PDA

View Full Version : Koło 18' do Afryki-poproszę o podpowiedzi


MOTOMYSZA
25.10.2009, 00:24
Witojcie!
Nadchodzi zima a z nią długie wieczory w garażu. Więc będzie czas na poklejenie plastików po lecie, inne naprawki i wdrażanie w życie nowych pomysłów pt "Co by tu spsocic swojej Kochanej Afryczce" :)

Od jakiegoś już czasu chodzi mi po głowie pomysł jak u kolegi Pawła z Jasła czy Ramireza czy pewnie jeszcze kilku innych, żeby wrzucic felę 18tkę na tył.
Wyczytałem, że nie jest to taka łatwizna, i że jeśli chcę pozostac przy oryginalnej piaście AT, to pozostaje maly wybór (drogi Excel za +/-600zł i chyba felga od XR-y lub Cr-y)
Jeśli tylko Bozia Pieniążkowa pozwoli na taki abytek to zadziałam.
Wobec powyższych, kilka pytań w temacie:
- czy w międzyczasie w jakiś magiczny sposób rozszerzyła się oferta na felę 18' którą można by podebrac i podpasowac do AT
- czy ktoś z Szanownego Grona mógłby potwierdzi to info, że od XR-y lub Cr-y na 100% pasuje ? (bo jeśli nie to żeby sobie już tym głowy nie zaprzątac :)
- czy ktoś mógłby wkleic namiary na kogoś kto dorabia szprychy
- teraz jeżdzę na E-09 (przód i tył)i chciałbym dalej na takowych smigac.Czy taka Mitas E09 130/80/18 (http://motoallegro.pl/item789811646_opona_enduro_cross_130_80_18_mitas_e 09_130_80_18.html) bedzie pasowac? Tzn czy ktoś na takich jeździ np w KTM ADV. lub innym i czy sprawdza się tak samo dobrze jak 17' w Africe?

Za wszystkie wskazówki i podpowiedzi w w/w temacie z góry dziękuję.
....i Pozdrawiam :Thumbs_Up:

Franz
25.10.2009, 07:12
W tej wadze założenie felgi 18" jest bezsensowne :Thumbs_Down:
Myślę ,że w sprzęcie poniżej 150 kg - tak.

Lepi
25.10.2009, 07:22
W tej wadze założenie felgi 18" jest bezsensowne :Thumbs_Down:
Myślę ,że w sprzęcie poniżej 150 kg - tak.

Toś mnie chłopie zaskoczył, w sprzęcie dużo powyżej 150kg mam 18". I co? Tak bez sensu teraz? :D

Jeśli 17" nie ogranicza Ci wyboru opony to chyba nie warto zmieniać.

Franz
25.10.2009, 07:40
Toś mnie chłopie zaskoczył, w sprzęcie dużo powyżej 150kg mam 18". I co? Tak bez sensu teraz? :D

Jeśli 17" nie ogranicza Ci wyboru opony to chyba nie warto zmieniać.

Każdy robi jak uważa.
Jeździłem sporo na TT600 z 18"
i Dr600SE majacą 17 " .Motocykle identyczne w wadze ( 147kg) Różnic w jeździe praktycznie nie było.
Fakt ,że orłem enduro nie jestem.

Profesjonalnie robi to Lolo z Austri - daje felgę, zaplata itp.
http://www.lolo.at/felgenreparatur/motorrad/index.html

Pawel_z_Jasla
25.10.2009, 09:59
Paweł Król
ul. Zuchów 54
Bielsko-Biała
602-833-570


ewentualnie:


Sławomir i Dariusz Bartnik
42-200 Częstochowa
ul. Wodzickiego 67 tel. /034/ 324-41-77 lub 601-430-634


Z tego co wiem Paweł zrobi wszystko i na wszystkim /Adam vel Adagio robił u niego kilka nietypowych kółek i było wszystko OK a Ja również miałem z nim przygodę , którą wspominam nader pozytywnie/. Dodatkowo u Pawła zamówisz też całe koło na gotowo zaplecione na Excelu /musisz mu dać piastę a resztę masz z bańki - podobnie jak i jakieś 7-8 stów hehehehehe/. Ja mam felgę DiD-a ale nie dam głowy z jakiej dryndy bo kupiłem ją solo bez piasty a do zaplotu użyłem szprych z KTM-a. Zaplatałem u swojego mechanika w Gorlicach, który zajmował się również dopasowaniem zawiasów, ramy, modyfikacją elektryki i całą resztą. Problemem felgi z gotowymi już otworami /ale do przeskoczenia/ jest kąt wyjścia nypli w stosunku do kątów otworów piasty. U mnie trzeba było nieco zmienić „styl zaplotu” ale wszystko daje rade i jest bardzo teges. Kupując koło pod AT podstawą jest ilość szprych czyli muszą być 32 a nie jak w większości endurek 36. O wyższości Świat Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy nie będę dyskutował, jeden woli karpia w galarecie a drugi jajka z chrzanem i wędzonką – Ja tam zawsze wolałem 18-stki bo jakieś takie bezpruderyjne i kompatybilne z moim rozmiarem były /z wiekiem rozmiar mi się zmienił ale jeszcze daje rade/ - POZDRAWIAM wszystkich "różnorozmiarowców"

Ps.
Moim zdaniem felga z XR będzie na 100% pasowała bo typ zaplotu na 32 szprychach w Hondzie był raczej jeden - wystarczy porównać koła ;) ale bez tego głowy nie dam :confused:

Adagiio
25.10.2009, 12:00
Obręcz z XR-y pasuje .
W Bielsku robiłem naprawdę trudne tematy , zawsze wszystko zrobione na Tip Top , a to, że za profesjonalnie wykonaną robotę trzeba odpowiednio zapłacić , to chyba nie nowość .

Izi
25.10.2009, 13:00
to i ja się dołożę
felgę kupiłem nową u Olkamotocykle cenę znasz jak widzę
szprychy kupione na motobazarze od jakiegoś gościa co nimi handluje, super do weteranów się okazało, a do takiego sprzętu jak AT przy ostrzejszej jeździe potrafią strzelić, co siezdażało
teraz zamówieone z bielska
zaoszczędzić można jak sam sobie do kupy wszystko złożysz, oczywiście piasta zostaje oryginał AT

p.s. 600 stów za felgę to nie jest drogo

Franz
13.11.2009, 14:09
Zbesztany za 17" :mad: zrobiłem 18" :p w Bielsku
Koszt felgi Excel 400zł +280 szprychy z zapleceniem
700zł na gotowo z wysyłką :D

podos
13.11.2009, 14:30
gdzie macie excele za 400zł?

chomik
13.11.2009, 14:32
Zbesztany za 17" :mad: zrobiłem 18" :p w Bielsku
Koszt felgi Excel 400zł +280 szprychy z zapleceniem
700zł na gotowo z wysyłką :D
A gdzie felgę kupiłeś ? A piastę rozumiem bierze się oryginalną ?

Dzięgiel
13.11.2009, 14:35
Excela możesz kupić w Olekmotocykle ale 400zł to chyba nie ta cena, chociaż 600zł za taką fele to chyba majątek nie jest...

Franz
13.11.2009, 14:59
gdzie macie excele za 400zł?

A w Bielsku co tu o nim się pisze
Piasta oryginał -Chomiczku - transalpowska
Najpierw wysłałem, facet dostał , powiedział ze ma felgę
cena i za kilka dni z powrotem za zaliczeniem
i meila wysłałem ze tak na forum o nim ładnie piszą :p
( skopiowałem)

Franz
17.11.2009, 10:38
A w Bielsku co tu o nim się pisze
Piasta oryginał -Chomiczku - transalpowska
Najpierw wysłałem, facet dostał , powiedział ze ma felgę
cena i za kilka dni z powrotem za zaliczeniem
i meila wysłałem ze tak na forum o nim ładnie piszą :p
( skopiowałem)
Nie była to excel tylko Sanremo włoska - pewnie dlatego tańsza
Dziś dostałem. Wygląda dość solidnie. Szprychy fi.4,5 , Afryka ma fi 3,5
Trampek też 3,5

Tak i jest to również odpowiedź na pierwszy post- co gdzie i za ile :)

MOTOMYSZA
17.11.2009, 11:14
FRANZ, a kiedy zakładasz to śliczne kółęczko do swojej Afri? Może dziś? Dasz radę please, jakieś fotki jeszcze ze starym i teraz z 18' calowym ,żeby ładnie było widac różnicę.

chomik
17.11.2009, 11:23
FRANZ, a kiedy zakładasz to śliczne kółęczko do swojej Afri? Może dziś? Dasz radę please, jakieś fotki jeszcze ze starym i teraz z 18' calowym ,żeby ładnie było widac różnicę.
To chyba do Trampka kolo....

Franz
17.11.2009, 11:39
Raczej na pewno do Trampka :)
Raczej na pewno dziś ani jutro nie założe.
Wymienić muszę przy okazji łożyska , zębatka nowa już idzie
no i mi się wcale nie spieszy , bo i gdzie

MOTOMYSZA
17.11.2009, 11:43
Faktycznie, to przecież do Trampka:Thumbs_Up:

A ja takie coś wyszukałem po Waszych podpowiedziach,tzn XR 600 . I z gostkiem jestem już dogadany na całe kółko że wezmę od niego. Mam nadzieję, ze ta felga będzie pasowachttp://africatwin.com.pl/images/icons/icon5.gif

8768

MOTOMYSZA
17.11.2009, 12:07
http://africatwin.com.pl/images/icons/icon8.gif "No to wylądował... i cały misterny plan w pizdu. "
Właśnie dostałem fotki i odpowiedź od gościa od tej XR-y, że kółko ma jednak 36 szprych.

8770

Czyli szukam dalej.....

Franz
17.11.2009, 12:14
....żeby nie była węższa niż 2,15
To 2,15 to i tak jest tylko na oponę raczej i nie więcej niż 130.
Gość z Bielska mówił że szersze nie występują niż 2,15 /18
W każdym razie dla wyjaśnienia -
- to 2,15 to 52 mm wewnątrz felgi -
Oryginalna Transalpa ma 63 mm wewnątrz a opona dedykowana 130/80

- czyli nie będzisz raczej mógł założyć gumy 140 .
Terenowe zresztą i tak są zawsze gumy weższe a przecież o to tu chodzi :D

Nie szukaj dalej, takiego szrota jak ta - z Twojego zdjęcia nawet bym nie zakładał.
Sam zmieniłem dlatego ,że miałem pordzewiałe szprychy i łuszącą się powierzchnię
felgi ,a i tak była lepsza niż Twoja ze zdjęcia.
Skoro wymiana to jak już .. na 18"
Na zdjęciach masz felę z lewej 17" z prawej 18"
poniżej powód wymiany - początki "łuszczycy"
Jak coś "poprawiać" to na lepiej i nie za wszelką cenę .
Tak mi się zdaje...

Pawel_z_Jasla
18.11.2009, 13:33
Kładę głowę pod topór jak zawiniłem wprowadzając w błąd ale dałbym sobie jaja obciąć, że były koła od Xr600 i Xr650 z 32 szprychami. Poszperajcie np. na ebay.com a na 100% takie rim lub wheel znajdziecie /CRF chyba też ma 32 szprychy choć często 19"/:at:

Franz
18.11.2009, 15:43
Pawle , nie ma to znaczenia. Są rzeczy , które warto kupić na ebay
a są że nie.
Same felgi rzadko występują , najcześciej całe koła.Za koło
trzeba rzucić i tak 100 euro+ wysyłka
Wyjdzie na to samo przeplatając u nas i dajac nową felgę + nowe szprychy .

Czatować pół roku by wyhaczyć felgę od XR650R mija się z celem .

Pawel_z_Jasla
18.11.2009, 16:29
I tu masz Pan racje bez dwóch zdań !! Co nie znaczy, że jak trafi się okazja to nie należy skorzystać.

Adagiio
18.11.2009, 18:41
Większość kół ma szprycowanie typu włoskiego 36 szprych , nawet w większości japońskich motocykli takie występuje . Przed zakupem wystarczy zapytać , chyba każdy sprzedający umie policzyć . Jeśli będzie 32 szprychy i szprychowanie angielskie to OK.. Da się zapleść na piastę od Afryki , pod warunkiem że zostaną zastosowane nowe szprychy , robione na wymiar . Jeśli nie jesteś w stanie odróżnić , jednego od drugiego , to bez sensu kupowanie kota w worku .

pincet
30.01.2013, 20:26
Całego koła nie sprzedam, bo piasta jest mi potrzebna.

Zakładasz felgę 18? Bym się skusił ale na jesień wycentrowałem swoje...

szparag
30.01.2013, 20:40
No właśnie co planujesz ?

BIAŁY
30.01.2013, 21:22
No wydało się - w planach mam kółko 18''.

szparag
30.01.2013, 21:25
Ja też, mam problem z doborem szprych, gwintowane nie wchodzą w grę, więc szukam rozmiaru by coś dobrać.

BIAŁY
30.01.2013, 21:27
http://otomoto.pl/honda-xrv-africa-twin-750-rd04-czesci-M3234360.html

Tutaj jest dawca pozostałych części do RD04.

szparag
30.01.2013, 21:30
Nie kumam ??

BIAŁY
30.01.2013, 21:31
Ja też, mam problem z doborem szprych, gwintowane nie wchodzą w grę, więc szukam rozmiaru by coś dobrać.

Wydaje się że ten Pan może Ci pomóc.
- Przedsiębiorstwo wielobranżowe
- uPawła Paweł Król
- 43-300 Bielsko Biała ul. Zuchów 54
- tel. 0602 833 570
- pkrol1@poczta.fm

Same dobre opinie o nim słyszałem, no i widziałem - Robił koła do XR GUCIA.

szparag
30.01.2013, 21:35
A ok, teraz kumam,adres mi dobrze znany.

Co planujesz za felgę wsadzić ??

Może mógłbym pomóc w tej kwestii.

BIAŁY
31.01.2013, 07:33
Prawdopodobnie EXCEL, właśnie od niego, w ramach kompleksowej usługi.
Jeszcze 100% decyzja nie zapadła. Masz jakieś inne propozycje?

BIAŁY
31.01.2013, 08:04
Rozpoczynam projekt "18 cali dla mojej Afryki".

Projekt ma na celu lepsze dostosowanie Afryki do jazdy off (na asfalt zostanie kółko 17'' z uniwersalną oponką ), a więc doradźcie panowie jaką szerokość felgi złożyć żeby opona dobrze pracowała.

Oryginał RD04 to 2,75'' - teraz z oponą 140 jeździ dobrze zwłaszcza na asfalcie i szutrach, z węższymi nie miałem doświadczenia.

https://lh3.googleusercontent.com/-k0sgf6tVp-o/T4STHLm6qBI/AAAAAAAAEUU/CevcdWoLYYc/s912/P1020964.JPG


Czy założyć węższą np: 2,15'' jeśli planowana Szerokość opony to maksymalnie 130, a najprawdopodobniej 120.

Czy opona szerokości 120 nie będzie za wąska na piach?

rambo
31.01.2013, 10:22
Zacząłbym od założenia na 17" opony 130/90 i pojeździć.

Wytarta 140/80 np E09 jest bardzo niska i jeździ się mało komfortowo

BIAŁY
31.01.2013, 11:18
Zacząłbym od założenia na 17" opony 130/90 i pojeździć.

Wytarta 140/80 np E09 jest bardzo niska i jeździ się mało komfortowo

Kolejnej 17'' cali już kupował nie będę. tera będzie 18'' - tylko ta szerokość felgi mi nie daje spokoju.

szparag
31.01.2013, 23:47
excel, udało mi się kupić tanio komplet.
Jak coś to mogę jutro sprawdzić czy jeszcze są, ja mam niebieskie :)

Adagiio
01.02.2013, 07:29
Wszystkiego bym się po Tobie spodziewał ale nie niebieskich obręczy :haha2:.
Zdrowia .
Ps. Pawła polecam od wielu lat robi mi przy kołach i nigdy nic nie zjebał , a niekiedy nie było łatwo .

BIAŁY
01.02.2013, 07:46
excel, udało mi się kupić tanio komplet.
Jak coś to mogę jutro sprawdzić czy jeszcze są, ja mam niebieskie :)

No i jaką szerokość kupiłeś tych obręczy?

BIAŁY
01.02.2013, 11:49
Jaki to rozmiar opony??
Bo koło jest 18''

https://lh4.googleusercontent.com/-aDXtYnpfdOk/UCjzyrpV0pI/AAAAAAAAElc/uN3MOQxATAM/s912/2545869967_1.jpg

Mirmil
01.02.2013, 11:55
z tego, co pamietam 130/90-18

rambo
01.02.2013, 12:38
Na 130 daje się 2,5~3,0 cala

HRABIA z Krosna
01.02.2013, 16:39
Biały, ta Afra na fotce z 18-tką była Pawła z Jasła/ale ją sprzedał/, wiec się :bow: do Niego i będzie Pan zadowolony...:D

Pawel_z_Jasla
01.02.2013, 18:27
Dokładnie jak Mirmil podał: 130/90-18 felga chyba 2,15". Założysz 80 i też będzie, choć 90 przy niskim ciśnieniu nieco lepiej felgę chroni.

Adagiio
01.02.2013, 20:13
Jeździłem ostatnimi czasy na takim komplecie 80-100-21 i 120-100-18 , jeżdżąc na niskim ciśnieniu nie trzeba się obawiać o pokrzywienie obręczy , muszą być jednak zamontowane trzymaki . Opona tylnia o takim profilu mieści się w wahaczu na obreczy 18' .

Sławekk
02.02.2013, 06:54
Rozpoczynam projekt "18 cali dla mojej Afryki".

Czy założyć węższą np: 2,15'' jeśli planowana Szerokość opony to maksymalnie 130, a najprawdopodobniej 120.

Czy opona szerokości 120 nie będzie za wąska na piach?

Biały mam nadzieję, że po przeróbce zrobisz rzetelny test w offie, w którym odpowiesz na kilka nurtujących mnie pytań:

- jak ciężka AT z taką oponą zachowuje się w terenie ? (ogólne wrażenia)
- jak jest ze stromymi podjazdami, czy moto wciąga się ?
- jak jest na piaskach ?
- jak jest z wyjazdem z błota itp. ?
- jak jest z wytracaniem prędkości w terenie ? (np. awaryjne przed przeszkodą)


Interesuje mnie test w offie, przez duże "O" - drogi szutrowe pomiń :)


W końcu czy poprawa jest zdecydowanie odczuwalna i warta zainwestowanej gotówki.



pozdrawiam i oczywiście czekam :Thumbs_Up:

gumbas24h
02.02.2013, 18:14
Off przez duże "O" Africą proszę litości to jest ciężki turystyczny motocykl choćby był na kołach 26 z górala.
Więcej do "O"ffa to wsk125 pasuje.

calgon
09.02.2013, 16:14
No to musisz Gumbas pojeździć ze Sławkiem ,Miszą i tą bandą Troglodytów błotnistych:-)))))))

Sławekk
09.02.2013, 18:42
Wyjaśnię

Nie miałem na myśli offu gdzie ludzie toną w bagnie łamiąc sobie kończyny.

Na naszym forum są panowie, którzy zapuszczają się w miejsca, nazwijmy je "trudne" na oponach np.E 09 . Kilka osób zakłada C02, jest to opona bardziej ostra i pewnie więcej potrafi .

Mam nadzieję, że kolega Biały podzieli się informacjam w stylu " ta opona przy tej szerokości nie daje rady - musi być C02 "

Każde spostrzeżenie będzie cenną wiedzą.

mam nadzieję, że pomogłem :)

Czarek40
09.02.2013, 18:57
Mam dwa komplety kół na szosę anaki i wpuściłem się z rok temu w c02 i c11 na przód (wcześniej uganiałem trochę crossami i z tąd ta decyzja) myślałem że będzie ok. ale nie do końca. Na ostrych oponach typu c2 jest niemiłosiernie niemiło na asfalcie i twardszych drogach, masz wrażenie jakby Ci sie rama wyginał po prostu drift na dwóch kołach a w terenie no cóż na pewno lepiej targa ale jakoś rewelacji niema. Afryczka jest za ciężka na ostre klocki. Ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. Powodzenia w eksperymenowniu.


Wyjaśnię

Nie miałem na myśli offu gdzie ludzie toną w bagnie łamiąc sobie kończyny.

Na naszym forum są panowie, którzy zapuszczają się w miejsca, nazwijmy je "trudne" na oponach np.E 09 . Kilka osób zakłada C02, jest to opona bardziej ostra i pewnie więcej potrafi .

Mam nadzieję, że kolega Biały podzieli się informacjam w stylu " ta opona przy tej szerokości nie daje rady - musi być C02 "

Każde spostrzeżenie będzie cenną wiedzą.

mam nadzieję, że pomogłem :)

BIAŁY
13.02.2013, 09:31
Porównanie koło AfricaTwin 17'' + mitas E09 140/80 vs AfricaTwin 18'' + PIRELLI MX EXTRA 120/100

1) waga odpowiednio 13,5 kg vs 12,5 kg
2) średnica odpowiednio 73 cm vs 79 cm

https://lh3.googleusercontent.com/-Js1Il7op1W4/URtNbykQU2I/AAAAAAAAE70/RHgcP6gmfP8/s512/P1060769.JPG


https://lh6.googleusercontent.com/-TAW9hfXrH9I/URtNeWmZ5dI/AAAAAAAAE78/Ix4VzY3bu2s/s800/P1060770.JPG

ex1
13.02.2013, 09:35
heheh jest moc!!! :D

a tak z ciekawości zapytam czemu nei wsadziłeś szerszej opony na tę 18-stkę?

madafakinges
13.02.2013, 09:40
Najs... a jaka zębatka do tego do tyłu?
Pasuje mu troszkę zębów dosztukować bo słabości dozna.

BIAŁY
13.02.2013, 10:05
heheh jest moc!!! :D

a tak z ciekawości zapytam czemu nei wsadziłeś szerszej opony na tę 18-stkę?

Szerszej nie wkładam bo do felgi szerokości 2,15 szersza opona nie jest wskazana - tak ludzie mówią, a ponadto chciałem Pirelli a kolejny dostępny rozmiar to 140/80 a to było by na 100 % za szeroko (moja mitas e09 140/80 ledwie pieści się pomiędzy zacisk a osłonę zębatki, a ostry klocek były jeszcze szerszy. Tak nawiasem mówiąc, to KTM 990S kumpla z przodu ma obręcz 2,15.

Najs... a jaka zębatka do tego do tyłu?
Pasuje mu troszkę zębów dosztukować bo słabości dozna.

W poprzednim sezonie założyłem robioną na zamówienie 49z.
Na 17'' kole było nieźle. Zobaczymy co teraz.
:at:

ex1
13.02.2013, 10:21
no własnei ADV ma 2,15 na przodzie... ja mam u ciebie 1,85 na przodzie i 2,5 na tyle i w stosunku do ADV stabilność na szosie jest dużo słabsza, nie wiem jak to będzie u ciebie, tym bardziej że masz motocykl o 60 kg cięższy

rambo
13.02.2013, 10:27
ex1, jesteś niemożliwy :D

afryka na sucho 205kg

zalana wszytskim pod korek 229kg

madafakinges
13.02.2013, 10:34
Miałem w bigu 1.85 exela i tkc układało się całkiem inaczej niż teraz w afrze. Było lepiej w terenie ale gorzej w zakrętach na czarnym.
Ale coś za coś... I tak na prawdziwych kostkach nie będziesz szalał po asfalcie, chyba:D

rambo
13.02.2013, 10:38
1,85 oszczędza fele na krawężnikach. Fele w lC8 i Gs800 z przed paru lat, to można by niezłą fuszerkę zarzucić producentom, niezależnie jakie miały szerokości, gieły się jak masło pod kamieniami nawet.

BIAŁY
13.02.2013, 10:52
Do "ciorania" po asfalcie i lekkich szutrach zostaje 17'' z mitasem i mam jeszcze tkc to zajechania, a dla off-a jaki by nie był będzie 18''. A jak trzeba się będzie po asfalcie przetoczyć to powoli i ostrożnie, tym bardziej że pirellka nie ma atestu na czarne.

rambo
13.02.2013, 11:00
moto fajnie pójdzie w góre, bedzie można nawet deko amor odpuścić by pracował bardziej miękko :)

Gratulacje Siwy, chętnie się dowiem jakie są koszty takiej operacji :) :Thumbs_Up:

Lupus
13.02.2013, 11:07
Motek w górę ok 1 cm + zmiana przełożenia?

rambo
13.02.2013, 11:11
Patrząc na foty, to może nawet wiecej jak 1cm...
Dużo zależy od konkretniej opony i jej stanu.

Popularny E09 140/80 na 17" to bardzo niska opona.
Nawet nowa jest niższa niż zjechany do graniczników bieżnika np Tourance w tym samym rozmiarze.

Co do przełożeń, to E09 140/80 + zębatka 49 to musiało być już całkiem nieźle, bez skracania łańcucha rozumiem się to nie odbyło..?

BIAŁY
13.02.2013, 11:56
Patrząc na foty, to może nawet wiecej jak 1cm...
Dużo zależy od konkretniej opony i jej stanu.

Popularny E09 140/80 na 17" to bardzo niska opona.
Nawet nowa jest niższa niż zjechany do graniczników bieżnika np Tourance w tym samym rozmiarze.

Co do przełożeń, to E09 140/80 + zębatka 49 to musiało być już całkiem nieźle, bez skracania łańcucha rozumiem się to nie odbyło..?

Jakiego skracania?
Do wymiany cały napęd, bo łańcuchy dedykowane do XRV wszystkie za krótkie.
Adagiio ma założoną 52z.

rambo
13.02.2013, 12:12
Tfuuu :D

Chodziło mi o przedłużanie, bo max co wchodzi na 124 ogniwa to chyba 48z.

Szkoda że trzeba rozkuwać fabrycznie zapięte łańcuchy bo dłuższych łańcuchów jak AT nie rynku nimo :dizzy:

ex1
13.02.2013, 12:18
ex1, jesteś niemożliwy :D

afryka na sucho 205kg

zalana wszytskim pod korek 229kg

aaa widzię to mnie gdzieś sciemnili że afra 230 kg waży :D noo to super
ps. felga w ADV jest słaba, ale wcale nie tak słaba jak w 800, - niestety producent ten sam.

ale już w innych lc8 są. np. DID-y :)

rambo
13.02.2013, 12:26
Jak nowe fele DID są takie dobre jak nowe łańcuchy DID to ja poszukam sobie czegoś innego, bo patent z 18" i się podoba :drif:


http://www.motohurt.com/21546,maxxis-m7000-dualmaxx-fim-rear-140-80-r18-70-s.html

i pod to 4 cale fela czy 3,5..?

madafakinges
13.02.2013, 12:30
Może by od xt starego did spasował?
Są złote anodowane tylko nie wiem jak z szerokością?

BIAŁY
13.02.2013, 12:31
Tfuuu :D

Chodziło mi o przedłużanie, bo max co wchodzi na 124 ogniwa to chyba 48z.

Szkoda że trzeba rozkuwać fabrycznie zapięte łańcuchy bo dłuższych łańcuchów jak AT nie rynku nimo :dizzy:

Ja kupiłem rozpięty i zakuwałem metodą imadełko, punktak i młoteczek. Oczywiście trzeba zdjąć wahacz.

A pod oponę 140/80 to obręcz co najmniej 2,5. Z excella taka szerokość o liczbie otworów 32 nie występuje - (źródło Paweł Król).
Na 2,15 też zakładają 140/80 np. Gucio w swojej XR, ale mówi że strasznie na wysokości idzie do góry.

ex1
13.02.2013, 12:34
Jak nowe fele DID są takie dobre jak nowe łańcuchy DID to ja poszukam sobie czegoś innego, bo patent z 18" i się podoba :drif:


http://www.motohurt.com/21546,maxxis-m7000-dualmaxx-fim-rear-140-80-r18-70-s.html

i pod to 4 cale fela czy 3,5..?

fele DID-a i stare i nowe są na wypasie,
opona maksisa ta z linka to straszny szit!!! to jest jakiś.FIM wysokość kostki 1cm może schodzi jedne wyjazd z pod domu.

BIAŁY
13.02.2013, 12:39
fele DID-a i stare i nowe są na wypasie,
opona maksisa ta z linka to straszny szit!!! to jest jakiś.FIM wysokość kostki 1cm może schodzi jedne wyjazd z pod domu.

Ja kupiłem tą: http://allegro.pl/opony-pirelli-scorpion-mx-extra-120-100-18-cross-i2957426182.html

A można jeszcze taniej: http://allegro.pl/nowa-opona-pirelli-scorpion-mx-extra-120-100-18-i2987286562.html

rambo
13.02.2013, 12:44
Mi by wlasnie zależało na komforcie i i jednocześnie stabilności na czarnym, i tak myśle że 130/90 była by optymalna

BIAŁY
13.02.2013, 12:58
130/90 na obręcz 2,15 jeszcze ogarnie, natomiast jak ona będzie pracować na asfalcie, tego nie wiem. Jeśli Pan Honda dla Afryki przewidział 130/90 na felgę 2,75 to myślę, że takiego komfortu an obręczy 2,15 nie osiągniesz.

rambo
13.02.2013, 13:09
Pan Honda jak dla mnie to nie do końca dobrze to ogarnął, bo inne motocykle dual sport mają 130 gumy na felgach 3.0"
Transalp przez jakiś czas był sprzedawany z 130/80
na 3 calowej feldze, tak samo F650 i mase innych motorków, ino deko bardziej szosowych ale i lżejszych wagowo
140/80R17 zupełnie dobrze sprawuje się np na 4" felach zamiast 150/70R17.

takie moje przemyślenia :p

Afryka gdyby miała szerszą fele pod te 140/80 czy 130/90 to one też by się wolniej zużywały, bo głównie leci sam środek i po 30% z lewej i prawej jeszcze sporo zawsze mięsa mam na szosowych gumach a głównie jeżdze na nich po mieście. Pewnie odbyło by sie to kosztem stabilności w koleinach, no ale jak zawsze coś za coś.

Napiszesz coś o kosztach operacji..? :) :Thumbs_Up:

BIAŁY
13.02.2013, 13:38
Piasta oryginał: twoja 0 zł, nówka Honda 1320 zł używane koło Allegro:
http://allegro.pl/honda-xrv-750-africatwin-kolo-tyl-i3015337465.html 450 zł. Z tego koła co nie co odzyskasz

Obręcz około 600 zł

Szprychy okol 250 zł

Usługa 40 zł

Druga tarcza hamulcowa około 150 zł

Tak to mniej więcej wychodzi.

rambo
13.02.2013, 13:41
Kółko jedno extra mam wiec dojdzie fela, szprychy i robota, czy suma 900zł + gumy :)

Dzięki

madafakinges
13.02.2013, 13:51
Może by obręcz od starego xt spasowała? Pancerne didy i w złotym kolorze do siódemki jak znalazł, tylko nie wiem co z szerokością. Ale za grosze pewno kupi.

szparag
13.02.2013, 13:59
XT, ma więcej szprych.

BIAŁY
12.04.2013, 10:01
Biały mam nadzieję, że po przeróbce zrobisz rzetelny test w offie, w którym odpowiesz na kilka nurtujących mnie pytań:

- jak ciężka AT z taką oponą zachowuje się w terenie ? (ogólne wrażenia)
- jak jest ze stromymi podjazdami, czy moto wciąga się ?
- jak jest na piaskach ?
- jak jest z wyjazdem z błota itp. ?
- jak jest z wytracaniem prędkości w terenie ? (np. awaryjne przed przeszkodą)


Interesuje mnie test w offie, przez duże "O" - drogi szutrowe pomiń :)


W końcu czy poprawa jest zdecydowanie odczuwalna i warta zainwestowanej gotówki.

No i nie wytrzymałem ...
Zestaw opon: przód PIRELLI MT21 90/90/21, tył PIRELLI SCORPION MX EXTRA 120/100/18

Ten zestaw opon w teren to bajka.
Kałuże, mokra trawa, rozjeżdżone błoto, podjazdy po w lesie, pochylone i śliskie polne drogi, pole orne, teren podmokły, itd. nie do zatrzymania - jak to mówią "banan nie schodzi z gęby".
Jedynie śnieg minie zatrzymał.

Jak dla mnie warto.

Jedyny względny minus to wysokość. Ja osobiście mogę zapomnieć o podparciu się dwoma nogami. Jeszcze nie mierzyłem, ale jest wyżej niż kumpla KTM 990S na oponie TKC.

Video niestety nie mam bo jeździłem sam.

https://lh3.googleusercontent.com/-3zXi9Igc20o/UWelLqkGZRI/AAAAAAAAFUs/JHVNKhXMKBE/s1497/WP_000440.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-3dIu0AUkWoI/UWelR42lVuI/AAAAAAAAFU0/5jlrjBIyApU/s1497/WP_000441.jpghttps://lh5.googleusercontent.com/-sqFRH05OIPE/UWeleCi2XVI/AAAAAAAAFVE/o1WlAA-93oQ/s1497/WP_000443.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-dxBHE6xDC0g/UWelka-HbvI/AAAAAAAAFVM/9-DFcwmwFNg/s1497/WP_000444.jpghttps://lh6.googleusercontent.com/-DOcWNFIXUMQ/UWelx21uvCI/AAAAAAAAFVc/nFzAhgsl9hM/s1497/WP_000447.jpghttps://lh4.googleusercontent.com/-6UxVNThD-GM/UWemL1-EHMI/AAAAAAAAFV0/bP-ng_NXqJM/s1497/WP_000453.jpg

Sławekk
12.04.2013, 10:28
Afra wygląda kozacko :Thumbs_Up: Widać, żeś wojownik :)

Co do oponki - skoro w twym przypadku 120 jest szersza od 140 ( jak na foto) to cóż powiedzieć.

2 lata się zastanawiałem, nad podobnym problemem . Nabyłem koła z AT z 2000 roku i pewnie tak już zostanie .

pozdrawiam

Rychu72
12.04.2013, 10:28
Śliczna ta Twoja czwóreczka :drif::drif::drif:

..... i do tego wzrosły jej terenowe możliwości ;)

makaron
12.04.2013, 11:00
MT 21 na przednie koło za...ista opona, moim zdaniem spokojnie robi na asfalcie równie dobrze co tekac, w terenie 100 razy lepsza. I wcale szybko nie schodzi, nawet w tak ciężkich moto jak LC8 czy AT.

Mam natomiast obawy czy ten skorpion na tylnym kole długo pożyje na dojazdach po czarnym, szczególnie że dość wąski. Liczę na informacje w trakcie sezonu n/t przebiegu bo zastanawiam się nad wymianą tylnej felgi na cieńszą...

pozdrawiam

rambo
12.04.2013, 11:01
Biały, wrzuć jakieś foty tylnego koła w moto..
Ile jest od plastikowego chlapacza amora do bieżnika gumy itd.

Jaką masz zębatkę z tyłu..?



Dużo myśle o tej 18" na tył :dizzy: :drif::drif::drif:
Chciałbym jednak korzystać z opon 140/80 na 18" i dać felgę 18" x 3,5"

bartol
12.04.2013, 11:08
... Chciałbym jednak korzystać z opon 140/80 na 18" i dać felgę 18" x 3,5"

Chyba 2,5" - Jak znajdziesz taką felgę (na 32 szprychy) to bierz od razu 2 szt.
Piasta mi leży i czeka...

madafakinges
12.04.2013, 11:21
wzór:Thumbs_Up:

rambo
12.04.2013, 11:51
Przyznam szczerze że nawet nie szukałem i nie wiem które to felgi są w ktm i bmw co się gną jak masło, a które są mocne jak te z TA i AT np.
Jak nie znajdę 3,5" to pójdę w 4" :Thumbs_Up:

BIAŁY
07.05.2013, 08:42
Biały, wrzuć jakieś foty tylnego koła w moto..
Ile jest od plastikowego chlapacza amora do bieżnika gumy itd.

Jaką masz zębatkę z tyłu..?


Fotki przy okazji zrobię. Chlapacza nie mam.
Zębatka 49z.

A działa to tak:

6pahjrpZ-uc

rambo
07.05.2013, 10:01
:dizzy::dizzy::dizzy:


:bow::bow::bow:


:drif::drif::drif:


Duża Klasa ! :)

Boryss
08.05.2013, 07:11
No to panie czas najwyższy się zmierzyć z mielecką górką! :)
Kiedy się można Ciebie spodziewać??

BIAŁY
08.05.2013, 07:33
No to panie czas najwyższy się zmierzyć z mielecką górką! :)
Kiedy się można Ciebie spodziewać??

Testów w piachu jeszcze nie robiłem, tak że wszystko przede mną.
I trochę się boję bo w necie opinie SCORPIONACH MX jeżeli chodzi o piach nie są rewelacyjne. Ale trzeba to sprawdzić na własnej skórze.

Muszę obczaić szutrową trasę Przeworsk - Mielec, bo po czarnym to zanim do Was dojadę to kostka zejdzie, i będę miał sliki. Poza tym po na czarnym ta opona raczej nie trzyma.

Boryss
08.05.2013, 08:25
Jestem pewien że sobie nawet na takich oponach dasz radę.
Wyznacz traskę i wpadaj.

ferolo
23.05.2013, 18:11
Panowie a powiedzcie mi jak taka fela zachowuję się na czarnym i oponce tkc .
Moja 17 posypała się i nie wiem za cholerę co zrobić, teraz chciałbym najlepiej nową ale touratech krzyczy sobie kosmiczne pieniążki, a 17 w dobrych firmach jak na lekarstwo no i oczywiście musi być obręcz czarna więc wybór nie duży i stąd moje zapytanie o 18

Adagiio
23.05.2013, 18:52
Pisałem już kiedyś o tym . Najtrwalszą obręczą jaką używałem na tyle w rozmiarze 18' w Africe jest DID od XR-y , nawet nowy eksel nie będzie tak trwały i odporny na zniekształcenia i wygięcia . Każdą obręcz można anodować na czarny kolor , nie jest to ekonomiczne , ale trwałe i estetyczne . Są również włoskie firmy produkujące porządne obręcze , ale z ich zamówieniem na odległość jest problem i kosztują około 250 E . Zabawa w przeróbki to stosunkowo drogie hobby .

ferolo
26.05.2013, 20:23
A powiedzcie mi jeżeli nie przerabiałem zawiechy to wszystko ładnie podejdzie z 18.
Chodzi mi o komfort z jazdy dla siebie i plecaczka.
Znalazłem felge od ktm 990 wie ktoś czy to ustrojstwo podejdzie już mnie wkr.... temat z małym wyborem sensownych obręczy oryginalnych do afry 17 dlatego myślę nad dostępną szybciej 18.
Oczywiście sprawą priorytetową pozostaje dla mnie bezpieczeństwo stąd moje drążenie w temacie.

Mhv
26.05.2013, 21:30
Piasta chyba musi być oryginalna AT. A obręcz musi mieć oczywiście tyle otworów na szprychy co piasta. Policz, ale chyba w AT jest inaczej jak w 990. I przeczytaj wątki o tym, odpowiedzi na większość pytań są.

Stolek
30.05.2013, 21:13
a że tak dopytam jeszcze:

http://allegro.pl/felga-obrecz-japonska-d-i-d-18-cali-cross-enduro-i3217643155.html

taka fela podpasuje do AT?

Cena chyba niska (tak mniemam)? Podejrzane?

EDIT: aha, teraz chyba skumałem że moze być za wąska.. szukamy 2.5''?

Adagiio
31.05.2013, 04:45
Nie będzie pasować w AT jest 36 szprych i angielski typ zaplecenia

Koło od 990 da się założyć ale wymaga to przeróbek i nie jest to ekonomiczne rozwiązanie

Mhv
01.06.2013, 08:50
A jakąś pewną 17 ktoś poleciłby? lub 18
Przeczytałeś temat? Napisane dokładnie od czego felgi podchodzą i na co uważać. Jak chcesz kupić używkę do AT to na giełdzie pytaj. A jak chcesz coś jeszcze dopytać w tym wątku to pisz jasno o tym, ja np. nie rozumiem o co pytasz w tej chwili.

rambo
01.06.2013, 09:10
A jak chcesz pisać farmazony i oczekujesz że ktoś Ci odpowie to najpierw polej :fool2::fool::rules::friday::zdrufko:

ferolo
01.06.2013, 09:14
Dobra nie było tematu

rambo
01.06.2013, 09:38
Ja mam dwa komplety kół.
Jeden na asfalt, drugi na OFF
oba 17" i 21"
Jedna z 17" ma połowę gniazd pod nyple wyrwane i resztę skorodowane, piasta niedługo sama mi z tego koła zostanie i będziemy działać :Thumbs_Up:
Zastanawia mnie tylko cały czas kwestia, czy przy nieco dłuższym akcesoryjnym tylnym amorze założonym, po przejściu na 18" dosięgnę w ogóle ziemi :confused: :cold: :Sarcastic: :)

ferolo
01.06.2013, 09:58
No u mnie ramboszczak gniazdo otworu na wentyl już jest tak wielkie że paluch można wsadzić więc na asfalt to bałbym się tym wyjechać ale może do lasu przeżyje.
Z innej mańki oftopując ramboszczak czytaj czasem priv

Stolek
01.06.2013, 17:18
Czesc,

Jak to jest z szerokościami felg w AT. Z tego co piszecie to oryginalnie bylo 2.75''. Sprawdziłem u siebie i mam 3.00''. W którymś roku odchudzili w afrykach te fele?

Pytanie drugie w takim razie, czy piasta ma wtedy inny rozmiar/wymiar? Pytam bo mam drugie koło do AT gdzie jest felga 2.75'' (tylko ze po wypadku, wykrzywiona). Bede polował na jakąś 18ke DID'a.

rambo
01.06.2013, 23:05
2,75" ma RD04. Potem były już tylko 3,00"

Stolek
02.06.2013, 09:25
dzieki za info. rozumiem że Piasta jest taka sama w 04 i 07?

pozdro

rambo
02.06.2013, 09:55
Dokładnie :Thumbs_Up:

Artek
06.02.2015, 12:19
Próba wsadzenia całego koła wraz z zaciskiem z xr650l w wahacz afryki: http://advrider.com/forums/showpost.php?p=26045442&postcount=17534

bass
06.02.2015, 13:30
Próba wsadzenia całego koła wraz z zaciskiem z xr650l w wahacz afryki: http://advrider.com/forums/showpost.php?p=26045442&postcount=17534

w dodatku przeszczepiony do trampka... :D

Artek
27.03.2015, 11:54
Koło 18" z xr650l w wahaczu z RD03. Tak poza tym to trampek...:dizzy:
http://www.forum.transalpclub.pl/gallery/image.php?image_id=1186
Tutaj więcej informacji i zdjęć: http://roycecochran.smugmug.com/Motorcycles/XR650L-rear-wheelTransalp/47481076_p9nvK9#!i=3876130494&k=8CvSMNz

Szpilon
28.03.2015, 18:30
Wydech jak w rakiecie :)

Melon
28.02.2021, 13:47
Odgrzeję kotleta. Orientuje się ktoś czy ten Paweł Król z Bielska dalej robi koła i jakość na dobrym poziomie?:)

Emek
28.02.2021, 15:01
Raczej robi. Gadałem z nim ale tak z 3 miechy temu.

Adagiio
28.02.2021, 16:06
Robi cały czas, dzwoń i umawiaj się na wysyłkę zanim sezon w krzaczorach się nie rozpoczął na dobre bo potem będzie czekanie.

Melon
28.02.2021, 19:24
Dzięki Pany,jutro dzwonię.:)

Melon
04.03.2021, 20:39
Koło zrobione,pKról słowny i fachowiec:)
Jak by się ktoś pytał o Króla z Bielska B. to ja tyż polecam.:)

sizyrk
05.03.2021, 20:41
Koło zrobione,pKról słowny i fachowiec:)
Jak by się ktoś pytał o Króla z Bielska B. to ja tyż polecam.:)

jakies namiary na Krola?

z gory dzieki

Artek
05.03.2021, 21:01
Proszę.

konrade
05.04.2021, 10:58
Hej, czy 18“ka do RD07 pasuje bez przerobki wahacza z tylu?
Jak mniej wiecej kosztowo wyglada obecnie zaplecenie kola na Excelu u P. Krola? Ktos moze podac rzad wielkosci cen za calosc?

zbys
05.04.2021, 11:13
Pasuje bez przeróbek
Ja w lutym zapłaciłem 270 za szprychy i robociznę.

konrade
14.04.2021, 11:39
Wracam do tematu, Excel do przodu z tego co widzialem jest jeden na 21 cali czyli 1.60 szerokosci i do Afry 36 Szprych. Czy byly jakies dwa rozne uklady szprych w Excelach czy kazda 21ka podejdzie?
Bo do tylu z tego co widze z excela wchodzi 18x2.15 32 Szprych, tak?