View Full Version : Opony "pośrednie "
Witam wszystkich forumowiczów, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy CRF 1100. Jest to mój pierwszy motocykl tego typu, wcześniej kilkanaście lat jeździłem sportami , a potem full cross po torach. W związku, iż nie mam żadnego doświadczenia w adventure,chciałbym się zapytać, jakie opony Wam się sprawdzają w jeździe po kretych zakrętach, a jednocześnie w lekkim terenie . Zdaję sobie sprawę, że nie ma złotego środka, natomiast tyle radości sprawia mi te moto, że chciałbym znaleźć w miare optymalne rozwiązanie. Serdecznie pozdrawiam 😀
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Motoz Tractionator Rallz. Ideał.
Spróbuj Dunlopów Meridianów na czarnym suchym czy mokrym dobrze czymają, po mokrej leśnej drodze Viadrem dało jechać, szutry jak najbardziej.
GPS jak dla mnie nie na mokre. Totalnie nieprzewidywalna guma wtedy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Z oponami, jak z perfumami, każdy ma ulubione. Załóż coś co wydaje ci się âodpowiednieâ dla ciebie. Zastanów się po zajechaniu opon co ci odpowiadało a co nie i szukaj dalej, albo nie! To moja rada!
Z oponami, jak z perfumami, każdy ma ulubione. święta prawda, mnie zawsze pasują te które innym niekoniecznie ;)
eeeee raczej najlepsze jest to wino które nam smakuje :)
pozdrawiam Marcin Jan
Myślę że na początek Pirelli rally STR będą idealne.
Polecam Michelin Anakee Adventure, mega opony na czarne i lekki teren.
Znam wiadro które śmiga na michelin anakee wild , jak twierdzi właściciel daje radę i na twardym i w terenie.
Tak, tym wiadrem zapuszcza się czasem po za asfalt.
Ja właśnie założyłem DUNLOP. TRAILMAX RAID do afryki, zrobiłem setkę po asfalcie i z 30 po szutrach , trawie i błotku. Na asfalcie świetnie się kładzie, jak asfaltową. Na szutrach trzyma, w błocie za szybko nie jechałem ale w piachu się trzyma.
Zobaczymy jak z hałasem przy większych przebiegach.
Na razie opona uniwersalna jak dla mnie.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
Spróbuj Dunlopów Meridianów na czarnym suchym czy mokrym dobrze czymają, po mokrej leśnej drodze Viadrem dało jechać, szutry jak najbardziej.
Potwierdzam, świetne opony. Ciekawe tylko jak z przebiegiem
Motoz Tractionator Rallz. Ideał.
nie cierpię.. Przód jeszcze jako taki.. ale tył.. łapie szybkie uślizgi.. średnio się odpycha... wyje na asfalcie.. Twarda, ciężka.. bleee :)
dla mnie to taka opona do niczego.. ani to 50/50 ani Enduro.. :)
fajna bo trwała ... i chyba tyle.. :)
takie mam odczucia :)
Polecam Michelin Anakee Adventure, mega opony na czarne i lekki teren.
Też je mam aktualnie w KTM 1050 i potwierdzam sa mega( szło na czarnym oponkę zamknąć), takie same zakupie teraz do NAT 1000, tylko pytanko czy opony bezdętkowe mogę normalnie założyć z dętką ? nigdy nie miałem moto z kołami dętkowymi wiec takie głupie pytanie :bow:
strobus1
01.11.2023, 15:06
Też je mam aktualnie w KTM 1050 i potwierdzam sa mega( szło na czarnym oponkę zamknąć), takie same zakupie teraz do NAT 1000, tylko pytanko czy opony bezdętkowe mogę normalnie założyć z dętką ? nigdy nie miałem moto z kołami dętkowymi wiec takie głupie pytanie :bow:
Możesz.
lukasz_vip
30.11.2023, 12:40
Odświeżę trochę temat bo stoję przed wyborem nowego ogumienia.
Miałem iść w Motozy RallyZ bo one jako tako trochę wytrzymują w dziku ale jak zobaczyłem cenę za sam tył 1500-2000zł to o mało nie spadłem z krzesła. Nie wiem skąd taki przeskok ceny między 140/80/18 a 150/70/18.
Aktualnie D908RR na tyle ale to wystarcza na max. 3-5tys. km. W terenie spoko, na czarnym luz, po deszczu poniżej 50% zużycia strach jechać przy temp. poniżej 15 stopni ;)
Latał ktoś na Enduro6? https://allegro.pl/oferta/motoz-enduro-6-140-80-18-swieze-promo-nowosc-12673764568
Cena dość fajna bo 350zł za nówkę tylko rozmiar to 140/80/18.
Latał ktoś na tym Anlas Capra? https://allegro.pl/oferta/150-70b18-anlas-capra-x-70t-tl-tyl-150-70-18-14237960561
Albo tym Rebel Explorer? https://allegro.pl/oferta/rebel-xplorer-01-150-70-18-70h-idealna-do-motocykli-adv-14680527570
Albo co innego w rozmiarze 150/70/18 co nie zabije portfela i będzie 50/50 lub 30/70 (astalt/teren)?
Może Mitas E 07 + podpasuje? Błota nie lubi,w suchym terenie ok.
lukasz_vip
30.11.2023, 13:18
E07 za bardzo szosowa dla mnie i za mało agresywny bieżnik. Wg. mnie to guma bardziej 60/40 z przewagą asfaltu.
Jeżeli pójdę w Mitasa to E09 lub E12/E13 (te są akurat tylko w 140/80/18)
Motoz enduro 6 to starczył w dziku na 3tysiące km normalnych szutrów, raczej słabo.
https://allegro.pl/oferta/heidenau-140-80-18-k60-ranger-enduro-ktm-ttr-2023r-13850131175
... a na tym zrobiłem 6kkm asfaltem i jeszcze mięso było.
pozdr
irekafrica
30.11.2023, 18:15
Mitas E-10 u kolegi na 990r to 2600 km i kolano.Gdy zmieniał opony w serwisie to gość powiedział że to i tak dobry wynik!😁
lukasz_vip
01.12.2023, 19:21
Dzik zjada te kostki na śniadanie niestety...
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
Polecam Michelin Anakee Adventure, mega opony na czarne i lekki teren.
Jeśli są , a mówią że są, porównywalne z poprzednimi anakee to jest to dobra propozycja.
Na Anakee II mam obecnie 29tyskm , dobiję do 30 spokojnie. Bieżnika końcówka. Nadal się trzymają asfaltu a i szuterek oblecą.
Jak będę miał zmienić na nowe , a niebawem przyjdzie czas to wejdę w te adwentury.
Tyle lat na michelinach poprzednich coś mówi.
Po szybkości zużycia bieżnika , dane jednego z użytkowników , teoretyczny zasięg Adwenturów to 36tyskm przód i 28tyskm tył, oczywiście zależy od użytkownika i motocykla.
szymon25
03.12.2023, 16:13
Tylko nie Pirelli scorpion rally. Tył na mokrym asfalcie jezdzi jak na lodzie. Nawet w rd04.
mirkoslawski
03.12.2023, 18:32
Przejściówki z miarę dobrymi przebiegami, poprawnymi właściwościami na każdej nawierzchni, do tego budżetowe-Mitas/SAVA Rockrider.
Jeśli są , a mówią że są, porównywalne z poprzednimi anakee to jest to dobra propozycja.
Na Anakee II mam obecnie 29tyskm , dobiję do 30 spokojnie. Bieżnika końcówka. Nadal się trzymają asfaltu a i szuterek oblecą.
Jak będę miał zmienić na nowe , a niebawem przyjdzie czas to wejdę w te adwentury.
Tyle lat na michelinach poprzednich coś mówi.
Po szybkości zużycia bieżnika , dane jednego z użytkowników , teoretyczny zasięg Adwenturów to 36tyskm przód i 28tyskm tył, oczywiście zależy od użytkownika i motocykla.No to u mnie zeszły w 15000 km.
Teraz założyłem dunlop trailmax raid. Na asfalcie bajka jak na taki bieżnik, po szuterkach lux. Tylko też pewnie przeżyje sezon.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
To dość szybko. Jak widać bywa spory rozrzut.
lukasz_vip
04.12.2023, 08:09
Przejściówki z miarę dobrymi przebiegami, poprawnymi właściwościami na każdej nawierzchni, do tego budżetowe-Mitas/SAVA Rockrider.
Chyba w tym kierunku pójdę bo to dobra cena w stosunku do tego co oferują.
Łukasz mi w dziku RockRider (3 albo 4) szt wytrzymywały poniżej 4 tyś km. Na dniach zakładam kolejną. Jednak na mokrym asfalcie... taniec pingwina na szkle. Mimo wszystko myślę że dobry kompromis.
Ja mam Heidenau K60 scout ale za mało jeżdżone żebym powiedział jakie są...
Ciekawy materiał
https://m.youtube.com/watch?v=-x-uVQWfngU
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.