PDA

View Full Version : KTM 990 Adventure | Conorian's Bike


Conorian
19.01.2023, 10:09
Siemanko wszystkim.

Postanowiłem delikatnie się rozpisać bo może komuś przydadzą się w przyszłości te informacje.
Na początku 2022 stałem się właścicielem KTM'a 990 Adventure, zakupiony od użytkownika @żuk :)
Z zakupu oczywiście jestem zadowolony, wszystko git.
Miał kilka rzeczy, z którymi postanowiłem poradzić sobie w trakcie użytkowania :)

Troszkę pojeździłem motorynką no i muszę przyznać, że jak dla mnie strzał w dziesiątkę. Przez wszystkie łąki, szutry i bajorka dosłownie przeskakuje.
Dużo osób nazywa go wariatem ale chyba nie przez osiągi a możliwości przełajowe. Do mojego 1290 jednak dużo mu brakuje :P

Skrzynia biegów pozwala na sprawną i ekonomiczną a przy tym ergonomiczną dla silnika jazdę asfaltem. Kilka razy jechałem na 5-tce myśląc, że mam już 6-tkę. Na 6 biegu koło 4 tyś. obrotów na blacie jest jakieś 120 km/h więc ok. W terenie można zapiąć dwójkę i już jej nie zmieniać, ciągnie od samego dołu.

Od zakupu założone są nowe opony Motoz Tractionator GPS i niestety tylna jeszcze jak cię mogę ale przód kompletnie nie nadaje się na jazdę po błocie. Kilka razy przód mi uciekł a i z koleiny ciężko się jej wydostać. Tylna jako tako sobie radzi. Szuterki przód i tył bez najmniejszego problemu.

Był mały problem z cieknącą pompą sprzęgła. Nie pomógł zestaw naprawczy z zamiennika, nie pomógł również oryginalny zestaw naprawczy.
Dopiero kit od BadWolf załatwił sprawę:

https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_20220423_120417.thumb.jpg.a9e93c8ac78d697a7010 764ba62c3a76.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_20220423_120644.thumb.jpg.f6c76d3b101a7531d3e9 574b759e4c55.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_20220423_121512.thumb.jpg.3a0594d854690cd5bbd1 b1f49bac506a.jpg
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/195975928_102540678722346_4969317241787558142_n.jp g?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=0debeb&_nc_ohc=YSdJg3MDLOYAX8Dk4_x&_nc_ht=scontent.fwaw3-1.fna&oh=00_AfCJAzgioAVHBHw53JZQWeyZ-KYC3vUCwJphzcfjffVeFg&oe=63F0655B

Jak to w KTM'ach do sprzęgła olej mineralny.

Moto przed zakupem długo stało niejeżdżone więc od razu pod prostownik, który ożywił akumulator i tak naprawdę przez cały sezon nie było z nim najmniejszych problemów.
Przy okazji kupiłem do sprzęta świece irydowe, które na razie lądują na półce.
Oczywiście pozbyłem się już db'killera :)


Motocyklem przejeździłem sobie cały sezon robiąc coś około 7 tyś. km.
Wszystko było git ale była jedna mała rzecz, która nie dawała mi spokoju.
Mianowicie świrowanie silniczka od jałowych obrotów na zimnym silniku. Zdarzało się, że ów silniczek czasami ustawiał się na tak niskie obroty, że był problem uruchomieniem silnika bez dotykania manetki.

Na początku postanowiłem poradzić sobie z tym problemem przez regulację czujników TPS ale po ustawieniu nastaw z manuala było tylko gorzej co świadczyło o uszkodzeniu samego silniczka bądź jednego z TPS'ów.
Silniczek to koszt około 1000 zł i tps (są 2) też każdy po 1000 zł.
Niestety z tymi elementami jest tak, że działają w niektórych przypadkach nawet do 100 tyś. km a w innych 20 tyś. km.
Kolejną opcją jest zakup kompletnych przepustnic, 4700 zł co oczywiście odrzuciłem tą opcję :P

Okazało się, że gość BadWolf robi również kit eliminujący silniczek krokowy w miejsce którego wpada układ dźwigienek i dźwignia ssania jak w gaźnikowcu:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/image.thumb.png.1db3ca800a3cb92b1f5d2873a47d67b9.p ng
Skompletowałem cały kit i czekałem na koniec sezonu tak, żeby nie rozkręcać motocykla po kilkanaście razy.
Dodatkowo zamówiona rurka spustowa oleju silnika ze zbiornika bez konieczności zdejmowania gmoli i zbiornika paliwa a także włącznik wentylatora 92°C:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/314833755_1566460393790770_3071152864730000682_n.t humb.jpg.71dfd486bb5e95bbe10a8896b36820d6.jpg

Sezon się skończył więc jedziemy z tematem:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_230911.thumb.jpg.75ba7b1b71eefc2be712 9963de68e526.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_221106.thumb.jpg.f6d480d1c2473ad79a15 38a62f6ff5cf.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_221113.thumb.jpg.565112d1337c5a17a3cf 616fcb5fea2d.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_221124.thumb.jpg.4c0c1bd0976d638bafbc 6f2150c4c9a6.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_222923.thumb.jpg.dc8b0d495e276ab07a1f 72767e01c4ee.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_222942.thumb.jpg.90c75b30f7de1521c379 e33383e80f60.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_223712.thumb.jpg.69ffae5fa9b0c2f35b7d 326043f227c3.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_224057.thumb.jpg.6260a4ec33e614931ed3 52d4ee14dc46.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_224357.thumb.jpg.a0ad8061753eafea26c9 9812b593faa9.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_225654.thumb.jpg.cf1ff415a1638f00ca5a 803cf656ff67.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_230125.thumb.jpg.9905a8250d68d99c1ba8 de60248ae064.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_230529.thumb.jpg.47596adcf26a8611fc85 305283c4b84d.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_062345.thumb.jpg.2b1007886722495460f5 6126e2ccd9ed.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_062438.thumb.jpg.ae4256360df74bf22c16 1c31728556c3.jpg
Tutaj nieszczęsny silniczek:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_062456.thumb.jpg.182eb21773758911c3e4 4fac1562d699.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_070146.thumb.jpg.373d4829f5728f909e7e e45f40d66a92.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_070155.thumb.jpg.76692b22369a5b090915 2a411eed1ac7.jpg
W środku sezonu pojawił się delikatny wyciel oleju między cylindrami. Założyłem, że to czujnik ciśnienia oleju i nie myliłem się:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_070727.thumb.jpg.b7ec48f07096914ebf34 d469f84ab23c.jpg
Nowy czujnik od Skody Roomster za 5 zł załatwił sprawę :)
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_071918.thumb.jpg.d789a70fd6b5a9411789 1c4922f4fa86.jpg
Dodatkowo wpadła nowa zębatka zdawcza, którą dostałem z motocyklem i owalne pierwsze przepustnice poprawiające reakcję na manetkę:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_133619.thumb.jpg.0afe24950c00a77bf903 7d272e6fd747.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_073113.thumb.jpg.547a17405eb08809dead 39a3052f74e5.jpg

Zabieg z silniczkiem krokowym się udał i działa to następująco:
https://youtube.com/shorts/o6CuKee_Yh0
Po złożeniu wszystkiego zaistniała mały problem, mianowicie motocykl czasami nie reaguje na przycisk rozrusznika. Naciskam i nic się nie dzieje. Udało mi się jednak znaleźć przyczynę.
Ten przewód łączymy na stałe z masą i zapominamy o temacie:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/Untitled.thumb.jpg.6ddd82b5910a640bf67669fe8a4907d d.jpg
Brak silniczka krokowego powoduje brak ruchu przepustnic po włączeniu zapłonu. Bez tego ruchu sterownik silnika nie podaje masy na przekaźnik rozrusznika. Obchodzimy to jak wyżej wspomniałem :D

Moto złożone, jazda próbna i wszystko git :)

W międzyczasie na sezon 2023 i planowany TET zaopatruję się w nowe opony i tankbag GRT:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2023_01/323750044_475703771389328_6594794065023738033_n.jp g.492f04ba3674fb4e79fa35952bde6b86.jpg
https://motor-sklep.pl/userdata/public/gfx/47619/Wodoodporna-torba-na-bak-GIVI-GRT716---torba-z-paskami.jpg

Uzbrajam się w cierpliwość i czekam na pierwsze ciepłe dni :)

Dubel
19.01.2023, 11:39
:Thumbs_Up:

lukasz_vip
19.01.2023, 13:59
Fajnie doposażone to 990. My się znamy z drugiego forum :)

ŁukaszBIA
19.01.2023, 14:04
LC8, ehh... chciałbym mieć chociażby żeby poganiać po szutrach raz w miesiącu. Niestety to nie moto na moje możliwości, chociaż miałem przez sezon.

Twój bardzo ładnie się prezentuje, moja 950 była z dwoma akrapami. W tunelach śmiałem się jak dziecko:lc8:

Conorian
19.01.2023, 14:31
Fajnie doposażone to 990. My się znamy z drugiego forum :)

Oczywiście! :lc8:



LC8, ehh... chciałbym mieć chociażby żeby poganiać po szutrach raz w miesiącu. Niestety to nie moto na moje możliwości, chociaż miałem przez sezon.

Twój bardzo ładnie się prezentuje, moja 950 była z dwoma akrapami. W tunelach śmiałem się jak dziecko:lc8:

Akrapy super brzmią i fajnie wyglądają. Rozum jednak podpowiada jeden wydech a w miejscu drugiego narzędziówka :)

Wydaje mi się, że w moim egzemplarzu udało się wyeliminować wszystkie wady, które trapią użytkowników 950/990 :P przynajmniej na ten moment :D


A tak się dziczek prezentuje:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_1098.thumb.JPG.489ca97023083ec10346c0442a22f30 1.JPG
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_1102.thumb.JPG.7dfde317c78dffc8fa436b9510ffe0e f.JPG
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_1105.thumb.JPG.2f5254ff7492efaa4fad10a820b1647 b.JPG

Na zdjęciach nie ma jeszcze dodatkowych lamp przednich, które są zamontowane :)

ŁukaszBIA
19.01.2023, 14:35
Ja miałem piec z 990 tylko że na gaźnikach. Do tego oberony, wentylatory i wszystko inne..

Conorian
19.01.2023, 15:03
Ja miałem piec z 990 tylko że na gaźnikach. Do tego oberony, wentylatory i wszystko inne..

W moim również oberon i dodatkowy wentylator :)

żuk
19.01.2023, 15:46
Podoba mnie się temat z systemem dźwigienek. Zacny patent.

Conorian
19.01.2023, 16:39
Podoba mnie się temat z systemem dźwigienek. Zacny patent.

Zapominasz o problemie z przepustnicami i TPS'ami na zawsze :)
Bardzo dobre i tanie rozwiązanie.

Zmyler
19.01.2023, 17:07
Dobra robota.

falcon500
20.01.2023, 11:20
Dzik to jest dzik. :)
Jak oglądam zdjęcia mojego byłego motka, to chętnie bym go teraz odkupił.

http://D:\KTM\IMG_0409.JPG

D:\KTM\IMG_0387.JPG

Conorian
20.01.2023, 14:50
Dzik to jest dzik. :)
Jak oglądam zdjęcia mojego byłego motka, to chętnie bym go teraz odkupił.

http://D:\KTM\IMG_0409.JPG

D:\KTM\IMG_0387.JPG

Zdjęcie nie działa :P

falcon500
20.01.2023, 15:23
Może teraz ..

Conorian
20.01.2023, 15:41
Pikny :P

Misza
20.01.2023, 18:51
Rallz fajna opona. Świetnie klei na mokrym, wystarczająco mocna na kamienie, suche warunki - chociaż podhalańska glinka zrobiła mi na niej niezły crossfit ;)

A dzik elegancki chociaż brakuje kilku rysek gdzieniegdzie ;)

trzykawki
20.01.2023, 20:09
Oczywiście! :lc8:





Akrapy super brzmią i fajnie wyglądają. Rozum jednak podpowiada jeden wydech a w miejscu drugiego narzędziówka :)

Wydaje mi się, że w moim egzemplarzu udało się wyeliminować wszystkie wady, które trapią użytkowników 950/990 :P przynajmniej na ten moment :D


A tak się dziczek prezentuje:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_1098.thumb.JPG.489ca97023083ec10346c0442a22f30 1.JPG
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_1102.thumb.JPG.7dfde317c78dffc8fa436b9510ffe0e f.JPG
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_1105.thumb.JPG.2f5254ff7492efaa4fad10a820b1647 b.JPG

Na zdjęciach nie ma jeszcze dodatkowych lamp przednich, które są zamontowane :)

Zajefane zdjęcia + 500 punktacji. Super się to moto tam prezentuje. Coś zawodowo że zdjęciami się zajmujesz?

Conorian
20.01.2023, 21:33
Rallz fajna opona. Świetnie klei na mokrym, wystarczająco mocna na kamienie, suche warunki - chociaż podhalańska glinka zrobiła mi na niej niezły crossfit ;)

A dzik elegancki chociaż brakuje kilku rysek gdzieniegdzie ;)

Właśnie zastanawiam się jak będą się spisywać. W offie muszą być dobre bo to widać gołym okiem.
Niestety GPS, które aktualnie mam założone na mokrym asfalcie zachowują się dosłownie jak na lodzie. Delikatne ruszanie na światłach, dupka tańczy, odpuszczanie manetki również tańczy. Ogólnie jest nieciekawie. W Rallz powierzchnia styku z asfaltem jest jeszcze mniejsza niż w GPS więc wydaje mi się, że będzie jeszcze gorzej ale to nie na asfalt je kupiłem :P



Zajefane zdjęcia + 500 punktacji. Super się to moto tam prezentuje. Coś zawodowo że zdjęciami się zajmujesz?

Dzięki :) co do zdjęć to tylko motocyklom potrafię zrobić takie "ładne" zdjęcia :P
Tutaj fotka mojego GS'a która wygrała pierwsze miejsce w konkursie na kalendarz na innym forum (Alpy 2022):
https://i.ibb.co/CMpfgxN/1250-jpg-1f369e90ef7b4ae9ac237217d7294b6a.jpg (https://ibb.co/D8PZh3s)

Misza
20.01.2023, 21:37
Pisząc "dobrze klei na mokrym" chodziło mi o porównanie z np Tracionator Desert lub innymi bardziej kostkowatymi. Ponoć mają zupełnie inny skład mieszanki od Desert`a i chyba to czuć. W każdym bądź razie całkiem spoko... Teraz na dłuższą wycieczkę też je zakładam. Całkiem żywotne jeśli ktoś ma syndrom nerwowego nadgarstka. To też ważne w przypadku LC8...

Conorian
20.01.2023, 22:44
jeśli ktoś ma syndrom nerwowego nadgarstka. To też ważne w przypadku LC8...

W przypadku LC8 inaczej się nie da :D

żuk
21.01.2023, 00:35
Na tych GPSach można 990 zawracać w miejscu na mokrym bez większego wysiłku. Ta guma się kompletnie nie nadaje na mokrą, utwardzoną nawierzchnię. Na szutrach i suchym daje radę ale gdy mokro totalna padaka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dubel
21.01.2023, 12:08
Na tych GPSach można 990 zawracać w miejscu na mokrym bez większego wysiłku. Ta guma się kompletnie nie nadaje na mokrą, utwardzoną nawierzchnię. Na szutrach i suchym daje radę ale gdy mokro totalna padaka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mam całkowicie inne spostrzeżenia lecz ja latam głównie po N

Conorian
21.01.2023, 15:35
Na tych GPSach można 990 zawracać w miejscu na mokrym bez większego wysiłku. Ta guma się kompletnie nie nadaje na mokrą, utwardzoną nawierzchnię. Na szutrach i suchym daje radę ale gdy mokro totalna padaka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Po roku z tą oponą zgadzam się z tobą w 100% :P

Brzeszczot
21.01.2023, 16:35
Na tych GPSach można 990 zawracać w miejscu na mokrym bez większego wysiłku. Ta guma się kompletnie nie nadaje na mokrą, utwardzoną nawierzchnię. Na szutrach i suchym daje radę ale gdy mokro totalna padaka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W tamtym roku w Czarnogórze tuż przed przejściem dla pieszych w dużym deszczu dzięki motoz tractionator GPS w ciągu dwudziestu sekund postarzałem się o dwa lata , a włosy na głowie zrobiły się siwe . Za to po skalistych nawierzchniach robią pierwszorzędnie

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

Conorian
21.01.2023, 22:53
W tamtym roku w Czarnogórze tuż przed przejściem dla pieszych w dużym deszczu dzięki motoz tractionator GPS w ciągu dwudziestu sekund postarzałem się o dwa lata , a włosy na głowie zrobiły się siwe . Za to po skalistych nawierzchniach robią pierwszorzędnie

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

A ja myślałem, że tylko z moimi jest coś nie tak :D

heniekstar
21.01.2023, 23:04
W tamtym roku w Czarnogórze tuż przed przejściem dla pieszych w dużym deszczu dzięki motoz tractionator GPS w ciągu dwudziestu sekund postarzałem się o dwa lata , a włosy na głowie zrobiły się siwe . Za to po skalistych nawierzchniach robią pierwszorzędnie

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
W Czarnogórze jest dziwny asfalt. W czasie deszczu wyprostowałem dwa zakręty i oczyma wyobraźni widziałem się kilkadziesiąt metrów niżej.
Ralzz to fajny kompromis między off a on. I tyle.

Jarek
23.01.2023, 10:30
W Czarnogórze jest dziwny asfalt. W czasie deszczu wyprostowałem dwa zakręty i oczyma wyobraźni widziałem się kilkadziesiąt metrów niżej.
Ralzz to fajny kompromis między off a on. I tyle.

Rzecz dotyczy całej byłej Yugo - dodają do masy asfaltowej jakiś rodzaj wapiennego grysiku.....w czasie opadów są niezłe jaja -również puszką
pzdr..

cyryl
23.01.2023, 11:07
Kilka lat temu na łuku drogi koło Mostaru w 3 motocykle zaliczyliśmy szlifa.
Było po deszczu i można było się ślizgać prawie jak na lodzie.
Całe szczęście bez strat.

Conorian
06.05.2023, 13:58
Ostatnio trochę udało się pojeździć bezdrożami :)

https://i.ibb.co/pLfxt10/341515870-185576997695582-2085412558402658289-n.jpg (https://ibb.co/HHtVWKF)
https://i.ibb.co/5kg31gP/341517812-1941563856198808-3169028108828359882-n.jpg (https://ibb.co/JqwTcw9)

goral
08.05.2023, 16:22
Siemanko wszystkim.

Był mały problem z cieknącą pompą sprzęgła. Nie pomógł zestaw naprawczy z zamiennika, nie pomógł również oryginalny zestaw naprawczy.
Dopiero kit od BadWolf załatwił sprawę:

Uzbrajam się w cierpliwość i czekam na pierwsze ciepłe dni :)

Napisz prosze co sie zadzialo z oryginalnym zestawem naprawczym, ze nie zadzialalo. Skad ci pocieklo?

Conorian
08.05.2023, 21:58
Napisz prosze co sie zadzialo z oryginalnym zestawem naprawczym, ze nie zadzialalo. Skad ci pocieklo?

Jest to wadą tych motocykli.

Dwa nowe zestawy naprawcze (all balls i oryginał KTM) pompy sprzęgła nie pomogły w naprawie wycieku.
Nie wiem czy jest to związane z wycieraniem się ścianek pompy czy słabymi uszczelkami tłoczka ale po pewnym czasie olej zaczyna wyciekać.

Temat został ogarnięty przez speca pod nazwą BW-Bad Wolf (facebook). Robi on zestaw naprawczy tych pomp, który raz na zawsze rozwiązuje problem z cieknącą pompą:

https://i.ibb.co/wCt7c85/Untitled.jpg (https://ibb.co/Gkm9HGz)

Rozwiązanie jest banalnie. Oryginalną uszczelkę od strony klamki zastępuje się oringiem wspieranym teflonową podkładką.

Na ten moment mój sprzęt przestał z tym cąłą zimę i zrobił kilka setek kilometrów i jest suchutko :)

matjas
08.05.2023, 22:22
Jak w dobrej hydraulice :) zawsze jest podparcie dla Oringa.
Do tego prowadzenie dla samego tłoka bo ma zachowany dystans do ścian cylindra wiec nie ma pracy metalmetal i owalizacji cylindra.

Conorian
08.05.2023, 23:56
Jak w dobrej hydraulice :) zawsze jest podparcie dla Oringa.
Do tego prowadzenie dla samego tłoka bo ma zachowany dystans do ścian cylindra wiec nie ma pracy metalmetal i owalizacji cylindra.

I wszystko w temacie.
Inżyniery z KTM'a mogą się łuczyć :D

Dzieju
10.05.2023, 06:17
Wydaje mi się że oni celowo opracowali cieknięcie nie po to żeby jeździło bezawaryjnie :)

Conorian
05.06.2023, 00:45
Ostatnio wleciały na felgi nowe Rallz'y:

https://i.ibb.co/zPtGvrh/351745891-3514012602251908-2406344532509047659-n.jpg (https://ibb.co/zPtGvrh)

Przód udało się przetestować na 162 km trasy offroadowej od RATs i jest wyśmienicie :)
Tył przed chwilą skończyłem wrzucać :P

Jeszcze stelaże bocznych sakiewek i płyta na ogon pod rolkę (wszystko mam) i ruszamy na TET Polska :)

Conorian
17.06.2023, 00:42
zgo3RKl7t3A

https://youtu.be/zgo3RKl7t3A

Bartus990
23.04.2025, 13:49
Witam, mogę podpytać gdzie szukać takiego wężyka do spuszczania oleju? Drugie pytanko to ile kosztował ten patent zastępujący tpsy i czy była potrzebna ingerencja w ecu (wyłączenie ich i krokowych?) jeśli tak to w jaki sposób (jakie oprogramowanie do obd?). Z góry dziękuję za pomoc, chętnie wprowadziłbym te zmiany do mojego warchlaczka:)

lukasz_vip
23.04.2025, 15:23
Co do wężyka to na FB non stop się ktoś ogłasza i chyba Adrian w PL to produkował.

Conorian
28.04.2025, 15:34
Witam, mogę podpytać gdzie szukać takiego wężyka do spuszczania oleju? Drugie pytanko to ile kosztował ten patent zastępujący tpsy i czy była potrzebna ingerencja w ecu (wyłączenie ich i krokowych?) jeśli tak to w jaki sposób (jakie oprogramowanie do obd?). Z góry dziękuję za pomoc, chętnie wprowadziłbym te zmiany do mojego warchlaczka:)

Ja kupiłem na ebay