PDA

View Full Version : Luzy na wahaczu.


madej61
22.03.2023, 10:29
Witam. Wyciągnąłęm totalnie wyrąbaną kiwaczkę, gdzie oczywista wymieniam tuleje łożyska simmery, ale , zauważyłem że wachacz , ruszając go na boki ma minimalny, ale jednak luz. Czy to standard?, Czy raczej lekko wyrąbane są także łozyska wachacza ? Tomek

Mhv
22.03.2023, 10:48
Wahacz luzu żadnego mieć nie powinien. Wchodzi na lekki wcisk/opór między mocowania ramy. Co innego sama kiwaczka - tu jest lekki luz boczny (osiowy) całej kiwaczki na tulejach (wewnętrznych bieżniach łożysk).

matjas
22.03.2023, 11:04
Wąchacz? Czego? :)

wierny
22.03.2023, 11:08
Wąhacz spalin.:)

szynszyll
22.03.2023, 12:13
Zero luzu ma byc. Kupisz zestaw naprawczy w Larsonie np. 150pln

Mhv
22.03.2023, 14:38
Tak jeszcze przy okazji - sprawdź na odpowiednim wybuchniętym rysunku, czy masz wszystkie elementy tego łożyskowania wahacza. Mi się wydawało że zgubiłem tulejkę, ale mogło jej w ogóle nie być..
I nie żałuj na wymianę - ja rozebrałem całość i zastanawiałem się czy wymieniać wszystkie tulejki. B. mało jeźdżę i trochę przysknerzyłem i niestety mam niewielki luz (głupio, nie?) - po sezonie rozbiorę sobie ponownie:D

madej61
22.03.2023, 22:09
Dzięki i tak też myślałem więc jutro wywalam wszystko i wymieniam na nowe. Tomek

madej61
22.03.2023, 22:12
A ty Szynszyl chyba nie chcesz nic naprawiać , bo dzwoniłem pare razy bo miałem transport motorka do Ciebie, by go rozebrać do gołego , no ale nic to .....Tomek

szynszyll
23.03.2023, 02:00
Nie panikuj - poszedl Priv

madej61
27.03.2023, 09:47
Panowie , wracając do luzów na wachaczu to luz pomiędzy tulejami a śrubą. Czy nie jest tak że śruba z tuleją powinny być spasowane i ciasno wchodzić ? T

Mhv
27.03.2023, 09:53
Ciasno to na pewno nie, ja bym powiedział że to pasowanie suwliwe - jak w kołach np.
Śrubą ściskasz tuleje i dokręcasz ok. 100 Nm. Obrót się pojawia na łożysku (tuleja wewn.- wałeczki - tuleja zewn.)

madej61
27.03.2023, 21:00
Ciasno to na pewno nie, ja bym powiedział że to pasowanie suwliwe - jak w kołach np.
Śrubą ściskasz tuleje i dokręcasz ok. 100 Nm. Obrót się pojawia na łożysku (tuleja wewn.- wałeczki - tuleja zewn.)

Ozywista że nie na siłę wciskać,ale tutaj mam, jak dla mnie znaczny luz pomiędzy tulejami a śrubą. Wymienię łożyska i się zobaczy. Zastanawiam się czy kupić otwarte łożyska jak w oryginale , czy zamknięte ze smarem już w środku ? Ma ktoś coś za i przeciw ? :D

matjas
27.03.2023, 21:35
kup najlepsze na jakie Cię stać :D kolejny właściciel się ucieszy :D

znam z życia :D

Lucky Luke
28.03.2023, 09:33
Ozywista że nie na siłę wciskać,ale tutaj mam, jak dla mnie znaczny luz pomiędzy tulejami a śrubą. Wymienię łożyska i się zobaczy. Zastanawiam się czy kupić otwarte łożyska jak w oryginale , czy zamknięte ze smarem już w środku ? Ma ktoś coś za i przeciw ? :D

Ja kilka lat temu zrobiłem tak jak oryginał , fabryczne wytrzymały 25 lat więc myślę że jest to dobre rozwiązanie :D

madej61
21.05.2023, 17:44
Witam , i mam nowy problem ... W końcu wziąłem się za zamontowania wachacza i coś mi nie gra. Na wachaczu od strony łożysk kulkowych mamy simmer 22x32 gdzie śruba ma ok 15mm. Na fishce tajli do wachacza widnieje no.10 czyli COLLAR , jednym słowem jakaś tuleja domniemam pasujaca na śrubę i simmerring. Czy mam racje, czy jestem czerwony kapturek , czyli "gupia cipa" i to ustrojstwo zgubiłem ??? Tomek