Conorian
19.01.2023, 10:09
Siemanko wszystkim.
Postanowiłem delikatnie się rozpisać bo może komuś przydadzą się w przyszłości te informacje.
Na początku 2022 stałem się właścicielem KTM'a 990 Adventure, zakupiony od użytkownika @żuk :)
Z zakupu oczywiście jestem zadowolony, wszystko git.
Miał kilka rzeczy, z którymi postanowiłem poradzić sobie w trakcie użytkowania :)
Troszkę pojeździłem motorynką no i muszę przyznać, że jak dla mnie strzał w dziesiątkę. Przez wszystkie łąki, szutry i bajorka dosłownie przeskakuje.
Dużo osób nazywa go wariatem ale chyba nie przez osiągi a możliwości przełajowe. Do mojego 1290 jednak dużo mu brakuje :P
Skrzynia biegów pozwala na sprawną i ekonomiczną a przy tym ergonomiczną dla silnika jazdę asfaltem. Kilka razy jechałem na 5-tce myśląc, że mam już 6-tkę. Na 6 biegu koło 4 tyś. obrotów na blacie jest jakieś 120 km/h więc ok. W terenie można zapiąć dwójkę i już jej nie zmieniać, ciągnie od samego dołu.
Od zakupu założone są nowe opony Motoz Tractionator GPS i niestety tylna jeszcze jak cię mogę ale przód kompletnie nie nadaje się na jazdę po błocie. Kilka razy przód mi uciekł a i z koleiny ciężko się jej wydostać. Tylna jako tako sobie radzi. Szuterki przód i tył bez najmniejszego problemu.
Był mały problem z cieknącą pompą sprzęgła. Nie pomógł zestaw naprawczy z zamiennika, nie pomógł również oryginalny zestaw naprawczy.
Dopiero kit od BadWolf załatwił sprawę:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_20220423_120417.thumb.jpg.a9e93c8ac78d697a7010 764ba62c3a76.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_20220423_120644.thumb.jpg.f6c76d3b101a7531d3e9 574b759e4c55.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_20220423_121512.thumb.jpg.3a0594d854690cd5bbd1 b1f49bac506a.jpg
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/195975928_102540678722346_4969317241787558142_n.jp g?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=0debeb&_nc_ohc=YSdJg3MDLOYAX8Dk4_x&_nc_ht=scontent.fwaw3-1.fna&oh=00_AfCJAzgioAVHBHw53JZQWeyZ-KYC3vUCwJphzcfjffVeFg&oe=63F0655B
Jak to w KTM'ach do sprzęgła olej mineralny.
Moto przed zakupem długo stało niejeżdżone więc od razu pod prostownik, który ożywił akumulator i tak naprawdę przez cały sezon nie było z nim najmniejszych problemów.
Przy okazji kupiłem do sprzęta świece irydowe, które na razie lądują na półce.
Oczywiście pozbyłem się już db'killera :)
Motocyklem przejeździłem sobie cały sezon robiąc coś około 7 tyś. km.
Wszystko było git ale była jedna mała rzecz, która nie dawała mi spokoju.
Mianowicie świrowanie silniczka od jałowych obrotów na zimnym silniku. Zdarzało się, że ów silniczek czasami ustawiał się na tak niskie obroty, że był problem uruchomieniem silnika bez dotykania manetki.
Na początku postanowiłem poradzić sobie z tym problemem przez regulację czujników TPS ale po ustawieniu nastaw z manuala było tylko gorzej co świadczyło o uszkodzeniu samego silniczka bądź jednego z TPS'ów.
Silniczek to koszt około 1000 zł i tps (są 2) też każdy po 1000 zł.
Niestety z tymi elementami jest tak, że działają w niektórych przypadkach nawet do 100 tyś. km a w innych 20 tyś. km.
Kolejną opcją jest zakup kompletnych przepustnic, 4700 zł co oczywiście odrzuciłem tą opcję :P
Okazało się, że gość BadWolf robi również kit eliminujący silniczek krokowy w miejsce którego wpada układ dźwigienek i dźwignia ssania jak w gaźnikowcu:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/image.thumb.png.1db3ca800a3cb92b1f5d2873a47d67b9.p ng
Skompletowałem cały kit i czekałem na koniec sezonu tak, żeby nie rozkręcać motocykla po kilkanaście razy.
Dodatkowo zamówiona rurka spustowa oleju silnika ze zbiornika bez konieczności zdejmowania gmoli i zbiornika paliwa a także włącznik wentylatora 92°C:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/314833755_1566460393790770_3071152864730000682_n.t humb.jpg.71dfd486bb5e95bbe10a8896b36820d6.jpg
Sezon się skończył więc jedziemy z tematem:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_230911.thumb.jpg.75ba7b1b71eefc2be712 9963de68e526.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_221106.thumb.jpg.f6d480d1c2473ad79a15 38a62f6ff5cf.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_221113.thumb.jpg.565112d1337c5a17a3cf 616fcb5fea2d.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_221124.thumb.jpg.4c0c1bd0976d638bafbc 6f2150c4c9a6.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_222923.thumb.jpg.dc8b0d495e276ab07a1f 72767e01c4ee.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_222942.thumb.jpg.90c75b30f7de1521c379 e33383e80f60.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_223712.thumb.jpg.69ffae5fa9b0c2f35b7d 326043f227c3.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_224057.thumb.jpg.6260a4ec33e614931ed3 52d4ee14dc46.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_224357.thumb.jpg.a0ad8061753eafea26c9 9812b593faa9.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_225654.thumb.jpg.cf1ff415a1638f00ca5a 803cf656ff67.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_230125.thumb.jpg.9905a8250d68d99c1ba8 de60248ae064.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_230529.thumb.jpg.47596adcf26a8611fc85 305283c4b84d.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_062345.thumb.jpg.2b1007886722495460f5 6126e2ccd9ed.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_062438.thumb.jpg.ae4256360df74bf22c16 1c31728556c3.jpg
Tutaj nieszczęsny silniczek:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_062456.thumb.jpg.182eb21773758911c3e4 4fac1562d699.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_070146.thumb.jpg.373d4829f5728f909e7e e45f40d66a92.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_070155.thumb.jpg.76692b22369a5b090915 2a411eed1ac7.jpg
W środku sezonu pojawił się delikatny wyciel oleju między cylindrami. Założyłem, że to czujnik ciśnienia oleju i nie myliłem się:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_070727.thumb.jpg.b7ec48f07096914ebf34 d469f84ab23c.jpg
Nowy czujnik od Skody Roomster za 5 zł załatwił sprawę :)
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_071918.thumb.jpg.d789a70fd6b5a9411789 1c4922f4fa86.jpg
Dodatkowo wpadła nowa zębatka zdawcza, którą dostałem z motocyklem i owalne pierwsze przepustnice poprawiające reakcję na manetkę:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_133619.thumb.jpg.0afe24950c00a77bf903 7d272e6fd747.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_073113.thumb.jpg.547a17405eb08809dead 39a3052f74e5.jpg
Zabieg z silniczkiem krokowym się udał i działa to następująco:
https://youtube.com/shorts/o6CuKee_Yh0
Po złożeniu wszystkiego zaistniała mały problem, mianowicie motocykl czasami nie reaguje na przycisk rozrusznika. Naciskam i nic się nie dzieje. Udało mi się jednak znaleźć przyczynę.
Ten przewód łączymy na stałe z masą i zapominamy o temacie:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/Untitled.thumb.jpg.6ddd82b5910a640bf67669fe8a4907d d.jpg
Brak silniczka krokowego powoduje brak ruchu przepustnic po włączeniu zapłonu. Bez tego ruchu sterownik silnika nie podaje masy na przekaźnik rozrusznika. Obchodzimy to jak wyżej wspomniałem :D
Moto złożone, jazda próbna i wszystko git :)
W międzyczasie na sezon 2023 i planowany TET zaopatruję się w nowe opony i tankbag GRT:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2023_01/323750044_475703771389328_6594794065023738033_n.jp g.492f04ba3674fb4e79fa35952bde6b86.jpg
https://motor-sklep.pl/userdata/public/gfx/47619/Wodoodporna-torba-na-bak-GIVI-GRT716---torba-z-paskami.jpg
Uzbrajam się w cierpliwość i czekam na pierwsze ciepłe dni :)
Postanowiłem delikatnie się rozpisać bo może komuś przydadzą się w przyszłości te informacje.
Na początku 2022 stałem się właścicielem KTM'a 990 Adventure, zakupiony od użytkownika @żuk :)
Z zakupu oczywiście jestem zadowolony, wszystko git.
Miał kilka rzeczy, z którymi postanowiłem poradzić sobie w trakcie użytkowania :)
Troszkę pojeździłem motorynką no i muszę przyznać, że jak dla mnie strzał w dziesiątkę. Przez wszystkie łąki, szutry i bajorka dosłownie przeskakuje.
Dużo osób nazywa go wariatem ale chyba nie przez osiągi a możliwości przełajowe. Do mojego 1290 jednak dużo mu brakuje :P
Skrzynia biegów pozwala na sprawną i ekonomiczną a przy tym ergonomiczną dla silnika jazdę asfaltem. Kilka razy jechałem na 5-tce myśląc, że mam już 6-tkę. Na 6 biegu koło 4 tyś. obrotów na blacie jest jakieś 120 km/h więc ok. W terenie można zapiąć dwójkę i już jej nie zmieniać, ciągnie od samego dołu.
Od zakupu założone są nowe opony Motoz Tractionator GPS i niestety tylna jeszcze jak cię mogę ale przód kompletnie nie nadaje się na jazdę po błocie. Kilka razy przód mi uciekł a i z koleiny ciężko się jej wydostać. Tylna jako tako sobie radzi. Szuterki przód i tył bez najmniejszego problemu.
Był mały problem z cieknącą pompą sprzęgła. Nie pomógł zestaw naprawczy z zamiennika, nie pomógł również oryginalny zestaw naprawczy.
Dopiero kit od BadWolf załatwił sprawę:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_20220423_120417.thumb.jpg.a9e93c8ac78d697a7010 764ba62c3a76.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_20220423_120644.thumb.jpg.f6c76d3b101a7531d3e9 574b759e4c55.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_04/IMG_20220423_121512.thumb.jpg.3a0594d854690cd5bbd1 b1f49bac506a.jpg
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/195975928_102540678722346_4969317241787558142_n.jp g?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=0debeb&_nc_ohc=YSdJg3MDLOYAX8Dk4_x&_nc_ht=scontent.fwaw3-1.fna&oh=00_AfCJAzgioAVHBHw53JZQWeyZ-KYC3vUCwJphzcfjffVeFg&oe=63F0655B
Jak to w KTM'ach do sprzęgła olej mineralny.
Moto przed zakupem długo stało niejeżdżone więc od razu pod prostownik, który ożywił akumulator i tak naprawdę przez cały sezon nie było z nim najmniejszych problemów.
Przy okazji kupiłem do sprzęta świece irydowe, które na razie lądują na półce.
Oczywiście pozbyłem się już db'killera :)
Motocyklem przejeździłem sobie cały sezon robiąc coś około 7 tyś. km.
Wszystko było git ale była jedna mała rzecz, która nie dawała mi spokoju.
Mianowicie świrowanie silniczka od jałowych obrotów na zimnym silniku. Zdarzało się, że ów silniczek czasami ustawiał się na tak niskie obroty, że był problem uruchomieniem silnika bez dotykania manetki.
Na początku postanowiłem poradzić sobie z tym problemem przez regulację czujników TPS ale po ustawieniu nastaw z manuala było tylko gorzej co świadczyło o uszkodzeniu samego silniczka bądź jednego z TPS'ów.
Silniczek to koszt około 1000 zł i tps (są 2) też każdy po 1000 zł.
Niestety z tymi elementami jest tak, że działają w niektórych przypadkach nawet do 100 tyś. km a w innych 20 tyś. km.
Kolejną opcją jest zakup kompletnych przepustnic, 4700 zł co oczywiście odrzuciłem tą opcję :P
Okazało się, że gość BadWolf robi również kit eliminujący silniczek krokowy w miejsce którego wpada układ dźwigienek i dźwignia ssania jak w gaźnikowcu:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/image.thumb.png.1db3ca800a3cb92b1f5d2873a47d67b9.p ng
Skompletowałem cały kit i czekałem na koniec sezonu tak, żeby nie rozkręcać motocykla po kilkanaście razy.
Dodatkowo zamówiona rurka spustowa oleju silnika ze zbiornika bez konieczności zdejmowania gmoli i zbiornika paliwa a także włącznik wentylatora 92°C:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/314833755_1566460393790770_3071152864730000682_n.t humb.jpg.71dfd486bb5e95bbe10a8896b36820d6.jpg
Sezon się skończył więc jedziemy z tematem:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_230911.thumb.jpg.75ba7b1b71eefc2be712 9963de68e526.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_221106.thumb.jpg.f6d480d1c2473ad79a15 38a62f6ff5cf.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_221113.thumb.jpg.565112d1337c5a17a3cf 616fcb5fea2d.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_221124.thumb.jpg.4c0c1bd0976d638bafbc 6f2150c4c9a6.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_222923.thumb.jpg.dc8b0d495e276ab07a1f 72767e01c4ee.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_222942.thumb.jpg.90c75b30f7de1521c379 e33383e80f60.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_223712.thumb.jpg.69ffae5fa9b0c2f35b7d 326043f227c3.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_224057.thumb.jpg.6260a4ec33e614931ed3 52d4ee14dc46.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_224357.thumb.jpg.a0ad8061753eafea26c9 9812b593faa9.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_225654.thumb.jpg.cf1ff415a1638f00ca5a 803cf656ff67.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_230125.thumb.jpg.9905a8250d68d99c1ba8 de60248ae064.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221118_230529.thumb.jpg.47596adcf26a8611fc85 305283c4b84d.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_062345.thumb.jpg.2b1007886722495460f5 6126e2ccd9ed.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_062438.thumb.jpg.ae4256360df74bf22c16 1c31728556c3.jpg
Tutaj nieszczęsny silniczek:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_062456.thumb.jpg.182eb21773758911c3e4 4fac1562d699.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_070146.thumb.jpg.373d4829f5728f909e7e e45f40d66a92.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_070155.thumb.jpg.76692b22369a5b090915 2a411eed1ac7.jpg
W środku sezonu pojawił się delikatny wyciel oleju między cylindrami. Założyłem, że to czujnik ciśnienia oleju i nie myliłem się:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_070727.thumb.jpg.b7ec48f07096914ebf34 d469f84ab23c.jpg
Nowy czujnik od Skody Roomster za 5 zł załatwił sprawę :)
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_071918.thumb.jpg.d789a70fd6b5a9411789 1c4922f4fa86.jpg
Dodatkowo wpadła nowa zębatka zdawcza, którą dostałem z motocyklem i owalne pierwsze przepustnice poprawiające reakcję na manetkę:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_133619.thumb.jpg.0afe24950c00a77bf903 7d272e6fd747.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/IMG_20221119_073113.thumb.jpg.547a17405eb08809dead 39a3052f74e5.jpg
Zabieg z silniczkiem krokowym się udał i działa to następująco:
https://youtube.com/shorts/o6CuKee_Yh0
Po złożeniu wszystkiego zaistniała mały problem, mianowicie motocykl czasami nie reaguje na przycisk rozrusznika. Naciskam i nic się nie dzieje. Udało mi się jednak znaleźć przyczynę.
Ten przewód łączymy na stałe z masą i zapominamy o temacie:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2022_11/Untitled.thumb.jpg.6ddd82b5910a640bf67669fe8a4907d d.jpg
Brak silniczka krokowego powoduje brak ruchu przepustnic po włączeniu zapłonu. Bez tego ruchu sterownik silnika nie podaje masy na przekaźnik rozrusznika. Obchodzimy to jak wyżej wspomniałem :D
Moto złożone, jazda próbna i wszystko git :)
W międzyczasie na sezon 2023 i planowany TET zaopatruję się w nowe opony i tankbag GRT:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/monthly_2023_01/323750044_475703771389328_6594794065023738033_n.jp g.492f04ba3674fb4e79fa35952bde6b86.jpg
https://motor-sklep.pl/userdata/public/gfx/47619/Wodoodporna-torba-na-bak-GIVI-GRT716---torba-z-paskami.jpg
Uzbrajam się w cierpliwość i czekam na pierwsze ciepłe dni :)