PDA

View Full Version : BMW 800 GS - Motocykl który mnie prawie URZEKŁ.. PRAWIE... ;)


ex1
09.02.2023, 09:00
Czołem Grupa :) na Kanał Łowców, wrzucam kolejny Film do Kawy.. tym razem o znanym i lubianym GS 800 :) Motocykl fajny, Prawie urzekający ;)

oVPvvegBG18


https://youtu.be/oVPvvegBG18

Mhv
09.02.2023, 09:16
Exik, Ty też idziesz z duchem czasu? Co to ma być..premiera za 14 min? Ehh dobry chłopak był;)

Emek
09.02.2023, 09:18
Żebyś kawę zdążył zaparzyć.

ex1
09.02.2023, 09:20
Exik, Ty też idziesz z duchem czasu? Co to ma być..premiera za 14 min? Ehh dobry chłopak był;)

pozwala zainteresować oglądających przeglądających.. :)

dasz radę.. :) 14 min nie tak długo..

zimny
09.02.2023, 10:25
Jako że przed zakupem rozważałem 800 jako główną, lżejsza alternatywę dla mojej cycatej, obejrzę z zainteresowaniem :)

delirium
09.02.2023, 11:12
To moto bardzo mi sie podobało, pewnie bym kupił gdyby nie marne, nieregulowane zawieszenie.

I nie zgadzam, koło 17 z tyłu jest całkowicie OK.

Lucky Luke
09.02.2023, 11:36
Fajny filmik , czy planujesz zrobić zestawienie kilku sprzętów w jednym filmie. Taki test porównawczy na różnych próbach? Tylko ważne żeby były na porównywalnych oponach i kierownik ten sam.

ex1
09.02.2023, 11:59
Fajny filmik , czy planujesz zrobić zestawienie kilku sprzętów w jednym filmie. Taki test porównawczy na różnych próbach? Tylko ważne żeby były na porównywalnych oponach i kierownik ten sam.

tak, myślę że to byłaby fajna koncepcja.. ale nie ukrywam że trzeba mieć sensowny pomysł..

To moto bardzo mi sie podobało, pewnie bym kupił gdyby nie marne, nieregulowane zawieszenie.

I nie zgadzam, koło 17 z tyłu jest całkowicie OK.

przeróbka przodu nie jest już problemem, a te przerobione robią super dobrze.. na tył akcesoryjny wilbers lub podobne..

do enduro 17 jest zupełnie do Bani.. może na szosie. bo mniej pali i szybciej się.wkręca.. ale opony tnie.. znów.. w terenie słabiutko.. a i wybór opon mały

delirium
09.02.2023, 12:10
przeróbka przodu nie jest już problemem, a te przerobione robią super dobrze.. na tył akcesoryjny wilbers lub podobne..

do enduro 17 jest zupełnie do Bani.. może na szosie. bo mniej pali i szybciej się.wkręca.. ale opony tnie.. znów.. w terenie słabiutko.. a i wybór opon mały

jeżdże na 17" z tyłu od lat tenerkami po najgorszych dziurach w tym dwa Rally i robia robote dobrze, węższa opona też lepiej wcina sie w teren, np mokra trawa. Problem opon nie istnieje juz za bardzo, jeżdże na mitasie E09, Miśkach Anakee Wild itp no problemo. BMW R1200GS też ma 17" z tyłu. Do motocykla adv jest całkiem dobra. Opon crossowych sie przecież i tak nie zakłada do takich cięzkich moto.

Emek
09.02.2023, 12:12
Opona węższa jest po mojemu OK ale różnica z tyłu 17 a 18 to jest przepaść.

ex1
09.02.2023, 12:30
jeżdże na 17" z tyłu od lat tenerkami po najgorszych dziurach w tym dwa Rally i robia robote dobrze, węższa opona też lepiej wcina sie w teren, np mokra trawa. Problem opon nie istnieje juz za bardzo, jeżdże na mitasie E09, Miśkach Anakee Wild itp no problemo. BMW R1200GS też ma 17" z tyłu. Do motocykla adv jest całkiem dobra. Opon crossowych sie przecież i tak nie zakłada do takich cięzkich moto.

niestety ale 17 kopie doły a nie sie.odpycha, problemy z trakcją się pojawiają wszędzie tam gdzie robi się trudniej.. na szosie . też wyrywa kostki mocno.. np. właśnie w e09.. co do opon to spokojnie możesz do 18 założyć wiele agresywniejszych opon. dla mnie zestawy zimowe to właśnie takie oparte na twardej tylnej oponie enduro.. a latam sprzętami w podobnej masie.. :)

irekafrica
09.02.2023, 12:31
Podrzucę film kolegom z którymi ciągle jeżdżę, jeden ma 2008, drugi 2012 rocznik.Jak robiliśmy załadowani Albańskie bezdroża to kolega narzekał na dobijający przód a Gs-a kupił tydzień przed wyjazdem.

lukasz_vip
09.02.2023, 12:51
I po tym filmie wiem, że nadal nie kupię BMW 800 bo on silnikowo jest nijaki. Choć z wyglądu może się lubić to całościowo: silnik, zawias został zaprojektowany uniwersalnie dla każdego zwykłego zjadacza chleba. Brakuje mi tego czegoś w tym moto.

teddy-boy
09.02.2023, 13:07
Co to znaczy że silnikowo jest nijaki?

lukasz_vip
09.02.2023, 13:18
Jest poprawny w całym zakresie obrotów. Na każdych obrotach jedzie bez szału tj. spokojnie. Nie ma nagłych wybuchów mocy, nie szarpie w dolnym zakresie. Nie walczysz z mocą. Niektórzy to lubią. Dźwięk też nijaki, nie zachwyca bębenków słuchowych. Audiofile nie będą zadowoleni.

Ja lubię wyraziste silnik jak LC4, LC8, gdzie odkręcasz manetkę i czujesz te pokłady momentu obrotowego, którego wybuch w pewnych obrotach powoduje ciarki, że tego nie opanujesz. Widziałeś 800, która przy wyprzedaniu najpierw się ślizgnęła a jak złapała przyczepność to wskoczyła do pionu? Ja nie, a na LC8 już miałem taką akcję bo to bestia z piekła rodem. Nie wiesz kiedy cię sponiewiera. To nazywam tym czymś co może się zaskoczyć, czego nie ma w 800. Tam dokładnie wiesz co się stanie przy odpowiednim ruchu manetki. Taka przewidywalność :D Ona jest porostu przewidywalna i poprawna do bólu stąd nijaka dla mnie.

To tak jakbyś miał 2 kochanki: jedna poprawna: w łóżku na spokojnie, zawsze tej samej pozycji a drugą taka, że boisz się wejść do sypialni bo nie wiesz czym cię dzisiaj zaskoczy.

Najlepiej poznać to testują dwa podobne motocykle ale jednak skrajne z innymi charakterystykami silników jak BMW800 i LC8 950, XT660/DR650 i LC4 620 na SEM i Dellorto.

Babel
09.02.2023, 15:45
Co do poprawności GS800 silnika i tyle to w pełni się zgodzę.
Znajomy ma GS800 i czasami po szosie oblatujemy okolice dalsze i bliższe.
I generalnie chłopak się musi mocno napracować w porównaniu z moją babcią RC36- ktora też nie jest demonem.
A jak juz wieje mocno wiatr - to GS strasznie rzuca przy szybszej jeździe i tam gdzie ja sobie spoko jadę on prawie walczy o życie :D.
No ale VFR jest mniejsza może tez dlatego
I ja podobnie jak Łukasz wole jednak coś z pazurem ( dlatego chodzi mi po głowie duża pomarańcza), ale nie każdy to potrzebuje :)
ps
EX lubie te filmiki - duża klasa :) - I czekam kiedy np będzie 790 lub 1090 :)

browar
09.02.2023, 15:48
Może to taka niemiecka Afryka?:)

delirium
09.02.2023, 16:13
niestety ale 17 kopie doły a nie sie.odpycha, problemy z trakcją się pojawiają wszędzie tam gdzie robi się trudniej.. na szosie . też wyrywa kostki mocno.. np. właśnie w e09.. co do opon to spokojnie możesz do 18 założyć wiele agresywniejszych opon. dla mnie zestawy zimowe to właśnie takie oparte na twardej tylnej oponie enduro.. a latam sprzętami w podobnej masie.. :)

jakie doły, każdą oponą wykopiesz doły jak sie nie umie :) w piachu to tylko technika i dzida.
i jeżeli już to grube opony pomagają anie wyższe. Jak się juz jednak zatrzymasz to nie pytujesz gazem tylko trzeba się bujnąć, odbić moto z dołka. Finezja w operowaniu gazem i zadnych kostek w życiu nie urwałem, chyba ze na ostrych kamieniach, a to w każdej oponie urwiesz.

ex1
09.02.2023, 16:13
Może to taka niemiecka Afryka?:)

800 jest całkiem fajna... w górze całkiem mocna.. ale kurczę brzmi jak Hybryda.. :) buczy i jedzie.. ten silnik jest dziwny.. taki trochę jedyny w swoim rodzaju :)

Dubel
09.02.2023, 16:23
jakie doły, każdą oponą wykopiesz doły jak sie nie umie :) w piachu to tylko technika i dzida.
i jeżeli już to grube opony pomagają anie wyższe. Jak się juz jednak zatrzymasz to nie pytujesz gazem tylko trzeba się bujnąć, odbić moto z dołka. Finezja w operowaniu gazem i zadnych kostek w życiu nie urwałem, chyba ze na ostrych kamieniach, a to w każdej oponie urwiesz.

Tak, tak wytlumacz mu dobrze jak sie jezdzi w terenie ... :haha2:


800 jest całkiem fajna... w górze całkiem mocna.. ale kurczę brzmi jak Hybryda.. :) buczy i jedzie.. ten silnik jest dziwny.. taki trochę jedyny w swoim rodzaju :)

Treoche jak Africa tylko gorszy dzwiek :osy: :p

Emek
09.02.2023, 16:38
🤣🤣🤣
Koledze, że tak powiem peron odjechał.

Dubel
09.02.2023, 16:42
🤣🤣🤣
Koledze, że tak powiem peron odjechał.

Nie pierwszy raz :dizzy::umowa:

Navaja
09.02.2023, 18:35
Oprócz problemów ze statorem, o których wspominał Ex, w początkowych modelach były też kłopoty z pompą wody i uszczelką pod pokrywą zaworów.
Może się komuś przyda przy wyborze rocznika:
nowy alternator jest wsadzany od marca 2012 roku
nowa pompa wody od kwietnia 2009 roku
nowa uszczelka pokrywy zaworów od kwietnia 2010 roku

Lift modelu i ten dziwny japoński system przełączania kierunków od czerwca 2012 roku.

Brzeszczot
09.02.2023, 18:37
Ciekawe ile razy cofnął zamówienie na ten motocykl -:)

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

ex1
09.02.2023, 20:02
jakie doły, każdą oponą wykopiesz doły jak sie nie umie :) w piachu to tylko technika i dzida.
i jeżeli już to grube opony pomagają anie wyższe. Jak się juz jednak zatrzymasz to nie pytujesz gazem tylko trzeba się bujnąć, odbić moto z dołka. Finezja w operowaniu gazem i zadnych kostek w życiu nie urwałem, chyba ze na ostrych kamieniach, a to w każdej oponie urwiesz.

wiesz może być też tak że dzieli nasz pogląd.. jakaś.tam ilośc doświadczeń.. ;)
możesz mi trochę zaufać na słowo a jak Ci wpadnie jakiś.motocykl z 18 z Tyłu na dłużej.. być może się.sam przekonasz.. :). zobaczymy ;)


zasadniczo tutaj nie ma większej filozofii .. czysta fizyka, mniejsze koło aby utrzymać tę samą prędkość musi się.kręcić szybciej.. zatem szansa na wyrywanie kostek jest większa.. i my to przerabialiśmy kilkukrotnie.. w ternie zaś większa średnica koła ma większy płaszczyznę styku z gruntem zatem ma lepszą trakcję co akurat w przypadku Piachu ma duże znaczenie.. :)

Misza
09.02.2023, 20:07
...koło 18cali ma też inny kąt natarcia. Jakby 17'' było takie dobre to w mx i typowych enduro były by montowane fabrycznie.

Emek
09.02.2023, 20:13
W mx to na 19 latają.

Misza
09.02.2023, 20:14
Wiadomix. To tylko potwierdza teorię, że średnica ma znaczenie ;)

Emek
09.02.2023, 20:17
Egzakli.

delirium
09.02.2023, 20:44
https://sayingimages.com/wp-content/uploads/double-facepalm-memes.jpg

strobus1
09.02.2023, 21:39
800 jak na BMW jest wybitnym motocyklem w zastosowaniach off ADV. Mechanicznie b. dopracowane moto. B. fajne hamulce i pozycja kierownika. Jak na moje gusty za sztywny pojazd, zarówno w aspekcie silnika jak i zawiasu. Trochę w klimacie starej lc4. Nie pojedziesz wysokim biegiem na niskich obrotach bo się delirium zaczyna ;).

BTW po czemu ciągniki rolnicze maja ogromne średnicę tylnych kól?

Lis
09.02.2023, 21:55
...po czemu ciągniki rolnicze maja ogromne średnicę tylnych kól?

Bo nie mają hamulców na przednich? :D

ex1
09.02.2023, 23:11
BTW
nie rozumiecie o czym sie pisze tu bo kilka pajaców zaśmieca wątek ale mniejsza i to, załózcie sobie nawet i 32" na tył adv .

no dobra to może inaczej ... w czym Twoim zdaniem 17 jest lepsza od 18..?

delirium
09.02.2023, 23:37
no dobra to może inaczej ... w czym Twoim zdaniem 17 jest lepsza od 18..?

zacytuj mnie gdzie tak napisałem - wtedy możemy kontynuować

ex1
09.02.2023, 23:55
zacytuj mnie gdzie tak napisałem - wtedy możemy kontynuować

mam wrażenie że jest tutaj ewidentnie bariera komunikacyjna... ;)
masz świadomość że ja porostu zadałem Pytanie.. :)
jeździłeś.na 18 z tyłu? :)

delirium
10.02.2023, 03:31
mam wrażenie że jest tutaj ewidentnie bariera komunikacyjna... ;)
masz świadomość że ja porostu zadałem Pytanie.. :)
jeździłeś.na 18 z tyłu? :)

a ja mam wrażenie że tym pytaniem insynuujesz mi coś czego ja nie powiedziałem? :)

Odpowiadając na drugie pytanie, obecne motocykle w mojej stajni: xt660z, T7, ktm500 exc-f, sherco 300 2t, Versys 650, gasgas 300 txt. Myślę że wiesz jakie maja koła?

W normalnej jeździe turystyczno-adventure nie ma wiekszego znaczenia jakie koło z tyłu a nawet z przodu. Jeździłem nawet 17" z przodu i z tyłu i też sie da. Wiekszośc tego typu wypraw jest i tak na asfalcie lepszym lub gorszym albo szutrach gdzie mniejsze koła sa nawet lepsze i wskazane. Jak nie wierzysz to zapytaj się MotoGP albo Supermoto kierowników czemu maja 17'tki. :)

Osobiście tak samo mi sie jeździ w terenie stara tenera na 17" z tyłu jak i nowa na 18" z tyłu. To nie motocykle crossowe czy enduro gdzie pedzisz na złamanie karku. W terenie zawsze bedzie kompromis, jakkolwiek duze koło byś nie założł to sie znajdzie jeszcze większa dzuira od niego :D
Podsumowujac, 17'tka ma swoje zalety i wady jak i 18'tka ma, np ta pierwsza jest mocniejsza i lżejsza i opony tańsze :)

Wracajac do tego GS'a to dla mnie jeden z ładniejszych motocykli adv, z niskim srodkiem cięzkości i fajnym, elastycznym silnikiem. Jak go testowałem lata temu to zazdrościłem zwinności i "lekkości" jaka miał w porównaniu z moja tenera. Niestety BMW zepsuło wszystko wprowadzjąc 850'tkę.

strobus1
10.02.2023, 09:34
jaką srednicę? 17" obydwie osie tylko grubsze.

https://i.pinimg.com/736x/98/80/e5/9880e557f59876b6b25d05e2e77dbfd8--mini-farm-john-deere.jpg

:D



Odpowiedni sprzęt w dobie poprawności :)

ex1
10.02.2023, 10:28
a ja mam wrażenie że tym pytaniem insynuujesz mi coś czego ja nie powiedziałem? :)

Odpowiadając na drugie pytanie, obecne motocykle w mojej stajni: xt660z, T7, ktm500 exc-f, sherco 300 2t, Versys 650, gasgas 300 txt. Myślę że wiesz jakie maja koła?

W normalnej jeździe turystyczno-adventure nie ma wiekszego znaczenia jakie koło z tyłu a nawet z przodu. Jeździłem nawet 17" z przodu i z tyłu i też sie da. Wiekszośc tego typu wypraw jest i tak na asfalcie lepszym lub gorszym albo szutrach gdzie mniejsze koła sa nawet lepsze i wskazane. Jak nie wierzysz to zapytaj się MotoGP albo Supermoto kierowników czemu maja 17'tki. :)

Osobiście tak samo mi sie jeździ w terenie stara tenera na 17" z tyłu jak i nowa na 18" z tyłu. To nie motocykle crossowe czy enduro gdzie pedzisz na złamanie karku. W terenie zawsze bedzie kompromis, jakkolwiek duze koło byś nie założł to sie znajdzie jeszcze większa dzuira od niego :D
Podsumowujac, 17'tka ma swoje zalety i wady jak i 18'tka ma, np ta pierwsza jest mocniejsza i lżejsza i opony tańsze :)

Wracajac do tego GS'a to dla mnie jeden z ładniejszych motocykli adv, z niskim srodkiem cięzkości i fajnym, elastycznym silnikiem. Jak go testowałem lata temu to zazdrościłem zwinności i "lekkości" jaka miał w porównaniu z moja tenera. Niestety BMW zepsuło wszystko wprowadzjąc 850'tkę.

mimo wszystko mam wrażenie że nie czujesz kontekstu... jeżeli chcesz jeździć po asfaltach czy po szuterkach to większej różnicy nie będzie.. Kontekst wypowiedzi był jednak taki aby opowiadać o właściwościach terenowych tych motocykli.. bo są to ADVy.. a te się.zmieniają w zależności od konstrukcji, kół czy zawieszenia.. i akurat tutaj 17tka odgrywa dużą rolę.. z Resztą.. my to sprawdzaliśmy organoleptycznie... nie teoretyzujemy...

Kolega miał dokładnie taką 800 tke, latał gównei w terenie mieliśmy duże porównania podjazdów piaskowych choćby, ale i zdolności trakcyjne wzrastały mimo tych samych opon.. tu się.nie ma co przekonywać porostu tak jest, nie bez powodu w lekkich endu rakach masz 18 a nawet 19 stki, gdyby nie było różnic stosowali by 17tki... bo jak sam piszesz są lżejsze..i mocniejsze ;)

teddy-boy
10.02.2023, 16:17
Dobra, jako właściciel 800gs (zadowolony) zapytam: a zmiana koła z tyłu z 17 na 18" to jest kwestia wyłącznie kupna obręczy, opony i szprych i przełożenia na starą piastę? Czy to jakieś większe czary-mary? Bo f800 jest popularnym modelem do enduroturystyki, a nie widziałem nigdy 18" z tyłu. No i co poza polepszeniem jazdy w piachu daje jeszcze taka zmiana?

delirium
10.02.2023, 16:22
Dobra, jako właściciel 800gs (zadowolony) zapytam: a zmiana koła z tyłu z 17 na 18" to jest kwestia wyłącznie kupna obręczy, opony i szprych i przełożenia na starą piastę? Czy to jakieś większe czary-mary? Bo f800 jest popularnym modelem do enduroturystyki, a nie widziałem nigdy 18" z tyłu. No i co poza polepszeniem jazdy w piachu daje jeszcze taka zmiana?

lepiej wydaj pieniądze na lepsze zawieszenie i moze jakięś szkolenie off-road
bo zmiana koła nic nie pomoże.

teddy-boy
10.02.2023, 16:27
Ale ja nie oczekuję porad na co mam wydać pieniądze tylko zadałem z ciekawości pytanie do tych co się znają. Czy wymiana na koło 18" to jest zmiana obręczy i szprych czy to większa magia, bo jednak nie widuję takich rozwiązań w motocyklach z 17 z tyłu. Ale jak już sobie tak radzimy to polecam ci wydać pieniądze na kurs nauki czytania ze zrozumieniem.

Emek
10.02.2023, 16:30
Dobra, jako właściciel 800gs (zadowolony) zapytam: a zmiana koła z tyłu z 17 na 18" to jest kwestia wyłącznie kupna obręczy, opony i szprych i przełożenia na starą piastę? Czy to jakieś większe czary-mary? Bo f800 jest popularnym modelem do enduroturystyki, a nie widziałem nigdy 18" z tyłu. No i co poza polepszeniem jazdy w piachu daje jeszcze taka zmiana?Robiłem swap z 17 na 18 w DR650. Masz zdecydowanie lepszą trakcję w terenie i duuużo większy wybór opon szczególnie do offa. Do tego swego czasu opony 18 były sporo tańsze. Poprawa w offie jest ogromna bo mieliśmy w ekipie sprzęty takie same z różnymi kołami więc było porównanie.

delirium
10.02.2023, 16:35
mimo wszystko mam wrażenie że nie czujesz kontekstu... jeżeli chcesz jeździć po asfaltach czy po szuterkach to większej różnicy nie będzie.. Kontekst wypowiedzi był jednak taki aby opowiadać o właściwościach terenowych tych motocykli.. bo są to ADVy.. a te się.zmieniają w zależności od konstrukcji, kół czy zawieszenia.. i akurat tutaj 17tka odgrywa dużą rolę.. z Resztą.. my to sprawdzaliśmy organoleptycznie... nie teoretyzujemy...

Kolega miał dokładnie taką 800 tke, latał gównei w terenie mieliśmy duże porównania podjazdów piaskowych choćby, ale i zdolności trakcyjne wzrastały mimo tych samych opon.. tu się.nie ma co przekonywać porostu tak jest, nie bez powodu w lekkich endu rakach masz 18 a nawet 19 stki, gdyby nie było różnic stosowali by 17tki... bo jak sam piszesz są lżejsze..i mocniejsze ;)

sorry nie dogadamy sie bo nie rozumiesz o co tu chodzi. Wciąż porównujesz adv do enduro a to niebo a ziemia, IMO nie opłaca się zmieniac tylniego koła na może 1% przypadku kiedy akurat w piach wjedziesz. na 99% pozostałych przypadków mniejsze koło bedzie lepsze. Jak pisałem wszystko jest kompromisem w biznesie adv. Powodzenia na 18" z tyłu.

Jak kupie sobie kiedyś używana 800'tke GSa to na pewno nie bede szedł w koszty i koła zmieniał, tak samo jak nie zmieniałem w swojej xt tenerze,
są inne ważniejsze mody. A tak FYI ja jeżdże praktycznie tylko w terenie i enduro bo nic innego mnie nie interesuje. droga utwardzona tylko jako dojazdówka.

delirium
10.02.2023, 16:37
Ale ja nie oczekuję porad na co mam wydać pieniądze tylko zadałem z ciekawości pytanie do tych co się znają. Czy wymiana na koło 18" to jest zmiana obręczy i szprych czy to większa magia, bo jednak nie widuję takich rozwiązań w motocyklach z 17 z tyłu. Ale jak już sobie tak radzimy to polecam ci wydać pieniądze na kurs nauki czytania ze zrozumieniem.

a i jeszzce mozesz wydać kase na lekcje kultury osobistej.

delirium
10.02.2023, 16:39
jak to sie mówi złej baletnicy przeszkadza rąbek w spódnicy? znaczy sie mniejsza opona :haha2: :haha2: :haha2:

ŁukaszBIA
10.02.2023, 16:43
a i jeszzce mozesz wydać kase na lekcje kultury osobistej.

No chłopie teraz to Cię lekko poniosło. Wymądrzasz się we wszystkich wątkach a jak Ci ktoś delikatnie zwrócił uwagę to piszesz takie rzeczy? I komu tu potrzebne lekcje kultury osobistej?
Poza tym nie pisz posta pod postem, to wbrew regulaminowi na który się zgodziłeś rejestrując się na FAT.

Brzeszczot
10.02.2023, 16:46
Ale ja nie oczekuję porad na co mam wydać pieniądze tylko zadałem z ciekawości pytanie do tych co się znają. Czy wymiana na koło 18" to jest zmiana obręczy i szprych czy to większa magia, bo jednak nie widuję takich rozwiązań w motocyklach z 17 z tyłu. Ale jak już sobie tak radzimy to polecam ci wydać pieniądze na kurs nauki czytania ze zrozumieniem.Teddy jak ty mi dziś zrobiłeś popołudnie 😆😜. Na większym tylnym kole jest odczuwalna różnica w piachu tak ja tu ci wszyscy piszą , oprócz jednego fantasy teoretyka, nie miota ci tyłem jak Szatan , 19 cali nie wejdzie bo za krótki wahacz ale osiemnastka śmiało bez przeróbek . Wymienisz te rzeczy co wyżej wymieniłeś i +5 do umiejętności i szacunek na dzielni , u mnie prawie niezauważalne uznanie -:)

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

teddy-boy
10.02.2023, 16:49
@delirium Gdzie ja napisałem że mi coś przeszkadza i że chcę zmieniać? Ty serio nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem prostego pytania? Zadałem pytanie czy zmiana rozmiaru koła to sprawa części które wymieniłem i dlaczego nie jest to popularny apgrejd sprzętów z 17 na tyle, a ty kręcisz gównoburzę i wysyłasz mnie na kursy? Ugryzło cię coś w dupę czy co?

@Brzeszczot, a co z elektroniką? ABS, kontrola trakcji - bo to mam głównie na myśli, bo chyba jeszcze prędkościomierz będzie przekłamywał ale to można zlać, ale jednak abs i trakcja na ancfalcie to lepiej mieć niż nie. No i cały czas zastanawia mnie dlaczegóż nikt tego masowo nie robi.

Brzeszczot
10.02.2023, 17:31
@Brzeszczot, a co z elektroniką? ABS, kontrola trakcji - bo to mam głównie na myśli, bo chyba jeszcze prędkościomierz będzie przekłamywał ale to można zlać, ale jednak abs i trakcja na ancfalcie to lepiej mieć niż nie. No i cały czas zastanawia mnie dlaczegóż nikt tego masowo nie robi.O cal jak podniesiesz to elektronika jeszcze się nie kapnie , zrobiłem w tamtym sezonie doświadczenie że do dużego GS-a założyłem na tył koło dojazdowe samochodowe od BMW E46 pasuje idealnie , zrobiłem tak ze 100 km ,motocykl się nie skarżył dojazdówka pochodziła z 330i i miała 18 cali , na 16 calowej przejechałem około dwóch km i nic na desce nie waliło błędem . Nie jestem pewien ale 5% tolerancji jest dopuszczalne , a i z dorobieniem koronki ABS też nie powinno być problemu . Oczywiście mówimy czysto teoretycznie

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

ex1
10.02.2023, 17:32
sorry nie dogadamy sie bo nie rozumiesz o co tu chodzi. Wciąż porównujesz adv do enduro a to niebo a ziemia, IMO nie opłaca się zmieniac tylniego koła na może 1% przypadku kiedy akurat w piach wjedziesz. na 99% pozostałych przypadków mniejsze koło bedzie lepsze. Jak pisałem wszystko jest kompromisem w biznesie adv. Powodzenia na 18" z tyłu.

Jak kupie sobie kiedyś używana 800'tke GSa to na pewno nie bede szedł w koszty i koła zmieniał, tak samo jak nie zmieniałem w swojej xt tenerze,
są inne ważniejsze mody. A tak FYI ja jeżdże praktycznie tylko w terenie i enduro bo nic innego mnie nie interesuje. droga utwardzona tylko jako dojazdówka.

Tyle, że ja nic nie porównuje.. przecież.. Użytkujemy motocykle ADV latamy nimi w ternie.. to wiem co jest w tym środowisku dla nich lepsze a co gorsze.. nie namawiam nikogo na zmienę koła.. Wiem, że jest to możliwe i daje dobre efekty w przypadku 800, .....KOŁO 17 traktuję, jako wadę tego motocykla w TERENIE.. na szosie.. być.może jest to zaletą w Terenie WADĄ.. nie widzę żadnych przewag 17 w terenie nad 18 i nie jest to 1% przewag ale cala masa przewag. ... i nie ma tu o czym dyskutować to jest fakt.. i każdy rozsądny gość to potwierdzi.. a to czy komuś się.opłaca zmieniać.czy nie opłaca to już nie moja sprawa.. :) THE END

Dobra, jako właściciel 800gs (zadowolony) zapytam: a zmiana koła z tyłu z 17 na 18" to jest kwestia wyłącznie kupna obręczy, opony i szprych i przełożenia na starą piastę? Czy to jakieś większe czary-mary? Bo f800 jest popularnym modelem do enduroturystyki, a nie widziałem nigdy 18" z tyłu. No i co poza polepszeniem jazdy w piachu daje jeszcze taka zmiana?

niestety w 800 będzie problem z ABS-e i ESP.. potrzeba będzie dorobić Tarczkę ABSu i zadziała.. :). MIotacz dorabiał, wie co i jak.. :D

calgon
10.02.2023, 18:22
Teddy dej Pan spokój- pizda ogień i do przodu- pisze jako byly posiadacz��
Razem byli i razem wracali��

kudlacz
10.02.2023, 18:55
Mam od dwóch sezonów. Fajny - dla mnie następca xrv,. Porównując do T7 waga 204kg T7, 207kg GS,
Moc i moment wyższy przy niższych obrotach. Podobnie nie bawią mnie wysokie obroty w chociażby ktm 790, a to wg. mnie powoduje gubienie trakcji itp. historie.
Jedynie koło tył 17 w gs i 18 w T7-do dziś mi nie przeszkadzało, z resztą w AT również.:D
Jedyne co mnie denerwuje to lubi zgasnąć na niskim biegu "czknie" i dupa leżysz. Załatwiłem to zębatką 16z z przodu.
Ew. można pokusić się o sprzęgło rekluse i bajka, ale drogo.
Jak to się mowi--Zdrowia.

teddy-boy
10.02.2023, 19:14
@calgon, Książę, ja nie rozpatruję takiej zmiany, nie chce się dla mnie pakować tyle siana w obręcz, szprychy, a jeszcze i elektronikę. Pytałem z czystej ciekawości. Szczerze to wszystkie motocykle miałem z kołem 17 na tyle, a tymi co miały 18 to jeździłem incydentalnie więc stąd pytanie. Jak dla mnie to 800 w porównaniu do tego co miałem wcześniej to jest i tak bajka, no ale ja tam nie będę stawał w konkury z Exem, chociaż opinię mam wyrobioną i jak pisałem, zadowolony jestem. Pewnie, po paru latach chciałoby się.coś nowego, innego, ale to już takie szukanie miodu w dupie. Oczywiście wydłubie i ten miód z czasem bo od zawsze mam plan pojeździć różnymi i czerpać z tego przyjemność.

@kudłacz, ja już przywykłem do tego "czkania" to prawda, taki jego urok. Jak i poranny dźwięk uruchamiania i nasłuchiwanie łańcuszka ;) Ale za to ile plusów! :D

strobus1
10.02.2023, 21:13
Tedy nie przejmuj się tutejszymi wypocinami. Piszę to jako ujeżdżacz najgorszej z afric którą nie da się jeździć mimo 18'' z tyłu :haha2:
W terenie to kierownik robi robotę a motorek mu mniej lub więcej pomaga / przeszkadza (niepotrzebne skreślić). Dowody na to jeżdżą wśród nas. Takiego Złomka to nadal mam ciężko dogonić nawet na lekkim :bow::bow:

zimny
10.02.2023, 21:29
Hmm...a z gs 1200 na 800? Przesiadał się ktoś w tą stronę?

Z ciekawości pytam, nie planuje póki co. 800 była w orbicie zainteresowań zanim kupiłem 1200. Główną obawą była wysokość siodła, mniejsze zaufanie do pieca niż w bokserze. Ale wiem że to mity, każdy sprzęt ma swoje problemy. Ten bak pod kanapa tak nie wiem - lubię rolkę 40l wozić na miejscu pasażera.

Jedno jest pewne, lata mijają a na FAT BMW nadal potrafi zrobić emocje :D

Pozdrawiam
Zimny

teddy-boy
10.02.2023, 22:00
Zimny, ale właśnie ten bak pod dupą to jest największy gejmczendżer tego motocykla. Ja też jeżdżę z rolką, nie wiem gdzie tu problem.

zimny
10.02.2023, 22:08
Zimny, ale właśnie ten bak pod dupą to jest największy gejmczendżer tego motocykla. Ja też jeżdżę z rolką, nie wiem gdzie tu problem.

A jak tak to nie było pytania, rozumiem że wlew nie koliduje. W nc750x trzeba sobie zdjąć siedzenie pasażera więc to dla mnie byłaby porażka.

Sam bak pod siedzeniem zaciąga niskim środkiem ciężkości. Podobnie jak nisko cyce w dużym GS.

browar
10.02.2023, 22:09
W F800 raczej nie ma tego problemu,bo korek jest z boku,a nie za kanapą jak w Husce 701.

Melon
11.02.2023, 03:34
Nie wiem o co kaman przecie siedemnastka najlepsza na winkle . :)

Adagiio
12.02.2023, 07:48
Montowałem do wielu Afric koło 18 cali ponieważ mogłem dobrać odpowiednie opony, których w rozmiarze 17 nie robią, drugi powód to żeby nie kombinować z kiwaczaki i móc pomieść tył bilansując z przednim o większym skoku. Było też łatwiej pokonywać przeszkody, moim zdaniem każdy motocykl z segmentu dużych enduro powinien mieć 18 na tyle. Skoro ta 17 jest taka zajebista to dlaczego w crossach montowane jest 19 z tyłu ?

Lucky Luke
13.02.2023, 13:20
Montowałem do wielu Afric koło 18 cali ponieważ mogłem dobrać odpowiednie opony, których w rozmiarze 17 nie robią, drugi powód to żeby nie kombinować z kiwaczaki i móc pomieść tył bilansując z przednim o większym skoku. Było też łatwiej pokonywać przeszkody, moim zdaniem każdy motocykl z segmentu dużych enduro powinien mieć 18 na tyle. Skoro ta 17 jest taka zajebista to dlaczego w crossach montowane jest 19 z tyłu ?

Jaki wtedy rozmiar opony dawałeś , nie obcierało o nic ?

Dzieju
14.02.2023, 05:50
Niechcący zajrzałem w temat , zastanowiła mnie dyskusja o wyższości 18 nad 17. A że lubię matematykę bo jest ścisła a nie emocjonalna to sobie parę cyferek policzyłem.
Przyjąłem takie same opony 140/70
Koło 17" ma obwód 197,12cm a koło 18" ma 205,10 cm.
To zaledwie niecałe 8cm różnicy zaokrąglając 5%, czy to ma niby zmienić tak bardzo trakcję?
Powierzchnia styku z podłożem też może sięgnie tych 5% a może nie.
Idźmy dalej , kostki potrafią mieć średnio po 10mm bieżnika, a nawet 12mm , dajmy na to że koło 18" ma już zjechaną oponę wtedy jego obwód spada do
200,18 cm czyli różnica to już tylko 3cm a to daje jakieś 1.5%.
To oznacza że przedział zależny od stanu opony zawiera się między 1.5 a 5% .
Może się i nie znam ale nijak matematycznie nie zostałem przekonany do wyższości 18 nad 17.
Próby terenowe musiały by być na ściśle tym samym odcinku , ta sama osoba , ten sam motocykl a do tego nie mogła by wiedzieć na jakim kole jedzie na test. Reszta to może być nastawienie.
Widziałem jak wiadro w lekkim terenie szutrowym na Anakinach znika przed 07 na TKC80 , a przecież to wbrew "prawom fizyki enduro".
No i nie miało 18" :)

strobus1
14.02.2023, 07:48
Motocykle szosowe maja koła 17'' przód i tył. Te o odchyleniu terenowym 18'' + 21'' a środek stawki lata na 19'' + 17''. Po czemu ?? Czyżby to tajny plan złupienia klientów przez koncerny oponiarskie ;)

Widmo80
14.02.2023, 07:52
Miałem f 800 jakiś czas i to był motocykl, który najkrócej miałem. 1150 był i został.
To jakoś nie moja bajka.

Dubel
14.02.2023, 08:42
.... Czyżby to tajny plan złupienia klientów przez koncerny oponiarskie ;)

Oooo tototo :haha2:

muszel72
14.02.2023, 08:53
Ja też tutaj zaglądam i zastanawiam się czy rzeczywiście niektórym tak bardzo zależy aby zniechęcić EX1 do zamieszczania tutaj recenzji?

Mhv
14.02.2023, 08:59
Wyjaśnijmy sobie jedną rzecz - średnica felgi nie ma znaczenia. Znaczenie ma średnica opony. Tak się składa że w moto enduro te wartości są powiązane jakoś i zazwyczaj większa felga = większa opona. A wiadomo że nie musi tak być.

Sprawa druga. Większa średnica opony = większa powierzchnia przylegania (mechanika gruntów). Dlatego w 4x4 zakłada się opony większej średnicy - to robi dużo więcej niż szerokość (kto zna ten wie..szeroka guma moc zeżera i na czarnym poniewiera:haha2:)

Sprawa trzecia to rzeczy nawet ważniejsze = kierownik (może być dużo sprzętu a mało talentu), piec i jego charakterystyka, praca manety, etc..:)

Proponuję spotkać się w Białej i przetestować w naturze..ja mam 17' i jeżdżę słabo, pomogę udowodnić to, co jest i tak jasne:D
++
Ex, film fajny, dawaj dalej..

Dubel
14.02.2023, 09:01
Co tu wiele udowadniac, kto hamuje ten przegrywa :D nie wierzysz... trzymaj piwo i patrz :haha2::at::lc8:

zimny
14.02.2023, 09:27
Chłopy, co wy tam wiecie o tych rozmiarach kół :D

https://i.wpimg.pl/c/646x/m.autokult.pl/d6614f9b736174896619e72277fcf0f3.jpg

https://imgx.gridoto.com/crop/0x0:0x0/700x465/photo/gridoto/2018/03/29/377458825.jpg

DAKAR bodajże 1980

Melon
14.02.2023, 15:29
Czyżby to tajny plan złupienia klientów przez koncerny oponiarskie
Przed wojną opony np. 150/70 r17 były droższe od 170/60r17, bo na 150 więcej moto chodzi. I to nie jest tajny plan tylko biznes.
Dzieju dobrze to wyliczył, po czarnym nie zauważyłem różnicy przyczepności na szerszych oponach [150 wzwyż].

teddy-boy
14.02.2023, 15:53
a z tymi cenami opon teraz to daj pan spokój...

Melon
14.02.2023, 16:04
a z tymi cenami opon teraz to daj pan spokój...

Na oponie kupionej w listopadzie zaoszczędziłem 80plnów żałuję, że i tylnej nie kupiłem.

delirium
14.02.2023, 16:18
Na oponie kupionej w listopadzie zaoszczędziłem 80plnów żałuję, że i tylnej nie kupiłem.

ja kupilem w zeszłym roku na zapas opony do moich motorków ale jak pomyśle że i tak wszystkie zostawie na asfalcie to żal dupę ściska. :D

Dzieju
15.02.2023, 06:37
Ja też tutaj zaglądam i zastanawiam się czy rzeczywiście niektórym tak bardzo zależy aby zniechęcić EX1 do zamieszczania tutaj recenzji?
Nikt nikogo nie zniechęca, ale ja np lubię fakty, pomiary a nie tylko opieranie się na emocjach i przypuszczeniach.
Jeśli dostępność opon 18" jest większa to jest to argument ale rzekome odczucia za tymi nawet 5% większego obwodu jakoś mnie nie przekonuje.
Nie chce mi się już mierzyć liczyć o ile zwiększy się potencjalna powierzchnia styku ale niech będzie dłuższa ok 5-6mm . Teoretyczna bo i każda opona ma nieco inne kształty i sztywność. Pomijam wiele innych czynników.
Tyle z mojej strony matematyki o różnicach 17" vs 18".

Zimny , i to jest trafna odpowiedź o rozmiarach :)
Albo się umi albo nie umi a te 5mm nic nie zmieni :)

ex1
23.02.2023, 14:32
Nikt nikogo nie zniechęca, ale ja np lubię fakty, pomiary a nie tylko opieranie się na emocjach i przypuszczeniach.
Jeśli dostępność opon 18" jest większa to jest to argument ale rzekome odczucia za tymi nawet 5% większego obwodu jakoś mnie nie przekonuje.
Nie chce mi się już mierzyć liczyć o ile zwiększy się potencjalna powierzchnia styku ale niech będzie dłuższa ok 5-6mm . Teoretyczna bo i każda opona ma nieco inne kształty i sztywność. Pomijam wiele innych czynników.
Tyle z mojej strony matematyki o różnicach 17" vs 18".

Zimny , i to jest trafna odpowiedź o rozmiarach :)
Albo się umi albo nie umi a te 5mm nic nie zmieni :)

jeżeli dobrze Pamietam to 18 tka w 140 wychodzi z wysokością 80

ex1
23.02.2023, 15:01
to co istotne.. a nie zostało powiedziane.. wiele opon 17 vs 18 zmienia układ kostek lub zmienia wielkość kostek lub odległości pomiędzy kostkami..


zasadniczo każdy kto miał doświadczenie z kołami różnej wielkości z tyłu napewno będzie wskazywał 18 jako lepsze rozwiązanie. jest to spokojnie odczuwalne .. wszędzie tam gdzie sypko czy błotnie

Dubel
23.02.2023, 15:43
to co istotne.. a nie zostało powiedziane.. wiele opon 17 vs 18 zmienia układ kostek lub zmienia wielkość kostek lub odległości pomiędzy kostkami..


zasadniczo każdy kto miał doświadczenie z kołami różnej wielkości z tyłu napewno będzie wskazywał 18 jako lepsze rozwiązanie. jest to spokojnie odczuwalne .. wszędzie tam gdzie sypko czy błotnie
Noe przeglądasz, nie wytłumaczysz, szkoda zdrowia....

Dzieju
24.02.2023, 05:17
EX1 , nie neguję, lubię fakty a nie tylko odczucia.
Dubel , jak zwykle jesteś zwolennikiem tylko jednej racji ( najczęściej swojej) nie przyjmując żadnej innej. Już się przyzwyczailiśmy.

Dubel
24.02.2023, 06:49
EX1 , nie neguję, lubię fakty a nie tylko odczucia.
Dubel , jak zwykle jesteś zwolennikiem tylko jednej racji ( najczęściej swojej) nie przyjmując żadnej innej. Już się przyzwyczailiśmy.

Tak oczywiscie :Thumbs_Up: Mam niska tolerancje na idiotyzmy umieszczane tu czesto przez powtarzajacych sie osobnikow ;)

matjas
24.02.2023, 22:31
Ale po co o tym piszesz.
Dlaczego nie możesz napisać po prostu o tym co TY myślisz tylko musisz komentować to co myślą inni?
Ta sama uwaga do innych użytkowników. To forum wymiany informacji a nie wzajemnego oceniania siebie - nigdy nie było inaczej.