Zaloguj siê

View Full Version : D¼wigienki zaworowe - wytarcie powierzchni styku z wa³kiem.


matata
09.02.2023, 21:13
Witam. Zwracam siê do Was o poradê. Na tylnym cylindrze mam zu¿yte d¼wigienki zaworowe. Szczególnie widaæ to na zaworze wydechowym, gdzie widaæ ubytek chromu, brakuje tego "lustra", drapi±c paznokciem czuæ próg. Na ss±cych te¿ nie jest ró¿owo. Na krzywce wa³ka widaæ ¿e co¶ siê tam dzieje. D¼wigienki przedniego cylindra s± w stanie ¶rednio dobrym ale tragedii nie ma.
Co z tym fantem zrobiæ? Szukaæ w¶ród u¿ywek czy kupowaæ nowe(póki s±) ? My¶la³em o regeneracji u ¦wi±tka, ale jak powiedzia³em ¿e to do XRV to by³a szybka odpowied¼, tego nie regenerujemy i wa³ka te¿ nie. Co¶ wspominali o chromie technicznym i ¿e tego siê nie napawa ��

Zastanawia mnie dlaczego tak siê wyrobi³o. Moto kupione lata temu maj±c na liczniku ok 50kilka tys km. U mnie zrobi³o jakie¶ 30tys. Oliwa wymieniana wg zaleceñ. Mo¿na powiedzieæ ¿e je¿d¿one tylko w niedzielê i po asfalcie. W za³±czeniu foty.


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230209/3a56105df950a5ef4cfc533ac35d95f1.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230209/cd984590b791d238e8aba9eaeb2f662e.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230209/96f9ecc260bb1e7b04777316d8692182.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230209/0b2574cfc41f19c559d011190fb6f638.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230209/995f9c48be2643bd8f8f611beccf17da.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230209/285886282a60211eb3084402faba1ea2.jpg

Wys³ane z mojego M2101K7BNY przy u¿yciu Tapatalka

¿uk
09.02.2023, 21:25
Jaka oliwa dok³adnie smarowa³a ten wa³ek?


Wys³ane z iPhone za pomoc± Tapatalk

matata
09.02.2023, 21:48
Na pocz±tku castrol pó³syntetyk (jak dobrze pamietam ,1 zmiana) pó¿niej 10/40 motul 5100

CzarnyEZG
10.02.2023, 08:48
Motul mia³ swego czasu bardzo du¿e problemy z podrobionymi olejami. Mo¿e na taki trafi³e¶?

Ja bym poszed³ w nowe, o ile cena nie zabija, ale rozebra³ te¿ resztê silnika, bo to mo¿e byæ wierzcho³ek góry lodowej :(

¿uk
10.02.2023, 18:38
Moja pierwsza my¶l by³a identyk z t± Czarnego - pierwsze co wpad³o mi do g³owy to Motul i jego podrabiane estrowe precjoza.


Wys³ane z iPhone za pomoc± Tapatalk

szynszyll
16.02.2023, 14:24
kanal olejowy mozesz miec przytkany i chodzi na sucho + teoria z motulem rowniez ok. zasadniczo jest zle. D¼wigienki pewnie te same we wszystkich hondach serii VT - z walkami bieda :(

Dubel
16.02.2023, 14:40
Tez stawiam na motul , robilem zawory w KTM 1190R (nie moim) przy 30 tys km , jezdzil na motulu, na walkach widoczne i wyczuwalne byly juz slady zuzycia, w swoim przy 30 tys nie mam najmniejszego sladu (latam na LM)

maly
16.02.2023, 22:04
Je¶li to wina oleju to wszystkie panewki powinny byæ powycierane ,a na zdjêciu panewki wa³ka wygl±daj± dobrze. Stawiam na wadliw± pow³okê galwaniczn± ,my¶lê ¿e jest to chrom techniczny .Zdarzaj± siê wadliwe serie czê¶ci.
Chrom techniczny mo¿na na³o¿yæ powtórnie,ale kto to dobrze zrobi a pó¿niej wykona prawid³owo szlif ??? Najgorzej je¶li pow³oka zacznie siê ³uszczyæ.

Dzieju
17.02.2023, 06:03
Bardzo dawno temu mia³em w¿erkê na t³oczysku w amortyzatorze Bilstein B6 ,
Na³o¿yli chrom techniczny i amortyzator wróci³ do pracy.
Pytanie czy na d¼wigience siê sprawdzi.

szynszyll
17.02.2023, 08:32
dzwigienka to pikus - sa za grosze - np.

https://allegro.pl/oferta/glowica-cylindra-kpl-honda-ntv-650-rc33e-11482180211?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_pmax&ev_campaign_id=17997574267&gclid=Cj0KCQiAxbefBhDfARIsAL4XLRoviLX19CH0D5H1RS_6 tQjgK_a2Vbv_0kUjKnNlFrT04ndu5f1Y13caAsETEALw_wcB

pytanie jak sie ma walek - zaraz zerkne czy dzwigienki sa te same

numery OEM sa inne o jedna cyferke - trzeba by sprawdzic 'na zywca'