View Full Version : Problem z przednim hamulcem. Zapowietrzony?
AbramsPl
10.04.2023, 14:29
Witam. Mam problem z przednim hamulcem.
Zachowuje się jak by był zapowietrzony. Po 3 krotnym naciśnięciu robi się twardy i taki pozostaje do puki nie obruce parę razy przednim kołem. Potem znów tak się dzieje. Podczas jazdy jest cały czas mieki (bo koło się obraca) i trzeba 2-3 razy nacisnąć by zahamować.
Odpowietrzylem układ tradycyjnie ale nie wiem czy przy tym układzie (ABS) powinno się to robić jakoś inaczej.
Gdzie jest problem? I czemu hamulec jest twardy i zachowuje się normnie do puki nie obruce przednim kołem? Co wpływa na to że znów jest miękki? Robiłem to wszytko na podnośniku.
Proszę o pomoc. Pozdrawiam z Podlasia.
Coś robiłeś czy tak po zimowaniu się stało ?
AbramsPl
10.04.2023, 16:24
Oddawałem lagi do renowacji i koła przerabiałem na bezdętkowe u Dziad Borowy. Musiałem odkręcić zaciski i podwiesilem je na druciku by nie wiasialy na przewodach. To wszytko co było robione z przodu. Pierwszy raz mam coś takiego a motocykl mam od nowości.
Jak się prawidłowo odpowietrza układ z ABS?
Ja w CT normalnie , pompuje, czymam i odpowietrznik, w jednym przednim zacisku muszę też z tyłem odpowietrzyć, dual.
Sprawdź czy nie masz krzywej tarczy.
Może rozpycha Ci tłoczki i musisz nacisnąć kilka razy żeby doszły do tarczy.
AbramsPl
10.04.2023, 19:51
Właśnie to sprawdziłem i niestety jest krzywa. Ulega uszkodzeniu i nie wiem czy da się coś z tym zrobić. Czy zostaje tylko zakup nowej i na dodatek oryginalnej??? Proszę o pomoc i podpowiedź.
123678
123679
To jak to nic nie robiłeś ? Z tej tarczy możesz zrobić zegar do garage. :)
załóż czujnik zegarowy i zrób obrót, obserwuj bicie na zegarze być moze skosiło ci tarcze trzeba ja ustawić i powinno być wszystko ok
AbramsPl
10.04.2023, 20:35
załóż czujnik zegarowy i zrób obrót, obserwuj bicie na zegarze być moze skosiło ci tarcze trzeba ja ustawić i powinno być wszystko ok
Co to za czujnik i czy w ogóle da się ją naprostować?
Według mego oka skosiło ci na tulejkach ale to powie czujnik, gumowy bądź teflonowy młotek sprawę załatwi. ostateccznie kilka uderzeń przez trzonek tez bedzie ok. zamontuj koło ale bez zacisków i obserwuj czy obie tarcze a i uderzaj w okolicy tuleji
ogólnie tarcza powinna pływać u ciebie chyba stoi sztywno
P4qNZzq6Oew
sprawdzić łatwo bo zakładam ze nie jest tak ja na tym filmie jak stoi sztywno trzeba jej pomóc przeskoczyć
potem obrut z czujnikiem zegarowym aby sprawdzić bicie i wiesz wszystko
AbramsPl
10.04.2023, 21:59
Według mego oka skosiło ci na tulejkach ale to powie czujnik, gumowy bądź teflonowy młotek sprawę załatwi. ostateccznie kilka uderzeń przez trzonek tez bedzie ok. zamontuj koło ale bez zacisków i obserwuj czy obie tarcze a i uderzaj w okolicy tuleji
ogólnie tarcza powinna pływać u ciebie chyba stoi sztywno
P4qNZzq6Oew
sprawdzić łatwo bo zakładam ze nie jest tak ja na tym filmie jak stoi sztywno trzeba jej pomóc przeskoczyć
potem obrut z czujnikiem zegarowym aby sprawdzić bicie i wiesz wszystko
Dziękuję za tą informację. Jutro jeśli będę miał jak to postaram się to sprawdzić. Fajnie jak by się udało to naprawić, bo nowe kosztują sporo a te jeszcze mało co zjechane.
Pozdrawiam.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.