby jezdzic caly czas na RES.

tr33
26.10.2009, 14:44
no chyba zeby jezdzic caly czas na RES.
A wlasnie - a gdyby tak jezdzic caly czas na RES? Jesli przyjme, ze musze tankowac co 250km i bede sie tego trzymal, nie powinno byc wiekszych trudnosci. Chyba, ze o czyms nie wiem...
Ps. We Wroclawiu na Rakowej pokretlo kosztuje 77zl.

wasilczuk
26.10.2009, 14:49
mi się udało wyjeździć zbiornik paliwa przed 250 km.

rambo
26.10.2009, 15:09
Wasil, jak tego dokonałeś..?? :D

JarekAT
26.10.2009, 15:37
A stare już tak sfatygowane??
Ja swoje zreanimowałem poprzez dotoczenie tulejki na zewnętrzną średnicę na ciasno i dodatkowo wkleiłem jeszcze ową tulejkę.

wasilczuk
26.10.2009, 15:44
jak to jak.
normalnie po rolniczemu.
jeżeli już nie chcecie kupować to można w miejsce małej śrubki dać długą śrubę albo pręt gwintowany i zakontrować nakrętką a na drugim końcu dać jakiś motylek.
tak tylko teoryzuję ale powinno działać

Dzieju
26.10.2009, 16:22
prostota i skuteczność górą

petrosbike
26.10.2009, 20:03
MNie sie juz zdarzyło kilkakrotnie w czasie jazdy wyjechac benzyne do rezerwy i na biegu przekręcac kranik na RES. Potwierdzam ze sie przydaje. Nie żałowałbym tych 80 zł. Co oryginał to oryginał. Nie lubię rzeźbionych motocykli no chyba że OCC.

czosnek
26.10.2009, 23:29
Ja od kupna jeżdżę z kranikiem złamanym u podstawy i jakoś zupełnie to w niczym nie przeszkadza. Inna sprawa, że nie mam wielkiej łapy więc w miarę łatwo tam sięgam. Wg mnie 80 zeta za kawałek plastiku to jakieś nieporozumienie

andrzej 76
28.10.2009, 23:18
a ja w czasie jazdy kiedyś chciałem przekręcić na RESerwę i .....
pokrętło zostało w łapie.....
pokleiłem kropelką i używam tylko od święta.

Roberth71
25.05.2011, 16:20
Podbijając temat, u mnie od początku nie bylo pokrętła aż tu nagle ktoś ze znajomych przekręcił i teraz proszę o podpowiedź w którą stronę kręcić, jeśli w prawo ( mówie o kręceniu śrubokrętem) są trzy kliknięcia , gdzie co jest tzn gdzie jest RES, zamknięcie oraz FUEL?

dery
25.05.2011, 16:56
pozycja ON na max w lewo [przeciwnie do zegarka].
po srodku OFF.
RES na max w prawo.

Roberth71
25.05.2011, 17:00
Super, dzieki za info , własnie dzisiaj mialem na srodku i mi zgasl ledwo po wyjechaniu z domu :), dzieki jeszcze raz.

Kuler
15.08.2011, 14:43
Kto mi podpowie jak to jest w RD03? Sa dwa kraniki, jeden z jednej strony baku, drugi z drugiej. Obydwa sa na podobnej wysokosci i maja tylko dwa stopnie off i fuel. Ktorys chyba jest od rezerwy? I z ktoregos mi podcieka paliwko bo strasznie smierdzi benzyna

Kazmir
15.08.2011, 18:11
Który sobie wybierzesz. Dopóki się przelewa paliwo nad komorami tymi w które są wkręcone kraniki to nie ma znaczenia. Jeśli poziom opadnie i komory rozdzielą się na prawą i lewą to po zamknięciu jednego z kraników masz żelazną rezerwę.
Osobiście po każdej jeździe nawet wokół komina zamykam kraniki (dwa jednocześnie) i potem je otwieram. Wydaje mi się, że takie otwieranie i zamykanie wydłuża żywotność kraników. Opieram się na wskazaniu kontrolki i jeszcze mnie nie zawiodła.

Kuler
15.08.2011, 18:41
Kazmir, dzieki za info.Przy zamykaniu prawego kranika zauwazylem ze podcieka z niego paliwko (z samego kranika przy przekrecaniu).Da sie rozebrac to ustrojstwo? Czy nie wnikac i jezdzic poki sie nie leje? Byc moze to stamtad podsmiarduje paliwem

Dzieju
17.08.2011, 08:29
Osobiście po każdej jeździe nawet wokół komina zamykam kraniki (dwa jednocześnie) i potem je otwieram. Wydaje mi się, że takie otwieranie i zamykanie wydłuża żywotność kraników.
Kraniki zakrecam tyko w razie konieczności np zdjęcia zbiornika. Taka częstotliwość wystarcza do prawidłowego działania, nadmierne kręcenie tak czy inaczej coś zużywa :)

mikelos
16.03.2012, 19:59
MNie sie juz zdarzyło kilkakrotnie w czasie jazdy wyjechac benzyne do rezerwy i na biegu przekręcac kranik na RES. Potwierdzam ze sie przydaje. Nie żałowałbym tych 80 zł. Co oryginał to oryginał. Nie lubię rzeźbionych motocykli no chyba że OCC.

Cześć
U mnie pokrętło kranika było złamane i sklejone przez poprzedniego właściciela. Niestety, patent nie wytrzymał długo. W ramach eksperymentu podrzuciłem plastikowe resztki do sklepu modelarskiego. Jak wiadomo modelarze to genetyczne krzyżówki facetów, którzy mają anielską cierpliwość, szwajcarską dokładność i polską pomysłowość. W 24 godziny za 20 zł zrobiono profesjonalną protezę (aluminiowa toczona tuleja + modelarski klej). Jak ktoś z W-wy, to polecam (ul. Bitwy Warszawskiej 1920 nr 6).

https://lh6.googleusercontent.com/-0Nv6Y-y9vh4/T2OLbPYileI/AAAAAAAAFCA/F7rSk94sEUk/s400/kranik_proteza.jpg

Piki
16.03.2012, 21:02
Mój też jest złamany, też poprzedni właściciel skleił, ale nawet się trzyma. Rozmontowałem teraz co prawda i nie wiem czy uda mi się wrócić do stanu poprzedniego :) Szukam jakby ktoś miał, 83zł kosztuje w Hondzie, ale za kawałek plastiku to trochę za wiele jak dla mnie :)
Może się tam zjawię :)

Scorpi
17.03.2012, 08:58
pozycja ON na max w lewo [przeciwnie do zegarka].
po srodku OFF.
RES na max w prawo.

Na pokretle jest wystajaca czesc któą uwazam za kierunkową....

Zwrócona ku górze to RES w dół ON w bok OFF i tutaj pojawia sie pytanie.

Sciągałem zbiornik i zapomniałem w jakiejpozycji był kranik. założyłem pokretło tak ze w lewo jest off. czy to prawidłowe ustawienie? Zanaczam ze w przypadku odwrotnego o 180 stopni załozenia pokretła off bedzie w prawo res w dół a on w góre. "Niestety paliwo w boaku i niemam mozliwosci gdzie jest res.

Czyli konkretnie OFF w Lewo czy w Prawo???

Tymon
17.03.2012, 10:30
Off jest na srodku. On z prawej. Res z lewej.
Czyli z off na rezerwe krecisz do przodu motocykla a z off na on do tyłu...

Scorpi
17.03.2012, 11:52
Off jest na srodku. On z prawej. Res z lewej.
Czyli z off na rezerwe krecisz do przodu motocykla a z off na on do tyłu...
ale krece z off na on zgodnie ze wskazówkami zegara czy odwrotnie... bo to istotne....

Piki
17.03.2012, 21:55
Ustaw sobie kranik na środku, to będzie pozycja OFF. Potem przyłóż kurek tak żeby strzałka była poziomo i żeby widzieć napis OFF normalnie, nie do góry nogami. Tak będzie dobrze.