View Full Version : Wymiana oprogramowania CRF 1100.
Witajcie.
Od wczoraj, tj. 16.09.2022 r. trwa akcja wymiany całego oprogramowania w CRF 1100 i nie jest to łatka.
Rozwiązuje problemy modułu sterowania silnika, wyświetlacza, itp.
Sprawdziłem po VIN swojego manuala i tez podlega pod akcję.
Jak ktoś już zrobi update w serwisie to niech napisze jakie są efekty.
Temat wydaje się być ważny, więc pozwoliłem sobie założyć Wam nowy temat. Prośba o dopisanie o jakie konkretnie problemy? Tak w skrócie - co się dzieje z modułem, wyświetlaczem i co jeszcze tam źle działa (itp)? Tego typu info będą przydatne dla czytających, którzy nie znają tematu. ;)
ziutek2002
18.09.2022, 06:22
Od pewnego czasu śledzę ten temat na stronach zagranicznych i byłem ciekaw kiedy pojawi się on u nas. Oprócz tego co wymieniliście jest duży temat z aktualizacją oprogramowania samego modułu sterowania DCT w 1100.
Cóż, trudno mi rozwinąć temat, ponieważ mój egzemplarz nie miał żadnych problemów. Raz wyświetlacz pokazywał rezerwę paliwa pomimo pełnego zbiornika i nie reagował (zawiesił się) - to wszystko. Zastanawiałem się również, czy nie do końca płynne hamowanie silnikiem (w moim odczuciu, w porównaniu do użytkowanej wcześniej Hondy NC) jest typowe dla CRF. To dwie kwestie, które zgłosiłem podczas pierwszego przeglądu przy 1000 km. Moje szczęście, że tego samego dnia rozpoczęto akcję, mam kawałek drogi do najbliższego serwisu, więc zaoszczędziłem czasu na ponowną wizytę.
Tak więc na poziomie "odczuć" - jak było dobrze tak jest. Szczegółów nowego softu i tego co poprawia szukałbym w oficjalnych źródłach Hondy.
Dla mojej nie ma akcji serwisowej. Może podczas któregoś przeglądu wgrali soft.
U mnie niby też zero akcji... A na ostatnim serwisie byłem na początku roku.
mojego vinu też nie ma, serwis miałem dosłownie 2 tygodnie temu i na pewno nic robili w tej materii bo pytałem
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
felipe84
20.09.2022, 15:30
Nie można zrobić sobie tego samemu?
mojego vinu też nie ma, serwis miałem dosłownie 2 tygodnie temu i na pewno nic robili w tej materii bo pytałem
sprawdziłem właśnie ponownie i już się pojawił w bazie jako
Engine stall/ecu software rewrite
moja dzis rano nie maiała a teraz juz ma. Mam nadzieję że nic sie nie popsuje po aktualizacji bo na razie nic nie szwankuje. 11000 przelotu i zadnych klopotów z elektroniką.
U mnie to samo. Zadzwonię jutro to Honda Plaza i zobaczymy.
U mnie także to samo. Już się łapię na akcje.
Zrobiłem już prawie 1000 km od wymiany softu. Żadnych problemów nie odnotowałem, zatem tym, którzy mieli styczność z kaprysami oprogramowania update przyniesie ulgę.
Moje MY'22 z produkcji 21 również już załapało się na update.
Pytałem dziś, w warszawskiej Plazie jest możliwość zapisu na za 2-3 dni, moto należy przekazać serwisowi na około 40 minut.
Hej, a gdzie można sprawdzić po vinie czy kwalifikuje się do aktualizacji ?
edit: dobra, już znalazłem https://www.honda.pl/motorcycles/owners/maintenance/recalls-and-updates.html
syncronizator
22.09.2022, 14:24
U mnie tyż ... rocznik 2021
Engine stall/ecu software rewrite.
Jutro będzie robiony upgrade...akurat mam moto w ASO.
Hej.
Moja ATAS też się kwalifikuje.
Wysłane za pomocą Tapatalk
Ja na wtorek. A przypomnijcie co to ma poprawić? ;)
Umówiłem się na jutro.
Daj Wojtek znac jak po zmianie. Ja na poniedziałek jestem umowiony.
felipe84
23.09.2022, 14:28
Ja na wtorek. A przypomnijcie co to ma poprawić? ;)
https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=18844&fbclid=IwAR3ldCI7uBoA9EWVu-RaefOl1Picaj4t4ufrLm19aqb3zjE9LmKYqxhIR44
Zrobione, pacjent żyje ;) Nie zauważyłem żadnych zmian, ale czytając opis w powyższym linku to nie powinienem. Za to był to doskonały powód żeby trochę polatać :D
w Dos Toros bez umawiania, robią od strzała :)
pozdrawiam Marcin Jan
syncronizator
23.09.2022, 23:36
Zrobione....
Sprawdźcie wersję softu przed i po ... ja niestety nie miałem okazji.
Zrobione, pacjent żyje ;) Nie zauważyłem żadnych zmian, ale czytając opis w powyższym linku to nie powinienem. Za to był to doskonały powód żeby trochę polatać :D
Szkoda, myślałem, że może wyświetlacz zacznie szybciej działać ;)
syncronizator
24.09.2022, 19:30
U mnie działa wolniej po upgrade... I złapał dziś zwiechę... co mu się wcześniej nie zdarzyło.
Mnie Honda chyba wpisała na czarną listę bo gdy chcę sprawdzić po VIN to cały czas wywala komunikat "Nie można uzyskać danych".
:D
Mnie Honda chyba wpisała na czarną listę bo gdy chcę sprawdzić po VIN to cały czas wywala komunikat "Nie można uzyskać danych".
:DPewnie sprawdzasz na stronie z akcjami dla samochodów. Spróbuj tu
https://www.honda.pl/motorcycles/owners/maintenance/recalls-and-updates.html
Wykasuj spacje w vin jak wklejasz.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Soft wymieniony, nie zauważyłem różnicy.
U mnie skrzynia pracuje o niebo łagodniej i delikatniej. Szczególnie przy zwalnianiu.
Pewnie sprawdzasz na stronie z akcjami dla samochodów.
Faktycznie.
U mnie skrzynia pracuje o niebo łagodniej i delikatniej. Szczególnie przy zwalnianiu.być może ten soft obejmuje zmiane w zakresie 1i 2 biegu czym honda się chwaliła w modelu na 22 rok
pozdrawiam Marcin Jan
być może ten soft obejmuje zmiane w zakresie 1i 2 biegu czym honda się chwaliła w modelu na 22 rok
Być może tak jest w przypadku modeli 20 i 21.
Widziałem gdzieś foto softu w wersji 3.4, może jest to odrębna wersja dla tych modeli...? Ciekaw jestem, jaką wersję po update widać u posiadaczy MY20 i 21.
W przypadku mojego 22 nie zmieniło się nic, Software Version nadal jest 3.3.
W serwisie otrzymałem info, że nie zauważę żadnej zmiany ponieważ update dotyczy tylko problemów z potencjalnym nagłym zatrzymaniem silnika, i tak jest to opisane w informacji o usterce od producenta.
Nie wydaje mi się, by przy okazji miały być załatwiane jakieś inne problemy typu wyświetlacz, DCT itp., itd. Swoją drogą nie wiadomo nawet czy model 22 ma w DCT tylko inny soft czy też nastąpiła jakaś zmiana w hardware.
Najprostszym tłumczeniem gładszej pracy zespołu napędowego może być zwykły reset. Po przeglądzie po 12 tys. km powiedziano mi, że było resetowane zarówno ECU jak i DCT, co miało pomóc zarówno na nierówne wolne obroty jak i szarpanie przy redukcji, i faktycznie WYDAJE mi się że nastąpiła poprawa.
Nie wydaje mi się, by przy okazji miały być załatwiane jakieś inne problemy typu wyświetlacz, DCT itp., itd. Swoją drogą nie wiadomo nawet czy model 22 ma w DCT tylko inny soft czy też nastąpiła jakaś zmiana w hardware.
Najprostszym tłumczeniem gładszej pracy zespołu napędowego może być zwykły reset. Po przeglądzie po 12 tys. km powiedziano mi, że było resetowane zarówno ECU jak i DCT, co miało pomóc zarówno na nierówne wolne obroty jak i szarpanie przy redukcji, i faktycznie WYDAJE mi się że nastąpiła poprawa.
Co do ECU i Dct się zgodze. Po przeglądzie na 24 tys mój motocykl zaczął się dziwnie zachowywać. Tzn. ktoś kiedyś opisywał, że po odpuszczeniu manetki bardzo wolno albo w ogóle nie chciał zwalniać i redukować biegów. U mnie nagle stało się tak że do 2500 obrotów hamował silnikiem, a później cyk , jakby na tempomat wkakiwal i się toczył po płaskim i nie chciał stanąć. Nie było tak i mnie to wk.... ,podjechałem do serwisu zrobili reset ECU i DCT i się naprawiło.
Czy ten soft coś innego zmienia niż gasniecie, wątpię.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
U mnie skrzynia pracuje o niebo łagodniej i delikatniej. Szczególnie przy zwalnianiu.
Polatałem wczoraj parę godzin i mam podobne wrażenia, faktycznie redukcje i zmiany przy niskich obrotach są jakby delikatniejsze - przynajmniej na S1. Jak wracałem z serwisu nie zwróciłem tak bardzo uwagi. Co prawda parę tygodni temu olej był zmieniany, a na nowym zawsze skrzynka lepiej działa...
Sprawdzałeś wersję softu po wizycie w ASO? Wcześniejsza wersja po dodaniu Androida to 3.1, czy pojawiło się przypadkiem teraz 3.4?
syncronizator
29.09.2022, 13:52
Sprawdzałeś wersję softu po wizycie w ASO? Wcześniejsza wersja po dodaniu Androida to 3.1, czy pojawiło się przypadkiem teraz 3.4?
Nie wiem jaką miałem v-softu przed upgrade.. teraz mam 3.10.
Jaką masz teraz a jaką miałeś wcześniej ?
U mnie przed i po update jest 3.3 - wersja wrzucana do MY'22 od początku produkcji w sierpniu 2021.
3.1 pojawiło się w lutym 2021 jako update dla MY'20 i 21. Poprzednia wersja bez obsługi Android Auto to bodaj 2.8.
Sprawdziłem mam 3.1 ale wydaje mi się ze ta akcja serwisowa nie ma nic wspólnego z softem w tablecie.
BTW w temacie lagujacych wyświetlaczy, to może byśmy się kiedyś spotkali i porównali to na żywo? Bo ja jestem bardzo zadowolony z tego jak to u mnie działa, ale może to kwestia podejścia, przyzwyczajenia ….
Wszystko wskazuje na to, że to tylko naprawa potencjalnego problemu z ECU. Jednie ci, którzy mieli cały czas wersję przedAndroidową mogli dostać 3.1 przy okazji.
Jak pisałem wcześniej, gdzieś obiła mi się o oczy wersja 3.4, ale może to było foto np. z NT1100 (?)
Na spotkanie chętny w jakiś weekend.
U mnie obsługa AA znacznie przyspieszła po zmianie telefonu na nowy, do powolności pozostałego menu zdążyłem się przyzwyczaić, wkurza jedynie drętwa reakcja na dotyk, ale z tego i tak prawie nie korzystam.
syncronizator
29.09.2022, 15:02
U mnie przed i po update jest 3.3 - wersja wrzucana do MY'22 od początku produkcji w sierpniu 2021.
3.1 pojawiło się w lutym 2021 jako update dla MY'20 i 21. Poprzednia wersja bez obsługi Android Auto to bodaj 2.8.
No właśnie ... wyświetlacza... a nie ECU.
Sądzę że ta akcja serwisowa dotyczy ECU dla którego wersja softu nie wyświetla się na tablecie.
Ja na tablecie mam 3.10 nie 3.1.,, chyba że źle sprawdzam.
W menu jest sotware version i hw version.,, i raczej dotyczy to tableta a nie ECU.
Na spotkanie chętny też w jakiś weekend... nie najbliższy
Ja tez w weekend chetnie dołączę.
a soft mam 3.10 a mialem 3.4
syncronizator
29.09.2022, 16:34
Sprawdziłeś przed upgrade ... robiłeś w MCS ?
No właśnie ... wyświetlacza... a nie ECU.
Zdecydowanie tak, może nie tyle wyświetlacz co powiedzmy interfejs użytkownika.
Zarówno ECU jak i DCT mają swoje niezależne oprogramowanie i zapewne możliwość oddzielnego apdejtu.
a soft mam 3.10 a mialem 3.4
A nie odwrotnie? Z wyższego na niższy to dość nietypowo...
A nie odwrotnie? Z wyższego na niższy to dość nietypowo...[/QUOTE]
3.10 to wiecej niz 3.4
chyba ze mnie zle uczyli :)
3.10 to wiecej niz 3.4
chyba ze mnie zle uczyli :)
ha ha, siadaj dwója :)
a 3,10 też wiecej niż 3,40 ? ;)
No dobra, była opcja oprogramowania 3.1 potem 3.4 a teraz jest 3.10.wiadomo ze nie chodzi ściśle o matematyczne kwestie tylko kolejność aktualizacji. Następna będzie conajmniej 3.11* Polski język trudna język*
Softy we wszystkich sterownikach i telewizorze są oddzielne.
Jak będzie nowy soft do telewizora to może go instalować użytkownik w funkcji software update.
syncronizator
30.09.2022, 12:41
Softy we wszystkich sterownikach i telewizorze są oddzielne.
Jak będzie nowy soft do telewizora to może go instalować użytkownik w funkcji software update.
I dlatego pytałem wcześniej rafal11 czy sprawdzał .. żeby to potwierdzić .
Ja tez w weekend chetnie dołączę.
a soft mam 3.10 a mialem 3.4
Bo gdybyś rafał11 potwierdził że widziałeś że przed oddaniem do ASO miałeś 3.4 a po powrocie z ASo miałeś 3.10 to było by to potwierdzenie że zrobili Ci update nie tylko ECU ale rownież tableta.
Ja dowiedziałem się o nowym pathu gdy akurat moja NAT była w ASO w innym celu.....i nie mogłem sprawdzić jaki był soft przed update bo nie miałem dostępu do motocykla..... na bank bym to zrobił.
Mam podejrzenia, że z tableta nie odczyta się jaki soft jest w ECU.
Moja NAT to manual więc raczej nie mam sterownika z softem tak jak w DCT.
Niemniej jednak na stronie hondy vin mojej NAT figurował że kwalifikuje się na update.
W marcu po przegladzie był 3.4
Od tamtego dnia nie widział serwisu aż do poniedziałku kiedy to jest 3.10 samo się chyba nie zmienia :)
syncronizator
30.09.2022, 12:48
No to OK ... przynajmniej wiadomo że po wizycie w ASO ma być zmiana widoczna na tablecie.
W marcu po przegladzie był 3.4
Od tamtego dnia nie widział serwisu aż do poniedziałku kiedy to jest 3.10 samo się chyba nie zmienia :)
Może się nie znam, ale dlaczego w marcu 2022 wgrali wersję 3.4, niższą od 3.10, skoro już od roku była dostępna 3.10 z lutego 2021, znana bardzo dobrze wszystkim ASO z powodu dodania obsługi AA:
https://powersports.honda.com/africatwin/update/index.html
PS1 Mój błąd z numeracją, wcześniej miałem na myśli oczywiście wersje 3.10 (pisałem 3.1), 3.30 (3.3) i 3.40 (3.4).
PS2 Znalazłem wątek o wersji 3.40, wygląda na to że jest ona już dostepna w Europie:
https://www.africatwinforum.com/threads/sofware-update-v3-4.43710/
PS3 Tłumaczenie posta znalezionego na trueadventure.de:
23 maja 2022 #17 Zapytałem o to mojego dealera. Wersja 3.40 to wersja Hondy dla MID, która ma inny chipset. Zainstalowali inne chipy z powodu niedoboru. 3.40 jest przeznaczony tylko do specjalnych wyświetlaczy. Wygląda na to, że jest problem z dotykiem itp. Dla NT1100 jest inna wersja. Więc 3.10 jest aktualnym.
No to chyba temat wersji 3.40 jest wyczerpany.
Kto byłby chętny jutro na spotkanko szybkie gdzieś w Wawie? Zobaczymy jak pogoda i może na lody do "na końcu tęczy" Przy pl. Zbawiciela?
Polatałem wczoraj 300 km, wszystko asfalt, głównie bocznymi drogami, pare razy jakaś droga krajowa, kawałeczek S7 i dwa wnioski:
1 Skrzynia zdecydowanie mniej szarpie na niskich biegach (ale to chyba było wśród zmian w modelach 2022)
2 Mniej pali. Nie było palowania i ryzyka wysokich mandatów, ale było sporo wyprzedzania i dynamicznej jazdy. Tempo nie było emeryckie, ale jechałem sam (co rzadkie) tak jak chciałem. Nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek zeszła poniżej 4.9, a tu proszę 4.7.
119055
PS Rafal, niestety dziś raczej deszczowo :mad:
syncronizator
02.10.2022, 22:14
Ja też dopiero wróciłem z Mazur.
Jakieś 600km w dwa dni.... + nocka w namiocie.
Złociście było.
Lis wywęszył kiełbasę w centralce.... budzi mnie w nocy hałas lukam z namiotu po cichu.. patrzę a tu lis siedzi na mojej afryce i szarpie zębami siatkę którą mam na kufrze centralnym.
I tak 3 razy mnie budził w nocy :)
Wczoraj zrobiłem update ECM. Jeśli chodzi o pracę samego silnika na obrotach biegu jałowego i ogólnie poniżej 2500 obr./min. to nie zauważyłem różnicy. Obroty jałowe nie są idealnie stabilne i falują tak jak falowały. Jest natomiast różnica podczas zwalniania i redukcji biegów. Odnoszę wrażenie jakby sprzęgła płynniej pracowały. Przy zwalnianiu / dojeżdżania do skrzyżowania zmniejszyło się szarpnięcie przy redukcji biegów, szczególnie odczuwalne na niższych przełożeniach. Jakby wcześniej następuje rozsprzęglenie przy dohamowaniu. Jak hamowanie jest bardziej zdecydowane to przy redukcji 3-2-1 pierwszy bieg w ogóle już nie jest sprzęgany z silnikiem. Przed aktualizacją aby tak się działo to hamowanie musiało być jeszcze bardziej zdecydowane niż teraz. Manewry parkingowe teraz są jakby trochę płynniejsze bo sprzęgło chyba później spina napęd na sztywno (dłużej pracuje na "półsprzęgle") i nie żongluje tak biegami 1-2-1-2-1... Wydaje się, że praca sprzęgła jest ciut płynniejsza przy redukcji, nie taka zerojedynkowe. Nie są to jakieś spektakularne różnice ale wyczuwalne. Zmiany biegów w górę - może trochę ciszej robi "klank" a może tylko mi się wydaje.
Moje wrażenia dotyczą jazdy w trybie S1, temp. otoczenia okolice 18 stopni.
Wersja oprogramowania przed: 01039E0103
Wersja oprogramowania po: 01039E0105
Wersja oprogramowania tabletu to inna para kaloszy i nie ma nic wspólnego z updatem ECM. Nie sprawdzałem czy da się gdzieś odczytać wersję oprogramowania ECM w tablecie.
Po aktualizacji w serwisie jest generowany raport, zawsze można poprosić aby zrobili ksero i dali do ręki.
Przy okazji:
Podobno jest lekki poślizg z dostawą Afryk do salonów bo fabryka chce (lub musi) dostarczać je już z najnowszym oprogramowaniem ECM i robi aktualizacje w wyprodukowanych egzemplarzach przed dostawą do dilerów. Jeśli to prawda to aktualizacja oprogramowania może dotyczyć wszystkich sprzedanych już motocykli.
Podobno w roczniku 2022 nie ma żadnych zmian "hardware" w silniku, skrzyni i sprzęgle względem poprzednich roczników. Honda zapowiadała, że w modelu '22 poprawiła płynność jazdy i działanie sprzęgła modelu z DCT. Może "przy okazji" aktualizacji ECM użytkownicy DCT po cichu dostali poprawkę ...
Najprostszym tłumczeniem gładszej pracy zespołu napędowego może być zwykły reset. Po przeglądzie po 12 tys. km powiedziano mi, że było resetowane zarówno ECU jak i DCT, co miało pomóc zarówno na nierówne wolne obroty jak i szarpanie przy redukcji, i faktycznie WYDAJE mi się że nastąpiła poprawa.
Nie dawało mi to spokoju, szczególnie że u mnie po niedawnym update ECM nie wyczułem żadnych róznic. Co więcej, wspominając gładkie zachowanie skrzyni po serwisie miałem odczucie, że obecnie (6 tkm od serwisu) jest twardo/szorstko a wręcz szarpiąco. No to zrobiłem reset/adaptację DCT według wskazań znalezionych na znanym portalu filmowym.
Cała operacja zajmuje może trochę ponad minutę, a różnica w gładkości pracy przy zmianach pomiędzy 1, 2 i 3 jest zdecydowanie zauważalna.
Nie twierdzę, że w starszych modelach serwis nie może robić jakiegoś update DCT przy okazji update ECM, tylko w sumie dlaczego miałoby to być ukrywane?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221007/291c824fcfa7aed54940d77f05482afe.jpg
Taka sytuacja. Jak pisałem wcześniej pacjent już po zabiegu.
syncronizator
07.10.2022, 21:54
Też dostałem to poleconym. ... jak odbierałem list z poczty to mi kamień z serca spadł jak zobaczyłem, że to Honda.
Miałem pietra że to mandat za ten numer co ostatnio odwinąłem na skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej :). Więcej strachu się najadłem niż ucieszyłem.
Problem dotyczy także innych modeli, znalezione na fb.
https://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=119177&stc=1&d=1665183571
Byłem, zaktualizowałem zgodnie z zaleceniem, żadnej różnicy nie widzę. Jeździ jak jeździła.
a mi wczoraj wywaliła błąd silnika w piachach.. i odcinało moc... nie wiem czy miało to jakiś.związek z aktualizacją.tego samego dnia.. ale efekt był jak na trakcji.. mimo i.trakcja i wheele była na zero :(.. po dłuższym resecie kluczykiem błądâ zniknął ... nie sprawdzałem ponownie czy wróci.. ale przyznam że nieco mnie zdziwiło jak zobaczyłem prędkości na liczniku.. przy próbie startu w piachu w sekundę na liczniku było 107km/h a realnie ze 2km/godz..
https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/310905715_876204206609737_4294015739191852907_n.pn g?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=gulBRq7sp_QAX-zTb5G&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=03_AVKXzSwf_4y7y4z7Ewlk0B_aOdgjJTC6iiTvayiDGelF mg&oe=6367B2F5
a to nie od ABS tak świruje?
pozdrawiam Marcin Jan
mogliby zaktualizować tryb D, jak już chcą się czymś konkretnym zająć bo to jest jedyna funkcja całkowicie nie do użytku.
Odnośnie czasami występujących szarpnięć np. przy dojeżdżaniu do świateł/ronda itp... gdy schodzimy do 1 biegu. Szarpania te nie występują zawsze. Moim zdanie to nie problem skrzyni a równości pracy silnika przy b.niskich obrotach.
aby dalej rozbić to na atomy to owa nierównomierność nie występuje zawsze i nasuwa się pytanie więc kiedy. Problem leży w ustaleniu położenia przepustnicy które to położenie właśnie oznacza wolne obroty.
Dla przykłądu:
Sterownik ustalił jako wolne położenie przepustnicy na 7 stopni. Od tego momentu gdy hamujemy silnikiem to płożenie jest stałe (podobnie jak regulacja stopką w starych układach wtryskowych) ale to ustawienie jest prawidłowe dla określonych warunków tj. temperatura zewnętrzna, ciśnienia atmosferyczne i wszystko co wpływa na obroty biegu jałowego.
Sterownik określa to płożenie gdy silnik pracuje bez obciążania na biegu jałowym i robi to za każdym razem gdy są ku temu warunki inaczej pisząc zawswze gdy zejdziemy do wolnych obrotów.
Gdzie zatem leży problem? jeżeli jeździmy w różnych warunkach temperatury /obiążenia/ ciśnienia (np. w górach) to dopóki nie zejdziemy do wolnych obrotów sterownik zawsze korzysta z ostatniego ustawienia no i tutaj leży problem bo to ostatnie ustawienie może już dawno być nie aktualne.
Często mam z tym problem gdy jeżdżę w górach a warunki się zmieniają jak w kalejdoskopie, wówczas celowo zatrzymuję się na chwilę aby silnik pracował na chwilkę wolnych obrotach i cały układ się skorygował.
zgadzam się że tryb D jest do aktualizacji. Aczkolwiek mniemam że ten tryb to zasługa norm. I tylko na tym trybie są spełniane.
pozdrawiam Marcin Jan
Byłem dziś wykonać kampanię przywoławczą.
Odniosę się do tego, o czym pisał wcześniej kolega:
Wersja oprogramowania tabletu to inna para kaloszy i nie ma nic wspólnego z updatem ECM. Nie sprawdzałem czy da się gdzieś odczytać wersję oprogramowania ECM w tablecie.
To by się zgadzało ponieważ Software version (Settings>Service>System information) nie zmienił się, jak było 3.40 tak jest 3.40. Afryka model 22 rok produkcji 21.
Tak na szybko co zauważyłem po przejechaniu 70 km:
- lepsze działanie tabletu tzn. google maps (android auto) wreszcie mi nie wariuje i podczas sugerowania przez mapy szybszej drogi w końcu mogę kliknąć przyciskiem na kierownicy "zaakceptuj" albo "odrzuć" i to działa, wcześniej mi to nie działało
- skrzynia lepiej redukuje tzn. nie ma szarpnięć na 1 i 2 biegu przy redukcji, aczkolwiek nie wiem czy pomógł tutaj update, czy to, że poprosiłem o zresetowanie dct
Zdjęcie przed i po update.
skoro masz tą samą wersję softu w tablecie to ciekawe dlaczego ci googiel lepiej chodzi.
pozdrawiam Marcin Jan
Wczoraj i ja dostałem nową wersję (manual). Gość z serwisu mówił, ze to tylko poprawka odnośnie wtrysku, a dla DCT to jest zupełnie oddzielny temat i inna poprawka. Tablet siłą rzeczy, to też odrębna zupełnie para kaloszy.
Zmian w zachowaniu moto nie stwierdzam.
Tablet chodzi szybciej, bez dwóch zdań.
Czy skrzynia DCT lepiej, to nie odczułem, dla mnie od początku była super, poza trybem D, który jest nieuzywalny w tym motocyklu. Nie wiem jak w innych modelach.
Jezu , to ja jestem jakiś upośledzony., bo już druga Afrykę z dct zajeżdżam i 95 % jeżdżę na D. A jak jeżdżę to już kolegów trzeba zapytać :-). Tylko nie wiem dlaczego wymieniam rękawiczki często bo mi się dziura robi na kciuku i palcu wskazującym -:)
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
no każdy robi jak mu wygodnie. Ja jeżdżę na S1 ale przy redukcji wspomagam skrzynie "- " bo na S1 za późno redukuje. Natomiast jak jeżdżę na S2 to wspomagam "+" ale za to redukcje są tam gdzie powinny być .
pozdrawiam Marcin Jan
Hi, i was yesterday to my local dealer to update my ecu and i did not get that kind of report with ecu version and the filename.
How do they got this report? From ecu flash software or ?
You should ask your mechanic to print report for you.
You should ask your mechanic to print report for you.
Print it from which software exactly?
Which Honda service is doing the update.
Which Honda service is doing the update.
http://www.honda.hr/
Wczoraj i ja dostałem nową wersję (manual). Gość z serwisu mówił, ze to tylko poprawka odnośnie wtrysku, a dla DCT to jest zupełnie oddzielny temat i inna poprawka. Tablet siłą rzeczy, to też odrębna zupełnie para kaloszy.
Zmian w zachowaniu moto nie stwierdzam.
Wczoraj podobnie oddałem swoją na aktualizację softu silnika gdyż potrafiła zgasnąć podczas szybkiej redukcji biegów (model 2020). Po przejechaniu około 140km wydaje mi się, że Honda lepiej chodzi na poszczególnych mapach (np. tour). Jest trochę żwawsza i nie jest to efekt placebo.
Wczoraj podobnie oddałem swoją na aktualizację softu silnika gdyż potrafiła zgasnąć podczas szybkiej redukcji biegów (model 2020). Po przejechaniu około 140km wydaje mi się, że Honda lepiej chodzi na poszczególnych mapach (np. tour). Jest trochę żwawsza i nie jest to efekt placebo.
I tego się trzymajmy :D
Moja też już po aktualizacji. Płynniejsza jazda, mniej szarpania, żwawiej. :)
Witam.
Moja ATAS dostała aktualizacje jak robiłem ostani serwis 8 Września 2023 na 12k( koszt do zaakceptowania 970pln) i generalnie zrobiła sie ostrzejsza. Podałem datę ponieważ dzisiaj otrzymałem pismo jak niżej z dnia 11 Września. I mam dylemat czy ostatnio wgrana akrualizacja wyeliminowała ten błąd czy nie??? Jutro będę dzwonił do serwisu i dam Wam znać
Zet Johny
19.09.2023, 20:20
Chodzi o DCT czy manual? Czy obie wersje?
madafakinges
19.09.2023, 20:41
Jest jesień chodzi o to żeby ściągnąć ludzi do serwisu przy okazji zaproponować wymianie oleju z przeglądem za jedyne tysiac pincet plus vat
Ja mam DCT a nie wiem po ja im w serwisie jak niedawno olej wymienili kase wzieli...
Witam.
Moja ATAS dostała aktualizacje jak robiłem ostani serwis 8 Września 2023 na 12k( koszt do zaakceptowania 970pln) i generalnie zrobiła sie ostrzejsza. Podałem datę ponieważ dzisiaj otrzymałem pismo jak niżej z dnia 11 Września. I mam dylemat czy ostatnio wgrana akrualizacja wyeliminowała ten błąd czy nie??? Jutro będę dzwonił do serwisu i dam Wam znać
Albo wgrali i nie odhaczyli w systemie albo nie wgrali.
Akcja na soft była jedna.
Ja mam DCT a nie wiem po ja im w serwisie jak niedawno olej wymienili kase wzieli...
Tu możesz sprawdzić, czy formalnie podlegasz akcji:
https://www.honda.pl/motorcycles/owners/maintenance/recalls-and-updates.html
Nie zdziwiłbym się, gdyby mimo serwisu 8.09. został wygenerowany kwit z datą 11.09, bo np. import danych do druków został zrobiony w piątek rano 8.09 :-)
Chudy 45
20.09.2023, 10:41
Moja miała aktualizację na wiosnę i wczoraj dostałem kolejne pismo.
1100 w manualu.
Sprawdziłem właśnie przez stronę hondy i nie mam żadnych akcji serwisowych 1100 DCT 2020.
Witam.
Serwis dziś oddzwonił i soft został wgrany ale nie odhaczone w systemie.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.