PDA

View Full Version : Problem z przednim hamulcem. Zapowietrzony?


AbramsPl
10.04.2023, 14:29
Witam. Mam problem z przednim hamulcem.

Zachowuje się jak by był zapowietrzony. Po 3 krotnym naciśnięciu robi się twardy i taki pozostaje do puki nie obruce parę razy przednim kołem. Potem znów tak się dzieje. Podczas jazdy jest cały czas mieki (bo koło się obraca) i trzeba 2-3 razy nacisnąć by zahamować.

Odpowietrzylem układ tradycyjnie ale nie wiem czy przy tym układzie (ABS) powinno się to robić jakoś inaczej.

Gdzie jest problem? I czemu hamulec jest twardy i zachowuje się normnie do puki nie obruce przednim kołem? Co wpływa na to że znów jest miękki? Robiłem to wszytko na podnośniku.

Proszę o pomoc. Pozdrawiam z Podlasia.

Melon
10.04.2023, 15:49
Coś robiłeś czy tak po zimowaniu się stało ?

AbramsPl
10.04.2023, 16:24
Oddawałem lagi do renowacji i koła przerabiałem na bezdętkowe u Dziad Borowy. Musiałem odkręcić zaciski i podwiesilem je na druciku by nie wiasialy na przewodach. To wszytko co było robione z przodu. Pierwszy raz mam coś takiego a motocykl mam od nowości.

Jak się prawidłowo odpowietrza układ z ABS?

Melon
10.04.2023, 16:32
Ja w CT normalnie , pompuje, czymam i odpowietrznik, w jednym przednim zacisku muszę też z tyłem odpowietrzyć, dual.

czaja
10.04.2023, 19:04
Sprawdź czy nie masz krzywej tarczy.
Może rozpycha Ci tłoczki i musisz nacisnąć kilka razy żeby doszły do tarczy.

AbramsPl
10.04.2023, 19:51
Właśnie to sprawdziłem i niestety jest krzywa. Ulega uszkodzeniu i nie wiem czy da się coś z tym zrobić. Czy zostaje tylko zakup nowej i na dodatek oryginalnej??? Proszę o pomoc i podpowiedź.

123678

123679

Melon
10.04.2023, 20:03
To jak to nic nie robiłeś ? Z tej tarczy możesz zrobić zegar do garage. :)

pałeł
10.04.2023, 20:12
załóż czujnik zegarowy i zrób obrót, obserwuj bicie na zegarze być moze skosiło ci tarcze trzeba ja ustawić i powinno być wszystko ok

AbramsPl
10.04.2023, 20:35
załóż czujnik zegarowy i zrób obrót, obserwuj bicie na zegarze być moze skosiło ci tarcze trzeba ja ustawić i powinno być wszystko ok

Co to za czujnik i czy w ogóle da się ją naprostować?

pałeł
10.04.2023, 20:52
Według mego oka skosiło ci na tulejkach ale to powie czujnik, gumowy bądź teflonowy młotek sprawę załatwi. ostateccznie kilka uderzeń przez trzonek tez bedzie ok. zamontuj koło ale bez zacisków i obserwuj czy obie tarcze a i uderzaj w okolicy tuleji

ogólnie tarcza powinna pływać u ciebie chyba stoi sztywno
P4qNZzq6Oew

sprawdzić łatwo bo zakładam ze nie jest tak ja na tym filmie jak stoi sztywno trzeba jej pomóc przeskoczyć
potem obrut z czujnikiem zegarowym aby sprawdzić bicie i wiesz wszystko

AbramsPl
10.04.2023, 21:59
Według mego oka skosiło ci na tulejkach ale to powie czujnik, gumowy bądź teflonowy młotek sprawę załatwi. ostateccznie kilka uderzeń przez trzonek tez bedzie ok. zamontuj koło ale bez zacisków i obserwuj czy obie tarcze a i uderzaj w okolicy tuleji

ogólnie tarcza powinna pływać u ciebie chyba stoi sztywno
P4qNZzq6Oew

sprawdzić łatwo bo zakładam ze nie jest tak ja na tym filmie jak stoi sztywno trzeba jej pomóc przeskoczyć
potem obrut z czujnikiem zegarowym aby sprawdzić bicie i wiesz wszystko

Dziękuję za tą informację. Jutro jeśli będę miał jak to postaram się to sprawdzić. Fajnie jak by się udało to naprawić, bo nowe kosztują sporo a te jeszcze mało co zjechane.

Pozdrawiam.